Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Pasajul Grant

319 posts, 146678 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 23
 
 

📖 Pagination options
Re: Pod Grant Terapeut71

Am trecut astazi pe la 10.30 pe Podul Grant pe sensul dinspre Crangasi spre Arcul de triumf si exact unde incepi sa cobori catre Turda (dupa ce ai traversat Calea Grivitei) o bucata de metal lata de vreo 20 cm de la un rost de dilatatie era ridicata in plan inclinat vreo 40 de cm de la nivelul asfaltului. Acea bucata este desprinsa pe o lungime de aproape 1,5 metri de la parapet.
Cum era semnalizata? In cel mai pur mod romanesc: cu o banda de plastic galbena din aceea care se pune cand se lucreaza la gaze... Ma intreb cate masini au fost "raschetate" pana cand a legat cineva acea bucata de plastic ce unea metalul iesit din asfalt de balustrada?
La fel de adevarat este ca mai toate rosturile de dilatatie pe acelasi sens de mers ce traverseaza zona dintre Calea Giulesti si Calea Grivitei au bucati lipsa de la parapet catre axul benzii de mers pe vreo 1,5 - 2 metri.

 


Re: Pod Grant Terapeut71

Terapeut71 wrote:
Am trecut astazi pe la 10.30 pe Podul Grant pe sensul dinspre Crangasi spre Arcul de triumf si exact unde incepi sa cobori catre Turda (dupa ce ai traversat Calea Grivitei) o bucata de metal lata de vreo 20 cm de la un rost de dilatatie era ridicata in plan inclinat vreo 40 de cm de la nivelul asfaltului. Acea bucata este desprinsa pe o lungime de aproape 1,5 metri de la parapet.
Cum era semnalizata? In cel mai pur mod romanesc: cu o banda de plastic galbena din aceea care se pune cand se lucreaza la gaze... Ma intreb cate masini au fost "raschetate" pana cand a legat cineva acea bucata de plastic ce unea metalul iesit din asfalt de balustrada?
La fel de adevarat este ca mai toate rosturile de dilatatie pe acelasi sens de mers ce traverseaza zona dintre Calea Giulesti si Calea Grivitei au bucati lipsa de la parapet catre axul benzii de mers pe vreo 1,5 - 2 metri.


Intamplator au ba, astazi cand am trecut pe Podul Grant bucata iesita din asfalt disparuse, iar locul gaurii a fost luat de asfalt...

 


Re: Pod Grant Goldmund

Gabi23 wrote:
Cam asa arata acum...



Ce e asta?
Ramane galbenul acesta oribil?!
Cum ramane cu portiunea intre linii si chestia asta 'colorata'?
Exista oare si designeri la RATB?

 


Re: Pod Grant Dominatrix

Pasajul pietonal e treaba primariei de sector, nu a RATB'ului.

 


Re: Pod Grant andrei11

Ce e asta?
Ramane galbenul acesta oribil?!
Cum ramane cu portiunea intre linii si chestia asta 'colorata'?
Exista oare si designeri la Primaria de Sector ?

 


Re: Pod Grant shoppy

Partea buna e ca se lucreaza la rosturi, partea proasta e ca se lucreaza ziua, vinerea in special (cel putin lucrau dimineata la sensul spre Giulesti deci invers fata de blocaj, dar totusi...)

 



Re: Pod Grant burli

in aceasta dimineata pe sensul de mers spre Crangasi vad o echipa de muncitori care lucreaza cred la rosturile de dilatatie

 


Re: Pod Grant Gabi23

Aşa s-a schimbat cel mai vechi pod din Bucureşti

A fost una dintre emblemele Bucureştiului în perioada interbelică. Dat în folosinţă în urmă cu 102 ani, mai exact în 1909, Podul Grant a suferit de-a lungul vremii o serie de modificări considerabile. Din vechea construcţie a rămas în picioare un zid ce se încăpăţânează să reziste trecerii timpului.
Aşa cum reiese din cartea "Construcţii pentru transporturi în România 1881-1981" (autori D. Iordănescu şi C. Georgescu), în 1909, când a fost dat în folosinţă, podul avea structură metalică. Ulterior, în anii 1933, 1939 şi 1967, a suferit mai multe modificări pentru a se lărgi partea carosabilă. Construcţia era atât de populară în Capitală încât, în 1959, i s-a compus o melodie, celebră până prin 1970, cântată de Gică Petrescu şi de formaţia Trio Grigoriu.
Odată cu trecerea timpului, bătrânul pod Grant a devenit nesatisfăcător pentru cerinţele traficului rutier din ce în ce mai intens. Astfel, în anul 1979, a început construirea noului pod Grant, lucrare care a fost dată integral în folosinţă în anul 1982.
Numele podului provine de la un englez, Effingham Grant, sosit în Ţara Românească la începutul secolului al XIX-lea, ca secretar al Consulatului Britanic la Bucureşti. În 1850, el s-a căsătorit cu Zoe Racoviţă, nepoata Zincăi Golescu. Fiul acestuia, inginerul Robert E. Grant, s-a însurat, în 1885, cu Zoe, cea mai mare fiică a boierului Ion Bălăceanu. Urmaşii lor au parcelat şi au vândut terenuri de construcţie situate între şoseaua Crângaşi şi Manufactura Belvedere. Astfel, aici a luat naştere cartierul Grant. În 1909, podul preia numele cartierului pe care-l deservea.

Sursa: Libertatea.ro
http://www.libertatea.ro/detalii/artico ... 69629.html

Podul Grant in anul 1965.jpg (81.32 KB; downloaded 4104 times)

podul-grant-1979.jpg (84.34 KB; downloaded 4103 times)

podul-grant-2011.jpg (121.15 KB; downloaded 4103 times)

podul-grant-2011d.jpg (46.56 KB; downloaded 4105 times)

 


Re: Pod Grant Terapeut71

Gabi23 wrote:
Aşa s-a schimbat cel mai vechi pod din Bucureşti

A fost una dintre emblemele Bucureştiului în perioada interbelică. Dat în folosinţă în urmă cu 102 ani, mai exact în 1909, Podul Grant a suferit de-a lungul vremii o serie de modificări considerabile. Din vechea construcţie a rămas în picioare un zid ce se încăpăţânează să reziste trecerii timpului.
Aşa cum reiese din cartea "Construcţii pentru transporturi în România 1881-1981" (autori D. Iordănescu şi C. Georgescu), în 1909, când a fost dat în folosinţă, podul avea structură metalică. Ulterior, în anii 1933, 1939 şi 1967, a suferit mai multe modificări pentru a se lărgi partea carosabilă. Construcţia era atât de populară în Capitală încât, în 1959, i s-a compus o melodie, celebră până prin 1970, cântată de Gică Petrescu şi de formaţia Trio Grigoriu.
Odată cu trecerea timpului, bătrânul pod Grant a devenit nesatisfăcător pentru cerinţele traficului rutier din ce în ce mai intens. Astfel, în anul 1979, a început construirea noului pod Grant, lucrare care a fost dată integral în folosinţă în anul 1982.
Numele podului provine de la un englez, Effingham Grant, sosit în Ţara Românească la începutul secolului al XIX-lea, ca secretar al Consulatului Britanic la Bucureşti. În 1850, el s-a căsătorit cu Zoe Racoviţă, nepoata Zincăi Golescu. Fiul acestuia, inginerul Robert E. Grant, s-a însurat, în 1885, cu Zoe, cea mai mare fiică a boierului Ion Bălăceanu. Urmaşii lor au parcelat şi au vândut terenuri de construcţie situate între şoseaua Crângaşi şi Manufactura Belvedere. Astfel, aici a luat naştere cartierul Grant. În 1909, podul preia numele cartierului pe care-l deservea.

Sursa: Libertatea.ro
http://www.libertatea.ro/detalii/artico ... 69629.html







Multumesc pentru poze.
Am privit cu nostalgie minute bune poza 2 si am rememorat amintiri dragi din copilaria petrecuta in imediata vecinatate a batranului pod. :o

 


Re: Pod Grant sandilaul

Bucurati-va cat puteti ca s-a facut pentru ca oricum in cativa ani va trebui reparat din nou. :lol:
Atata timp cat Bucurestiul nu are o centura care sa il inconjoare si tot traficul greu trece prin capitala toate podurile se vor strica foarte repede.

 


Re: Pod Grant andrei11

Se strica foarte repede nu pentru ca trece traficul greu prin capitala, ci pentru ca sunt facute prost. Ia sa punem noi in loc de asfalt de 3 lei tona unul pentru trafic greu, - eventual beton - sa vezi cum nu se mai strica, oricate tancuri ar trece pe acolo.

 


Re: Pod Grant Skorpishor

Nah mai bine sa nu mai treaca trafic greu prin oras ci pe din afara unde se proiecteaza (pardon, ar trebui sa se) poduri si asfalt pentru camioane. Cu doate exproprierile cred ca mult mai repede s-ar face un drum de serviciu pentru viitoarea centura autostrada care sa poata fi folosita de tranzit. Si sa se apuce de autostrada de centura nu sa faca praf bulevardul extern numit centura cu regim de autouliţă

 


Re: Pod Grant sandilaul

andrei11 wrote:
Se strica foarte repede nu pentru ca trece traficul greu prin capitala, ci pentru ca sunt facute prost. Ia sa punem noi in loc de asfalt de 3 lei tona unul pentru trafic greu, - eventual beton - sa vezi cum nu se mai strica, oricate tancuri ar trece pe acolo.



Apropo de tancuri...acum 2ani,in jurul datei de 1decembrie chiar au trecut tancuri +multe camioane care transporta soldati si echipament militar.Eu cred ca au facut asta tocmai ca sa distruga o parte din oras.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 23
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2417 forum members have written 433090 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use