Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Jalnicul RATB din/înspre Giulești

77 posts, 46019 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti mastocitu

Ma gandisem la o varianta de ajunge din giulesti in centru la piata victoriei dar daca nu se poate ramane sa duca 44 acolo unde mergea inainte de pasaj la vasile parvan asta ar scoate locuitorii din giulesti la gara de nord ceea ce este totusi mai bine decat nimic ceea ce am citit pe forum de la Utilizator anonim este cas-ar putea face in vara numai sa nu le treaca prin cap sa schimbe linia de tramvai pe dinicu golescu

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

Am dubii mari ca se va intampla asta, fiindca linia respectiva nu e prinsa in nici un proiect de modernizare viitor. Nici n-ar avea de ce, intrucat tronsonul pe Dinicu Golescu este unul din primele tronsoane modernizat cu sina cu canal si elemente amortiozoare elastice, refacut complet in 1999, si in stare buna. De schimbat se vor schimba doar macazele de la Piata Virgiliu, care deja s-au scos ca erau cam rablagite si mai mult incurcau traficul auto, dar asta e coordonata cu lucrarile la noua "axa N-S". Deci totul depinde de mareata lucrare in desfasurare pe Berzei.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti andrei11

In absolut toate articolele / schitele aparute pana acum linia de pe Dinicu Golescu ramane si va fi functionala pana la Vasile Parvan. Oricum cat de curand - cand se va retrage macaraua de la Basarab un tramvai va ajunge de la Giulesti la Basarab unde exista legatura cu reteaua de metrou. Cat priveste Vasile Parvan, de acord cu ce a scris Dominatrix mai sus.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

Lohengrin wrote:
O linie 44 numai pana la Basarab ar fi o risipa de tramvaie, la saracia din momentul de fata. Ca diferenta fata de 11, avem numai portiunea Plevnei-Basarab, o statie similara cu 11 Iunie-Piata Unirii - distanta pe care RATB-ul a obligat zeci de mii de calatori sa o parcurga pe jos vreme de cateva luni bune in 2010 (numai pentru ca aveau nesansa sa stea in Rahova).
In Giulesti, cererea de transport cu tramvaiul a fost intotdeauna mai mare spre Gara, nu spre Grozavesti. Chiar si pe vremea cand pe acolo circulau 3 linii de tramvai (2, 11 si 44) cea mai importanta era 44.

De aceea, reinfiintarea liniei 44 intr-o prima etapa pana la Basarab, unde exista legatura cu metroul, si mai tarziu pe traseul vechi pana la Cismigiu, nu mi se pare deloc o idee proasta. Iar daca tot e "saracie" la capitolul parc circulant, atunci linia care ar trebui scoasa din Giulesti in contul lui 44 este 11, care ar putea fi eventual redirectionat si el la Basarab (Romprim - Gara Basarab) cand se va deschide linia pe acolo.

Oricum 11 in formula actuala e inutil pentru Giulesti. Dar asta ar insemna renuntarea la "aburelile" cu trasee traditionale, ceea ce nu ar fi o problema, fiindca am impresia ca RATB'ul serveste aceasta scuza numai cand ii convine. Exemplu: si linia 2 e traditionala in Giulesti (mult mai traditionala decat 44, de exemplu), dar nu cred ca nu se va mai reinfiinta vreodata.

 


  • Una
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Una

Multam' de raspunsuri....mai ales cele la tema. :)  Imi repet precizarea ca liniile 162; 163 deservesc -paradoxal-  periferia cartierului, si ca n-ajuta in zona mea.  Metroul il folosim ocazional  nu numai pt. ca e departe ci pt ca necesita un abonament separat. Desi, la o adica, mi-as face abonament si pe metrou, daca mi-ar fi util.

O concluzie interesanta pe care am tras-o de aici e ca tramvaiele sunt mijloace cam pe duca. Ma bucura, oarecum, ca tot de autobuze scriam si eu RATB-ului. Eu propuneam autobuze pt. ca-n prea multi din ultimii 20 de ani au fost dedicati repararii sau inlocuirii liniilor de tramvai, ceea ce a permanentizat starea de provizorat a transportului...mereu cate o linie naveta cu autobuze harburi tot pe distante fragmentate.
Ultima inlocuire -alti cativa ani- a liniilor de tramvai cica pt. un "metrou usor" s-a finalizat cu cateva luni inainte de inceperea santierului la Basarab....cand au scos exact valorasele linii proaspat puse. Au ramas cateva statii in Giulesti, dar pe care se merge "clasic", adica lento.

Eu, folosindu-ma de exemplul raposatei linii 278, as propune o linie de autobuz Giulesti, Calea Plevnei, apoi vreo iesire spre Unirea sau Universitate/P-ta Romana.  Am auzit de cateva linii nou infiintate de RATB, cum ar fi 138 sau 227 si indraznesc sa sper....mai ales c-ar ajuta un cartier intreg.

Pana una alta, 644 chiar ar fi mai util, daca aveti vreo recomandare cum sa actionez cu RATB...va rog, ziceti-mi, ca am impresia ca sunteti destui din interior (dar fara putere de decizie la nivelul politicii regiei).

Ca sa intelegi de ce fug...chiar si pana-n aprilie :  dupa cum e postat si pe ratb.ro intervalul real de succedare al lui 11 e cel afisat (mai jos) + inca ceva ( am stat peste jumate de ora in statie si dimineata si la pranz si seara).


INTERVALUL DINTRE VEHICULE (in minute)
11 10 16 10 73
11 10 16 10 73

INTERVALUL DINTRE VEHICULE
(in minute) INTRE ORELE
O R A O R A 5 - 8 8-13 13-18 18-21 21-24
8  8  11 8 49
11 10 16 10 73
11 10 16 10 73

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Costin

Din pacate, acum nu se va face nimic pentru Giulesti tocmai pentru ca se va redeschide in curand terminalul de la Gara Basarab, moment in care va reaparea 44. Posibil sa vedem, ca autobuze, la Basarab, un 282 (spre Dorobanti), un 123 (spre Unirii), poate un 133 (spre Romana), deci legaturi spre centru, din Giulesti cu transbordare la Basarab, ar exista. Sigur, deocamdata fac doar presupuneri, dar cu siguranta terminalul de la Fluviului se va desfiinta si tot ce intoarce acolo tot la Basarab ar ajunge. Avand in vedere lucrarile, e doar o problema de timp pana cand se vor reface aceste legaturi.

Ca fapt divers, am observat ca foarte multe persoane folosesc urmatoarea relatie: din Giulesti pe jos pe pasarela peste calea ferata, pana pe Calea Grivitei, unde exista metrou (statia Griro) sau troleibuzul 86 spre Piata Romana, +65,97 spre Gara. Nu'i grozav, dar.. este un drum batut de multi.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

cos wrote:
Ca fapt divers, am observat ca foarte multe persoane folosesc urmatoarea relatie: din Giulesti pe jos pe pasarela peste calea ferata, pana pe Calea Grivitei, unde exista metrou (statia Griro) sau troleibuzul 86 spre Piata Romana, +65,97 spre Gara. Nu'i grozav, dar.. este un drum batut de multi.
E de presupus ca aceasta transbordare va disparea cand se va redeschide tramvaiul 44 pe traseul 16 Februaurie - Gara Basarab, fiindca la Basarab cei din Giulesti au legatura si cu metroul si cu troleibuzele. Observatia lui Cos confirma indirect ce ziceam mai sus, ca cea mai solicitata linie din Giulesti a fost intodeauna 44 spre Basarab, nu 2 sau 11 spre Grozavesti.

@Una: Ai putea incerca si o audienta la Directorul de Exploatare din RATB, unde sa explici problema si sa vii cu propunerile tale. Acesta ar fi logic urmatorul pas. Nu stiu cat ar ajuta, dar oricum nu are cum sa strice. Ar trebui sa precizezi in petitie si faptul ca 11 nu e foarte folositor pentru Giulesti in formula actuala TOCMAI datorita traseului foarte lung si in majoritate neseparat de trafic, ceea ce face ca o problema oriunde in traseu. de exemplu pe Oltenitei sa afecteze ritmicitatea tramvaielor pe tot traseul.

Asta ar fi si o explicatie pentru faptul ca trebuie sa astepti si 30 de minute in statie, in timp ce programul "oficial" spune cu totul altceva. Evident, nu e singura cauza, stiut fiind ca RATB'ul nu sta prea bine la capitolul disciplina vatmanilor, dar oricum e un factor favorizant.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti mastocitu

Eu sunt de parere ca tramvaiul ramane cea mai buna optiune pentru Giulesti De ce? pentru ca un tramvai poate sa transporte un numar dublu,poate chiar triplu de calatori fata de un autobuz oricat de modern ar fi autobuzul. Iar un interval decent de trecere a tramvaielor ar putea linstit sa rezolve calatorii din cartier. Ca si profan ma gandesc ca daca  se asigura un interval de trecere de 5 minute a unui tramvai la orele de varf pe calea giulesti din combinatia liniilor 11 si 44 poate fi o solutie .Astfel am avea un flux bun intre giulesti si primaria sector 6 unde exista posibilitatea de acces si spre unele linii de autobuz

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

mastocitu wrote:
Eu sunt de parere ca tramvaiul ramane cea mai buna optiune pentru Giulesti De ce? pentru ca un tramvai poate sa transporte un numar dublu,poate chiar triplu de calatori fata de un autobuz oricat de modern ar fi autobuzul. Iar un interval decent de trecere a tramvaielor ar putea linstit sa rezolve calatorii din cartier.
Asa este, dar de la tramvai nu economisesti motorina prin furtul de curse, nu iti tragi comisioane ca trebuie sa le inlocuiesti dupa 10-15 ani de functionare, dar in schimb de la tramvai te alegi cu otel de cea mai buna calitate din sine si cupru de mare puritate din reteaua de contact, dupa care a caror contravaloare reala nu plange nimeni, dar asta numai daca il desfiintezi. Ma rog, ultimele 2 aspecte inca nu se aplica la Bucuresti, dar s-ar putea sa se aplice in urmatorii ani daca se continua in aceeasi politica de acum.

mastocitu wrote:
Ca si profan ma gandesc ca daca se asigura un interval de trecere de 5 minute a unui tramvai la orele de varf pe calea giulesti din combinatia liniilor 11 si 44 poate fi o solutie .
In teorie, ai dreptate. Dar in practica, intrucat e vorba de 2 linii cu trasee diferite, presupunand ca fiecare circula la 10 minute, e practic imposibil de asigurat o coordonare perfecta a celor 2 trasee, astfel incat sa ai un tramvai la fiecare 5 minute pe Giulesti. Ideal, media intervalului de succedare va fi 5 minute, dar asta nu se poate traduce exact in practica.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dr2005

Dominatrix wrote:
mastocitu wrote:
Ca si profan ma gandesc ca daca se asigura un interval de trecere de 5 minute a unui tramvai la orele de varf pe calea giulesti din combinatia liniilor 11 si 44 poate fi o solutie .
In teorie, ai dreptate. Dar in practica, intrucat e vorba de 2 linii cu trasee diferite, presupunand ca fiecare circula la 10 minute, e practic imposibil de asigurat o coordonare perfecta a celor 2 trasee, astfel incat sa ai un tramvai la fiecare 5 minute pe Giulesti. Ideal, media intervalului de succedare va fi 5 minute, dar asta nu se poate traduce exact in practica.


Cu o dispecerizare bună şi 2 trasee cu aceeaşi durată a cursei poţi face asta. Problema e că vatmanii nu vor să lucreze pe mai multe trasee într-o zi.
La Oradea se foloseşte sistemul ăsta la capetele de linie... indiferent de ordinea în care vin tramvaiele, ele pleacă în aceeaşi ordine: 1N, 1R, 1N, 1R de la Pod CFR ş.a.. Dar vatmanii lor nu comentează, iar graficul de circulaţie îl primesc de la cap de linie (sau îl primeau pe vremuri, acum îl primesc prin GPS pe display-ul din cabină).€

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

Dr2005 wrote:
Cu o dispecerizare bună şi 2 trasee cu aceeaşi durată a cursei poţi face asta.
Sublinierea imi apartine. Asta e cheia: aceeasi durata a cursei. Perfect de acord cu ce zici, dar e limpede ca daca 11 are un capat la Romprim si 44 un capat la Cismigiu, durata cursei nu poate fi aceeasi, si deci pe Giulesti nu se poata pastra un interval de succedare constant.€

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Costin

Daca traseul mai lung are durata semicursei un multiplu al duratei semicursei traseului mai scurt, se poate. Sa luam un exemplu prost in practica, dar bun in teorie:
linia 65: 32min/semicursa, interval la ore de varf: 11 minute (6 troleibuze)
linia 86: 64min/semicursa interval la ore de varf: 11 minute (12 troleibuze)
Rezulta un interval mediu teoretic de 5-6 minute intre troleibuzele liniilor 65 si 86. Practic, din Pajura (unde exista dispecer!) pleaca ori in trenulet, ori 2 de 65 intercalate dintre 2 de 86 la 4-5 minute intre ele, mergand cu maxim 30km/h. Si asta spre disperarea soferului de 86 din spate care e invatat sa alerge mult mai tare pe Grivita din cauza traseului aglomerat de dupa Piata Romana, dar e obligat sa se tina dupa 65-ul lenes care mai sta si la Sfintii Voievozi pana nu mai incap trolee in rond. Culmea e ca am vazut soferi de 65 in slow-motion care a doua zi au trecut pe 86 si trageau tare... Verificat zi de zi!

 


  • Una
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Una

Multam'. Trag concluzia ca  practic n-am mari sanse sa fac ceva pana-i da drumul lui 44 si pe viitor tre sa-ncerc sa vb cu directorul acela...
Oricum, buna recomandarea asta pt. cand o fi....ca n-aveam de gand s-o mai "ascult" pe acea Brandusa care raspunde diplomat, dar in paralel cu subiectul.
Deocamdata mi-a scazut elanul de ma lupta cu morile de vant, dar voi reveni ...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Tom

Daca 86 sta in spatele lui 65 care se taraste ca melcul, sunt doua posibilitati:
  • Asta se doreste, ca sa mentina efectul de trenulet
  • Dispecerul ori nu se pricepe, ori nu-i pasa sa dea drumul la 86 inainte.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433060 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use