Topic: Stiri, noutati, perspective
86 posts, 59718 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Se apropie sfârşitul ofertelor low-cost
Operatorii aerieni au majorat deja preţurile biletelor din cauza scumpirii combustibilului. Practic, şi pentru cele mai ieftine bilete se vor percepe tarife mai mari. Cât vor mai rezista companiile low-cost? Destul de puţin, având în vedere creşterea costurilor pe întreg lanţul de operare.
Cotaţiile ridicate ale barilului de petrol şi-au lăsat amprenta şi asupra industriei aviatice. Peste tot în lume, operatorii aerieni au majorat preţul biletelor din cauza cheltuielilor în creştere cu combustibilul. Nici măcar transportatorii low-cost nu au reuşit să evite scumpirea. Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, a majorat preţul de bază al biletelor de avion cu 12% în ultimul an.
http://www.adevarul.ro/financiar/busine ... 51944.html
Se apropie sfârşitul ofertelor low-cost
Operatorii aerieni au majorat deja preţurile biletelor din cauza scumpirii combustibilului. Practic, şi pentru cele mai ieftine bilete se vor percepe tarife mai mari. Cât vor mai rezista companiile low-cost? Destul de puţin, având în vedere creşterea costurilor pe întreg lanţul de operare.
Cotaţiile ridicate ale barilului de petrol şi-au lăsat amprenta şi asupra industriei aviatice. Peste tot în lume, operatorii aerieni au majorat preţul biletelor din cauza cheltuielilor în creştere cu combustibilul. Nici măcar transportatorii low-cost nu au reuşit să evite scumpirea. Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, a majorat preţul de bază al biletelor de avion cu 12% în ultimul an.
http://www.adevarul.ro/financiar/busine ... 51944.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Blue Air îşi face aeroport privat în Adunaţii Copăceni
Infra-Group, companie înfiinţată de Blue Air şi Romstrade, va construi un aeroport privat pe o suprafaţă de peste 255 de hectare, la Adunaţii Copăceni, la 20 de kilometri Sud de Bucureşti. Aeroportul va fi interconectat cu aeroporturile internaţionale Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa).
Conform planurilor iniţiale, aeroportul privat ar fi trebuit să fie capabil de a permite aterizarea şi decolarea aeronavelor de mari dimensiuni, precum Airbus A380, devenind cel mai mare aeroport din Sud-Estul Europei.
Dar Gherorghe Răcaru, directorul pentru strategii şi planificare al Infra-Group şi fost director general al Tarom şi Blue Air declară, acum, că designul aeroportului va permite găzduirea aeronavelor de clasă C, precum Airbus A320 şi Boeing 737, cu 120 – 180 de pasageri la bord, destinate zborurilor pe distanţe scurte şi medii.
Până pe data de 19 august se desfăşoară etapa de precalificare în vederea selectării companiei care va realiza design-ul aeroportului.
Aplicanţii care vor trece de preselecţie vor urma un proces de licitaţie, în urma căruia va fi ales cel care va livra planul general, studiile de fezabilitate, autorizaţiile necesare, specificaţiile tehnice ale clădirilor.
Într-o informare publică, citată de globalairportcities.com, Infra-Group susţine că investiţia va contribui la dezvoltarea zonei de Sud a Bucureştiului, echilibrându-se balanţa economică Nord-Sud.
Conform declaraţiilor lui Gheorghe Răcaru, Infra-Group va investi, în total, 200 de milioane de euro în construcţia aeroportului, care ar urma să devină operaţional în 2013.
Acţionarul majoritar al Blue Air şi Romstrade este omul de afaceri Nelu Iordache. Romstrade a câştigat contracte de zeci de milioane de dolari pentru construcţia de drumuri.
Ideea construirii unui aeroport la Adunaţii Copăceni, care să opereze cursele aeriene low-cost, a fost vehiculată şi în anii 2007-2008, de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban.
Sursa: http://www.jurnalul.ro/bani-afaceri/eco ... 87197.html
------------------------------------------------------------
Bucurestiul va avea inca un aeroport. Cum comentati?
Compania Infra Group, detinuta de Romstrade (75%) si operatorul aerian low-cost Blue Air (25%), va investi in Adunatii Copaceni in primul aeroport privat din Romania si primul construit in ultimii 20 de ani, scrie globalairportcities.com.
Anul trecut, omul de afaceri Nelu Iordache, care detine compania Blue Air, a spus ca aeroportul va necesita o investitie de 200 de milioane de euro si va fi gata in 2013. Aeroportul se va intinde pe 255 de hectare de teren, la 20 de km, la Sud de Bucuresti.
“Aceasta investitie va contribui la echilibrul economic pe relatia Nord-Sud, aducand noi perspective de dezvoltare pentru zona metropolitana de Sud”, a declarat Gheorghe Racaru (foto), directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme detinut de Nelu Iordache. Noul aeroport va putea primi aeronave de tip C, pentru zboruri pe distante scurte si medii, catre tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu. Aceste avioane sunt in general modele Airbus A320 si Boeing B737 cu o capacitate intre 120 si 180 de pasageri. Aeroportul Bucuresti Sud va fi echipat pentru transportul de pasageri si bagaje, precum si pentru intretinerea aeronavelor.
Infra Group primeste incepand din 8 august documente de precalificare, de la companiile interesate de proiectarea noului aeroport international.
Blue Air mai detine o baza de operare interna la Bacau.
Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.
Compania Blue Air, infiintata in decembrie 2004, are in prezent 8 avioane Boeing 737 si 400 de angajati. Operatorul aerian a semnat in 2008 contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air incepand cu anul 2013.
Pana la sfarsitul anului 2010, peste 6 milioane de pasageri au ales sa calatoreasca cu Blue Air. Anul trecut, afacerile companiei au fost de 150 de milioane de euro.
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turis ... ntati.html
Blue Air îşi face aeroport privat în Adunaţii Copăceni
Infra-Group, companie înfiinţată de Blue Air şi Romstrade, va construi un aeroport privat pe o suprafaţă de peste 255 de hectare, la Adunaţii Copăceni, la 20 de kilometri Sud de Bucureşti. Aeroportul va fi interconectat cu aeroporturile internaţionale Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa).
Conform planurilor iniţiale, aeroportul privat ar fi trebuit să fie capabil de a permite aterizarea şi decolarea aeronavelor de mari dimensiuni, precum Airbus A380, devenind cel mai mare aeroport din Sud-Estul Europei.
Dar Gherorghe Răcaru, directorul pentru strategii şi planificare al Infra-Group şi fost director general al Tarom şi Blue Air declară, acum, că designul aeroportului va permite găzduirea aeronavelor de clasă C, precum Airbus A320 şi Boeing 737, cu 120 – 180 de pasageri la bord, destinate zborurilor pe distanţe scurte şi medii.
Până pe data de 19 august se desfăşoară etapa de precalificare în vederea selectării companiei care va realiza design-ul aeroportului.
Aplicanţii care vor trece de preselecţie vor urma un proces de licitaţie, în urma căruia va fi ales cel care va livra planul general, studiile de fezabilitate, autorizaţiile necesare, specificaţiile tehnice ale clădirilor.
Într-o informare publică, citată de globalairportcities.com, Infra-Group susţine că investiţia va contribui la dezvoltarea zonei de Sud a Bucureştiului, echilibrându-se balanţa economică Nord-Sud.
Conform declaraţiilor lui Gheorghe Răcaru, Infra-Group va investi, în total, 200 de milioane de euro în construcţia aeroportului, care ar urma să devină operaţional în 2013.
Acţionarul majoritar al Blue Air şi Romstrade este omul de afaceri Nelu Iordache. Romstrade a câştigat contracte de zeci de milioane de dolari pentru construcţia de drumuri.
Ideea construirii unui aeroport la Adunaţii Copăceni, care să opereze cursele aeriene low-cost, a fost vehiculată şi în anii 2007-2008, de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban.
Sursa: http://www.jurnalul.ro/bani-afaceri/eco ... 87197.html
------------------------------------------------------------
Bucurestiul va avea inca un aeroport. Cum comentati?
Compania Infra Group, detinuta de Romstrade (75%) si operatorul aerian low-cost Blue Air (25%), va investi in Adunatii Copaceni in primul aeroport privat din Romania si primul construit in ultimii 20 de ani, scrie globalairportcities.com.
Anul trecut, omul de afaceri Nelu Iordache, care detine compania Blue Air, a spus ca aeroportul va necesita o investitie de 200 de milioane de euro si va fi gata in 2013. Aeroportul se va intinde pe 255 de hectare de teren, la 20 de km, la Sud de Bucuresti.
“Aceasta investitie va contribui la echilibrul economic pe relatia Nord-Sud, aducand noi perspective de dezvoltare pentru zona metropolitana de Sud”, a declarat Gheorghe Racaru (foto), directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme detinut de Nelu Iordache. Noul aeroport va putea primi aeronave de tip C, pentru zboruri pe distante scurte si medii, catre tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu. Aceste avioane sunt in general modele Airbus A320 si Boeing B737 cu o capacitate intre 120 si 180 de pasageri. Aeroportul Bucuresti Sud va fi echipat pentru transportul de pasageri si bagaje, precum si pentru intretinerea aeronavelor.
Infra Group primeste incepand din 8 august documente de precalificare, de la companiile interesate de proiectarea noului aeroport international.
Blue Air mai detine o baza de operare interna la Bacau.
Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.
Compania Blue Air, infiintata in decembrie 2004, are in prezent 8 avioane Boeing 737 si 400 de angajati. Operatorul aerian a semnat in 2008 contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air incepand cu anul 2013.
Pana la sfarsitul anului 2010, peste 6 milioane de pasageri au ales sa calatoreasca cu Blue Air. Anul trecut, afacerile companiei au fost de 150 de milioane de euro.
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turis ... ntati.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Noul aeroport al Bucureştiului: Construcţia începe la anul
Construcţia aeroportului de la Adunaţii Copăceni, care se află la 20 de km sud de Bucureşti, aparţinând grupului de firme Romstrade şi Blue Air, ale omului de afaceri Nelu Iordache, va demara în vara anului 2012, a declarat , la o întâlnire cu presa, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului, Gheorghe Răcaru.
El a precizat că în decembrie 2011 va fi semnat contractul pentru proiectarea aeroportului, până acum fiind primite şapte oferte de la firme internaţionale, scrie Agerpres.
Construcţia aeroportului va dura doi ani, iar lucrările vor începe în vara anului viitor cu construcţia pistei de 3.200 metri.
Aeroportul va avea cel mult 10 porţi de îmbarcare şi va fi unul de tip modular, permiţând extinderea sa ulterioară. Suprafaţa va fi de 200 de hectare, iar investiţia este estimată la 200 de milioane de euro.
Construcţia aeroportului era planificată să înceapă chiar din acest an, dar au fost unele întârzieri cu obţinerea autorizaţiilor şi avizelor, informează Agerpres.
Aeroportul va fi administrat de Infra Group, având ca acţionari Romstrade - 75% din capital şi Blue Air - 25%. Traficul de călători este estimat la două milioane de pasageri (plecări).
Grupul cuprinde şase firme - compania de construcţii Romstrade, compania aviatică Blue Air, Infra Group - firma de servicii de handling şi catering pentru aeronavele Blue Air, Blue Aero - administratorul aeroportului Bacău, Direct Aero Services - care oferă servicii de taxi aerian şi compania Andany Trading, care administrează ferma 'La Moşie' din Adunaţii Copăceni.
Blue Air mai deţine o bază de operare la Bacău şi are o flotă de opt avioane. Compania aeriană operează în prezent curse către Londra, Milano, Roma, Torino şi Bologna.
Sursa: http://www.money.ro/noul-aeroport-al-bu ... 87366.html
Noul aeroport al Bucureştiului: Construcţia începe la anul
Construcţia aeroportului de la Adunaţii Copăceni, care se află la 20 de km sud de Bucureşti, aparţinând grupului de firme Romstrade şi Blue Air, ale omului de afaceri Nelu Iordache, va demara în vara anului 2012, a declarat , la o întâlnire cu presa, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului, Gheorghe Răcaru.
El a precizat că în decembrie 2011 va fi semnat contractul pentru proiectarea aeroportului, până acum fiind primite şapte oferte de la firme internaţionale, scrie Agerpres.
Construcţia aeroportului va dura doi ani, iar lucrările vor începe în vara anului viitor cu construcţia pistei de 3.200 metri.
Aeroportul va avea cel mult 10 porţi de îmbarcare şi va fi unul de tip modular, permiţând extinderea sa ulterioară. Suprafaţa va fi de 200 de hectare, iar investiţia este estimată la 200 de milioane de euro.
Construcţia aeroportului era planificată să înceapă chiar din acest an, dar au fost unele întârzieri cu obţinerea autorizaţiilor şi avizelor, informează Agerpres.
Aeroportul va fi administrat de Infra Group, având ca acţionari Romstrade - 75% din capital şi Blue Air - 25%. Traficul de călători este estimat la două milioane de pasageri (plecări).
Grupul cuprinde şase firme - compania de construcţii Romstrade, compania aviatică Blue Air, Infra Group - firma de servicii de handling şi catering pentru aeronavele Blue Air, Blue Aero - administratorul aeroportului Bacău, Direct Aero Services - care oferă servicii de taxi aerian şi compania Andany Trading, care administrează ferma 'La Moşie' din Adunaţii Copăceni.
Blue Air mai deţine o bază de operare la Bacău şi are o flotă de opt avioane. Compania aeriană operează în prezent curse către Londra, Milano, Roma, Torino şi Bologna.
Sursa: http://www.money.ro/noul-aeroport-al-bu ... 87366.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Traficul aerian din România, concentrat în proporţie de 90% pe numai patru aeroporturi
Traficul aerian din România este concentrat în proporţie de 90% numai pe patru aeroporturi, deşi ţara dispune, în prezent, de 16 aeroporturi, potrivit Aureliei Fulger, director general al Reliance Travel & Consulting SRL, care a participat, vineri, la Forumul 'Romania's Airports Infrastructure'.
Cele patru aeroporturi sunt Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj, restul de 12 aeroporturi cumulând doar 10 la sută din traficul total de pasageri.
'O concentrare masivă a traficului aerian se înregistrează în jurul Capitalei şi în Vestul ţării. În celelalte zone din ţară, infrastructura aeroportuală existentă nu permite operarea de către aeronave de capacitate mare. De aceea, consider că este foarte important să se acţioneze în direcţia modernizării unor aeroporturi cum ar fi cel din Iaşi sau din Târgul Mureş, pentru a facilita pătrunderea unor companii care operează cu avioane de dimenisiuni mai mari', a declarat Aurelia Fulger.
Aceasta a menţionat, totodată, că în România activează 38 de companii aeriene, cele mai multe operând de pe aeroporturile Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj Napoca. Majoritatea zborurilor efectuate sunt reprezentate de cursele de linie, România înregistrând un număr redus de curse Charter.
'În Bulgaria, de exemplu, numărul curselor Charter este foarte ridicat, în special datorită dezvoltării accentuate a turismului pe litoral. În ţara vecină, aeronavele aterizează în principal pe aeroporturile din Varna şi Burgas, unde traficul aerian a înregistrat o creştere puternică în ultimii ani. Spre deosebire, pe aeroportul din Constanţa traficul s-a diminuat în ultima perioadă', a mai spus Aurelia Fulger.
În ceea ce priveşte preţul biletelor, participanţii la Forum au precizat că acesta este încă foarte mare, mai ales în ceea ce priveşte cursele interne. Spre exemplu, un bilet spre Cluj Napoca poate ajunge şi la 200 de euro, în timp ce unul pentru Madrid sau Roma, operat de companiile low cost poate fi de numai 50 de euro. O soluţie pentru scăderea preţurilor ar fi creşterea numărului de companii care operează pe aeroporturile din România.
Ca număr de aeroporturi, Românis se situează sub Polonia, unde există doar 12 aeroporturi, cu toate că suprafaţa acestui stat este cu 37% mai mare decât cea a României. Practic, în România a fost amenajat un aeroport pentru fiecare 15.000 de km pătraţi, în timp ce în Republica Moldova, Polonia şi Ungaria suprafaţa aferentă fiecărui aeroport este mult mai mare.
Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 52596.html
Traficul aerian din România, concentrat în proporţie de 90% pe numai patru aeroporturi
Traficul aerian din România este concentrat în proporţie de 90% numai pe patru aeroporturi, deşi ţara dispune, în prezent, de 16 aeroporturi, potrivit Aureliei Fulger, director general al Reliance Travel & Consulting SRL, care a participat, vineri, la Forumul 'Romania's Airports Infrastructure'.
Cele patru aeroporturi sunt Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj, restul de 12 aeroporturi cumulând doar 10 la sută din traficul total de pasageri.
'O concentrare masivă a traficului aerian se înregistrează în jurul Capitalei şi în Vestul ţării. În celelalte zone din ţară, infrastructura aeroportuală existentă nu permite operarea de către aeronave de capacitate mare. De aceea, consider că este foarte important să se acţioneze în direcţia modernizării unor aeroporturi cum ar fi cel din Iaşi sau din Târgul Mureş, pentru a facilita pătrunderea unor companii care operează cu avioane de dimenisiuni mai mari', a declarat Aurelia Fulger.
Aceasta a menţionat, totodată, că în România activează 38 de companii aeriene, cele mai multe operând de pe aeroporturile Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj Napoca. Majoritatea zborurilor efectuate sunt reprezentate de cursele de linie, România înregistrând un număr redus de curse Charter.
'În Bulgaria, de exemplu, numărul curselor Charter este foarte ridicat, în special datorită dezvoltării accentuate a turismului pe litoral. În ţara vecină, aeronavele aterizează în principal pe aeroporturile din Varna şi Burgas, unde traficul aerian a înregistrat o creştere puternică în ultimii ani. Spre deosebire, pe aeroportul din Constanţa traficul s-a diminuat în ultima perioadă', a mai spus Aurelia Fulger.
În ceea ce priveşte preţul biletelor, participanţii la Forum au precizat că acesta este încă foarte mare, mai ales în ceea ce priveşte cursele interne. Spre exemplu, un bilet spre Cluj Napoca poate ajunge şi la 200 de euro, în timp ce unul pentru Madrid sau Roma, operat de companiile low cost poate fi de numai 50 de euro. O soluţie pentru scăderea preţurilor ar fi creşterea numărului de companii care operează pe aeroporturile din România.
Ca număr de aeroporturi, Românis se situează sub Polonia, unde există doar 12 aeroporturi, cu toate că suprafaţa acestui stat este cu 37% mai mare decât cea a României. Practic, în România a fost amenajat un aeroport pentru fiecare 15.000 de km pătraţi, în timp ce în Republica Moldova, Polonia şi Ungaria suprafaţa aferentă fiecărui aeroport este mult mai mare.
Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 52596.html
- IAR80
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
IAR80
Probabil ca o sa mai discutam despre un aeroport, intr-un viitor nu prea indepartat. Aerodromul de la Alexeni va intra in circuitul zburatorilor, la inceput pentru avioane pana la 5700 kg, dar avand o pista de 2500 m cred ca nu va dura mult pana va putea primi avioane de linie. Vom vedea.
Probabil ca o sa mai discutam despre un aeroport, intr-un viitor nu prea indepartat. Aerodromul de la Alexeni va intra in circuitul zburatorilor, la inceput pentru avioane pana la 5700 kg, dar avand o pista de 2500 m cred ca nu va dura mult pana va putea primi avioane de linie. Vom vedea.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Ca tot vorbeam de traficul "infernal" pe Aeroportul Otopeni:
Finnair: Încetăm zborurile directe către şi dinspre România, sunt neprofitabile
Zborurile directe ale Finnair către România vor înceta începând din data de 29 octombrie, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, Laura Varga, ofiţer de presă al companiei, ea precizând că decizia a fost luată deoarece cursa era considerată neprofitabilă.
Finnair a anulat pe perioadă nedeterminată cursa directă către Bucureşti.
"Compania analizează în permanenţă noi oportunităţi. În acest caz, am decis să anulăm deoarece nu era o cursă profitabilă", a spus Laura Varga.
Întrebată dacă mai sunt şi alte curse ale companiei Finnair care urmează să fie întrerupte din aceleaşi raţiuni, ofiţerul de presă a precizat că nu poate oferi astfel de informaţii.
În schimb, ea a spus că Finnair a înfiinţat recent o linie directă către Croaţia.
Iniţial, informaţia privind întreruperea curselor Finnair către Bucureşti a fost difuzată de RFI, care cita surse apropiate companiei potrivit cărora aceste zboruri făceau parte din strategia companiei pe Asia.
Săptămânal, zece curse dus-întors făceau legătura între Bucureşti şi Helsinki, a mai scris RFI, amintind că statul finlandez deţine 57% din compania Finnair.
Sursa: http://www.gandul.info/news/finnair-inc ... le-8834374
Ca tot vorbeam de traficul "infernal" pe Aeroportul Otopeni:
Finnair: Încetăm zborurile directe către şi dinspre România, sunt neprofitabile
Zborurile directe ale Finnair către România vor înceta începând din data de 29 octombrie, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, Laura Varga, ofiţer de presă al companiei, ea precizând că decizia a fost luată deoarece cursa era considerată neprofitabilă.
Finnair a anulat pe perioadă nedeterminată cursa directă către Bucureşti.
"Compania analizează în permanenţă noi oportunităţi. În acest caz, am decis să anulăm deoarece nu era o cursă profitabilă", a spus Laura Varga.
Întrebată dacă mai sunt şi alte curse ale companiei Finnair care urmează să fie întrerupte din aceleaşi raţiuni, ofiţerul de presă a precizat că nu poate oferi astfel de informaţii.
În schimb, ea a spus că Finnair a înfiinţat recent o linie directă către Croaţia.
Iniţial, informaţia privind întreruperea curselor Finnair către Bucureşti a fost difuzată de RFI, care cita surse apropiate companiei potrivit cărora aceste zboruri făceau parte din strategia companiei pe Asia.
Săptămânal, zece curse dus-întors făceau legătura între Bucureşti şi Helsinki, a mai scris RFI, amintind că statul finlandez deţine 57% din compania Finnair.
Sursa: http://www.gandul.info/news/finnair-inc ... le-8834374
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
În România sunt două categorii de utilizatori de avioane: cei care merg în scop de afaceri (şi li se rupe de preţ, că nu plătesc ei) şi cei care vânează ofertele speciale şi cumpără bilete la preţ de nimic cu câteva luni înainte de zbor. Problema e că nu poţi să ţii o cursă - indiferent de rută - doar cu aceste categorii. Pentru că, automat, cei din prima categorie trebuie să acopere şi biletele celor din a doua categorie (care au doar scop publicitar, altfel nu are cum să fie rentabil, de exemplu, un zbor Tg. Mureş - Budapesta cu vreo 150 RON dus-întors, adică de 3 ori mai puţin decât trenul).
În alte state, unde salariile sunt mai măricele, se găsesc destui care să plătească 150 - 200 euro pentru un bilet de avion pe o rută gen Bucureşti - Timişoara. La noi nu.
Evident, aici am generalizat, dar sunt convins că situaţia curselor spre Helsinki era asemănătoare.
În România sunt două categorii de utilizatori de avioane: cei care merg în scop de afaceri (şi li se rupe de preţ, că nu plătesc ei) şi cei care vânează ofertele speciale şi cumpără bilete la preţ de nimic cu câteva luni înainte de zbor. Problema e că nu poţi să ţii o cursă - indiferent de rută - doar cu aceste categorii. Pentru că, automat, cei din prima categorie trebuie să acopere şi biletele celor din a doua categorie (care au doar scop publicitar, altfel nu are cum să fie rentabil, de exemplu, un zbor Tg. Mureş - Budapesta cu vreo 150 RON dus-întors, adică de 3 ori mai puţin decât trenul).
În alte state, unde salariile sunt mai măricele, se găsesc destui care să plătească 150 - 200 euro pentru un bilet de avion pe o rută gen Bucureşti - Timişoara. La noi nu.
Evident, aici am generalizat, dar sunt convins că situaţia curselor spre Helsinki era asemănătoare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
In Romania, perspectivele cele mai bune sunt pentru companiile low-cost. Iata un exemplu din presa de astazi:
Wizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara cu încă o aeronavă. Care sunt cele mai cerute destinaţii de pe aeroportul din Banat
Wizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara de la o aeronavă la două unităţi, dar aşteaptă rezultatul investigaţiei CE cu privire la discounturile oferite de aerogară, şi se aşteaptă să transporte anul viitor cu 15-20% mai mulţi pasageri din şi către România.
"Luăm în considerare încă un avion pentru Timişoara, pe lângă cel deja existent. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla la anul sau în anul următor, însă până atunci aşteptăm rezultatul anchetei Comisiei Europene", a declarat vicepreşedintele Wizz Air, John Stephenson. CE a deschis în luna mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
În luna septembrie, CE a emis o opinie preliminară conform căreia discountul oferit Wizz Air "constituie fără îndoială, în conformitate cu o practică consacrată, ajutor de stat" şi a transmis autorităţilor române şi operatorului aerian că trebuie să-şi prezinte poziţia până la 13 octombrie. Stephenson consideră că discounturile au fost o soluţie prin care toţi cei implicaţi au avut de câştigat prin atragerea traficului de pasageri.
Potrivit reprezentantului Wizz Air, cota de piaţă a operatorul în România a crescut în ultimii trei ani cu 20 de puncte procentuale, la 30%. România a devenit astfel a doua piaţă pentru companie, după Polonia. El a estimat că anul viitor traficul de pasageri din şi spre România va creşte cu 15-20% faţă de acest an, de la 2,6 milioane la 3,2 milioane.
Sursa: http://www.zf.ro/companii/wizz-air-vrea ... at-8831390
In Romania, perspectivele cele mai bune sunt pentru companiile low-cost. Iata un exemplu din presa de astazi:
Wizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara cu încă o aeronavă. Care sunt cele mai cerute destinaţii de pe aeroportul din Banat
Wizz Air vrea să extindă capacitatea de transport pe Aeroportul Timişoara de la o aeronavă la două unităţi, dar aşteaptă rezultatul investigaţiei CE cu privire la discounturile oferite de aerogară, şi se aşteaptă să transporte anul viitor cu 15-20% mai mulţi pasageri din şi către România.
"Luăm în considerare încă un avion pentru Timişoara, pe lângă cel deja existent. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla la anul sau în anul următor, însă până atunci aşteptăm rezultatul anchetei Comisiei Europene", a declarat vicepreşedintele Wizz Air, John Stephenson. CE a deschis în luna mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
În luna septembrie, CE a emis o opinie preliminară conform căreia discountul oferit Wizz Air "constituie fără îndoială, în conformitate cu o practică consacrată, ajutor de stat" şi a transmis autorităţilor române şi operatorului aerian că trebuie să-şi prezinte poziţia până la 13 octombrie. Stephenson consideră că discounturile au fost o soluţie prin care toţi cei implicaţi au avut de câştigat prin atragerea traficului de pasageri.
Potrivit reprezentantului Wizz Air, cota de piaţă a operatorul în România a crescut în ultimii trei ani cu 20 de puncte procentuale, la 30%. România a devenit astfel a doua piaţă pentru companie, după Polonia. El a estimat că anul viitor traficul de pasageri din şi spre România va creşte cu 15-20% faţă de acest an, de la 2,6 milioane la 3,2 milioane.
Sursa: http://www.zf.ro/companii/wizz-air-vrea ... at-8831390
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
DanCld
Finnair s-a "extins" in .ro ca parte a strategiei de a transforma aeroportul din Helsinki intr-un hub de tranzit pe directia Europa-Asia. In ce priveste calatoria simpla Bucuresti-Helsinki aproape niciodata nu au avut tarife acceptabile, aproape orice alta varianta cu alta companie aeriana fiind cu pana la 50% mai ieftina. Una peste alta niste cifre nu au dat bine in vreun raport si asta a fost, au taiat cursa de Bucuresti; nu asta ar trebui sa fie grija noastra ci faptul ca Taromu' inregistreaza an dupa an pierderi enorme, cumparandu-si de fapt cota de piata si numarul de pasageri
Finnair s-a "extins" in .ro ca parte a strategiei de a transforma aeroportul din Helsinki intr-un hub de tranzit pe directia Europa-Asia. In ce priveste calatoria simpla Bucuresti-Helsinki aproape niciodata nu au avut tarife acceptabile, aproape orice alta varianta cu alta companie aeriana fiind cu pana la 50% mai ieftina. Una peste alta niste cifre nu au dat bine in vreun raport si asta a fost, au taiat cursa de Bucuresti; nu asta ar trebui sa fie grija noastra ci faptul ca Taromu' inregistreaza an dupa an pierderi enorme, cumparandu-si de fapt cota de piata si numarul de pasageri
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Wizz Air anulează 10% din zborurile din Bucureşti din cauza impunerii restricţiilor de noapte
Wizz Air,cea mai mare companie low cost-low fare din ţară şi din Europa Centrală şi de Est,a anunţat că este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă din şi spre Aeroportul Băneasa din Capitală din cauza deciziei aeroportului de schimbare a restricţiilor de zbor.
Continuarea aici.
Wizz Air anulează 10% din zborurile din Bucureşti din cauza impunerii restricţiilor de noapte
Wizz Air,cea mai mare companie low cost-low fare din ţară şi din Europa Centrală şi de Est,a anunţat că este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă din şi spre Aeroportul Băneasa din Capitală din cauza deciziei aeroportului de schimbare a restricţiilor de zbor.
Continuarea aici.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
andrei11
Eu cred ca e un bluff- Wizz Air e companie care opereaza strict in Europa ( pentru tara noastra ma refer ), si nu stiu cate zboruri care aterizau / decolau dupa ora 10 noaptea aveau ei. Poate ne spune cineva ca sa stim amploarea ''evenimentului". Ca o parere personala total dezinteresata, cred ca aici se pune problema decolarilor dupa 10 noaptea si nu a aterizarilor, la aterizare un astfel de avion este foarte linistit, e ca un fulg de galagios.
Eu cred ca e un bluff- Wizz Air e companie care opereaza strict in Europa ( pentru tara noastra ma refer ), si nu stiu cate zboruri care aterizau / decolau dupa ora 10 noaptea aveau ei. Poate ne spune cineva ca sa stim amploarea ''evenimentului". Ca o parere personala total dezinteresata, cred ca aici se pune problema decolarilor dupa 10 noaptea si nu a aterizarilor, la aterizare un astfel de avion este foarte linistit, e ca un fulg de galagios.
- lecter
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
lecter
Nu e nici un bluff, orele de operare din aeroportul Baneasa au mai fost restrictionate o data si au dus la reprogramare de zboruri, in special cele de la Londra...acele noi orare exista si in ziua de azi. Nu conteaza daca avionul vine sau pleaca, daca aeroportul nu opereaza intre ora X si ora Y inseamna ca totul e inchis pentru public.
Bineinteles ca este o noua comanda data de baietii destepti cu case langa pista, case in care tare mi-ar placea sa intru cu buldozerul in miez de noapte.
In fine, personal astept cu nerabdare sa se mute totul pe Otopeni...n-avem trafic de doua aeroporturi si chit ca dau cativa Euro in plus la bilet infrastructura de-acolo e incomparabil mai buna, pe termen scurt i-ar lipsi doar un 783+780 cu program 24h.
Nu e nici un bluff, orele de operare din aeroportul Baneasa au mai fost restrictionate o data si au dus la reprogramare de zboruri, in special cele de la Londra...acele noi orare exista si in ziua de azi. Nu conteaza daca avionul vine sau pleaca, daca aeroportul nu opereaza intre ora X si ora Y inseamna ca totul e inchis pentru public.
Bineinteles ca este o noua comanda data de baietii destepti cu case langa pista, case in care tare mi-ar placea sa intru cu buldozerul in miez de noapte.
In fine, personal astept cu nerabdare sa se mute totul pe Otopeni...n-avem trafic de doua aeroporturi si chit ca dau cativa Euro in plus la bilet infrastructura de-acolo e incomparabil mai buna, pe termen scurt i-ar lipsi doar un 783+780 cu program 24h.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Câţiva euro, adică vreo câteva zeci de euro. Apoi mai laşi vreo 50 de euro la rechinii cu maşini galbene (asta dacă prinzi pe unul care să pună aparatul) sau vreo 7 + 1,6 RON la RATB (că nimeni nu te informează că la 10 minute de mers pe jos ai 449 la 1,5 RON/biletul, dar tanti de la bilete de la Aeroport nu îţi vinde bilete pentru 449). Clar, multă lume are interes să dispară Aeroportul Băneasa. Toţi au de câştigat, mai puţin călătorii.
lecter wrote:
In fine, personal astept cu nerabdare sa se mute totul pe Otopeni...n-avem trafic de doua aeroporturi si chit ca dau cativa Euro in plus la bilet infrastructura de-acolo e incomparabil mai buna, pe termen scurt i-ar lipsi doar un 783+780 cu program 24h.
Câţiva euro, adică vreo câteva zeci de euro. Apoi mai laşi vreo 50 de euro la rechinii cu maşini galbene (asta dacă prinzi pe unul care să pună aparatul) sau vreo 7 + 1,6 RON la RATB (că nimeni nu te informează că la 10 minute de mers pe jos ai 449 la 1,5 RON/biletul, dar tanti de la bilete de la Aeroport nu îţi vinde bilete pentru 449). Clar, multă lume are interes să dispară Aeroportul Băneasa. Toţi au de câştigat, mai puţin călătorii.
- lecter
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
lecter
Atata timp cat EasyJet poate sa scoata un ban pe Otopeni cu bilete la preturi acceptabile, nu vad de ce n-ar putea face-o si Wizz-ul, asa ca e prematur de declarat ca biletele se vor scumpi cu zeci de euro. Inclusiv companiile normale au diverse oferte atragatoare de pe Otopeni, anul trecut un bilet dus-intors Viena cu Austrian m-a costat 90 EUR, iar acum cateva saptamani un bilet dus-intors Varsovia cu LOT m-a costat 80 EUR...deci daca pana si ei pot scoate oferte de genul asta, cu siguranta companiile low-fare propriu-zise pot avea tarife si mai atragatoare.
Cat despre taxiuri, si eu urasc mafia lor, dar pentru cine isi face temele un simplu telefon la o companie normala aduce un taxi direct la aeroport fara costuri suplimentare (si asta e valabil si pt. straini, informatiile astea se gasesc pe net...cine nu se uita si se urca in prima masina pe care o vede la aeroport are de suferit la buzunar la fel de mult in orice oras al lumii...pe bune, uita-te la preturi)
Un bilet RATB dus-intors de 20+20km pentru 2 EUR (de fapt doar 1 EUR in plus fata de tariful normal) mi se pare absolut OK. Iarasi, arata-mi mie oras cu aeroport in suburbii/alta localitate care nu te taxeaza in plus pt. asta...anormalitatea e mai degraba 449, care te duce in Vascautii din Deal la acelasi pret ca pentru un drum Unirii-Izvor. Hiba majora mi se pare faptul ca nu exista transport public de noapte spre Otopeni si totusi exista destule curse care ori vin f. tarziu ori pleaca f. devreme, dar cred ca e usor rectificabila daca exista vointa.
Dr2005 wrote:
Câţiva euro, adică vreo câteva zeci de euro. Apoi mai laşi vreo 50 de euro la rechinii cu maşini galbene (asta dacă prinzi pe unul care să pună aparatul) sau vreo 7 + 1,6 RON la RATB (că nimeni nu te informează că la 10 minute de mers pe jos ai 449 la 1,5 RON/biletul, dar tanti de la bilete de la Aeroport nu îţi vinde bilete pentru 449). Clar, multă lume are interes să dispară Aeroportul Băneasa. Toţi au de câştigat, mai puţin călătorii.
Atata timp cat EasyJet poate sa scoata un ban pe Otopeni cu bilete la preturi acceptabile, nu vad de ce n-ar putea face-o si Wizz-ul, asa ca e prematur de declarat ca biletele se vor scumpi cu zeci de euro. Inclusiv companiile normale au diverse oferte atragatoare de pe Otopeni, anul trecut un bilet dus-intors Viena cu Austrian m-a costat 90 EUR, iar acum cateva saptamani un bilet dus-intors Varsovia cu LOT m-a costat 80 EUR...deci daca pana si ei pot scoate oferte de genul asta, cu siguranta companiile low-fare propriu-zise pot avea tarife si mai atragatoare.
Cat despre taxiuri, si eu urasc mafia lor, dar pentru cine isi face temele un simplu telefon la o companie normala aduce un taxi direct la aeroport fara costuri suplimentare (si asta e valabil si pt. straini, informatiile astea se gasesc pe net...cine nu se uita si se urca in prima masina pe care o vede la aeroport are de suferit la buzunar la fel de mult in orice oras al lumii...pe bune, uita-te la preturi)
Un bilet RATB dus-intors de 20+20km pentru 2 EUR (de fapt doar 1 EUR in plus fata de tariful normal) mi se pare absolut OK. Iarasi, arata-mi mie oras cu aeroport in suburbii/alta localitate care nu te taxeaza in plus pt. asta...anormalitatea e mai degraba 449, care te duce in Vascautii din Deal la acelasi pret ca pentru un drum Unirii-Izvor. Hiba majora mi se pare faptul ca nu exista transport public de noapte spre Otopeni si totusi exista destule curse care ori vin f. tarziu ori pleaca f. devreme, dar cred ca e usor rectificabila daca exista vointa.
📖 Pagination options