Topic: Metroul
185 posts, 83583 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
rosetti61
Porte Molitor si alte incursiuni prin maruntaiele metropolitainului http://www.adventuretwo.net/stories/the ... e-molitor; initial a fost gandita in 1923 sa serveasca stadionul Parc des Princes insa data fiind proximitatea cu statiile de pe liniile M10 si M9, nu a mai fost terminata - accesele nu au mai fost realizate, iar acum statia e folosita pentru parcarea trenurilor. Se afla sub Bulevardul Murat si de aceea mai este cunoscuta ca si Voie Murat sau Murat.
Blogul e plin de hoinareli subterane.
Altul http://pridian.net/blog/archives/171
http://sleepycity.net/posts/246/Molitor ... f_Stations
http://www.enotes.com/topic/Ghost_stati ... M%C3%A9tro
http://www.teaser.fr/~aquintanar/metro/murat.html
Vecinatatile statiei sunt destul de interesante - pana in 1980 capatul liniei 10 era in bucla de la Porte d'Ateuil.
M10 http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro_Line_10
Porte Molitor si alte incursiuni prin maruntaiele metropolitainului http://www.adventuretwo.net/stories/the ... e-molitor; initial a fost gandita in 1923 sa serveasca stadionul Parc des Princes insa data fiind proximitatea cu statiile de pe liniile M10 si M9, nu a mai fost terminata - accesele nu au mai fost realizate, iar acum statia e folosita pentru parcarea trenurilor. Se afla sub Bulevardul Murat si de aceea mai este cunoscuta ca si Voie Murat sau Murat.
Blogul e plin de hoinareli subterane.
Altul http://pridian.net/blog/archives/171
http://sleepycity.net/posts/246/Molitor ... f_Stations
http://www.enotes.com/topic/Ghost_stati ... M%C3%A9tro
http://www.teaser.fr/~aquintanar/metro/murat.html
Vecinatatile statiei sunt destul de interesante - pana in 1980 capatul liniei 10 era in bucla de la Porte d'Ateuil.
M10 http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro_Line_10
molitor.jpg (70.76 KB; downloaded 5778 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Ma limitez deocamdata la 3 intrebari :
1) La ce adancime este construita statia "Dunarea" ?
2) Logic ar fi sa fi fost construita subteran, in cariera, fara deschidere la suprafata.
3) Daca primele trenuri de metrou au fost formate din 4 vagoane "mici" ( nu cred ca aveau mai mult de 40 metri lungime in total), cum se face ca actualele statii au aproximativ 75 metri ?
Nu m-ai inteles, pe harta Google cam pe unde este pozitionata bucla, asta m-ar fi interesat. Nu pe schema, ca acolo nu e decat o schema. Pe harta Google se vede un fel de spatiu verde la nord de statia Porte des Lilas, acolo o fi "bucla" ? Sau in alta parte ?
Ma limitez deocamdata la 3 intrebari :
1) La ce adancime este construita statia "Dunarea" ?
2) Logic ar fi sa fi fost construita subteran, in cariera, fara deschidere la suprafata.
3) Daca primele trenuri de metrou au fost formate din 4 vagoane "mici" ( nu cred ca aveau mai mult de 40 metri lungime in total), cum se face ca actualele statii au aproximativ 75 metri ?
2009 wrote:
...iar aici introc metrourile pe 3bis ca si tramvaiele, in bucla aceea...
Nu m-ai inteles, pe harta Google cam pe unde este pozitionata bucla, asta m-ar fi interesat. Nu pe schema, ca acolo nu e decat o schema. Pe harta Google se vede un fel de spatiu verde la nord de statia Porte des Lilas, acolo o fi "bucla" ? Sau in alta parte ?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
bercenicity
@andrei11:
3. Banuiesc ca intrebi de ce au facut peroanele mai lungi ca trenurile. Prin 1901-1902 s-a introdus si un fel de comanda multipla mai primitiva. Astfel, doua trenuri scurte (lungime 2x36m) mergeau cuplate, motoarele vagonului motor din al doilea tren erau alimentate direct de la primul.
@andrei11:
3. Banuiesc ca intrebi de ce au facut peroanele mai lungi ca trenurile. Prin 1901-1902 s-a introdus si un fel de comanda multipla mai primitiva. Astfel, doua trenuri scurte (lungime 2x36m) mergeau cuplate, motoarele vagonului motor din al doilea tren erau alimentate direct de la primul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Da, exact, acum se explica. Revenind la "Dunarea" lucrurile mi se par departe de a fi lamurite. Am facut si eu o mica plimbare virtuala pe acolo si in loc de un teren viran / ma rog, parc, teren de sport, etc, vad ca e plin de cladiri ! S-au construit cladirile peste cariera, sau de fapt "cariera" este destul de ingusta si practic nu are decat latimea unei stazi ? Pentru ca pe de alta parte daca s-au construit cladiri peste cariera, stratul de pamant de deasupra carierei ar trebui sa fie destul de consistent ( poate 50 metri ? Am pus o cifra din burta ). Pe cale de cosecinta statia de metrou ar trebui sa fie destul de adanca, pentru ca este construita practic in cariera.
Da, exact, acum se explica. Revenind la "Dunarea" lucrurile mi se par departe de a fi lamurite. Am facut si eu o mica plimbare virtuala pe acolo si in loc de un teren viran / ma rog, parc, teren de sport, etc, vad ca e plin de cladiri ! S-au construit cladirile peste cariera, sau de fapt "cariera" este destul de ingusta si practic nu are decat latimea unei stazi ? Pentru ca pe de alta parte daca s-au construit cladiri peste cariera, stratul de pamant de deasupra carierei ar trebui sa fie destul de consistent ( poate 50 metri ? Am pus o cifra din burta ). Pe cale de cosecinta statia de metrou ar trebui sa fie destul de adanca, pentru ca este construita practic in cariera.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
la 24 de metri adancime
da a fost construita in subteran, dar m-am mai informat si trebuie sa mentionez faptul ca in zona aceea fiind cariere subterane de gips, unele dintre ele au fost umplute cu umplutura, altele au ramas asa. Oricum solul subteran e mai instabil. Drept consecinta s-a ales acel tip de constructie a tunelului situat pe o structura de tip pile. Defapt acele pile ajung pana la adancimea de 35 de metri. Dar atentie! Tunelul nu e suspendat la 35 de metri deasupra carierei pe acele pile cum am crezut initial, ci acei 35 de metri sunt pile care ajung la adancimea de 35 de metri. In unele locuri tunelul sta si suspendat pe pile, dar nu mai mult de 10 metri, restul pana la 35 de metri fiind pile in sol care ajung jos intr-un sol mult mai solid.
Cariera e sub forma de galeri si pot sa iti mai spun ca in zona unde acele cariere au fost exploatate s-au construit imobile de 2-3 etaje, dar nu s-au construit imobile haussmaniene la fel ca in celelalte zone ale Parisului. Cladirile haussmaniene au 7 etaje, iar pentru constructia de imobile haussmaniene ar fi fost necesar la fel ca la metrou cladiri construite pe pile, ceea ce ar fi fost foarte costisitor
Un alt lucru interesant este faptul ca pe actualul teren al parcului Buttes Chaumont in trecut a fost o cariera exploatata la suprafata. Stanca din parcul Buttes Chaumont (poza de mai jos) este defapt un bloc de piatra(gips) ramas neexploatat din vechea cariera, iar inainte de exploatarea carierei nivelul real a solului ar fi fost in varful stancii, iar solul era usor in panta spre celelalte zone ale Parisului. Deci practic parcul e facut in 'groapa' carierei.
Parc des Buttes Chaumont by lockigewockige, on Flickr
andrei11 wrote:
La ce adancime este construita statia "Dunarea" ?
la 24 de metri adancime
andrei11 wrote:
Logic ar fi sa fi fost construita subteran, in cariera, fara deschidere la suprafata.
da a fost construita in subteran, dar m-am mai informat si trebuie sa mentionez faptul ca in zona aceea fiind cariere subterane de gips, unele dintre ele au fost umplute cu umplutura, altele au ramas asa. Oricum solul subteran e mai instabil. Drept consecinta s-a ales acel tip de constructie a tunelului situat pe o structura de tip pile. Defapt acele pile ajung pana la adancimea de 35 de metri. Dar atentie! Tunelul nu e suspendat la 35 de metri deasupra carierei pe acele pile cum am crezut initial, ci acei 35 de metri sunt pile care ajung la adancimea de 35 de metri. In unele locuri tunelul sta si suspendat pe pile, dar nu mai mult de 10 metri, restul pana la 35 de metri fiind pile in sol care ajung jos intr-un sol mult mai solid.
andrei11 wrote:
vad ca e plin de cladiri ! S-au construit cladirile peste cariera, sau de fapt "cariera" este destul de ingusta si practic nu are decat latimea unei stazi ? Pentru ca pe de alta parte daca s-au construit cladiri peste cariera, stratul de pamant de deasupra carierei ar trebui sa fie destul de consistent ( poate 50 metri ? Am pus o cifra din burta ).
Cariera e sub forma de galeri si pot sa iti mai spun ca in zona unde acele cariere au fost exploatate s-au construit imobile de 2-3 etaje, dar nu s-au construit imobile haussmaniene la fel ca in celelalte zone ale Parisului. Cladirile haussmaniene au 7 etaje, iar pentru constructia de imobile haussmaniene ar fi fost necesar la fel ca la metrou cladiri construite pe pile, ceea ce ar fi fost foarte costisitor
Un alt lucru interesant este faptul ca pe actualul teren al parcului Buttes Chaumont in trecut a fost o cariera exploatata la suprafata. Stanca din parcul Buttes Chaumont (poza de mai jos) este defapt un bloc de piatra(gips) ramas neexploatat din vechea cariera, iar inainte de exploatarea carierei nivelul real a solului ar fi fost in varful stancii, iar solul era usor in panta spre celelalte zone ale Parisului. Deci practic parcul e facut in 'groapa' carierei.
Parc des Buttes Chaumont by lockigewockige, on Flickr
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
In legatura cu Porte des Lilas si pozitionarea in teren a statiilor am facut o schita rapida. E usoar de inteles, dar iti trebuie si track-mapul.
Porte des lilas by Ovenderode, on Flickr
Un alt lucru care ar trebui stiut este faptul ca
era unit cu
pana in 1967, iar
avea atunci in partea de nord a Parisului doua capete unul la Porte de la Vilette, iar celalalt pe actuala
. In 1967,
a fost separat si a devenit magistrala de sine statoare.
In legatura cu Porte des Lilas si pozitionarea in teren a statiilor am facut o schita rapida. E usoar de inteles, dar iti trebuie si track-mapul.
Porte des lilas by Ovenderode, on Flickr
Un alt lucru care ar trebui stiut este faptul ca
era unit cu
pana in 1967, iar
avea atunci in partea de nord a Parisului doua capete unul la Porte de la Vilette, iar celalalt pe actuala
. In 1967,
a fost separat si a devenit magistrala de sine statoare.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Repostez harta cu track-mapul metroului din Paris pentru cei care nu au văzut încă linkul
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 834&zoom=2
Repostez harta cu track-mapul metroului din Paris pentru cei care nu au văzut încă linkul
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 834&zoom=2
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
rosetti61
De ce la accesarea pozelor lui Ovedenrode pe flickr cere autentificare? Altfel spune ca nu are nimic.
De ce la accesarea pozelor lui Ovedenrode pe flickr cere autentificare? Altfel spune ca nu are nimic.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
Dr2005
Mai nou, la orice poză de pe flickr se cere autentificare, dar se poate pune un ,,preview" la o rezoluţie mai mică prin forumuri. Mai rău e că unele pagini flickr pot fi vizualizate exclusiv în IE.
Mai nou, la orice poză de pe flickr se cere autentificare, dar se poate pune un ,,preview" la o rezoluţie mai mică prin forumuri. Mai rău e că unele pagini flickr pot fi vizualizate exclusiv în IE.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Propun ca dupa ce ne-am facut "incalzirea" sa incepem sa colindam magistralele metroului parizian intr-o oarecare ordine. Si cum tot inceputul incepe cu 1, M 1 mi se pare cea mai potrivita alegere. Propun - complet arbitrar - sa ne plimbam pe aceasta magistrala de la Est spre West. Din pacate am vazut o schita a acestei magistrale pe Wikipedia, din pacate spun pentru ca "baietii destepti" de acolo au facut schita de-andaretelea, inversand punctele cardinale. Sper sa nu fie incurcatura prea mare, schita ne poate fi totusi de folos pentru a vizualiza mai bine traseul acestei magistrale.
Primele trei statii - respectiv capul de traseu - Chateau de Vincennes, Berault si Saint - Mande de Tourelle nu cred ca ridica probleme deosebite. Observatie poate ca depoul este relativ departe de statia terminus. Cine stie istoria locurilor de la suprafata pe unde traverseaza aceasta magistrala poate interveni pe masura ce o vom parcurge.
Prima statie interesanta mi se pare Porte de Vincennes. Uitandu-ma pe datele de inaugurare a tronsoanelor de magistrala, se sugereaza faptul ca magistrala a pornit de la West spre Est si a avut un cap ( temporar ) laPorte de Vincennes . Data inaugurarii liniei este 19 iulie 1900 iar capul de Est 24 Martie 1934.
Stie cineva cum arata peroanele statiei Porte de Vicenennes ? Se pare ca nu sunt "standard".
Propun ca dupa ce ne-am facut "incalzirea" sa incepem sa colindam magistralele metroului parizian intr-o oarecare ordine. Si cum tot inceputul incepe cu 1, M 1 mi se pare cea mai potrivita alegere. Propun - complet arbitrar - sa ne plimbam pe aceasta magistrala de la Est spre West. Din pacate am vazut o schita a acestei magistrale pe Wikipedia, din pacate spun pentru ca "baietii destepti" de acolo au facut schita de-andaretelea, inversand punctele cardinale. Sper sa nu fie incurcatura prea mare, schita ne poate fi totusi de folos pentru a vizualiza mai bine traseul acestei magistrale.
M 1 Paris.jpg (94.46 KB; downloaded 5558 times)
Primele trei statii - respectiv capul de traseu - Chateau de Vincennes, Berault si Saint - Mande de Tourelle nu cred ca ridica probleme deosebite. Observatie poate ca depoul este relativ departe de statia terminus. Cine stie istoria locurilor de la suprafata pe unde traverseaza aceasta magistrala poate interveni pe masura ce o vom parcurge.
Prima statie interesanta mi se pare Porte de Vincennes. Uitandu-ma pe datele de inaugurare a tronsoanelor de magistrala, se sugereaza faptul ca magistrala a pornit de la West spre Est si a avut un cap ( temporar ) laPorte de Vincennes . Data inaugurarii liniei este 19 iulie 1900 iar capul de Est 24 Martie 1934.
Porte de Vincennes.jpg (43.94 KB; downloaded 5559 times)
Stie cineva cum arata peroanele statiei Porte de Vicenennes ? Se pare ca nu sunt "standard".
- Tom
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
Tom
Dr2005 wrote:O posibila solutie aici.
Mai nou, la orice poză de pe flickr se cere autentificare, dar se poate pune un ,,preview" la o rezoluţie mai mică prin forumuri. Mai rău e că unele pagini flickr pot fi vizualizate exclusiv în IE.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Bingo!
e si in curs de automatizare, iar in 2012 va fi fara conductor. Lucrarile sunt aproape pe final. Portile la peron sunt montate deja.
Bastille, MP89 direcţia La Défense
Apropo din câte ştiu eu curba de la Bastille e cea mai stransa din tot metroul parizian. Daca gresesc sa ma corecteze cineva.
Nu are tocmai legatura cu metroul dar statia Bastille e situata fix deasupra canalului Saint Martin, acolo unde canalul Saint Martin iese de sub oras in portul Arsenal. In filmuletul pus mai jos se vede si metroul trecand pe
, iar jos este ecluza Canalului Saint Martin
În poza de mai jos este staţia Bastille situată chiar deasupra canalului.
http://endellionbarge.wordpress.com/201 ... l-for-now/
andrei11 wrote:
Si cum tot inceputul incepe cu 1, M 1 mi se pare cea mai potrivita alegere.
Bingo!
e si in curs de automatizare, iar in 2012 va fi fara conductor. Lucrarile sunt aproape pe final. Portile la peron sunt montate deja.
Bastille, MP89 direcţia La Défense
Apropo din câte ştiu eu curba de la Bastille e cea mai stransa din tot metroul parizian. Daca gresesc sa ma corecteze cineva.
Nu are tocmai legatura cu metroul dar statia Bastille e situata fix deasupra canalului Saint Martin, acolo unde canalul Saint Martin iese de sub oras in portul Arsenal. In filmuletul pus mai jos se vede si metroul trecand pe
, iar jos este ecluza Canalului Saint Martin
În poza de mai jos este staţia Bastille situată chiar deasupra canalului.
http://endellionbarge.wordpress.com/201 ... l-for-now/
http://endellionbarge.wordpress.com/2011 ... for-now/
entering-tunnel-at-la-bastille-jack.jpg (258.31 KB; downloaded 5541 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
Dr2005
Mai există conductori la metroul parizian? Eu ştiam că se taxează bilet/cartelă/titlu de călătorie la intrarea în staţie, nu vine conductorul în tren să verifice biletele.
2009 wrote:
Bingo!
e si in curs de automatizare, iar in 2012 va fi fara conductor.
Mai există conductori la metroul parizian? Eu ştiam că se taxează bilet/cartelă/titlu de călătorie la intrarea în staţie, nu vine conductorul în tren să verifice biletele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Cred ca 2009 a vrut sa spuna fara mecanic de tren, asa se intelege din fraza, conductor = mecanic de tren.
Cred ca 2009 a vrut sa spuna fara mecanic de tren, asa se intelege din fraza, conductor = mecanic de tren.
📖 Pagination options