Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 152300 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 26
 
 

📖 Pagination options

Re: Coridorul IV Dominatrix

Lucrari oprite pe autostrada Sibiu-Orastie

http://observator.a1.ro/social/Lucrari- ... 47640.html

Aşezare de opt milenii, la Cristian

http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate ... 71079.html

 


Re: Coridorul IV ionescu63

telvanni wrote:
link-ul lu' ionescu
http://www.aradon.ro/cimitir-avar-desco ... ac/1003412


asta este articolul lui Dominatrix.
linku' meu este legat de vecinii de la N-V ;)  Deci linku' corect:

http://www.infrastructura.info/?articol ... l4795.html

 


Re: Coridorul IV DanCld

Stirea cu ungurii e doar de umflat mandria patriotica. Nu avem nicio certitudine ca schimbarea asteptata de guvern din 2012 nu va bloca din nou santierele patriei si ca situatia de la frontiera nu se va inversa  :idea:

 


Re: Coridorul IV telvanni

Le-am umplut de sange....scuze!

 


Re: Coridorul IV iliutu

Dar au fost negociate traseele si conditiile de conectare a autostrazilor RO-HU ?

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

iliutu wrote:
Dar au fost negociate traseele si conditiile de conectare a autostrazilor RO-HU ?
:twisted:  :twisted:  

Autostrada spre unguri are o problemă: nu e la același nivel cu a lor

Articol si video aici: http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... rii/1.html

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Se putea sa faca si ungurii ceva ca lumea... :D

 


Re: Coridorul IV telvanni

Comisia Europeana ridica semne de intrebare fata de licitatiile pentru autostrazile Nadlac - Arad si Orastie - Sibiu


restul pe: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... -sibiu.htm

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Boagiu: Licitaţia pentru lotul 2 al Autostrăzii Timişoara - Lugoj nu va fi reluată

Licitaţia pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara - Lugoj, finanţată din bani europeni, nu va fi reluată, deşi o companie care a contestat rezultatul iniţial al licitaţiei a câştigat procesul, a declarat vineri, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, care a verificat şantierul lucrărilor la tronsonul de metrou Drumul Taberei - Eroilor. Potrivit ministrului transporturilor, întârzierea semnării contractului pentru lotul 2 al Autostrăzii Timişoara-Lugoj ar putea duce la finanţarea tronsonului din surse bugetare.

“Nu vor fi pierdute fondurile europene pentru acest tronson, ci vor fi realocate pentru alte proiecte, iar acest lot ar putea fi finanţat de la buget. Consider însă că decizia instanţei este pripită şi ar trebui ca diferenţa de preţ dintre cei doi constructori să fie suportată de cei care au luat această decizie. Vom decide în perioada următoare dacă semnăm contractul şi urmează să vedem cum va fi finanţat acest lot însă vreau să subliniez că lucrările la celelalte tronsoane nu vor fi afectate”, a spus Anca Boagiu, citată de Agerpres.

Lotul 2 al Autostrăzii Timişoara - Lugoj a fost câştigat iniţial de compania italiană Tirrena Scavi, însă la Curtea de Apel compania românească Tehnologica Radion a contestat rezultatul licitaţiei şi a câştigat definitiv contractul.

http://www.puterea.ro/articol/boagiu_li ... _va_fi_rel
-----------------------------------
Şeful statului a afirmat că România a pierdut finanţarea unui tronson de autostradă după ce judecătorii au stabilit câştigătorul

Europa îi răspunde preşedintelui Băsescu: Nu aţi pierdut bani pentru autostradă din cauza intervenţiei Justiţiei în licitaţii. Este normală


Comisia Europeană a trimis în nici două săptămâni o a doua scrisoare României în care atenţionează asupra neregulilor la licitaţiile pentru tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Sibiu. Comisia ocoleşte răspunsul la întrebarea: "a retras într-adevăr finanţarea vreunui tronson de autostradă?"

Într-un răspuns trimis României Libere, Comisia Europeană a respins joi ideea că ar condiţiona acordarea finanţărilor gratuite pentru construirea autostrăzii Nădlac-Sibiu de absenţa oricăror decizii judecătoreşti privitoare la câştigătorii licitaţiilor.   "CE în mod evident nu a condiţionat niciodată finanţarea unor proiecte de faptul că anumite proceduri publice sunt contestate în Justiţie, iar rezultatul e decis de aceasta. Acest fapt corespunde procedurilor normale, total corespunzătoare acquisului aplicabil", spune Ton van Lierop, purtător de cuvând al DG Regio, directoratul CE ce se ocupă de finanţări nerambursabile.

Precizările vin după ce tot joi şeful statului a afirmat că România a pierdut finanţarea CE a unui tronson de autostradă, deoarece câştigătorul contractului de construire a fost desemnat în Justiţie.

Deşi România Liberă a cerut precizări, DG Regio nu a confirmat, nici n-a infirmat, faptul că banii necesari construirii vreunui tronson din autostrada Nădlac-Sibiu au fost retraşi.

Ministerul Transporturilor, foarte activ în a anunţa evenimente lipsite de importanţă, nu a emis joi niciun comunicat de presă pe această temă şi nici nu a dorit să răspundă întrebărilor adresate de mass-media.

Băsescu: CE ne-a zis să ne spălăm pe cap cu câştigătorii

Preşedinte a declarat că a primit miercuri o scrisoare din partea CE prin care aceasta ne spune că nu va mai finanţa un proiect privind construcţia unui tronson de autostradă de pe Coridorul IV de transport pan-european (Nădlac-Bucureşti-Constanţa).

Cel mai probabil este vorba de lotul 2 din tronsonul Timişoara-Lugoj (25 de kilometri), deoarece acesta este singurul care a făcut recent obiectul unei acţiuni în Justiţie, soldată cu o decizie a acesteia contrară Companiei naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Preşedintele a precizat, la reuniunea Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în domeniul reformei sistemului judiciar şi al luptei împotriva corupţiei, că este vorba despre un tronson de autostradă de pe coridorul paneuropean 4, iar unul dintre cei care a pierdut licitaţia a contestat decizia comisiei de evaluare în instanţă şi a câştigat.

De fapt, CNADNR este cea care a contestat la Curtea de Apel o decizie a CNSC care dădea dreptate firmei Tehnologica Radion la licitaţia pentru segmentul al doilea din Timişoara-Lugoj, pierzând însă procesul. O a doua eroare este că instanţa în cauză, respectiv Curtea de Apel Bucureşti, nu a desemnat atât câştigătorul, ci a decis că cel desemnat de către CNADNR nu îndeplinea cerinţele de calificare la licitaţie.

"Noi nu vă mai finanţăm proiectele în care justiţia a stabilit cine este câştigătorul", a prezentat Traian Băsescu mesajul primit de la CE. "Bruxelles-ul a spus «Spălaţi-vă pe cap cu câştigători stabiliţi în felul acesta!»", a mai afirmat şeful statului. "Petru mine, scrisoarea care a a venit ieri, legată de o licitaţie mare, este un semnal extrem de prost cu privire la cum sunt văzute hotărârile judecătoreşti legate de un contract şi răspunsul este ferm - nu aveţi să îl finanţaţi din bani europeni, este justiţia voastră, folosiţi banii voştri pe astfel de rezultate la licitaţii", a spus preşedintele. Şeful statului a calificat acest lucru ca fiind unul foarte grav, în condiţiile în care este vorba despre o a doua astfel de atenţionare primită din partea CE.

CE: calitatea competiţiei la licitaţii lasă de dorit

O primă atenţionare a fost trimisă la data de 20 octombrie şi a privit licitaţiile organizate de către CNADNR pentru Orăştie-Sibiu şi Nădlac-Arad. "CE a atras într-adevăr atenţia autorităţilor române asupra dificultăţilor din procedurile de licitaţie (...) acestea au ridicat semne de precocupare asupra calităţii competiţiei", spune Ton van Lierop, responsabil CE. România Liberă a scris în vara acestui an că două asociaţii importante ale constructorilor europeni au reclamat CE mai multe nereguli la licitaţiile organizate de CNADNR pentru autostrăzile de pe Coridorul IV.

Contractul lui Umbrărescu şi el în pericol

Decizia CE nu va afecta doar lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj (25 km), obiectul disputei dintre CNADNR şi Tirrena Scavi, pe de o parte, şi Tehnologica Radion, pe de altă parte. CE nu a dat bani doar pentru un lot, ci pentru întreg tronsonul şi licitaţia a fost organizată pentru ambele loturi. Ca urmare, decizia de retragere a finanţării va îngreuna lucrările efectuate de Spedition UMB (acţionar Dorinel Umbrărescu) pentru primii 9 km ai autostrăzii. Surse din cadrul proiectului afirmă că acesta s-ar fi apucat serios de lucrări, stadiul acestora fiind de 30%. Fără bani, CNADNR va trebui să îl finanţeze contractul lui Umbrărescu din bugetul statului. Luând în calcul că valoarea estimată a lucrărilor este de aproximativ 850 milioane lei, iar cota ce revine UE e de 85%, rezultă că România poate pierde până la 720 milioane lei, adică 167 milioane euro.

Războiul Tehnologica Radion-CNADNR

CNADNR a desemnat câştigător pentru al doilea tronson din Timişoara-Lugoj, asocierea italiană formată din Tirrena Scavi,Condotte şi Cossi, clasată pe locul 2. Firma cu cel mai bun preţ, anume compania franceză COLAS a fost descalificată pe motiv că nu îndeplinea indicatorul de lichiditate cerut. Majoritatea participanţilor au fost descalificaţi, singurii rămaşi în ompetiţie fiind italienii şi firma lui Theodor Berna, situată pe locul 8 din 9.

http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 43417.html

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Filme noi pe site-ul MTI cu tronsoanele Arad-Nadlag, Deva-Orastie, Sibiu-Orastie lot IV si Timisoara-Lugoj lot I.

http://www.mt.ro/nou/galerie.php

 


Re: Coridorul IV telvanni

VIDEO Imagini din avion. Vezi cum arata in prezent autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Deva-Orastie si Orastie-Sibiu

link: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10 ... -sibiu.htm

 


Re: Coridorul IV telvanni

La filmuletul acesta: http://www.youtube.com/watch?v=Rzl3JvRm ... r_embedded
intre minutele 4:20 si 5:20 nu mai inteleg ce se intampla cu traseul autostrazii. Coincide cu trasul drumului european? se face vreun tunel? Din memeorie stiu ca acolo e un deal destul de inalt (dupa Cristianu Mare).

 


Re: Coridorul IV florin

Da, din ce s-a discutat pe SSC, acolo va fi primul tunel de autostradă de la noi.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2449 forum members have written 436368 posts in 5441 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use