Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2192 posts, 600677 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 157
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective nokia2110

Le-au impus criterii celor care au obţinut unele trasee periferice, dar crezi că operatorii le-au respectat?  :?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Vehicule bune pot aduce şi privaţii (pe piaţă sunt sute de autobuze 2nd hand vechi de 8 - 9 ani... se găsesc şi Hess şi Man şi Volvo, ba chiar şi Citaro dacă se ţine morţiş). Problema e alta: credeţi că le vor aduce, când pot folosi dubele pe care le au deja? Sau, altă întrebare şi mai bună: credeţi că vor respecta trasee, staţii şi vor tăia bilete? Eu nu cred.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Lohengrin

Oricum există deja trasee de dube, cel puţin vor intra în legalitate. Numai în Balta Albă merg 715 Zeţari - Fizicienilor - ? şi 146 Poşta Vitan - Calea Vitan - Mihai Bravu - Piaţa Titan - Şos. Pantelimon - Cora - Com. Pantelimon. Condiţii de transport binecunoscute: mizerie grupa mare, ***'n geam şi bilete tăiate de dom' şofer cînd vrea muşchii lui. Şi de regulă nu prea vrea, fiind ocupat cu înjurăturile la adresa şoferilor de pe 102 care au comis impertinenţa de a nu-i acorda prioritate la intrare-ieşire din staţiile RATB.

 Alte trasee de dube: cele sponsorizate de hipermarketuri. Moka, dar tot dube.

 Problema cu dubele este în atitudinea publicului călător, dar şi a factorilor de decizie din Primărie. Oricum, RATB-ul a făcut pe  :twisted: în patru să demonstreze că nu poate face faţă cererii de transport şi "mai avem nevoie şi de...dube". Iar Primăria şi CGMB-ul au tăcut chitic.

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Off-topic : 715 nu se opreste la Zetari, din ce stiu. Merge pana in zona depoului Alexandria. Prostia in cazul acestei linii este si din partea calatorilor care prefera sa mearga cu mizeria de duba in loc sa foloseasca RATB. Calatorii "fideli" ai acestui traseu chiar ar putea sa faca o socoteala si sa-si dea seama ca la aceeasi suma cheltuita lunar ar beneficia de calatorii nelimitate cu RATB. Da, cu transbordare, insa confortul din RATB bate la fund "confortul" oferit de vehiculele acelea cu kilometrajul dat peste cap. Iar in privinta intervalului de succedare, am dubii ca linia 715 sta mai bine decat 139/220/102.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Catalin

De fapt multi prefera dubele din 2 motive "PRO" majore:
- oprirea ORIUNDE, "la cerere". Multi le prefera/aleg fiindca-i lasa in usa blocului, "la semafor" etc etc. In lipsa unor masuri dure precum retinerea placutelor de inmatriculare a dubelor oprite ilegal nu se rezolva nimic. Si cum nimeni nu are "interesul" sa faca ceva in acest sens - ba din contra - , atunci ghinion... plebea va prefera duba, ca oricum e minunata...  minunata fata de sareta C.A.P.-ului din satul de unde provine "bucuresteanul" cu pricina...
- aparenta frecventa mai buna a dubelor; chiar daca autobuzul circula din 10 in 10 de minute si duba din 100 in 100, daca duba are "grija" sa "ia fata" autobuzului la ora critica, venind in statie cu 1-2 minute in fata autobuzului, nataraul de calator gandeste ca "uite, duba vine mai repede". Multi sunt nu prosti, ci extrem de prosti si, la modul serios, chiar si eu m-am gandit ca la cat de prosti sunt, chiar merita sa fie carati (nu transportati!) numai cu dubele...  :evil:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Deci asa cum am mai zis pe acest forum, iata cum "incetul cu incetul, se face otetul". Acum incepe sa dea roade politica de "eficientizare" a regiei initiata de nea' Damigeana, zis si Adrian Crit(a). A redus brutal parcul circulant, in acest moment putandu-se invoca pe buna dreptate incapacitatea de a acoperi eficient traseele.

Urmatorul pas pentru eficientizare pe care il recomand este sa scoata  :evil: 'ului troleibuzele alea, (ca mai mult incurca traficul) si sa desfiinteze o parte din infrastructura de tramvai. Nu de alta, dar nici un privat nu si-ar dori in curte transportul electric.

Alta aberatie din articol: cica operatorii privati ar putea oferi conditii de calatorie superioare mijlocelor de transport RATB.... :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Nicaieri in Romania, privatizarea si/sau spargerea monopolului fostelor regii de stat nu a imbunatatit calitatea serviciilor de transport oferite. Nici macar nu s-a putut reveni la standardele anilor '70. Doar a umplut conturile clientelei politice.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

http://www.puterea.ro/articol/manager_dezastru_la_ratb

Manager-dezastru la RATB
de Andrei Tudor

A băgat 16 milioane de euro anul trecut pentru repararea și întreținerea infrastructurii RATB şi rezultatul e un dezastru. Acesta e bilanţul managerului Adrian Criţ, omul care conduce Regia Autonomă de Transport a Bucureştiului. Ce se vede cu ochiul liber: mașini mai multe avariate şi pagube provocate din cauza șoferilor care nu dau doi bani pe mașini

Dezastrul de la RATB este cunoscut de toată lumea. Îl recunoaște chiar directorul Regiei, Adrian Criț, care a trecut senin toate aceste constatări într-un raport pe care l-a semnat și l-a pus în sertar. Îl prezintă ca Raport de Activitate al Regiei pe 2010. Mai mult, șoferii își bat joc de autobuze, le conduc haotic și nu au nici un pic de remușcare atunci când le lovesc.

”Parcul circulant - procentul de realizare a cunoscut o ușoară scădere, în principal din motive financiare și din cauza creșterii parcului inactiv de vehicule. Tamponările între vehiculele regiei au cunoscut o creștere cu 48,93%, față de numărul înregistrat în anul 2009, din cauza indisciplinei personalului de bord care nu a respectat distanța în mers, nu a adaptat viteza la condițiile de trafic sau nu s-a asigurat la manevra de mers înapoi”, se precizează în document.

Atobuzele au întârziat 20.000 de ore

În plus, multe mașini nu au avut cum să iasă din garaj, pentru că șoferii fie întârziau sau nu veneau la muncă. 20.476 de ore s-au pierdut anul trecut “din cauza întârzâierilor sau a lipsei conducătorilor de vehicule la/de la program, problemelor de sănătate ale personalului de bord apărute în traseu, sau din cauza altor situații personale ale acestora”, recunoaște Adrian Criț.

Cu 46% mai multe tractări în 2010

În anul 2010, s-au realizat cu 46% mai multe tractări ale vehiculelor rămase defecte pe trasee (4.458 de tractări în 2010, față de 3.050 în 2009), mai notează directorul în raport.

Defectele tehnice au cunoscut creșteri de 18,18%, în principal din cauza necesității menținerii în exploatare a vehiculelor cu durată de funcționare depășită în vederea asigurării programului de circulație. Aceste vehicule sunt mai puțin estetice și confortabile față de cele noi, dar nu pun în pericol siguranța circulației. Parcul din dotarea regiei are un grad de uzură medie de 63,53% (72,36% la tramvaie, 77,71% la troleibuze şi 56,95% la autobuze)”, se precizează în raport.

2.000 de angajați în atelierele de reparații

Multe mașini stau în garaje stricate sau sunt tractate des, deși Regia are aproape 2.000 de angajați în atelierele de reparații care sunt plătiți tocmai pentru a avea grijă ca toate autobuzele și mașinile de intervenție ale RATB-ului și infrastructura Regiei să funcționeze normal.

Mai mulți mecanici ai Regiei au explicat că ei se ocupă, în general, de intervențiile la infrastructură și de defecțiunile apărute la autobuzele Mercedes. ”Mașinile vechi sunt lăsate deoparte, că oricum se vrea achiziționarea unui nou lot de autobuze Mercedes. Dacă le reparăm pe acestea, cum mai justifică achiziționarea altora noi”, au spus aceștia.

Ce zic mai-marii Regiei

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti spun că întârzierile mijloacelor de transport în anul 2010 au înregistrat o scădere semnificativă, de aproximativ 50% faţă de 2009. S-aajuns astfel la valoarea pe care o menţionaţi, principalele cauze fiind determinate de aglomeraţiile din traficul bucureştean, dar şi de probleme de sănătate sau personale ale angajaţilor noştri.

RATB urmăreşte constant îmbunătăţirea calităţii transportului public din Bucureşti, implicit a infrastructurii. Acest obiectiv important a făcut ca în 2010, RATB să aloce circa 2,3 milioane de euro pentru investiţia în piese de cale şi mentenanţa infrastructurii. Cifra de 16 milioane la care faceţi referire ar putea cuprinde şi costurile pentru modernizarea celor 6 tramvaie V3A şi producţia celor 4 tramvaie Bucur LF, ca şi producţia de tonete.

„Numărul de tamponări sau alte avarii a crescut cu 2,33 procente şi este cauzat, în principal, de condiţiile dificile de trafic şi de nerespectarea unor reguli de circulaţie. Trebuie subliniat însă, că în medie doar în 10-15% din cazuri vina le-a aparţinut şoferilor RATB. Există de asemenea, o serie de avarii determinate de manevrele inexacte din cadrul autobazelor şi depourilor”, se mai arată în răspunsul RATB. Trebuie să menţionăm că în articolul nostru am făcut referire la creşterea, cu aproape 50%, a numărului de tamponări între autovehiculele Regiei, nu între acestea şi alte maşini.

RATB mai spune că „preocuparea noastră constantă este de a instrui personalul de bord pentru adoptarea unei conduite preventiv-defensive în trafic”.

În spiritul transparenţei de care RATB dă dovadă, pe site-ul regiei sunt postate, încă din luna iulie, “Raportul pe primul an de activitate al directorului general” şi “Raportul de activitate pe anul 2010 al Regiei”.


----
Sublinierile îmi aparţin. Care maşini vechi menţinute în circulaţie? Că Rocarurile şi Daf-urile au fost scoase toate din circulaţie brusc, dintr-o simplă semnătură pe o hârtie pusă în aplicare ziua următoare semnării.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi

Sper sa fie un lucru bun inlaturarea "domnului" Crit din sefia ratb. Acum noul director general al ratb este domnul Viorel Popescu. ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Dr. Oetker sa il ia pe Crit si sa se spele cu el pe cap. Mai are rost sa amintim si ca la demiterea lui Gheorghe Aron in iunie 2010, a "amenintat" ca ataca hotararea CGMB in instanta?

Cum anunţă RATB noul şef: în 9 rânduri apare numele şi că este inginer. Orice altă informaţie lipseşte

Adrian Criţ, cel care se afla la conducerea RATB din iunie anul trecut, a fost revocat din funcţie în urma unei hotărâri de săptămâna trecută a con­siliului general al municipiului Bu­cu­reşti, care ar fi invocat "proiecte nefina­lizate", fără a fi menţionate. În locul lui a fost numit Viorel Popescu, un inginer despre care consilierii generali nu spun nici de unde vine, nici ce vârstă are şi nici care este experienţa sa anterioară.


În timpul conducerii lui Criţ au fost in­tro­duse cele 23 de tra­see de noapte cu auto­bu­zele, s-a rea­li­zat circuitul pentru auto­buzele turistice Bucharest City Tour şi a fost anunţată extinderea reţe­lei de transport spre marile centre comer­ciale şi cartierele rezi­denţiale noi din Bucureşti, prin prelun­girea unor linii deja existente şi în­fiinţarea altora noi. Din cauza intro­ducerii traseelor de noapte 200 de şoferi şi vatmani ai RATB au protestat în iulie.

Anul trecut, RATB a obţinut o cifră de afaceri de 701 mil. lei (166 mil. euro), ni­vel cu 7 mil. lei (1,6 mil.euro) mai mic decât cel din 2009. Profitul s-a situat la 2,5 mil. lei (595.000 euro), în scădere cu 39% faţă de anul anterior, la un număr de 11.677 de angajaţi, potrivit datelor de la Mi­nisterul de Finanţe. Compania a trecut pe profit în 2009. Oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti nu au răspuns la solicitarea ZF cu privire la ce anume a dus la schimbarea lui Criţ din funcţie şi ce îl recomandă pe noul director, de pro­fesie inginer. Potrivit gandul.info, noul director ge­neral al RATB Viorel Popescu este "mem­bru PD-L şi de profesie inginer", după cum a declarat viceprimarul ge­ne­ral al Capitalei Mircea Raicu. El a lu­crat în Primăria Capitalei în cadrul Di­rec­ţiei Inspecţie şi la Administraţia Stră­zilor.

În 2010, RATB a primit subvenţii în valoare de 525 milioane de lei (125 mil. euro), astfel că profitul brut pe care l-a raportat la Ministerul de Finanţe nu este unul real.

ZF nu l-a putut contacta pe Criţ pentru mai multe detaliiÊpână la închiderea ediţiei. Toţi membrii Consiliului de Administraţe al RATB au votat în unanimitate revocarea contractului de mandat încheiat între RATB şi Adrian Criţ, precum şi alegerea lui Viorel Popescu în funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie şi director general al RATB, potrivit reprezentanţilor RATB, potrivit unui comunicat de 9 rânduri postat pe site-ul instituţiei. Sorin Oprescu, primarul Capitalei, citat de Mediafax, a transmis că hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) va fi acţionată în instanţă. El a menţionat că s-a comis o gravă eroare juridică, deoarece primarul este cel care numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raportului de muncă pentru persoanele din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local.

http://www.zf.ro/eveniment/cum-anunta-r ... te-8969806

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Asigurarea RATB pe jumătate de an costă cât un autobuz Mercedes nou-nouț

Astra Asigurări va furniza RATB, pentru primele şase luni din anul 2012, servicii de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de autovehicule.

Contractul a fost atribuit în 29 decembrie 2011 prin negociere fără anunţ de participare, după ce au fost primite trei oferte, anunță Money.ro RATB justifică alegerea acestei proceduri prin faptul că a survenit o situaţie de urgenţă extremă în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condiţiile stricte stabilite în directivă. Pretul contractului se ridică la 1 milion de lei, adică 230 de mii de euro.

http://b365.ro/news/asigura ... -nou-nout/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

A aparut mini-calendarul RATB 2012 care are ilustrata o fotografie cu Bucur LF 404 in Depoul Dudesti.
Poate ca era mai "reprezentativa" o imagine cu calatorii imbulzindu-se cu patima si sudoare sa reuseasca sa urce intr-un vagon al liniei 41 la Crangasi la ora 17, intr-un 335 la Perla, intr-un 104/123 la Piata Unirii, intr-un 336 la Lujerului si exemplele pot continua fara numar... si atunci vom vedea un "transport civilizat"!

Calendar 2012 RATB.jpg (254.8 KB; downloaded 6321 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

Imaginea asta arata , de parca nu se stia , ca RATB functioneaza undeva in spatiul intergalactic , fara legatura cu orasul in care  este nevoie de el .
Au pus o poza cu ziduri si fiare , fara oameni sau orasul in care functioneaza .
Daca aveau un pic de inspiratie , puteau pune o imagine din oras , un tramvai cu calatori si normal un vatman .
Asa ? rupti de realitate !

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

http://b365.ro/news/asigura ... -nou-nout/
Daca stirea este adevarata , asist la cea mai mare prostie a managerilor RATB , si nu inteleg cum este posibil asa ceva . Pina si eu avind de facut doua asigurari , am putut negocia suma si ei nu pot ? ori sint incompetenti ori sint foarte personal interesati cu  furtul banilor .
Asigurarea este obligatorie sau casco ?
Daca asigurarea obligatorie costa atit , este furt , fara discutie , daca este casco , furt si prostie .

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Evident ca este vorba de RCA. Ti se pare mult ? Mie nu ( nu vorbesc la misto de asta data ). Daca sunt"1000 de stele" carora li s-a facut asigurarea, mie - mi ies vreo 1000 lei / caciula / an. Ti se pare mult ? E vorba totusi de Mercedes si nu de masinute mici. Parca asigurarea asta RCA e functie si de capacitatea cilindrica, sau nu ? Habar nu am.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 157
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433359 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use