Topic: Discuții diverse
356 posts, 123927 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
Au existat pe alte forumuri discutii despre cateva troleibuze articulate din seria 728x si 729x care au fost duse la Sibiu. De aici ar putea rezulta diferenta dela 335 la 324 din acei ani.
Pe 7334 l-am vazut in schema de culoare rosie. 7329 era probabil la Bujoreni, pentru ca am mers cu el in 1984 din Drumul Taberei la gara (linia 93). Era vopsit in bleu inchis, spre albastru si parea destul de nou.
Imi amintesc vag de 7332 si 7333 dar nu pot spune exact ce culoare aveau.
In orice caz, este vorba de 324 prin transferarea unor troleibuze din Bucuresti in alta parte, nu prin terminarea seriei dela 7000 la 7323.
In perioada 1986-1989 nu-mi amintesc de troleibuze articulate la depoul Bucurestii Noi. Poate imediat dupa 1990 au fost duse cateva acolo. In orice caz, in 1989 mai existau cateva troleibuze Roman: 5259, 5277, 5293, 5296, 5303 si 5318. Nu stiu daca acel 5318 a aparut dupa ce au casat troleibuzele de marfa, cum s'a intamplat la Iasi cu vagonul 84.
Au mai existat discutii despre cateva incendii, ultimul pe la sfarsitul anilor '90, cand au ars cateva troleibuze in parcarea din fata depoului Vatra Luminoasa. S'ar putea ca unele troleibuze dintre ultimele dinainte de 1987 sa fi disparut astfel, dar sa nu fi fost casate in acte. In acest caz este insa ciudat ca nu au reaparut altele cu aceste numere, asa cum s'a mai intamplat.
Au existat pe alte forumuri discutii despre cateva troleibuze articulate din seria 728x si 729x care au fost duse la Sibiu. De aici ar putea rezulta diferenta dela 335 la 324 din acei ani.
Pe 7334 l-am vazut in schema de culoare rosie. 7329 era probabil la Bujoreni, pentru ca am mers cu el in 1984 din Drumul Taberei la gara (linia 93). Era vopsit in bleu inchis, spre albastru si parea destul de nou.
Imi amintesc vag de 7332 si 7333 dar nu pot spune exact ce culoare aveau.
In orice caz, este vorba de 324 prin transferarea unor troleibuze din Bucuresti in alta parte, nu prin terminarea seriei dela 7000 la 7323.
In perioada 1986-1989 nu-mi amintesc de troleibuze articulate la depoul Bucurestii Noi. Poate imediat dupa 1990 au fost duse cateva acolo. In orice caz, in 1989 mai existau cateva troleibuze Roman: 5259, 5277, 5293, 5296, 5303 si 5318. Nu stiu daca acel 5318 a aparut dupa ce au casat troleibuzele de marfa, cum s'a intamplat la Iasi cu vagonul 84.
Au mai existat discutii despre cateva incendii, ultimul pe la sfarsitul anilor '90, cand au ars cateva troleibuze in parcarea din fata depoului Vatra Luminoasa. S'ar putea ca unele troleibuze dintre ultimele dinainte de 1987 sa fi disparut astfel, dar sa nu fi fost casate in acte. In acest caz este insa ciudat ca nu au reaparut altele cu aceste numere, asa cum s'a mai intamplat.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Costin
Diferenta este rezonabila, cum initial la Sibiu s'au dus 10 troleibuze, in 1983. Era vorba de niste troleibuze deja cam vechi, in stare buna dar nu foarte buna, de culoare ocru-bej (sau, conform unui oficial sibian, de culoarea diareei ). In Sibiu aceste troleibuze au trait putin, doar pana cand a sosit un lot de troleibuze noi, cei din Tursib fiind nemultumiti de ele.
Diferenta este rezonabila, cum initial la Sibiu s'au dus 10 troleibuze, in 1983. Era vorba de niste troleibuze deja cam vechi, in stare buna dar nu foarte buna, de culoare ocru-bej (sau, conform unui oficial sibian, de culoarea diareei ). In Sibiu aceste troleibuze au trait putin, doar pana cand a sosit un lot de troleibuze noi, cei din Tursib fiind nemultumiti de ele.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Lohengrin
In evidentele de parc anuale de care s-a amintit sunt date casarile de troleibuze DAC-117 pana in anul 2002 inclusiv. Este de presupus ca dupa 1 ianuarie 2003 nu mai existau in parcul RATB astfel de troleibuze, din generatia 1980. Exista in scripte cateva troleibuze care NU apar ca fiind casate nicicand - #7212 si #7276 parca erau doua dintre ele, cu totul ies vreo 5 sau 6. Care si cate vor fi fost cu adevarat (duse la Sibiu) e greu de aflat, sa nu uitam ca se schimbau numerele de parc intr-o veselie. Insa mai devreme de (august) 1987 eu nu am vazut mijloace de transport in Bucuresti colorate in galben sau portocaliu. Posibil sa fi fost niste exemplare mai putin reusite ale uzinei Autobuzul.
De altfel, se pare ca diriguitorii transportului din Capitala acelor ani nu agreau prea tare numerele rotunde. Astfel, s-au facut 49 de tramvaie V2A, 362 V3A, 335 troleibuze DAC-117. Cumva lotul de DAC-uri sa fi fost de 350, din care 15 nu au corespuns si au fost rapid distribuite in teritoriu.
In evidentele de parc anuale de care s-a amintit sunt date casarile de troleibuze DAC-117 pana in anul 2002 inclusiv. Este de presupus ca dupa 1 ianuarie 2003 nu mai existau in parcul RATB astfel de troleibuze, din generatia 1980. Exista in scripte cateva troleibuze care NU apar ca fiind casate nicicand - #7212 si #7276 parca erau doua dintre ele, cu totul ies vreo 5 sau 6. Care si cate vor fi fost cu adevarat (duse la Sibiu) e greu de aflat, sa nu uitam ca se schimbau numerele de parc intr-o veselie. Insa mai devreme de (august) 1987 eu nu am vazut mijloace de transport in Bucuresti colorate in galben sau portocaliu. Posibil sa fi fost niste exemplare mai putin reusite ale uzinei Autobuzul.
De altfel, se pare ca diriguitorii transportului din Capitala acelor ani nu agreau prea tare numerele rotunde. Astfel, s-au facut 49 de tramvaie V2A, 362 V3A, 335 troleibuze DAC-117. Cumva lotul de DAC-uri sa fi fost de 350, din care 15 nu au corespuns si au fost rapid distribuite in teritoriu.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
La Sibiu am vazut troleibuze in schema de culoare ITB. La Bucuresti, culoarea galbena a aparut ca urmare a lipsei unor pigmenti pentru vopseaua rosie. Cu toate acestea, orasul Iasi incheia cu succes "inrosirea" tramvaielor Timis in iunie 1987. Imi amintesc ca au fost doua valuri de ingalbenire a parcului ITB. Ulterior s'au vopsit inapoi in rosu, pastrandu-se galbenul in partea de sus si in interior. Probabil ca din cauza parcului mare, ITB improviza in functie de vopseaua disponibila, iar rosul probabil ca mai lipsea (cam totul era rosu pe vremea aceea, era cerere mare ). Sper ca nu gresesc, dar 7212 si 7276 au fost vopsite in schema RATB a DAC'urilor dela inceputul secolului La fel au fost si 7290 si 7206. Probabil ca fie le-au scurtat si le-au renumerotat, fie deja din 2002 datele din arhiva lui A.Brzozowski sunt tot mai incomplete.
Pe vremea aceea, furnizor era o intreprindere socialista, unica la momentul respectiv: Autobuzul (Rocar), iar pentru tramvaie: ITB/URAC (mai exista Electrometal Timisoara, dar nu a produs pentru Bucuresti). Chiar daca in teorie se comandau niste vehicule, se produceau cate se produceau, se dadeau la export cele bune si restul se dadea la ITB si prin tara. Nici IK4 sau Ikarus nu au fost in numar rotund, nici macar dupa 1990.
Inainte de 1987, cel mai mare numar de troleibuz a fost 7334, deci nu aveau cum sa fie 345 sau 350. E posibil ca initial sa se fi comandat atatea, dar sa fi fost cedate pe parcurs altor regii de transport. La fel de posibil e ca acele 10 troleibuze sa fi fost inlocuite cu alte 10 cu acelasi numar, cum a fost in 1989 si cu autobuzele DAC112UDM 1777 si 1883, care au ajuns la Iasi, iar la Bucuresti au adus altele in locul lor.
La Sibiu am vazut troleibuze in schema de culoare ITB. La Bucuresti, culoarea galbena a aparut ca urmare a lipsei unor pigmenti pentru vopseaua rosie. Cu toate acestea, orasul Iasi incheia cu succes "inrosirea" tramvaielor Timis in iunie 1987. Imi amintesc ca au fost doua valuri de ingalbenire a parcului ITB. Ulterior s'au vopsit inapoi in rosu, pastrandu-se galbenul in partea de sus si in interior. Probabil ca din cauza parcului mare, ITB improviza in functie de vopseaua disponibila, iar rosul probabil ca mai lipsea (cam totul era rosu pe vremea aceea, era cerere mare ). Sper ca nu gresesc, dar 7212 si 7276 au fost vopsite in schema RATB a DAC'urilor dela inceputul secolului La fel au fost si 7290 si 7206. Probabil ca fie le-au scurtat si le-au renumerotat, fie deja din 2002 datele din arhiva lui A.Brzozowski sunt tot mai incomplete.
Pe vremea aceea, furnizor era o intreprindere socialista, unica la momentul respectiv: Autobuzul (Rocar), iar pentru tramvaie: ITB/URAC (mai exista Electrometal Timisoara, dar nu a produs pentru Bucuresti). Chiar daca in teorie se comandau niste vehicule, se produceau cate se produceau, se dadeau la export cele bune si restul se dadea la ITB si prin tara. Nici IK4 sau Ikarus nu au fost in numar rotund, nici macar dupa 1990.
Inainte de 1987, cel mai mare numar de troleibuz a fost 7334, deci nu aveau cum sa fie 345 sau 350. E posibil ca initial sa se fi comandat atatea, dar sa fi fost cedate pe parcurs altor regii de transport. La fel de posibil e ca acele 10 troleibuze sa fi fost inlocuite cu alte 10 cu acelasi numar, cum a fost in 1989 si cu autobuzele DAC112UDM 1777 si 1883, care au ajuns la Iasi, iar la Bucuresti au adus altele in locul lor.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
GAC
Stiu ca se intentiona achizitionarea a 150 de troleibuze, si prin primavara era programata o licitatie....S-a facut ceva? sau a ramas moarta.
Stiu ca se intentiona achizitionarea a 150 de troleibuze, si prin primavara era programata o licitatie....S-a facut ceva? sau a ramas moarta.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
autob368
Azi am vazut ca s-a redus semicursa pe linia 69 la 55-58 minute. Graficul e incepand de azi. Totodata soferul de la schimbul 1 al Irisbusului vorbea la telefon cu un coleg (cred) si spunea ca nu este multumit de aceasta miscorare a semicursei. Intr-adevar, plecase la 8.08 de la Valea Argesului, eu am ajuns la Universitate la ora 8.50, iar el avea sosirea la Baicului la 9.03 cu stationare 5 minute. Chiar nu avea cum sa ajunga in aproximativ 13-15 minute la capat... Deci cu cresterea semicursei ar fi plauzibila DOAR la orele de varf (intre 7-9.30 ; 15.30-19), in rest ajung aproximativ 60-65 minute cu stationare cu tot / semicursa.
Azi am vazut ca s-a redus semicursa pe linia 69 la 55-58 minute. Graficul e incepand de azi. Totodata soferul de la schimbul 1 al Irisbusului vorbea la telefon cu un coleg (cred) si spunea ca nu este multumit de aceasta miscorare a semicursei. Intr-adevar, plecase la 8.08 de la Valea Argesului, eu am ajuns la Universitate la ora 8.50, iar el avea sosirea la Baicului la 9.03 cu stationare 5 minute. Chiar nu avea cum sa ajunga in aproximativ 13-15 minute la capat... Deci cu cresterea semicursei ar fi plauzibila DOAR la orele de varf (intre 7-9.30 ; 15.30-19), in rest ajung aproximativ 60-65 minute cu stationare cu tot / semicursa.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Tot din vina şoferilor s-a ajuns aici... acum câteva luni s-au plâns că 60 de minute nu le ajung, aşa că li s-au dat 80. Evident, la toate semicursele, inclusiv în week-end. Tot evident e că mulţi sau plâns, pe când alţii s-au considerat pe Citaro şi au mers cu 15 - 20 km/h tot traseul să nu facă avans prea mare sau stăteau câte 25 - 30 de minute la capăt. Acum iar se plâng...
Pe vremuri se spunea ,,Nu-ţi convine? Am 15 oameni la uşă care vor să lucreze în locul tău!". Aşa ar trebui procedat şi acum, că doar face transpot public, nu plimbări de agrement prin oraş!
De precizat că viteza maximă în localitate este de 50 km/h, iar pe Bd. Eroilor de 60 km/h. Circulaţia cu viteză nejustificat de mică (cu 30 km/h sub viteza maximă), în condiţiile în care, din punct de vedere tehnic, vehiculul poate atinge această viteză se constituie contravenţie (cu excepţia coloanelor mortuare). De ce nu îşi face Miliţia treaba?
Tot din vina şoferilor s-a ajuns aici... acum câteva luni s-au plâns că 60 de minute nu le ajung, aşa că li s-au dat 80. Evident, la toate semicursele, inclusiv în week-end. Tot evident e că mulţi sau plâns, pe când alţii s-au considerat pe Citaro şi au mers cu 15 - 20 km/h tot traseul să nu facă avans prea mare sau stăteau câte 25 - 30 de minute la capăt. Acum iar se plâng...
Pe vremuri se spunea ,,Nu-ţi convine? Am 15 oameni la uşă care vor să lucreze în locul tău!". Aşa ar trebui procedat şi acum, că doar face transpot public, nu plimbări de agrement prin oraş!
De precizat că viteza maximă în localitate este de 50 km/h, iar pe Bd. Eroilor de 60 km/h. Circulaţia cu viteză nejustificat de mică (cu 30 km/h sub viteza maximă), în condiţiile în care, din punct de vedere tehnic, vehiculul poate atinge această viteză se constituie contravenţie (cu excepţia coloanelor mortuare). De ce nu îşi face Miliţia treaba?
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Aron
Am gasit o poza in care arata solutia abordata de muncitori pentru a nu bloca circulatia transportului comun, mai exact a troleibuzelor. Nu am vazut pe nicaieri despre ce lucrare este vorba, dar cert e ca pentru masini este interzis dar pentru transportul in comun nu....
Este o solutie foarte buna dupa parerea mea....dar nu cred ca am avut pana ocazie sa facem ceva asemenator...
Am gasit o poza in care arata solutia abordata de muncitori pentru a nu bloca circulatia transportului comun, mai exact a troleibuzelor. Nu am vazut pe nicaieri despre ce lucrare este vorba, dar cert e ca pentru masini este interzis dar pentru transportul in comun nu....
Este o solutie foarte buna dupa parerea mea....dar nu cred ca am avut pana ocazie sa facem ceva asemenator...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
La linia de tramvai lucrează... se observă că terasamentul e poziţionat exact sub firele de tramvai.
La linia de tramvai lucrează... se observă că terasamentul e poziţionat exact sub firele de tramvai.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Aron
Am dat peste acest videoclip...Si mi-a venit ideea urmatoare. In ziua cea mare cand se vor scoate toate tatrele din circulatie, macar sa pastreze una si sa faca ceva de genu cum este troleibuzul ZIU din videoclip. Tin minte ca era un vagon de tramvai la Mc'Donalds-ul de langa P-ta Victoriei....
Am dat peste acest videoclip...Si mi-a venit ideea urmatoare. In ziua cea mare cand se vor scoate toate tatrele din circulatie, macar sa pastreze una si sa faca ceva de genu cum este troleibuzul ZIU din videoclip. Tin minte ca era un vagon de tramvai la Mc'Donalds-ul de langa P-ta Victoriei....
- Aron
-
Posted:
-
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Aron
Mai nou pentru linia 52(Simferopol-Ialta) s-au bagat troleibuze noi marca Bogdan.
Iata cateva poze cu ele:
SURSA: transphoto.ru
Mai nou pentru linia 52(Simferopol-Ialta) s-au bagat troleibuze noi marca Bogdan.
Iata cateva poze cu ele:
SURSA: transphoto.ru
- AlexCta
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
AlexCta
Si ce treaba are peninsula Crimeea si troleibuzele Ziu cu troleibuzele din Bucuresti?
Si ce treaba are peninsula Crimeea si troleibuzele Ziu cu troleibuzele din Bucuresti?
- SprinterXP
-
Posted:
-
📖 Pagination options