Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5565 posts, 1206739 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Intamplare absolut ..banala. Astazi, M3, statia Gorjului, ora 8.05. Concediile s-au terminat, scoala a inceput. Interval de succedare....peste 11 min, aceasta in conditiile in care intervalul "oficial" este de 6 min la acea ora. Oameni nervosi, care nu incapeau in metrou si alergau de la un vagon la altul, poate-poate...
Sa le dea Dumnezeu multa sanatate si salarii mari cre(s)tinilor de la Metrorex...Vreo greva, baieti, ceva ? Hai ca n-ati mai facut de multa vreme si ne este dor...
Intamplare absolut ..banala. Astazi, M3, statia Gorjului, ora 8.05. Concediile s-au terminat, scoala a inceput. Interval de succedare....peste 11 min, aceasta in conditiile in care intervalul "oficial" este de 6 min la acea ora. Oameni nervosi, care nu incapeau in metrou si alergau de la un vagon la altul, poate-poate...
Sa le dea Dumnezeu multa sanatate si salarii mari cre(s)tinilor de la Metrorex...Vreo greva, baieti, ceva ? Hai ca n-ati mai facut de multa vreme si ne este dor...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dr2005
La ce salarii au, nu o să facă grevă pentru că sunt prea puţine trenuri.
Evident, numărul mic de trenuri se datorează încăpăţânării de a ţinele trenurile IVA în depou.
La ce salarii au, nu o să facă grevă pentru că sunt prea puţine trenuri.
Evident, numărul mic de trenuri se datorează încăpăţânării de a ţinele trenurile IVA în depou.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Barfe, strambe, caterinci
Daca va aflati din intamplare in Bucuresti sau daca sunteti bucuresteni si doriti sa vedeti un lucru nemaipomenit nu trebuie sa ratati staia de metrou Stefan cel Mare. Nici nu stiti ce pierdeti ! Cea mai mare realizare a arhitecturii romanesti underground a secolului trecut.
O viziune arhitecturala remarcabila, realizata impecabil de constructori priceputi. Sa ma explic : Arhitectii nostri dandu-si seama ca simetria perfecta pe alocuri devine plictisitoare s-au gandit la o solutie inovatoare care sa rupa aceasta simetrie obsedanta a marilor realizari din epoca Comunista a Romaniei. Zis si facut, vorba din popor si au purces la treaba. Dintr-o inspiratie care numai la marii meseriasi se regaseste, stalpii centrali ai statiei Stefan cel Mare, in loc sa-i plaseze in axul constructiei, dand curs unei inspiratii geniale au deviat acesti stalpi de la axa centrala in mod aleator de la 2 pana la 10 cm, rezultand o remarcabila asimetrie a acestora. Punctul culminant al intregii gandiri revolutionare reprezinta stalpul nr 3 ( daca numaram stalpii de la Victoriei spre Obor ), stalp care pe langa deviatia de 4,5 cm de la axul natural al statiei a fost plasat si sub un unghi perfect calculat la 12, 5 * rezultand o asimetrie care face inconfuntabila gandirea absolut de pionerat in proiectarea stalpilor centrali ai statiilor de metrou.
Merita sa vizitati statia de metrou Stefan cel Mare si mai ales stalpul nr 3 ( numarand stalpii din sensul Victoriei spre Obor ). Credeti-ma pe cuvant, efortul vă va fi rasplatit !
Barfe, strambe, caterinci
Daca va aflati din intamplare in Bucuresti sau daca sunteti bucuresteni si doriti sa vedeti un lucru nemaipomenit nu trebuie sa ratati staia de metrou Stefan cel Mare. Nici nu stiti ce pierdeti ! Cea mai mare realizare a arhitecturii romanesti underground a secolului trecut.
O viziune arhitecturala remarcabila, realizata impecabil de constructori priceputi. Sa ma explic : Arhitectii nostri dandu-si seama ca simetria perfecta pe alocuri devine plictisitoare s-au gandit la o solutie inovatoare care sa rupa aceasta simetrie obsedanta a marilor realizari din epoca Comunista a Romaniei. Zis si facut, vorba din popor si au purces la treaba. Dintr-o inspiratie care numai la marii meseriasi se regaseste, stalpii centrali ai statiei Stefan cel Mare, in loc sa-i plaseze in axul constructiei, dand curs unei inspiratii geniale au deviat acesti stalpi de la axa centrala in mod aleator de la 2 pana la 10 cm, rezultand o remarcabila asimetrie a acestora. Punctul culminant al intregii gandiri revolutionare reprezinta stalpul nr 3 ( daca numaram stalpii de la Victoriei spre Obor ), stalp care pe langa deviatia de 4,5 cm de la axul natural al statiei a fost plasat si sub un unghi perfect calculat la 12, 5 * rezultand o asimetrie care face inconfuntabila gandirea absolut de pionerat in proiectarea stalpilor centrali ai statiilor de metrou.
Merita sa vizitati statia de metrou Stefan cel Mare si mai ales stalpul nr 3 ( numarand stalpii din sensul Victoriei spre Obor ). Credeti-ma pe cuvant, efortul vă va fi rasplatit !
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
telvanni
Hai sa-ti mai zic eu ceva de statia Stefan Cel Mare (sau Fane Babanu'): indicatoarele cu succesiunea statiilor sunt identice pentru ambele sensuri, adica pur si simplu nu-ti dai seama in ce parte circula metroul. Pentru unul care nu e obisnuit e foarte greu. Imi amintesc ca eu odata, nefiind atent, m-am trezit ca pur si simplu nu stiam la ce peron sa ma 'asez'. Cand am auzit prima garnitura am sarit repede sa vad ce scrie in parbriz, numai asa am putut sa aleg metroul corect. Rusine Metrorex. Patania asta s-a intamplat acum vreo 3 ani. Acum vreo cateva saptamani am trecut din nou prin acea statie si...SURPRIZA: indicatoarele erau la fel. Of, of, mai, mai!
Hai sa-ti mai zic eu ceva de statia Stefan Cel Mare (sau Fane Babanu'): indicatoarele cu succesiunea statiilor sunt identice pentru ambele sensuri, adica pur si simplu nu-ti dai seama in ce parte circula metroul. Pentru unul care nu e obisnuit e foarte greu. Imi amintesc ca eu odata, nefiind atent, m-am trezit ca pur si simplu nu stiam la ce peron sa ma 'asez'. Cand am auzit prima garnitura am sarit repede sa vad ce scrie in parbriz, numai asa am putut sa aleg metroul corect. Rusine Metrorex. Patania asta s-a intamplat acum vreo 3 ani. Acum vreo cateva saptamani am trecut din nou prin acea statie si...SURPRIZA: indicatoarele erau la fel. Of, of, mai, mai!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Am mai spus asta odata, am facut si o schita, peronul de la Basarab - M 4 sens Parc... este sub forma de "S", tot asa, o realizare remarcabila a arhitectilor / constructorilor metroului bucurestean.
Am mai spus asta odata, am facut si o schita, peronul de la Basarab - M 4 sens Parc... este sub forma de "S", tot asa, o realizare remarcabila a arhitectilor / constructorilor metroului bucurestean.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
bercenicity
Pe trenurile de metrou apare noul program pentru accesul bicicletelor: in timpul saptamanii 20:00-23:00, in weekend si sarbatorile legale: permanent
George wrote:
Avem multe vesti bune: metrouri noi pe M3; locuri pentru biciclete (oare o sa ne lase "SCORSEZE" sa intram, si in timpul saptamanii?!)
Pe trenurile de metrou apare noul program pentru accesul bicicletelor: in timpul saptamanii 20:00-23:00, in weekend si sarbatorile legale: permanent
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
George
@bercenity: asta e o veste buna, pentru ca la dus ca la dus, merge cu bicicleta pe zi, dar seara uneori e chiar neplacut, toamna tarzie si iarna...asa ca ideea unui metrou pana la o statie cat de cat mai apropiata de casa mi se pare interesanta.
@bercenity: asta e o veste buna, pentru ca la dus ca la dus, merge cu bicicleta pe zi, dar seara uneori e chiar neplacut, toamna tarzie si iarna...asa ca ideea unui metrou pana la o statie cat de cat mai apropiata de casa mi se pare interesanta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Se intampla ceva ciudat. Mai nou IVA pleaca de la Eroilor (linia 1) pe rosu ... Stie cineva ceva ? Se circula la semnal radio sau mecanicul "anticipeaza" verdele ?
Se intampla ceva ciudat. Mai nou IVA pleaca de la Eroilor (linia 1) pe rosu ... Stie cineva ceva ? Se circula la semnal radio sau mecanicul "anticipeaza" verdele ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Actuala statie Piata Romana este bastardul Metrorex-ului. Azi coada la taxator era pana la portile rosii.
Eu as inchide-o si as reface-o de la zero cum trebuie (peron central, repozitionare, regandire accese, lift si toate cele, WC, etc), chiar daca asta inseamna oprirea metroului intre Universitate-Pipera. Daca M5 dureaza, teoretic, 3 ani (sa zicem) reconstruirea statiei n-ar putea sa ia mai mult de 6 luni daca lucreaza cum trebuie, dar un termen mai realist este de 12 luni ... maxim.
Actuala statie Piata Romana este bastardul Metrorex-ului. Azi coada la taxator era pana la portile rosii.
Eu as inchide-o si as reface-o de la zero cum trebuie (peron central, repozitionare, regandire accese, lift si toate cele, WC, etc), chiar daca asta inseamna oprirea metroului intre Universitate-Pipera. Daca M5 dureaza, teoretic, 3 ani (sa zicem) reconstruirea statiei n-ar putea sa ia mai mult de 6 luni daca lucreaza cum trebuie, dar un termen mai realist este de 12 luni ... maxim.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dr2005
Problema e că alternativa de suprafaţă la M5 încă există. În schimb, pentru M2 nu există alternativă. Staţia aia a fost prost făcută de la început... nici acum nu cred că se poate face altfel, cel puţin peronul de pe sensul spre Pipera (altfel te duci cu el sub blocurile din jur).
Problema e că alternativa de suprafaţă la M5 încă există. În schimb, pentru M2 nu există alternativă. Staţia aia a fost prost făcută de la început... nici acum nu cred că se poate face altfel, cel puţin peronul de pe sensul spre Pipera (altfel te duci cu el sub blocurile din jur).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@ByOnu:
nu e deloc simplu cum ar putea parea...
Romana a fost facuta 'in contra curentului' cu toate 'inconvenientele' de rigoare...
Vezi 'Filele de poveste'...
Greselile initiale, induse de 'conducerea de partid si de stat' nu prea mai au cum sa fie 'reparate'...
asta e...
@ByOnu:
nu e deloc simplu cum ar putea parea...
Romana a fost facuta 'in contra curentului' cu toate 'inconvenientele' de rigoare...
Vezi 'Filele de poveste'...
Greselile initiale, induse de 'conducerea de partid si de stat' nu prea mai au cum sa fie 'reparate'...
asta e...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Din ce punct de vedere? Tehnic? Sau pentru simplul fapt ca s-ar bloca 5 statii de metrou timp de ~1an?
Oricum, un interviu cu Udriste de zilelea astea:
subway guru wrote:
..nu prea mai au cum sa fie 'reparate'...
Din ce punct de vedere? Tehnic? Sau pentru simplul fapt ca s-ar bloca 5 statii de metrou timp de ~1an?
Oricum, un interviu cu Udriste de zilelea astea:
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Care 5 statii ? In configuratia actuala doar Romana si Victoriei ar fi putin blocate.Insa ambele au macaz, nu ar fi ca in Militari la constructia statiei Gorjului, unde singurul macaz disponibil era la Politehnica, urmatorul tocmai la Industriilor, iar intre Politehnica si Lujerului era ditamai interstatia care se facea dus-intors...
La Romana s-ar putea chiar circula fara transbordare, pe o singura linie pe tronsonul respectiv, insa, din pacate, se cam blocheaza M2 in totalitate, un interval sub 3 min la ora de varf ar fi o catastrofa.
Dar poate se mai poate instala un macaz la iesirea din Pta Romana si cred ca se cam rezolva situatia. Vointa sa fie...
Insa avem alte prioritati. Intr-o vreme se vorbea des de indesirea statiilor din Bucuresti, acum facem statii in zone pustii (Straulesti), mergem in afara orasului (Straulesti, Otopeni, Bragadiru, Voluntari, vorbim si de Domnesti, Tunari, Berceni), ca Bucurestiul este rezolvat, etc...
Care 5 statii ? In configuratia actuala doar Romana si Victoriei ar fi putin blocate.Insa ambele au macaz, nu ar fi ca in Militari la constructia statiei Gorjului, unde singurul macaz disponibil era la Politehnica, urmatorul tocmai la Industriilor, iar intre Politehnica si Lujerului era ditamai interstatia care se facea dus-intors...
La Romana s-ar putea chiar circula fara transbordare, pe o singura linie pe tronsonul respectiv, insa, din pacate, se cam blocheaza M2 in totalitate, un interval sub 3 min la ora de varf ar fi o catastrofa.
Dar poate se mai poate instala un macaz la iesirea din Pta Romana si cred ca se cam rezolva situatia. Vointa sa fie...
Insa avem alte prioritati. Intr-o vreme se vorbea des de indesirea statiilor din Bucuresti, acum facem statii in zone pustii (Straulesti), mergem in afara orasului (Straulesti, Otopeni, Bragadiru, Voluntari, vorbim si de Domnesti, Tunari, Berceni), ca Bucurestiul este rezolvat, etc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Probabil ca iar voi supara pe unii colegi de forum, dar se poate reface statia Piata Romana fara intreruperera circulatiei metroului pe M 2. Circulatia se intrerupe, evident, dar numai cand noul traseu va fi interconectat cu cel vechi. Daca se munceste inteligent nu cred ca dureaza mai mult de jumatate de an aceasta intrerupere. In tot acest timp se pot gasi solutii, in fond metrourile pot circula nestingherit pe relatiaPipera - Victoriei si Berceni - Universitate. Cine tine mortis sa traverseze centrul o poate face cu o linie de troleibuze provizorie prin centru sau cu M 1 dand roata. Pentru jumatate de an merita efortul. Si ca sa nu va tin in ceata prea mult timp mai tarziu voi veni evident si cu solutia grafica.
In alta ordine de idei eu tot astept desfiintarea statiei de metrou Stefan cel Mare si construirea a inca doua statii acolo, Dorobanti si Circ. Vise, evident.
Culmea este ca actuala statie Piata Romana nu va fi demolata, va fi perfect functionala, numai ca in final va arata cu totul altfel... Si repet, circulatia pe M 2 nu se va intrerupe decat in momentul in care noul peron pe directia Victoria - Universitate va fi conectat la vechiul traseu. Nici macar nu se blocheaza intreg bulevardul la suprafata, se poate circula in continuare, pentru ca practic nu trebuie construit decat un peron, pe directia mai sus mentionata. Nici macar un peron intreg, o jumatate de peron, pentru ca o jumatate deja exista. Si linia Universitate - Victoriei va beneficia de un peron mai lat, parte este deja, parte se va construi.
Ei, v-ati prins ?
Probabil ca iar voi supara pe unii colegi de forum, dar se poate reface statia Piata Romana fara intreruperera circulatiei metroului pe M 2. Circulatia se intrerupe, evident, dar numai cand noul traseu va fi interconectat cu cel vechi. Daca se munceste inteligent nu cred ca dureaza mai mult de jumatate de an aceasta intrerupere. In tot acest timp se pot gasi solutii, in fond metrourile pot circula nestingherit pe relatiaPipera - Victoriei si Berceni - Universitate. Cine tine mortis sa traverseze centrul o poate face cu o linie de troleibuze provizorie prin centru sau cu M 1 dand roata. Pentru jumatate de an merita efortul. Si ca sa nu va tin in ceata prea mult timp mai tarziu voi veni evident si cu solutia grafica.
In alta ordine de idei eu tot astept desfiintarea statiei de metrou Stefan cel Mare si construirea a inca doua statii acolo, Dorobanti si Circ. Vise, evident.
Culmea este ca actuala statie Piata Romana nu va fi demolata, va fi perfect functionala, numai ca in final va arata cu totul altfel... Si repet, circulatia pe M 2 nu se va intrerupe decat in momentul in care noul peron pe directia Victoria - Universitate va fi conectat la vechiul traseu. Nici macar nu se blocheaza intreg bulevardul la suprafata, se poate circula in continuare, pentru ca practic nu trebuie construit decat un peron, pe directia mai sus mentionata. Nici macar un peron intreg, o jumatate de peron, pentru ca o jumatate deja exista. Si linia Universitate - Victoriei va beneficia de un peron mai lat, parte este deja, parte se va construi.
Ei, v-ati prins ?
📖 Pagination options