Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare

299 posts, 123385 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

Şi dacă şoferul nu schimbă semicursa unde trebuie, vei lua şi amendă! La fel şi dacă ai ,,nesimţirea" să crezi că de la Gara Basarab la Eroilor cu 123 ai nevoie de o singură călătorie.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare adrian buda

Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă procesul de diversificare a modalităţilor de plată a călătoriei cu mijloacele de transport public, lansând, împreună cu Banca Comercială Română, cel mai modern instrument de plată - CARDUL ZÂMBET.



CARDUL ZÂMBET este un card de debit, cu tehnologie contactless, care are inclusă aplicaţia de transport. Cardul poate fi folosit atât pentru tranzacţii uzuale la POS şi ATM, cât şi direct în mijloacele de transport în comun, la aparatele de taxare electronică.



Cardul poate fi utilizat pentru achitarea serviciilor de transport în comun, la cumpărături şi la bancomat, fiind primul card cu o astfel de funcţionalitate multiplă. Poate fi încărcat cu orice tip de abonament pentru transportul public, atât cu mijloacele RATB cât şi cu metroul.

La emiterea cardului bancar, fiecare client primeşte cadou, de la banca emitentă, 10 lei în portofelul electronic pentru plata călătoriilor.

Portofelul electronic al cardului ZÂMBET se reîncarcă automat cu sume din contul bancar, astfel călătorii nu mai trebuie să aibă grija reîncărcării cardului de călătorie. Mai mult, la fiecare reîncărcare a aplicaţiei de transport, clienţii primesc bonus 5% din valoarea sumei reîncărcate.

Combinaţia dintre tehnologia contactless şi aplicaţia de plată Visa oferită de acest card va pune la dispoziţia călătorilor o soluţie simplă şi confortabilă pentru a avea acces rapid şi sigur la transportul în comun şi pentru a efectua plăţi de valoare mică.

Astfel, acest nou mijloc de plată se alătură cardurilor ACTIV şi MULTIPLU, existente în oferta RATB, ofertă ce va fi extinsă în viitor cu noi soluţii de plată a călătoriei. Incluzând pe viitor şi alte aplicaţii, cum ar fi plata parcării, accesul la muzee, spectacole etc., cele două carduri - ACTIV  şi ZÂMBET – vor deveni „cardurile oraşului”.

Prin utilizarea cardurilor ACTIV, MULTIPLU şi ZÂMBET, Regia va exploata eficient Sistemul Automat de Taxare şi va obţine informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator ce contribuie la optimizarea serviciului de transport. Având o imagine clară asupra gradului de utilizare a vehiculelor, Regia va putea dimensiona în mod corespunzător parcul de vehicule pe fiecare linie de transport public.

“Am început parteneriatul cu BCR în 2007, când a fost singura bancă ce a răspuns solicitării Regiei de a găsi un partener pentru identificarea mai multor modalităţi de încărcare a cardului ACTIV. Împreună, am reuşit să punem Bucureştiul pe harta inovaţiei. În 2009, am creat mai multe modalităţi de reîncărcare a cardului ACTIV - la ATM-urile BCR, on-line, prin platforma de e-commerce a băncii şi la POS-urile instalate în centrele de vânzare RATB. În 2011 am mai făcut un pas înainte în domeniul inovaţiei şi lansăm cardul ZÂMBET BCR - un instrument de plată complet şi modern”, a declarat Adrian Criţ, Director General RATB.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare fider

Despre cardul zambet, voi spune doar ca "zambetul" poate fi si el ca urmare a unei glume proaste sau a unei autoironii. Ramane de vazut cum va fi in practica. Observ insa ca se amplifica colaborarea existenta cu BCR lucru ce este si bun si rau in acelasi timp.

Ce mi  se pare simpatic este insa:
Regia va exploata eficient Sistemul Automat de Taxare şi va obţine informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator ce contribuie la optimizarea serviciului de transport. Având o imagine clară asupra gradului de utilizare a vehiculelor, Regia va putea dimensiona în mod corespunzător parcul de vehicule pe fiecare linie de transport public.


Nu zau?! cardurile sunt implementate de aproximativ 4 ani si RATB nici pana acum nu foloseste functia ce permite estimarea incarcarii vehiculelor via SAT pentru ca lipseste ceva la maretul SAT. A trebuit sa roteasca vehicule de pe un traseu pe altul pentru ca aveau numaratoare in dreptul usilor pentru calatorii (fraudulosi sau nu). A doua mare "realizare" marca RATB: cate gogosi se mai ofera pentru replica cu dimensionarea parcului in functie de cerere? Nu s-au racit inca cele de acum o luna, un an, patru ani?

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dominatrix

RATB a beneficiat de  o investitie de 11 milioane de euro pentru un sistem de ticketing care la ora implementarii nu exista decat in Singapore si care teoretic permite orice fel de metoda de taxare imaginabila, doar sa vrea. Dar se prefera gratuitati aiurea-n tramvai, doar cu talonul de pensie, ca tot restul e ca la carciuma, cheltuim si rispim cum vrem, ca primaria trebuie sa "subventioneze" si sa achite nota de plata. Probabil ca termeni ca "indicatori de performanta", "baremuri de cheltuieli", "serviciu optimizat" sunt numai basini de imagini trase in nasul calatorilor obligati sa foloseasca un serviciu de transport care se inrautateste pe zi ce trece.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

In cazul in care nu ati observat va anunt ca in mare parte din vehiculele RATB au fost demontate vechile compostoare ramanand maxim un compostor in partea din fata a vehiculului.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare shoppy

Are prietena card zambet si merge perfect, ti se creaza un nou cont in care ai 10ron cadou si pe care il poti gestiona din virtual banking (daca ai) virand bani in el din contul principal, cu abonamentul nu am inteles exact cum se face dar daca vreti ma interesez.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare florin.lifticariu

Ma urc azi in tramvai, la usa 5, scot cardul din buzunar pentru a-l valida (portofel electronic), astept cam 10 secunde sa se elibereze validatorul, cind dau sa apropii cardul, apare Control, apropii cardul, rezultatul "card nevalidat", ma uit in vagon, controlorii pe la usa 3.....am stat, m-am gindit...mai bine cobor ca daca o sa vina la mine nu o sa ma creada ca nu m-a lasat sa validez...si am coborit....
si off-topic...cind au de gind sa majoreze parcul...ca pe urma am asteptat 20 de minute pina a venit un 25 full...(locuiesc pe sos. Giurgiului si parca la fel ca in vara asta nu a fost niciodata...nu stiu ce reduceri au facut...dar VIN GROAZNIC !)

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dominatrix

florin.lifticariu wrote:
si off-topic...cind au de gind sa majoreze parcul...ca pe urma am asteptat 20 de minute pina a venit un 25 full...(locuiesc pe sos. Giurgiului si parca la fel ca in vara asta nu a fost niciodata...nu stiu ce reduceri au facut...dar VIN GROAZNIC !)
Parcul va creste la un nivel acceptabil cand va zbura porcul sau cand va zbura Crit. Momentan, cred ca ambele variante sunt la fel de improbabile. Momentul adevarului va fi dupa 15 septembrie, si mai ales de la 1 octombrie, cand cel putin teoretic ar trebui sa se revina la programul normal de toamna - iarna.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

20 de minute pentru un 25 e decent în epoca Criţ... dacă aveai nevoie de 5 sau 46 ai fi stat 31 de minute, pentru un 36 ai fi stat 29.
În Dobrich, Bulgaria, oraş cu 100.000 locuitori, trolee ZiU şi dube, duminica se circula cam la 20 de minute pe trasee... în Bucureşti, oraş cu 2.500.000 de locuitori, în cursul săptămânii se circulă la 31 de minute. Frumos, nu?

Să revenim la topic... luni am revenit de la mare cu nişte autocare (un grup mai mare, autobuze în regim de cursă ocazională, cu debarcarea pe Cal. Plevnei, unde se află şi două autogări private pentru curse de Tulcea şi alte destinaţii). Evident, ca să ajung acasă a trebuit să apelez la serviciile jalnice ale RATB. Bun, ca un călător cinstit ce am fost în ultimii 9 ani (dar tot am luat o amendă acum 3 ani, că la 7 AM nu se găseau bilete) mă gândesc să îmi cumpăr un bilet (mă rog, să îl încarc, că am constatat că au cam dispărut perforatoarele). Cum eram mai aproape de Str. Witting, mă îndrept spre staţia de la Spitalul Militar. Acolo... nici urmă de chioşc de bilete. Cum ideea de a merge pe jos 800m până la Gara de Nord cu bagajele în cârcă nu prea mă încânta, am urcat în primul troleu, am blocat uşa 3 cu bagajele (să pot să zbor dacă apare controlul) şi am mers aşa 4 staţii (da, nu e chioşc nici la ANEFS, nici la Grădina Botanică, nici la Leul) până la Bd. Vasile Milea. Cum atât eu, cât şi mama mea aveam nevoie de abonamente începând de azi (marţi), am zis să le facem cu o zi înainte, să nu ne mai complicăm cu portofele electronice şi validatoare cu butonul 2 blocat. Bun... merg la chioşcul de abonamente, cer 2 abonamente (unul redus pe toate liniile şi unul întreg pe 7 zile), dau cardul, legitimaţiile necesare, buletinul mamei (că ea nu avea card) şi cardul de debit. Dar ,,daţi-mi banii pe rând, nu se poate altfel". Bun... retrag buletinul şi aştept să mi se facă mie abonament... după ce datele mele sunt trecute manual în tabel (nume, prenume, serie card, serie legitimaţie, linia preorăşenească dorită), că doar nu credeaţi că SAT ştie să scoată un raport asupra abonamentelor vândute, mi se cere cardul. Îl dau şi, ca în ultimele 14 luni (da, lună de lună merg la chioşcul ăla, că mi-e cel mai aproape) mi se răspunde că nu se poate, că nu merge, că ea nu ştie ce să mai facă şi să-i dau cash. Bun, mă scotocesc prin portofel, scot toţi (la propriu) banii pe care-i mai aveam (din fericire erau 4 bancnote de 10 RON şi 2 de 5 RON) şi care erau fix cât costau cele 2 abonamente. Îi zic doamnei de la ghişeu să facă şi abonamentul celălalt şi să le plătesc pe amândouă odată. Dar ea nu şi nu, că ea trebuie să bage banii în sertar. Îi ofer 4 hârtii de 10 RON. ,,Da' mărunt nu aveţi?" îi răspund că n-am, că de aia şi vroiam să plătesc cu cardul, că am venit din vacanţă şi nu mai am alţi bani. Prin urmare, sunt umplut de bancnote de 1 RON şi monezi de 50 de bani, în timp ce vreo 7 nefericiţi aşteptau în spatele meu. Mi se dă abonamentul, apoi se trece la emiterea celuilat abonament... până se bagă cardul în imprimantă, până se scrie numele, până se încarcă abonamentul săptămânal, până numără tanti mărunţişul pe care i l-am pasat înapoi... total: 20 de minute pentru 2 abonamente. 20 de minute în care puteam ajunge acasă dacă rămâneam în acel Irisbus (şi nu mă prindea controlul), 20 de minute de timp pierdut din cauza incompetenţei conducerii RATB, care aruncă milioane de euro pe echipamente care nu ştiu să facă nimic, manevrate de angajaţi care nu ştiu să le manevreze.
A... şi ca să continui, am urcat apoi într-un Citaro pentru a-mi continua drumul spre casă. Evident, SAT-ul era închis, aşa că stătusem degeaba la ghişeu pentru abonamente pe care oricum nu le-am putut folosi.
Total: 4 ore Eforie Sud - Bucureşti cu autocarul (autocar turcesc, vechi de 20 de ani, cu tahograf analogic - ci nu digital cum cere legea - şi cu limitatorul de viteză mânărit de prindea 125 la oră pe autostradă faţă de 110 cât e legal pentru vehicule de transport persoane); 10 minute în staţie la Irisbus, 20 de minute la bilete, 10 minute în staţie la Citaro şi 15 + 20 = 35 de minute pe drum. 75 de minute prin Bucureşti, din care 40 pierdute aiurea pe incompetenţa RATB-ului.

 


Re: Sedintele CGMB subway guru

uite aici ceva interesant de pe ordinea de zi de maine
09_20120928.zip
09_20120928.zip (1.1 MB; downloaded 407 times)

 


Re: Sedintele CGMB autob368

O intrebare de 1000 de puncte: daca vreau sa merg de la Valea Argesului pana la Baicului cu 69 (asta inseamna undeva intre 55-70 minute) si de acolo am nevoie de voi plati 5 lei? Ca deh, nu am timp sa mai folosesc alt mijloc de transport in comun (RATB, METROREX, ETC)... sau nu am inteles eu bine? Si ce se intampla daca ajung la capat, apuc sa ma urc in alt mijloc de transport, dar uit/nu am timp sa validez... primesc amenda? Daca nu mai stiu cand expira exact ora?
Oricum, din punctul meu de vedere e o prostie, care nu cred ca se poate aplica pentru Bucuresti... si este destul de piperat pretul. Cu abonamentele lunare ce se intampla?

 


Re: Sedintele CGMB radu73

Este o mare prostie ... practic se mareste costul biletului de la 1,3lei la 5 lei. Iar abonamante lunare ....  :evil:  :evil:

 


Re: Sedintele CGMB Robert24

Cred ca 5 lei este pretul total.
In realitate o mare parte este subventionata de PMB.
Probabil ca pretul platit de calator va fi vreo 2.5 lei.... Vom vedea.

Si acum pretul total nu este 1.3 lei, ci vreo 2.5 lei.... Nu stiu exact.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Sedintele CGMB Mircea G

Lasati sa faca 5 lei ora ! Pt un muncitor normal din Bucuresti , asta poate inseamna circa 30% din salariul lui lunar dati pe transport .
Social ? Daca scade transportul , mincare si hainele rupte , mai bine sta acasa ....
Trafic ? Va exploda transportul cu masina proprie . Nu uitati ca multi care stau acum cu salarii de 8-10 mil , au masini ...din vremurile bune .
Ratb ? ratb va ajunge in maxim 6 luni la sapa de lemn si vor incepe concedierile.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433621 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use