Topic: Vederi vechi din București
364 posts, 174095 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
andrei11
Uita-te la bloc si la iesirea din parc...( stiu eu de ce am reluat textul ) , radudaniel23 daca nu precizezi la ce poza te referi, degeaba... Poate revii cu numarul paginii si numarul pozei. Multumesc.
Uita-te la bloc si la iesirea din parc...( stiu eu de ce am reluat textul ) , radudaniel23 daca nu precizezi la ce poza te referi, degeaba... Poate revii cu numarul paginii si numarul pozei. Multumesc.
- neoman
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
neoman
Am gasit pe flickr niste poze foarte interesante cu Bucurestiul vechi inainte si dupa marile demolari.
http://www.flickr.com/photos/danvartani ... 166834095/
Am gasit pe flickr niste poze foarte interesante cu Bucurestiul vechi inainte si dupa marile demolari.
http://www.flickr.com/photos/danvartani ... 166834095/
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
rosetti61
Cele postate acolo se pare ca sunt toate, de vreme ce nu a mai postat altele noi - de acolo lipsesc Militari, Titan, Drumul Taberei. La vremea cand fotografia Pantelimonul (asta a fost cartierul-amiral, era prezent in toate pozele despre Bucuresti, pe langa Drumul Taberei - sa nu mai zic de Obor, pana la satietate), avantul muncitoresc cu macarale care "rad in soare" se manifesta prin Militari si alte zone. In afara de casele pe arterele vechi si periferia avea ceva de oferit, cu stradute inecate in verdeata, garduri varuite in spatele carora se ascundeau case cochete umbrite de bolti de vita de vie si gradini pline de flori; strazile pietruite si chiar de pamant aveau farmecul lor. Au ramas doar cateva oaze linistite inconjurate de mastodonti de beton, prin marile cartiere.
In fotografiile lui Vartanian mijloacele de transport fac parte din peisaj, se mira sau sunt agasate de prezenta obiectivului - aici tramvaiul parca sta la panda, asteptand plecarea fotografului pentru a trece si el.
Marturii pe pelicula - stalpii de tramvai de pe Mihai Bravu, Vacarestii vechi si Piata Sf. Vineri, vechiul si noul (casele mici de pe calea ingusta a Mosilor in opozitie cu silueta masiva a blocului Almo. Are destule poze cu infrastructura si vehicule ITB.
Ca Vartanian au fost multi altii ce au surprins diverse aspecte ale Bucurestiului - Oerlemans, Serban Lacriteanu, Gh. Leahu, Laurentiu/Alex Galmeanu, Cristian Malide, Cristian Popescu.
Cele postate acolo se pare ca sunt toate, de vreme ce nu a mai postat altele noi - de acolo lipsesc Militari, Titan, Drumul Taberei. La vremea cand fotografia Pantelimonul (asta a fost cartierul-amiral, era prezent in toate pozele despre Bucuresti, pe langa Drumul Taberei - sa nu mai zic de Obor, pana la satietate), avantul muncitoresc cu macarale care "rad in soare" se manifesta prin Militari si alte zone. In afara de casele pe arterele vechi si periferia avea ceva de oferit, cu stradute inecate in verdeata, garduri varuite in spatele carora se ascundeau case cochete umbrite de bolti de vita de vie si gradini pline de flori; strazile pietruite si chiar de pamant aveau farmecul lor. Au ramas doar cateva oaze linistite inconjurate de mastodonti de beton, prin marile cartiere.
In fotografiile lui Vartanian mijloacele de transport fac parte din peisaj, se mira sau sunt agasate de prezenta obiectivului - aici tramvaiul parca sta la panda, asteptand plecarea fotografului pentru a trece si el.
Marturii pe pelicula - stalpii de tramvai de pe Mihai Bravu, Vacarestii vechi si Piata Sf. Vineri, vechiul si noul (casele mici de pe calea ingusta a Mosilor in opozitie cu silueta masiva a blocului Almo. Are destule poze cu infrastructura si vehicule ITB.
Ca Vartanian au fost multi altii ce au surprins diverse aspecte ale Bucurestiului - Oerlemans, Serban Lacriteanu, Gh. Leahu, Laurentiu/Alex Galmeanu, Cristian Malide, Cristian Popescu.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
rosetti61
Piata Mihail Kogalniceanu in anii 1959, 1961 si 1964
Multe altele se gasesc aici http://bucurestii-vechi.blogspot.com/
Piata Mihail Kogalniceanu in anii 1959, 1961 si 1964
Multe altele se gasesc aici http://bucurestii-vechi.blogspot.com/
Piata Mihail Kogalniceanu .jpg (787.62 KB; downloaded 15645 times)
Piata Mihail Kogalniceanu .jpg (170.79 KB; downloaded 15549 times)
Piata Mihail Kogalniceanu .jpg (71.52 KB; downloaded 15595 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
Un articol bun despre schimbarile din zona Sfanta Vineri in anii '80. http://www.rezistenta.net/2009/08/piata ... i-azi.html
Gasiti acolo si destule poze cu reteaua de tramvai si vehiculele din anii '70 si '80.
Pentru orientarea celor care nu au apucat sau nu isi amintesc de acele vremuri, am facut si un gleisplan rapid cu pozitionarea liniilor de tramvai si bucla de intoarcere din zona asa cum arata inainte de demolari, folosind harta de aici: http://www.urbanism.com.ro/harti/harta- ... -1984.aspx unde se poate vedea clar trama stradala veche.
Un articol bun despre schimbarile din zona Sfanta Vineri in anii '80. http://www.rezistenta.net/2009/08/piata ... i-azi.html
Gasiti acolo si destule poze cu reteaua de tramvai si vehiculele din anii '70 si '80.
Pentru orientarea celor care nu au apucat sau nu isi amintesc de acele vremuri, am facut si un gleisplan rapid cu pozitionarea liniilor de tramvai si bucla de intoarcere din zona asa cum arata inainte de demolari, folosind harta de aici: http://www.urbanism.com.ro/harti/harta- ... -1984.aspx unde se poate vedea clar trama stradala veche.
gleisplan-sf.vineri.jpg (195.21 KB; downloaded 15507 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
rosetti61
Bucla a fost amenajata in 1964. Dar oare portiunea de linie simpla de pe inceputul Caii Vacaresti a fost folosita vreodata - pentru ca toate tramvaiele care intorceau la Sfanta Vineri aveau accesul prin intersectia de la biserica. "Intoarcerea extinsa" putea fi folosita din trei directii - Timpuri Noi, Sfantu Gheorghe si Traian. Tot ce a intors acolo (si terminusurile temporare) foloseau bucla din piata - 7, 17, 18, 19, 22 si 40.
De cate ori treceam cu tramvaiul pe acolo ma fascinau complexitatea liniilor de acolo (toate vazute din 13), o singura data am mers cu 17 de acolo (prin 1985), dar zona era deja in stapanirea buldozerelor, capatul arata dezolant.
Sigur, pentru directia Sf Gheorghe - Traian nu era macaz? Mult timp dupa ce tramvaiele nu mai circulau pe Vacaresti, au ramas liniile, care nu mai duceau nicaieri (doar 14, 33 si 40 veneau de pe Calarasilor si virau spre Sf. Gheorghe). Uneori retelele nu sunt figurate corect pe planurile cadastrale - in 1911 se figurau efectiv cele doua sine ale liniei si implicit sensurile de circulatie, pe cand in timpurile mai moderne, doar faptul ca ezista tramvai pe strada respectiva, fara evidentierea explicita a sensurilor (cale dubla/simpla).
Un plan cadastral complet din 1974. 1984 de exemplu nu cred ca se poate gasi pe net, ci doar fragmentele cunoscute, cu podul Izvor (pe planul din 1974 apare si linia de stocare dintre Izvor si Mihai Voda de pe malul drept), Piata Unirii-Piata Sf. Vineri (1984)
Bucla a fost amenajata in 1964. Dar oare portiunea de linie simpla de pe inceputul Caii Vacaresti a fost folosita vreodata - pentru ca toate tramvaiele care intorceau la Sfanta Vineri aveau accesul prin intersectia de la biserica. "Intoarcerea extinsa" putea fi folosita din trei directii - Timpuri Noi, Sfantu Gheorghe si Traian. Tot ce a intors acolo (si terminusurile temporare) foloseau bucla din piata - 7, 17, 18, 19, 22 si 40.
De cate ori treceam cu tramvaiul pe acolo ma fascinau complexitatea liniilor de acolo (toate vazute din 13), o singura data am mers cu 17 de acolo (prin 1985), dar zona era deja in stapanirea buldozerelor, capatul arata dezolant.
Sigur, pentru directia Sf Gheorghe - Traian nu era macaz? Mult timp dupa ce tramvaiele nu mai circulau pe Vacaresti, au ramas liniile, care nu mai duceau nicaieri (doar 14, 33 si 40 veneau de pe Calarasilor si virau spre Sf. Gheorghe). Uneori retelele nu sunt figurate corect pe planurile cadastrale - in 1911 se figurau efectiv cele doua sine ale liniei si implicit sensurile de circulatie, pe cand in timpurile mai moderne, doar faptul ca ezista tramvai pe strada respectiva, fara evidentierea explicita a sensurilor (cale dubla/simpla).
Un plan cadastral complet din 1974. 1984 de exemplu nu cred ca se poate gasi pe net, ci doar fragmentele cunoscute, cu podul Izvor (pe planul din 1974 apare si linia de stocare dintre Izvor si Mihai Voda de pe malul drept), Piata Unirii-Piata Sf. Vineri (1984)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
rosetti61 wrote:"Intoarcerea extinsa" era ultima ramasita a liniei simple care pana in 1964 pleca din Axa N-S de la Biserica Baratiei, si mergea pe strada Baratiei pana in Calea Calarasilor. Returul spre axa N-S era pe strada Sf. Vineri. Intoarcerea extinsa de pe Calea Vacaresti intr-adevar nu era folosita in mod regulat, cel putin nu in perioada in care am cunoscut-o eu, dar a fost folosita ocazional pentru diverse devieri, in special in cazul intreruperii circulatiei spre Piata Unirii. Probabil se prefera aceasta varianta in loc de bucla mica din piata fiindca aceasta din urma era oricum suprasaturata de vagoane, mai ales in ultimii ani, cand la Sfanta Vineri au inceput sa intoarca si mai multe trasee dupa suspendarea circulatiei pe strada Sfanta Vineri intre Calea Calarasilor si Piata Cavafii Vechi, astfel incat se formau chiar cozi de tramvaie dinspre Vacaresti care asteptau sa intre in bucla.
Bucla a fost amenajata in 1964. Dar oare portiunea de linie simpla de pe inceputul Caii Vacaresti a fost folosita vreodata - pentru ca toate tramvaiele care intorceau la Sfanta Vineri aveau accesul prin intersectia de la biserica. "Intoarcerea extinsa" putea fi folosita din trei directii - Timpuri Noi, Sfantu Gheorghe si Traian. Tot ce a intors acolo (si terminusurile temporare) foloseau bucla din piata - 7, 17, 18, 19, 22 si 40.
rosetti61 wrote:Asa este, chiar acum am numarat de curiozitate piesele de cale. In total la Sfanta Vineri am avut: 11 schimbatoare de intrare, 11 schimbatoare de iesire, 11 traversari cu 4 inimi si una cu 16 inimi, toate concentrate pe o suprafata relativ mica. Chiar nu imi amintesc de o intersectie de tramvai in oras mai complexa decat aceasta.
De cate ori treceam cu tramvaiul pe acolo ma fascinau complexitatea liniilor de acolo (toate vazute din 13)
rosetti61 wrote:Garantat, 150%. Nici nu ar fi avut cum, fiindca pe coltul acela era o cladire foarte aproape de buza trotuarului, ceea ce ar fi facut acea curba imposibil de realizat fara demolari. Ce am avut la Sf. Vineri pana in 1987 a fost un "6/8 grand-union". De altfel, se si vede acest lucru in unele poze din articolul de pe www.rezistenta.net spre care am dat link.
Sigur, pentru directia Sf Gheorghe - Traian nu era macaz?
rosetti61 wrote:Abia dupa dezafectarea buclei s-a intamplat acest lucru, asta dupa ce cu cateva luni inainte (in februarie 1987, mai precis) s-a realizat linie noua de tramvai in dublu sens pe strazile Paleologu si Mantuleasa, special pentru linia 17 care a circulat pana la desfiintarea si stergerea de pe harta a vechii cai Vacaresti pe vechiul traseu CFR Progresul - Lacul Tei, cu trecere prin zona centrala.
Mult timp dupa ce tramvaiele nu mai circulau pe Vacaresti, au ramas liniile, care nu mai duceau nicaieri (doar 14, 33 si 40 veneau de pe Calarasilor si virau spre Sf. Gheorghe).
rosetti61 wrote:Cred ca ai uitat sa il atasezi... Eventual pune-l intr-un topic separat.
Un plan cadastral complet din 1974.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
rosetti61
Nu am plan cadastral din 1974 ci numai portiuni din cel de la 1911 - se poate gasi in totalitate aici. As vrea eu planurile complete de dinainte de 1974, sa vad cum erau unele linii, dar nu exista pe net decat fragmentele cunoscute din 1974, 1984 si 1911).
Ziceam ca pur si simplu, un timp in intersectie au mai ramas liniile vechi care nu mai duceau niciunde - spre Vacaresti si Piata Unirii - cu macazele descompletate si partial acoperite cu asfalt, intersectie in care circulau tramvaie doar spre Sf. Gheorghe.
LE Alte imagini inedite din Bucuresti. (aceeasi sursa ca si cele de mai sus cu Piata M. Kogalniceanu)
Piata Romana 1955, 1960, 1965, 1966, 1970
Nu am plan cadastral din 1974 ci numai portiuni din cel de la 1911 - se poate gasi in totalitate aici. As vrea eu planurile complete de dinainte de 1974, sa vad cum erau unele linii, dar nu exista pe net decat fragmentele cunoscute din 1974, 1984 si 1911).
Ziceam ca pur si simplu, un timp in intersectie au mai ramas liniile vechi care nu mai duceau niciunde - spre Vacaresti si Piata Unirii - cu macazele descompletate si partial acoperite cu asfalt, intersectie in care circulau tramvaie doar spre Sf. Gheorghe.
LE Alte imagini inedite din Bucuresti. (aceeasi sursa ca si cele de mai sus cu Piata M. Kogalniceanu)
Piata Romana 1955, 1960, 1965, 1966, 1970
Piata Romana1955.jpg (217.71 KB; downloaded 15348 times)
Piata Romana 1960.jpg (246.34 KB; downloaded 15254 times)
Piata Romana 1965.jpg (185.64 KB; downloaded 15254 times)
Piata Romana 1966.jpg (77.4 KB; downloaded 15253 times)
Piata Romana 1970.jpg (490.04 KB; downloaded 15286 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
Tot de acolo, la Universitate in 1930, 1934, 1935, 1938, 1939 si 1940:
Tot de acolo, la Universitate in 1930, 1934, 1935, 1938, 1939 si 1940:
Universitate1930.jpg (99.52 KB; downloaded 15259 times)
Universitate1934.jpg (217.82 KB; downloaded 15214 times)
Universitate1935.jpg (121.01 KB; downloaded 15202 times)
universitate1938.jpg (51.5 KB; downloaded 15203 times)
Universitate1939.jpg (57.8 KB; downloaded 15204 times)
universitate1939-bis.jpg (142.01 KB; downloaded 15205 times)
Universitate 1940.jpg (112.19 KB; downloaded 15245 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
Si fotografii din perioada comunista, in 1956, 1966, 1967, 1975 si 1983:
Si fotografii din perioada comunista, in 1956, 1966, 1967, 1975 si 1983:
universitate1956-mod.jpg (96.59 KB; downloaded 15313 times)
Universitate1966.jpg (87.47 KB; downloaded 15275 times)
universitate1967.jpg (125.35 KB; downloaded 15199 times)
Universitate1975.jpg (67.14 KB; downloaded 15198 times)
Universitate1983.jpg (185.14 KB; downloaded 15199 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
Vehicule ITB inzapezite in iarna anului 1969. Multumesc lui Silviu Sintea pentru "descoperirea" acestui filmulet.
http://www.youtube.com/watch?v=_VCFLnmw0hM
Vehicule ITB inzapezite in iarna anului 1969. Multumesc lui Silviu Sintea pentru "descoperirea" acestui filmulet.
http://www.youtube.com/watch?v=_VCFLnmw0hM
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
DanCld
La British Pathe filmul pare asociat cu iarna anului 1969. (link)
Dominatrix wrote:
Vehicule ITB inzapezite in iarna anului 1966.
La British Pathe filmul pare asociat cu iarna anului 1969. (link)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
Dominatrix
Acum m-am uitat mai atenta la filmulet si intr-adevar nu poate fi realizat in 1966 fiindca apar autobuze Leyland care au inceput sa fie livrate abia in 1967. Eu am luat "de bun" titlul de pe youtube. Am rectificat mesajul anterior, multumesc pentru observatie.
Acum m-am uitat mai atenta la filmulet si intr-adevar nu poate fi realizat in 1966 fiindca apar autobuze Leyland care au inceput sa fie livrate abia in 1967. Eu am luat "de bun" titlul de pe youtube. Am rectificat mesajul anterior, multumesc pentru observatie.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din Bucuresti
rosetti61
Piata Victor Babes (Operei) si Universitatea cu tramvaiul care trecea pe Str Academiei.
Piata Victor Babes (Operei) si Universitatea cu tramvaiul care trecea pe Str Academiei.
Piata Victor Babes.jpg (67.73 KB; downloaded 12286 times)
Universitatea.jpg (57.52 KB; downloaded 12276 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination