Topic: Legături rutiere dispărute ca urmare a diverselor interese
33 posts, 10666 views
📖 Pagination options
- fider
-
Posted:
-
Legături rutiere dispărute ca urmare a diverselor interese
fider
In aceasta discutie vom aminti si discuta pe marginea diverselor "disparitii" de strazi nu atat din dorinta de a simplifica circulatia cat din alte considerente mai meschine. Un prim asemenea caz, si care mai genereaza si astazi efecte negative intr-o masura mult prea importanta, amintim un caz evident de sosea "ciuntita" doar pentru ca a deranjat circulatiei rutiere dorite de un prim-secretar anume. Vor urma poate si alte cazuri, unele mai recente, altele mai vechi.
Pana in 1982-1984 (cel putin), circulatia prin Soseaua Nordului se putea realiza fara probleme si traseul prezenta o varianta rezonabila de a ajunge in cartierul Baneasa. Se pare insa ca existenta traseului direct, utilizat de ITB la vremea aceea cat si de unele autovehicule era nedorita. In maniera in care s-a deviat circulatia dinspre Floreasca spre Barbu Vacarescu s-a luat in discutie si varianta de largire a Bd. Nicolae Caramfil, Sos,. Nordului si Bd. Aviatorilor devenind in acest mod cai rutiere secundare. Nu este clar ce urma sa se intample in zona Sos Nordului, daca urma sa se mai sistematizeze sau nu perimetrul delimitat de Sos. Nordului - Str. Grigore Gafencu - Str. Nae Caramfil. Ce este insa cert la aplicarea acestei strategii: supraaglomerarea Bd. Maresal C. Prezan, Sos Kiseleff si Bucuresti-Ploiesti pentru orice legatura catre cartierul Baneasa sau Straulesti. Faptul uluitor ramane ca la peste 20 de ani de la schimbarea stupida de atunci nu exista nici un fel de interes (cel putin nu coerent) de a reface o legatura reala si necesara intre Baneasa si Aviatorilor, cu toate ca ne tot laudam cat schimba situatia proiecte mult mai tampitele si dubioase pentru obiectivul in sine (vezi pasajul rutier subteran Sos Bucuresti-Ploiesti, viitorul pasaj Presei Libere) toate nefacand nimic altceva decat sa ajute doar ca Sos. Bucuresti Ploiesti sa se aglomereze mai bine, nu sa se desparta traficul pe directii mai naturale.
Pe de alta parte este putin probabil sa se revina la o oarecare logica in configurarea traseelor si asta cu atat mai putin in zona de Nord unde interesele imobiliare raman inca explozive, nu mai vorbesc de tupeul afisat in ridicarea unor zone precum satul francez (nu merita scris cu majuscule) sau satul american ce depind in mare, in special in cazul satului francez, de izolarea prin fundatura numita Sos. Nordului. In incheiere, datorita unor interese meschine, legatura cu zona de Nord trebuie sa se faca doar pe unde nu deranjeaza elitele de carton si laudarosenia pentru primari actuali sau trecuti ori viitori nu trebuie sa fie data la o parte pentru a se observa o mare si fatisa nesimtire fata de subiectele care chiar conteaza, nu praful in ochi dat de nu stiu care strada largita sau asfaltata "de 5 ori in 10 ani".
In aceasta discutie vom aminti si discuta pe marginea diverselor "disparitii" de strazi nu atat din dorinta de a simplifica circulatia cat din alte considerente mai meschine. Un prim asemenea caz, si care mai genereaza si astazi efecte negative intr-o masura mult prea importanta, amintim un caz evident de sosea "ciuntita" doar pentru ca a deranjat circulatiei rutiere dorite de un prim-secretar anume. Vor urma poate si alte cazuri, unele mai recente, altele mai vechi.
Pana in 1982-1984 (cel putin), circulatia prin Soseaua Nordului se putea realiza fara probleme si traseul prezenta o varianta rezonabila de a ajunge in cartierul Baneasa. Se pare insa ca existenta traseului direct, utilizat de ITB la vremea aceea cat si de unele autovehicule era nedorita. In maniera in care s-a deviat circulatia dinspre Floreasca spre Barbu Vacarescu s-a luat in discutie si varianta de largire a Bd. Nicolae Caramfil, Sos,. Nordului si Bd. Aviatorilor devenind in acest mod cai rutiere secundare. Nu este clar ce urma sa se intample in zona Sos Nordului, daca urma sa se mai sistematizeze sau nu perimetrul delimitat de Sos. Nordului - Str. Grigore Gafencu - Str. Nae Caramfil. Ce este insa cert la aplicarea acestei strategii: supraaglomerarea Bd. Maresal C. Prezan, Sos Kiseleff si Bucuresti-Ploiesti pentru orice legatura catre cartierul Baneasa sau Straulesti. Faptul uluitor ramane ca la peste 20 de ani de la schimbarea stupida de atunci nu exista nici un fel de interes (cel putin nu coerent) de a reface o legatura reala si necesara intre Baneasa si Aviatorilor, cu toate ca ne tot laudam cat schimba situatia proiecte mult mai tampitele si dubioase pentru obiectivul in sine (vezi pasajul rutier subteran Sos Bucuresti-Ploiesti, viitorul pasaj Presei Libere) toate nefacand nimic altceva decat sa ajute doar ca Sos. Bucuresti Ploiesti sa se aglomereze mai bine, nu sa se desparta traficul pe directii mai naturale.
Pe de alta parte este putin probabil sa se revina la o oarecare logica in configurarea traseelor si asta cu atat mai putin in zona de Nord unde interesele imobiliare raman inca explozive, nu mai vorbesc de tupeul afisat in ridicarea unor zone precum satul francez (nu merita scris cu majuscule) sau satul american ce depind in mare, in special in cazul satului francez, de izolarea prin fundatura numita Sos. Nordului. In incheiere, datorita unor interese meschine, legatura cu zona de Nord trebuie sa se faca doar pe unde nu deranjeaza elitele de carton si laudarosenia pentru primari actuali sau trecuti ori viitori nu trebuie sa fie data la o parte pentru a se observa o mare si fatisa nesimtire fata de subiectele care chiar conteaza, nu praful in ochi dat de nu stiu care strada largita sau asfaltata "de 5 ori in 10 ani".
Sos_Nordului.JPG (52.38 KB; downloaded 4258 times)
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
DanCld
In sud-vestul orasului s-a procedat si mai barbar, atat cu ocazia constructiei casei republicii si a bulevardului monumental din zona cat si cu obiectivul evident de a trimite traficul cat mai departe de zona centrala. In mare avem urmatoarele probleme:
- devierea sos. Salaj in zona intersectiei cu Ferentari - varianta initiala era o strada radiala clasica prin actuala str. Nasaud pana in zona Chirigiu; in zilele noastre strada "merge" spre Spatarul Preda si fluxul de trafic se "infunda" undeva in zona Parcul Carol.
- sectionarea Caii Rahovei in 3 parti ("bucata lunga" de la palatul Bragadiru pana in mijlocul cartierului, sectiunea numita in zilele noastre George Georgescu - unde e restaurantul Jaristea - si inca o bucatica de strada langa Palatul de Justitie de pe Splai);
- desfiintarea aproape completa a strazii Uranus
In sud-vestul orasului s-a procedat si mai barbar, atat cu ocazia constructiei casei republicii si a bulevardului monumental din zona cat si cu obiectivul evident de a trimite traficul cat mai departe de zona centrala. In mare avem urmatoarele probleme:
- devierea sos. Salaj in zona intersectiei cu Ferentari - varianta initiala era o strada radiala clasica prin actuala str. Nasaud pana in zona Chirigiu; in zilele noastre strada "merge" spre Spatarul Preda si fluxul de trafic se "infunda" undeva in zona Parcul Carol.
- sectionarea Caii Rahovei in 3 parti ("bucata lunga" de la palatul Bragadiru pana in mijlocul cartierului, sectiunea numita in zilele noastre George Georgescu - unde e restaurantul Jaristea - si inca o bucatica de strada langa Palatul de Justitie de pe Splai);
- desfiintarea aproape completa a strazii Uranus
- Tom
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Tom
Soseaua Crangasi a disparut odata cu construirea lacului Morii. Inainte, soseaua ajungea in Rosu, iar astazi ar fi putut fi o alternativa la pasajul Ciurel-Autostrada.
Soseaua Crangasi a disparut odata cu construirea lacului Morii. Inainte, soseaua ajungea in Rosu, iar astazi ar fi putut fi o alternativa la pasajul Ciurel-Autostrada.
- fider
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
fider
In zona de Nord a orasului problema generata de strazi si legaturi disparute este mult mai rea atat datorita existentei salbei de lacuri si a unui numar redus de poduri cat si prin convergenta artificiala a unor directii de circulatie din aceleasi motive "imbecile" vezi cazul Pasajul Baneasa. De aceea situatia Sos. Nordului este emblematica pentru lipsa de orice semne de inteligenta ale vreunei institutii cu atat mai mult cu cat marele obstacol este asfaltarea si largirea unei amarate de strazi pe o distanta de 50 metri. In teorie se poate reface usor panta necesara pentru a subtraversa calea ferata (asa cum era odata) si toata "minunatia" ar costa extrem de putin. Acesta este si motivul pentru care consider ca nerefacerea lagaturii prin Sos. Nordului este o mare imbecilitate care nu poate fi justificata logic in nici un fel. Exemplele cu strazile din zona Pietei Unirii sau Crangasi au mai putina importanta in realitate sau chiar daca sunt importante (cum este in zona Uranus) ele ar implica uneori cheltuieli mult mai mari de refacere si ar implica exproprieri. In cazul Sos. Nordului lucrarea este extrem de simplu de realizat dar alte interese conduc la situatia incredibila ca nici macar o data nu a fost adusa in discutie in ultimii 20 de ani (sper sa nu gresesc) tacerea despre calea rutiera in sine fiind cel putin suspecta.
In zona de Nord a orasului problema generata de strazi si legaturi disparute este mult mai rea atat datorita existentei salbei de lacuri si a unui numar redus de poduri cat si prin convergenta artificiala a unor directii de circulatie din aceleasi motive "imbecile" vezi cazul Pasajul Baneasa. De aceea situatia Sos. Nordului este emblematica pentru lipsa de orice semne de inteligenta ale vreunei institutii cu atat mai mult cu cat marele obstacol este asfaltarea si largirea unei amarate de strazi pe o distanta de 50 metri. In teorie se poate reface usor panta necesara pentru a subtraversa calea ferata (asa cum era odata) si toata "minunatia" ar costa extrem de putin. Acesta este si motivul pentru care consider ca nerefacerea lagaturii prin Sos. Nordului este o mare imbecilitate care nu poate fi justificata logic in nici un fel. Exemplele cu strazile din zona Pietei Unirii sau Crangasi au mai putina importanta in realitate sau chiar daca sunt importante (cum este in zona Uranus) ele ar implica uneori cheltuieli mult mai mari de refacere si ar implica exproprieri. In cazul Sos. Nordului lucrarea este extrem de simplu de realizat dar alte interese conduc la situatia incredibila ca nici macar o data nu a fost adusa in discutie in ultimii 20 de ani (sper sa nu gresesc) tacerea despre calea rutiera in sine fiind cel putin suspecta.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
andrei11
Soseaua Nordului a avut de dintotdeauna bariera la calea ferata, niciodata nu a fost pod acolo. Sunt de acord cu reluarea circulatiei 'normale' pe Sos. Nordului, cu pasaj rutier denivelat. Linia de troleibuz a fost desfiintata odata cu electrificarea caii ferate, atunci cand troleibuzul nu mai avea cum sa traverseze linia de tren.
Soseaua Nordului a avut de dintotdeauna bariera la calea ferata, niciodata nu a fost pod acolo. Sunt de acord cu reluarea circulatiei 'normale' pe Sos. Nordului, cu pasaj rutier denivelat. Linia de troleibuz a fost desfiintata odata cu electrificarea caii ferate, atunci cand troleibuzul nu mai avea cum sa traverseze linia de tren.
- ViitorulPrimar
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
ViitorulPrimar
Zona de nord sufera de sindromul 'Drumul taberii'.O zona inconjurata de zone industriale ,cu putine cai de acces.
fider wrote:
In zona de Nord a orasului problema generata de strazi si legaturi disparute este mult mai rea atat datorita existentei salbei de lacuri si a unui numar redus de poduri cat si prin convergenta artificiala a unor directii de circulatie din aceleasi motive "imbecile" vezi cazul Pasajul Baneasa. .
Zona de nord sufera de sindromul 'Drumul taberii'.O zona inconjurata de zone industriale ,cu putine cai de acces.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Dominatrix
Desfiintarea legaturii rutiere peste calea ferata Bucuresti - Constanta s-a facut in anul 1986. Pana atunci pe acolo circula linia de autobuz 112. Linia de troleibuz nu imi amintesc sa fi fost vreodata folosita in serviciu comercial, ci numai pentru acces/retragere la Autobaza Nordului, si a fost desfiintata la electrificarea caii ferate in 1976 - 1977. O parte din trafic a fost ulterior preluata de noua artera Aerogarii - Aviator Serbanescu - Barbu Vacarescu, artera "taiata" prin sistematizarea fostului cartier Aviatiei. Exista un proiect pentru un pasaj subteran Elena Vacarescu - Sos. Nordului, dar ramane de vazut cand se va face.
Desfiintarea legaturii rutiere peste calea ferata Bucuresti - Constanta s-a facut in anul 1986. Pana atunci pe acolo circula linia de autobuz 112. Linia de troleibuz nu imi amintesc sa fi fost vreodata folosita in serviciu comercial, ci numai pentru acces/retragere la Autobaza Nordului, si a fost desfiintata la electrificarea caii ferate in 1976 - 1977. O parte din trafic a fost ulterior preluata de noua artera Aerogarii - Aviator Serbanescu - Barbu Vacarescu, artera "taiata" prin sistematizarea fostului cartier Aviatiei. Exista un proiect pentru un pasaj subteran Elena Vacarescu - Sos. Nordului, dar ramane de vazut cand se va face.
- Yannick
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Yannick
3 strazi blocate ilegal fara nici un fel de aviz din partea autoritatilor, si care pe hartie figureaza ca fiind deschise. Nicolae Filipescu, Tudor Arghezi si Blanduziei. Cele trei strazi delimiteaza cladirile ambasadei Americane si ingreuneaza teribil de mult circulatia pe Batistei, jean Louis Calderon si m-ai ales pe Praporgescu.
3 strazi blocate ilegal fara nici un fel de aviz din partea autoritatilor, si care pe hartie figureaza ca fiind deschise. Nicolae Filipescu, Tudor Arghezi si Blanduziei. Cele trei strazi delimiteaza cladirile ambasadei Americane si ingreuneaza teribil de mult circulatia pe Batistei, jean Louis Calderon si m-ai ales pe Praporgescu.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
andrei11
Intrebari pentru cine stie sa raspunda :
1) De unde si pana unde rezulta ca cele 3 strazi sunt blocate ilegal. Te-ai interesat tu si nu au in spate nici o hotarare / nici un act normativ ?
2) Ce aviz trebuie sa dea autoritatile ? Ce, trebuie sa informeze pe toti posesorii de autoturisme din UE ca sunt blocate 3 strazi in Bucuresti din motive de securitate ?
3) Pe care hartie figureaza ca sunt deschise ? M-am uitat si eu prin biblioteca in seara asta si n-am vazut pe nici o hartie pe care o posed relatari despre cele 3 strazi.
4) Mai ales strada aia Praporgescu unde e ca eu n-o gasesc, poate pune careva o harta cu ea.
Intrebari pentru cine stie sa raspunda :
1) De unde si pana unde rezulta ca cele 3 strazi sunt blocate ilegal. Te-ai interesat tu si nu au in spate nici o hotarare / nici un act normativ ?
2) Ce aviz trebuie sa dea autoritatile ? Ce, trebuie sa informeze pe toti posesorii de autoturisme din UE ca sunt blocate 3 strazi in Bucuresti din motive de securitate ?
3) Pe care hartie figureaza ca sunt deschise ? M-am uitat si eu prin biblioteca in seara asta si n-am vazut pe nici o hartie pe care o posed relatari despre cele 3 strazi.
4) Mai ales strada aia Praporgescu unde e ca eu n-o gasesc, poate pune careva o harta cu ea.
- Yannick
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Yannick
WOW Ce atac frontal
Pai hai sa le luam pe rand.
1) Cele doua strazi Tudor Arghezi si Nicolae Filipescu au fost inchise dupa atentatele din septembrie, din "motive de securitate" ceea ce este foarte interesant este ca Arghezi s-a transformat intr-o parcare a masinilor ambasadei iar pe Filipescu s-a organizat coada pentru intrarea in consulat asa ca faza cu motivele de securitate este cam subtire. Blanduziei a fost inchisa legal timp de 2 ani incepand cu anul 2000 pentru reparatii la zidul ambasadei dupa care lucrarea s-a terminat si strada nu a mai fost deschisa nici pana in ziua de azi.
2) Cum adica ? Daca ma cheama SUA nu imi trebuie nici un aviz din partea autoritatilor pentru a bloca o strada in centrul capitalei ? Asta e chiar tare, Arghezi a fost chiar si reasfaltat in intregime inclusiv bucata blocat. Si apropo trebuie sa ma infrmeze deoarece sunt direct afectat de aceasta situatie.
3) Cu atat mai mult ca nu figureaza nimic despre cele trei strazi ele ar fi trebuit sa fie deschise. Sau mai pe intelesul tuturor pe care hartie figureaza ca fiind inchise?
4) Se vede ca nu cunosti zona.... Am atasat o captura din Norc cu traficul de pe Praporgescu si o captura din Bing pentru a vedea strazile.
Daca ai in continuare nelamuriri te rog sa le expui , am raspunsurile pregatite.
andrei11 wrote:
Intrebari pentru cine stie sa raspunda :
1) De unde si pana unde rezulta ca cele 3 strazi sunt blocate ilegal. Te-ai interesat tu si nu au in spate nici o hotarare / nici un act normativ ?
2) Ce aviz trebuie sa dea autoritatile ? Ce, trebuie sa informeze pe toti posesorii de autoturisme din UE ca sunt blocate 3 strazi in Bucuresti din motive de securitate ?
3) Pe care hartie figureaza ca sunt deschise ? M-am uitat si eu prin biblioteca in seara asta si n-am vazut pe nici o hartie pe care o posed relatari despre cele 3 strazi.
4) Mai ales strada aia Praporgescu unde e ca eu n-o gasesc, poate pune careva o harta cu ea.
WOW Ce atac frontal
Pai hai sa le luam pe rand.
1) Cele doua strazi Tudor Arghezi si Nicolae Filipescu au fost inchise dupa atentatele din septembrie, din "motive de securitate" ceea ce este foarte interesant este ca Arghezi s-a transformat intr-o parcare a masinilor ambasadei iar pe Filipescu s-a organizat coada pentru intrarea in consulat asa ca faza cu motivele de securitate este cam subtire. Blanduziei a fost inchisa legal timp de 2 ani incepand cu anul 2000 pentru reparatii la zidul ambasadei dupa care lucrarea s-a terminat si strada nu a mai fost deschisa nici pana in ziua de azi.
2) Cum adica ? Daca ma cheama SUA nu imi trebuie nici un aviz din partea autoritatilor pentru a bloca o strada in centrul capitalei ? Asta e chiar tare, Arghezi a fost chiar si reasfaltat in intregime inclusiv bucata blocat. Si apropo trebuie sa ma infrmeze deoarece sunt direct afectat de aceasta situatie.
3) Cu atat mai mult ca nu figureaza nimic despre cele trei strazi ele ar fi trebuit sa fie deschise. Sau mai pe intelesul tuturor pe care hartie figureaza ca fiind inchise?
4) Se vede ca nu cunosti zona.... Am atasat o captura din Norc cu traficul de pe Praporgescu si o captura din Bing pentru a vedea strazile.
Daca ai in continuare nelamuriri te rog sa le expui , am raspunsurile pregatite.
Harta zona
harta.jpg (148.2 KB; downloaded 3926 times)
Trafic Praporgescu
praporgescu.jpg (107.65 KB; downloaded 3922 times)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Tom
In primul rand, nu stiu cum se procedeaza in vest cu motivele astea de securitate, dar blocarea unei strazi in acest mod este ilegala si neconstitutionala.
America poate sa cumpere toate cladirile alea si strada si s'o blocheze daca vrea, insa atrag atentia ca multe ambasade ale Romaniei din afara nu au loc de parcare nici macar in fata curtii lor, in timp ce americanii si britanicii au bariera la strada, iar la francezi inca mai troneaza panoul ala infam si comunist cu "Pietoni circulati pe trotuarul de vizavi".
Cata slugarnicie in fata unor gunoaie mondiale, care au ajuns singure prin politica lor sa se teama sa-si mai scoata la plimbare fundul fara pampersi blindati.
Orice astfel de masura se ia pe baza unei compensatii sau pe baza de reciprocitate. In Romania se ia probabil pe "te sustinem si la alegerile urmatoare".
In primul rand, nu stiu cum se procedeaza in vest cu motivele astea de securitate, dar blocarea unei strazi in acest mod este ilegala si neconstitutionala.
America poate sa cumpere toate cladirile alea si strada si s'o blocheze daca vrea, insa atrag atentia ca multe ambasade ale Romaniei din afara nu au loc de parcare nici macar in fata curtii lor, in timp ce americanii si britanicii au bariera la strada, iar la francezi inca mai troneaza panoul ala infam si comunist cu "Pietoni circulati pe trotuarul de vizavi".
Cata slugarnicie in fata unor gunoaie mondiale, care au ajuns singure prin politica lor sa se teama sa-si mai scoata la plimbare fundul fara pampersi blindati.
Orice astfel de masura se ia pe baza unei compensatii sau pe baza de reciprocitate. In Romania se ia probabil pe "te sustinem si la alegerile urmatoare".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
Dominatrix
Ambasada SUA se mută în Băneasa
Yannick wrote:Se pare ca in sfarsit se va intra in normalitate:
3 strazi blocate ilegal fara nici un fel de aviz din partea autoritatilor, si care pe hartie figureaza ca fiind deschise. Nicolae Filipescu, Tudor Arghezi si Blanduziei. Cele trei strazi delimiteaza cladirile ambasadei Americane si ingreuneaza teribil de mult circulatia pe Batistei, jean Louis Calderon si m-ai ales pe Praporgescu.
Ambasada SUA se mută în Băneasa
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
bercenicity
De pe strada arata ca un penitenciar de lux cu gardul metalic de 6-7m si formele alea patratoase...
Dominatrix wrote:Yannick wrote:Se pare ca in sfarsit se va intra in normalitate:
3 strazi blocate ilegal fara nici un fel de aviz din partea autoritatilor, si care pe hartie figureaza ca fiind deschise. Nicolae Filipescu, Tudor Arghezi si Blanduziei. Cele trei strazi delimiteaza cladirile ambasadei Americane si ingreuneaza teribil de mult circulatia pe Batistei, jean Louis Calderon si m-ai ales pe Praporgescu.
Ambasada SUA se mută în Băneasa
De pe strada arata ca un penitenciar de lux cu gardul metalic de 6-7m si formele alea patratoase...
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Legaturi rutiere disparute ca urmare a diverselor intere
telvanni
Arata bine cladirea...doar ca nu prea te invita "s-o vizitezi"!
Arata bine cladirea...doar ca nu prea te invita "s-o vizitezi"!
📖 Pagination options