Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 551372 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Metrorex dă 24 milioane de euro pe consultanța pentru Magistrala 5 de metrou
Metrorex vrea să cheltuiască 100 milioane lei (aproximativ 24,5 milioane de euro) pe servicii de consultanță și de monitorizare a lucrărilor la Magistrala 5, tronsoanele Universitate – Pantelimon și Râul Doamnei – PS Opera, inclusiv Stația, Depoul și Galeria de legătură Valea Ialomiței.
Metrorex va aloca pentru serviciile de consultanţă şi asistenţă tehnică necesare Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronson 2 Universitate – Pantelimon, 64,9 milioane lei cu TVA (15,8 milioane euro), potrivit unui anunţ de participare publicat pe SEAP. Durata contractului va fi de 120 de luni începând de la data atribuirii, dintre care 60 de luni, perioada de garanție.
De asemenea, Metrorex a alocat alți 8,6 milioane de euro pentru servicii de consultanță pentru monitorizarea execuției lucrărilor la Secțiunea Râul Doamnei – PS Opera, inclusiv Stația, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiței. Secțiunea Râul Doamnei – PS Opera are 9 stații și o lungime totală de 6.223 de metri, în timp ce Stația, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiței au o lungime totală 1.005 metri. Stațiile proiectate pe această secțiune sunt Râul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, Valea Ialomiței.
Contractul are o durată 63 de luni, dintre care trei luni – perioada dinainte de execuția lucrărilor, 48 de luni – perioada de execuție de lucrărilor și 12 luni – după finalizarea lucrărilor.
Magistralei 5 de metrou va lega cartierele Drumul Taberei și Pantelimon. Lucrările vor fi demarate din acest an. Potrivit conducerii Metrorex SA, până acum, compania a atribuit contractele pentru staţia şi depoul Valea Ialomiţei consorțiului Maxx Bogl România-Maxx Bogl Germania, pentru porţiunea cuprinsă între Râul Doamnei – Eroilor licitația fiind căștigată de asocierea Astaldi (Italia) -FCC (Portugalia) – Delta ACM România – AB Construct care a propus o ofertă financiară de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie a lucrărilor de 25 de luni.
http://b365.ro/news/metrore ... -ps-opera/
Metrorex dă 24 milioane de euro pe consultanța pentru Magistrala 5 de metrou
Metrorex vrea să cheltuiască 100 milioane lei (aproximativ 24,5 milioane de euro) pe servicii de consultanță și de monitorizare a lucrărilor la Magistrala 5, tronsoanele Universitate – Pantelimon și Râul Doamnei – PS Opera, inclusiv Stația, Depoul și Galeria de legătură Valea Ialomiței.
Metrorex va aloca pentru serviciile de consultanţă şi asistenţă tehnică necesare Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronson 2 Universitate – Pantelimon, 64,9 milioane lei cu TVA (15,8 milioane euro), potrivit unui anunţ de participare publicat pe SEAP. Durata contractului va fi de 120 de luni începând de la data atribuirii, dintre care 60 de luni, perioada de garanție.
De asemenea, Metrorex a alocat alți 8,6 milioane de euro pentru servicii de consultanță pentru monitorizarea execuției lucrărilor la Secțiunea Râul Doamnei – PS Opera, inclusiv Stația, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiței. Secțiunea Râul Doamnei – PS Opera are 9 stații și o lungime totală de 6.223 de metri, în timp ce Stația, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiței au o lungime totală 1.005 metri. Stațiile proiectate pe această secțiune sunt Râul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, Valea Ialomiței.
Contractul are o durată 63 de luni, dintre care trei luni – perioada dinainte de execuția lucrărilor, 48 de luni – perioada de execuție de lucrărilor și 12 luni – după finalizarea lucrărilor.
Magistralei 5 de metrou va lega cartierele Drumul Taberei și Pantelimon. Lucrările vor fi demarate din acest an. Potrivit conducerii Metrorex SA, până acum, compania a atribuit contractele pentru staţia şi depoul Valea Ialomiţei consorțiului Maxx Bogl România-Maxx Bogl Germania, pentru porţiunea cuprinsă între Râul Doamnei – Eroilor licitația fiind căștigată de asocierea Astaldi (Italia) -FCC (Portugalia) – Delta ACM România – AB Construct care a propus o ofertă financiară de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie a lucrărilor de 25 de luni.
http://b365.ro/news/metrore ... -ps-opera/
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Astazi au inceput lucrarile pe M5 cu ingradirea si spargerea zonelor unde se executa studii geotehnice.
In urmatoarele zile puncte de studiu si organizari de santier or sa apara in special pe tronsonul Academie - Romancierilor.
Pe parcursul celor ~5 ani de lucrari veti vedea aici reportaje si evolutia permanenta a lucrarilor.
Astazi au inceput lucrarile pe M5 cu ingradirea si spargerea zonelor unde se executa studii geotehnice.
In urmatoarele zile puncte de studiu si organizari de santier or sa apara in special pe tronsonul Academie - Romancierilor.
Pe parcursul celor ~5 ani de lucrari veti vedea aici reportaje si evolutia permanenta a lucrarilor.
IMG_4258.JPG (326.04 KB; downloaded 7731 times)
IMG_4259.JPG (293.84 KB; downloaded 7741 times)
IMG_4260.JPG (341.4 KB; downloaded 7731 times)
IMG_4269.JPG (354.02 KB; downloaded 7731 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Au fost demarate lucrările la metroul din Drumul Taberei
12 mai, 10:45 / B365
Au început lucrările la linia de metrou care va lega Drumul Taberei de centrul Capitalei. Termenul de finalizare a proiectului este anul 2015.
http://b365.ro/news/lucrari ... -demarate/
Constructorii forează în zonă pentru recoltarea probelor de sol. Mostrele prelevate din subteran vor fi trimise în Italia şi Spania pentru analize de specialitate, potrivit Click.
„Constructorii au nevoie să ştie cum e pământul pe traseul magistralei pentru a-şi adapta maşinile de forat la tipul de sol”, a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, potrivit sursei citate.
Firmele care au câştigat licitaţia au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. „În 2015 ar trebui să dăm în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, a conchis şeful Metrorex.
Au fost demarate lucrările la metroul din Drumul Taberei
12 mai, 10:45 / B365
Au început lucrările la linia de metrou care va lega Drumul Taberei de centrul Capitalei. Termenul de finalizare a proiectului este anul 2015.
http://b365.ro/news/lucrari ... -demarate/
Constructorii forează în zonă pentru recoltarea probelor de sol. Mostrele prelevate din subteran vor fi trimise în Italia şi Spania pentru analize de specialitate, potrivit Click.
„Constructorii au nevoie să ştie cum e pământul pe traseul magistralei pentru a-şi adapta maşinile de forat la tipul de sol”, a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, potrivit sursei citate.
Firmele care au câştigat licitaţia au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. „În 2015 ar trebui să dăm în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, a conchis şeful Metrorex.
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Metamorph
Pentru cei interesati,atasez lista cu imobilele supuse exproprierii in vederea executiei acestei magistrale,lista avizata in urma cu 6 zile.
Pentru cei interesati,atasez lista cu imobilele supuse exproprierii in vederea executiei acestei magistrale,lista avizata in urma cu 6 zile.
PARTEA 2.rar
PARTEA 2.rar (3.02 MB; downloaded 377 times)
PARTEA 3.rar
PARTEA 3.rar (2.99 MB; downloaded 314 times)
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Metamorph
Iar aici aveti decizia cu privire la acest subiect.
Iar aici aveti decizia cu privire la acest subiect.
PARTEA 1.rar
PARTEA 1.rar (652.91 KB; downloaded 370 times)
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
cristi20
Deocamdata e cam pustiu...
subway guru wrote:DanCld wrote:
"Zvonul urban" spune ca in dimineata asta Max Boegl si-a organizat santierul la capat la Valea Ialomitei.
Nu e 'zvon'...
Azi dimineatza s-a facut 'predarea de amplasament' si au 'aparut' si primele baraci de OS...
Deocamdata e cam pustiu...
vi_04062011731.jpg (726.59 KB; downloaded 7647 times)
vi_04062011735.jpg (819.39 KB; downloaded 7647 times)
- johnnyh
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
johnnyh
Pe partea dinspre bucla e doar inprejmuit si pazit:
Pe partea cealalta este turnat beton pe aproximativ 50 metri dinspre valea ialomitei:
Din ce spunea un paznic, pe margini se va devia traficul pentru a se putea sapa. Probabil pentru asta s-a turnat betonul respectiv. Tot el mai spunea ca pe cealalta parte nu s-a facut mare lucur pentru ca inca nu sunt avize pentru taiat copacii din prima poza (si cei din continuarea lor).
Pe partea dinspre bucla e doar inprejmuit si pazit:
Pe partea cealalta este turnat beton pe aproximativ 50 metri dinspre valea ialomitei:
Din ce spunea un paznic, pe margini se va devia traficul pentru a se putea sapa. Probabil pentru asta s-a turnat betonul respectiv. Tot el mai spunea ca pe cealalta parte nu s-a facut mare lucur pentru ca inca nu sunt avize pentru taiat copacii din prima poza (si cei din continuarea lor).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Lucrari la metroul din Drumul Taberei - au aparut si primele nemultumiri
Nici nu au inceput bine lucrarile la metroul din Drumul Taberei, ca au si aparut primele probleme.
http://www.ziare.com/stiri/metrou/lucra ... ri-1111040
Tot mai multi bucuresteni din zona se plang de zgomotul produs de utilaje si de faptul ca nu mai au unde sa parcheze masinile, din cauza santierului.
In plus, acestia reclama faptul ca sunt nevoiti sa ocoleasca sute de metri pana la scara blocului, informeaza Antena 3.
Obisnuiti cu ritmul constructiilor publice din Capitala, unii se asteapta sa nu scape asa usor de cosmarul lucrarilor, in timp ce altii, mai optimisti, sunt dispusi sa suporte deranjul, numai pentru a avea metroul mai aproape de casa.
Cu putin noroc, bucurestenii ar putea sa circule cu metroul prin Drumul Taberei in doi ani.
Lucrari la metroul din Drumul Taberei - au aparut si primele nemultumiri
Nici nu au inceput bine lucrarile la metroul din Drumul Taberei, ca au si aparut primele probleme.
http://www.ziare.com/stiri/metrou/lucra ... ri-1111040
Tot mai multi bucuresteni din zona se plang de zgomotul produs de utilaje si de faptul ca nu mai au unde sa parcheze masinile, din cauza santierului.
In plus, acestia reclama faptul ca sunt nevoiti sa ocoleasca sute de metri pana la scara blocului, informeaza Antena 3.
Obisnuiti cu ritmul constructiilor publice din Capitala, unii se asteapta sa nu scape asa usor de cosmarul lucrarilor, in timp ce altii, mai optimisti, sunt dispusi sa suporte deranjul, numai pentru a avea metroul mai aproape de casa.
Cu putin noroc, bucurestenii ar putea sa circule cu metroul prin Drumul Taberei in doi ani.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Reteaua de troleibuz dintre Valea Ialomitei si Valea Argesului va fi data jos si facut dublu sens pe aceeasi portiune pe Valea Oltului.
Reteaua de troleibuz dintre Valea Ialomitei si Valea Argesului va fi data jos si facut dublu sens pe aceeasi portiune pe Valea Oltului.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
bercenicity
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
Cum va arăta metroul în 2030, după investiţii de 8,5 miliarde de euro. Plus: triunghiul de căi ferate subterane care vor traversa Bucureştiul
Pe langa vise umede avem:
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
Cum va arăta metroul în 2030, după investiţii de 8,5 miliarde de euro. Plus: triunghiul de căi ferate subterane care vor traversa Bucureştiul
Pe langa vise umede avem:
"La Drumul Taberei-Eroilor avem întâlniri săptămânale în care discutăm stadiul proiectului. Mai sunt câteva «mărunţişuri» de rezolvat privind soluţia de traseu, detalii privind organizarea de şantier, devierea circulaţiei. De asemenea se fac foraje geofizice pentru a vedea care e structura terenului. Organizarea de şantier este în stadiu avansat la staţiile Brâncuşi şi la Răzoare şi ne facem ultimele socoteli în legătură cu exproprierile. Cred că în septembrie vom începe lucrările «grele»", explică Udrişte.
De asemenea, la staţia şi depoul Valea Ialomiţei, construită de germanii de la Max Boegl pentru suma de 56 de milioane de euro, lucrările sunt la început. "La Valea Ialomiţei suntem în stadiu avansat de pregătire, e mai uşor acolo pentru că e un singur punct de lucru al unui singur contractor care lucrează doar pe domeniul public şi nu şi pe cel privat", spune Udrişte.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Venim cu noutati aici din sursele noastre de incredere - astazi a trecut de dezbaterea publica acordul de mediu la agentia municipala pentru M5.
Venim cu noutati aici din sursele noastre de incredere - astazi a trecut de dezbaterea publica acordul de mediu la agentia municipala pentru M5.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Dominatrix
Investiţie. Nouă staţii vor fi construite în Bucureşti între Eroilor şi Ghencea
Metroul spre Drumul Taberei. La ce trebuie să ne aşteptăm
Pentru construcţia Magistralei 5 de metrou vor fi necesari aproape doi ani de lucrări. Forajele vor începe efectiv în luna septembrie.
Primele săpături pentru construcţia noii linii de metrou care va lega centrul Capitalei de cartierul Drumul Taberei vor începe în câteva zile. În acest moment, constructorii stabilesc detaliile de execuţie şi îşi adaptează utilajele pentru solul pe care îl au de săpat, după cum ne-a explicat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Acesta susţine că lucrările vor fi finalizate în 2014. În total, se vor construi nouă staţii de tren, care vor avea şase kilometri lungime.
La Răzoare se va devia circulaţia
În perioada imediat următoare, bucureştenii care locuiesc în perimetrul Eroilor, Răzoare, Favorit, Orizont, Valea Ialomiţei vor trebui să se adapteze noilor condiţii: zgomotul utilajelor, mai puţine locuri de parcare, folosirea unor rute ocolitoare, în zonele în care se va devia circulaţia. „Cel mai greu va fi la Răzoare", anticipează Gheorghe Udrişte. În această vară, s-au încheiat studiile geologice şi geofizice cu privire la siguranţa terenului, s-a definitivat proiectul tehnic, s-a stabilit traseul metroului, s-au hotărât amplasamentele staţiilor şi zonele de acces, iar în câteva zile vor începe săpăturile în subteran. „În septembrie, toate utilajele de foraj vor pleca din zona Academiei Militare, unde se va afla puţul de lansare pentru maşini. Acestea vor fora către Orizont şi Favorit, unde vor găsi incintele staţiilor gata, pentru că ceilalţi constructori vor lucra la ele", explică Gheorghe Udrişte.
În noiembrie, vor fi executaţi pereţii mulaţi până la Favorit şi Orizont, iar în decembrie tunelurile către Eroilor şi Militari.
Apoi, vor fi refăcute drumurile, iar din februarie se vor pune sisteme de ventilaţie şi trape de acces la metrou. Luna martie este destinată echipării staţiilor de metrou cu linii, instalaţii electrice, automatizări, instalaţii de dirijare a circulaţiei. Tot atunci se vor face şi finisajele staţiilor.
„În 2012, vom întocmi caietele de sarcini pentru dotarea cu lifturi, scări rulante, trenuri", spune Udrişte. Directorul Metrorex plănuieşte să cumpere 51 de trenuri, cu câte şase vagoane, care să asigure fluxul a 50.000 de călători pe oră. „Ca lungime, staţiile vor fi similare cu cele care există acum, dar dotările tehnice vor diferi, deoarece vom lua numai echipamente de ultimă generaţie şi vom face numai finisaje de top", asigură Udrişte. Proiectul valorează 400 milioane de euro, din care jumătate sunt fonduri europene.
Pentru acest proiect se lucrează cu un consorţiu de patru firme, iar acestea au dreptul, la rândul lor, să subcontracteze lucrări.
Etapele construirii liniei de metrou
Septembrie-Ianuarie - Se intră în subteran, se sapă galeriile şi se finalizează incintele staţiilor.
Februarie-Martie - se aduc echipamente şi linii.
Aprilie-Iunie - se fac finisajele, automatizările şi se cumpără trenuri.
Cine sunt constructorii metroului
Delta A.C.M. îi are ca asociaţi pe Alexandra şi Ionel Pirpiliu (fratele lui Ştefan Pirpiliu, PDL).
AB Construct îl are printre acţionari pe Bogdan Gruia, despre care s-a scris că ar fi prieten cu Liviu Negoiţă, primarul sect. 3.
Astaldi a fost implicată în proiecte cum ar fi Pasajul Basarab, Stadionul Naţional, modernizarea Aeroportului Otopeni.
FCC Construccion a fost implicată în lucrări precum Autostrada Timişoara-Arad, centura Aradului, centura Constanţei, Pasajul Basarab.
Sursa: http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 35792.html
Investiţie. Nouă staţii vor fi construite în Bucureşti între Eroilor şi Ghencea
Metroul spre Drumul Taberei. La ce trebuie să ne aşteptăm
Pentru construcţia Magistralei 5 de metrou vor fi necesari aproape doi ani de lucrări. Forajele vor începe efectiv în luna septembrie.
Primele săpături pentru construcţia noii linii de metrou care va lega centrul Capitalei de cartierul Drumul Taberei vor începe în câteva zile. În acest moment, constructorii stabilesc detaliile de execuţie şi îşi adaptează utilajele pentru solul pe care îl au de săpat, după cum ne-a explicat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Acesta susţine că lucrările vor fi finalizate în 2014. În total, se vor construi nouă staţii de tren, care vor avea şase kilometri lungime.
La Răzoare se va devia circulaţia
În perioada imediat următoare, bucureştenii care locuiesc în perimetrul Eroilor, Răzoare, Favorit, Orizont, Valea Ialomiţei vor trebui să se adapteze noilor condiţii: zgomotul utilajelor, mai puţine locuri de parcare, folosirea unor rute ocolitoare, în zonele în care se va devia circulaţia. „Cel mai greu va fi la Răzoare", anticipează Gheorghe Udrişte. În această vară, s-au încheiat studiile geologice şi geofizice cu privire la siguranţa terenului, s-a definitivat proiectul tehnic, s-a stabilit traseul metroului, s-au hotărât amplasamentele staţiilor şi zonele de acces, iar în câteva zile vor începe săpăturile în subteran. „În septembrie, toate utilajele de foraj vor pleca din zona Academiei Militare, unde se va afla puţul de lansare pentru maşini. Acestea vor fora către Orizont şi Favorit, unde vor găsi incintele staţiilor gata, pentru că ceilalţi constructori vor lucra la ele", explică Gheorghe Udrişte.
În noiembrie, vor fi executaţi pereţii mulaţi până la Favorit şi Orizont, iar în decembrie tunelurile către Eroilor şi Militari.
Apoi, vor fi refăcute drumurile, iar din februarie se vor pune sisteme de ventilaţie şi trape de acces la metrou. Luna martie este destinată echipării staţiilor de metrou cu linii, instalaţii electrice, automatizări, instalaţii de dirijare a circulaţiei. Tot atunci se vor face şi finisajele staţiilor.
„În 2012, vom întocmi caietele de sarcini pentru dotarea cu lifturi, scări rulante, trenuri", spune Udrişte. Directorul Metrorex plănuieşte să cumpere 51 de trenuri, cu câte şase vagoane, care să asigure fluxul a 50.000 de călători pe oră. „Ca lungime, staţiile vor fi similare cu cele care există acum, dar dotările tehnice vor diferi, deoarece vom lua numai echipamente de ultimă generaţie şi vom face numai finisaje de top", asigură Udrişte. Proiectul valorează 400 milioane de euro, din care jumătate sunt fonduri europene.
Pentru acest proiect se lucrează cu un consorţiu de patru firme, iar acestea au dreptul, la rândul lor, să subcontracteze lucrări.
Etapele construirii liniei de metrou
Septembrie-Ianuarie - Se intră în subteran, se sapă galeriile şi se finalizează incintele staţiilor.
Februarie-Martie - se aduc echipamente şi linii.
Aprilie-Iunie - se fac finisajele, automatizările şi se cumpără trenuri.
Cine sunt constructorii metroului
Delta A.C.M. îi are ca asociaţi pe Alexandra şi Ionel Pirpiliu (fratele lui Ştefan Pirpiliu, PDL).
AB Construct îl are printre acţionari pe Bogdan Gruia, despre care s-a scris că ar fi prieten cu Liviu Negoiţă, primarul sect. 3.
Astaldi a fost implicată în proiecte cum ar fi Pasajul Basarab, Stadionul Naţional, modernizarea Aeroportului Otopeni.
FCC Construccion a fost implicată în lucrări precum Autostrada Timişoara-Arad, centura Aradului, centura Constanţei, Pasajul Basarab.
Sursa: http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 35792.html
- GAC
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
GAC
In ceea ce priveste cronologia lui Udriste, baiatu e cam dus cu pluta.....
dar totusi, sa nu uitam ca la parcarea Universitate lucrul la peretii mulati a inceput prin iulie, iar acum sunt cam gata, iar dimensiunea este comparabila cu o statie de metrou. Probabil in cel mult 2 luni vor termina excavatiile. Deci daca oamenii se tin de treaba, pana in ianuarie am putea avea si groapa statiei Academia militara. Montarea TBM-urilor va dura cel utin 2 luni. Deci prin martie ar putea incepe forarea galeriilor. Chiar daca s-ar fora 40 m pe zi, precum la tunelul Gothard (prin piatra), cei 8 Km de tunel nu ar trebui sa dureze mai mult de 200 de zile, deci 7 luni. Problema adevarata o reprezinta statiile, care trebuie abordate cel putin cate 3 simultan. Daca statiile se vor fora una cate una, cgiar daca forarea unei statii va dura 4 luni, atunci 4*9=36, deci ne prinde 2014 cu lucrul la jumate.
Presupunand ca vor fi trei echipaje de sapat staii care vor lucra simultan, intr-un scenariu realist s-ar putea termina forarile de statii si galerii pana la sfarsitul lui 2012. Chiar si asa, amenajarile interioare si instalatiile s-ar putea sa dureze cel putin la fel de mult ca si realizarea forarilor.
Aste bineinteles daca nu se vor descoperi cine stie ce vestigii, sau chiar mai rau, bombe neexplodate din razvoi, TBM+orice fel de proiectil=intarziere de cel putin un an.
In ceea ce priveste cronologia lui Udriste, baiatu e cam dus cu pluta.....
dar totusi, sa nu uitam ca la parcarea Universitate lucrul la peretii mulati a inceput prin iulie, iar acum sunt cam gata, iar dimensiunea este comparabila cu o statie de metrou. Probabil in cel mult 2 luni vor termina excavatiile. Deci daca oamenii se tin de treaba, pana in ianuarie am putea avea si groapa statiei Academia militara. Montarea TBM-urilor va dura cel utin 2 luni. Deci prin martie ar putea incepe forarea galeriilor. Chiar daca s-ar fora 40 m pe zi, precum la tunelul Gothard (prin piatra), cei 8 Km de tunel nu ar trebui sa dureze mai mult de 200 de zile, deci 7 luni. Problema adevarata o reprezinta statiile, care trebuie abordate cel putin cate 3 simultan. Daca statiile se vor fora una cate una, cgiar daca forarea unei statii va dura 4 luni, atunci 4*9=36, deci ne prinde 2014 cu lucrul la jumate.
Presupunand ca vor fi trei echipaje de sapat staii care vor lucra simultan, intr-un scenariu realist s-ar putea termina forarile de statii si galerii pana la sfarsitul lui 2012. Chiar si asa, amenajarile interioare si instalatiile s-ar putea sa dureze cel putin la fel de mult ca si realizarea forarilor.
Aste bineinteles daca nu se vor descoperi cine stie ce vestigii, sau chiar mai rau, bombe neexplodate din razvoi, TBM+orice fel de proiectil=intarziere de cel putin un an.
📖 Pagination options