Topic: Metroul
185 posts, 83604 views
📖 Pagination options
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
-metro Météor (métro est-ouest rapide). La minutul 0.30 e filmat la escalatorul de la Madeleine, defapt o sala de corespondenta
O poza cu escalatorul de la Madeleine
Métro Madeleine - Paris by Grégory Lanquet, on Flickr
-metro Météor (métro est-ouest rapide). La minutul 0.30 e filmat la escalatorul de la Madeleine, defapt o sala de corespondenta
O poza cu escalatorul de la Madeleine
Métro Madeleine - Paris by Grégory Lanquet, on Flickr
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Zis si facut! In timp ce M Bucuresti se ''automatizeaza'' cu lifturi
Paris s-a automatizat in sistem sans conducteurs si fara lifturi. Investitia a costat 629 milioane de euro iar automatizarea s-a facut fara oprirea traficului.
Alaltaieri au inceput sa circule primele trenuri (3 noiembrie), iar ieri a avut loc inaugurarea oficiala(4 noiembrie). La inaugureare au participat Jean-Paul Huchon président de la Région Île-de-France, Nathalie Kosciusko-Morizet Ministère de l'Écologie, du Développement durable, des Transports et du Logement si Pierre Mongin président de la RATP.
este a doua linie automatizata dupa
2009 wrote:
MP05 trebuie sa inceapa din noiembrie sa circule cu calatori, pana acum a fost doar in teste. Din noiembrie va fi cu calatori pentru ca deja portile la peron sunt montate.
Zis si facut! In timp ce M Bucuresti se ''automatizeaza'' cu lifturi
Paris s-a automatizat in sistem sans conducteurs si fara lifturi. Investitia a costat 629 milioane de euro iar automatizarea s-a facut fara oprirea traficului.
Alaltaieri au inceput sa circule primele trenuri (3 noiembrie), iar ieri a avut loc inaugurarea oficiala(4 noiembrie). La inaugureare au participat Jean-Paul Huchon président de la Région Île-de-France, Nathalie Kosciusko-Morizet Ministère de l'Écologie, du Développement durable, des Transports et du Logement si Pierre Mongin président de la RATP.
este a doua linie automatizata dupa
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
bercenicity
Poze cu statii de metrou cu numele luat la propriu (sau la misto):
http://blogs.elpais.com/viajero-astuto/ ... ones-.html (explicatii in spaniola)
Si pe saitul autorului (lipsesc unele, dar apar altele)
http://www.janol-apin.com/metropolisson/00.htm
Ar fi interesant si in Bucuresti un asemenea proiect foto... de exemplu la Jiului cu mineri, la Muncii scena cu muncitorii in care doar Dorel da cu tarnacopul, la Piata Sudului "baietii" in geci de piele cu telefoane si incarcatoare in mana ))
Poze cu statii de metrou cu numele luat la propriu (sau la misto):
http://blogs.elpais.com/viajero-astuto/ ... ones-.html (explicatii in spaniola)
Si pe saitul autorului (lipsesc unele, dar apar altele)
http://www.janol-apin.com/metropolisson/00.htm
Ar fi interesant si in Bucuresti un asemenea proiect foto... de exemplu la Jiului cu mineri, la Muncii scena cu muncitorii in care doar Dorel da cu tarnacopul, la Piata Sudului "baietii" in geci de piele cu telefoane si incarcatoare in mana ))
- 2009
-
Posted:
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
intre Rome si Villiers, trecand pe deasupra pachetului de linii de cale ferata care intra in Gare Saint-Lazare
photo: www.delanopolis.fr
Linia
trece pe acel pod metalic pe deasupra pachetului de linii ferate. In trecut in aceasta zona se afla Tunnels des Batignolles, tunel prin care trenurile ajungeau in Gare Saint Lazare. Datorita faptului ca metroul trebuie sa supratraverseze Tunnels des Batignolles, pentru ca acesta sa reziste s-a decis ca metroul sa treaca prin acest cadru metalic. Ulterior pentru a adauga mai multe linii ferate spre Gare Saint Lazare s-a decis demolarea tunelului Batignolles.
Cam asa arata tunelul de la Batignolles inainte de demolare,
photo: www.parisenimages.fr
intre Rome si Villiers, trecand pe deasupra pachetului de linii de cale ferata care intra in Gare Saint-Lazare
photo: www.delanopolis.fr
Linia
trece pe acel pod metalic pe deasupra pachetului de linii ferate. In trecut in aceasta zona se afla Tunnels des Batignolles, tunel prin care trenurile ajungeau in Gare Saint Lazare. Datorita faptului ca metroul trebuie sa supratraverseze Tunnels des Batignolles, pentru ca acesta sa reziste s-a decis ca metroul sa treaca prin acest cadru metalic. Ulterior pentru a adauga mai multe linii ferate spre Gare Saint Lazare s-a decis demolarea tunelului Batignolles.
Cam asa arata tunelul de la Batignolles inainte de demolare,
photo: www.parisenimages.fr
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
M2 pe ultima portiune a sa. Inainte de a ajunge in bucla de la Porte Dauphine, trece si prin statia Charles de Gaulle Etoile unde exista corespondenta cu M1, M6 si RER A. Din statia Charles de Gaulle Etoile pleaca si M6 care o ia pe partea sudica a orasului se ajunge din nou la Nation. Practic M2 pe partea de nord si M6 pe partea de sud formeaza inelara de metrou a Parisului, franta in Nation si Charles de Gaulle Etoile
http://carto.metro.free.fr/
Ar mai fi de mentionat la M2 si statia Victor Hugo care fiind construita in curba a fost reconstruita in 1931 si trasa mai spre CDG, iar peronul din curba al statiei a ramas abandonat, el fiind defapt o continuare al peronului functional acum.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro ... nee_01.jpg
M2 pe ultima portiune a sa. Inainte de a ajunge in bucla de la Porte Dauphine, trece si prin statia Charles de Gaulle Etoile unde exista corespondenta cu M1, M6 si RER A. Din statia Charles de Gaulle Etoile pleaca si M6 care o ia pe partea sudica a orasului se ajunge din nou la Nation. Practic M2 pe partea de nord si M6 pe partea de sud formeaza inelara de metrou a Parisului, franta in Nation si Charles de Gaulle Etoile
http://carto.metro.free.fr/
Ar mai fi de mentionat la M2 si statia Victor Hugo care fiind construita in curba a fost reconstruita in 1931 si trasa mai spre CDG, iar peronul din curba al statiei a ramas abandonat, el fiind defapt o continuare al peronului functional acum.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro ... nee_01.jpg
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Cateva puncte de interes pe unde trece
Place Victor-Hugo
Place Victor Hugo by Darrins, on Flickr
Place des Ternes
Place des Ternes Paris by Feo David, on Flickr
Place de Clichy
Paris - Place de Clichy by Añelo de la Krotsche, on Flickr
Anvers loc de unde se poate ajunge usor in Montmartre
Untitled by jecholls, on Flickr
La Chapelle
Paris Métro La Chapelle by paspog, on Flickr
Ménilmontant
Ménilmontant - Paris (France) by Meteorry, on Flickr
Boulevard Ménilmontant vazut din cimitirul Père-Lachaise
Muur aan de boulevard Menilmontant by Maarten Dirkse, on Flickr
Cateva puncte de interes pe unde trece
Place Victor-Hugo
Place Victor Hugo by Darrins, on Flickr
Place des Ternes
Place des Ternes Paris by Feo David, on Flickr
Place de Clichy
Paris - Place de Clichy by Añelo de la Krotsche, on Flickr
Anvers loc de unde se poate ajunge usor in Montmartre
Untitled by jecholls, on Flickr
La Chapelle
Paris Métro La Chapelle by paspog, on Flickr
Ménilmontant
Ménilmontant - Paris (France) by Meteorry, on Flickr
Boulevard Ménilmontant vazut din cimitirul Père-Lachaise
Muur aan de boulevard Menilmontant by Maarten Dirkse, on Flickr
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Un film de la sfarsitul anilor 50, la aparitia metroului pe pneuri. De remarcat ca decorul statilor este acelasi cu cel din prezent, singura schimbare fiind ramele de metrou.
Un film de la sfarsitul anilor 50, la aparitia metroului pe pneuri. De remarcat ca decorul statilor este acelasi cu cel din prezent, singura schimbare fiind ramele de metrou.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Cand intra metroul la peron am observat niste porti care se inchideau, blocand accesul celor de pe culuar la peron. Stiam de existenta acestor porti. Mai sunt in functiune si in zilele noastre ?
Cand intra metroul la peron am observat niste porti care se inchideau, blocand accesul celor de pe culuar la peron. Stiam de existenta acestor porti. Mai sunt in functiune si in zilele noastre ?
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Nu se mai folosesc astfel de porti! Eu cel putin nici macar nu am mai vazut, acum accesul facandu-se prin tourniquets, adica truncheti cum e la M Bucuresti.
Totusi se pare ca in statia Porte des Lilas-Cinéma exista. Era culmea sa nu fie aici, daca se filmeaza filme de epoca e nevoie de asa ceva. E imposibil sa nu mai existe prin statiile inchise de peste jumatate de secol, doar nu le-a luat nimeni de-acolo
Station Cinéma - 18 septembre 2011 (Porte des Lilas - Paris) (78) by Padicha, on Flickr
Oricum filmul mie cel putin mi se pare pus la punct detaliu cu detaliu de dinainte.
Metroul care apare in statie, conform tablitei statiei ar fi statia Champ de Mars pe
. Ori in realitate Champ de Mars e inchisa din 1939. Nici macar nu arata asa. Champ de Mars are peroane mai inguste, iar accesul la peron nu se face asa cum apare in film. Pentru mine e clar ca nu e statia Champ de Mars. M-am gandit ca e filmat in Porte des Lilas-Cinéma cu tablita statiei Champ de Mars, dar nici Lilas-Cinéma nu e, pentru ca arata altfel. Probabil ca e filmat intr-o alta statie, dar cu numele pe tablita Champ de Mars. Cu siguranta prezentarea e facuta intr-un cadru organizat. Oamenii arata prea eleganti imbracati, chiar si pentru sfarsitul anilor 50, iar neconcordanta cu numele statiei spune tot.
Aici ca sa faceti si voi o comparatie intre cum arata Champ de Mars pe pe
inchisa in 1939 si statia din film.
http://pridian.net/blog/archives/148
si statia din film http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... rYg#t=133s
Champ de Mars
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 278&zoom=2
Nu se mai folosesc astfel de porti! Eu cel putin nici macar nu am mai vazut, acum accesul facandu-se prin tourniquets, adica truncheti cum e la M Bucuresti.
Totusi se pare ca in statia Porte des Lilas-Cinéma exista. Era culmea sa nu fie aici, daca se filmeaza filme de epoca e nevoie de asa ceva. E imposibil sa nu mai existe prin statiile inchise de peste jumatate de secol, doar nu le-a luat nimeni de-acolo
Station Cinéma - 18 septembre 2011 (Porte des Lilas - Paris) (78) by Padicha, on Flickr
Oricum filmul mie cel putin mi se pare pus la punct detaliu cu detaliu de dinainte.
Metroul care apare in statie, conform tablitei statiei ar fi statia Champ de Mars pe
. Ori in realitate Champ de Mars e inchisa din 1939. Nici macar nu arata asa. Champ de Mars are peroane mai inguste, iar accesul la peron nu se face asa cum apare in film. Pentru mine e clar ca nu e statia Champ de Mars. M-am gandit ca e filmat in Porte des Lilas-Cinéma cu tablita statiei Champ de Mars, dar nici Lilas-Cinéma nu e, pentru ca arata altfel. Probabil ca e filmat intr-o alta statie, dar cu numele pe tablita Champ de Mars. Cu siguranta prezentarea e facuta intr-un cadru organizat. Oamenii arata prea eleganti imbracati, chiar si pentru sfarsitul anilor 50, iar neconcordanta cu numele statiei spune tot.
Aici ca sa faceti si voi o comparatie intre cum arata Champ de Mars pe pe
inchisa in 1939 si statia din film.
img_0073_450_s.jpg (350.15 KB; downloaded 6220 times)
http://pridian.net/blog/archives/148
si statia din film http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... rYg#t=133s
Champ de Mars
champ de mars.jpg (32.9 KB; downloaded 6221 times)
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 278&zoom=2
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
rosetti61
Portile automate se foloseau pentru dirijarea fluxului de calatori - se inchideau la sosirea trenului pentru a permite defluirea celor care coborau, fiind permis accesul atunci cand peronul se golea. Statiile fiind asa cum erau, inguste, proiectate pentru inceputul anilor 1900, sistemul gestiona traficul de pasageri intr-un mod destul de satisafacator, dar cu timpul a devenit incomod. Nu exista cazul sa pierzi trenul din cauza portilor. Scarile erau impartite judicios - jumatate pentru urcare jumatate pentru coborare, nu amestecat ca acum, culoare specializate - de intrare si de iesire. Asta era pentru staiile vechi de pana in 1950, nuj stiu daca la cele noi se mai practica separarea fluxurilor.
Pe paginile anterioare sunt niste fotografii cu dispozitivele in cauza.
E posibil sa fi fost si Champ de Mars, la vremea filmarilor nu arata in halul de acum si nu era nici peretele care ocupa jumatate de peron. Putea fi deschisa o zi, cat au durat filmarile. Alte statii unde au filmat, Chatelet les Halles si Pte de la Vincennes (placa alba de deasupra peronului probabil ca indica statia si nu directia de mers), Franklin D. Roosevelt.
Peretii salii de bilete seamana cu cei de la Champ de Mars, insa statiile de inceput erau construite dupa acelasi tipar, cu mici diferente.
Portile automate se foloseau pentru dirijarea fluxului de calatori - se inchideau la sosirea trenului pentru a permite defluirea celor care coborau, fiind permis accesul atunci cand peronul se golea. Statiile fiind asa cum erau, inguste, proiectate pentru inceputul anilor 1900, sistemul gestiona traficul de pasageri intr-un mod destul de satisafacator, dar cu timpul a devenit incomod. Nu exista cazul sa pierzi trenul din cauza portilor. Scarile erau impartite judicios - jumatate pentru urcare jumatate pentru coborare, nu amestecat ca acum, culoare specializate - de intrare si de iesire. Asta era pentru staiile vechi de pana in 1950, nuj stiu daca la cele noi se mai practica separarea fluxurilor.
Pe paginile anterioare sunt niste fotografii cu dispozitivele in cauza.
E posibil sa fi fost si Champ de Mars, la vremea filmarilor nu arata in halul de acum si nu era nici peretele care ocupa jumatate de peron. Putea fi deschisa o zi, cat au durat filmarile. Alte statii unde au filmat, Chatelet les Halles si Pte de la Vincennes (placa alba de deasupra peronului probabil ca indica statia si nu directia de mers), Franklin D. Roosevelt.
Peretii salii de bilete seamana cu cei de la Champ de Mars, insa statiile de inceput erau construite dupa acelasi tipar, cu mici diferente.
- florin
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
florin
Ceva asemănător cu porţile alea am văzut anul trecut la oră de vârf, însă sub formă de oameni. La orele de vârf, angajaţi ai metroului, semnalizaţi corepunzător, stăteau de-a lungul peronului şi după ce metroul se umplea la un nivel anume ei îşi întindeau braţele în lateral şi nu mai lăsau oamenii să se urce. Din ce scria pe ei, scopul lor era să păstreze cadenţa trenurilor (nu mai ştiu ce linie era, dar veneau cam la 2 minute). O idee bună, la noi una din cauzele pentru care apar goluri mari la orele de vârf este tocmai înghesuiala din staţii şi oamenii care forţează urcarea - asta duce la timpi foarte mari de staţionare.
Ceva asemănător cu porţile alea am văzut anul trecut la oră de vârf, însă sub formă de oameni. La orele de vârf, angajaţi ai metroului, semnalizaţi corepunzător, stăteau de-a lungul peronului şi după ce metroul se umplea la un nivel anume ei îşi întindeau braţele în lateral şi nu mai lăsau oamenii să se urce. Din ce scria pe ei, scopul lor era să păstreze cadenţa trenurilor (nu mai ştiu ce linie era, dar veneau cam la 2 minute). O idee bună, la noi una din cauzele pentru care apar goluri mari la orele de vârf este tocmai înghesuiala din staţii şi oamenii care forţează urcarea - asta duce la timpi foarte mari de staţionare.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Ai perfecta dreptate. Peretele care separa peronul a fost adaugat ulterior la Champ de Mars, de aici si peronul ingust.Un alt aspect care m-a derutat era accesul la peron care acum exista numai in dreapta, in timp ce in film era filmat la cel din stanga dar acum e in spatele peretului adaugat ulterior si nu se mai vede! Aici se vede mai bine peretele adaugat
http://www.silentuk.com/?p=1459
Poate sti tu mai multe detalii, de ce au construit peretele, ca habar nu am.
Da, e si statia Franklin Roosevelt de pe
care au renovat-o in vara lui 2011 si i-au schimbat aspectul Mie personal nu imi place cum arata. Cel putin a ramas cea de pe
in stilul original, care e asemanator cu vechiul aspect al statiei de pe
Franklin D. Roosevelt
(1) Franklin D. Roosevelt - Paris (France) by Meteorry, on Flickr
Mai scrie si in litere chinezesti, japoeneze. De un timp incoace vad tot mai multe firme pe magazine scrise in chineza in Paris, acum vad ca urmeaza si statiile de metrou
Franklin D. Roosevelt
Franklin D. Roosevelt - Metro line 9 by rosebennet, on Flickr
statia de pe
terminus, de aici si peronul central
Acolo nu e Vincennes, e tot Franklin D. Roosevelt, dar in directia opusa, iar tablita alba arata directia de mers. Pe celalat sens se vede si tablita spre Neuilly cand capatul lui
era la Neuilly si nu exista macaz pentru ca in 1937 se vroia continuarea rapida spre La Défense, dar continuarea liniei spre La Défense s-a facut abia in 1992, vezi si situatia Parc Bazilescu din Bucuresti.
O alta scena este la statia Opéra pe scari, iar in fundal se vede si Opéra Garnier.
rosetti61 wrote:
E posibil sa fi fost si Champ de Mars, la vremea filmarilor nu arata in halul de acum si nu era nici peretele care ocupa jumatate de peron.
Ai perfecta dreptate. Peretele care separa peronul a fost adaugat ulterior la Champ de Mars, de aici si peronul ingust.Un alt aspect care m-a derutat era accesul la peron care acum exista numai in dreapta, in timp ce in film era filmat la cel din stanga dar acum e in spatele peretului adaugat ulterior si nu se mai vede! Aici se vede mai bine peretele adaugat
Champ-De-Mars-Ghost-Station-4.jpg (167.71 KB; downloaded 6175 times)
http://www.silentuk.com/?p=1459
Poate sti tu mai multe detalii, de ce au construit peretele, ca habar nu am.
rosetti61 wrote:
Alte statii unde au filmat, Chatelet les Halles si Pte de la Vincennes (placa alba de deasupra peronului probabil ca indica statia si nu directia de mers), Franklin D. Roosevelt.
Da, e si statia Franklin Roosevelt de pe
care au renovat-o in vara lui 2011 si i-au schimbat aspectul Mie personal nu imi place cum arata. Cel putin a ramas cea de pe
in stilul original, care e asemanator cu vechiul aspect al statiei de pe
Franklin D. Roosevelt
(1) Franklin D. Roosevelt - Paris (France) by Meteorry, on Flickr
Mai scrie si in litere chinezesti, japoeneze. De un timp incoace vad tot mai multe firme pe magazine scrise in chineza in Paris, acum vad ca urmeaza si statiile de metrou
Franklin D. Roosevelt
Franklin D. Roosevelt - Metro line 9 by rosebennet, on Flickr
rosetti61 wrote:
Alte statii unde au filmat, Chatelet les Halles
statia de pe
terminus, de aici si peronul central
rosetti61 wrote:
si Pte de la Vincennes (placa alba de deasupra peronului probabil ca indica statia si nu directia de mers)
Acolo nu e Vincennes, e tot Franklin D. Roosevelt, dar in directia opusa, iar tablita alba arata directia de mers. Pe celalat sens se vede si tablita spre Neuilly cand capatul lui
era la Neuilly si nu exista macaz pentru ca in 1937 se vroia continuarea rapida spre La Défense, dar continuarea liniei spre La Défense s-a facut abia in 1992, vezi si situatia Parc Bazilescu din Bucuresti.
O alta scena este la statia Opéra pe scari, iar in fundal se vede si Opéra Garnier.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Nu neaparat. de exemplu
desi e o singura magistrala in partea de nord are doua ramuri, una la Gabriel Péri-Asnières-sur-Seine, iar cealalta la Saint-Denis – Université
Acelasi caz este si cu
cu doua ramuri in sud, una la Mairie d'Ivry, iar cealalta la Louis Aragon. Asa ca nu e un capat de tara in a avea ramuri distincte pe aceeasi magistrala.
La fel e si cu
si
N-as zice-o. In principal lucrurile par simple, dar nu sunt deloc. Acum depinde si ce corespondente ai facut tu, dar de exemplu sunt cazuri in care unele corespondente nu sunt marcate. De exemplu la Saint Augustin pe
apare corespondenta cu
in Saint-Lazare, dar la Saint Lazare nu vei gasi indicator care sa te indrepte spre
in Saint Augustin. Apoi sa nu mai vorbesc de celebrele
si
cu ramurile lor care sunt foarte incurcate. De exemplu daca iei metroul pe
de la Javel — André Citroën si vrei sa ajungi la Chardon Lagache care teoretic e la doua statii distanta, pur si simplu te obliga sa ocolesti tot cartierul Auteuil si sa schimbi la Jean Jaurès , plimbandu-te 6 statii aiurea in loc de 2.
PS. Pentru a intelege mai bine directiile si statile de care am vorbit foloseste harta, are si indexul statiilor
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 134&zoom=2
mradulescu wrote:
Si, (or fi si exceptii, dar eu nu m-am lovit de treaba asta), la un peron vine de fiecare data o SINGURA linie, care merge intr-o SINGURA directie.
Nu neaparat. de exemplu
desi e o singura magistrala in partea de nord are doua ramuri, una la Gabriel Péri-Asnières-sur-Seine, iar cealalta la Saint-Denis – Université
Acelasi caz este si cu
cu doua ramuri in sud, una la Mairie d'Ivry, iar cealalta la Louis Aragon. Asa ca nu e un capat de tara in a avea ramuri distincte pe aceeasi magistrala.
La fel e si cu
si
mradulescu wrote:
Si cheiar daca nu au peroane duble, de multe ori corespondentele dintre statii (si ei au garla...) au culoare diferite pentru ceel doua sensuri.
N-as zice-o. In principal lucrurile par simple, dar nu sunt deloc. Acum depinde si ce corespondente ai facut tu, dar de exemplu sunt cazuri in care unele corespondente nu sunt marcate. De exemplu la Saint Augustin pe
apare corespondenta cu
in Saint-Lazare, dar la Saint Lazare nu vei gasi indicator care sa te indrepte spre
in Saint Augustin. Apoi sa nu mai vorbesc de celebrele
si
cu ramurile lor care sunt foarte incurcate. De exemplu daca iei metroul pe
de la Javel — André Citroën si vrei sa ajungi la Chardon Lagache care teoretic e la doua statii distanta, pur si simplu te obliga sa ocolesti tot cartierul Auteuil si sa schimbi la Jean Jaurès , plimbandu-te 6 statii aiurea in loc de 2.
PS. Pentru a intelege mai bine directiile si statile de care am vorbit foloseste harta, are si indexul statiilor
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 134&zoom=2
📖 Pagination options