Topic: Știri și articole din presă
490 posts, 171365 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
subway guru
@andrei11:
m-ai inteles gresit si de aceea repet 'in clar':
-tu ai fost 'pesimist'-si ai gresit ca deobicei...
-eu am fost 'optimist'-si am gresit doar de data asta, si numai 'partial'...
La ora asta e 'remiza' iar rezultatul final nu mai depinde de nici unul din noi...
Ce am vrut sa subliniez e ca (virgula) constructorii si-au tzinut 'promisiunea'...
Toate bune!
@andrei11:
m-ai inteles gresit si de aceea repet 'in clar':
-tu ai fost 'pesimist'-si ai gresit ca deobicei...
-eu am fost 'optimist'-si am gresit doar de data asta, si numai 'partial'...
La ora asta e 'remiza' iar rezultatul final nu mai depinde de nici unul din noi...
Ce am vrut sa subliniez e ca (virgula) constructorii si-au tzinut 'promisiunea'...
Toate bune!
- danielstan
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
danielstan
Faza asta e ca la cumpararea masinilor noi:
- nimeni nu vrea sa-si cumpere masina in decembrie, pentru ca anul de fabricatie este (de exemplu) 2011 si pierzi un an la vechimea masinii cand vrei s-o vinzi la mana a doua.
Toti vor masina noua cumparata in ianuarie ca sa prinda un an PLIN la vechime.
andrei11 wrote:
"Imparatia" se comporta ca si in regimul comunist, cand s-a laudat ca tronsonul de metrou Timpuri Noi - Republica ca fost inaugurat in Decembrie 1981. Vorbe de adormit copii,primul metrou cu calatori a circulat in dimineata zilei de 1 Ianuarie 1982..
Faza asta e ca la cumpararea masinilor noi:
- nimeni nu vrea sa-si cumpere masina in decembrie, pentru ca anul de fabricatie este (de exemplu) 2011 si pierzi un an la vechimea masinii cand vrei s-o vinzi la mana a doua.
Toti vor masina noua cumparata in ianuarie ca sa prinda un an PLIN la vechime.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
andrei11
#subway. De acord, ai dreptate. De fapt este aceeasi stare ca si la "Victoriei" - Constructorul si-a facut datoria, a facut statia de tramvai, nu exista vointa politica ca sa fie inaugurata, inclusiv sa se faca o legatura cu statiile de metrou. La fel e si la Basarab. Cu toate acestea sper sa-i dea drumul, m-am saturat de 86 peste cap, mult mai avantajos pentru mine este tramvaiul 1.
#subway. De acord, ai dreptate. De fapt este aceeasi stare ca si la "Victoriei" - Constructorul si-a facut datoria, a facut statia de tramvai, nu exista vointa politica ca sa fie inaugurata, inclusiv sa se faca o legatura cu statiile de metrou. La fel e si la Basarab. Cu toate acestea sper sa-i dea drumul, m-am saturat de 86 peste cap, mult mai avantajos pentru mine este tramvaiul 1.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Goldmund
off topic:
chiar daca cumperi masina in ianuarie 2012 si anul de fabricatie e (oricum)...2011, tot un an ai pierdut. Concluzia:
vara sanie si iarna comanda masina...
danielstan wrote:andrei11 wrote:
"Imparatia" se comporta ca si in regimul comunist, cand s-a laudat ca tronsonul de metrou Timpuri Noi - Republica ca fost inaugurat in Decembrie 1981. Vorbe de adormit copii,primul metrou cu calatori a circulat in dimineata zilei de 1 Ianuarie 1982..
Faza asta e ca la cumpararea masinilor noi:
- nimeni nu vrea sa-si cumpere masina in decembrie, pentru ca anul de fabricatie este (de exemplu) 2011 si pierzi un an la vechimea masinii cand vrei s-o vinzi la mana a doua.
Toti vor masina noua cumparata in ianuarie ca sa prinda un an PLIN la vechime.
off topic:
chiar daca cumperi masina in ianuarie 2012 si anul de fabricatie e (oricum)...2011, tot un an ai pierdut. Concluzia:
vara sanie si iarna comanda masina...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Dominatrix
Interprime, parte a IKEA, va construi birouri langa Pasajul Basarab
Compania Interprime Properties, parte a grupului Inter IKEA, a cumparat un teren de 2 hectare in zona Pasajului Basarab, in apropiere de hipermarketul Carrefour Orhideea, si are in plan dezvoltarea unui proiect de birouri.
Interprime Properties a cumparat un teren de 2 ha in zona Pasajului Basarab, aceasta fiind a doua tranzactie pe piata romaneasca, dupa cumpararea terenului fostei fabrici Timpuri Noi, in vara anului trecut, a anuntat divizia de terenuri din cadrul companiei Colliers International, care a intermediat tranzactia.
Noua achizitie din zona Pasajului Basarab era folosita anterior de Baduc pentru facilitati de vanzare a materialelor de constructii, compania fiind unul dintre cei mai mari comercianti de materiale de constructii si instalatii din Romania. Miliardarul suedez Ingvar Kamprad are in plan sa dezvolte aici un proiect de birouri.
“Aceasta tranzactie confirma potentialul zonei pe segmentul de birouri, datorat noului pasaj care faciliteaza accesul spre Piata Victoriei si zona de nord. Terenul este amplasat chiar la mijlocul pasajului si are acces direct prin rampa care coboara pe Calea Plevnei”, explica Mihai Bogza (foto), associate director in cadrul diviziei de terenuri al Colliers International.
Grupul suedez IKEA, controlat de miliardarul Ingvar Kamprad, detine un singur magazin in Romania, in parcul de retail Baneasa. Unitatea a raportat in intervalul 1 septembrie 2010-31 august 2011 vanzari de 84,5 milioane de euro (361,8 milioane de lei), in timp ce numarul vizitatorilor a crescut, magazinul primind peste 2,8 milioane de persoane.
http://www.wall-street.ro/articol/Real- ... sarab.html
Interprime, parte a IKEA, va construi birouri langa Pasajul Basarab
Compania Interprime Properties, parte a grupului Inter IKEA, a cumparat un teren de 2 hectare in zona Pasajului Basarab, in apropiere de hipermarketul Carrefour Orhideea, si are in plan dezvoltarea unui proiect de birouri.
Interprime Properties a cumparat un teren de 2 ha in zona Pasajului Basarab, aceasta fiind a doua tranzactie pe piata romaneasca, dupa cumpararea terenului fostei fabrici Timpuri Noi, in vara anului trecut, a anuntat divizia de terenuri din cadrul companiei Colliers International, care a intermediat tranzactia.
Noua achizitie din zona Pasajului Basarab era folosita anterior de Baduc pentru facilitati de vanzare a materialelor de constructii, compania fiind unul dintre cei mai mari comercianti de materiale de constructii si instalatii din Romania. Miliardarul suedez Ingvar Kamprad are in plan sa dezvolte aici un proiect de birouri.
“Aceasta tranzactie confirma potentialul zonei pe segmentul de birouri, datorat noului pasaj care faciliteaza accesul spre Piata Victoriei si zona de nord. Terenul este amplasat chiar la mijlocul pasajului si are acces direct prin rampa care coboara pe Calea Plevnei”, explica Mihai Bogza (foto), associate director in cadrul diviziei de terenuri al Colliers International.
Grupul suedez IKEA, controlat de miliardarul Ingvar Kamprad, detine un singur magazin in Romania, in parcul de retail Baneasa. Unitatea a raportat in intervalul 1 septembrie 2010-31 august 2011 vanzari de 84,5 milioane de euro (361,8 milioane de lei), in timp ce numarul vizitatorilor a crescut, magazinul primind peste 2,8 milioane de persoane.
http://www.wall-street.ro/articol/Real- ... sarab.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Dominatrix
BASARAB. Tramvaiele nu opresc pe pasaj nici la cinci luni de la inaugurare
Staţie de 3.000.000 euro, fără călători
Deşi edilii au anunţat că staţia RATB de pe cel mai mare pasaj va fi funcţională din luna septembrie, aceasta nu poate fi folosită nici acum. Motivul invocat oficial: lipsa unui racord electric.
Inaugurarea Pasajului Basarab a avut loc cu doi ani mai târziu decât se stabilise iniţial, iar staţia RATB de pe pod va fi gata, în cel mai bun caz, cu mai mult de două luni întârziere. Edilii anunţaseră că tramvaiele vor opri pe pod din luna septembrie, dar iată că suntem la sfârşitul lunii noiembrie, iar staţia nu este nici acum funcţională. „Noi nu am fost anunţaţi despre darea în funcţiune a staţiei de pe Pasajul Basarab. Tramvaiele circulă pe pod, dar nu opresc deocamdată acolo", a declarat Brânduşa Raiceanu, purtătorul de cuvânt al RATB.
Constructorii pasajului spun că ei şi-au terminat treaba şi mai aşteaptă doar finalizarea unui racord electric. „E cam gata, adică e chiar gata, dar lipseşte racordul electric. Procedurile celor de la Enel mai durează între 10 zile şi două săptămâni, după care putem da drumul la staţie. I-am făcut verificările şi testările necesare", a declarat Grigorie Verenciuc, director executiv la asocierea Astaldi-FCC Construccion care a realizat pasajul. Călătorii vor avea acces de la staţia RATB direct pe Calea Griviţei şi Bulevardul Dinicu Golescu cu ajutorul a patru lifturi şi scări rulante. Lucrările la staţie au costat 12 milioane de lei şi ar fi trebuit finalizate din luna septembrie, după cum au anunţat edilii la inaugurarea pasajului.
Trotuarul rulant, gata în 2012
În afara lifturilor şi a scărilor rulante care vor face legătura cu arterele de circulaţie importante, staţia va mai avea şi un trotuar rulant care va coborî direct pe peronul I de la Gara de Nord. „Deocamdată nu avem aprobare de la CFR. Trebuie încheiat un acord între primărie şi CFR pentru construirea trotuarului rulant. Acesta ar putea fi finalizat în termen de două luni de la obţinerea acordului CFR, dar depinde şi de vreme pentru că vine iarna şi se va lucra mai greu", a precizat Grigorie Verenciuc. Viceprimarul Mircea Raicu a dat asigurări că staţia RATB va fi funcţională şi fără acel trotuar rulant, urmând ca inaugurarea acesteia să aibă loc cel mai probabil peste 10 zile.
Proiecte în întârziere, dar scumpite pe parcurs
Costurile la Pasajul Basarab, inaugurat în această vară, s-au dublat de la aprobarea proiectului şi până la finalizare, ajungând la aproape 240 milioane euro. Acesta nu este însă singurul proiect al municipalităţii care a „mâncat" mai mulţi bani decât fusese iniţial estimat şi, în plus, nu a fost nici terminat la timp. Un caz la fel de celebru este cel al Arenei Naţionale, ale cărei costuri au crescut de la 125 milioane la 176 milioane euro. Lucrările, în loc să fie gata în august 2010, s-au terminat abia anul acesta. Şi la diametrala Buzeşti-Berzei s-a ajuns de la 15,5 milioane euro, valoare iniţială, la 84 milioane euro, iar la Pasajul Obor valoarea investiţiei a urcat cu o treime, de la 12 milioane la 16 milioane euro. Reabilitarea sistemului rutier pe Calea Moşilor aproape că şi-a dublat costurile, ajungând la 94 de milioane de euro. La ultima rectificare de buget, edilii au tăiat din fondurile alocate pentru unele investiţii în curs, cum ar fi pasajul Şerban Vodă şi diametrala nord-sud Berzei-Buzeşti.
Punct de legătură
Staţia RATB de pe Pasajul Basarab este intermodală şi va face legătura cu staţia de metrou Basarab şi Gara Basarab. Este acoperită cu 700 de panouri de sticlă şi are două peroane de 90 de metri, cu câte două lifturi şi scări rulante care fac legătura cu solul. Pe Pasajul Basarab circulă cel mai modern tramvai din Capitala, Bucur Low Floor (n.r. - cu podea joasă), construit la Uzinele de Reparaţii Atelierele Centrale, şi care costă 800.000 euro.
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 46514.html
BASARAB. Tramvaiele nu opresc pe pasaj nici la cinci luni de la inaugurare
Staţie de 3.000.000 euro, fără călători
Deşi edilii au anunţat că staţia RATB de pe cel mai mare pasaj va fi funcţională din luna septembrie, aceasta nu poate fi folosită nici acum. Motivul invocat oficial: lipsa unui racord electric.
Inaugurarea Pasajului Basarab a avut loc cu doi ani mai târziu decât se stabilise iniţial, iar staţia RATB de pe pod va fi gata, în cel mai bun caz, cu mai mult de două luni întârziere. Edilii anunţaseră că tramvaiele vor opri pe pod din luna septembrie, dar iată că suntem la sfârşitul lunii noiembrie, iar staţia nu este nici acum funcţională. „Noi nu am fost anunţaţi despre darea în funcţiune a staţiei de pe Pasajul Basarab. Tramvaiele circulă pe pod, dar nu opresc deocamdată acolo", a declarat Brânduşa Raiceanu, purtătorul de cuvânt al RATB.
Constructorii pasajului spun că ei şi-au terminat treaba şi mai aşteaptă doar finalizarea unui racord electric. „E cam gata, adică e chiar gata, dar lipseşte racordul electric. Procedurile celor de la Enel mai durează între 10 zile şi două săptămâni, după care putem da drumul la staţie. I-am făcut verificările şi testările necesare", a declarat Grigorie Verenciuc, director executiv la asocierea Astaldi-FCC Construccion care a realizat pasajul. Călătorii vor avea acces de la staţia RATB direct pe Calea Griviţei şi Bulevardul Dinicu Golescu cu ajutorul a patru lifturi şi scări rulante. Lucrările la staţie au costat 12 milioane de lei şi ar fi trebuit finalizate din luna septembrie, după cum au anunţat edilii la inaugurarea pasajului.
Trotuarul rulant, gata în 2012
În afara lifturilor şi a scărilor rulante care vor face legătura cu arterele de circulaţie importante, staţia va mai avea şi un trotuar rulant care va coborî direct pe peronul I de la Gara de Nord. „Deocamdată nu avem aprobare de la CFR. Trebuie încheiat un acord între primărie şi CFR pentru construirea trotuarului rulant. Acesta ar putea fi finalizat în termen de două luni de la obţinerea acordului CFR, dar depinde şi de vreme pentru că vine iarna şi se va lucra mai greu", a precizat Grigorie Verenciuc. Viceprimarul Mircea Raicu a dat asigurări că staţia RATB va fi funcţională şi fără acel trotuar rulant, urmând ca inaugurarea acesteia să aibă loc cel mai probabil peste 10 zile.
Proiecte în întârziere, dar scumpite pe parcurs
Costurile la Pasajul Basarab, inaugurat în această vară, s-au dublat de la aprobarea proiectului şi până la finalizare, ajungând la aproape 240 milioane euro. Acesta nu este însă singurul proiect al municipalităţii care a „mâncat" mai mulţi bani decât fusese iniţial estimat şi, în plus, nu a fost nici terminat la timp. Un caz la fel de celebru este cel al Arenei Naţionale, ale cărei costuri au crescut de la 125 milioane la 176 milioane euro. Lucrările, în loc să fie gata în august 2010, s-au terminat abia anul acesta. Şi la diametrala Buzeşti-Berzei s-a ajuns de la 15,5 milioane euro, valoare iniţială, la 84 milioane euro, iar la Pasajul Obor valoarea investiţiei a urcat cu o treime, de la 12 milioane la 16 milioane euro. Reabilitarea sistemului rutier pe Calea Moşilor aproape că şi-a dublat costurile, ajungând la 94 de milioane de euro. La ultima rectificare de buget, edilii au tăiat din fondurile alocate pentru unele investiţii în curs, cum ar fi pasajul Şerban Vodă şi diametrala nord-sud Berzei-Buzeşti.
Punct de legătură
Staţia RATB de pe Pasajul Basarab este intermodală şi va face legătura cu staţia de metrou Basarab şi Gara Basarab. Este acoperită cu 700 de panouri de sticlă şi are două peroane de 90 de metri, cu câte două lifturi şi scări rulante care fac legătura cu solul. Pe Pasajul Basarab circulă cel mai modern tramvai din Capitala, Bucur Low Floor (n.r. - cu podea joasă), construit la Uzinele de Reparaţii Atelierele Centrale, şi care costă 800.000 euro.
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 46514.html
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
telvanni
Ce pasaj la Serban Voodoo?
Romania Libera wrote:
La ultima rectificare de buget, edilii au tăiat din fondurile alocate pentru unele investiţii în curs, cum ar fi pasajul Şerban Vodă şi diametrala nord-sud Berzei-Buzeşti.
Ce pasaj la Serban Voodoo?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Dominatrix
Probabil se refera ori la Pasajul Splaiul Unirii, ori la Pasajul Baneasa. Fiindca doar la trei investitii majore de infrastructura a fost redus bugetul fata de forma propusa in rectificarea bugetara: cele doua pasaje mentionate + Diametrala Buzesti - Berzei. Si de fapt, fata de bugetul aprobat in primvara, sumele pentru Buzesti-Berzei si pasajul Splaiul Unirii au fost majorate, cu aproape 8 milioane, respectiv 14,406 milioane. Deci, in ceea ce priveste investitiile, CGMB nu a fost nici pe departe asa de "ticalos" cum a lasat mass-media sa se inteleaga...
Probabil se refera ori la Pasajul Splaiul Unirii, ori la Pasajul Baneasa. Fiindca doar la trei investitii majore de infrastructura a fost redus bugetul fata de forma propusa in rectificarea bugetara: cele doua pasaje mentionate + Diametrala Buzesti - Berzei. Si de fapt, fata de bugetul aprobat in primvara, sumele pentru Buzesti-Berzei si pasajul Splaiul Unirii au fost majorate, cu aproape 8 milioane, respectiv 14,406 milioane. Deci, in ceea ce priveste investitiile, CGMB nu a fost nici pe departe asa de "ticalos" cum a lasat mass-media sa se inteleaga...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
subway guru
Un bărbat s-a aruncat de pe Pasajul Basarab. Acesta a distrus o plasmă TV într-un hotel din Bucureşti
24 Dec, 08:15 / B365
Un bărbat de origine germană a căzut de pe Pasajul Basarab, din Capitală, după ce, mai bine de 5 ore a ameninţat că se va arunca în gol.
http://b365.ro/news/un-barb ... a-noaptea/
Negociatorii s-au chinuit să-l convingă să coboare încă de la ora 22. Când încercările păreau să aibă succes, bărbatul, copleşit de oboseală şi de frig, a căzut în gol de la 10 metri înălţime, scrie realitatea.net.
Echipajele de Ambulanţă prezente de la locul incidentului i-au acordat imediat primul ajutor, iar ulterior l-au dus la Spitalul Municipal.
Potrivit poliţiştilor, germanul în vârstă de 29 de ani, ar fi provocat mai multe daune într-un hotel din Capitală, unde fusese cazat pentru scurt timp.
“Din primele investigaţii efectuate s-a stabilit că acesta a fost cazat până în data de 23.12.2011 la un hotel, de unde a plecat, întrucât a distrus cu un extinctor un tv plasmă şi un pian, cazându-se ulterior la un alt hotel. În aceeaşi zi, acestuia i-au fost întocmite acte premergătoare sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, de către poliţişti din cadrul Secţiei 14 Poliţie”, informează Poliţia Capitalei.
Cercetările sunt continuate în vederea stabilirii motivului care a condus la acest gest.
Din cauza tânărului german, autorităţile au fost nevoite să blocheze toată noaptea circulaţia în zona Pasajului Basarab.
Un bărbat s-a aruncat de pe Pasajul Basarab. Acesta a distrus o plasmă TV într-un hotel din Bucureşti
24 Dec, 08:15 / B365
Un bărbat de origine germană a căzut de pe Pasajul Basarab, din Capitală, după ce, mai bine de 5 ore a ameninţat că se va arunca în gol.
http://b365.ro/news/un-barb ... a-noaptea/
Negociatorii s-au chinuit să-l convingă să coboare încă de la ora 22. Când încercările păreau să aibă succes, bărbatul, copleşit de oboseală şi de frig, a căzut în gol de la 10 metri înălţime, scrie realitatea.net.
Echipajele de Ambulanţă prezente de la locul incidentului i-au acordat imediat primul ajutor, iar ulterior l-au dus la Spitalul Municipal.
Potrivit poliţiştilor, germanul în vârstă de 29 de ani, ar fi provocat mai multe daune într-un hotel din Capitală, unde fusese cazat pentru scurt timp.
“Din primele investigaţii efectuate s-a stabilit că acesta a fost cazat până în data de 23.12.2011 la un hotel, de unde a plecat, întrucât a distrus cu un extinctor un tv plasmă şi un pian, cazându-se ulterior la un alt hotel. În aceeaşi zi, acestuia i-au fost întocmite acte premergătoare sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, de către poliţişti din cadrul Secţiei 14 Poliţie”, informează Poliţia Capitalei.
Cercetările sunt continuate în vederea stabilirii motivului care a condus la acest gest.
Din cauza tânărului german, autorităţile au fost nevoite să blocheze toată noaptea circulaţia în zona Pasajului Basarab.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Nightwolf
Nu s-a blocat toata noaptea si nu in zona pasajului. S-a blocat intre 2230 si 0300 sensul catre Apaca si atat. Restul s-a circulat normal. Iar idiotu a alunecat dupa 6 ore de stat in frig n-a mai putut sa se miste ... Adevaru ca la ce cancer era la ora aia acolo ma mir ca a rezistat atat...
subway guru wrote:
Un bărbat s-a aruncat de pe Pasajul Basarab. Acesta a distrus o plasmă TV într-un hotel din Bucureşti
24 Dec, 08:15 / B365
Un bărbat de origine germană a căzut de pe Pasajul Basarab, din Capitală, după ce, mai bine de 5 ore a ameninţat că se va arunca în gol.
http://b365.ro/news/un-barb ... a-noaptea/
Negociatorii s-au chinuit să-l convingă să coboare încă de la ora 22. Când încercările păreau să aibă succes, bărbatul, copleşit de oboseală şi de frig, a căzut în gol de la 10 metri înălţime, scrie realitatea.net.
Echipajele de Ambulanţă prezente de la locul incidentului i-au acordat imediat primul ajutor, iar ulterior l-au dus la Spitalul Municipal.
Potrivit poliţiştilor, germanul în vârstă de 29 de ani, ar fi provocat mai multe daune într-un hotel din Capitală, unde fusese cazat pentru scurt timp.
“Din primele investigaţii efectuate s-a stabilit că acesta a fost cazat până în data de 23.12.2011 la un hotel, de unde a plecat, întrucât a distrus cu un extinctor un tv plasmă şi un pian, cazându-se ulterior la un alt hotel. În aceeaşi zi, acestuia i-au fost întocmite acte premergătoare sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, de către poliţişti din cadrul Secţiei 14 Poliţie”, informează Poliţia Capitalei.
Cercetările sunt continuate în vederea stabilirii motivului care a condus la acest gest.
Din cauza tânărului german, autorităţile au fost nevoite să blocheze toată noaptea circulaţia în zona Pasajului Basarab.
Nu s-a blocat toata noaptea si nu in zona pasajului. S-a blocat intre 2230 si 0300 sensul catre Apaca si atat. Restul s-a circulat normal. Iar idiotu a alunecat dupa 6 ore de stat in frig n-a mai putut sa se miste ... Adevaru ca la ce cancer era la ora aia acolo ma mir ca a rezistat atat...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
subway guru
De la turnuri de 20 de etaje la magazin Kaufland pe terenul fostei fabrici de bere Grivița
29 Jan, 08:49 / Nicoleta Vieru
Lângă Pasajul Basarab, pe terenul fostei fabrici de bere Grivița, proiectele imobiliare cad unul după altul. După ce inițial s-a dorit construirea unui ansamblu de turnuri de 20 de etaje ulterior s-a trecut la un magazin Kaufland. Acesta din urmă a fost însă respins vehement de Comisia de Urbanism din Primăria Capitalei. Beneficiarul trebuie să vină acum cu un nou proiect pentru terenul fostei fabrici de bere.
http://b365.ro/news/de-la-t ... e-grivita/
Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei a respins Planul Urbanistic Zonal privind construirea unui centrul comercial Kaufland pe terenul fostei fabrici de bere Grivița de lângă Pasajul Basarab. Proiectul fusese prezentat doar pentru o consultare și nu pentru un aviz, însă arhitecții au recomandat beneficiarului să îl schimbe complet.
“Acolo e o zonă protejată a Capitalei nu poți să pui o cutie de magazin Kaufland. Am cerut să se înceapă de la capăt. Așa ceva nu o să treacă de comisie”, a spus arhitectul Sorin Gabrea, președintele Comisiei de Urbanism.
Inițial, pe terenul de pe Șoseaua Orhideeelor se propusese un ansamblu trei turnuri, dintre care două cu 20 de etaje și unul cu 16 de etaje, două parcări cu peste 1000 de locuri, dar și o piațetă publică. Ulterior s-a renunțat la acest proiect în favoarea unui complex comercial.
Fabrica de bere are statutul de monument istoric clasa B. Proprietarul terenului este Heineken România. Compania a anunțat însă că se află în negocieri pentru a vinde terenul respectiv.
Fabrica unde s-a făcut berea regală
Fabrica de bere Grivița a fost construită în anul 1869 de marele industriaș neamț Erhard Luther și a fost una dintre cele dintâi întreprinderi de bere din București și din România. Berea „Luther”, produsă în halele neamțului Erhard, a devenit, în scurt timp, una dintre cele mai solicitate băuturi în hanurile, restaurantele și locantele Capitalei, iar în câțiva ani, fabrica „Luther” a devenit și furnizorul de bere al Curții Regale a României.
În anul 1905, fabrica a fost vândută fraților Czell, nemți din Brașov. Aceștia au păstrat și profilul societății, și denumirea și au modernizat și fabrica. După Primul Război Mondial, în 1928, fabrica „Luther” deținea primul loc în industria românească de profil, ajungând să realizeze a șasea parte din producția națională de bere. După naționalizarea din 1948, fabrica „Luther” devine Întreprinderea de Bere București – Fabrica „Grivița”, iar în perioada anilor ’70, numele a fost schimbat în Fabrica „Gambrinus”. În iulie 1998, un grup de investitori britanici și americani a preluat controlul managerial al fabricii și a introdus un program de modernizare și renovare cu o durata de 18 luni, încheiat pe 16 martie 2000, iar din mai 2007, fabrica „Grivița” a intrat în posesia Heineken România.
De la turnuri de 20 de etaje la magazin Kaufland pe terenul fostei fabrici de bere Grivița
29 Jan, 08:49 / Nicoleta Vieru
Lângă Pasajul Basarab, pe terenul fostei fabrici de bere Grivița, proiectele imobiliare cad unul după altul. După ce inițial s-a dorit construirea unui ansamblu de turnuri de 20 de etaje ulterior s-a trecut la un magazin Kaufland. Acesta din urmă a fost însă respins vehement de Comisia de Urbanism din Primăria Capitalei. Beneficiarul trebuie să vină acum cu un nou proiect pentru terenul fostei fabrici de bere.
http://b365.ro/news/de-la-t ... e-grivita/
Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei a respins Planul Urbanistic Zonal privind construirea unui centrul comercial Kaufland pe terenul fostei fabrici de bere Grivița de lângă Pasajul Basarab. Proiectul fusese prezentat doar pentru o consultare și nu pentru un aviz, însă arhitecții au recomandat beneficiarului să îl schimbe complet.
“Acolo e o zonă protejată a Capitalei nu poți să pui o cutie de magazin Kaufland. Am cerut să se înceapă de la capăt. Așa ceva nu o să treacă de comisie”, a spus arhitectul Sorin Gabrea, președintele Comisiei de Urbanism.
Inițial, pe terenul de pe Șoseaua Orhideeelor se propusese un ansamblu trei turnuri, dintre care două cu 20 de etaje și unul cu 16 de etaje, două parcări cu peste 1000 de locuri, dar și o piațetă publică. Ulterior s-a renunțat la acest proiect în favoarea unui complex comercial.
Fabrica de bere are statutul de monument istoric clasa B. Proprietarul terenului este Heineken România. Compania a anunțat însă că se află în negocieri pentru a vinde terenul respectiv.
Fabrica unde s-a făcut berea regală
Fabrica de bere Grivița a fost construită în anul 1869 de marele industriaș neamț Erhard Luther și a fost una dintre cele dintâi întreprinderi de bere din București și din România. Berea „Luther”, produsă în halele neamțului Erhard, a devenit, în scurt timp, una dintre cele mai solicitate băuturi în hanurile, restaurantele și locantele Capitalei, iar în câțiva ani, fabrica „Luther” a devenit și furnizorul de bere al Curții Regale a României.
În anul 1905, fabrica a fost vândută fraților Czell, nemți din Brașov. Aceștia au păstrat și profilul societății, și denumirea și au modernizat și fabrica. După Primul Război Mondial, în 1928, fabrica „Luther” deținea primul loc în industria românească de profil, ajungând să realizeze a șasea parte din producția națională de bere. După naționalizarea din 1948, fabrica „Luther” devine Întreprinderea de Bere București – Fabrica „Grivița”, iar în perioada anilor ’70, numele a fost schimbat în Fabrica „Gambrinus”. În iulie 1998, un grup de investitori britanici și americani a preluat controlul managerial al fabricii și a introdus un program de modernizare și renovare cu o durata de 18 luni, încheiat pe 16 martie 2000, iar din mai 2007, fabrica „Grivița” a intrat în posesia Heineken România.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Apropo de asta, am observat ca in curte se lucreaza cu o instalatie de testat/verificat solul. Nu stiu cum se numeste, e sustinuta de niste lemne...
Apropo de asta, am observat ca in curte se lucreaza cu o instalatie de testat/verificat solul. Nu stiu cum se numeste, e sustinuta de niste lemne...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
subway guru
Probabil fac niste foraje pt studiul geotehnic, e primul lucru inainte de a te apuca de un proiect de constructii...
Probabil fac niste foraje pt studiul geotehnic, e primul lucru inainte de a te apuca de un proiect de constructii...
📖 Pagination options