Topic: Știri și articole din presă
499 posts, 194718 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Știri și articole din presă
Utilizator anonim
Japonia va finanţa construcţia reţelei de metrou Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei în România, a anunţat, miercuri, că a luat decizia de a acorda României un împrumut în valoare de circa 315 milioane euro, pentru realizarea proiectului "Legătura de Acces a reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă".
"Acest proiect de infrastructură are o importanţă majoră, el realizând legătura dintre centrul Capitalei şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă", potrivit unui comunicat emis de Ministerul Transporturilor. Proiectul finanţat de Guvernul japonez reprezintă o soluţie viabilă pentru eliminarea blocajelor rutiere constante şi a poluării aerului cu care se confruntă Bucureştiul.
Guvernul României consideră că acest proiect va constitui un exemplu de cooperare în domeniul infrastructurii şi al conservării mediului, încurajând relaţiile economice de ansamblu între România şi Japonia.
http://www.realitatea.net/japonia-va-fin ... 342.html
Japonia va finanţa construcţia reţelei de metrou Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei în România, a anunţat, miercuri, că a luat decizia de a acorda României un împrumut în valoare de circa 315 milioane euro, pentru realizarea proiectului "Legătura de Acces a reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă".
"Acest proiect de infrastructură are o importanţă majoră, el realizând legătura dintre centrul Capitalei şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă", potrivit unui comunicat emis de Ministerul Transporturilor. Proiectul finanţat de Guvernul japonez reprezintă o soluţie viabilă pentru eliminarea blocajelor rutiere constante şi a poluării aerului cu care se confruntă Bucureştiul.
Guvernul României consideră că acest proiect va constitui un exemplu de cooperare în domeniul infrastructurii şi al conservării mediului, încurajând relaţiile economice de ansamblu între România şi Japonia.
http://www.realitatea.net/japonia-va-fin ... 342.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Utilizator anonim
Construcţia metroului spre Otopeni va începe cel târziu în 2011
Mult aşteptatul proiect de construire a liniei de metrou spre Otopeni începe să prindă contur. După ani de promisiuni şi amânări, autorităţile au spus că până la finalul anului vor demara lucrările la magistrala care va lega centrul Capitalei de Otopeni, iar în cel mult şase ani proiectul va fi finalizat.
Ministerul Transporturilor a semnat, recent, un acord cu Guvernul Japoniei prin care sunt asigurate peste 300 de milioane de euro pentru demararea proiectului de construire a liniei de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă. Ideea nu este una noua, dar conducerea Metrorex a spus că de data aceasta proiectul este luat în serios.
"Probabil lucrările vor începe în ultima parte a anului în curs, poate în prima parte a anului viitor şi probabil că în mai puţin de cinci ani de zile să fie lucrarea încheiată", a precizat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Într-o primă variantă a proiectului, linia de metrou spre Otopeni ar urma să pornească de la Gara de Nord, către 1 Mai, Piaţa Presei, Băneasa şi Aeroportul Otopeni. A doua variantă prevede construirea metroului dinspre Piaţa Victoriei, Piaţa Presei Libere, Băneasa şi Otopeni.
Până să circule cu metroul spre Otopeni, bucureştenii s-ar putea bucura mai întâi de magistrala dintre Universitate şi Drumul Taberei. Cu puţin noroc, lucrările la această linie ar urma să înceapă la vară. "În cursul lunii februarie vom face prima strigare în ceea ce priveşte alegerea constructorilor. Şi după jumătatea anului cu siguranţă vom începe organizările de şantier pe zona respectivă", a completat Udrişte.
Metroul bucureştean are o lungime de 67 de kilometri şi un număr de 49 de staţii. 40 dintre acestea au fost construite înainte de 1989, iar restul în ultimii ani. Şi acestea s-au bazat însă pe lucrări începute înainte de 1989, în ultimii 20 de ani nicio linie nefiind construită de la zero.
http://www.realitatea.net/constructia-m...95651.html
Construcţia metroului spre Otopeni va începe cel târziu în 2011
Mult aşteptatul proiect de construire a liniei de metrou spre Otopeni începe să prindă contur. După ani de promisiuni şi amânări, autorităţile au spus că până la finalul anului vor demara lucrările la magistrala care va lega centrul Capitalei de Otopeni, iar în cel mult şase ani proiectul va fi finalizat.
Ministerul Transporturilor a semnat, recent, un acord cu Guvernul Japoniei prin care sunt asigurate peste 300 de milioane de euro pentru demararea proiectului de construire a liniei de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă. Ideea nu este una noua, dar conducerea Metrorex a spus că de data aceasta proiectul este luat în serios.
"Probabil lucrările vor începe în ultima parte a anului în curs, poate în prima parte a anului viitor şi probabil că în mai puţin de cinci ani de zile să fie lucrarea încheiată", a precizat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Într-o primă variantă a proiectului, linia de metrou spre Otopeni ar urma să pornească de la Gara de Nord, către 1 Mai, Piaţa Presei, Băneasa şi Aeroportul Otopeni. A doua variantă prevede construirea metroului dinspre Piaţa Victoriei, Piaţa Presei Libere, Băneasa şi Otopeni.
Până să circule cu metroul spre Otopeni, bucureştenii s-ar putea bucura mai întâi de magistrala dintre Universitate şi Drumul Taberei. Cu puţin noroc, lucrările la această linie ar urma să înceapă la vară. "În cursul lunii februarie vom face prima strigare în ceea ce priveşte alegerea constructorilor. Şi după jumătatea anului cu siguranţă vom începe organizările de şantier pe zona respectivă", a completat Udrişte.
Metroul bucureştean are o lungime de 67 de kilometri şi un număr de 49 de staţii. 40 dintre acestea au fost construite înainte de 1989, iar restul în ultimii ani. Şi acestea s-au bazat însă pe lucrări începute înainte de 1989, în ultimii 20 de ani nicio linie nefiind construită de la zero.
http://www.realitatea.net/constructia-m...95651.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Utilizator anonim
Băsescu se duce la Tokyo să ia bani pentru metrou. Când va fi gata legătura cu aeroportul Otopeni
de Adrian BĂRBULESCU | 24 FEBRUARIE 2010
Traian Băsescu se va duce la Tokyo pentru a participa la semnarea împrumutului în valoare de 340 milioane de euro pentru magistrala de metrou care va face legătura cu Aeroportul Otopeni
Preşedintele Traian Băsescu se va afla la finele săptămânii viitoare într-o vizită la Tokyo, prilej cu care va participa la semnarea acordului de împrumut dintre Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională (JICA) şi Metrorex, pentru construcţia magistralei de metrou Piaţa Victoriei - Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni, au declarat pentru Gândul surse din Ministerul Transporturilor.
Pentru ca acordul să poată fi semnat în timpul vizitei preşedintelui, Guvernul a urgentat procedurile şi a hotărât, ieri, să lanseze procedurile de contractare a împrumutului, în valoare de 340 milioane de euro. Totodată, în cel mai scurt timp vor fi aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici ai proiectului, au precizat sursele.
Memorandumul aprobat de Executiv prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea creditului de 41,87 miliarde de yeni (338,9 milioane de euro).
Lucrările pot începe la sfârşitul anului
Împrumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de 25 de ani, cu 7 ani termen de graţie şi o dobândă de 1,7% pe an. Primele lucrări vor începe chiar la finele anului în curs, cel mai târziu la începutul lui 2011, după cum declara recent directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. Imediat după semnarea acordului de împrumut, se poate trece la selectarea firmei de consultanţă care va revizui proiectul. Udrişte înclină spre soluţia ca magistrala să plece de la staţia 1 Mai, şi nu de la Piaţa Victoriei pentru că astfel costurile, estimate acum la 1,2 miliarde de euro, ar mai putea scădea.
De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, staţiile să fie mai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior.
Vom merge cu metroul la Otopeni abia în 2019
Potrivit proiectului actual, magistrala va avea 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie urmează să fie străbătută de 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens. Termenul de finalizare este de şapte ani, adică putem spera să mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.
În momentul de faţă, legătura dintre Bucureşti şi Aeroportul Otopeni este asigurată de două linii de autobuz şi de un tren care circulă din oră în oră. Proiectul prevede ca la aeroport să se construiască o staţie subterană comună, pentru metrou şi tren. Acesta din urmă nu ajunge deocamdată chiar la aeroport, ci la un peron amenajat în urmă cu un an la 3 km depărtare, de unde călătorii sunt preluaţi cu microbuzele.
În prezent, reţeaua de transport a metroului bucureştean se întinde pe 66,95 km de cale dublă, există patru magistrale cu 49 de staţii, iar distanţa medie între două staţii este de 1,5 km.
http://www.gandul.info/news/basescu-se-...ni-5604592
Băsescu se duce la Tokyo să ia bani pentru metrou. Când va fi gata legătura cu aeroportul Otopeni
de Adrian BĂRBULESCU | 24 FEBRUARIE 2010
Traian Băsescu se va duce la Tokyo pentru a participa la semnarea împrumutului în valoare de 340 milioane de euro pentru magistrala de metrou care va face legătura cu Aeroportul Otopeni
Preşedintele Traian Băsescu se va afla la finele săptămânii viitoare într-o vizită la Tokyo, prilej cu care va participa la semnarea acordului de împrumut dintre Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională (JICA) şi Metrorex, pentru construcţia magistralei de metrou Piaţa Victoriei - Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni, au declarat pentru Gândul surse din Ministerul Transporturilor.
Pentru ca acordul să poată fi semnat în timpul vizitei preşedintelui, Guvernul a urgentat procedurile şi a hotărât, ieri, să lanseze procedurile de contractare a împrumutului, în valoare de 340 milioane de euro. Totodată, în cel mai scurt timp vor fi aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici ai proiectului, au precizat sursele.
Memorandumul aprobat de Executiv prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea creditului de 41,87 miliarde de yeni (338,9 milioane de euro).
Lucrările pot începe la sfârşitul anului
Împrumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de 25 de ani, cu 7 ani termen de graţie şi o dobândă de 1,7% pe an. Primele lucrări vor începe chiar la finele anului în curs, cel mai târziu la începutul lui 2011, după cum declara recent directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. Imediat după semnarea acordului de împrumut, se poate trece la selectarea firmei de consultanţă care va revizui proiectul. Udrişte înclină spre soluţia ca magistrala să plece de la staţia 1 Mai, şi nu de la Piaţa Victoriei pentru că astfel costurile, estimate acum la 1,2 miliarde de euro, ar mai putea scădea.
De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, staţiile să fie mai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior.
Vom merge cu metroul la Otopeni abia în 2019
Potrivit proiectului actual, magistrala va avea 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie urmează să fie străbătută de 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens. Termenul de finalizare este de şapte ani, adică putem spera să mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.
În momentul de faţă, legătura dintre Bucureşti şi Aeroportul Otopeni este asigurată de două linii de autobuz şi de un tren care circulă din oră în oră. Proiectul prevede ca la aeroport să se construiască o staţie subterană comună, pentru metrou şi tren. Acesta din urmă nu ajunge deocamdată chiar la aeroport, ci la un peron amenajat în urmă cu un an la 3 km depărtare, de unde călătorii sunt preluaţi cu microbuzele.
În prezent, reţeaua de transport a metroului bucureştean se întinde pe 66,95 km de cale dublă, există patru magistrale cu 49 de staţii, iar distanţa medie între două staţii este de 1,5 km.
http://www.gandul.info/news/basescu-se-...ni-5604592
- rails
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
rails
Acord de împrumut de 300 milioane euro, aprobat de Guvern pentru linia de metrou dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
Guvernul a avizat miercuri acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntea, împrumutul va fi disponibilizat în tranşe, într-o perioadă de 11 ani de la intrarea în vigoare a acordului, în baza cheltuielilor eligibile efectuate în baza proiectului, cu o rată a dobânzii de 1,70% pe an pentru sumele care corespund datoriei principale, informează Mediafax.
Proiectul ar urma să fie finalizat până în 2019.
Documentul prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea, prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, a unui împrumut în valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legăturii reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.
Acordul privind împrumutul de peste 300 milioane de euro acordat României de Guvernul nipon a fost semnat, în luna martie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de preşedintele Traian Băsescu în Japonia.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, în vara anului trecut, că a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a unui împrumut de 300 milioane euro pentru construcţia tronsonului de metrou.
El preciza atunci că autorităţile române caută soluţii de finanţare pentru încă 500-600 milioane euro, în condiţiile în care valoarea totală a construcţiei liniei de metrou Gara de Nord-Piaţa Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.
Valoarea totală a investiţiei, derulată pe o perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achiziţiei de utilaje şi echipamente.
Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou.
Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
Reprezentanţii companiei japoneze Itochu i-au transmis premierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate în România în 2009, că intenţionează să participe la realizarea proiectului noii magistrale.
Acord de împrumut de 300 milioane euro, aprobat de Guvern pentru linia de metrou dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
Guvernul a avizat miercuri acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntea, împrumutul va fi disponibilizat în tranşe, într-o perioadă de 11 ani de la intrarea în vigoare a acordului, în baza cheltuielilor eligibile efectuate în baza proiectului, cu o rată a dobânzii de 1,70% pe an pentru sumele care corespund datoriei principale, informează Mediafax.
Proiectul ar urma să fie finalizat până în 2019.
Documentul prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea, prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, a unui împrumut în valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legăturii reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.
Acordul privind împrumutul de peste 300 milioane de euro acordat României de Guvernul nipon a fost semnat, în luna martie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de preşedintele Traian Băsescu în Japonia.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, în vara anului trecut, că a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a unui împrumut de 300 milioane euro pentru construcţia tronsonului de metrou.
El preciza atunci că autorităţile române caută soluţii de finanţare pentru încă 500-600 milioane euro, în condiţiile în care valoarea totală a construcţiei liniei de metrou Gara de Nord-Piaţa Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.
Valoarea totală a investiţiei, derulată pe o perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achiziţiei de utilaje şi echipamente.
Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou.
Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
Reprezentanţii companiei japoneze Itochu i-au transmis premierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate în România în 2009, că intenţionează să participe la realizarea proiectului noii magistrale.
- sab
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective despre M6
sab
Se pare ce este oficial. M6 va pleca de la GdN2, nu de la PV3.. De vina este, printre altele ...starea orasului din acea zona.
Iar "varul lui Jules Verne" recidiveaza...Notati termenul...in 2012 incep lucrarile... Ca doar este an electoral, trebuie prostit poporul cu ceva. Parca au mai promis unii in 2008 ca in mandatul urmator alegatorii vor avea metrou in Dr Taberei, iar altii (din aceeasi tagma) 2000km autostrazi pana in 2012..
Cand vedeti unul care vine cu trenul de la Baia Mare sa ia avionul de la Otopeni sa-mi spuneti si mie. Sau in general calatori care fac schimbul avion-tren. Pt ca ...era mare "harababura" sa schimbe la Victoriei....Asa multi din bucurestenii care vor folosi aceasta linie (si care vor asigura probabil majoritatea fluxului de pasageri, doar nu ne facem iluzia ca majoritatea utilizatorilor acestei linii se duc la aeroport si vin din provincie cu trenul...) o sa schimbe in maretul nod de incropeala Basarab si inca o data pe la Eroilor (pt M3), sau Unirii/Victoriei pt M2. Asta daca nu au norocul sa stea pe la 1Mai sau GdN, cand metroul ii duce chiar acasa.. Pe locul 2 in topul celor avantajati...cei care au norocul sa stea pe traseul M1. Cei de pe M2 sa mai astepte pana M4 ajunge la Eroii Revolutiei.
Si cum este cu cele 9 statii ?? Ca erau vreo 10 numai de la 1mai pana la iesirea din Bucureti, deci fara Otopeni si Aeroport ..
S-a schimbat traseul magistralei 6 de metrou.
http://b365.ro/news/s-a-schimbat-traseu...l-otopeni/
Linia 6 de metrou care ar urma să facă legătura între municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) va pleca de la stația 1 Mai în loc de Piața Victoriei. Devierea traseului a fost decisă de Metrorex pentru a reduce costurile de execuție a lucrării.
Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aerop Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.
Traseul inițial anunțat de compania de transport ar fi trebuit să plece de la stația de metrou Piața Victoriei și, ulterior, să ajungă la Piața Presei Libere.
“S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.
O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.
“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.
După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.
Se pare ce este oficial. M6 va pleca de la GdN2, nu de la PV3.. De vina este, printre altele ...starea orasului din acea zona.
Iar "varul lui Jules Verne" recidiveaza...Notati termenul...in 2012 incep lucrarile... Ca doar este an electoral, trebuie prostit poporul cu ceva. Parca au mai promis unii in 2008 ca in mandatul urmator alegatorii vor avea metrou in Dr Taberei, iar altii (din aceeasi tagma) 2000km autostrazi pana in 2012..
Cand vedeti unul care vine cu trenul de la Baia Mare sa ia avionul de la Otopeni sa-mi spuneti si mie. Sau in general calatori care fac schimbul avion-tren. Pt ca ...era mare "harababura" sa schimbe la Victoriei....Asa multi din bucurestenii care vor folosi aceasta linie (si care vor asigura probabil majoritatea fluxului de pasageri, doar nu ne facem iluzia ca majoritatea utilizatorilor acestei linii se duc la aeroport si vin din provincie cu trenul...) o sa schimbe in maretul nod de incropeala Basarab si inca o data pe la Eroilor (pt M3), sau Unirii/Victoriei pt M2. Asta daca nu au norocul sa stea pe la 1Mai sau GdN, cand metroul ii duce chiar acasa.. Pe locul 2 in topul celor avantajati...cei care au norocul sa stea pe traseul M1. Cei de pe M2 sa mai astepte pana M4 ajunge la Eroii Revolutiei.
Si cum este cu cele 9 statii ?? Ca erau vreo 10 numai de la 1mai pana la iesirea din Bucureti, deci fara Otopeni si Aeroport ..
S-a schimbat traseul magistralei 6 de metrou.
http://b365.ro/news/s-a-schimbat-traseu...l-otopeni/
Linia 6 de metrou care ar urma să facă legătura între municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) va pleca de la stația 1 Mai în loc de Piața Victoriei. Devierea traseului a fost decisă de Metrorex pentru a reduce costurile de execuție a lucrării.
Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aerop Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.
Traseul inițial anunțat de compania de transport ar fi trebuit să plece de la stația de metrou Piața Victoriei și, ulterior, să ajungă la Piața Presei Libere.
“S-a renunțat din cauza costurilor ridicate (n.r. – mai mari cu circa 200 milioane euro), a problemelor legate de execuție, de mediu, privind starea orașului în acea zonă, cât și de faptul că proiectul inițial avea drept scop legătura a două mari moduri de transport: pe calea ferată și pe calea aerului. Ăsta a fost scopul proiectului: să legăm transportul pe calea ferată de transportul pe calea aerului. Și în felul ăsta venim direct cu călătorii în Gara de Nord. În Piața Victoriei ar fi trebuit să se transfere și era harababură”, a motiovat Udriște la solicitarea B365.ro.
O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.
“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.
După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Două oferte pentru contractul de consultanţă de 60 mil. euro destinat metroului către Otopeni
http://www.zf.ro/companii/doua-oferte-p ... ni-8831492
Două oferte pentru contractul de consultanţă de 60 mil. euro destinat metroului către Otopeni
http://www.zf.ro/companii/doua-oferte-p ... ni-8831492
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Si komunikatul oficial:
30 septembrie 2011.
Metrorex contracteaza servicii de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” La data de 30 septembrie 2011 au fost depuse ofertele pentru contractarea serviciilor de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti”. In prima etapa de licitare, au fost calificate pe lista scurta :
1. SYSTRA SA Franta & S.C. PROIECT BUCURESTI S.A.Romania;
2. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia & S.C. METROUL S.A. Romania;
3. SNC LAVALIN Romania S.A. & TRACTEBEL ENGINEERING SA Romania & LOUIS BERGER Franta;
4. INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO and ASSOCIATES Ltd Grecia;
5. IDOM INGENIERIA Y CONSULTORIA SA Spania.
La 30 septembrie 2011, data de depunere a ofertelor finale s-au prezentat :
1. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia &S.C. METROUL S.A. Romania, S.C. SENECA GROUP INTERNATIONAL S.R.L, SYSTRA FRANTA S.A.
2. Consortiul INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO.
La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (cca o luna de zile) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului.
Obiectivul activitatii Consultantului este de a oferi Beneficiarului servicii de consultanta tehnica, economica, servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor echipamentelor si produselor pe perioada garantiei, pentru implementarea cu succes a proiectului atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat in conditiile asigurarii standardelor de calitate.
Durata contractului de consultanta este de cca 115 luni de la semnare si pana la finalizarea proiectului iar valoarea estimata este de cca 60 de milioane Euro.
Scopul proiectului„Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” este acela de a raspunde cererii in crestere pentru transport in Bucuresti si zona de nord, prin dezvoltarea unui sistem de transport rapid intre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni si Municipiul Bucuresti, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale si la imbunatatirea mediului urban prin reducerea congestionarii traficului rutier, a accidentelor in trafic si poluarii aerului.
Prin realizarea si punerea in functiune a noii linii de metrou se vor asigura conditii sporite pentru rezolvarea problemelor de transport public in zona de nord a Municipiului Bucuresti si o legatura directa intre cele doua mari moduri de transport, cel pe calea ferata prin statiile CF Gara de Nord, Gara Basarab si Gara Baneasa si cel pe calea aerului prin aeroporturile internationale Aurel Vlaicu Baneasa si Henri Coanda Otopeni.
In viitor prin dezvoltarea Liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresu se va realiza una dintre cele mai importante diametrale de transport cu metroul intre zonele de nord si sud ale capitalei.
Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala Linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Henri Coanda Otopeni.
Investitia va fi realizata dintr-un credit garantat de stat, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza JICA si din contributii locale ale Guvernului Romaniei, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Se estimeaza ca Linia 6 de metrou va deveni operationala in cca 5 ani de zile dupa inceperea lucrarilor, previzionat a demara in partea a doua a anului 2012 si inceputul anului 2013.
http://www.metrorex.ro/_read198-1
Si komunikatul oficial:
30 septembrie 2011.
Metrorex contracteaza servicii de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” La data de 30 septembrie 2011 au fost depuse ofertele pentru contractarea serviciilor de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti”. In prima etapa de licitare, au fost calificate pe lista scurta :
1. SYSTRA SA Franta & S.C. PROIECT BUCURESTI S.A.Romania;
2. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia & S.C. METROUL S.A. Romania;
3. SNC LAVALIN Romania S.A. & TRACTEBEL ENGINEERING SA Romania & LOUIS BERGER Franta;
4. INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO and ASSOCIATES Ltd Grecia;
5. IDOM INGENIERIA Y CONSULTORIA SA Spania.
La 30 septembrie 2011, data de depunere a ofertelor finale s-au prezentat :
1. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia &S.C. METROUL S.A. Romania, S.C. SENECA GROUP INTERNATIONAL S.R.L, SYSTRA FRANTA S.A.
2. Consortiul INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO.
La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (cca o luna de zile) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului.
Obiectivul activitatii Consultantului este de a oferi Beneficiarului servicii de consultanta tehnica, economica, servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor echipamentelor si produselor pe perioada garantiei, pentru implementarea cu succes a proiectului atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat in conditiile asigurarii standardelor de calitate.
Durata contractului de consultanta este de cca 115 luni de la semnare si pana la finalizarea proiectului iar valoarea estimata este de cca 60 de milioane Euro.
Scopul proiectului„Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” este acela de a raspunde cererii in crestere pentru transport in Bucuresti si zona de nord, prin dezvoltarea unui sistem de transport rapid intre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni si Municipiul Bucuresti, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale si la imbunatatirea mediului urban prin reducerea congestionarii traficului rutier, a accidentelor in trafic si poluarii aerului.
Prin realizarea si punerea in functiune a noii linii de metrou se vor asigura conditii sporite pentru rezolvarea problemelor de transport public in zona de nord a Municipiului Bucuresti si o legatura directa intre cele doua mari moduri de transport, cel pe calea ferata prin statiile CF Gara de Nord, Gara Basarab si Gara Baneasa si cel pe calea aerului prin aeroporturile internationale Aurel Vlaicu Baneasa si Henri Coanda Otopeni.
In viitor prin dezvoltarea Liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresu se va realiza una dintre cele mai importante diametrale de transport cu metroul intre zonele de nord si sud ale capitalei.
Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala Linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Henri Coanda Otopeni.
Investitia va fi realizata dintr-un credit garantat de stat, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza JICA si din contributii locale ale Guvernului Romaniei, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Se estimeaza ca Linia 6 de metrou va deveni operationala in cca 5 ani de zile dupa inceperea lucrarilor, previzionat a demara in partea a doua a anului 2012 si inceputul anului 2013.
http://www.metrorex.ro/_read198-1
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Se semnează contractul de consultanţă pentru linia de metrou care va ajunge la Otopeni
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 39523.html
14 decembrie 2011, 17:31 | Autor: Adrian Dădârlat
Metrorex va semna mâine contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente magistralei 6 de metrou, care va realiza legătura cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni.
La licitaţia organizată de Metrorex pentru atribuirea contractului au depus oferte finale două dintre cele cinci firme care s-au calificat pe lista scurtă. Este vorba despre consorţiul format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia, SC Metroul SA România, SC Seneca Group International, Systra Franţa SA, precum şi de cel compus din Ingerop International Franţa, Ingerosec Corporation Japonia, High Point Redel Anglia şi IPTANA România.
Linia 6 va face legătura cu reţeaua actuală de metrou, printr-o ramificaţie la actuala Linie 4, în zona staţiei 1 Mai, traseul avansând din zona respectivă către Piaţa Presei Libere de-a lungul DN1, până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni.
Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, în prezent se lucrează la proiectul tehnic pentru noua linie de metrou, iar ulterior se va trece la elaborarea caietului de sarcini pentru execuţia lucrărilor de infrastructura la tunele şi staţii. Licitaţia pentru aceste lucrări ar putea fi lansată în ultima parte a anului viitor.
Investiţia va fi realizată dintr-un credit de 370 de milioane de euro acordat de Guvernul Japoniei prin Agenţia Guvernamentală Japoneză JICA, precum şi din fonduri de la bugetul de stat şi din alte credite.
Se semnează contractul de consultanţă pentru linia de metrou care va ajunge la Otopeni
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 39523.html
14 decembrie 2011, 17:31 | Autor: Adrian Dădârlat
Metrorex va semna mâine contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente magistralei 6 de metrou, care va realiza legătura cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni.
La licitaţia organizată de Metrorex pentru atribuirea contractului au depus oferte finale două dintre cele cinci firme care s-au calificat pe lista scurtă. Este vorba despre consorţiul format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia, SC Metroul SA România, SC Seneca Group International, Systra Franţa SA, precum şi de cel compus din Ingerop International Franţa, Ingerosec Corporation Japonia, High Point Redel Anglia şi IPTANA România.
Linia 6 va face legătura cu reţeaua actuală de metrou, printr-o ramificaţie la actuala Linie 4, în zona staţiei 1 Mai, traseul avansând din zona respectivă către Piaţa Presei Libere de-a lungul DN1, până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni.
Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, în prezent se lucrează la proiectul tehnic pentru noua linie de metrou, iar ulterior se va trece la elaborarea caietului de sarcini pentru execuţia lucrărilor de infrastructura la tunele şi staţii. Licitaţia pentru aceste lucrări ar putea fi lansată în ultima parte a anului viitor.
Investiţia va fi realizată dintr-un credit de 370 de milioane de euro acordat de Guvernul Japoniei prin Agenţia Guvernamentală Japoneză JICA, precum şi din fonduri de la bugetul de stat şi din alte credite.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Gata, s-a semnat!
P.S.
Or parea ei, japonezii, foarte 'rigizi', dar in realitate sunt niste tipi 'simpatici'...
Pe langa declaratiile 'oficiale', ca acest proiect va fi dovada 'palpabila' si 'perena' a prieteniei romano-japoneze, doua lucruri spuse 'printre picaturi'...
Consultantul japonez:
'Eu ma trag dintr-o familie de samurai, dar pentru acest proiect nu voi folosi sabia, vom folosi 'armele' tehnologiei...'
Excelenta Sa Dl Ambasador:
'Dupa ce nu am sa mai fiu ambasador, mi-as dori sa am ocazia sa revin in Romania si de la aeroport sa ma pot urca in metrou...'
Dragutz, nu?
Gata, s-a semnat!
P.S.
Or parea ei, japonezii, foarte 'rigizi', dar in realitate sunt niste tipi 'simpatici'...
Pe langa declaratiile 'oficiale', ca acest proiect va fi dovada 'palpabila' si 'perena' a prieteniei romano-japoneze, doua lucruri spuse 'printre picaturi'...
Consultantul japonez:
'Eu ma trag dintr-o familie de samurai, dar pentru acest proiect nu voi folosi sabia, vom folosi 'armele' tehnologiei...'
Excelenta Sa Dl Ambasador:
'Dupa ce nu am sa mai fiu ambasador, mi-as dori sa am ocazia sa revin in Romania si de la aeroport sa ma pot urca in metrou...'
Dragutz, nu?
DSC03448.JPG (83.51 KB; downloaded 12706 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Metrorex a semnat contractul de consultanţă pentru realizarea Liniei 6 către Aeroportul Henri Coandă
15/12/2011
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/28839?lang=ro
Metrorex a semnat, în data de 15 decembrie 2011, contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente proiectului magistralei 6, către Aeroportul Otopeni. În urma licitaţiilor internaţionale, contractul a fost acordat consorţiului format din Padeco Japonia, în joint venture cu Oriental Consultants Japonia şi Metroul S.A. (România), având ca subcontractanţi Seneca Group International şi Systra Franţa.
Valoarea contractului este de 66,6 milioane de euro fiind finanţat printr-un credit JICA şi de la bugetul de stat.
„Demarăm unul din cele mai importante proiecte de infrastructură din România, linia 6 de metrou, care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă. Consultantul ne va oferi servicii pentru realizarea liniei, iar în primă fază se vor revizui câteva criterii tehnice pentru o parte din linie, pentru eficientizarea traficului. Noua magistrală va avea un rol important pentru sectorul de transporturi, întrucât va crea legătura între două moduri de transport: transportul feroviar, ce va avea legătură de la Gara de Nord şi transportul aerian. Proiectul va fi realizat în mai multe etape şi costurile se vor ridica la cca 1 miliard de euro. Linia ar urma să fie dată în funcţiune în 7 ani de la demararea lucrărilor”, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
De asemenea, Metrorex va demara lucrările de extindere a Magistralei 4, cele două linii urmând să fie cea mai mare diametrală a Bucureştiului, în lungime de 25 de km.
Linia va avea 14 km şi 10-14 staţii , valoarea estimativă a proiectului fiind de 800 milioane de euro, exclusiv TVA. Conform Metrorex, numărul călătorilor va fi de 50.000 de pasageri pe oră şi sens, iar numărul de trenuri va fi de 10 (cu 6 vagoane).
Proiectul va contribui la fluidizarea traficului şi la revitalizarea activităţilor socie-economice şi la stimularea dezvoltării suburbiilor din zona de nord a capitalei. Datorită implicaţiilor sale pozitive asupra factorilor de mediu, investiţia a fost declarată „Proiect de mediu” de către Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională şi JICA.
„Acest proiect va contribui la creşterea economică a zonei, linia traversând importante regiuni ale Bucureştiului care se dezvoltă continuu. De asemenea, se va promova utilizarea transportului în comun, atât cu metroul cât şi cu trenul, deoarece linia va face legătura cu gările din Bucureşti, importante noduri de transport, ca în multe alte oraşe. Încurajarea transportului în comun va contribui la creşterea gradului de socializare şi implicit la reducerea emisiilor provenite din transport. După ce vom finaliza documentaţiile necesare, vrem să demarăm proiectul pentru a fi gata conform termenului stabilit”, ne-a declarat Yuichiro Motomura, preşedinte al Padeco.
Metrorex a semnat contractul de consultanţă pentru realizarea Liniei 6 către Aeroportul Henri Coandă
15/12/2011
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/28839?lang=ro
Metrorex a semnat, în data de 15 decembrie 2011, contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente proiectului magistralei 6, către Aeroportul Otopeni. În urma licitaţiilor internaţionale, contractul a fost acordat consorţiului format din Padeco Japonia, în joint venture cu Oriental Consultants Japonia şi Metroul S.A. (România), având ca subcontractanţi Seneca Group International şi Systra Franţa.
Valoarea contractului este de 66,6 milioane de euro fiind finanţat printr-un credit JICA şi de la bugetul de stat.
„Demarăm unul din cele mai importante proiecte de infrastructură din România, linia 6 de metrou, care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă. Consultantul ne va oferi servicii pentru realizarea liniei, iar în primă fază se vor revizui câteva criterii tehnice pentru o parte din linie, pentru eficientizarea traficului. Noua magistrală va avea un rol important pentru sectorul de transporturi, întrucât va crea legătura între două moduri de transport: transportul feroviar, ce va avea legătură de la Gara de Nord şi transportul aerian. Proiectul va fi realizat în mai multe etape şi costurile se vor ridica la cca 1 miliard de euro. Linia ar urma să fie dată în funcţiune în 7 ani de la demararea lucrărilor”, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
De asemenea, Metrorex va demara lucrările de extindere a Magistralei 4, cele două linii urmând să fie cea mai mare diametrală a Bucureştiului, în lungime de 25 de km.
Linia va avea 14 km şi 10-14 staţii , valoarea estimativă a proiectului fiind de 800 milioane de euro, exclusiv TVA. Conform Metrorex, numărul călătorilor va fi de 50.000 de pasageri pe oră şi sens, iar numărul de trenuri va fi de 10 (cu 6 vagoane).
Proiectul va contribui la fluidizarea traficului şi la revitalizarea activităţilor socie-economice şi la stimularea dezvoltării suburbiilor din zona de nord a capitalei. Datorită implicaţiilor sale pozitive asupra factorilor de mediu, investiţia a fost declarată „Proiect de mediu” de către Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională şi JICA.
„Acest proiect va contribui la creşterea economică a zonei, linia traversând importante regiuni ale Bucureştiului care se dezvoltă continuu. De asemenea, se va promova utilizarea transportului în comun, atât cu metroul cât şi cu trenul, deoarece linia va face legătura cu gările din Bucureşti, importante noduri de transport, ca în multe alte oraşe. Încurajarea transportului în comun va contribui la creşterea gradului de socializare şi implicit la reducerea emisiilor provenite din transport. După ce vom finaliza documentaţiile necesare, vrem să demarăm proiectul pentru a fi gata conform termenului stabilit”, ne-a declarat Yuichiro Motomura, preşedinte al Padeco.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
Si 'komunikat-ul' Metrorex:
http://www.metrorex.ro/_read209-1
15 Decembrie 2011.
Atribuirea contractului de servicii de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor aferente proiectului „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni - Bucuresti”.
Metrorex a semnat astazi contractul de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor aferente proiectului „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni - Bucuresti”. In urma unei licitatii internationale, contractul a fost incredintat consortiului format din PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia si S.C. METROUL S.A. Romania, avand ca subcontractanti S.C. SENECA GROUP INTERNATIONAL S.R.L si SYSTRA FRANTA S.A. Consortiul va oferi S.C. METROREX S.A. servicii de consultanta (tehnica, economica, etc.), servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor, echipamentelor si produselor pe perioada de garantie pentru implementarea cu succes a Proiectului, atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat, in conditiile asigurarii standardelor de calitate. Valoarea contractului este de 6.965 milioane Yeni Japonezi - cca 66,60 M Euro, respectiv 287,81 milioane lei si este finantata printr-un credit JICA si prin contributii de la bugetul de stat.
Activitatea Consultantului va include, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
- activitati de pregatire a lucrarilor de executie si proiectare (studii, proiecte, planuri si documentatii pentru obtinerea de avize, evaluari, proiecte tehnice preliminare, caiete de sarcini, documentatii de achizitie, etc), finalizata cu perioada de achizitie si contractare a lucrarilor, echipamentelor, produselor, etc. (analiza ofertelor, asistenta la negocierea si incheierea contractelor, etc.);
- activitati de urmarire a lucrarilor (verificare de proiecte tehnice de executie, supervizare documentatii si executie a lucrarilor, monitorizare, etc.) finalizate cu punerea in functie (perioada probelor la punerea in functie si intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor necesare la punerea in functie, etc.) inclusiv monitorizarea comportarii constructiei si echipamentelor, intocmirea documentatiilor si recomandari privind lucrarile de mentenanta, remedieri, daca este cazul) si recomandari pentru eliberarea garantiilor de buna executie;
- va asista in coordonarea legala a resurselor si in administrarea obligatiilor sale contractuale in relatia cu contractantii;
- va asista in stabilirea prioritatilor pentru indeplinirea obiectivelor Proiectului;
- va analiza si va certifica justificat toate platile pe care Beneficiarul le va face pe parcursul desfasurarii Proiectului;
- va asigura respectarea, in toate fazele de desfasurare a Proiectului, a cerintelor legale in Romania privind siguranta constructiilor si a executiei, calitatea, sanatatea si mediul;
- va asista la elaborarea planurilor si programelor necesare informarii competitorilor, ofertantilor, furnizorilor si constructorilor.
Si 'komunikat-ul' Metrorex:
http://www.metrorex.ro/_read209-1
15 Decembrie 2011.
Atribuirea contractului de servicii de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor aferente proiectului „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni - Bucuresti”.
Metrorex a semnat astazi contractul de consultanta pentru pregatirea, proiectarea si supervizarea lucrarilor aferente proiectului „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni - Bucuresti”. In urma unei licitatii internationale, contractul a fost incredintat consortiului format din PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia si S.C. METROUL S.A. Romania, avand ca subcontractanti S.C. SENECA GROUP INTERNATIONAL S.R.L si SYSTRA FRANTA S.A. Consortiul va oferi S.C. METROREX S.A. servicii de consultanta (tehnica, economica, etc.), servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor, echipamentelor si produselor pe perioada de garantie pentru implementarea cu succes a Proiectului, atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat, in conditiile asigurarii standardelor de calitate. Valoarea contractului este de 6.965 milioane Yeni Japonezi - cca 66,60 M Euro, respectiv 287,81 milioane lei si este finantata printr-un credit JICA si prin contributii de la bugetul de stat.
Activitatea Consultantului va include, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
- activitati de pregatire a lucrarilor de executie si proiectare (studii, proiecte, planuri si documentatii pentru obtinerea de avize, evaluari, proiecte tehnice preliminare, caiete de sarcini, documentatii de achizitie, etc), finalizata cu perioada de achizitie si contractare a lucrarilor, echipamentelor, produselor, etc. (analiza ofertelor, asistenta la negocierea si incheierea contractelor, etc.);
- activitati de urmarire a lucrarilor (verificare de proiecte tehnice de executie, supervizare documentatii si executie a lucrarilor, monitorizare, etc.) finalizate cu punerea in functie (perioada probelor la punerea in functie si intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor necesare la punerea in functie, etc.) inclusiv monitorizarea comportarii constructiei si echipamentelor, intocmirea documentatiilor si recomandari privind lucrarile de mentenanta, remedieri, daca este cazul) si recomandari pentru eliberarea garantiilor de buna executie;
- va asista in coordonarea legala a resurselor si in administrarea obligatiilor sale contractuale in relatia cu contractantii;
- va asista in stabilirea prioritatilor pentru indeplinirea obiectivelor Proiectului;
- va analiza si va certifica justificat toate platile pe care Beneficiarul le va face pe parcursul desfasurarii Proiectului;
- va asigura respectarea, in toate fazele de desfasurare a Proiectului, a cerintelor legale in Romania privind siguranta constructiilor si a executiei, calitatea, sanatatea si mediul;
- va asista la elaborarea planurilor si programelor necesare informarii competitorilor, ofertantilor, furnizorilor si constructorilor.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
Aron
Sursa: http://b365.realitatea.net/news/magistrala-6-de-metrou-prinde-contur-10-statii-14-km-de-cale-de-rulare-si-150-000-de-calatori-pe-zi/
Metroul de Otopeni prinde contur: 10 stații, 14 km, 150.000 pasageri/zi VIDEO
15 Dec, 13:21 / Catalin Doscas
Metrorex S.A. a semnat, joi, contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor pentru Magistala 6 de metrou Otopeni – Gara de Nord.Implementarea proiectului încheiată cu punerea în funcţiune la capacitate normală a noii linii de metrou va aduce beneficii pentru întregul teritoriu al oraşelor Bucureşti şi Otopeni, susţin autorităţile. Magistrala va lega practic cele două aeroporturi internaţionale Băneasa şi Otopeni de gările Băneasa şi Gara de Nord, lucru ce va avea o influenţă şi asupra localităţilor deservite de coridorul DN1.
Calculele iniţiale arată că aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic viitoarea linie iar alte 100.000 de persoane vor beneficia indirect datorită descongestionării traficului de suprafaţa din zona de Nord a Capitalei. „Este vorba despre un traseu integral subteran între Bucureşti şi Otopeni, printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Straulesti în zona de Nord a staţiei 1 Mai”, a declarat pentru B365.ro directorul Metrorex S.A. Gheorghe Udriște. Astfel se va putea circula, direct, fară transbordare până la Gara de Nord călătorii având astfel acces direct la Magristrala 1. Pe acest viitorul segment infrastructura va permite transportul a 50.000 de călători/oră/sens la o frecvență de 90 de secunde.
Caracteristici tehnice:
- Cale de rulare fir dublu: 14 km
- Stații: 10-14
- Capacitate maximă posibilă de transport 50.000 călători/ (oră și sens)
- Număr de trenuri: 10 (1tren=6vagoane)
- Durata de realizare a investiţiei: 7 ani
Investiţia va fi realizată dintr-un credit garantat de stat, în suma de 320 de milioane de euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agenţia Guvernamentală Japoneza şi din contribuţii locale ale Guvernului României prin bugetul Ministerului Transporturilor. Contractul de consultanță, încredințat în urma unei licitații internaționate unui consorțiu format din PADECO Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia și S.C. Metroul S.A., costă 60 milioane de euro și îşi va produce primele efecte în următoarele două luni. Consultanții vor realiza într-o primă etapă o revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru acest tronson întocmit de Primăria Capitalei în 2008 şi preluat ulterior de Minister. Datele incluse în document vor fi calibrate astfel încât costurile vor fi reduse prin revizuirea rutei şi a numărului de staţii. În 2012 câştigătorul contractului va alabora proiectul tehnic preliminar şi caietele de sarcini pentru lansarea licitaţiei de adjudecare a lucrărilor de structură a staţii şi tunelelor de metrou.
Pe lângă beneficiile ulterioare transpuse în fluidizarea traficului, proiectul va genere pe perioada de execuţie peste 2.000 de locuri de muncă şi alte 523 pe perioada de exploatare.
Sursa: http://b365.realitatea.net/news/magistrala-6-de-metrou-prinde-contur-10-statii-14-km-de-cale-de-rulare-si-150-000-de-calatori-pe-zi/
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
Dominatrix
Ce întrebare îl irită pe directorul general al Metrorex?
Deși avem standarde de cost pentru construcția sau reabilitarea unui kilometru de autostradă sau de cale ferată, nu există și pentru realizarea de la 0 a unui kilometru de linie de metrou. O explicație: lipsa unor astfel de lucrări după '90. Prin urmare, cât costă realizarea unui kilometru de linie de metrou?
Acum când au fost pornite mai multe proiecte, precum Magistrala V Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, și se discută la modul serios despre legarea orașului cu cele două aeroporturi, Băneasa și Otopeni, ar trebui ca la această întrebare să ne fie dat un răspuns, pe care Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex, nu pare dispus să ni-l ofere. Așa că am aruncat o privire asupra proiectelor Metrorex ca să ne facem o idee.
Între 44 și 71 de milioane de euro
În următorii 3-5 ani ar trebui să se ajungă cu metroul și în cartierul Drumul Taberei și la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” (Otopeni). La Magistrala V care va lega zona centrală de Valea Ialomiței-Drumul Taberei, lucrările au început deja, cel puțin pe o secțiune, cea menită să lege cartierul din sectorul 6 de zona Eroilor. Un consorțiul condus de firma italiană Astaldi va realiza cei 6,22 de kilometri de linie de metrou și cele nouă stații pentru 215 milioane euro, fără TVA. Finanţarea este asigurată de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat. În urma unui calcul sumar rezultă că un kilometru de linie de metrou ne costă în jur de 44 milioane de euro.
Un alt proiect important pentru infrastructura Capitalei este linia de metrou care va lega Bucureștiul de aeroport. Deși în acest moment nu a fost demarată licitația, potrivit informațiilor vehiculate de oficialii Ministerului Transporturilor și de cei ai Metrorex, costul acestui proiect cu o lungime de 14 kilometri variază între 800 de milioane de euro și un miliard de euro. Astfel, costul per kilometru ar oscila la rândul său între 57 și 71 milioane de euro.
Care este costul per kilometru la nivel internațional
Cu cât se construiește un kilometru de linie de metrou la nivel european sau chiar global? Acesta este o întrebare la care este foarte greu de răspuns. Motivul: prețurile variază foarte mult. Potrivit lui Ștefan Roșeanu, secretarul general al Asociației Industriei Feroviare, costul per kilometru variază în funcție de o mulțime de factori: tehnologia folosită, cum se realizează săpăturile, dacă vor fi două tunele sau doar unul, câte stații sunt și cât de lungi sunt acestea etc. Acesta a declarat, pentru capital.ro, că se poate pleca de la 30-40 de milioane de euro per kilometru și se poate sări de 100 de milioane de euro.
De exemplu, spanioli și-au prelungit rețeaua de transport în subteran cu un cost de 44 de milioane de euro/km, însă francezii și germanii au plătit și 192 de milioane de euro/km.
Și asta fără să amintim de proiectul extrem de scump al autorităților din New York, unde, potrivit portalului theatlanticcities.com, un kilometru este realizat cu un cost uriaș de 1,3 miliarde de euro.
Contractul de consultanță care îl irită pe Udriște
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște, a devenit vizibil iritat, vineri, după ce presa l-a întrebat de ce consultanța pentru linia de metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni costă 66,6 de milioane de euro.
"Consultanţii vor face foarte multe acţiuni (...). Este o lucrare complexă, sunt costuri care intră în norme internaţionale. Dacă judecăm la modul ăsta, cu banii ăştia s-ar face multe. Bun, este treaba dumneavoastră? Aşa, dacă vrem să nu avem probleme, nu mai mâncăm, nu mai facem dragoste, nu ma bem. Nu mai facem nimic şi mergem acasă", a afirmat Udrişte.
Contractul este încheiat cu asocierea Padeco (Japonia)- Oriental Consultants (Japonia)- Metroul SA România- Seneca Group International- Systra (Franţa). Această magistrală ar urma să fie gata în 2017-2018.
Suma este într-adevăr una extrem de mare dacă ne uităm la contractele de consultanță încheiate de Metrorex pentru Magistrala V Drumul Taberei-Pantelimon.
De exemplu, serviciile de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru realizarea tronsonului Universitate – Pantelimon al viitoarei magistrale 5, furnizate de asocierea româno-franceză METROUL S.A. – SYSTRA vor costa doar 44,7 milioane de lei, respectiv circa 10,3 milioane de euro. Contractul a fost atribuit în acest an pe 9 septembrie.
Rețeaua de transport cu metroul se întinde, în prezent, pe 69,25 km de cale dublă. Există 4 magistrale cu 51 de stații, iar distanța medie între stații este de 1,5 km.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 58339.html
----------------------
Udrişte: Nu este treaba presei de ce consultanţa pentru metroul spre Otopeni costă 66 milioane euro
"Este treaba dumneavoastră?", a afirmat, vizibil iritat, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, după ce a fost întrebat de către jurnalişti de ce contractul de consultanţă pentru linia de metrou Gara de Nord-Otopeni costă 66 milioane de euro.
Metrorex a încheiat recent un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, linie care va fi pusă în funcţiune în 2017-2018.
"Consultanţii vor face foarte multe acţiuni (...). Este o lucrare complexă, sunt costuri care intră în norme internaţionale", a afirmat Udrişte.
El a adăugat că întregul proiecte este evaluat la un miliard de euro şi a devenit iritat atunci când a fost întrebat câţi kilometri de linie de metrou pot fi construiţi cu 66 milioane de euro.
"Dacă judecăm la modul ăsta, cu banii ăştia s-ar face multe. Bun, este treaba dumneavoastră? Aşa, dacă vrem să nu avem probleme, nu mai mâncăm, nu mai facem dragoste, nu ma bem.
Nu mai facem nimic şi mergem acasă", a răspuns Udrişte.
La insistenţele ziariştilor, Udrişte a afirmat că nu poate să spună cât costă un kilometru de linie de metrou.
Autorităţile române au semnat vineri, la Ministerul Finanţelor, acorduri de împrumut de 500 milioane euro cu Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), la o dobîndă de sub 4%, pentru cofinanţarea construcţiei tronsonului de metrou Universitate-Pantelimon şi investiţii de mediu la Electrocentrale Paroşeni..
http://www.zf.ro/companii/udriste-nu-es ... ro-9067394
Ce întrebare îl irită pe directorul general al Metrorex?
Deși avem standarde de cost pentru construcția sau reabilitarea unui kilometru de autostradă sau de cale ferată, nu există și pentru realizarea de la 0 a unui kilometru de linie de metrou. O explicație: lipsa unor astfel de lucrări după '90. Prin urmare, cât costă realizarea unui kilometru de linie de metrou?
Acum când au fost pornite mai multe proiecte, precum Magistrala V Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, și se discută la modul serios despre legarea orașului cu cele două aeroporturi, Băneasa și Otopeni, ar trebui ca la această întrebare să ne fie dat un răspuns, pe care Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex, nu pare dispus să ni-l ofere. Așa că am aruncat o privire asupra proiectelor Metrorex ca să ne facem o idee.
Între 44 și 71 de milioane de euro
În următorii 3-5 ani ar trebui să se ajungă cu metroul și în cartierul Drumul Taberei și la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” (Otopeni). La Magistrala V care va lega zona centrală de Valea Ialomiței-Drumul Taberei, lucrările au început deja, cel puțin pe o secțiune, cea menită să lege cartierul din sectorul 6 de zona Eroilor. Un consorțiul condus de firma italiană Astaldi va realiza cei 6,22 de kilometri de linie de metrou și cele nouă stații pentru 215 milioane euro, fără TVA. Finanţarea este asigurată de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat. În urma unui calcul sumar rezultă că un kilometru de linie de metrou ne costă în jur de 44 milioane de euro.
Un alt proiect important pentru infrastructura Capitalei este linia de metrou care va lega Bucureștiul de aeroport. Deși în acest moment nu a fost demarată licitația, potrivit informațiilor vehiculate de oficialii Ministerului Transporturilor și de cei ai Metrorex, costul acestui proiect cu o lungime de 14 kilometri variază între 800 de milioane de euro și un miliard de euro. Astfel, costul per kilometru ar oscila la rândul său între 57 și 71 milioane de euro.
Care este costul per kilometru la nivel internațional
Cu cât se construiește un kilometru de linie de metrou la nivel european sau chiar global? Acesta este o întrebare la care este foarte greu de răspuns. Motivul: prețurile variază foarte mult. Potrivit lui Ștefan Roșeanu, secretarul general al Asociației Industriei Feroviare, costul per kilometru variază în funcție de o mulțime de factori: tehnologia folosită, cum se realizează săpăturile, dacă vor fi două tunele sau doar unul, câte stații sunt și cât de lungi sunt acestea etc. Acesta a declarat, pentru capital.ro, că se poate pleca de la 30-40 de milioane de euro per kilometru și se poate sări de 100 de milioane de euro.
De exemplu, spanioli și-au prelungit rețeaua de transport în subteran cu un cost de 44 de milioane de euro/km, însă francezii și germanii au plătit și 192 de milioane de euro/km.
Și asta fără să amintim de proiectul extrem de scump al autorităților din New York, unde, potrivit portalului theatlanticcities.com, un kilometru este realizat cu un cost uriaș de 1,3 miliarde de euro.
Contractul de consultanță care îl irită pe Udriște
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște, a devenit vizibil iritat, vineri, după ce presa l-a întrebat de ce consultanța pentru linia de metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni costă 66,6 de milioane de euro.
"Consultanţii vor face foarte multe acţiuni (...). Este o lucrare complexă, sunt costuri care intră în norme internaţionale. Dacă judecăm la modul ăsta, cu banii ăştia s-ar face multe. Bun, este treaba dumneavoastră? Aşa, dacă vrem să nu avem probleme, nu mai mâncăm, nu mai facem dragoste, nu ma bem. Nu mai facem nimic şi mergem acasă", a afirmat Udrişte.
Contractul este încheiat cu asocierea Padeco (Japonia)- Oriental Consultants (Japonia)- Metroul SA România- Seneca Group International- Systra (Franţa). Această magistrală ar urma să fie gata în 2017-2018.
Suma este într-adevăr una extrem de mare dacă ne uităm la contractele de consultanță încheiate de Metrorex pentru Magistrala V Drumul Taberei-Pantelimon.
De exemplu, serviciile de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru realizarea tronsonului Universitate – Pantelimon al viitoarei magistrale 5, furnizate de asocierea româno-franceză METROUL S.A. – SYSTRA vor costa doar 44,7 milioane de lei, respectiv circa 10,3 milioane de euro. Contractul a fost atribuit în acest an pe 9 septembrie.
Rețeaua de transport cu metroul se întinde, în prezent, pe 69,25 km de cale dublă. Există 4 magistrale cu 51 de stații, iar distanța medie între stații este de 1,5 km.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 58339.html
----------------------
Udrişte: Nu este treaba presei de ce consultanţa pentru metroul spre Otopeni costă 66 milioane euro
"Este treaba dumneavoastră?", a afirmat, vizibil iritat, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, după ce a fost întrebat de către jurnalişti de ce contractul de consultanţă pentru linia de metrou Gara de Nord-Otopeni costă 66 milioane de euro.
Metrorex a încheiat recent un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, linie care va fi pusă în funcţiune în 2017-2018.
"Consultanţii vor face foarte multe acţiuni (...). Este o lucrare complexă, sunt costuri care intră în norme internaţionale", a afirmat Udrişte.
El a adăugat că întregul proiecte este evaluat la un miliard de euro şi a devenit iritat atunci când a fost întrebat câţi kilometri de linie de metrou pot fi construiţi cu 66 milioane de euro.
"Dacă judecăm la modul ăsta, cu banii ăştia s-ar face multe. Bun, este treaba dumneavoastră? Aşa, dacă vrem să nu avem probleme, nu mai mâncăm, nu mai facem dragoste, nu ma bem.
Nu mai facem nimic şi mergem acasă", a răspuns Udrişte.
La insistenţele ziariştilor, Udrişte a afirmat că nu poate să spună cât costă un kilometru de linie de metrou.
Autorităţile române au semnat vineri, la Ministerul Finanţelor, acorduri de împrumut de 500 milioane euro cu Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), la o dobîndă de sub 4%, pentru cofinanţarea construcţiei tronsonului de metrou Universitate-Pantelimon şi investiţii de mediu la Electrocentrale Paroşeni..
http://www.zf.ro/companii/udriste-nu-es ... ro-9067394
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6
subway guru
http://www.metrorex.ro/_read213-1
20 Decembrie 2011.
Referitor: Costurile alocate Contractului de Consultanta pentru proiectul ”Legatura retelei de metrou a Municipiului Bucuresti cu aeroportul Otopeni”.
Ca urmare a comentariilor mass-media pe subiectul mai sus mentionat, pentru elucidarea pe deplin a acestuia, facem urmatoarele precizari:
In conformitate cu Legea nr. 228/25.11.2010 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 814/06.12.2010, intrare in vigoare 09.12.2010 ”privind ratificarea Acordului de imprumut pentru Proiectul privind realizarea legaturii retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti dintre Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei si România, semnat la Tokyo la 10.03.2010” ANEXA Nr. 2 – SECTIUNEA 1 – ALOCAREA SUMELOR DIN IMPRUMUT, la categoria (B) Servicii de consultanta a fost alocata suma de 6965 milioane yeni japonezi. Coeficientul Serviciilor de proiectare si Consultanta din Costul total al Proiectului estimat la circa 1 miliard euro, este de 6,43 %.
Valorile au fost stabilite prin urmatoarele doua studii tehnico-economice:
- SAPROF 2008 (Special Assistance for Project Formation – Studiu de asistenta tehnico-economica speciala pentru formarea Proiectului) realizat cu JBIC (Japan Bank for International Cooperation – Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala);
- SAPI 2011 (Special Assistance for Project Implementation – Studiu de asistenta tehnico-economica speciala pentru implementarea Proiectului) realizat cu JICA (Japan International Cooperation Agency – Agentia Japoniei de Cooperare Internationala).
Conditiile de calificare si selectiile stabilite de catre institutia finantatoare JICA au impus ca la procedura de licitatie desfasurata dupa regulile institutiei finantatoare JICA pentru aceste servicii, sa participe numai firme de proiectare si consultanta internationale de top, cu un bogat palmares in astfel de activitati, in proiecte similare.
Valorile pentru serviciile de Consultanta si Proiectare ce se vor desfasura pe o perioada de 10 ani sunt justificate prin realizarea urmatoarelor activitati / servicii:
- in Etapa I – activitatile Consultantului din Sectiunea B din TOR contract ”Suma Globala” – 42 de luni si cuprinde urmatoarele: revizuirea studiului de fezabilitate, elaborarea planului urbanistic zonal, realizarea studiilor geotehnice si hidrogeologice, a studiilor topografice, a studiilor arheologice si istorice, a studiilor pentru toate sistemele de retele edilitare pentru deviere/refacere/relocare utilitati, elaborarea proiectelor de inginerie tehnologica pentru noua linie de metrou cu implementarea ultimelor tehnologii pentru sistemele principale: material rulant, cale de rulare, sistemul de siguranta circulatiei, sistemul de alimentare a tractiunii electrice, intocmirea proiectelor tehnice preliminare pentru fiecare specialitate implicata, a documentatiilor de achizitie pentru lucrari, servicii si produse si asistenta la evaluarea ofertelor in cadrul procedurilor de achizitie pâna la incheierea contractelor;
- in etapa II – activitatile Consultantului din Sectiunea C din TOR contract ”Perioada Determinata” privind indrumarea si modul de realizare a lucrarilor – 92 de luni (cu suprapunere 19 luni cu Etapa I) si curpinde urmatoarele: supervizarea lucrarilor, inclusiv verificarea si avizarea proiectelor tehnice de executie realizate de catre constructori, serviciilor si produselor si asistenta la probele tehnologice, punerea in functiune, urmarirea comportarii in exploatare pâna la indeplinirea perioadei de garantie si receptie finala.
Valoarea respectiva se inscrie ca si coeficient al Serviciilor de Proiectare si Consultanta din Costul total al Proiectului, in valorile internationale medii pentru tipul de astfel activitati desfasurate pe plan international.
Pentru oricare alte detalii, Metrorex va da explicatiile necesare.
Pe aceasta cale, directorul general al companiei cere scuzele cuvenite in legatura cu modul in care a comunicat cu mass-media la momentul interpelarii.
http://www.metrorex.ro/_read213-1
20 Decembrie 2011.
Referitor: Costurile alocate Contractului de Consultanta pentru proiectul ”Legatura retelei de metrou a Municipiului Bucuresti cu aeroportul Otopeni”.
Ca urmare a comentariilor mass-media pe subiectul mai sus mentionat, pentru elucidarea pe deplin a acestuia, facem urmatoarele precizari:
In conformitate cu Legea nr. 228/25.11.2010 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 814/06.12.2010, intrare in vigoare 09.12.2010 ”privind ratificarea Acordului de imprumut pentru Proiectul privind realizarea legaturii retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti dintre Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei si România, semnat la Tokyo la 10.03.2010” ANEXA Nr. 2 – SECTIUNEA 1 – ALOCAREA SUMELOR DIN IMPRUMUT, la categoria (B) Servicii de consultanta a fost alocata suma de 6965 milioane yeni japonezi. Coeficientul Serviciilor de proiectare si Consultanta din Costul total al Proiectului estimat la circa 1 miliard euro, este de 6,43 %.
Valorile au fost stabilite prin urmatoarele doua studii tehnico-economice:
- SAPROF 2008 (Special Assistance for Project Formation – Studiu de asistenta tehnico-economica speciala pentru formarea Proiectului) realizat cu JBIC (Japan Bank for International Cooperation – Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala);
- SAPI 2011 (Special Assistance for Project Implementation – Studiu de asistenta tehnico-economica speciala pentru implementarea Proiectului) realizat cu JICA (Japan International Cooperation Agency – Agentia Japoniei de Cooperare Internationala).
Conditiile de calificare si selectiile stabilite de catre institutia finantatoare JICA au impus ca la procedura de licitatie desfasurata dupa regulile institutiei finantatoare JICA pentru aceste servicii, sa participe numai firme de proiectare si consultanta internationale de top, cu un bogat palmares in astfel de activitati, in proiecte similare.
Valorile pentru serviciile de Consultanta si Proiectare ce se vor desfasura pe o perioada de 10 ani sunt justificate prin realizarea urmatoarelor activitati / servicii:
- in Etapa I – activitatile Consultantului din Sectiunea B din TOR contract ”Suma Globala” – 42 de luni si cuprinde urmatoarele: revizuirea studiului de fezabilitate, elaborarea planului urbanistic zonal, realizarea studiilor geotehnice si hidrogeologice, a studiilor topografice, a studiilor arheologice si istorice, a studiilor pentru toate sistemele de retele edilitare pentru deviere/refacere/relocare utilitati, elaborarea proiectelor de inginerie tehnologica pentru noua linie de metrou cu implementarea ultimelor tehnologii pentru sistemele principale: material rulant, cale de rulare, sistemul de siguranta circulatiei, sistemul de alimentare a tractiunii electrice, intocmirea proiectelor tehnice preliminare pentru fiecare specialitate implicata, a documentatiilor de achizitie pentru lucrari, servicii si produse si asistenta la evaluarea ofertelor in cadrul procedurilor de achizitie pâna la incheierea contractelor;
- in etapa II – activitatile Consultantului din Sectiunea C din TOR contract ”Perioada Determinata” privind indrumarea si modul de realizare a lucrarilor – 92 de luni (cu suprapunere 19 luni cu Etapa I) si curpinde urmatoarele: supervizarea lucrarilor, inclusiv verificarea si avizarea proiectelor tehnice de executie realizate de catre constructori, serviciilor si produselor si asistenta la probele tehnologice, punerea in functiune, urmarirea comportarii in exploatare pâna la indeplinirea perioadei de garantie si receptie finala.
Valoarea respectiva se inscrie ca si coeficient al Serviciilor de Proiectare si Consultanta din Costul total al Proiectului, in valorile internationale medii pentru tipul de astfel activitati desfasurate pe plan international.
Pentru oricare alte detalii, Metrorex va da explicatiile necesare.
Pe aceasta cale, directorul general al companiei cere scuzele cuvenite in legatura cu modul in care a comunicat cu mass-media la momentul interpelarii.
📖 Pagination options