Topic: Discuții diverse
1675 posts, 479203 views
📖 Pagination options
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
3mil
Am fost in dubiu unde sa pun articolul, pana la urma l-am pus aici. Daca se considera ca locul lui este in alta parte, sa fie mutat.
Cum arătau tramvaiele Bucureștiului acum 40 și acum 20 de ani VIDEO
18 Dec, 09:26 / Catalin Doscas
În anii ’90, transportul public din Capitală făcea cunoștință cu primele ambuteiaje, iar parcul rulant al RATB dădea primele semne că este depășit. Vehiculele erau vechi si prost intretinuțe, iar in trafic dădeau un adevarat „spectacol” de zgomote.
Capitala are cea mai mare rețea de tramvaie din România. Ea adună 143 km cale dublă pe care circulă cinci modele de tramvaie. Acestea asigură transportul public pe 26 de linii, un număr care variază frecvent, fiind influențat de lucrările de refacere a infrastructurii aflate în derulare.
De la Momentul ’89 și până în prezent parcul rulant al RATB s-a îmbunătațit de la an la an. Autobuzele vechi au fost complet înlocuite pe toate liniile iar pe traseele de tramvaie si troleibuze, cu exceptia a catorva linii, se afla in circulatie vehicule fabricate în urmă cu câțiva ani. La începutul anilor ’90, cu toate că erau autohtone, mijloacele de transport public din Bucuresti erau parcă trase la indigo, inclusiv în privința designului, cu cele care circulau în celelalte capitale proaspat eliberate de sub comunism. Erau prost construite și întreținute și nu de puține ori circulau cu ușile deschise din cauza defecțiunilor. Nici zgomotul produs de acestea nu era de ignorat în comparație cu vehiculele care circula astăzi în București, după cum se poate constata în următorul clip video:
Materialul video a fost realizat la inceput anilor ’90 de Richard Lomas, un impatimit al mijloacelor de transport in comun pe sine. Pasiunea sa pentru tramvaie l-a facut sa strabata intreaga lume in cautarea celor mai diverse modele, potrivit blogului său.
Alt videoclip prezintă tramvaiele care circulau în anii 70 prin București:
b365
Filmuletul lui Richard Lomas cred ca a fost postat si la topicul de istorie.
Am fost in dubiu unde sa pun articolul, pana la urma l-am pus aici. Daca se considera ca locul lui este in alta parte, sa fie mutat.
Cum arătau tramvaiele Bucureștiului acum 40 și acum 20 de ani VIDEO
18 Dec, 09:26 / Catalin Doscas
În anii ’90, transportul public din Capitală făcea cunoștință cu primele ambuteiaje, iar parcul rulant al RATB dădea primele semne că este depășit. Vehiculele erau vechi si prost intretinuțe, iar in trafic dădeau un adevarat „spectacol” de zgomote.
tramvai.jpg (63.66 KB; downloaded 2995 times)
Capitala are cea mai mare rețea de tramvaie din România. Ea adună 143 km cale dublă pe care circulă cinci modele de tramvaie. Acestea asigură transportul public pe 26 de linii, un număr care variază frecvent, fiind influențat de lucrările de refacere a infrastructurii aflate în derulare.
De la Momentul ’89 și până în prezent parcul rulant al RATB s-a îmbunătațit de la an la an. Autobuzele vechi au fost complet înlocuite pe toate liniile iar pe traseele de tramvaie si troleibuze, cu exceptia a catorva linii, se afla in circulatie vehicule fabricate în urmă cu câțiva ani. La începutul anilor ’90, cu toate că erau autohtone, mijloacele de transport public din Bucuresti erau parcă trase la indigo, inclusiv în privința designului, cu cele care circulau în celelalte capitale proaspat eliberate de sub comunism. Erau prost construite și întreținute și nu de puține ori circulau cu ușile deschise din cauza defecțiunilor. Nici zgomotul produs de acestea nu era de ignorat în comparație cu vehiculele care circula astăzi în București, după cum se poate constata în următorul clip video:
Materialul video a fost realizat la inceput anilor ’90 de Richard Lomas, un impatimit al mijloacelor de transport in comun pe sine. Pasiunea sa pentru tramvaie l-a facut sa strabata intreaga lume in cautarea celor mai diverse modele, potrivit blogului său.
Alt videoclip prezintă tramvaiele care circulau în anii 70 prin București:
b365
Filmuletul lui Richard Lomas cred ca a fost postat si la topicul de istorie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Da, acum avem tramvaie mai noi, mai performate tehnic si care arata mai bine, dar sistemul de transport in sine functioneaza mai prost. Mult mai prost.
Da, acum avem tramvaie mai noi, mai performate tehnic si care arata mai bine, dar sistemul de transport in sine functioneaza mai prost. Mult mai prost.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
nokia2110
Uneori îmi închipui că sunt cu cineva şi zic "Uite-i pe ăştia cum consumă comnbustilul aiurea" (eu făcând referire la şoferii de automobil).
Nu am nimic cu autmobilele... atât timp cât eu ca pieton şi biciclist am pe unde să merg fără a mă feri de ele, pot să respir aer curat şi nu există ambuteiaje cauzate de automobile. În afară de cei care chiar au cu adevărat nevoie de maşină (cum ar fi cei care transportă valori, cei care au de făcut multe drumuri pe zi, cei care au copii mici sau care transportă persoane cu handicap fizic/care nu se pot deplasa din diverse motive, locuiesc într-o zonă prost deservită de transportul în comun), restul şoferilor din Bucureşti mi se par sado-maoschişti.
Uneori îmi închipui că sunt cu cineva şi zic "Uite-i pe ăştia cum consumă comnbustilul aiurea" (eu făcând referire la şoferii de automobil).
Nu am nimic cu autmobilele... atât timp cât eu ca pieton şi biciclist am pe unde să merg fără a mă feri de ele, pot să respir aer curat şi nu există ambuteiaje cauzate de automobile. În afară de cei care chiar au cu adevărat nevoie de maşină (cum ar fi cei care transportă valori, cei care au de făcut multe drumuri pe zi, cei care au copii mici sau care transportă persoane cu handicap fizic/care nu se pot deplasa din diverse motive, locuiesc într-o zonă prost deservită de transportul în comun), restul şoferilor din Bucureşti mi se par sado-maoschişti.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Nu sunt sado-masochisti. Nu au varianta mai buna. Transportul public nu poate fi niciodata mai confortabil decat cel individual, fiindca nimanui nu ii place sa se inghesuiasca in autobuze si tramvaie dimensionate ca parc circulant dupa standarde cretino-Critzesti, la care mananci o paine pana vin in statie, si cand vin cu greu te poti urca in ele. Singura solutie este nu descurajarea automobilului, ci incurajarea transportarii mai multor persoane cu el daca au drum comun, linii de tramvaie cu cale de rulare proprie pe arterele mari, construirea de parcari pentru eliberarea strazilor de masinile parcate pe prima banda, asigurarea transportului in comun cu cat mai putine schimbari catre directii cat mai diversificate etc. etc. Ce are Bucurestiul din toate astea? (Aproape) nimic. Deci nu soferii sunt "masochisti", ci autoritatile sunt "sadice", ca sa nu spun altfel.
Nu sunt sado-masochisti. Nu au varianta mai buna. Transportul public nu poate fi niciodata mai confortabil decat cel individual, fiindca nimanui nu ii place sa se inghesuiasca in autobuze si tramvaie dimensionate ca parc circulant dupa standarde cretino-Critzesti, la care mananci o paine pana vin in statie, si cand vin cu greu te poti urca in ele. Singura solutie este nu descurajarea automobilului, ci incurajarea transportarii mai multor persoane cu el daca au drum comun, linii de tramvaie cu cale de rulare proprie pe arterele mari, construirea de parcari pentru eliberarea strazilor de masinile parcate pe prima banda, asigurarea transportului in comun cu cat mai putine schimbari catre directii cat mai diversificate etc. etc. Ce are Bucurestiul din toate astea? (Aproape) nimic. Deci nu soferii sunt "masochisti", ci autoritatile sunt "sadice", ca sa nu spun altfel.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
nokia2110
Eu merg de când eram mic cu R.A.T.B.-ul şi aş înebuni dacă aş fi şofer de Bucureşti (cu excepţia serii şi week-end-urilor) + aş încălca destule reguli de circulaţie
Eu merg de când eram mic cu R.A.T.B.-ul şi aş înebuni dacă aş fi şofer de Bucureşti (cu excepţia serii şi week-end-urilor) + aş încălca destule reguli de circulaţie
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
3mil
Citatul este din topicul Bucur LF #401 si dateaza din 31 dec. 2009. Se mai are in vedere acest lucru? Vad ca nici macar pe LF-urile #402-#405 nu s-au montat acei senzori...
Utilizator anonim wrote:
De la intrarea in circulatie Bucur LF a mai avut parte de cateva imbunatatiri, printre care montarea unui sistem de numarat calatorii, sistem ce va fi montat in 2010 si pe tramvaiele CH PPC.
Citatul este din topicul Bucur LF #401 si dateaza din 31 dec. 2009. Se mai are in vedere acest lucru? Vad ca nici macar pe LF-urile #402-#405 nu s-au montat acei senzori...
- Gabriel Cristian
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabriel Cristian
O curiozitatate am si eu, daca am pune o tatra, un v3a, un ch ppc la o drag race care ar iesi castigator
O curiozitatate am si eu, daca am pune o tatra, un v3a, un ch ppc la o drag race care ar iesi castigator
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Probabil Tatra, că are o reglare mai bună a motoarelor şi poţi să bagi şi curenţi mai mari la nevoie. PPC-ul oricum e limitat la 52 km/h.
Probabil Tatra, că are o reglare mai bună a motoarelor şi poţi să bagi şi curenţi mai mari la nevoie. PPC-ul oricum e limitat la 52 km/h.
- TsE
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
TsE
205-ul.
Gabriel Cristian wrote:
O curiozitatate am si eu, daca am pune o tatra, un v3a, un ch ppc la o drag race care ar iesi castigator
205-ul.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
aici[/url:21v635qs]":21v635qs]4043 pe acces la Carol.De ce accesul spre Sf. Gheorghe se face pe la Bucur Obor, si nu pe traseul mai direct pe strada Viitorului? Sau raspunsul este cel clasic: "Nu merge patina de comanda" pentru schimbatorul de viraj dreapta de pe Stefan cel Mare pe Viitorului?
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
3mil
Din contra, cea de la Bucur Obor nu mai functioneaza cam de cand e accesul lui 5 pe-acolo, iar cea de la de la Lizeanu a avut perioade bune de functionare (degeaba) pana acum vreo 2 saptamani... Si vatmanii sunt nemultumiti de acest ocol...
Din contra, cea de la Bucur Obor nu mai functioneaza cam de cand e accesul lui 5 pe-acolo, iar cea de la de la Lizeanu a avut perioade bune de functionare (degeaba) pana acum vreo 2 saptamani... Si vatmanii sunt nemultumiti de acest ocol...
- Axel
-
Posted:
-
- macheta218
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Mare lucru in filmuletul asta nu e . Am mers ca si calator cu vagoane de 41 testandu-le la maxim dupa meciuri in Ghencea . Sa zica merci ca nu-s vagoanele vandalizate .
Mare lucru in filmuletul asta nu e . Am mers ca si calator cu vagoane de 41 testandu-le la maxim dupa meciuri in Ghencea . Sa zica merci ca nu-s vagoanele vandalizate .
📖 Pagination options