Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183284 views
📖 Pagination options
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Imagini din salonul oficial din Gara de Nord:
Imagini din salonul oficial din Gara de Nord:
6.JPG (710.12 KB; downloaded 9938 times)
7.JPG (817.85 KB; downloaded 9943 times)
8.JPG (676.01 KB; downloaded 9940 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Habar n-aveam ca exista asa ceva...
Se pare ca era bine cand Regii Romaniei mergeau cu trenul...(si chiar si tovii de mai tarziu), infrastructura feroviara era intr-o stare mult mai buna.
Azi pe un forum de transport cineva se soca pt. ca in 39/40 un automotor Malaxa facea Bucuresti - Focsani mai rapid decat un IC acum...
Pai daca IC-ul ala merge cu 60 la ora?!
Habar n-aveam ca exista asa ceva...
Se pare ca era bine cand Regii Romaniei mergeau cu trenul...(si chiar si tovii de mai tarziu), infrastructura feroviara era intr-o stare mult mai buna.
Azi pe un forum de transport cineva se soca pt. ca in 39/40 un automotor Malaxa facea Bucuresti - Focsani mai rapid decat un IC acum...
Pai daca IC-ul ala merge cu 60 la ora?!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dominatrix
Gara de Nord ar putea fi executată silit
Funcţionarea CFR este grav periclitată de datoriile acumulate în ultimii şase ani către furnizorii de energie electrică. Potrivit sindicatului CSN Meridian aceştia au pus sechestru şi deja execută silit numeroase bunuri necesare desfăşurării activităţii companiei: utilaje, staţii de tren şi sedii ale căilor ferate, între care inclusiv Gara de Nord din Bucureşti.
Activitatea Companiei Naţionale CFR SA riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste 2.040 mil. lei, acumulată în perioada decembrie 2005 – iulie 2011, scrie Business Magazin. Situaţia companiei este critică, întrucât nu are bani ca să-şi achite debitele. Furnizorii au poprit conturile sucursalelor de căi ferate regionale, au început licitaţiile pentru vânzarea bunurilor în care CFR îşi desfăşoară activitatea, au deconectat de la reţea sucursale regionale, staţii de călători şi staţii de tren din punctele de trecere a frontierei.
“E o situaţie fără precedent. Există riscul ca funcţionarea companiei să fie grav perturbată sau chiar blocată“, explică Ion Popescu, preşedintele CSN Meridian. Sucursala CF Bucureşti are sechestrate spaţii din clădirea Gării de Nord, iar în Braşov sunt clădiri în care activează Oficiul de Informatică, astfel încât transferul echipamentelor IT din spaţiile susceptibile să fie vândute de creditori ar fragmenta sau chiar întrerupe funcţionarea Oficiului.
Datoriile s-au acumulat pentru că energia electrică a fost achiziţionată de la furnizori la preţuri şi de trei ori mai mari, spun sindicaliştii. CFR SA nu este consumator eligibil şi nu poate cumpăra energie electrică de pe piaţa liberă, devenind astfel consumator captiv.
http://b365.ro/news/gara-de ... ata-silit/
Gara de Nord ar putea fi executată silit
Funcţionarea CFR este grav periclitată de datoriile acumulate în ultimii şase ani către furnizorii de energie electrică. Potrivit sindicatului CSN Meridian aceştia au pus sechestru şi deja execută silit numeroase bunuri necesare desfăşurării activităţii companiei: utilaje, staţii de tren şi sedii ale căilor ferate, între care inclusiv Gara de Nord din Bucureşti.
Activitatea Companiei Naţionale CFR SA riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste 2.040 mil. lei, acumulată în perioada decembrie 2005 – iulie 2011, scrie Business Magazin. Situaţia companiei este critică, întrucât nu are bani ca să-şi achite debitele. Furnizorii au poprit conturile sucursalelor de căi ferate regionale, au început licitaţiile pentru vânzarea bunurilor în care CFR îşi desfăşoară activitatea, au deconectat de la reţea sucursale regionale, staţii de călători şi staţii de tren din punctele de trecere a frontierei.
“E o situaţie fără precedent. Există riscul ca funcţionarea companiei să fie grav perturbată sau chiar blocată“, explică Ion Popescu, preşedintele CSN Meridian. Sucursala CF Bucureşti are sechestrate spaţii din clădirea Gării de Nord, iar în Braşov sunt clădiri în care activează Oficiul de Informatică, astfel încât transferul echipamentelor IT din spaţiile susceptibile să fie vândute de creditori ar fragmenta sau chiar întrerupe funcţionarea Oficiului.
Datoriile s-au acumulat pentru că energia electrică a fost achiziţionată de la furnizori la preţuri şi de trei ori mai mari, spun sindicaliştii. CFR SA nu este consumator eligibil şi nu poate cumpăra energie electrică de pe piaţa liberă, devenind astfel consumator captiv.
http://b365.ro/news/gara-de ... ata-silit/
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dominatrix
Modernizarea Gării de Nord va dura 9 ani
Ministerul Transporturilor are nevoie de cel puţin cinci ani pentru a transforma Gara de Nord într-o gară europeană. Megaproiectul de modernizare şi extindere a infrastructurii feroviare din Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, stă pe loc de mai bine de patru ani. Modernizarea celor 14 linii de cale ferată, aflate în cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV-IX, plus construirea unui tunel care va subtraversa Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa cel puţin 1,3 miliarde de euro.
Conducerea Ministerului român al Transporturilor a angajat specialiştii Ministerului Transporturilor din Belgia pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Capitalei. Proiectul include cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX.
Astfel, Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, care arată absolut deplorabil, ar putea fi transformată într-o eurogară. Parteneriatul dintre specialiştii români şi cei belgieni se constituie în vederea finanţării, proiectării, construcţiei, reabilitării, modernizării şi exploatării infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând Gara de Nord. Odată cu modernizarea infrastructurii feroviare şi a Gării de Nord, Ministerul Transporturilorvrea să construiască un tunel subteran care să facă legătura între cea mai importantă gară din România şi staţia CF Bucureşti Progresu.
După modelul Gării din Bruxelles
Fostul subsecretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, ne-a explicat căGara de Nord va fi tranformată într-un centru comercial. „În 2007 au început negocierile cu oficialităţile din Belgia pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti. În cadrul proiectului de modernizarea a Gării de Nord sunt incluse lucrări de îngropare a celor 14 linii de cale ferată. Astfel, din zona Basarab şi până în Gara de Nord pot fi lucrări de modificare ale celor 14 linii CF. În 2007, numai lucrările de modificare a celor 14 linii CF erau evaluate la aproximativ 20 milioane de euro“, ne-a declarat Axinia.
Lucrările se intend pe cel puţin trei ani
Construirea tunelului care subtraversează Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa, la prima strigare, cel puţin un miliard de euro, a adăugatpreşedintele Clubului Feroviar Român, Ştefan Roşeanu. „Tunelul trebuie să fie proiectat pentru trenurile de mare viteză. La intrarea în gările din Berlin, Zurichsau Bruxelles există tuneluri prin care trenurile pot circula cu 200 km/oră. Modernizarea Gării de Nord şi a infrastructurii feroviare va dura între trei şi cinci ani. Tunelul care va subtraversa Capitala între Gara de Nord şi staţia CF Bucureşti Progresu are o lungime de circa 20 km. Abia în 2020 putem vorbi despre finalizarea acestui proiect“, ne-a mai explicat Roşeanu.
http://www.puterea.ro/articol/moderniza ... dura_9_ani
Modernizarea Gării de Nord va dura 9 ani
Ministerul Transporturilor are nevoie de cel puţin cinci ani pentru a transforma Gara de Nord într-o gară europeană. Megaproiectul de modernizare şi extindere a infrastructurii feroviare din Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, stă pe loc de mai bine de patru ani. Modernizarea celor 14 linii de cale ferată, aflate în cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV-IX, plus construirea unui tunel care va subtraversa Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa cel puţin 1,3 miliarde de euro.
Conducerea Ministerului român al Transporturilor a angajat specialiştii Ministerului Transporturilor din Belgia pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Capitalei. Proiectul include cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX.
Astfel, Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, care arată absolut deplorabil, ar putea fi transformată într-o eurogară. Parteneriatul dintre specialiştii români şi cei belgieni se constituie în vederea finanţării, proiectării, construcţiei, reabilitării, modernizării şi exploatării infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând Gara de Nord. Odată cu modernizarea infrastructurii feroviare şi a Gării de Nord, Ministerul Transporturilorvrea să construiască un tunel subteran care să facă legătura între cea mai importantă gară din România şi staţia CF Bucureşti Progresu.
După modelul Gării din Bruxelles
Fostul subsecretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, ne-a explicat căGara de Nord va fi tranformată într-un centru comercial. „În 2007 au început negocierile cu oficialităţile din Belgia pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti. În cadrul proiectului de modernizarea a Gării de Nord sunt incluse lucrări de îngropare a celor 14 linii de cale ferată. Astfel, din zona Basarab şi până în Gara de Nord pot fi lucrări de modificare ale celor 14 linii CF. În 2007, numai lucrările de modificare a celor 14 linii CF erau evaluate la aproximativ 20 milioane de euro“, ne-a declarat Axinia.
Lucrările se intend pe cel puţin trei ani
Construirea tunelului care subtraversează Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa, la prima strigare, cel puţin un miliard de euro, a adăugatpreşedintele Clubului Feroviar Român, Ştefan Roşeanu. „Tunelul trebuie să fie proiectat pentru trenurile de mare viteză. La intrarea în gările din Berlin, Zurichsau Bruxelles există tuneluri prin care trenurile pot circula cu 200 km/oră. Modernizarea Gării de Nord şi a infrastructurii feroviare va dura între trei şi cinci ani. Tunelul care va subtraversa Capitala între Gara de Nord şi staţia CF Bucureşti Progresu are o lungime de circa 20 km. Abia în 2020 putem vorbi despre finalizarea acestui proiect“, ne-a mai explicat Roşeanu.
http://www.puterea.ro/articol/moderniza ... dura_9_ani
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Ghetoul ala nenorocit pe care ei il numesc gara trebuie refacut si regandit total, iar toate bodegile nenorocite care te asfixiaza cu fum de prajelnita la 5 dimineata rase definitiv de acolo, rase cu tot cu betivii si boschetarii care isi fac viata pe acolo.
Ghetoul ala nenorocit pe care ei il numesc gara trebuie refacut si regandit total, iar toate bodegile nenorocite care te asfixiaza cu fum de prajelnita la 5 dimineata rase definitiv de acolo, rase cu tot cu betivii si boschetarii care isi fac viata pe acolo.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Aron
Probabil dupa MAREA modernizare, si paza o sa fie ceva mai stricta...In orice caz, daca tot se lauda ca acuma majoritatea proiectelor sunt finantate prin foduri UE, aceasta modernizarea ar avea si ea parte de fonduri, sau e vreun caz special??
Probabil dupa MAREA modernizare, si paza o sa fie ceva mai stricta...In orice caz, daca tot se lauda ca acuma majoritatea proiectelor sunt finantate prin foduri UE, aceasta modernizarea ar avea si ea parte de fonduri, sau e vreun caz special??
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Toate gările din Europa sunt pline de fast-food-uri şi restaurante de toate felurile... problema e cu fauna din ele.
Toate gările din Europa sunt pline de fast-food-uri şi restaurante de toate felurile... problema e cu fauna din ele.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Daca vor pe fonduri UE ar trebui sa se grabeasca, programul de finantare 2007-2013 este aproape spre final, in cazuri din astea un an doi este timp putin !
Daca vor pe fonduri UE ar trebui sa se grabeasca, programul de finantare 2007-2013 este aproape spre final, in cazuri din astea un an doi este timp putin !
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
De acord, dar iti zic sigur ca nu cred ca ai gasit la Viena sau Budapesta in gara bodega cu gratar din care sa iasa fumul in toata incinta garii. De fauna nu mai comentez...
Dr2005 wrote:
Toate gările din Europa sunt pline de fast-food-uri şi restaurante de toate felurile... problema e cu fauna din ele.
De acord, dar iti zic sigur ca nu cred ca ai gasit la Viena sau Budapesta in gara bodega cu gratar din care sa iasa fumul in toata incinta garii. De fauna nu mai comentez...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Faună am găsit în Wien Wbf. destulă... dar mai mult era prin centru, da' dacă le ziceai ,,Du-te-n .... ..." imediat începeau şi urlau la tine şi te înjurau mai ceva ca la uşa cortului. D'aia nu prea vorbeam eu la telefon (că umblam singur) când treceam pe acolo, că altfel mă auzeau austriecii că-s român şi ieşea cu scandal.
Prin Ungaria, în schimb, e plin de Fornetti-uri prin gări.
Faună am găsit în Wien Wbf. destulă... dar mai mult era prin centru, da' dacă le ziceai ,,Du-te-n .... ..." imediat începeau şi urlau la tine şi te înjurau mai ceva ca la uşa cortului. D'aia nu prea vorbeam eu la telefon (că umblam singur) când treceam pe acolo, că altfel mă auzeau austriecii că-s român şi ieşea cu scandal.
Prin Ungaria, în schimb, e plin de Fornetti-uri prin gări.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Gabi23
Eu as face curatenie cu buldozerul gara numarul 1 a Romaniei! Trebuie reconstruita in cea mai mare parte, e o un ghetou infect in care ti se face scarba. Ne facem de ras cu boschetari care dorm pe caricaturile de scaune montate, curve care isi practica meseria prin boscheti si pe unde apuca, infrastructura din 1900 toamna, acoperis prin care ploua cu galeata si muuuulte alte probleme grave. Multe chestii care implica siguranta circulatiei trenurilor nu sunt cum ar fi normal. Mai nimic nu e cum ar trebui intr-o gara dintr-o civilizata, insa in Romania actuala, un singur lucru "merge" si anume preturile!
Eu as face curatenie cu buldozerul gara numarul 1 a Romaniei! Trebuie reconstruita in cea mai mare parte, e o un ghetou infect in care ti se face scarba. Ne facem de ras cu boschetari care dorm pe caricaturile de scaune montate, curve care isi practica meseria prin boscheti si pe unde apuca, infrastructura din 1900 toamna, acoperis prin care ploua cu galeata si muuuulte alte probleme grave. Multe chestii care implica siguranta circulatiei trenurilor nu sunt cum ar fi normal. Mai nimic nu e cum ar trebui intr-o gara dintr-o civilizata, insa in Romania actuala, un singur lucru "merge" si anume preturile!
- Onofrei Sergiu-Gabriel
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Onofrei Sergiu-Gabriel
De acord cu tine Gabi! Dar hai sa nu exageram! Sa daramam o cladire istorica...totusi...este exagerat! Gara de Nord este monument istoric. Face parte din patrimoniul Capitalei si de ce nu al Romaniei. Da, sunt de acord cu refacerea din temelii a cladirii, dar sa se pastreze linia arhitecturala. Pai uite-te la acoperis/tavan care duce catre ,,Coloane". Este cel original din vremea cand pe acolo erau peroane ( 4 linii aveau capat pana la ,,Coloane" din cate mi-a povestit bunicul meu). Toate grinzile au sistem de asamblare prin nituire. Toate grinzile acelea au farmecul lor, la fel si luminatoarele. Unde-or fi oare pavelele cu patratele...mii de patratele care era de fapt gresia veche si care faceau sa rapaie rotilele bagajelor/geamantanelor in graba calatorilor sa ajunga la trenuri...Gara de Nord este o cladire nostalgica...Revederea ei cu prilejul diferitelor noastre calatorii este mereu placuta si are acel ceva care trezeste amintiri...Eu imi amintesc clar de ITB-urile V56 care vuiau pe Dinicu Golescu sau pe Grivitei catre Cinema Feroviarul alaturi de Tatrele T4R si EP-urile nemodernizate ale caror arcuri elicoidale mereu le admiram numindu-le ,,tramvaie cu arcuri-mari", mai tarziu DAC-urile celebre ale si mai celebrului traseu de troleibuz 85. Oare cati nu ne-am dat in vremurile de demult, intalniri la ,,Coloane" in statia de ,,troleu-85", troleu care spre nostalgica mea placere...circula si azi alaturi de altele trasee. Celebrele garduri alb-rosii din panouri din tabla, care imprejmuiau eternul ( la acea vreme din ani 80) santier al Metroului din Piata Garii de Nord...sau mirosul de motorina al mobilierului din lemn al Postei din imediata apropiere a Ministerului Transporturilor. Gara de Nord imi aduce aminte de celebrele carucioare de bagaje ( atentie: fara hamali) de pe vremea lui Nea Nicu! Celebrele ,,Biip-Biip!...Biip-Biiip!"-uri ale claxoanelor electrocarelor de bagaje si mesagerii...Nu uit glasul dulce al crainicei care anunta trenurile si cele doua televizoare alb-negru ( ,,Diamant" sau ,,Lux" cu diagonala mare) care aratau rutele trenurilor exact unde azi sunt informatiile. Lumea inainte de 1989, acolo casca gura, dupa trenuri , nu la ambele tabele electromecanice de azi ce se misca la fiecare 10-15 minute care atunci nu existau ! Si oare cine-si mai amintea ordinea sosirilor la linii ale trenurilor din Provincie??
Linile: 1, 2, 3 = Oltenia/Banat
Linile: 4, 5, 6 = Muntenia
Linile: 7, 8, 9 = Transilvania/ Crisana/Maramures
Linile: 10, 11, 12 = Moldova/ Bucovina
Linile: 13, 14 = Dobrogea / Litoral/ mesagerie, bagaje, marfa
...Pentru asta,..Gara de Nord nu trebuie daramata!!! Da, o paza ca lumea si aici as fi de acord ca Jandarmeria sa-si intre in drepturi ori nu panaramele alea de firme de giboni....adica de paza, celebri ,,cerberi" care considera Gara de Nord= ,tarlaua lu' ta-su" si care inchid ochii la cersetori si vanzatori / speculanti in schimb daca faci poze,...se dau mari ,,agenti in izmene"!!! Aici trebuie lucrat, nu la cladirea in sine!!! Daca Gara de Nord ar fi finta,...cred ca ar vomita zilnic la cate a fost martora in lunga ei viata!!!
De acord cu tine Gabi! Dar hai sa nu exageram! Sa daramam o cladire istorica...totusi...este exagerat! Gara de Nord este monument istoric. Face parte din patrimoniul Capitalei si de ce nu al Romaniei. Da, sunt de acord cu refacerea din temelii a cladirii, dar sa se pastreze linia arhitecturala. Pai uite-te la acoperis/tavan care duce catre ,,Coloane". Este cel original din vremea cand pe acolo erau peroane ( 4 linii aveau capat pana la ,,Coloane" din cate mi-a povestit bunicul meu). Toate grinzile au sistem de asamblare prin nituire. Toate grinzile acelea au farmecul lor, la fel si luminatoarele. Unde-or fi oare pavelele cu patratele...mii de patratele care era de fapt gresia veche si care faceau sa rapaie rotilele bagajelor/geamantanelor in graba calatorilor sa ajunga la trenuri...Gara de Nord este o cladire nostalgica...Revederea ei cu prilejul diferitelor noastre calatorii este mereu placuta si are acel ceva care trezeste amintiri...Eu imi amintesc clar de ITB-urile V56 care vuiau pe Dinicu Golescu sau pe Grivitei catre Cinema Feroviarul alaturi de Tatrele T4R si EP-urile nemodernizate ale caror arcuri elicoidale mereu le admiram numindu-le ,,tramvaie cu arcuri-mari", mai tarziu DAC-urile celebre ale si mai celebrului traseu de troleibuz 85. Oare cati nu ne-am dat in vremurile de demult, intalniri la ,,Coloane" in statia de ,,troleu-85", troleu care spre nostalgica mea placere...circula si azi alaturi de altele trasee. Celebrele garduri alb-rosii din panouri din tabla, care imprejmuiau eternul ( la acea vreme din ani 80) santier al Metroului din Piata Garii de Nord...sau mirosul de motorina al mobilierului din lemn al Postei din imediata apropiere a Ministerului Transporturilor. Gara de Nord imi aduce aminte de celebrele carucioare de bagaje ( atentie: fara hamali) de pe vremea lui Nea Nicu! Celebrele ,,Biip-Biip!...Biip-Biiip!"-uri ale claxoanelor electrocarelor de bagaje si mesagerii...Nu uit glasul dulce al crainicei care anunta trenurile si cele doua televizoare alb-negru ( ,,Diamant" sau ,,Lux" cu diagonala mare) care aratau rutele trenurilor exact unde azi sunt informatiile. Lumea inainte de 1989, acolo casca gura, dupa trenuri , nu la ambele tabele electromecanice de azi ce se misca la fiecare 10-15 minute care atunci nu existau ! Si oare cine-si mai amintea ordinea sosirilor la linii ale trenurilor din Provincie??
Linile: 1, 2, 3 = Oltenia/Banat
Linile: 4, 5, 6 = Muntenia
Linile: 7, 8, 9 = Transilvania/ Crisana/Maramures
Linile: 10, 11, 12 = Moldova/ Bucovina
Linile: 13, 14 = Dobrogea / Litoral/ mesagerie, bagaje, marfa
...Pentru asta,..Gara de Nord nu trebuie daramata!!! Da, o paza ca lumea si aici as fi de acord ca Jandarmeria sa-si intre in drepturi ori nu panaramele alea de firme de giboni....adica de paza, celebri ,,cerberi" care considera Gara de Nord= ,tarlaua lu' ta-su" si care inchid ochii la cersetori si vanzatori / speculanti in schimb daca faci poze,...se dau mari ,,agenti in izmene"!!! Aici trebuie lucrat, nu la cladirea in sine!!! Daca Gara de Nord ar fi finta,...cred ca ar vomita zilnic la cate a fost martora in lunga ei viata!!!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dominatrix
Sergabi34 wrote:Doar linia 1 era asa, pana in 1939, special pentru trenurile regale. Restul liniilor se opreau unde se opresc si acum. Informatia am preluat-o din cartea Constructii pentru transporturi in Romania, editat de CCCF Bucuresti in 1986. Autori sunt Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu.
Este cel original din vremea cand pe acolo erau peroane ( 4 linii aveau capat pana la ,,Coloane" din cate mi-a povestit bunicul meu).
📖 Pagination options