MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 551321 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect Dominatrix

Consultanţă de 13 mil. euro pentru a doua jumătate din magistrala 5 de metrou

Contractul pentru achiziţia serviciilor de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru realizarea secţiunii a doua a tronsonului Universitate–Pantelimon, din cadrul magistralei 5 de metrou a fost semnat vineri între Metrorex şi asocierea Metroul SA cu firma franceză Systra.

Asocierea a fost desemnată câştigătoare urmare a organizării unei proceduri de licitaţie deschisă.

Valoarea contractului de consultanţă este de 44.712.178 lei, la care se adaugă TVA, finanţarea urmând a fi asigurată din Cheltuieli de capital – Surse proprii.

Perioada pentru care au fost angajate serviciile consultantului este de 120 luni, fiind luate în calcul o perioadă de 60 de luni în care consultantul va asigura serviciile de supervizare a lucrărilor de execuţie la obiectiv şi o perioadă de 60 de luni în care acesta va asigura servicii de monitorizare a lucrărilor pe perioada de garanţie acordată, scrie NewsIn.

Într-o primă etapă, vor fi definitivate proiectul tehnic preliminar (PTP) şi caietul de sarcini pentru lansarea licitaţiei de execuţie a structurii tunelelor şi a staţiilor de metrou pe tronsonul Eroilor – Piaţa Iancului.

“Se estimează că licitaţia de adjudecare a contractului de lucrări pe acest tronson să fie încheiată în perioada octombrie 2011 – martie 2012 , iar lucrările pregătitoare pentru execuţie să fie demarate în prima parte a anului 2012″, susţin reprezentanţii Metrorex, citaţi de NewsIn.

Secţiunea a doua a a magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon) care face legătura între Universitate şi Pantelimon are o lungime de aproximativ 8 km şi un număr estimat de 13 staţii.

Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA declara în luna iulie pentru B365.ro că valoarea totală a lucrărilor pentru această porţiune de metrou se ridică la suma de 800 milioane de euro, din care 465 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii, iar restul de la Guvern.

Tronsonul I, Drumul Taberei-Universitate, va avea o lungime de 9 km și 13 stații de metrou, iar stația Eroilor va face legatura cu Magistrala 1, iar Universitate cu Magistrala 2.

Sursa: http://b365.ro/news/consult ... de-metrou/

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

'Fatucile' de la NeAdevarul iar dau cu mucii in fasole... :cry:
Metrorex primește consultanță de 45 de milioane de lei de la o companie franceză
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 44917.html
10 septembrie 2011, 12:32 |  Autor: Emilia Sava

si ce zice comunicatul oficial al Metrorex:
09 septembrie 2011.
Extinderea lucrarilor de constructie a liniei 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon pe tronsonul Eroilor – Universitate – Piata Iancului.
Metrorex a semnat astazi 09.09.2011, contractul pentru achizitia Serviciilor de consultanta si asistenta tehnica pentru realizarea obiectivului Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon, Sectiunea 2 Universitate – Pantelimon, cu asocierea formata din compania româna S.C. METROUL S.A. si compania franceza S.C. SYSTRA S.A., desemnata castigatoare urmare a organizarii unei proceduri de licitatie deschisa.
...Metroul SA e lider, frantzujii sunt doar...asociati (mana a doua...) :o
http://www.metrorex.ro/_read194-1
Puahhh...la asa ziaristi...asa presa de rahat... :roll:

 


Re: Stiri despre proiect andreym24

RATB a anuntat astazi modificarile traseelor ce trec prin zona Razoare:

"Ca urmare a demarării lucrărilor la magistrala  5 de metrou, începând cu data de 06.11.2011, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona traficul rutier pe Str. Răzoare.

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica traseele liniilor de transport public din zonă, astfel:

Linia 69 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Valea Argeşului’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Operei şi Bd. Mihail Kogalniceanu, de unde revine pe traseul iniţial.

Liniile 90 şi 91 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalul ,,Valea Ialomiţei’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Opere şi Bd. Mihail Kogalniceanu, urmând apoi traseele iniţiale.

Linia 96 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Tăcerii’’ şi intersecţia Drumul Sării/Str. Lt. N. Găină, apoi pe un traseu modificat pe Str. Lt. N. Găină, Drumul Taberei, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Gării de Nord cu întoarcere prin Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Vasile Milea, Drumul Taberei, Drumul Sării, apoi traseul actual.

Liniile 126, 137, 138, 168, 268, 368, N116 şi N120, pe sensul spre centrul capitalei, vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Răzoare, apoi pe artera nou construită Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, de unde revin pe traseele iniţiale. Pe sensul spre cartiere, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Prof. Dr. Bagdasar/Şos. Pandurilor, prin Şos. Pandurilor, Bd. Geniului, intersecţia Răzoare, apoi traseele de bază.

Linia 136 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre ,,Pod Izvor’’, de la intersecţia Şos. Pandurilor/Bd. Geniului, prin Bd. Geniului, Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică."

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=40
04-11-2011
Ministrul Anca Boagiu a verificat stadiul lucrărilor la noua magistrală de metrou Drumul Taberei-Pantelimon

Ministrul Transporturilor și Infrastucturii, doamna Anca Boagiu, a vizitat astăzi, 4 noiembrie a.c., șantierul magistralei de metrou 5 care va face legătura între Valea Ialomiței-Drumul Taberei și stația Eroilor, continuând cu viitorul tronson Universitate-Pantelimon. Principalele puncte ale traseului vizitate au fost stația de la Academia Militară și stația Depou Valea Ialomiței de pe viitoarea Magistrală Drumul Taberei-Pantelimon, dar și stația Grozăvești unde au fost prezentate noile investiții de modernizare a lifturilor și scărilor rulante la metroul bucureștean. Ministrul Anca Boagiu s-a declarat mulțumită de stadiul lucrărilor, anticipând că menținând actualul ritm, constructorii ar putea finaliza lucrările la noul tronson de metrou înainte de începutul anului 2015.

” Sunt în execuţie efectivă astăzi 274 de milioane de euro, la care se adaugă încă 18 pentru depoul de la Valea Ialomiţei. Este o lucrare extrem de complexă pe care noi sperăm cu sprijinul constructorilor nu numai să respectăm termenul care este undeva în primul trimestru al anului 2015, chiar să şi devansăm, aşa cum ne-au arătat că ştiu să facă atunci când au inaugurat cele două staţii de la Jiului şi Bazilescu. Cred că azi, împreună, trăim un moment extrem de important în  istoria României post-decembriste: începem o lucrare de metrou de la capăt. Aștept seriozitate maximă din partea constructorilor pentru că actualul Guvern face eforturi colosale pentru a finanța acest program de investiții în modernizarea infrastructurii. După 20 de ani avem în sfârșit un Guvern care alocă al doilea procent din PIB pentru investiții în Uniunea Europeană și toți cei care câștigă contractele de execuție trebuie să înțeleagă că participă de fapt la un efort național fără precedent. Vestea bună este că nu ne oprim aici, mergem  mai departe cu proiectele pe care le pregătim pentru bucureşteni, proiectul acesta are şi continuare legătura care el o face pe tronsonul 5 al magistralei între Eroilor şi Pantelimon, este un proiect pe care deja îl avem în pregătire, proiect care bebeficiază la rândul său tot de finanţare de la Banca Europeană de Investiţii, care are o valoare de 465 de milioane de euro. Se lucrează deja la documentaţia pentru legătura între Bucureşti şi Otopeni, aici avem deja la dispoziţie 320 de milioane de euro finanţaţi din JAIKA (fonduri din Japonia, n.r.) şi cu felicitările de rigoare adresate conducerii Metrorexului putem să vă anunţăm astăzi că deja au început procedurile pentru executarea în regim de parteneriat public-privat a tronsonului 7 care leagă Bragadiru de Voluntari. Aici sperăm ca la sfârşitul semestrului 3 din anul 2012 fezabilitatea să fie gata, urmând să înceapă negocierile şi toate celelalte proceduri pentru finanţarea tronsonului. Sunt foarte multe lucrări pe care le avem în Bucureşti şi dedicate bucureştenilor. Spuneam mai devreme că valoarea totală este de 1,3 miliarde de euro, astăzi, în execuţie. Până la sfârșitul anului vom avea finalizate și studiile pentru un proiect de extraordinară importanță pentru bucureșteni, și anume operaționalizarea centurii feroviare a Capitalei și conectarea ei cu liniile Metrorex și RATB, un proiect care va degreva fantastic traficul din Capitală și va crea condițiile pentru un transport la standarde europene. Avem convingerea fermă că toate aceste lucrări, alături de decizia pe care am luat-o, de a înfiinţa Autoritatea Metropolitană, vor conduce la o mult mai mare decongestionare a traficului la nivelul Capitalei şi a Judeţului Ilfov şi, nu în ultimul rând, la creşterea confortului pe care noi, bucureştenii, trebuie să îl avem în trafic”,a declarat ministrul Anca Boagiu.

 


Re: Stiri despre proiect ionut.iosub

Cât zicea Brucan că mai avem până la normalitate?
http://b365.ro/news/culmea- ... rou-video/

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Au inceput lucrarile de pereti mulati la Valea Ialomitei...

 


Re: Stiri despre proiect Dominatrix

Hotararea Metrorexului de stabilire a despagubirilor o gasiti aici: http://www.metrorex.ro/Resurse/Expropie ... irilor.pdf

Cum ajung exproprierile la tribunal: Metroul spre Drumul Taberei cioparteste planul unui imobiliar

Un dezvoltator imobiliar a dat in judecata Metrorex, fiind nemultumit de suma primita pentru un teren expropriat in vederea construirii Magistralei 5, care va lega centrul Capitalei de cartierul Drumul Taberei. Vezi cat ofera statul si ce prejudiciu reclama compania.

Statul vrea sa despagubeasca firma Spavin Invest cu aproape 12,8 milioane lei (circa 3 mil. euro) pentru un teren de aproape 6.000 metri patrati din Bucuresti, zona Razoare, unde urmeaza sa se construiasca Magistrala 5, catre Drumul Taberei, potrivit hotararii unei comisii de specialitate.

Victor Catalin Enescu, avocatul firmei de dezvoltare imobiliara, spune ca suma stabilita de catre Comisia de Expropriere este prea mica si nu tine cont de prejudiciul creat companiei.

"Prejudiciul calculat de noi si care poate fi dovedit cu acte este de 50 milioane euro", a spus Enescu.

De ce ar rezulta o suma atat de mare? Avocatul a explicat ca pentru cumpararea acestui teren si construirea unor cladiri de birouri, dezvoltatorul imobiliar spaniol a contractat credite de la banca. Pe langa ratele si dobanzile bancare, la calculul prejudiciului se adauga si costul cu proiectul si studiile de fezabilitate, conform lui Enescu.

Spavin Invest detine in total 20.000 mp in aceasta zona, terenul fiind cumparat inainte de criza la un pret de 2.700-2.800 euro/mp, potrivit lui Victor Catalin Enescu. Prin procedura de expropriere, care vizeaza doar 6.000 mp din aceasta suprafata, compania primeste pana la 500 euro/mp.

Conform avocatului, pretul oferit pentru alte terenuri de pe aceeasi magistrala ajunge si la 600-800 euro/mp.

Spavin Invest intentiona sa dezvolte pe terenul de la Razoare 3 cladiri de birouri, de pana la 20 de etaje, pentru care a cheltuit deja 1 milion de euro pe proiect si studii de fezabilitate, a explicat avocatul.

El a mai spus ca initial, clientul sau obtinuse in schimbul terenului expropriat cu 1 milion de euro mai mult.

Compania a mai depus si plangeri penale la Directia Nationala Anticoruptie (DNA) impotriva membrilor din Comisia de Expropriere, acuzandu-i de abuz in serviciu, din cauza ca, printre altele, exproprierea s-a realizat inaintea efectuarii platii pentru teren.

Mai mult, avocatul sustine ca pentru aceasta expropriere nu s-au facut studii economice si rapoarte de analiza, evaluarea acestui teren realizandu-se "dintr-un birou".

Pe de alta parte, Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, sustine ca o firma de consultanta specializata s-a ocupat de aceasta expropriere. "Aceasta evalueaza terenul si face intampinare la o comisie, care decide daca suma e buna sau proasta. Le punem la dispozitie banii intr-un cont, dupa care exproprierea se considera realizata", a spus Udriste.

Potrivit acestuia, cei nemultumiti de suma acordata se pot adresa instantelor civile, care nu discuta decat valoarea bunului expropriat si nu daca proprietatea se poate expropria sau nu. Intrebat ce se intampla daca instanta decide o suma mai mare, Udriste a raspuns ca "decizia instantei este lege".

El a adaugat insa ca firma care face exproprierile are tot mecanismul la indemana si ca altii au cerut si 5.000 euro/mp.

http://www.dailybusiness.ro/stiri-compa ... iar-71446/

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Metrorex chemată la bară după o expropriere ce a blocat ridicarea a trei turnuri în zona Răzoare
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 39996.html
6 decembrie 2011, 17:01 |  Autor: Andrei Aştefănesei
Miza războiului deschis în Justiţie este de 50 de milioane de euro, conform reprezentanţilor firmei expropriate
Metrorex chemată la bară după o expropriere ce a blocat ridicarea a trei turnuri în zona Răzoare
Construcţia Magistralei 5, care ar urma să lege subteran cartierul Drumul Taberei de Centru a adus un proces de zeci de milioane de euro pe capul Metrorex. Firma spaniolă Spavin Invest a dat în judecată Metrorex după ce a fost lăsată fără 6.000 de metri pătraţi şi a fost despăgubită cu trei milioane de euro, prea puţin pentru terenul expropriat, după cum susţin avocaţii societăţii comerciale.
Terenul este situat în zona Răzoare, acolo unde Spavin Invest deţinea 20.000 de metri pătraţi, şi era destinat unui amplu proiect imobiliar ce conţinea trei turnuri. “O mică haiducie. Investitorul spaniol urma să construiască trei turnuri P+20 de etaje. Din cele 20.000 de metri pătraţi, 6.000 a luat Metrorex. Proiectul nu mai poate fi dus până la capăt. Am deschis proces şi cerem Metrorex să ia tot terenul, pentru că firma nu mai poate construi aici. Dacă nu vor, sa ne despăgubească la valoarea terenului şi investiţiilor făcute. Cerem 50 de milioane de euro”, susţine avocatul Victor Catalin Enescu, cel care reprezintă firma Spavin Invest.
Metrorex: "Pai ce, noi lucrăm cu geambaşi aici?"
Acesta explică suma mult mai mare pe care o cere firma expropriată prin investiţiile făcute în proiecte, studii, precum şi împrumuturile contractate de la bancă pentru realizarea proiectului imobiliar. Potrivit lui Enescu, firma spaniolă ar fi cumpărat cu 2.700 - 2.800 de euro metrul pătrat şi este despăgubită cu aproximativ 500 de euro pe metrul pătrat. “S-a despăgubit după grila minimă a notarilor pentru acea zonă”, a mai spus avocatul Enescu. De cealaltă parte, directorul Metrorex consider că este vorba despre o expropriere ca oricare alta şi că nu e nimic în neregulă. “Nu există aşa ceva. Pai ce, noi lucrăm cu geambaşi aici? Exproprierea s-a efectuat conform legii. Am avut o firmă de consultanţă care s+a ocupat de asta”, a declarat ieri Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.

 


Re: Stiri despre proiect Dominatrix

FOTO Cine taie copacii din Drumul Taberei? Locuitorii se trezesc cu pomii din spatele blocului doborâţi

http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 39555.html

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Anunt de atribuire:
http://www.metrorex.ro/Resources/Achizi ... la%205.pdf
Anunt de atribuire - Servicii de monitorizare a lucrarilor pentru Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Raul Doamnei - Ps Opera.

 


Re: Stiri despre proiect ionescu63

Iata si cu ce ne "ameninta" guru de ceva vreme.

BEI va finanţa cu 465 mil. euro tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon
Banca Europeană de Investiţii (BEI) va acorda României un împrumut de 465 milioane de euro pentru a finanţa construcţia tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon a magistralei 5,pentru care lucrările au început pe tronsonul Drumul Taberei-Operă.
Primul tronson al magistralei 5 este finanţat tot dintr-un credit BEI, în valoare de aproape 400 de milioane de euro.
Ceremonia de semnare a contractului va avea loc la sediul Ministerului Finanţelor Publice în data de 16 decembrie.
Tot în aceeaşi zi va fi semnat şi un contract de finanţare între România şi BEI de 32,65 milioane euro şi subîmprumutarea acestuia către SC Electrocentrale Paroşeni SA, pentru proiectele de investiţii de mediu "Schimbarea tehnologiei actuale de colectare, transport şi depozitare a zgurii şi cenuşii" şi "Instalaţie de desulfurare a gazelor de ardere".
Contractele de finanţare vor fi semnate din partea României de către ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţianu, iar din partea BEI de către vicepreşedintele instituţiei Wilhelm Molterer.
La ceremonie vor mai participa ministrul Transporturilor Anca Boagiu, precum şi ministrul Economiei Ion Ariton.


http://www.money.ro/bei-va-finanta-cu-4 ... 91286.html

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Komunikat MFP:
http://www.mfinante.ro/acasa.html?metho ... =999561576
Astăzi, 16 decembrie 2011, ora 10.30, a avut loc la sediul Ministerului Finanţelor Publice ceremonia semnării a două contracte de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii în valoare totală de 497, 65 mil. Euro, după cum urmează:

Contractul de Finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii (BEI), în valoare de 465 milioane Euro, pentru finanţarea Proiectului privind Modernizarea Metroului din Bucureşti - etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Universitate - Pantelimon, respectiv

Contractul de Finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii (BEI), în valoare de 32,65 milioane Euro şi subîmprumutarea acestuia către SC Electrocentrale Paroşeni SA, pentru proiectele de investiţii de mediu „Schimbarea tehnologiei actuale de colectare, transport şi depozitare a zgurii şi cenuşii” şi „Instalaţie de desulfurare a gazelor de ardere”.

Primul împrumut în valoare de 465 mil. Euro se acordă pentru finanţarea Proiectului privind Modernizarea Metroului din Bucureşti - etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Universitate - Pantelimon” .

Acest proiect face parte din priorităţile incluse în cadrul „Strategiei globale de dezvoltare şi modernizare a transportului cu metroul în Bucureşti 2008 – 2030.

Proiectul are drept obiectiv eficientizarea activităţii de transport urban in Bucuresti, prin construirea tronsonului Universitate - Pantelimon în totalitate în subteran, cu o lungime de 7,4 km cale dubla de metrou cu 12 staţii şi un depou, realizând legătura dintre centrul oraşului şi zona de est a capitalei şi deservind o zonă cu o populaţie de cca. 350.000 locuitori şi achiziţia a 30 de trenuri noi de metrou inclusiv servicii de consultanţă aferente achiziţiei acestora pentru dotarea acestei noi magistrale.

Implementarea Proiectului se va face de către Societatea Comercialǎ de Transport cu Metroul Bucureşti METROREX S.A. care va fi desemnatǎ Agenţie de execuţie iar proiectul are termen de finalizare martie 2019.

Al doilea împrumut în valoare de 32,65 mil. EUR se acordă pentru proiectele de investiţii de mediu „Schimbarea tehnologiei actuale de colectare, transport şi depozitare a zgurii şi cenuşii” şi „Instalaţie de desulfurare a gazelor de ardere”.

Prin acest împrumut BEI sprijină România în efortul său de a reduce pe termen lung - ca şi obiectiv global de mediu - emisiile de dioxid de sulf şi a poluării cauzate de depozitarea cenuşii şi zgurii cu apă în exces.

Scopul investiţiilor este de a realiza o instalaţie complet nouă de captare a dioxidului de sulf din gazele de ardere, cât şi o instalaţie nouă, modernă, de colectare, transport şi depozitare în şlam dens a zgurii şi cenuşii. În acest mod, va fi eliminat 94% din conţinutul de dioxid de sulf al gazelor de ardere eliberate în atmosferă, respectiv o cantitate de minim 10.000 de tone anual şi se va elimina orice posibilitate de producere a unei poluări a mediului, atât subterană cât şi supraterană, ca urmare a depozitării zgurii şi cenuşii provenite din procesul tehnologic.

Pe lângă impactul pozitiv asupra protecţiei mediului, proiectul are un impact pozitiv macroeconomic asigurând continuitatea funcţionării centralei şi astfel, furnizarea în Sistemul Energetic Naţional a energiei electrice produse la Paroşeni. De asemenea, se crează efecte sociale favorabile prin asigurarea necesarului de energie termică pentru municipiile din Valea Jiului utilizând cărbunele extras din Valea Jiului şi păstrarea locurilor de muncă pe termen lung în unităţile de profil din această zonă defavorizată. În plus, pe perioada implementării proiectului urmează a fi generate un număr de aprox. 300 locuri de muncă temporare.

Implementarea Proiectului se va face de către Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice Electrocentrale Paroseni S.A care va avea calitatea de subîmprumutat precum şi cea de Agenţie de implementare, finalizarea proiectului fiind anticipată pentru sfârşitul anului 2015.

Luând în considerare condiţiile curente de finanţare aplicabile împrumuturilor contractate la nivel suveran pe piaţa externă de capital, împrumuturile oferite de Banca Europeană de Investiţii reprezintă o sursă avantajoasă de finanţare pe termen lung, atât prin prisma flexibilităţii termenilor de împrumut, cât şi a costurilor asociate.

Contractele de finanţare au fost semnate din partea României de către domnul Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice, iar din partea Băncii, de către domnul Wilhelm Molterer, Vice-Preşedinte BEI.

La ceremonie au mai participat: dna.Anca Boagiu, ministrul transporturilor si infrastructurii, dl.Claudiu Constantin Stafie, secretar de stat în Ministerul economiei, comerţului şi mediului de afaceri şi reprezentanţi ai Băncii Europene de Investiţii.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

România: BEI alocă finanţare pentru al doilea tronson al Magistralei 5
16/12/2011
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/28962?lang=ro
Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Metrorex au semnat un nou contract privind finanţarea lucrărilor pentru proiectarea, construcţia şi darea în folosinţă a tronsonului doi al Magistralei 5 (Universitate-Pantelimon), în valoare de 465 milioane de euro.
„Sunt foarte mulţumit că fondurile BEI pot contribui la îmbunătăţirea substanţială a mediului şi a calităţii vieţii din zona metropolitană Bucureşti prin modernizarea reţelei de transport public”, a declarat Vicepreşedintele BEI Wilhelm Molterer.
Lucrările de realizare privind proiectul liniei de metrou Drumul-Taberei-Pantelimon se desfăşoară confrom graficelor, iar „pentru anul viitor vrem deja să demarăm lucrările pentru staţii. Împrumutul semnat cu BEI este destinat acoperirii necesarului financiar pentru Magistrala 5”, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Pentru tronsonul Universitate-Pantelimon, Metrorex necesită o investiţie de 900 de milioane de euro, din care 465 provin de la BEI, restul fiind asigurat de la bugetul de stat.
„Sperăm ca peste patru ani să fie finalizate şi nu vrem să ne oprim aici deoarece pregătim proiectul tehnic preliminar pentru tronsonul Eroilor-Piaţa Iancului şi Piaţa Iancului-Pantelimon şi celelalte proiecte tehnice prelimiare pentru dotarea cu echipamente a liniei. Pentru noi, proiectul noii linii reprezintă cea mai mare provocare şi sperăm să finalizăm acest proiect în termenii propuşi”, ne-a declarat Udrişte.
Construcţia tronsonului Drumul Taberei-Universitate, parte a Magistralei 5, necesită o investiţie de 883 milioane de euro, din care BEI a mai alocat un credit în valoare de 395 milioane de euro, restul sumei fiind finanţată prin bugetul de stat.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Si comunicatul BEI:
http://www.eib.org/projects/press/2011/ ... m?lang=-ro
BEI sprijină metroul din Bucureşti şi producerea de energie electrică în România

   *
         o  Afişare în:
         o de
         o en
         o fr
         o ro
   * Disponibil în: de en fr ro
   *  Data publicării: 16 December 2011
   *  Referinţă: 2011-200-RO

Banca Europeană de Investiţii (BEI) acordă României două împrumuturi în valoare de aproape 500 milioane EUR:

   * 465 milioane EUR pentru finanţarea proiectării, construcţiei şi dării în folosinţă a tronsonului II al Magistralei 5 a metroului bucureştean, în vederea creării unui nou coridor de transport public subteran est-vest în capitala României; şi
   * 33 milioane EUR pentru îmbunătăţiri în domeniul mediului la Unitatea 4 a centralei electrice de termoficare pe cărbune de la Paroşeni.

Vicepreşedintele BEI Wilhelm Molterer, responsabil cu activitatea de creditare a BEI din România, afirmă:

„Sunt foarte mulţumit că fondurile BEI pot contribui la îmbunătăţirea substanţială a mediului şi a calităţii vieţii din zona metropolitană Bucureşti prin modernizarea reţelei de transport public, precum şi la reducerea semnificativă a poluării determinate de producerea energiei electrice în cadrul termocentralei de la Paroşeni”.

Proiectul metroului din Bucureşti presupune prelungirea Magistralei 5 între staţiile Universitate şi Pantelimon, construirea Depoului Pantelimon 2 şi achiziţia a 30 de trenuri noi pentru această linie. Cu noul tronson II, care este prevăzut a intra în funcţiune după luna martie 2019, numărul călătorilor transportaţi anual cu metroul va creşte cu 34 de milioane, până la aproape 260 de milioane. Construirea tronsonului II se va desfăşura în paralel cu construirea tronsonului I (dintre Drumul Taberei şi Universitate), care este, de asemenea, cofinanţat de BEI printr-un împrumut de 395 milioane EUR contractat în noiembrie 2009. Noua magistrală 5 de metrou va contribui la reducerea utilizării autovehiculelor proprietate personală, mediul urban beneficiind de pe urma consecinţelor pozitive, precum diminuarea blocajelor din trafic, a emisiilor produse de trafic şi a nivelului zgomotului.

Proiectul privind termocentrala de la Paroşeni va sprijini punerea în funcţiune a unei instalaţii de desulfurare a gazelor de ardere şi a unui sistem de colectare, transport şi depozitare a cenuşii şi zgurii. Aceasta va duce la reducerea semnificativă a poluării prin emisii de SO2 determinate de manipularea cenuşii şi zgurii, contribuind în acelaşi timp la satisfacerea cererii crescânde de energie electrică şi termică.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433147 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use