Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5565 posts, 1206674 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Nu chiar...pentru ca ce ai descris...n-are nimic secret...e din categoria a doua...
Primul spatiu descris e la nivel vestibul...
Nu-mi dau seama ce ai vazut cand ai coborat la nivelul trenului...poate doar daca ne spui inspre care capat al statiei...ca sa ma orientez in teren si sa incerc sa 'identific' despre ce e vorba...
P.S.
Cand a izbucnit scandalul Wikileaks, una din primele 'cablograme' secrete data publicitatii cu referire la ambasada de la Bucuresti se referea la 'directiile' pt care se cerea 'culegerea de informatii', iar intre multe si diverse, culegerea de informatii despre obiectivele subterane de orice fel era la loc de mare cinste...
Asta ca sa va dati seama 'ce poate interesa' o putere straina...
N-am acum rabdare sa caut respectivul document, dar cine e 'curios' cred ca-l poate gasi cu usurinta pe net...
Nu chiar...pentru ca ce ai descris...n-are nimic secret...e din categoria a doua...
Primul spatiu descris e la nivel vestibul...
Nu-mi dau seama ce ai vazut cand ai coborat la nivelul trenului...poate doar daca ne spui inspre care capat al statiei...ca sa ma orientez in teren si sa incerc sa 'identific' despre ce e vorba...
P.S.
Cand a izbucnit scandalul Wikileaks, una din primele 'cablograme' secrete data publicitatii cu referire la ambasada de la Bucuresti se referea la 'directiile' pt care se cerea 'culegerea de informatii', iar intre multe si diverse, culegerea de informatii despre obiectivele subterane de orice fel era la loc de mare cinste...
Asta ca sa va dati seama 'ce poate interesa' o putere straina...
N-am acum rabdare sa caut respectivul document, dar cine e 'curios' cred ca-l poate gasi cu usurinta pe net...
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Mircea G
. La scara de care vorbesc am ajuns trecind prin zonele inchise publicului si pe linga ( parca ) un dispecerat . Nu am un plan al statiei ca poate ma orientam sa va dau un indiciu.
. La scara de care vorbesc am ajuns trecind prin zonele inchise publicului si pe linga ( parca ) un dispecerat . Nu am un plan al statiei ca poate ma orientam sa va dau un indiciu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Vezi si ce am scris la post scriptum, am adaugat in timp ce scriai si tu...
Cred ca e bine ca am deschis aceasta discutie, ca sa stim 'pe ce picior dansam' in aceasta problema...
Toata lumea stie ca in caz de...metroul poate avea si alte functiuni 'strategice'...
Mai ales ca nu se vede din satelit daca pasagerii au sau nu si AKM-ul din dotare...
asa ca un anumit grad de 'discretie' nu strica niciodata...
Vezi si ce am scris la post scriptum, am adaugat in timp ce scriai si tu...
Cred ca e bine ca am deschis aceasta discutie, ca sa stim 'pe ce picior dansam' in aceasta problema...
Toata lumea stie ca in caz de...metroul poate avea si alte functiuni 'strategice'...
Mai ales ca nu se vede din satelit daca pasagerii au sau nu si AKM-ul din dotare...
asa ca un anumit grad de 'discretie' nu strica niciodata...
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
DanCld
In vremurile in care forumurile de transport public erau adunari marunte gazduite contra reclama pe cine stie ce servicii publice (si eu imi faceam cont la ce avea sa devina transira) a existat un user care se lauda cum picteaza cu spray metrourile noaptea prin depouri si cum intra el prin tot felul de catacombe si gasea diverse masinarii numa' bune pentru un razbel Oh well, or fi si de-astea; m-as mira mai degraba sa nu fie - si nu numai in Bucuresti dar in orice oras cu retea subterana de transport.
In vremurile in care forumurile de transport public erau adunari marunte gazduite contra reclama pe cine stie ce servicii publice (si eu imi faceam cont la ce avea sa devina transira) a existat un user care se lauda cum picteaza cu spray metrourile noaptea prin depouri si cum intra el prin tot felul de catacombe si gasea diverse masinarii numa' bune pentru un razbel Oh well, or fi si de-astea; m-as mira mai degraba sa nu fie - si nu numai in Bucuresti dar in orice oras cu retea subterana de transport.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Vezi sa nu...alte 'baliverne'...sau o fi fost de la CI cu 'misiune' sa bage-n ceatza serviciile straine de spionaj!
cine stie ce cozi de matura o fi vazut si a zis ca seamana cu 'bazooka', sa se dea 'interesant'...
Vezi sa nu...alte 'baliverne'...sau o fi fost de la CI cu 'misiune' sa bage-n ceatza serviciile straine de spionaj!
cine stie ce cozi de matura o fi vazut si a zis ca seamana cu 'bazooka', sa se dea 'interesant'...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Gabi23
Sunt chestii pe care omu' de rand n-are voie sa le afle... Metroul bucurestean are destule chestii "ascunse" si probabil ca cel mai bine e sa ramana asa .
Sunt chestii pe care omu' de rand n-are voie sa le afle... Metroul bucurestean are destule chestii "ascunse" si probabil ca cel mai bine e sa ramana asa .
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Ca sa incheiem odata subiectul asta, eu pot sa va spun ca 99% din ce 'apare' sunt simple 'banalitati', ambalate ca mari 'secrete', iar restul de 1% cel mai sanatos este sa fie 'pitit' tot intre 'banalitati'...
Nu trebuie sa cadem nici in 'mania secretoseniei' si nici in cealalta extrema...
Uite, de exemplu chestia cu 'trapele' (cum e cea de la Aparatori), multe statii au o astfel de trapa, pe unde s-au introdus echipamentele de mari dimensiuni (de regula, transformatoarele), trapa ce poate fi deschisa in caz de nevoie ca sa scoti si sa inlocuiesti echipamentul respectiv...
Hai mai bine sa revenim la discutiile adevarate despre topic...
Ca sa incheiem odata subiectul asta, eu pot sa va spun ca 99% din ce 'apare' sunt simple 'banalitati', ambalate ca mari 'secrete', iar restul de 1% cel mai sanatos este sa fie 'pitit' tot intre 'banalitati'...
Nu trebuie sa cadem nici in 'mania secretoseniei' si nici in cealalta extrema...
Uite, de exemplu chestia cu 'trapele' (cum e cea de la Aparatori), multe statii au o astfel de trapa, pe unde s-au introdus echipamentele de mari dimensiuni (de regula, transformatoarele), trapa ce poate fi deschisa in caz de nevoie ca sa scoti si sa inlocuiesti echipamentul respectiv...
Hai mai bine sa revenim la discutiile adevarate despre topic...
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Mircea G
Sa inchid discutia iscata de mine si curiozitatea mea , caci am simtit pe undeva , ceva ironie , eu n-am descoperit nimic cind ma jucam cu creta prin gaurile de metrou ci in interes de serviciu . Cautam sa rezolv o problema la Stefan Gheorghiu si buba era acolo unde spuneam . Na ! sa mai spun un secret , ca exista o legatura intre academie si metrou .
Sa inchid discutia iscata de mine si curiozitatea mea , caci am simtit pe undeva , ceva ironie , eu n-am descoperit nimic cind ma jucam cu creta prin gaurile de metrou ci in interes de serviciu . Cautam sa rezolv o problema la Stefan Gheorghiu si buba era acolo unde spuneam . Na ! sa mai spun un secret , ca exista o legatura intre academie si metrou .
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
iliutu
nici nu are cum altfel !
era cumva problema cu incalzirea (ceva imediat dupa '89) ?
nici nu are cum altfel !
era cumva problema cu incalzirea (ceva imediat dupa '89) ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@Mircea G:
Chiar daca mai strecor cate o gluma (altfel ne-am posomori de tot), sa sti ca raspunsurile mele au fost cat se poate de serioase...si 'responsabile'...te rog eu, reciteste-le cu atentie...
Cat despre 'ironii', eram cu gandul tot la 'ultima isprava' cu statia 'secreta' de la Aparatori...
Eventual, daca ai totusi o problema, scrie-mi pe PM, ca sa nu ajungem 'din greseala' amandoi in situatia descrisa de mine la aliniatul 1 (ala cu 1% probabilitate)...am mai discutat cate o data si cu alti colegi de aici despre lucruri dintr-astea si impreuna ne-am sfatuit si am ales solutia cea mai intzeleapta...dupa mintea noastra...
Inca ceva, tot la modul foarte serios:
Din ce am putut constata ca s-a scris prin presa si din ce am putut judeca cu propria-mi gandire, de obicei sunt asa-zise 'marturii' de la oameni care au avut doar o 'vaga' tangentza cu eventuale lucrari 'secrete' sau care au avut tangenta cu lucrari 'pseudo-secrete', dar 'au auzit' sau vazut ceva 'fragmente'...din celelalte...
De altfel, aceasta 'fragmentare' este si metoda cea mai eficienta de protejare a unei eventuale lucrari secrete...faci in asa fel incat nici cei implicati sa nu poata avea o 'imagine de ansamblu'...
Astea sunt metodele clasice, de abecedar, 'disimulare' si 'fragmentare' pt protectia 'unui secret'...eventual completate cu 'intoxicare' ca sa zapacesti 'neprietenul'...
In ceea ce priveste metroul, e 100% lucrare 'civila', de aici si 'ironiile' la adresa 'legendelor urbane' tzesute...
Asta nu inseamna ca daca nu e 'strict secret' nu sunt si informatii 'sensibile', care merita oarece 'discretie'...
Hai sa-ti povestesc o 'istorioara'...de pe vremuri...
Intr-o buna zi de dimineatza, ma cheama Directorul General, Generalul Constantinescu, la el in 'cabinet'...
Tipul era 'uns cu toate alifiile', avea o 'tehnica' a lui, sa te ia pe departe, asa, prin 'invaluire', pana sa ajunga la 'cel durea'...motivul real al 'intrevederii' l-am uitat de atunci, dar nu asta conteaza...
Pe peretele din spatele biroului lui 'trona' o harta mare a capitalei, pe care erau trasate liniile de metrou, desenate pe suportul acelei harti intocmita de directia topografica a armatei...
Mai toti sefii si sefisorii aveau si ei in birou atarnata de perete cate o harta identica si de fiecare data cand intervenea 'o modificare' se luau toate 'la rand' ca la 'rotativa' pt a fi 'modificate'.
In atmosfera de 'secretosenie ceausista tampa' specifica epocii, un asemenea plan 'suport' detaliat era clasificat 'secret de serviciu'...chit ca era atarnat pe toti peretii si atunci...ca si acum, numai ca acum il iei 'free' de pe net...
Si concret 'dialogul', ca e 'antologic':
-Tov 'subway', vezi ce e pe peretele din spatele meu?
-Nu vad nimic, tov general!...
-Cum mai nu vezi nimic? (deja ii stricasem introducerea si 'punerea in scena'...)
-Sincer va spun ca nu vad nimic...spuneti-mi dumneavoastra...ce ar trebui sa vad...(la faza asta, generalul s-a prins si el de 'jocul meu' si intoarce coltul hartzii, pt ca pe spate era stampila de la BDS cu inscriptia 'secret de serviciu, plansa numarul, exemplarul x...)
-Dar acuma, vezi ceva?
-Acuma da!, vad perfect! (la care generalul meu incepe sa 'mustaceasca', amuzat si el de cum 'driblasem' lectia introductiva ce mi-o pregatise)
-Bine mai, hai sa-ti spun de ce te-am chemat...(doar ca nu-mi mai amintesc de ce ma chemase...) sau parca m-a intrebat daca am si eu un plan dintr-ala pe perete, dar eu de fapt nu aveam?!?
Sper ca te-a amuzat...
In alta ordine de idei, pot sa-ti spun ca toate persoanele serioase de care stiu ca au avut de-a face cu lucruri 'clasificate', au aplicat fara 'abatere' principiul 'n'aude, na'vede, na'vorbeste'... adica principiul corect, 'moral si legal' de care ti-am zis...poti sa completezi si singur si cu 'patriotic'...desi e de la sine intzeles...
Toate cele bune!
P.S.
Parca totusi ar fi trebuit sa stiu perfect ce am discutat in continuare in detaliu atunci cu generalul meu, ca doar nu m-am ramolit intr-atat, dar al naibii sa fiu daca-mi mai amintesc ceva...insa sigur nu era vorba despre metrou...
@Mircea G:
Chiar daca mai strecor cate o gluma (altfel ne-am posomori de tot), sa sti ca raspunsurile mele au fost cat se poate de serioase...si 'responsabile'...te rog eu, reciteste-le cu atentie...
Cat despre 'ironii', eram cu gandul tot la 'ultima isprava' cu statia 'secreta' de la Aparatori...
Eventual, daca ai totusi o problema, scrie-mi pe PM, ca sa nu ajungem 'din greseala' amandoi in situatia descrisa de mine la aliniatul 1 (ala cu 1% probabilitate)...am mai discutat cate o data si cu alti colegi de aici despre lucruri dintr-astea si impreuna ne-am sfatuit si am ales solutia cea mai intzeleapta...dupa mintea noastra...
Inca ceva, tot la modul foarte serios:
Din ce am putut constata ca s-a scris prin presa si din ce am putut judeca cu propria-mi gandire, de obicei sunt asa-zise 'marturii' de la oameni care au avut doar o 'vaga' tangentza cu eventuale lucrari 'secrete' sau care au avut tangenta cu lucrari 'pseudo-secrete', dar 'au auzit' sau vazut ceva 'fragmente'...din celelalte...
De altfel, aceasta 'fragmentare' este si metoda cea mai eficienta de protejare a unei eventuale lucrari secrete...faci in asa fel incat nici cei implicati sa nu poata avea o 'imagine de ansamblu'...
Astea sunt metodele clasice, de abecedar, 'disimulare' si 'fragmentare' pt protectia 'unui secret'...eventual completate cu 'intoxicare' ca sa zapacesti 'neprietenul'...
In ceea ce priveste metroul, e 100% lucrare 'civila', de aici si 'ironiile' la adresa 'legendelor urbane' tzesute...
Asta nu inseamna ca daca nu e 'strict secret' nu sunt si informatii 'sensibile', care merita oarece 'discretie'...
Hai sa-ti povestesc o 'istorioara'...de pe vremuri...
Intr-o buna zi de dimineatza, ma cheama Directorul General, Generalul Constantinescu, la el in 'cabinet'...
Tipul era 'uns cu toate alifiile', avea o 'tehnica' a lui, sa te ia pe departe, asa, prin 'invaluire', pana sa ajunga la 'cel durea'...motivul real al 'intrevederii' l-am uitat de atunci, dar nu asta conteaza...
Pe peretele din spatele biroului lui 'trona' o harta mare a capitalei, pe care erau trasate liniile de metrou, desenate pe suportul acelei harti intocmita de directia topografica a armatei...
Mai toti sefii si sefisorii aveau si ei in birou atarnata de perete cate o harta identica si de fiecare data cand intervenea 'o modificare' se luau toate 'la rand' ca la 'rotativa' pt a fi 'modificate'.
In atmosfera de 'secretosenie ceausista tampa' specifica epocii, un asemenea plan 'suport' detaliat era clasificat 'secret de serviciu'...chit ca era atarnat pe toti peretii si atunci...ca si acum, numai ca acum il iei 'free' de pe net...
Si concret 'dialogul', ca e 'antologic':
-Tov 'subway', vezi ce e pe peretele din spatele meu?
-Nu vad nimic, tov general!...
-Cum mai nu vezi nimic? (deja ii stricasem introducerea si 'punerea in scena'...)
-Sincer va spun ca nu vad nimic...spuneti-mi dumneavoastra...ce ar trebui sa vad...(la faza asta, generalul s-a prins si el de 'jocul meu' si intoarce coltul hartzii, pt ca pe spate era stampila de la BDS cu inscriptia 'secret de serviciu, plansa numarul, exemplarul x...)
-Dar acuma, vezi ceva?
-Acuma da!, vad perfect! (la care generalul meu incepe sa 'mustaceasca', amuzat si el de cum 'driblasem' lectia introductiva ce mi-o pregatise)
-Bine mai, hai sa-ti spun de ce te-am chemat...(doar ca nu-mi mai amintesc de ce ma chemase...) sau parca m-a intrebat daca am si eu un plan dintr-ala pe perete, dar eu de fapt nu aveam?!?
Sper ca te-a amuzat...
In alta ordine de idei, pot sa-ti spun ca toate persoanele serioase de care stiu ca au avut de-a face cu lucruri 'clasificate', au aplicat fara 'abatere' principiul 'n'aude, na'vede, na'vorbeste'... adica principiul corect, 'moral si legal' de care ti-am zis...poti sa completezi si singur si cu 'patriotic'...desi e de la sine intzeles...
Toate cele bune!
P.S.
Parca totusi ar fi trebuit sa stiu perfect ce am discutat in continuare in detaliu atunci cu generalul meu, ca doar nu m-am ramolit intr-atat, dar al naibii sa fiu daca-mi mai amintesc ceva...insa sigur nu era vorba despre metrou...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Isi mai aminteste cineva cum s-a circulat intre Dristor 1 si Republica cu ocazia santierelor de la Anghel Saligny, respectiv Titan ? Rog corectii direct pe schita, le voi reface.
Isi mai aminteste cineva cum s-a circulat intre Dristor 1 si Republica cu ocazia santierelor de la Anghel Saligny, respectiv Titan ? Rog corectii direct pe schita, le voi reface.
M.jpg (32.58 KB; downloaded 2032 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
Cat timp s-a lucrat la M4 racord 2 (spre Catelu) a existat o perioada in care erau atacate ambele fire in zona viitoarelor deviatii. Asa ca se circula fragmentat:
1. Dristor 2 - Eroilor - Dristor 1
2. Dristor 1 - Nicolae Grigorescu
3. Nicolae Grigorescu - Titan
4. Titan - Republica
4. Republica - Pantelimon.
Cred ca poti sa iti dai seama din descriere pe ce fir se circula pe fiecare tronson.
Cat timp s-a lucrat la M4 racord 2 (spre Catelu) a existat o perioada in care erau atacate ambele fire in zona viitoarelor deviatii. Asa ca se circula fragmentat:
1. Dristor 2 - Eroilor - Dristor 1
2. Dristor 1 - Nicolae Grigorescu
3. Nicolae Grigorescu - Titan
4. Titan - Republica
4. Republica - Pantelimon.
Cred ca poti sa iti dai seama din descriere pe ce fir se circula pe fiecare tronson.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@Andrei11:
Tot in perioada aia s-a lucrat si in Mihai Bravu...
@Andrei11:
Tot in perioada aia s-a lucrat si in Mihai Bravu...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
La Mihai Bravu s-a lucrat mai inainte, pentru montarea traversarii duble (popular "macaz in X") in capatul estic al statiei, care pana atunci nu exista, pentru asigurarea frontului de lucru la Nicolae Griogorescu si a permite rebrusarea trenurilor la Dristor 1.
La Mihai Bravu s-a lucrat mai inainte, pentru montarea traversarii duble (popular "macaz in X") in capatul estic al statiei, care pana atunci nu exista, pentru asigurarea frontului de lucru la Nicolae Griogorescu si a permite rebrusarea trenurilor la Dristor 1.
📖 Pagination options