Topic: V3A-93-CH-PPC
2491 posts, 776421 views
📖 Pagination options
- adn2377
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
adn2377
Pe #306 nu l-am mai vazut de cateva zile. A patit ceva?
Pe #306 nu l-am mai vazut de cateva zile. A patit ceva?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
E de o luna, a avut cateva probleme, reapare in maxim o saptamana.
E de o luna, a avut cateva probleme, reapare in maxim o saptamana.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
adn2377
Sunt curios daca ii inlocuiesc si neoanele in salon ca la capitolul asta era cam jalnic
@Utilizator anonim: Cum pot lua legatura cu tine direct? Vroiam sa te intreb cate ceva si cum mesajele private nu imi functioneaza...
Sunt curios daca ii inlocuiesc si neoanele in salon ca la capitolul asta era cam jalnic
@Utilizator anonim: Cum pot lua legatura cu tine direct? Vroiam sa te intreb cate ceva si cum mesajele private nu imi functioneaza...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Gabi23
Afisajelor vagoanelor CH-PPC de la Alexandria le-a fost reintrodus mesajul "Se retrage la Depou Alexandria", dupa ce pana acum ceva timp aveau ca " Se retrage la depou", ceea ce mi se parea o eroare nementionarea depoului la care se retrage.
Afisajelor vagoanelor CH-PPC de la Alexandria le-a fost reintrodus mesajul "Se retrage la Depou Alexandria", dupa ce pana acum ceva timp aveau ca " Se retrage la depou", ceea ce mi se parea o eroare nementionarea depoului la care se retrage.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dr2005
Câţi km are #172 la bord?
Azi avea doar vreo 15100... cam puţini pentru un vagon vechi de 3 ani.
Câţi km are #172 la bord?
Azi avea doar vreo 15100... cam puţini pentru un vagon vechi de 3 ani.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
Adica 151000, la 100.000km se reseteaza ceasul de pe bord, nu si cel din sistem, daca intru in MENIU > CONTOARE vad valoarea de cand a fost prina punere in functiune.
Oricum putini pentru ca 172 a stat o perioada pe bara din cauza sursei de INDA defecta.
La Alexandria inafara de cel mai nou, 4048, toate CH PPC au depasit 100.000km iar cele produse in 2007 si inceputul lui 2008 depasesc 150.000km.
Dr2005 wrote:
Câţi km are #172 la bord?
Azi avea doar vreo 15100... cam puţini pentru un vagon vechi de 3 ani.
Adica 151000, la 100.000km se reseteaza ceasul de pe bord, nu si cel din sistem, daca intru in MENIU > CONTOARE vad valoarea de cand a fost prina punere in functiune.
Oricum putini pentru ca 172 a stat o perioada pe bara din cauza sursei de INDA defecta.
La Alexandria inafara de cel mai nou, 4048, toate CH PPC au depasit 100.000km iar cele produse in 2007 si inceputul lui 2008 depasesc 150.000km.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
adn2377
Marian, am si eu cateva intrebari legate de aceste vagoane:
- Desi majoritatea au "provenit" din vagoanele V2A, dintre primele exemplare fabricate sase poarta numerotatie de vagoane V3A (306, 224, 131, 136, 172, 264). Sunt curios - vagoanele din care au fost "modernizate" si care presupun ca au fost de fapt casate - ce fel de V3A-uri erau? Ce generatie? Nu se puteau reconditiona in mod real?
- Acum ca am terminat de utilizat vagoanele V2A si le-am trecut pe toate in nefiinta - ce vagoane vor mai casa ca sa scoata CH-PPC-uri?
- Avand in vedere ca si asa avem prea putine vagoane, nu ar fi mai bine daca ar putea produce direct vagoane noi CH-PPC fara sa caseze in locul lor altceva? Daca pot produce Bucur LF inseamna ca, respectand anumite proceduri, ar putea produce si altceva... Nu-i asa?
Marian, am si eu cateva intrebari legate de aceste vagoane:
- Desi majoritatea au "provenit" din vagoanele V2A, dintre primele exemplare fabricate sase poarta numerotatie de vagoane V3A (306, 224, 131, 136, 172, 264). Sunt curios - vagoanele din care au fost "modernizate" si care presupun ca au fost de fapt casate - ce fel de V3A-uri erau? Ce generatie? Nu se puteau reconditiona in mod real?
- Acum ca am terminat de utilizat vagoanele V2A si le-am trecut pe toate in nefiinta - ce vagoane vor mai casa ca sa scoata CH-PPC-uri?
- Avand in vedere ca si asa avem prea putine vagoane, nu ar fi mai bine daca ar putea produce direct vagoane noi CH-PPC fara sa caseze in locul lor altceva? Daca pot produce Bucur LF inseamna ca, respectand anumite proceduri, ar putea produce si altceva... Nu-i asa?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Utilizator anonim
Numerele mici provin de la ultimele V3A clasice (generatie 1970).
Urmatoarele vagoane CH PPC vor fi transformari din V3A-93, practic se modifica extremitatile pentru noul look iar corpul din mijloc este inlocuit de unul nou cu podea coborata.
Acum vagoanele noi sunt Bucur LF.
Numerele mici provin de la ultimele V3A clasice (generatie 1970).
Urmatoarele vagoane CH PPC vor fi transformari din V3A-93, practic se modifica extremitatile pentru noul look iar corpul din mijloc este inlocuit de unul nou cu podea coborata.
Acum vagoanele noi sunt Bucur LF.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
adn2377
Dar din cate am inteles de pe forum actualele vagoane V3A-93-CH-PPC sunt mai avansate din punct de vedere tehnic decat V3A-93-urile... Oricum din ce spui tu se cam schimba aproape toata caroseria, iar pe langa asta presupun ca se inlocuiesc atat parte din echipamentele electrice si electronice, cat si probabil o parte din componentele boghiurilor (presupun de exemplu ca nu raman pe federe...) iar de cabina de comanda nu mai spun, ca si echipamentele de aici ar trebui inlocuite ca sa semene cu actualele vagoane.
Una peste alta nu cumva se inlocuiesc peste 75% din componentele actualului V3A-93?
Si daca ar fi asa, avand in vedere criza de vagoane, nu ar fi mai util daca s-ar fabrica vagoane total noi ca si cele de pana acum - iar vagoanele V3A-93 sa continue sa circule in paralel? Spui ca vagoane noi sunt Bucur LF - de acord, dar cate se produc anul asta? Patru bucati? Nu prea cred sa acopere necesarul...
Pe de alta parte sunt curios cam care este nivelul costurilor de productie pentru cele doua tipuri de vagoane - Bucur LF si V3A-93-CH-PPC - sunt apropiate sau dimpotriva?
In alta ordine de idei as vrea sa aflu daca mai sunt alte vagoane din seria V3A-93 de orice tip care la acest moment sa stea pe bara defecte. Stiu ca sunt celelalte doua Holecuri, dar in afara de ele?
Utilizator anonim wrote:
Urmatoarele vagoane CH PPC vor fi transformari din V3A-93, practic se modifica extremitatile pentru noul look iar corpul din mijloc este inlocuit de unul nou cu podea coborata.
Acum vagoanele noi sunt Bucur LF.
Dar din cate am inteles de pe forum actualele vagoane V3A-93-CH-PPC sunt mai avansate din punct de vedere tehnic decat V3A-93-urile... Oricum din ce spui tu se cam schimba aproape toata caroseria, iar pe langa asta presupun ca se inlocuiesc atat parte din echipamentele electrice si electronice, cat si probabil o parte din componentele boghiurilor (presupun de exemplu ca nu raman pe federe...) iar de cabina de comanda nu mai spun, ca si echipamentele de aici ar trebui inlocuite ca sa semene cu actualele vagoane.
Una peste alta nu cumva se inlocuiesc peste 75% din componentele actualului V3A-93?
Si daca ar fi asa, avand in vedere criza de vagoane, nu ar fi mai util daca s-ar fabrica vagoane total noi ca si cele de pana acum - iar vagoanele V3A-93 sa continue sa circule in paralel? Spui ca vagoane noi sunt Bucur LF - de acord, dar cate se produc anul asta? Patru bucati? Nu prea cred sa acopere necesarul...
Pe de alta parte sunt curios cam care este nivelul costurilor de productie pentru cele doua tipuri de vagoane - Bucur LF si V3A-93-CH-PPC - sunt apropiate sau dimpotriva?
In alta ordine de idei as vrea sa aflu daca mai sunt alte vagoane din seria V3A-93 de orice tip care la acest moment sa stea pe bara defecte. Stiu ca sunt celelalte doua Holecuri, dar in afara de ele?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dominatrix
CH-PPC in plus fata de V3A-93 NU se pot produce pentru ca acest proiect este unul de modernizare, nu de reconstructie. Pentru modernizare s-au alocat banii, asta se face. Ce a insemnat in realitate modernizarea vagoanelor V3A si V2A clasice este alta mancare de peste.
Apropo, si cehii procedeaza identic cu "modernizarea" T3 facuta de Pragoimex. Imi place sa ma plimb cu Tatra T3 "modernizata" low-floor si in CA.
Sigur ca la RATB se cunoaste situatia, zic eu, destul de critica, a parcului de vagoane, dar nu depinde de cei de acolo sa remedieze problema.
Fondurile alocate sunt mici si RATB nu se poate intinde mai mult decat ii ajunge plapuma.
adn2377 wrote:Problema ca nimanui in functie de raspundere nu-i pasa daca se acopera necesarul de transport sau nu. Prin "persoane in functie de raspundere" nu ma refer la inginerii de la URAC sau sefii de depou de la RATB, ci la institutiile care aloca fonduri pentru modernizare si producere de tramvaie, in speta PMB. Deja Dr. Oetker si-a demonstrat IMPOTENTA (scuzati, n-am gasit alt cuvant mai bun) in acest domeniu cand a spus sa-l auda o lume intreaga ca RATB-ul trebuie sa se restructureze ca sa nu mai aiba nevoie de subventie. Aratati-mi un oras mare oriunde in lume unde transportul in comun nu e subventionat...
...Si daca ar fi asa, avand in vedere criza de vagoane, nu ar fi mai util daca s-ar fabrica vagoane total noi ca si cele de pana acum - iar vagoanele V3A-93 sa continue sa circule in paralel? Spui ca vagoane noi sunt Bucur LF - de acord, dar cate se produc anul asta? Patru bucati? Nu prea cred sa acopere necesarul...
CH-PPC in plus fata de V3A-93 NU se pot produce pentru ca acest proiect este unul de modernizare, nu de reconstructie. Pentru modernizare s-au alocat banii, asta se face. Ce a insemnat in realitate modernizarea vagoanelor V3A si V2A clasice este alta mancare de peste.
Apropo, si cehii procedeaza identic cu "modernizarea" T3 facuta de Pragoimex. Imi place sa ma plimb cu Tatra T3 "modernizata" low-floor si in CA.
Sigur ca la RATB se cunoaste situatia, zic eu, destul de critica, a parcului de vagoane, dar nu depinde de cei de acolo sa remedieze problema.
Fondurile alocate sunt mici si RATB nu se poate intinde mai mult decat ii ajunge plapuma.
adn2377 wrote:S-a mai discutat, 400.000 euro pentru CH-PPC si 1 milion euro pentru Bucur LF. Preturile sunt estimative.
Pe de alta parte sunt curios cam care este nivelul costurilor de productie pentru cele doua tipuri de vagoane - Bucur LF si V3A-93-CH-PPC - sunt apropiate sau dimpotriva?
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Tom
Nu e doar Oetker. De nu stiu cata vreme transportul nu e subventionat pe nicaieri prin tara asta asa cum ar trebui. Desigur, cand e cazul, cate un primar venit cu pluta, cum a fost nea' Costel la Iasi, a dat subventii aiurea si a bagat regia in datorii de astazi se vand troleibuzele, autobuzele si ceva tramvaie vechi pe post de schrott, ca sa nu repet cuvantul "vechi"
Revenind la V3A, nu inteleg de ce RATB n'a luat "boghiurile si echipamentele de tractiune" de pe ce mai ramasese la Brasov si Constanta din V3A'uri si sa modernizeze in CH-PPC. Puteau trimite in loc niste DAF'uri sau niste troleibuze Rocar 512E si 412E, sa defileze ca Panzerele prin fata Obersturmführerului Mazzare sau scartaitorului dela poalele Tampului.
Nu e doar Oetker. De nu stiu cata vreme transportul nu e subventionat pe nicaieri prin tara asta asa cum ar trebui. Desigur, cand e cazul, cate un primar venit cu pluta, cum a fost nea' Costel la Iasi, a dat subventii aiurea si a bagat regia in datorii de astazi se vand troleibuzele, autobuzele si ceva tramvaie vechi pe post de schrott, ca sa nu repet cuvantul "vechi"
Revenind la V3A, nu inteleg de ce RATB n'a luat "boghiurile si echipamentele de tractiune" de pe ce mai ramasese la Brasov si Constanta din V3A'uri si sa modernizeze in CH-PPC. Puteau trimite in loc niste DAF'uri sau niste troleibuze Rocar 512E si 412E, sa defileze ca Panzerele prin fata Obersturmführerului Mazzare sau scartaitorului dela poalele Tampului.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dominatrix
Imi si inchipui cum ar fi sunat licitatia: "Achizitie de tramvaie bi-articulate uzate" Nu cred ca merita platit transportul pana la Bucuresti ca sa scape mazarea de tramvaie mai repede. Si pe urma de ce sa le aduca? Ca sa le taie la URAC? Amandoi stim foarte bine ce s-a reciclat din tramvaiele vechi.
Cred ca solutia de producere de vagoane noi Bucur LF este corecta, fiindca mai bine ai un tramvai 66% LF decat unul de 15% la care rampa pentru handicapati trebuie actionata manual de vatman cu cheia... Problema este ca fondurile alocate nu sunt suficiente pentru fabricarea de mai multe tramvaie Bucur LF, ca altfel URAC-ul ar putea produce cam 15- 20 de vagoane pe an.
Imi si inchipui cum ar fi sunat licitatia: "Achizitie de tramvaie bi-articulate uzate" Nu cred ca merita platit transportul pana la Bucuresti ca sa scape mazarea de tramvaie mai repede. Si pe urma de ce sa le aduca? Ca sa le taie la URAC? Amandoi stim foarte bine ce s-a reciclat din tramvaiele vechi.
Cred ca solutia de producere de vagoane noi Bucur LF este corecta, fiindca mai bine ai un tramvai 66% LF decat unul de 15% la care rampa pentru handicapati trebuie actionata manual de vatman cu cheia... Problema este ca fondurile alocate nu sunt suficiente pentru fabricarea de mai multe tramvaie Bucur LF, ca altfel URAC-ul ar putea produce cam 15- 20 de vagoane pe an.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Tom
Nu, RATB le putea cumpara la pret de fier vechi, recupera (repet) "boghiurile si echipamentele de tractiune" ca sa justifice modernizarea, taia restul acolo sau faceau un aranjament cu mazarea sa vanda el fierul vechi si astfel RATB iesea si mai ieftin, transportau boghiurile si ce mai era cu un tren (cred ca 5 vagoane platforma sunt suficiente) si le modernizau in CH-PPC. In niciun caz nu carau rabla intreaga pana la Bucuresti. Si pe 4013 l-au taiat la Craiova, desi au recuperat de pe el ce era de recuperat.
Iar partea aia PPC e buna pentru pionieri mai mult decat o folosesc "handicapatii". Cam cati ai vazut folosind rampa, cand unii n'au nici lift sa coboare dela etajul III la bloc?
Nu, RATB le putea cumpara la pret de fier vechi, recupera (repet) "boghiurile si echipamentele de tractiune" ca sa justifice modernizarea, taia restul acolo sau faceau un aranjament cu mazarea sa vanda el fierul vechi si astfel RATB iesea si mai ieftin, transportau boghiurile si ce mai era cu un tren (cred ca 5 vagoane platforma sunt suficiente) si le modernizau in CH-PPC. In niciun caz nu carau rabla intreaga pana la Bucuresti. Si pe 4013 l-au taiat la Craiova, desi au recuperat de pe el ce era de recuperat.
Iar partea aia PPC e buna pentru pionieri mai mult decat o folosesc "handicapatii". Cam cati ai vazut folosind rampa, cand unii n'au nici lift sa coboare dela etajul III la bloc?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: V3A-93-CH-PPC - Evolutie, istorie, noutati
Dominatrix
Da, solutia asta ar fi fost buna. Problema, ca de obicei, ar fi fost banii. Adica ar fi trebuit alocate suficiente fonduri pentru constructia mai multor vagoane CH-PPC. Avand in vedere ca abia s-au gasit bani pentru montarea unor aparate de aer conditionat pentru cabina vagoanelor noi, e greu de presupus ca ar fi existat suficiente fonduri pentru inca 20 - 25 vagoane noi sau cate V3A mai erau (sunt?) la Constanta, chiar daca acestea s-ar fi modernizat etapizat, pe mai multi ani. Raman la parerea mea ca fabricarea de Bucur LF e o solutie mai buna pe termen lung, dar problema raman fondurile, care sunt alocate cu taraita. Am mai spus-o si o repet: pacat de cele 41 de V3A-uri casate oficial in 1991; daca nu s-ar fi intamplat asta, situatia actuala ar fi fost mult mai buna.
Ai dreptate cu trapele pentru "handicapati". Eu personal nu am vazut pe nimeni in carut cu rotile sa le foloseasca, ceea ce normal fiindca pana sa se urce in tramvai cineva in carut cu rotile, ar trebui sa razbeasca mai intai pana la statie, ocolind masinile parcate si eventual cainii comunitari care s-ar putea sa se ia dupa el pe strada. Foarte buna observatia cu lifturile din blocuri, dar asta e o problema mai ampla care tine de gradul de civilizatie din Vomania.
Da, solutia asta ar fi fost buna. Problema, ca de obicei, ar fi fost banii. Adica ar fi trebuit alocate suficiente fonduri pentru constructia mai multor vagoane CH-PPC. Avand in vedere ca abia s-au gasit bani pentru montarea unor aparate de aer conditionat pentru cabina vagoanelor noi, e greu de presupus ca ar fi existat suficiente fonduri pentru inca 20 - 25 vagoane noi sau cate V3A mai erau (sunt?) la Constanta, chiar daca acestea s-ar fi modernizat etapizat, pe mai multi ani. Raman la parerea mea ca fabricarea de Bucur LF e o solutie mai buna pe termen lung, dar problema raman fondurile, care sunt alocate cu taraita. Am mai spus-o si o repet: pacat de cele 41 de V3A-uri casate oficial in 1991; daca nu s-ar fi intamplat asta, situatia actuala ar fi fost mult mai buna.
Ai dreptate cu trapele pentru "handicapati". Eu personal nu am vazut pe nimeni in carut cu rotile sa le foloseasca, ceea ce normal fiindca pana sa se urce in tramvai cineva in carut cu rotile, ar trebui sa razbeasca mai intai pana la statie, ocolind masinile parcate si eventual cainii comunitari care s-ar putea sa se ia dupa el pe strada. Foarte buna observatia cu lifturile din blocuri, dar asta e o problema mai ampla care tine de gradul de civilizatie din Vomania.
📖 Pagination options