Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcția de parcări în București

878 posts, 270439 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 63
 
 

📖 Pagination options


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Dominatrix

misterr wrote:
Parcare subterană cu platformă din sticlă în centrul Capitalei
Dezbaterea publica referitoare la acest proiect pe site'ul primariei generale: http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/pro ... ?catid=12#

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Dominatrix

Trei ani şi o groapă: 400 de locuri la Universitate

Dacă dai o căutare pe Google după "parcare Bucureşti", serviciul de hărţi al motorului de căutare îţi va oferi printre primele recomandări două hipermarketuri şi stadionul Ghencea. După zece ani în care investiţiile administraţiei locale în infrastructură s-au concentrat pe (re)asfaltări şi borduri, parcările din malluri şi hipermarketuri au fost o gură de aer pentru o capitală în care numărul de maşini a crescut de la an la an.


Cele aproape 1,2 milioane de maşini din Bucureşti ar trebui să încapă în circa 300.000 de locuri de parcare din oraş, iar în ultimii ani numărul de maşini a continuat să crească, dar locuri de parcare au creat în primul rând mallurile construite în Capitală.

Pe hârtie, o serie de parcaje subterane în puncte cheie ale Capitalei sunt desenate de câţiva ani buni. Pentru echipele de reporteri care acoperă proiectele de infra­structură ale municipalităţii din Bucureşti însă există puţine subiecte concrete de abordat în luna septembrie 2011.

După terminarea Pasajului Basarab şi a stadionului Naţional Arena, lucrări care însumează investiţii de peste 400 mil. euro, iar cu străzile din Centrul Istoric al Capitalei aproape finisate, proiectul "vedetă" al toamnei este par­carea subterană din Piaţa Universităţii.

Lucrările începute în prima parte a lui 2011 şi promise spre terminare în primăvara următoare ar trebui să pu­nă la dispoziţie 400 de locuri de parcare, în urma unei investiţii de 13 mil. euro, într-un punct cheie al Capitalei.

O picătură într-un oraş în care pe străzile laterale maşinile sunt înşirate mărgele pe trotuar sau direct pe prima bandă. O simplă vizită de lucru a primarului Sorin Opres­cu în care se discută dacă "macaraua o mai folosiţi?" sau dacă "în jur clădirile sunt în regulă? Ăsta e mare lucru!", atrage echipe de ştiri de la toate televiziunile. Câte din proiectele cu o valoare totală de câteva sute de milioane de euro se vor realiza în viitorul apropiat?


Faza de "dialog competitiv". Parcarea de la Piaţa Universităţii este prima investiţie de amploare a Primăriei Generale într-o asemenea lucrare.

Dacă Pasajul Basarab şi Stadionul Naţional au rădăcini în administraţiile anterioare, proiectul de realizare a parcajelor subterane a fost remodelat în 2009, în mandatul primarului Sorin Oprescu. În acel an, Administraţia Străzilor din Bucureşti a selectat dintr-o listă cu 20 de proiecte opt loturi pentru viitoare parcări subterane, cu circa 7.500 de locuri şi o valoare totală a investiţiei estimată la 420 de milioane de euro. Până acum însă, doar parcarea de la Universitate a trecut de pe hârtie pe şantier. Celelalte proiecte zac în continuare în sfera birocratică.

Există un termen specific în limbajul administrativ pentru stadiul în care se află planurile pentru par­cări subterane: "procedură de dialog competitiv". Această noţiune înseamnă că ASB poartă discuţii cu firme de profil admise la o preselecţie anterioară pentru identificarea unor soluţii "viabile" ale proiectului, pe baza cărora se vor redacta ofertele finale, după care va fi selectat un câştigător. În traducere liberă, sunt în continuare la nivel de dezbatere.

Între timp, din cele opt proiecte au mai rămas doar cinci, care vor fi derulate în parteneriat public-privat, cu o capacitate redusă faţă de planul iniţial: aproa­pe 3.000 de locuri de parcare, dintre care jumătate într-un parcaj subteran din Piaţa Alba Iulia, apoi 600 de locuri în Piaţa Charles de Gaulle, iar restul distribuite aproximativ egal între Edgar Quinet, Walter Mă­ră­­cineanu şi Piaţa Dorobanţi, conform celor mai recente date de la Administraţia Străzilor din Bucureşti.[/b:201lxu8g]

Dintre acestea cinci, cele mai mari şanse de începere a lucrărilor le are parcajul din Piaţa Charles de Gaulle, fiind singurul proiect care a trecut de etapa "dialog competitiv", însă autorităţile nu au avansat niciun termen concret.[/b:201lxu8g]

Se lucrează şi la un proiect de parcare în centrul vechi al Bucureştiului, lângă Curtea Veche, estimat la câteva sute de locuri de parcare, însă ASB nu a oferit precizări asupra acestui program.

Prezent la o vizită de lucru la parcarea subterană din Piaţa Universităţii spre sfârşitul lunii septembrie,primarul Sorin Oprescu s-a rezumat să spună despre parteneriatul public-privat pentru Piaţa Charles de Gaulle doar că sunt anumite "probleme existenţiale" pe care administraţia trebuie să le lămurească cu partenerii privaţi. Oficialul nu a precizat o dată concretă pentru începerea lucrărilor, menţionând doar că se va întâmpla "în curând".[/b:201lxu8g]

Pentru că "iarna nu-i ca vara". Parcarea de la Universitate este săpată în prezent până la 4 metri, iar adâncimea trebuie să mai coboare până la 15 metri, pe care să fie dispuse cele trei etaje. Ca lucrările să poată continua, parcarea trebuie să fie acoperită cu beton la nivelul solului până în iarnă. Constructorii dau asigu­rări că termenul va fi respectat "dacă nu va fi o iar­nă foarte grea", iar în aprilie se pot parca primele maşini.

Despre amânări ale unor proiecte pe motiv că "iarna nu-i ca vara" s-a tot auzit în Bucureşti în ultimii ani. Deocamdată, cel puţin în ziua în care a venit Oprescu în vizită la şantier, câteva zeci de muncitori ai consorţiului format din firmele spaniole Inter Parking Hispania, Terra Test Cimentaciones, Alius Inversiones şi Simex SA erau la lucru cu veste reflectorizante şi căşti de protecţie.

Park & Ride. Conform datelor de la Administraţia Străzilor, primăria mai are trei proiecte în sistem "Park&Ride" - garaje de parcare realizate pentru cei care îşi lasă maşinile pe timpul zilei pentru a circula cu mijloacele de transport în comun şi le recuperează seara - care însumează circa 2.300 de locuri.

O cifră de asemenea derizorie, dacă ţinem cont că direcţia de trafic de la Poliţie estimează nu­mă­rul autovehiculelor care tranzitează capitala la 1,5 milioane de unităţi pe zi, dar tot ar fi ceva decât nimic.

Dintre cele trei proiecte, două sunt începute, şi anume Park & Ride Liviu Rebreanu, în Titan, cu o capacitate de 540 de locuri, început în luna iulie 2011 şi cu o durată de execuţie de 18 luni, şi Park & Ride Aerogării, un garaj de 204 locuri, început în noiembrie 2010, cu o durată similară de execuţie. [/b:201lxu8g](incepute...my ass - nota proprie)

La cine este însă responsabilitatea de a construi locuri de parcare în Capitală? ASB motivează că are doar 128 de spaţii de parcare în administrare, însumând 6.300 de locuri, şi că nu ia bani de pe ridicarea maşinilor parcate ilegal.

Departamentul de Exploatare Parcaje, o divizie aflată tot în cadrul Primăriei Generale, a încasat în perioada martie 2009 - mai 2011 6 milioane de lei din plata locurilor de parcare (aproape 1,5 milioane de euro). Cu aceşti bani se puteau costrui doar 40 de locuri de parcare, dacă luăm în considerare costurile de la parcajul subteran de la Universitate. Reprezen­tanţii Primăriei Capitalei susţin că încasările sunt mici pentru că sumele provenite din ridicarea maşinilor parcate ilegal merg la primăriile de sector.

De cealaltă parte, administraţiile de sector reclamă o hotărâre a Consiliului General al Capitalei (124/2008) care le împiedică să elibereze autorizaţii de parcare pe bulevardele principale şi străzile secundare şi să obţină astfel mai mulţi bani, iar sumele din ridicările de maşini sunt folosite pentru trasarea marcajelor stradale.

"Noi încasăm 30% din ridicarea maşinilor de pe raza sectorului, cea mai mare cotă dintre toate sectoarele, respectiv circa 80 de lei din fiecare maşină ridicată, iar în fiecare zi se ridică 30-40 de maşini", spune Alexandru Ichim, purtător de cuvânt al Primăriei sectorului 1. Oficialul argumentează că banii încasaţi au fost folosiţi pentru trasarea marcajelor pentru străzile secundare cu sens unic, prin care s-au amenajat noi locuri de parcare, care nu aduc însă bani din cauza directivei de la Consiliul General.

"Mai avem 6.500 de locuri de parcare din zona rezidenţială, unde încasăm cam 80 de lei pe an pe fiecare loc. În condiţiile HCG 124, acestea, alături de înca­sările din ridicarea de maşini, sunt singurele venituri pe care le avem anual", spune oficialul.

42.jpg (132.03 KB; downloaded 3646 times)


Încasările sunt mai reduse în celelalte sectoare, unde cota din ridicările de maşini este redusă. Spre exem­plu, la nivelul sectorului 6, doar 10% din sumele taxate pentru ridicarea maşinilor revin primăriei. Instituţia nu a precizizat la solicitarea Business Construct suma totală încasată.

Dacă există o parte bună în haosul parcajelor, aceea este că deficitul pare să rămână constant. În 2010 numărul autovehiculelor înmatriculate în Bucureşti era de 1,2 milioane, însă în august 2011 numărul a scăzut la 1,14 milioane de unităţi, conform datelor furnizate de serviciul de înmatriculări al Capitalei. Evoluţia poate fi pusă pe seama prăbuşirii pieţei auto şi a radierilor din cadrul programului Rabla, dar şi a orientării masive a proprietarilor de maşini second-hand spre Bulgaria în vederea înmatriculării.

Aceleaşi date de la serviciul de înmatriculări arată pentru prima jumătate a anului o reluare a "sporului pozitiv", cu 90.000 de maşini nou înmatriculate şi doar 35.000 radiate.

Alături de maşinile cu prezenţă constantă în Capitală, numărul autovehiculelor urcă până aproape de 1,7 milioane, spunea chiar Sorin Oprescu în acest an. În Bucureşti există circa 310.00 locuri de parcare, din care aproximativ 10% sunt situate pe terenurile marilor centre comerciale.

Lăsarea maşinilor pe străzi sau pe trotuare reprezintă un preţ pe care bucureştenii îl plătesc pentru non­şalanţa cu care autorităţile au permis aglomerarea oraşului cu blocuri de locuinţe sau de birouri ridicate fără suficiente locuri de parcare în mijlocul unor zone de case, dar şi pentru faptul că în 20 de ani construirea unor parcaje nu a fost prioritate. O constatare importantă a autorităţilor ar fi faptul că şi şoferii au drept de vot.

Cert este că la bilanţul de trei ani de mandat Sorin Oprescu a avut puţine de spus la capitolul parcări, considerat "o problemă majoră a oraşului, deci o prioritate majoră", spunând totodată că "am început să construim sau suntem pe punctul de a face acest lucru". Deocamdată se vede însă doar o groapă.[/b:201lxu8g]

Sursa: http://www.zf.ro/business-construct/tre ... te-8812814

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti ByOnu

Dominatrix wrote:
...În Bucureşti există circa 310.00 locuri de parcare...


greu cu matematica asta... pai ori este 310.000 ori 31.000, ca 310.00 nu se poate... :roll:

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti subway guru

Fara publicare in SEAP nu cred o iota...

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Dominatrix

Din Gandul (link)

VIDEO. HARTA PARCĂRILOR care vor fi construite în Bucureşti: ce şantiere se vor deschide după "subterana" de la Universitate

În ianuarie 2009, primarul Sorin Oprescu anunţa că în câteva luni vor începe lucrările de construcţii la opt parcări subterane. Acestea ar fi trebuit realizate în parteneriat public-privat. În asociere, municipalitatea urma să vină cu terenurile situate în zone ultracentrale dar foarte aglomerate iar investitorii cu peste 420 de milioane de euro.

Cele opt parcări subterane ar urma să fie construite la Universitate, Piaţa Alba Iulia, Piaţa Dorobanţi, Edgar Quinet, Piaţa Constituţiei, Walter Mărăcineanu, Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei. În 2011, doar la Universitate s-au început lucrările, restul parcărilor subterane aflându-se în diverse faze ale procedurii de "dialog competitiv".

Harta noilor parcări din Capitală





Parcarea de sub "coada calului"

Prima parcare subterană în parteneriat public-privat se construieşte la Universitate. Aceasta va avea trei nivele şi este prevăzută cu 420 de locuri pentru maşini şi 21 pentru motociclete. Iniţal trebuia construită doar pe două niveluri şi ar fi trebuit să aibă 300 de locuri pentru autoturisme şi 25 pentru motociclete. Planul iniţial a fost modificat din cauză că în timpul săpăturilor arheologice s-au descoperit zidurile unei foste biserici care au trebuit conservate.

Lucrările de construcţie au început anul trecut şi ar urma să fie finalizate în 2012. Pentru desfăşurarea lor a fost necesară mutarea temporară a celor patru statui în Parcul Izvor. Municipalitatea a pus la dispoziţie terenul, iar investitorul privat, consorţiul de firme Inter Parking Hispania SA, Terra Test Cimentaciones SL, Alius Inversiones SL şi Simex SA, suportă atât costurile legate de mutarea statuilor, cât şi pe cele legate de construcţia parcajului subteran. Până acum s-au executat în proporţie de 70 la sută pereţii mulaţi, s-au turnat 30 de piloni din cei 90 prevăzuţi şi s-a excavat până la o adâncime de 4,3 metri.

Tariful mediu pe oră pentru un loc de parcare va fi echivalentul a 0,38 euro. Primarul Oprescu a promis că parcarea va fi gata în primăvara anului viitor.

Edgar Quinet - dialog competitiv cu consorţiul Parcare Eduard Quinet

Parcarea subterană de pe strada Edgar Quinet este prevăzută cu 380 de locuri. Aceasta ar trebui construită între facultăţile de Litere şi Arhitectură, însă potrivit directorului Direcţiei Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei, Bogdan Hreapcă "încă nu s-a căzut de acord pe unde să fie ieşirile din parcare".

Biroul de presă al Primăriei Capitalei ne-a precizat că pentru această parcare "în prezent se desfăşoară dialogul competitiv cu candidatul preselectat, Consorţiul Parcare Eduard Quinet, pentru identificarea soluţiilor viabile proiectului în etapa a doua a procedurii de atribuire a contractului de concesiune". Pentru această parcare subterană nu există Plan Urbanistic Zonal. Perioada de executare a lucrărilor a fost stabilită la 36 de luni de la data semnării contractului.

În 2006, în studiul de fezabilitate, parcarea subterană de pe Edgar Quinet, cu 380 de locuri, costa 32.916.805 euro. Preţul calculat în timpul administraţiei Videanu a fost înjumătăţit de angajaţii primarului general, Sorin Oprescu. Investiţia este acum de 13.412.490 de euro. Un calcul simplu arată că un loc de parcare se va construi cu 35.296 de euro.

Walter Mărăcineanu - în dialog competitiv cu un consorţiul austriaco-român

Pentru parcarea subterană de pe Walter Mărăcineanu, iniţial, în studiul de fezabilitate figurau 281 de locuri. Acum, numărul acestora s-a redus cu 40. Directorul Direcţiei de Investiţii, Bogdan Hreapcă, a declarat că numărul acestora a scăzut din cauza unor copaci.

"În zonă sunt nişte arbori seculari care nu pot fi tăiaţi. Ar fi şi păcat de ei. Investiţia s-a redus de la 11.300.000 de euro la 8.467.000 de euro. Asta însemnă că suma scade cu 20 la sută iar numărul locurilor de parcare cu 15 la sută". Asta însemnă că un loc de parcare se va construi cu 35.296 de euro.

Potrivit biroului de presă al Primăriei Capitalei, "în prezent se desfăşoară dialog competitiv cu candidatul preselectat, Consorţiul SNC Lavalin SAS - APCOA Austria Gmbt - SC Consola Grup Construct SRL, pentru identificarea soluţiilor viabile proiectului". Perioada de execuţie a lucrărilor este estimată la 24 de luni iar PUZ-ul a fost aprobat de CGMB în luna iulie a acestui an.

http://www.youtube.com/watch?v=OJzEFlVr6mM




Alba Iulia - un parcaj subteran fără investitori

"Parcarea subterană de la Piaţa Alba Iulia a fost total incorect dimensionată. Iniţial avea 2.190 de locuri de parcare. Am venit pe 1.496 locuri de parcare şi am scăzut valoarea investiţiei de la 172 milioane de euro la 68 de milioane de euro. Asta înseamnă că am scăzut cu 40 la sută numărul locurilor de parcare şi cu 60 la sută valoarea investiţiei", a explicat Bogdan Hreapcă, directorul Direcţiei Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.

Lucrările la parcarea subterană de la Piaţa Alba Iulia vor dura trei ani, iar un loc de parcare se va construi cu 45.652 de euro. Biroul de presă al Primăriei Capitalei ne-a precizat că "pentru această parcare subterană a fost publicat anunţul de participare aferent procedurii însă nu au fost depuse candidaturi iar procedura a fost anulată potrivit prevederilor legale".

Pentru parcarea subterană de la Piaţa Alba Iulia, PUZ-ul a fost aprobat de CGMB în luna aprilie a acestui an.

La Piaţa Charles de Gaulle se intabulează terenul

Parcarea subterană de la Piaţa Charles de Gaulle va avea 600 de locuri. Aceasta va fi construită pe trei nivele şi va costa 50 de milioane de euro. Accesul în parcarea subterană se va face atât din viitorul pasaj cât şi din străzile Mareşal Prezan şi Dorobanţi.

http://www.youtube.com/watch?v=yl6_Xsl9X5Y




Acum Primăria Capitalei face demersuri pentru obţinerea unei noi intabulări care va conţine suprafaţa viitoarei parcări subterane, dar şi a viitorului pasaj rutier pentru care CGMB a alocat 58 de milioane de euro. Lucrările la pasajul subteran ar fi trebuit să înceapă în luna august.

Potrivit biroului de presă al Primăriei Capitalei "în prezent a fost încheiată procedura de dialog competitiv, a fost desemnat investitorul câştigător şi urmeză să se semneze contractul de concesiune. După aceste etape vor demara lucrările de execuţie". Certificatul de Urbanism a fost prelungit până la sfârşitul lunii iunie a anului viitor iar PUZ-ul urmează să fie modificat.

În Piaţa Charles de Gaulle un loc de parcare se va construi cu 74.550 de euro, preţ aprobat de CGMB.

Piaţa Dorobanţi în dialog competitiv cu două SRL-uri

La Piaţa Dorobanţi este prevăzută o parcare subterană pe două nivele cu 254 de locuri. Investiţia este 9,3 milioane de euro fără TVA.

Potrivit deciziei CGMB un loc de parcare se va construi cu 154.169 de euro. Biroul de presă al Primăriei Capitaleri ne-a precizat că "în prezent se desfăşoară dialog cometitiv cu candidatul preselectat , Consorţiul SC Baupartner SRL -SC Parking Experts SRL, pentru identificarea soluţiilor viabile proiectului, în cadrul etapei a doua a procedurii de atribuire a contractului de concesiune a lucrărilor publice".

Perioada de execuţie a investiţiei este de doi ani. După depunerea ofertei finale urmează semnarea contractului. PUZ-ul pentru parcarea subterană de la Piaţa Dorobanţi a fost aprobat de CGMB la sfârşitul lunii iulie a acestuia an.

Spaniolii au identificat 69 de zone pentru parcări supra şi subterane

Specialiştii municipalităţii susţin că zonele pentru parcări au fost alese în urma unui studiu făcut de experţi. "Strategia de parcare pe teritoriul municipiului Bucureşti" a fost făcută de Primăria Capitalei în parteneriat cu firma de consultanţă spaniolă INOCSA şi cu o firmă de avocatură.

În 2007, firma spaniolă a realizat un sondaj printre şoferii bucureşteni pentru a afla dacă oraşul are nevoie de locurui de parcare, cercetare care a fost necesară pentru elaborarea altei strategii "pentru dezvoltarea parcărilor în parteneriat public-privat", document care a costat 600.000 de euro. Proiectul a vizat identificarea necesarului de locuri de parcare în Bucureşti.

Spaniolii au împărţit centrul Bucureştiului în 25 de subzone pentru a stabili un necesar de locuri de parcare, dar şi posibilităţi de construire a acestora. În cadrul studiului au fost identificate 69 de locuri unde ar trebui construite viitoarele parcări subterane şi supraterane.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Grigore

In anii de glorie basesciana, adica atunci cand actualul presedinte isi exersa talentele de actor plangacios din postura de primar general, care se facea ca face, pretinsele motive de galceava Basescu-Giugula erau trei proiecte din studiul JICA. Cel mai popular a fost si a ramas Pasajul Basarab, dar mai erau inca doua: Pasajul Piata Sudului si Parcarea subterana Gara de Nord. Daca Pasajul Piata Sudului inca e in discutie si in plan, Parcare Gara de Nord a disparut cu totul din intentiile de dezvoltare ale Primariei. Desi ar fi mai mult decat necesara.

Era vorba de 1400 de locuri + terminal multimodal, RATB - metrou - autogara de construit pe 4 nivele parca sub Parcul Garii de Nord din fata Ministerului Transporturilor. Proiectul asta a murit de tot?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti DanCld

Proiectele vehiculate atunci aveau finantare europeana (marinarul mersese pana la obtinerea hotararii de guvern). Intre timp oferta de la BEI a expirat, anii au trecut...

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Grigore

De acord, s-a pierdut finantarea contractata atunci. Insa asta nu schimba faptul ca proiectul in sine era foarte util. Deci cursul firesc ar fi fost reluarea procedurii de obtinere a finantarii. Ori ma surprinde sa vad ca aceasta parcare a disparut cu totul din noile planuri, ca si cand nici n-a existat vreodata.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti bogd_an

Dominatrix wrote:
"Parcarea subterană de la Piaţa Alba Iulia a fost total incorect dimensionată. Iniţial avea 2.190 de locuri de parcare. Am venit pe 1.496 locuri de parcare şi am scăzut valoarea investiţieide la 172 milioane de euro la 68 de milioane de euro. Asta înseamnă că am scăzut cu 40 la sută numărul locurilor de parcare şi cu 60 la sută valoarea investiţiei", a explicat Bogdan Hreapcă, directorul Direcţiei Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.


Consider ca este o suma enorma pentru o parcare!

Din banii astia se pot face o gramada de alte lucrari mult mai utile si mai urgente decat parcarea din rondul de la Alba Iulia.
Sa fim seriosi, exista deja o parcare acolo, este mai mereu goala sau insuficient ocupata, locuitorii din zona preferand sa-si parcheze masinile pe lateral sau in alta parte, pentru ca parcarea e spatiul public, chiar daca e platita la ADP nu costa nici pe departe cat va costa un loc intr-o parcare realizata in PPP.
De exemplu, parcarea de la City Mall, care este mai mult goala, chiar daca in zona este criza mare cu locurile de parcare.

Cu banii astia se puteau face (stiu ca banii ar fi fost obtinuti prin organisme internationale, PPP sau alte metode de finanteare, dar la fel s-ar fi putut organiza si alte proiecte):

- 1 spital modern;

- 2 proiecte de pasaje (asemenea pasajelelor Otopeni, Chitila, Stefanesti) in zonele fierbinti ale CB, Domnesti, Cernica, CB x Sos Tudor Vladimirescu, pe scurt, puteau fi rezolvate conflictele de trafic de pe traseul CB sau macar cele urgente;

- 3 stadioane precum cel din Ploiesti;

- 4 pasaje precum Pasajul Baneasa Subteran in intersectii care sufoca traficul, ca Stefan cel Mare x Floreasca, Romana x Dacia, Mihai Bravu x Soseaua Iancului, Piata Sudului x Soseaua Oltenite etc, ati inteles ideea;

- 5 pasaje consolidate;

- 6 patinoare, in 6 orase diferite. Poate ca nu au Mall, gara renovata sau pasaje hobanate si poate chiar nu trebuie. Dar poate investim si in alte proiecte, mai ales in viitor. Viitorul copiilor nostri.

Si as putea sa o tin la nesfarsit, dar nu vreau sa plictisesc!

Stiu ca planurile astea sunt puerile, nefondate, fanteziste si chiar aberante pentru situatia economica actuala, dar uitati cate se pot face cu aproximativ 70 de milioane de euro. Inclusiv taxe si ... costuri neplanificate!
Dar cu 150 de milioane!? Dar cu 500 de milioane? Dar cu 1 miliard, in decurs de 10 ani, sa spunem?!

Acum o dau un pic in politica.
Nu cumva ar fi fost Oprescu mai simpatizat si poate chiar mai putin ignorat daca ar fi venit cu lista asta sau cu oricare alta in campanie si nu cu aberatia de Autostrada Suspendata?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Dominatrix

321 de locuri de parcare noi în Sectorul 2

Administraţia Domeniului Public (ADP) Sector 2 s-a angajat să amenajeze peste 300 de noi locuri de parcare în cartierele Baicului, Chişinău, Mihai Bravu şi Colentina până la începutul lunii decembrie. Contractul obţinut de firma Terra Nova Construct a fost suplimentat de mai multe ori, de la atribuirea lui în 2010, contra sumei de 3,13 milioane lei.

Cele 321 de noi locuri de parcare vor fi date spre închiriere locuitorilor din cartierele Baicului, Chişinău, Mihai Bravu şi Colentina din Sectorul 2 al Capitalei.

“Pentru amenajarea noilor locuri de parcare au fost identificate terenuri pretabile pentru acest gen de investiţii, sunt libere de sarcini, iar Primăria Sectorului 2 le va amenaja pentru noile destinaţii. După salubrizarea lor se vor executa lucrări de săpătură, montarea stratului de fundaţie şi dalelor înierbate şi construirea trotuarelor pietonale. De asemenea, se vor amenaja aleile de acces în parcaje a autovehiculelor, precum şi cele pietonale, iar la final parcajele vor fi numerotate”, au precizat pentru B365.ro reprezentanţii Primăriei Sectorului 2.

Potrivit anunţului de atribuire publicat pe site-ul guvernamental de licitaţii publice (SEAP), pentru 105 din cele 321 locuri de parcare propuse, Administraţia Domeniului Public (ADP) Sector 2 va plăti 225.482 de lei cu TVA, ceea ce înseamnă 2.147 de lei pentru fiecare loc. Contractul a fost adjudecat de firma Terra Nova Construct SRL prin procedura de negociere fără anunţ de participare, oferta înaintată de societatea comercială fiind de trei ori mai mică decât estimarea iniţială a valorii contractului.

Preţul de închiriere al unui loc de parcare în Sectorul 2 variază între 36,5 şi 76,65 lei pe an, în funcţie de zonă. În aceste condiţii, la fiecare patru contracte de închiriere semnate de bucureşteni cu administraţia locală, în medie, primăria mai poate realiza un loc nou de parcare.

SC Terra Nova Construct SRL şi-a adjudecat, în primăvara anului trecut, construcţia unui lot de 1.376 de locuri de parcare pentru suma de 3,13 milioane de lei cu TVA inclus. La licitaţia de pe 29 aprilie 2010 s-au prezentat 25 de oferte. Ulterior, prin mai multe acte adiţionale, suma a fost majorată iniţial cu 32.287 de lei, contractul de lucrări suplimentare fiind atribuit societăţii Terra Nova prin negociere fără anunţ de participare. Printr-un alt act adiţional, suma a mai crescut cu încă 11.210 lei.

http://b365.ro/news/321-de- ... ectorul-2/

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti andrei11

“Pentru amenajarea noilor locuri de parcare au fost identificate terenuri pretabile pentru acest gen de investiţii, sunt libere de sarcini, iar Primăria Sectorului 2 le va amenaja pentru noile destinaţii.

Stiti care e problema cu aceste "noi" locuri de parcare identificate pe terenuri pretabile pentru acest gen de investiţii, si care sunt libere de sarcini ? . Pe ele sunt deja parcate masini, asadar numarul real de masini "noi" care vor parca este mai mic, chiar semificativ mai mic decat cel declarat de autoritati.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti telvanni

Rugam colegii de forum care, din intamplare, locuiesc pe langa un asemenea loc sa ne tina la curent cu evolutia lucrarilor. Mai rau e ca nu cumva aceste locuri sa "manance" din spatiul verde care si asa in aceste zone e sublim lipsind cu desavarsire.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 63
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use