Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")
373 posts, 110598 views
📖 Pagination options
- Tavi
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
CLUJ. Liderii PSD încearcă să explice cum au acordat contractul fără licitaţie
Cât costa iniţial Autostrada Transilvania
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 43344.html
CLUJ. Liderii PSD încearcă să explice cum au acordat contractul fără licitaţie
Cât costa iniţial Autostrada Transilvania
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 43344.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
Tronsonul de autostrada Gilau - Nadasel, scos la licitatie saptamana viioare VIDEO
http://www.stiridecluj.ro/economic/tron ... oare-video
Boc: Săptămâna viitoare va fi scos la licitaţie tronsonul Gilău-Nădăşel al Autostrăzii Transilvania
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 44838.html
Tronsonul de autostrada Gilau - Nadasel, scos la licitatie saptamana viioare VIDEO
http://www.stiridecluj.ro/economic/tron ... oare-video
Boc: Săptămâna viitoare va fi scos la licitaţie tronsonul Gilău-Nădăşel al Autostrăzii Transilvania
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 44838.html
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
ionescu63
8 accidente pe autostrada Gilău - Turda
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... da-208408/
8 accidente pe autostrada Gilău - Turda
UPDATE 16.26: Motivul pentru care circulaţia a fost oprită pe Autostradă a fost producerea a 8 accidente într-un interval de timp foarte scurt. Acestea au avut loc între kilometrul 12 – 14, pe podul peste râul Arieş.
“S-a format polei din cauza ceţii pe porţiunea de 2 km şi au avut loc 8 accidente soldate doar cu avarierea autovehiculelor. Au derapat în locuri diferite şi la intervale de timp diferit. După aceea colegii au intervenit şi la început i-au făcut pe şoferi să reducă viteza în zonă, iar apoi am blocat traficul aproximativ 50 de minute pentru a se putea interveni cu material antiderapant. Acum se circulă în condiţii normale, carosabilul e însă umed”, a declarat pentru Citynews.ro, Sorin Precup, inspector Poliţia Rutieră Cluj.
UPDATE 14.35: Începând cu ora 14.25, în județul Cluj, traficul rutier pe autostrada A 3 a fost reluat îm abele sensuri, informează centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române.
De asemenea, începând cu ora 12:45 a fost închis şi tronsonul Câmpia Turzii – Turda. Traficul rutier a fost deviat prin municipiul Cluj-Napoca. Se acționează cu trei autoutilaje, fiind răspândite 8,5 tone de material antiderapant.
http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... da-208408/
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
ionescu63
Proiect pentru 2013: Autostrada Transilvania la 100 de kilometri
http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 80182.html
Proiect pentru 2013: Autostrada Transilvania la 100 de kilometri
Scenariul optimist pentru 2012 vizează continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Gilău-Nădăşel, dar şi pe secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş. De asemenea, s-a luat în discuţie ca spre finele anului să demareze lucrări pe segmentul Târgu Mureş - Luna. În ceea ce priveşte centura Cluj Est (Vâlcele-Apahida), dată în circulaţie toamna acesta, mai este nevoie de aproximativ 30 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor.
"Eu nu sunt finanţist, n-am urmărit exact cum sunt bugetate proiectele Clujului, autostrada sau centura, în 2012. Pot să vă spun că există prevederi bugetare pentru aceste proiecte, în limita posibilităţilor financiare. Centura Cluj Est este gata. Nu pot avansa o cifră în cazul tronsonului de autostradă Gilău-Nădăşel pentru că nu este licitat. Aşa aş putea vorbi despre orice proiect pe care dorim să îl facem, de exemplu o telegondolă la Cluj, dar trebuie să avem în vedere posibilităţile de finanţare de care bugetul de stat dispune", a declarat deputatul PDL Daniel Buda, cel care prezidează şi organizaţia din Cluj a democrat-liberalilor. Acesta a asigurat că Clujul nu va fi sărit de la finanţarea proiectelor importante de infrastructură pe bugetul de stat din 2012.
Autostrada Transilvania începută în 2004 a ajuns până în prezent la 52 de kilometri finalizaţi şi circulabili, de la Câmpia Turzii la Gilău (tronsonul 2B). S-a mai lucrat şi pe tronsonul 3C Suplacu de Barcău-Borş, pe o porţiune de 48 de kilometri, nefinalizată. Conform informaţiilor ZIUA de CLUJ, compania Bechtel a realizat lucrări de 360-380 de milioane de euro pe secţiunea 3C şi pe tronsonul 2B, sume care nu au fost achitate integral companiei. Bechtel se va ocupa în continuare doar de lucrările pe 3C, conform acordului la care s-a ajuns după negocieri la guvern şi Ministerul Transporturilor.
Pentru anul următor vor fi bugetate cheltuieli cu realizarea tronsonului Gilău-Nădăşel (10 kilometri), dar şi pentru încă 18 kilometri din secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş (acesta are în total 64 de kilomeri). În cazul primei porţiuni, Ministerul Transporturilor este în faza de lansare a licitaţiei de execuţie. Deocamdată, caietul de sarcini aferent procedurii nu a primit aprobarea de la Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice. Planul pentru anul următor implică lucrări şi pe 3C, pe o porţine de 18 kilometri.
Potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ, pentru sfârşitul anului următor sunt luate în discuţie şi lucrări de investiţii noi, şi anume începerea lucrărilor pe tronsonul Târgu Mureş - Luna (Cluj), porţiunea vizată având 38 de kilometri. Concret, planul optimist al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar şi al partidului de la guvernare (care promitea la început de mandat peste 800 de kilomeri de autostradă în România) este ca anul 2013 să se încheie cu 100 de kilomeri realizaţi, iar Autostrada Transilvania să aibă acest statut nu doar pe hârtie, ci să se circule de la Târgu Mureş la Nădăşel.
Conform indicatorilor aprobaţi anul acesta de guvern, kilometrul de autostradă din România are o marjă de aproximativ 7,2 milioane de euro. În aceste condiţii, ambiţiile Ministerul Transporturilor ar necesita o angajare a unei cheltuieli de peste 400 de milioane de euro.
Centura Cluj Est, de 23,7 kilometri, în prezent dată în circulaţie, dar nefinalizată, va fi, de asemenea, bugetată şi în 2012. Pentru anul acesta, alocarea a fost de 90 de milioane de lei. Anul următor mai este nevoie, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ, de aproximativ 30 de milioane de lei. Prin hotărâre de guvern, centura are indicatori financiari de peste 150 de milioane de euro, dar nu se va ajunge cu plăţile după finalizarea lucrărilor la suma maximă, cel puţin aşa au promis reprezentanţii structurii din teritoriu a CNADNR
http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 80182.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
Primul tronson de pe Autostrada Transilvania, scos la licitaţie în ianuarie 2012
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa la începutul anului viitor anunţul de licitaţie pentru construcţia primului tronson de pe Autostrada Transilvania, ne-au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Anunţul vizează construcţia a 8,5 kilometri de autostradă, între Gilău şi Nădăşelu. Acesta va fi primul tronson din Autostrada Braşov-Borş care nu va mai fi realizat de compania americană Bechtel.
Autorităţile române au renegociat în vara acestui an contractul încheiat în 2003 cu Bechtel, americanii urmând să finalizeze doar lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, restul lucrărilor urmând să fie efectuate de alţi constructori, care vor fi selectaţi prin licitaţie.
Conform bilanţului pe anul 2011, prezentat, la jumătatea lunii decembrie, de ministrul Anca Boagiu, valoarea estimată a contractului de construcţie a autostrăzii între Gilău şi Nădăşelu este de 63 milioane de euro.
“Documentaţia este aproape finalizată şi urmează ca în luna ianuarie, cel mai probabil, să publicăm anunţul. În urmă cu doar câteva săptămâni am transmis toate documentaţia către ANRMAP”, ne-au spus sursele citate.
Pe acest tronson de mai puţin de nouă kilometri se află un nod rutier la Nădăşelu, care va face legătura cu DN1F, zece poduri, viaducte şi pasaje, fără a lua în calcul şi podeţele.
Fonduri UE și concesionare, soluții pentru Autostrada Transilvania în era post-Bechtel
Capital.ro informa, în urmă cu două luni, citând surse din Ministerul Transporturilor, că oficialii de la Bruxelles au decis revizuirea rețelei europene TEN-T și au acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania, care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel și pentru care statul nu și-a făcut încă planuri, să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exercițiu bugetar, 2014-2020. Este vorba despre 202 kilometri din cei 415, câți are întreaga autostradă, respectiv despre tronsoanele Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Târgu Mureș (58 km), Mihăești-Suplau de Barcău (75,5 km) și Nădășelu-Mihăești (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăești).
Dacă pe aceste tronsoane,CNADNR a optat pentru organizarea de licitaţii şi finanţarea lucrărilor cu bani de la bugetul de stat, pentru secţiunea cuprinsă între Braşov şi Făgăraş (48,4 kilometri) se doreşte concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Braşov.
În urma modificării contractului, americanii de la Bechtel vor continua să lucreze doar pe secţiunile deja începute, respectiv pe Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii, la un cost de 6,9 milioane euro/km.
De asemenea, americanii s-au angajat să dea în folosință 18 kilometri de autostradă în vara anului viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson. Timp de şapte ani, Bechtel a finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău).
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 58836.html
Primul tronson de pe Autostrada Transilvania, scos la licitaţie în ianuarie 2012
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa la începutul anului viitor anunţul de licitaţie pentru construcţia primului tronson de pe Autostrada Transilvania, ne-au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Anunţul vizează construcţia a 8,5 kilometri de autostradă, între Gilău şi Nădăşelu. Acesta va fi primul tronson din Autostrada Braşov-Borş care nu va mai fi realizat de compania americană Bechtel.
Autorităţile române au renegociat în vara acestui an contractul încheiat în 2003 cu Bechtel, americanii urmând să finalizeze doar lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, restul lucrărilor urmând să fie efectuate de alţi constructori, care vor fi selectaţi prin licitaţie.
Conform bilanţului pe anul 2011, prezentat, la jumătatea lunii decembrie, de ministrul Anca Boagiu, valoarea estimată a contractului de construcţie a autostrăzii între Gilău şi Nădăşelu este de 63 milioane de euro.
“Documentaţia este aproape finalizată şi urmează ca în luna ianuarie, cel mai probabil, să publicăm anunţul. În urmă cu doar câteva săptămâni am transmis toate documentaţia către ANRMAP”, ne-au spus sursele citate.
Pe acest tronson de mai puţin de nouă kilometri se află un nod rutier la Nădăşelu, care va face legătura cu DN1F, zece poduri, viaducte şi pasaje, fără a lua în calcul şi podeţele.
Fonduri UE și concesionare, soluții pentru Autostrada Transilvania în era post-Bechtel
Capital.ro informa, în urmă cu două luni, citând surse din Ministerul Transporturilor, că oficialii de la Bruxelles au decis revizuirea rețelei europene TEN-T și au acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania, care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel și pentru care statul nu și-a făcut încă planuri, să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exercițiu bugetar, 2014-2020. Este vorba despre 202 kilometri din cei 415, câți are întreaga autostradă, respectiv despre tronsoanele Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Târgu Mureș (58 km), Mihăești-Suplau de Barcău (75,5 km) și Nădășelu-Mihăești (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăești).
Dacă pe aceste tronsoane,CNADNR a optat pentru organizarea de licitaţii şi finanţarea lucrărilor cu bani de la bugetul de stat, pentru secţiunea cuprinsă între Braşov şi Făgăraş (48,4 kilometri) se doreşte concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Braşov.
În urma modificării contractului, americanii de la Bechtel vor continua să lucreze doar pe secţiunile deja începute, respectiv pe Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii, la un cost de 6,9 milioane euro/km.
De asemenea, americanii s-au angajat să dea în folosință 18 kilometri de autostradă în vara anului viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson. Timp de şapte ani, Bechtel a finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău).
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 58836.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
2012, anul în care Bechtel mai termină 18 kilometri de autostradă
Bechtel trebuie să finalizeze până în noiembrie 18 kilometri din Autostrada Transilvania. Pentru acest lucru, Compania de Autostrăzi a decis alocarea în acest an a circa 100 de milioane de euro pentru acest proiect.
Ultima tăiere de panglică pe Autostrada Transilvania a avut loc în noiembrie 2010, Emil Boc testând calitatea asfaltului la bordul unui Duster. Primii kilometri din Autostrada Transilvania au fost inaugurați pe 1 decembrie 2009. Era vorba despre 41 de kilometri de pe tronsonul Turda-Gilău. Astfel, Bechtel a reușit, în România, să finalizeze doar 52 de kilometri de autostradă în șapte ani de contract. La kosovari, aceeași companie americană a terminat 38 de kilometri de autostradă într-un an și jumătate.
În bugetul pe anul viitor, americanii de la Bechtel au alocate 431,35 milioane de lei pentru realizarea lucrărilor, respectiv circa 100 de milioane de euro. Lucrări se vor desfășura pe 72,5 kilometri, însă doar 18 vor fi deschiși circulației în noiembrie.
În urma negocierilor dintre Bechtel și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, americanii mai lucrează doar pe două tronsoane, care reprezintă 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. În urma aceleiași renegocieri, Bechtel s-a angajat să finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău - Borş în 2013 și să părăsească apoi România.
Când va fi gata întreaga autostradă?
În 2012 este așteptată și lansarea licitației pentru secțiunea dintre Gilău și Nădășelu, cu o lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăeşti (22,5 kilometri). CNADNR estimează că lucrările de construcție vor costa circa 42,4 milioane de euro. Tot în acest an ar urma să fie lansată licitația și pentru secțiunile Câmpia Turzii-Iernut și Iernut-Târgu Mureş.
Proiectul Autostrăzii transilvania a început în 2004, odată cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri. Tronsonul realizat până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.
Potrivit unor informații publicate de Mediafax, acest proiect de infrastructură nu va fi gata mai devreme de 2026, la 22 ani de la începerea lucrărilor. În următorii trei ani statul va cheltui încă 1,86 miliarde lei, din care 651,2 milioane lei în 2013, 352,6 milioane lei în 2014 şi 866 milioane lei în 2015.
Alte 4,8 miliarde de lei sunt preconizate a fi cheltuite cu aceast proiect în anii de după 2015. Lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate şi în 2026, informează agenția de presă.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/2012-an ... 59804.html
2012, anul în care Bechtel mai termină 18 kilometri de autostradă
Bechtel trebuie să finalizeze până în noiembrie 18 kilometri din Autostrada Transilvania. Pentru acest lucru, Compania de Autostrăzi a decis alocarea în acest an a circa 100 de milioane de euro pentru acest proiect.
Ultima tăiere de panglică pe Autostrada Transilvania a avut loc în noiembrie 2010, Emil Boc testând calitatea asfaltului la bordul unui Duster. Primii kilometri din Autostrada Transilvania au fost inaugurați pe 1 decembrie 2009. Era vorba despre 41 de kilometri de pe tronsonul Turda-Gilău. Astfel, Bechtel a reușit, în România, să finalizeze doar 52 de kilometri de autostradă în șapte ani de contract. La kosovari, aceeași companie americană a terminat 38 de kilometri de autostradă într-un an și jumătate.
În bugetul pe anul viitor, americanii de la Bechtel au alocate 431,35 milioane de lei pentru realizarea lucrărilor, respectiv circa 100 de milioane de euro. Lucrări se vor desfășura pe 72,5 kilometri, însă doar 18 vor fi deschiși circulației în noiembrie.
În urma negocierilor dintre Bechtel și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, americanii mai lucrează doar pe două tronsoane, care reprezintă 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. În urma aceleiași renegocieri, Bechtel s-a angajat să finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău - Borş în 2013 și să părăsească apoi România.
Când va fi gata întreaga autostradă?
În 2012 este așteptată și lansarea licitației pentru secțiunea dintre Gilău și Nădășelu, cu o lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăeşti (22,5 kilometri). CNADNR estimează că lucrările de construcție vor costa circa 42,4 milioane de euro. Tot în acest an ar urma să fie lansată licitația și pentru secțiunile Câmpia Turzii-Iernut și Iernut-Târgu Mureş.
Proiectul Autostrăzii transilvania a început în 2004, odată cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri. Tronsonul realizat până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.
Potrivit unor informații publicate de Mediafax, acest proiect de infrastructură nu va fi gata mai devreme de 2026, la 22 ani de la începerea lucrărilor. În următorii trei ani statul va cheltui încă 1,86 miliarde lei, din care 651,2 milioane lei în 2013, 352,6 milioane lei în 2014 şi 866 milioane lei în 2015.
Alte 4,8 miliarde de lei sunt preconizate a fi cheltuite cu aceast proiect în anii de după 2015. Lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate şi în 2026, informează agenția de presă.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/2012-an ... 59804.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
Doar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat. Va finanţa UE Autostrada Transilvania?
De abia după terminarea coridorului IV România se poate gândi la bani europeni pentru autostrada Braşov-Cluj-Borş.
Finanţarea Autostrăzii Transilvania din fonduri europene nerambursabile nu este atât de aproape pe cât îşi doresc oficialii Ministerului Transporturilor. Prezentă acum două luni la Cluj, unde a inaugurat centura ocolitoare a acestui oraş, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a spus: „Vreau să vă dau şi o veste bună, pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene".
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană ar fi decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi ar fi acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020.
Ce spune UE?
Uniunea Europeană nu confirmă însă discuţiile privitoare la posibilitatea finanţării autostrăzii din bani europeni în perioada 2014-2020. „Negocierile pentru viitoarea programare a fondurilor pentru perioada 2014-2020 nu au început", spune Marie-Pierre Jouglain, oficial al DG Regio - Directoratul CE ce se ocupă de fondurile nerambursabile pentru infrastructura de transport. Discuţii privitoare la finanţarea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş în actualul exerciţiu financiar, anume 2007-2013, au existat, confirmă Jouglian, însă prioritară este încheierea lucrărilor la Coridorul IV de transport, anume Piteşti-Sibiu-Nădlac, care e inclus în reţeaua Trans European Network-Transport (TEN-T).
„Într-adevăr, proiectul secţiunii Braşov-Cluj-Borş este prevăzut să fie finanţat în programul operaţional 2007-2013. Această secţiune nu este inclusă în axele de prioritate TEN-T pentru România. Priorităţile Programului Operaţional de Transport sunt clar definite ca fiind finalizarea axelor reţelei TEN-T", spune ea. În concluzie, dacă ar fi terminat autostrada Piteşti-Sibiu-Nădlac până la încheierea exerciţiului 2007-2012, România ar fi avut şanse să primească bani pentru Braşov-Cluj-Borş, dar cum aceasta nu s-a întâmplat, singura şansă a autostrăzii rămâne încheierea cu succes a viitoarelor negocieri pentru alocarea de bani europeni aferentă perioadei 2014-2020.
http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 49206.html
Doar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat. Va finanţa UE Autostrada Transilvania?
De abia după terminarea coridorului IV România se poate gândi la bani europeni pentru autostrada Braşov-Cluj-Borş.
Finanţarea Autostrăzii Transilvania din fonduri europene nerambursabile nu este atât de aproape pe cât îşi doresc oficialii Ministerului Transporturilor. Prezentă acum două luni la Cluj, unde a inaugurat centura ocolitoare a acestui oraş, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a spus: „Vreau să vă dau şi o veste bună, pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene".
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană ar fi decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi ar fi acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020.
216410-tabel.jpg (121.63 KB; downloaded 4927 times)
Ce spune UE?
Uniunea Europeană nu confirmă însă discuţiile privitoare la posibilitatea finanţării autostrăzii din bani europeni în perioada 2014-2020. „Negocierile pentru viitoarea programare a fondurilor pentru perioada 2014-2020 nu au început", spune Marie-Pierre Jouglain, oficial al DG Regio - Directoratul CE ce se ocupă de fondurile nerambursabile pentru infrastructura de transport. Discuţii privitoare la finanţarea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş în actualul exerciţiu financiar, anume 2007-2013, au existat, confirmă Jouglian, însă prioritară este încheierea lucrărilor la Coridorul IV de transport, anume Piteşti-Sibiu-Nădlac, care e inclus în reţeaua Trans European Network-Transport (TEN-T).
„Într-adevăr, proiectul secţiunii Braşov-Cluj-Borş este prevăzut să fie finanţat în programul operaţional 2007-2013. Această secţiune nu este inclusă în axele de prioritate TEN-T pentru România. Priorităţile Programului Operaţional de Transport sunt clar definite ca fiind finalizarea axelor reţelei TEN-T", spune ea. În concluzie, dacă ar fi terminat autostrada Piteşti-Sibiu-Nădlac până la încheierea exerciţiului 2007-2012, România ar fi avut şanse să primească bani pentru Braşov-Cluj-Borş, dar cum aceasta nu s-a întâmplat, singura şansă a autostrăzii rămâne încheierea cu succes a viitoarelor negocieri pentru alocarea de bani europeni aferentă perioadei 2014-2020.
http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 49206.html
- lucianxx9o
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
lucianxx9o
8,7 kilometri din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel, scoși la licitație
Compania de Autostrăzi a scos la licitație 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania. Valoarea estimativă a proiectului este cuprinsă între 73 și 80 de milioane de euro.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație cei 8,7 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, de pe Autostrada Transilvania, secțiune Secțiunea se află e tronsonul 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, care are o lungime totală de 25,5 km.
Potrivit anunțului de licitație, proiectarea și construcția a mai puțin de 9 kilometri de autostradă ar trebui să ne coste între 316,7 milioane lei (73,1 milioane euro) şi 348,3 milioane lei (80,4 milioane euro), fără TVA. Durata contractului este de șase ani, incluzând aici proiectarea, construcția și perioada de garanție.
Constructorul celor 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşelu va fi selectat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 21 martie.
Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat.
Un traseu plin de viaducte
Traseul acestei secțiuni de autostradă pornește de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilau, traversand un drum local, printr-un pasaj inferior, o serie de vai, drumul național DNIF și calea ferată Cluj - Oradea.
De asemenea, viitoarea utostradă va ocoli pe la nord cimitirul localității Gilău. În continuare autostrada traversează diferite văi și pârâie, fiind necesară construcția a două viaducte cu o lungime de 120 metri și 280 metri.
Până la kilometrul 5 al acestei secțiuni de autostradă, traseul este în rampă, cu declivități ce variază între 1% - 5%. Asta înseamnă că este necesar să se prevadă benzi suplimentare pentru vehicule lente, începând chiar de la kilometrul 3.
La kilometrul 4+100, la traversarea unei văi va fi necesar un nou viaduct cu o lungime de 240 de metri, care va avea o înălțime maximă de circa 27 de metri.
Traseul de la kilometru 5 până la kilometrul 9+500 este în pantă, cu declivitatea cuprinsă între 3% - 5% , fiind, de asemenea, nevoie de banda suplimentară pentru vehicule grele pe partea stângă. Între km 8 și 14,5, în zona localității Nădășelu, traseul actualizat părăsește culoarul propus la faza studiului de fezabilitate.
În studiul de fezabilitate, autostrada traversa, de pe partea stângă pe partea dreaptă, drumul național DN1F la km 9+500, printr-un viaduct de 1000 metri, și apoi revenea pe partea stângă a acestuia, la km 12, printr-un pasaj cu o lungime de 200 metri. Între cele două traversări, autostrada era amplasată pe versantul estic al localității, un versant abrupt și împădurit, situat în vecinătatea zonei locuite. De asemenea. pe această zonă, pentru traversarea unei văi adanci, era prevăzut un alt viaduct cu o lungime de 300 de metri la km 11+400.
SURSAhttp://www.evz.ro/detalii/stiri/87-kilometri-din-autostrada-transilvania-pe-care-nu-va-lucra-bechtel-scosi-la-licitatie-963514.html
8,7 kilometri din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel, scoși la licitație
Compania de Autostrăzi a scos la licitație 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania. Valoarea estimativă a proiectului este cuprinsă între 73 și 80 de milioane de euro.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație cei 8,7 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, de pe Autostrada Transilvania, secțiune Secțiunea se află e tronsonul 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, care are o lungime totală de 25,5 km.
Potrivit anunțului de licitație, proiectarea și construcția a mai puțin de 9 kilometri de autostradă ar trebui să ne coste între 316,7 milioane lei (73,1 milioane euro) şi 348,3 milioane lei (80,4 milioane euro), fără TVA. Durata contractului este de șase ani, incluzând aici proiectarea, construcția și perioada de garanție.
Constructorul celor 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşelu va fi selectat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 21 martie.
Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat.
Un traseu plin de viaducte
Traseul acestei secțiuni de autostradă pornește de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilau, traversand un drum local, printr-un pasaj inferior, o serie de vai, drumul național DNIF și calea ferată Cluj - Oradea.
De asemenea, viitoarea utostradă va ocoli pe la nord cimitirul localității Gilău. În continuare autostrada traversează diferite văi și pârâie, fiind necesară construcția a două viaducte cu o lungime de 120 metri și 280 metri.
Până la kilometrul 5 al acestei secțiuni de autostradă, traseul este în rampă, cu declivități ce variază între 1% - 5%. Asta înseamnă că este necesar să se prevadă benzi suplimentare pentru vehicule lente, începând chiar de la kilometrul 3.
La kilometrul 4+100, la traversarea unei văi va fi necesar un nou viaduct cu o lungime de 240 de metri, care va avea o înălțime maximă de circa 27 de metri.
Traseul de la kilometru 5 până la kilometrul 9+500 este în pantă, cu declivitatea cuprinsă între 3% - 5% , fiind, de asemenea, nevoie de banda suplimentară pentru vehicule grele pe partea stângă. Între km 8 și 14,5, în zona localității Nădășelu, traseul actualizat părăsește culoarul propus la faza studiului de fezabilitate.
În studiul de fezabilitate, autostrada traversa, de pe partea stângă pe partea dreaptă, drumul național DN1F la km 9+500, printr-un viaduct de 1000 metri, și apoi revenea pe partea stângă a acestuia, la km 12, printr-un pasaj cu o lungime de 200 metri. Între cele două traversări, autostrada era amplasată pe versantul estic al localității, un versant abrupt și împădurit, situat în vecinătatea zonei locuite. De asemenea. pe această zonă, pentru traversarea unei văi adanci, era prevăzut un alt viaduct cu o lungime de 300 de metri la km 11+400.
SURSAhttp://www.evz.ro/detalii/stiri/87-kilometri-din-autostrada-transilvania-pe-care-nu-va-lucra-bechtel-scosi-la-licitatie-963514.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
MTI: România are acum o şansă reală să construiască Autostrada Transilvania cu bani puţini
România nu mai poate fi considerată un stat de mâna a doua în cadrul UE din cauza contractului cu Bechtel, care a fost renegociat, iar ţara noastră are acum o şansă reală să construiască Autostrada Transilvania cu bani puţini şi cu perspectivă financiară solidă, se afirmă într-un comunicat al Biroului de presă al Ministerului Transporturilor.
Aceste precizări vin ca reacţie a ministrului Anca Boagiu la afirmaţiile senatorului PSD Marius Bota, şeful Departamentului Transporturi al partidului, care a cerut Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să oprească toate licitaţiile care au ca sursă unică de finanţare bugetul de stat.
''Domnul senator Bota, şeful acestui enigmatic Departament Transporturi al PSD, este pesemne supărat că actualul Guvern şi-a respectat promisiunea din momentul renegocierii contractului cu Bechtel şi a scos deja la licitaţie un nou tronson de 8,7 km, care într-adevăr este finanţat de la bugetul de stat. Ce nu spune domnul Bota este că acest Guvern este nevoit să repare greşelile guvernului în care dumnealui era secretar de stat la Transporturi şi îşi punea semnătura pe cel mai ruşinos contract de după 1990, cel pentru construirea Autostrăzii Transilvania'', se susţine în comunicatul transmis marţi AGERPRES de MTI.
Potrivit sursei citate, imediat după renegocierea contractului cu Bechtel s-a obţinut decizia Comisiei Europene privind eligibilitatea Autostrăzii Transilvania pentru finanţare europeană în următorul exerciţiu financiar al UE 2014-2020.
''Până atunci însă alocăm de la bugetul de stat fondurile necesare finalizării unor tronsoane cheie prin care să maximizăm rolul şi importanţa celor 52 de km executaţi până acum. Astfel, construirea celor 8,7 km din Gilău-Nădăşelu este esenţială pentru scoaterea definitivă a traficului greu din municipiul Cluj-Napoca şi ajută foarte mult şi la modernizarea infrastructurii pentru investitorii din zonă. În afară de acest tronson de 8,7 km, doar Autostrada Bucureşti-Ploieşti mai este finanţată integral de la bugetul de stat, restul până la 434 km aflaţi în execuţie având asigurată finanţare europeană'', se precizează în comunicat.
Reprezentanţii MTI susţin că banii europeni pe care ţara noastră îi are la dispoziţie prin POS-T pentru drumuri au fost deja aproape integral contractaţi şi, mai mult, sunt deja aprobate de Comisia Europeană finanţări de 1,3 miliarde euro.
''Prin urmare, eu mi-am ţinut promisiunea de a accelera absorbţia fondurilor europene pentru infrastructură, spre deosebire de guvernarea din 2007 şi 2008, care nu a reuşit în 2 ani nici măcar să autorizeze la Comisia Europeană autoritatea de management pentru POS-T'', afirmă ministrul Boagiu, potrivit comunicatului.
Ministrul mai spune că soluţia pe care Marius Bota (PSD) o prezintă ca ''panaceu universal'', cea a finanţării în PPP, este greu de pus în practică în aceste momente economice dificile în Europa, când orice asemenea formulă implică creşterea deficitului bugetar sau acordarea de garanţii guvernamentale drept condiţie pentru implicarea băncilor. Portofoliul de proiecte propus pentru finanţare prin PPP este public şi procedurile merg mai departe atât în cazul Comarnic-Braşov, cât şi în cazul Autostrăzii de Centură a Capitalei, se mai arată în comunicat.
''Renegocierea contractului dezastruos pentru Autostrada Transilvania semnat în 2003, când domnul Bota era secretar de stat la Transporturi, ne permite să facem economii totale de aproape 6 miliarde de euro. Este normal să facem tot posibilul să continuăm acest proiect chiar şi până în 2014, când va fi eligibil pentru finanţare europeană. 'Clientela politică' invocată de domnul Bota sunt de fapt românii care au nevoie urgent de acest tronson Gilău-Nădăşelu pentru a putea merge pe autostradă de la Câmpia Turzii până la Nădăşelu, ocolind municipiul Cluj-Napoca, care ar fi astfel descongestionat total de traficul greu'', se mai arată în comunicat.
Departamentul de Transporturi al PSD a cerut luni Ministerului Transporturilor să oprească toate licitaţiile care au ca sursă unică de finanţare bugetul de stat şi a solicitat ca fondurile să fie obţinute prin parteneriat public-privat.
"Parcă pentru Autostrada Transilvania, soluţia pe care noi o agreăm şi pe care ministerul în sfârşit a îmbrăţişat-o, era Parteneriatul Public-Privat. De ce, stimată doamnă ministru, când nu ajung banii de la buget pentru cofinanţarea lucrărilor începute, ţineţi neapărat să mai faceţi o licitaţie? Aveţi cumva o datorie faţă de clientela politică? Credeţi că nu vom rezilia eventualul contract dacă veţi ajunge să-l faceţi? Soluţia noastră este parteneriatul public-privat, orice licitaţie pe care o veţi face în acest an şi vă abateţi de la această politică de finanţare a infrastructurii, vă anunţăm încă de pe acum că o vom rezilia, iar firmele trebuie să ştie că urmează să facă o cheltuială inutilă. PSD nu susţine finanţarea infrastructurii de autostrăzi bazată pe bugetul de stat", se preciza într-un comunicat de presă al PSD.
http://www.money.ro/mti--romania-are-ac ... 14810.html
MTI: România are acum o şansă reală să construiască Autostrada Transilvania cu bani puţini
România nu mai poate fi considerată un stat de mâna a doua în cadrul UE din cauza contractului cu Bechtel, care a fost renegociat, iar ţara noastră are acum o şansă reală să construiască Autostrada Transilvania cu bani puţini şi cu perspectivă financiară solidă, se afirmă într-un comunicat al Biroului de presă al Ministerului Transporturilor.
Aceste precizări vin ca reacţie a ministrului Anca Boagiu la afirmaţiile senatorului PSD Marius Bota, şeful Departamentului Transporturi al partidului, care a cerut Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să oprească toate licitaţiile care au ca sursă unică de finanţare bugetul de stat.
''Domnul senator Bota, şeful acestui enigmatic Departament Transporturi al PSD, este pesemne supărat că actualul Guvern şi-a respectat promisiunea din momentul renegocierii contractului cu Bechtel şi a scos deja la licitaţie un nou tronson de 8,7 km, care într-adevăr este finanţat de la bugetul de stat. Ce nu spune domnul Bota este că acest Guvern este nevoit să repare greşelile guvernului în care dumnealui era secretar de stat la Transporturi şi îşi punea semnătura pe cel mai ruşinos contract de după 1990, cel pentru construirea Autostrăzii Transilvania'', se susţine în comunicatul transmis marţi AGERPRES de MTI.
Potrivit sursei citate, imediat după renegocierea contractului cu Bechtel s-a obţinut decizia Comisiei Europene privind eligibilitatea Autostrăzii Transilvania pentru finanţare europeană în următorul exerciţiu financiar al UE 2014-2020.
''Până atunci însă alocăm de la bugetul de stat fondurile necesare finalizării unor tronsoane cheie prin care să maximizăm rolul şi importanţa celor 52 de km executaţi până acum. Astfel, construirea celor 8,7 km din Gilău-Nădăşelu este esenţială pentru scoaterea definitivă a traficului greu din municipiul Cluj-Napoca şi ajută foarte mult şi la modernizarea infrastructurii pentru investitorii din zonă. În afară de acest tronson de 8,7 km, doar Autostrada Bucureşti-Ploieşti mai este finanţată integral de la bugetul de stat, restul până la 434 km aflaţi în execuţie având asigurată finanţare europeană'', se precizează în comunicat.
Reprezentanţii MTI susţin că banii europeni pe care ţara noastră îi are la dispoziţie prin POS-T pentru drumuri au fost deja aproape integral contractaţi şi, mai mult, sunt deja aprobate de Comisia Europeană finanţări de 1,3 miliarde euro.
''Prin urmare, eu mi-am ţinut promisiunea de a accelera absorbţia fondurilor europene pentru infrastructură, spre deosebire de guvernarea din 2007 şi 2008, care nu a reuşit în 2 ani nici măcar să autorizeze la Comisia Europeană autoritatea de management pentru POS-T'', afirmă ministrul Boagiu, potrivit comunicatului.
Ministrul mai spune că soluţia pe care Marius Bota (PSD) o prezintă ca ''panaceu universal'', cea a finanţării în PPP, este greu de pus în practică în aceste momente economice dificile în Europa, când orice asemenea formulă implică creşterea deficitului bugetar sau acordarea de garanţii guvernamentale drept condiţie pentru implicarea băncilor. Portofoliul de proiecte propus pentru finanţare prin PPP este public şi procedurile merg mai departe atât în cazul Comarnic-Braşov, cât şi în cazul Autostrăzii de Centură a Capitalei, se mai arată în comunicat.
''Renegocierea contractului dezastruos pentru Autostrada Transilvania semnat în 2003, când domnul Bota era secretar de stat la Transporturi, ne permite să facem economii totale de aproape 6 miliarde de euro. Este normal să facem tot posibilul să continuăm acest proiect chiar şi până în 2014, când va fi eligibil pentru finanţare europeană. 'Clientela politică' invocată de domnul Bota sunt de fapt românii care au nevoie urgent de acest tronson Gilău-Nădăşelu pentru a putea merge pe autostradă de la Câmpia Turzii până la Nădăşelu, ocolind municipiul Cluj-Napoca, care ar fi astfel descongestionat total de traficul greu'', se mai arată în comunicat.
Departamentul de Transporturi al PSD a cerut luni Ministerului Transporturilor să oprească toate licitaţiile care au ca sursă unică de finanţare bugetul de stat şi a solicitat ca fondurile să fie obţinute prin parteneriat public-privat.
"Parcă pentru Autostrada Transilvania, soluţia pe care noi o agreăm şi pe care ministerul în sfârşit a îmbrăţişat-o, era Parteneriatul Public-Privat. De ce, stimată doamnă ministru, când nu ajung banii de la buget pentru cofinanţarea lucrărilor începute, ţineţi neapărat să mai faceţi o licitaţie? Aveţi cumva o datorie faţă de clientela politică? Credeţi că nu vom rezilia eventualul contract dacă veţi ajunge să-l faceţi? Soluţia noastră este parteneriatul public-privat, orice licitaţie pe care o veţi face în acest an şi vă abateţi de la această politică de finanţare a infrastructurii, vă anunţăm încă de pe acum că o vom rezilia, iar firmele trebuie să ştie că urmează să facă o cheltuială inutilă. PSD nu susţine finanţarea infrastructurii de autostrăzi bazată pe bugetul de stat", se preciza într-un comunicat de presă al PSD.
http://www.money.ro/mti--romania-are-ac ... 14810.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
Dominatrix
Intarzieri:
Textul integral al deciziei: http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_der ... cedura.pdf
Intarzieri:
Urmare deciziei CNSC nr. 42S/2C7/320/09.02.2012 (anexata), Autoritatea Contractanta suspenda procedura de achizitie publica a contractului „Proiectarea Si Constructia Autostrazii Transilvania, Sector 3a, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, Km 0+000 – Km 25+500, Tronson 3a1 Km 0+000 – Km 8+700” pana la solutionarea contestatiei depusa de operatorul economic SC Drumuri si Poduri Gheorgheni SRL.
Textul integral al deciziei: http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_der ... cedura.pdf
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Autostrada Transilvania
ionescu63
Val de oferte pentru constructia autostrazilor Timisoara - Lugoj si Gilau - Nadaselu
http://www.finantistii.ro/transporturi- ... selu-74537
Val de oferte pentru constructia autostrazilor Timisoara - Lugoj si Gilau - Nadaselu
Pentru proiectarea si constructia autostrazii Transilvania, sector Gilau – Nadaselu, cu o lungime de 8,7 km, au depus oferte urmatoarele companii si consortii:
- Consorzio Stabile Alveare
- Tirrena Scavi
- Collini Lavor
- FCC Construccion
- Selina SRL - Doprastav as - Sodi Constructii SRL
- OHL ZS - Tel Drum
- Pa&Co International - Hochtief Solution
- Lena Engenharia e Construcoes - Apolodor Grup Construct - Via Design SRL - Arcadis Eurometudes
- Copisa Constructora Pirenaica - Consinit SRL - Eurocerad International SRL
- Azvi - Delta ACM 93
- Porr Bau GmbH - Hidroconstructia - Studio Corona SRL
- Spedition UMB – Tehnostrade
- Strabag SRL - Straco Grup SRL - Consitrans SRL - Drum Proiect SRL.
In cazul sectiunii Gilau – Nadaselu, costurile sunt estimate intre 316,7 si 348,4 milioane de lei fara TVA (intre 8 si 8,9 milioane de euro pe kilometru).
http://www.finantistii.ro/transporturi- ... selu-74537
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)
•
Choose destination