Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
2619 posts, 603315 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Dominatrix
Posibil sa fie utile, dar astea sunt "ganduri de perspectiva", deci nu se vor concretiza pe termen scurt sau mediu, fiindca nimeni nu le-a pus pe hartie si cu atat mai putin nu le-a analizat. Ce trebuie facut este jonctiunea liniei de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu cea de pe Aerogarii - Aviator Serbanescu. Proiectul are indicatori tehnico-economici aprobati si SF finalizat.
Pentru zona giratoriu Pipera - Sos. Bucuresti Nord, in SPF'ul pentru reintregirea inelului median in zona de nord (a.k.a. "autostrada suspendata") a aparut si ideea prelungirii liniei de tramvai pe Petricani pana in zona OMV. Mai vedem...
Posibil sa fie utile, dar astea sunt "ganduri de perspectiva", deci nu se vor concretiza pe termen scurt sau mediu, fiindca nimeni nu le-a pus pe hartie si cu atat mai putin nu le-a analizat. Ce trebuie facut este jonctiunea liniei de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu cea de pe Aerogarii - Aviator Serbanescu. Proiectul are indicatori tehnico-economici aprobati si SF finalizat.
Pentru zona giratoriu Pipera - Sos. Bucuresti Nord, in SPF'ul pentru reintregirea inelului median in zona de nord (a.k.a. "autostrada suspendata") a aparut si ideea prelungirii liniei de tramvai pe Petricani pana in zona OMV. Mai vedem...
- alex1968
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
alex1968
Absolut. pana la construirea de noi statii de metrou, cel mai ieftin si realizabil pe termen scurt e tramvaiul. Daca linia de tramvai ar face jonctiunea D. Pompei - Aerogarii (obiectiv realizabil anul viitor daxa sunt bani) ar fi un mare pas pentru un trafic mai lejer si acces mai rapid in Nordul Capitalei.
Absolut. pana la construirea de noi statii de metrou, cel mai ieftin si realizabil pe termen scurt e tramvaiul. Daca linia de tramvai ar face jonctiunea D. Pompei - Aerogarii (obiectiv realizabil anul viitor daxa sunt bani) ar fi un mare pas pentru un trafic mai lejer si acces mai rapid in Nordul Capitalei.
- alex1968
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
alex1968
Evident, uitasem, si prelungirea liniei de tramvai pe Sos. Petricani ar fi extraordinar de utila!
Evident, uitasem, si prelungirea liniei de tramvai pe Sos. Petricani ar fi extraordinar de utila!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Citatul acesta provine din viitoarea dezvoltare a magistralei M 5 spre Pantelimon, si initial articolul intreg se gaseste si aici, daca nu cumva autorul l-a mutat (il va muta) la topicul de fata.
Intrebari
1)Daca tot se apuca de o treaba, de ce nu fac un transfer civilizat intre naveta Republica - Antilopa si M 5 la Antilopa ? Probabil din vesnica economie, servita pe tava de fiecare data.
Sau de ce nu fac inca un tunel Republica - Antilopa si statia Antilopa gandita cu cap pentru statie terminus pentru 2 magistrale si nu ce vor sa faca ei acum. Dar probabil ca se gandeste cu ....[bip] in unele sectoare ce tin de dezvoltare strategica.
Sau ma rog sunt eu de fapt deplasat si sunt altii mult mai inteligenti decat subsemnatul.
2)Asta inseamna ca dezvoltarea strategica pe 100 de ani spre Orasul Pantelimon cade cu desavarsire...
Si tot la capitolul "aiureli" eu as face statia Granitul ca si statie terminus pentru M 1 / M 5, cu posibilitatea de a dezvolta M 5 spre Orasul Pantelimon cand o sa vrea muschii mei.
Sau se doreste sa se realizeze o megamagistrala "Raul Doamnei - Opera - Iancului 2 - Antilopa - Dristor 1 - Eroilor ( 1 ) - Gara de Nord - Dristor 2". Mai stii ?
Robert24 wrote:
STATIA PANTELIMON
Amplasament
Statia de metrou „Pantelimon” este amplasata sub carosabilul Sos. Garii Catelu, in apropiere de intersectia cu sos. Pantelimon;
Statia Pantelimon (fosta Antilopa) este statie existenta ce urmeaza a se extinde.
Statia existenta are un vestibul subteran si un singur peron lateral, ea urmand a fi completata cu inca o nava si un vestibul. In final statia Pantelimon urmeaza a avea doua vestibule laterale amplasate de o parte si de alta a soselei si doua peroane laterale, la acelasi nivel cu vestibulul, intre care se va asigura legatura printr-un pasaj pietonal de subtraversare a liniilor.
Statia este prevazuta cu doua accese de o parte si de alta a sos. Garii Catelu, unul existent si unul propus.
Citatul acesta provine din viitoarea dezvoltare a magistralei M 5 spre Pantelimon, si initial articolul intreg se gaseste si aici, daca nu cumva autorul l-a mutat (il va muta) la topicul de fata.
Intrebari
1)Daca tot se apuca de o treaba, de ce nu fac un transfer civilizat intre naveta Republica - Antilopa si M 5 la Antilopa ? Probabil din vesnica economie, servita pe tava de fiecare data.
Sau de ce nu fac inca un tunel Republica - Antilopa si statia Antilopa gandita cu cap pentru statie terminus pentru 2 magistrale si nu ce vor sa faca ei acum. Dar probabil ca se gandeste cu ....[bip] in unele sectoare ce tin de dezvoltare strategica.
Sau ma rog sunt eu de fapt deplasat si sunt altii mult mai inteligenti decat subsemnatul.
2)Asta inseamna ca dezvoltarea strategica pe 100 de ani spre Orasul Pantelimon cade cu desavarsire...
Si tot la capitolul "aiureli" eu as face statia Granitul ca si statie terminus pentru M 1 / M 5, cu posibilitatea de a dezvolta M 5 spre Orasul Pantelimon cand o sa vrea muschii mei.
Sau se doreste sa se realizeze o megamagistrala "Raul Doamnei - Opera - Iancului 2 - Antilopa - Dristor 1 - Eroilor ( 1 ) - Gara de Nord - Dristor 2". Mai stii ?
- alex1968
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
alex1968
Pana la urma inteleg ca se va circula Republica - Pantelimon pe ambele sensuri fara a mai astepta? Atunci statia Pantelimon poate deveni depou in viitor pentru ambele magistrale (Drumul Taberei-Pantelimon si Piata Unirii-Pantelimon)? trebuia facuta statia Pantelimon de mult accesibila in ambele sensuri, nu costa prea mult fata de extinderea a noi statii
Pana la urma inteleg ca se va circula Republica - Pantelimon pe ambele sensuri fara a mai astepta? Atunci statia Pantelimon poate deveni depou in viitor pentru ambele magistrale (Drumul Taberei-Pantelimon si Piata Unirii-Pantelimon)? trebuia facuta statia Pantelimon de mult accesibila in ambele sensuri, nu costa prea mult fata de extinderea a noi statii
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
1) Nu stim care e capacitatea Depoului Pantelimon. Daca nu sunt terenurile lui Popoviciu / Becalli / etc pe acolo, pot sa mai faca un depou langa cel existent.
2) Niet, din ce a pus Robert nu se prea intelege asa.
Se intelege in felul urmator :
a)M 1 are cap la Republica
b) Exista o naveta Republica - Antilopa, ca si pana acum, una la 20 minute.
c) Extinderea statiei Antilopa cu inca o linie se face exclusiv pentru M 5.
d) Daca vor modificari minime, asa cum ne-au obisnuit onor proiectantii strategi de la Metroul / Metrorex, peronul vechi de la Antilopa va fi folosit in mod intermitent si de naveta M 1 si de
M 5, iar peronul nou de la Antilopa numai de M 5.
Ceea ce am expus eu aici este o logica elementara, nu are nici o legatura evident cu realitatea. Habar nu am cum gandesc strategic proiectantii nostri extinderea statiei "Antilopa" pentru M 5.
1) Nu stim care e capacitatea Depoului Pantelimon. Daca nu sunt terenurile lui Popoviciu / Becalli / etc pe acolo, pot sa mai faca un depou langa cel existent.
2) Niet, din ce a pus Robert nu se prea intelege asa.
Se intelege in felul urmator :
a)M 1 are cap la Republica
b) Exista o naveta Republica - Antilopa, ca si pana acum, una la 20 minute.
c) Extinderea statiei Antilopa cu inca o linie se face exclusiv pentru M 5.
d) Daca vor modificari minime, asa cum ne-au obisnuit onor proiectantii strategi de la Metroul / Metrorex, peronul vechi de la Antilopa va fi folosit in mod intermitent si de naveta M 1 si de
M 5, iar peronul nou de la Antilopa numai de M 5.
Ceea ce am expus eu aici este o logica elementara, nu are nici o legatura evident cu realitatea. Habar nu am cum gandesc strategic proiectantii nostri extinderea statiei "Antilopa" pentru M 5.
1-2-2012 3-48-38 PM.jpg (38.35 KB; downloaded 2624 times)
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
DanCld
Statie cap de linie fara peron central?
Statie cap de linie fara peron central?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
De ce te deranjeaza ? Nu are multe dezavantaje fata de cel cu peron central. Stiu ca se pierde ceva timp la statia terminus, dar si "Republica", "Preciziei" si cele 2 capete ale lui M 2 au astfel de rezolvare si fac fata ! Prezint o altfel de rezolvare pentru capul lui M 5, mai logica. 95 % capul lui M 5 va fi "pe dreapta", asta daca nu se schimba din radacini gandirea actuala a celor care se ocupa de metrou. Si evident si daca se vor gasi si bani suficienti.
De ce te deranjeaza ? Nu are multe dezavantaje fata de cel cu peron central. Stiu ca se pierde ceva timp la statia terminus, dar si "Republica", "Preciziei" si cele 2 capete ale lui M 2 au astfel de rezolvare si fac fata ! Prezint o altfel de rezolvare pentru capul lui M 5, mai logica. 95 % capul lui M 5 va fi "pe dreapta", asta daca nu se schimba din radacini gandirea actuala a celor care se ocupa de metrou. Si evident si daca se vor gasi si bani suficienti.
1-2-2012 5-22-15 PM.jpg (15.49 KB; downloaded 2599 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Robert24
Eu as fi vazut statia "Pantelimon" cu peronul actual pentru naveta M1 si cu un peron central pentru M5.
Sincer, mi se parea mai logic...
Eu as fi vazut statia "Pantelimon" cu peronul actual pentru naveta M1 si cu un peron central pentru M5.
Sincer, mi se parea mai logic...
propunere 3 linii.jpg (21.17 KB; downloaded 2745 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Da, dar uite ce scrie in citatul postat de tine.
Ca si la Romancierilor, ca si la 1 Mai economia e in floare. Mai rau este ca ni se sugereaza ca ceea ce ne propun "ganditorii M" este singura solutie viabila. Aici e una din probleme. Toate criteriile de constructie sunt transformate in hartie igenica, singurul criteriu viabil sunt banii.Cat mai putini cu putinta. Daca se poate, chiar si economii, asa cum s-a intamplat la Parc Bazilescu. Cica statia este facuta in totalitate din economii. Iti dai seama cu cat s-au umflat calculele facute daca au reusit performanta sa realizeze o statie din economii. Sau ce maestri in cifre avem, sa rezulte o statie de metrou pe de-a moca.
Evident, daca se doreste - dar nu - rezolvarea statiei de corespondenta intre M 1 si M 5 "Pantelimon" intr-un stil cat se poate de logic cu putinta, :
a) Distrugerea in totalitate a statiei existente.
b) Saparea si celui de - al doilea tunel intre Pantelimon si Republica si declararea oficiala a capului lui M 1 la Pantelimon.
c) O statie suprapusa cuperoane laterale, singura solutie corecta cand avem 2 linii terminus in zona care "vin' din sensuri opuse.
Punct.
Dar vor veni evident replici economice cum ca proiectul costa si nu sunt bani.
Bani ar fi, si o sa dau numai 2 solutii:
1) Renuntarea la Statia Rosetti care e stupida ( statia ). Statia Universitatii ( M 5 ) sa se faca intre actuala Piata Universitatii si Rosetti, cu 2 vestibule / iesiri, una la Piata Universitatii si una la Piata Rosetti.
2) Renuntarea la statia Matasari - o statie in care nici Mercedesurile RATB - ului nu opresc, o statie intr-un cartier de case fara posibilitati de dezvoltare imobiliara in urmatorii 78 de ani.
Uite cum s-au facut rost de bani pentru un terminal cu adevarat european la nivelul anului 2020 la "Pantelimon".
Dar pentru asta probabil ca va trebui sa urmeze o alta generatie de "oameni destepti" in posturile cheie.
Da, dar uite ce scrie in citatul postat de tine.
Robert24 wrote:
... si doua peroane laterale, la acelasi nivel cu vestibulul, intre care se va asigura legatura printr-un pasaj pietonal de subtraversare a liniilor.
Ca si la Romancierilor, ca si la 1 Mai economia e in floare. Mai rau este ca ni se sugereaza ca ceea ce ne propun "ganditorii M" este singura solutie viabila. Aici e una din probleme. Toate criteriile de constructie sunt transformate in hartie igenica, singurul criteriu viabil sunt banii.Cat mai putini cu putinta. Daca se poate, chiar si economii, asa cum s-a intamplat la Parc Bazilescu. Cica statia este facuta in totalitate din economii. Iti dai seama cu cat s-au umflat calculele facute daca au reusit performanta sa realizeze o statie din economii. Sau ce maestri in cifre avem, sa rezulte o statie de metrou pe de-a moca.
Evident, daca se doreste - dar nu - rezolvarea statiei de corespondenta intre M 1 si M 5 "Pantelimon" intr-un stil cat se poate de logic cu putinta, :
a) Distrugerea in totalitate a statiei existente.
b) Saparea si celui de - al doilea tunel intre Pantelimon si Republica si declararea oficiala a capului lui M 1 la Pantelimon.
c) O statie suprapusa cuperoane laterale, singura solutie corecta cand avem 2 linii terminus in zona care "vin' din sensuri opuse.
Punct.
Dar vor veni evident replici economice cum ca proiectul costa si nu sunt bani.
Bani ar fi, si o sa dau numai 2 solutii:
1) Renuntarea la Statia Rosetti care e stupida ( statia ). Statia Universitatii ( M 5 ) sa se faca intre actuala Piata Universitatii si Rosetti, cu 2 vestibule / iesiri, una la Piata Universitatii si una la Piata Rosetti.
2) Renuntarea la statia Matasari - o statie in care nici Mercedesurile RATB - ului nu opresc, o statie intr-un cartier de case fara posibilitati de dezvoltare imobiliara in urmatorii 78 de ani.
Uite cum s-au facut rost de bani pentru un terminal cu adevarat european la nivelul anului 2020 la "Pantelimon".
Dar pentru asta probabil ca va trebui sa urmeze o alta generatie de "oameni destepti" in posturile cheie.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Robert24
Cred ca orice om normal la cap nu vede rostul acestor 2 statii (Rosetti si mai ales Matasari...). Intr-adevar s-ar economisi destui bani prin renuntarea la aceste 2 statii, dar sincer, cred ca e destul de batuta in cuie situatia prezentata aici...
Cred ca orice om normal la cap nu vede rostul acestor 2 statii (Rosetti si mai ales Matasari...). Intr-adevar s-ar economisi destui bani prin renuntarea la aceste 2 statii, dar sincer, cred ca e destul de batuta in cuie situatia prezentata aici...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Niciodata sa nu spui niciodata ! Mai e timp destul de mult pana se va pune problema santierului, asa cum am mai spus, sper ca multe din figurile actuale "emblematice" ce tin de metrou pur si simplu sa dispara. In sensul sa se pensioneze odata, cel putin eu m-am saturat de cativa dintre ei, cu Udriste cap de lista ( dar nu numai ! )
Daca pentru Dr Taberei pe undeva e logică desimea statiilor, observati va rog ca de la Academia Militara brusc regula nu se mai aplica, avem vreun kilometru si jumatate fara statii, apoi vine centrul unde e normal sa avem iar statii dese, dar Rosetti si Matasari frizeaza absurdul. Intre Mosilor si Iancului sunt fix 1,6 km, nu au decat sa imparta distanta asta la jumatate si sa mai faca o statie unde "pica", si nu 2, auzi Foisorul de Foc ( care nici macar nu e la Foisor ) si Matasari !
Etapa 1 : Dr. Taberei - Eroilor ( deja sunt intarzieri care se vad cu ochiul liber, si inca n-au intrat in paine ! )
Etapa 2 : Eroilor - Iancului
Etapa 3 : Iancului - Pantelimon.
E mult pana departe, tovarăşi !
Niciodata sa nu spui niciodata ! Mai e timp destul de mult pana se va pune problema santierului, asa cum am mai spus, sper ca multe din figurile actuale "emblematice" ce tin de metrou pur si simplu sa dispara. In sensul sa se pensioneze odata, cel putin eu m-am saturat de cativa dintre ei, cu Udriste cap de lista ( dar nu numai ! )
Daca pentru Dr Taberei pe undeva e logică desimea statiilor, observati va rog ca de la Academia Militara brusc regula nu se mai aplica, avem vreun kilometru si jumatate fara statii, apoi vine centrul unde e normal sa avem iar statii dese, dar Rosetti si Matasari frizeaza absurdul. Intre Mosilor si Iancului sunt fix 1,6 km, nu au decat sa imparta distanta asta la jumatate si sa mai faca o statie unde "pica", si nu 2, auzi Foisorul de Foc ( care nici macar nu e la Foisor ) si Matasari !
Etapa 1 : Dr. Taberei - Eroilor ( deja sunt intarzieri care se vad cu ochiul liber, si inca n-au intrat in paine ! )
Etapa 2 : Eroilor - Iancului
Etapa 3 : Iancului - Pantelimon.
E mult pana departe, tovarăşi !
- alex1968
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
alex1968
andrei 11: "Saparea si celui de - al doilea tunel intre Pantelimon si Republica si declararea oficiala a capului lui M 1 la Pantelimon."
Excelent. Asta ar fi cel mai logic, sa scapam naibii de naveta Republica-Pantelimon (stai 20 minute sa astepti, timp in care poti s-o iei si pe jos)
andrei 11: "Saparea si celui de - al doilea tunel intre Pantelimon si Republica si declararea oficiala a capului lui M 1 la Pantelimon."
Excelent. Asta ar fi cel mai logic, sa scapam naibii de naveta Republica-Pantelimon (stai 20 minute sa astepti, timp in care poti s-o iei si pe jos)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Ai putzintica rabdare, monsieur!
Ai putzintica rabdare, monsieur!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination