Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
1638 posts, 490123 views
📖 Pagination options
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
Nightwolf
E hai... si cu tine acuma ... ce vroiai sa nu se gaseasca un dobitoc care sa iasa glontz din Straulesti fara sa-i pese ca totusi ala e un drum in regim de, citez, "autostrada"?? )
Dominatrix wrote:
Ce se mai intampla pe centura noastra scumpa si draga "in regim de autostrada":
Accident grav pe centura Capitalei, traficul a fost blocat. Răniţii, preluaţi cu elicopterul VIDEO
http://www.realitatea.net/accident-grav ... 98650.html
Grav accident pe şoseaua de centură a Capitalei: două victime
http://b365.ro/news/grav-ac ... a-victime/
E hai... si cu tine acuma ... ce vroiai sa nu se gaseasca un dobitoc care sa iasa glontz din Straulesti fara sa-i pese ca totusi ala e un drum in regim de, citez, "autostrada"?? )
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
Goldmund
Andrei, vezi ca e vorba de 'perspectiva' -nu esti inginer constructor? - iar 'gaura' in parapetul ala e mult mai la 'deal'. Cu toate ca in cazul de fata nu are nici cea mai mica legatura cu o catastrofa de solutie
Daca se dorea acolo o trecere de pietoni, ar fi fost cel mai simplu lucru din lume....sa o faca sub bretea!!! Imi mentin parerea:
exista solutii simple, normale, peste tot in lume aplicate(inclusiv in Albania!), insa cineva ne doreste 'altfel', isi bate joc de realizarile astea...
Politistii de la Circulatie(din comisia aceea care decide unde si ce fel de semne de circulatie vor fi puse) NU ar trebui sa-si dea aprobarea la asa ceva, ceva care mareste nesiguranta pietonilor, unic in UE!
andrei11 wrote:
Uitati-va cu atentie la poza, nu trebuie sa sara nici un gard ! Se vede foarte bine cum balustrada de protectie este intrerupta.
Andrei, vezi ca e vorba de 'perspectiva' -nu esti inginer constructor? - iar 'gaura' in parapetul ala e mult mai la 'deal'. Cu toate ca in cazul de fata nu are nici cea mai mica legatura cu o catastrofa de solutie
Daca se dorea acolo o trecere de pietoni, ar fi fost cel mai simplu lucru din lume....sa o faca sub bretea!!! Imi mentin parerea:
exista solutii simple, normale, peste tot in lume aplicate(inclusiv in Albania!), insa cineva ne doreste 'altfel', isi bate joc de realizarile astea...
Politistii de la Circulatie(din comisia aceea care decide unde si ce fel de semne de circulatie vor fi puse) NU ar trebui sa-si dea aprobarea la asa ceva, ceva care mareste nesiguranta pietonilor, unic in UE!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
andrei11
1) Nu, nu sunt inginer constructor, nu am nici o legatura cu aceasta facultate.
2) Posibil sa ai dreptate, sa trebuiasca sa demonteze 3 metri din parapetul din stanga, nu ar fi nici un bai. Oricum pe partea drapta e demontat parapetul. Si pe stanga daca te uiti, linia aia continua se opreste in dreptul trecerii de pietoni.
O trecere de pietoni pe sub bretea ? De ce ? Daca pe acolo o fi fluxul de pietoni nu-i vad eu facand benevol inca 100 metri sa o ia pe sub bretea. Din pacate nu cunosc unde este amplasat "obiectivul" ca m-as duce cu masina sa-l cercetez. Nu anul asta, la anul.
Nu sunt de acord cu ultima afirmatie. Cunosc multe treceri de pietoni aiurea amplasate, de exemplu una intre Vatra Luminoasa si P. Hurmuzachi.( Pe Mihai Bravu ). Impreuna cu statia de tramvai unisens care este la 200 metri de cea de la Vatra. Mai sunt si alte exemple, trebuie sa le caut, dar e suficient acesta.
Cineva care e in trecere in zona si are putin timp ne poate spune cum sta treaba acolo, in zona cu trecerea de pietoni ?
1) Nu, nu sunt inginer constructor, nu am nici o legatura cu aceasta facultate.
2) Posibil sa ai dreptate, sa trebuiasca sa demonteze 3 metri din parapetul din stanga, nu ar fi nici un bai. Oricum pe partea drapta e demontat parapetul. Si pe stanga daca te uiti, linia aia continua se opreste in dreptul trecerii de pietoni.
O trecere de pietoni pe sub bretea ? De ce ? Daca pe acolo o fi fluxul de pietoni nu-i vad eu facand benevol inca 100 metri sa o ia pe sub bretea. Din pacate nu cunosc unde este amplasat "obiectivul" ca m-as duce cu masina sa-l cercetez. Nu anul asta, la anul.
Nu sunt de acord cu ultima afirmatie. Cunosc multe treceri de pietoni aiurea amplasate, de exemplu una intre Vatra Luminoasa si P. Hurmuzachi.( Pe Mihai Bravu ). Impreuna cu statia de tramvai unisens care este la 200 metri de cea de la Vatra. Mai sunt si alte exemple, trebuie sa le caut, dar e suficient acesta.
Cineva care e in trecere in zona si are putin timp ne poate spune cum sta treaba acolo, in zona cu trecerea de pietoni ?
- 3mil
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
3mil
Cum iesi din Bucuresti, pe drumul vechi spre Pitesti, in zona orasului Chitila, unde soseaua se intersecteaza cu Centura. Chiar aceasta intersectie este locatia. (Poza cu pricina de pe marginea intersectiei este luata)
andrei11 wrote:
Din pacate nu cunosc unde este amplasat "obiectivul" ca m-as duce cu masina sa-l cercetez. Nu anul asta, la anul.
Cum iesi din Bucuresti, pe drumul vechi spre Pitesti, in zona orasului Chitila, unde soseaua se intersecteaza cu Centura. Chiar aceasta intersectie este locatia. (Poza cu pricina de pe marginea intersectiei este luata)
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
danutzu_2910
Nu mai sunt vesti de la "giratoriul" de sub pod de la Otopeni?
Nenorocirea aia de semn mai e pe pozitie?
Nu mai sunt vesti de la "giratoriul" de sub pod de la Otopeni?
Nenorocirea aia de semn mai e pe pozitie?
- Goldmund
-
Posted:
-
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
danutzu_2910
misterr
Bine ai revenit din concediu. Alti abia acum sunt in concediu....
Pentru bordurile alea "drepte" exista o alta expresie... am voie sa o zic???
"ca pis***** boului". Poate or avea vreo logica......
Cred ca "geometria intersectiei" o sa ramana asa .. for ever....
misterr
Bine ai revenit din concediu. Alti abia acum sunt in concediu....
Pentru bordurile alea "drepte" exista o alta expresie... am voie sa o zic???
"ca pis***** boului". Poate or avea vreo logica......
Cred ca "geometria intersectiei" o sa ramana asa .. for ever....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
andrei11
Parerea mea sincera este ca ceea ce vedem noi acum in intersectie sunt "franturi" dintr-un desen unitar. Sunt convins ca totul are o logica si ca o sa ne dam seama cand va fi gata totul. A mai aparut o varianta de schita pe forum ( nu-mi apartine ) si se pare ca este cea castigatoare, va exista un traseu favorizat, fara nici o intersectie, pe sensul "Tunari - Mogosoaia", care nu va avea nici un semn de circulatie. Se pare ca numai celalalt sens "Mogosoaia - Tunari" va "intra" in intersectia propriuzisa, si evident cei care vin dinspre Tunari si vor sa faca "stanga". Numai ca acestia din urma nu se vor intersecta de loc cu "Tunari - Mogosoaia".
( Vezi schita lui Skorpishor de la pagina 79, se pare ca este varianta castigatoare ).
danutzu_2910 wrote:
Cred ca "geometria intersectiei" o sa ramana asa .. for ever....
Parerea mea sincera este ca ceea ce vedem noi acum in intersectie sunt "franturi" dintr-un desen unitar. Sunt convins ca totul are o logica si ca o sa ne dam seama cand va fi gata totul. A mai aparut o varianta de schita pe forum ( nu-mi apartine ) si se pare ca este cea castigatoare, va exista un traseu favorizat, fara nici o intersectie, pe sensul "Tunari - Mogosoaia", care nu va avea nici un semn de circulatie. Se pare ca numai celalalt sens "Mogosoaia - Tunari" va "intra" in intersectia propriuzisa, si evident cei care vin dinspre Tunari si vor sa faca "stanga". Numai ca acestia din urma nu se vor intersecta de loc cu "Tunari - Mogosoaia".
( Vezi schita lui Skorpishor de la pagina 79, se pare ca este varianta castigatoare ).
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
ionescu63
Lipsa banilor ne ţine în coloană pe centura Bucureştiului
http://www.evz.ro/detalii/stiri/lipsa-b ... 61008.html
Lipsa banilor ne ţine în coloană pe centura Bucureştiului
La mai bine de doi ani de la licitarea contractelor pentru modernizarea şi lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Bucureştiului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis că nu are bani suficienţi pentru a mai construi câte o bandă pe sens şi a decis ca lărgirea să se facă doar în zona intersecţiilor. Astfel, imediat după ce trec de DN2, şoferii care se aventurează pe centură vor mai sta o vreme în coloană.
"Pe centura de sud lucrările sunt etapizate: în prima etapă – care va începe în primăvara lui 2012 se va merge pe modernizarea centurii existente, cu lărgire la 4 benzi în zona intersecţiilor, urmând ca în etapa a doua să lărgim la patru benzi întregul sector", a declarat directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia, fără a preciza când va începe cea de-a doua etapă.
"Şi lucrările la capetele de centură vor demara tot în prima parte a anului. Alocare bugetară există, unul dintre contracte a fost semnat deja", a adăugat oficialul CNADNR. Potrivit informaţiilor furnizate de companie, în acest an au fost alocate 170 milioane de lei.
Ultimele două tronsoane din centura de sud a Capitalei au fost licitate anul trecut. Nu s-a ajuns la semnarea contractului decât pe tronsonul cuprins între Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7. Cei 8,6 kilometri vor fi modernizaţi de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 106,6 milioane de lei, fără TVA. Potrivit CNADNR, pe 27 decembrie a fost dat ordinul pentru începerea proiectării.
Berna, la al doilea proces câştigat împotriva CNADNR
Cel de-al doilea contract, care presupunea lucrări de reabilitare a 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2), a fost câştigat de o asociere din care făcea parte firma lui Nelu Iordache, Romstrade. În urma unor contestaţii depuse de firmele Aktor şi Tehnologica Radion, controlată de omul de afaceri Theodor Berna, Curtea de Apel a desfiinţat decizia de atribuire a CNADNR şi a cerut reevaluarea ofertelor. Firma lui Berna fusese iniţial descalificată. Curtea de Apel Bucureşti i-a dat dreptate lui Berna şi în cazul tronsonului doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj.
Modernizarea centurii de sud a Capitalei va costa peste 683 milioane de lei (156 milioane euro). Trei din cele cinci tronsoane au fost atribuite încă din 2009, iar în ciuda faptului că nu au fost emise ordine de începere a lucrărilor, costurile au crescut cu 68%.
Pe aceste tronsoane lucrează firmele Delta ACM 93 a lui Floarea Diaconu, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna, Euroconstruct Trading 98 a lui Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, Romstrade a lui Nelu Iordache şi Straco, companie la care acţionari majoritari sunt fraţii Alexandru şi Traian Horpos.
170 milioane de lei vor merge în acest an către modernizarea centurii de sud a Capitalei, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR)
TĂRĂGĂNARE
Prelungiri de termene în partea de nord
Actele adiţionale sunt un lucru comun şi în cazul centurii de nord. Iniţial, lucrările de lărgire şi modernizare la patru benzi trebuiau să coste 252,2 milioane de lei. În urma semnării a nu mai puţin de opt acte adiţionale am ajuns să plătim 358,8 milioane de lei.
De ce au crescut costurile estimate iniţial
Cum se justifică majoarea cu 42% a costurilor? Potrivit Companiei de Drumuri, cele 104 milioane de lei, diferenţa dintre ce s-a negociat şi cât s-a plătit, au fost folosite pentru largirea la patru benzi a pasajului peste DN 7 la Chitila, în introducerea separatorului de sensuri, în relocări de utilităţi şi în înlocuirea parapetului metalic cu parapet New Jersey.
La reabilitarea şi extinderea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei au lucrat şi încă lucrează Aktor, Alpine-FCC şi Romstrade. Unele dintre lucrări nu se vor finaliza înainte de aprilie, în timp ce pentru altele CNADNR va face recepţia în această lună.
Centura-autostradă, râvnită de chinezi
Deşi Compania de Drumuri susţine că va lărgi în cele din urmă şi centura de sud a Capitalei la patru benzi, există puţine şanse ca acest lucru să se întâmple şi pentru că se doreşte realizarea prin concesiune a unei variante ocolioare la nivel de autostradă. Peste 900 de milioane de euro estimează Compania de Drumuri că va costa construirea celor 48 de kilometri.
Potrivit ministrului economiei, Ion Ariton, două companii chineze sunt interesate de realizarea acestui proiect: China Dalian International Holdings şi China Communications Construction Company. Oficialul român a fost anul trecut într-o vizită de lucru la Beijing.
Compania care îşi va asuma realizarea în concesiune a celor 48 de kilometri de autostradă va primi spre întreţinere şi operare autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa. Va avea astfel mână liberă să impună taxe pe A1 şi A2, autostrăzile cu cele mai ridicate nivele de trafic din ţară.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/lipsa-b ... 61008.html
- danielstan
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
danielstan
Acte aditionale de 42% din valoarea lucrarii cu motivatia scolareasca de schimbare din mers a proiectului prin adaugari de lucrari?
Pe cine pacalesc cei de la CNADNR cand astfel de justificari arata cat de incompetenti sunt daca nu stiu ce sa ceara de la constructor cand pornesc lucrarea (caz de demisie/demitere a sefului CNADNR) sau arata cat de corupti sunt daca adauga cerinte din mers pentru a scumpi lucrarea intentionat si interesat (caz de anchetare cu DNA-ul a sefului).
Acte aditionale de 42% din valoarea lucrarii cu motivatia scolareasca de schimbare din mers a proiectului prin adaugari de lucrari?
Pe cine pacalesc cei de la CNADNR cand astfel de justificari arata cat de incompetenti sunt daca nu stiu ce sa ceara de la constructor cand pornesc lucrarea (caz de demisie/demitere a sefului CNADNR) sau arata cat de corupti sunt daca adauga cerinte din mers pentru a scumpi lucrarea intentionat si interesat (caz de anchetare cu DNA-ul a sefului).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
Dominatrix
Atat timp cat actele aditionale nu depasesc 50% din valoarea initiala, sunt acoperiti de hartii. Oricum, titlul articolului induce in eroare. Centura de sud se va largi, dar nu acum. Adica se va largi ca parte a altui contract, cu alte acte aditionale si implicit alt parandarat.
Atat timp cat actele aditionale nu depasesc 50% din valoarea initiala, sunt acoperiti de hartii. Oricum, titlul articolului induce in eroare. Centura de sud se va largi, dar nu acum. Adica se va largi ca parte a altui contract, cu alte acte aditionale si implicit alt parandarat.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
telvanni
Daca solutia care o propun ei acum ar fi fost adoptata de la inceput, adica rezolvarea intersectiilor si reabilitarea soselei, asa cum este ea acum cu 2 benzi, am fi avut pana acum o centura cat de cat practicabila. Cand se gaseau bani se apucau si de largirea ei la 4 benzi.
Daca solutia care o propun ei acum ar fi fost adoptata de la inceput, adica rezolvarea intersectiilor si reabilitarea soselei, asa cum este ea acum cu 2 benzi, am fi avut pana acum o centura cat de cat practicabila. Cand se gaseau bani se apucau si de largirea ei la 4 benzi.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
Goldmund
ideea nu e rea, numai ca eu cred ca nu e valabil pentru Centura Bucuresti Nord, unde traficul e mare
telvanni wrote:
Daca solutia care o propun ei acum ar fi fost adoptata de la inceput, adica rezolvarea intersectiilor si reabilitarea soselei, asa cum este ea acum cu 2 benzi, am fi avut pana acum o centura cat de cat practicabila. Cand se gaseau bani se apucau si de largirea ei la 4 benzi.
ideea nu e rea, numai ca eu cred ca nu e valabil pentru Centura Bucuresti Nord, unde traficul e mare
- telvanni
-
Posted:
-
Re: CENTURA BUCURESTI
telvanni
Eu mereu am stat la coada pe centura doar la intersectii pentru ca aveam cedeaza (ba la Stefanesti, ba la Tunari...). Eu sustin in continuare ca daca pe centura ar fi fost numai intersectii denivale sau cel putin largite si reconfigurate, am fi avut un trafic mai suportabil, chiar daca erau doar 2 benzi.
Eu mereu am stat la coada pe centura doar la intersectii pentru ca aveam cedeaza (ba la Stefanesti, ba la Tunari...). Eu sustin in continuare ca daca pe centura ar fi fost numai intersectii denivale sau cel putin largite si reconfigurate, am fi avut un trafic mai suportabil, chiar daca erau doar 2 benzi.
📖 Pagination options