Topic: Autoritatea Metropolitană de Transport Bucuresti (AMTB)
102 posts, 64457 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
AMTB
misterr
Poate că înființarea AMTB va aduce și niște reguli noi, din moment ce și-a băgat FMI coada, pentru că vor dori să știe exact ce se întîmplă cu banii, și nu va mai fi posibil stilul de acum ("fără număr, fără număr..."). Și atunci simpaticii pensionari vor merge cu "cardul PASIV" (cardul de pensionar), nu cu talonul de pensie.
Poate că înființarea AMTB va aduce și niște reguli noi, din moment ce și-a băgat FMI coada, pentru că vor dori să știe exact ce se întîmplă cu banii, și nu va mai fi posibil stilul de acum ("fără număr, fără număr..."). Și atunci simpaticii pensionari vor merge cu "cardul PASIV" (cardul de pensionar), nu cu talonul de pensie.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Dr2005
Pe cei de la FMI nu îi interesează de AMTB şi alte asemenea... astea sunt doar gogoşile pe care ni le vând cei de la guvernare ca să mai pună botul pe un ciolan.
Pe cei de la FMI nu îi interesează de AMTB şi alte asemenea... astea sunt doar gogoşile pe care ni le vând cei de la guvernare ca să mai pună botul pe un ciolan.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: AMTB
Dominatrix
misterr wrote:Atat timp cat decontarile pentru pensionari primite de la Casa de Pensii vor acoperi si furtisagurile din RATB, si incompetenta, si prostia etc. sa nu credeti ca va fi cineva interesat sa stie numarul EXACT de pensionari care circula cu transportul de suprafata. Apropo, cine e cea mai fidela categorie de votanti?
Poate că înființarea AMTB va aduce și niște reguli noi, din moment ce și-a băgat FMI coada, pentru că vor dori să știe exact ce se întîmplă cu banii, și nu va mai fi posibil stilul de acum ("fără număr, fără număr..."). Și atunci simpaticii pensionari vor merge cu "cardul PASIV" (cardul de pensionar), nu cu talonul de pensie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
subway guru
De ce refuzi sa vezi realitatea?
Chiar nu te inteleg, desi ma straduiesc din rasputeri...
Dr2005 wrote:
Pe cei de la FMI nu îi interesează de AMTB şi alte asemenea... astea sunt doar gogoşile pe care ni le vând cei de la guvernare ca să mai pună botul pe un ciolan.
De ce refuzi sa vezi realitatea?
Chiar nu te inteleg, desi ma straduiesc din rasputeri...
- cavver
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
cavver
Peste tot in lumea civilizata ( i.e. Paris , Praga , Budapesta , Hong Kong , Viena , Genova , Barcelona , Lisabona ) retelele de transport sunt UNIFICATE din pct de vedere al biletelor si al dezvoltarii - astea sunt faptele. Ce e trist e ca a trebuit ca aceasta idee sa vina din afara , pentru ca orice vine din ro e privit prin ochelarii strambi "ce hotie mai vor sa faca si astia " .
Dr2005 wrote:
Pe cei de la FMI nu îi interesează de AMTB şi alte asemenea... astea sunt doar gogoşile pe care ni le vând cei de la guvernare ca să mai pună botul pe un ciolan.
Peste tot in lumea civilizata ( i.e. Paris , Praga , Budapesta , Hong Kong , Viena , Genova , Barcelona , Lisabona ) retelele de transport sunt UNIFICATE din pct de vedere al biletelor si al dezvoltarii - astea sunt faptele. Ce e trist e ca a trebuit ca aceasta idee sa vina din afara , pentru ca orice vine din ro e privit prin ochelarii strambi "ce hotie mai vor sa faca si astia " .
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Dominatrix
Cum era de asteptat, dubagiii ameninta cu proteste, ba chiar pentru "reactii ferme", conform declaratiilor lor. Relaxati-va, baieti, trebuie numai sa stiti unde sa cotizati, ca se rezolva si nu va veti pierde painea, ca doar suntem in famiglie. Apropo, pe cand niste "reactii ferme" din partea mamaligilor care de ani de zile accepta sa fie transportate in conditii demne de o tara africana sau din Orientul Mijlociu?
Transportatorii bucureşteni atacă proiectul „Metroul, autobuzul şi trenul la comun” şi se pregătesc de proteste
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi Uniunea Generală a Industriaşilor din România au transmis astăzi ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, o serie de argumente prin care cer oprirea înfiinţării Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).
Crearea unui organism sub controlul Ministerului Transporturilor, care să coordoneze transportul public în Capitală şi în judeţul Ilfov, colaborând cu Metrorex, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi CFR, ar putea eficientiza circulaţia populaţie din aceste două zone. Proiectul de Ordonanţă de Guvern va avea însă şi victime, iar acestea vor fi operatorii de maxi taxi.
Dublarea atribuţiilor, ilegală
Printre altele, aceştia vor fi nevoiţi să se autorizeze la AMTB şi chiar să fie controlaţi în activitate. Astfel, patronii de maxi taxi au început să conteste înfiinţarea viitoare autorităţi, prin Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi prin Uniunea Generală a Industriaşilor din România.
Astăzi, au transmis la Ministerul Transporturilor o serie de amendamente la proiect. „Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti nu poate exista fără înfiinţarea în prealabil a Zonei Metropolitane Bucureşti. Cum să stabileşti zona ta de activitate pe Bucureşti-ilfov, când Capitala şi Ilfovul sunt două entităţi diferite?”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele celor două organizaţii care îi reprezintă pe patronii de maxi taxi. El a adăugat că dubla reglementare şi faptul că două autorităţi, Consiliul General al Minicipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov, vor avea aceleaşi atribuţii este neconstituţional.
"Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiţi şi pentru reacţii ferme”
Mai mult, Ştefănescu susţine că atribuţia de autorizare, de organizare şi de control a viitorului organism nu se justifică, atâta vreme cât astfel de instituţii există deja.
„În aceste condiţii, AMTB ar trebui să-şi creeze propriul sistem de transport subteran şi suprateran, ca să-şi justifice existenţa. Acum, prin aceste puncte de vedere, vre doar să comunicăm civilizat. Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiţi şi pentru reacţii ferme”, a conchis preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi al Uniunii Generale a Industriaşilor din România.
Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 6478.html#
Cum era de asteptat, dubagiii ameninta cu proteste, ba chiar pentru "reactii ferme", conform declaratiilor lor. Relaxati-va, baieti, trebuie numai sa stiti unde sa cotizati, ca se rezolva si nu va veti pierde painea, ca doar suntem in famiglie. Apropo, pe cand niste "reactii ferme" din partea mamaligilor care de ani de zile accepta sa fie transportate in conditii demne de o tara africana sau din Orientul Mijlociu?
Transportatorii bucureşteni atacă proiectul „Metroul, autobuzul şi trenul la comun” şi se pregătesc de proteste
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi Uniunea Generală a Industriaşilor din România au transmis astăzi ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, o serie de argumente prin care cer oprirea înfiinţării Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).
Crearea unui organism sub controlul Ministerului Transporturilor, care să coordoneze transportul public în Capitală şi în judeţul Ilfov, colaborând cu Metrorex, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi CFR, ar putea eficientiza circulaţia populaţie din aceste două zone. Proiectul de Ordonanţă de Guvern va avea însă şi victime, iar acestea vor fi operatorii de maxi taxi.
Dublarea atribuţiilor, ilegală
Printre altele, aceştia vor fi nevoiţi să se autorizeze la AMTB şi chiar să fie controlaţi în activitate. Astfel, patronii de maxi taxi au început să conteste înfiinţarea viitoare autorităţi, prin Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi prin Uniunea Generală a Industriaşilor din România.
Astăzi, au transmis la Ministerul Transporturilor o serie de amendamente la proiect. „Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti nu poate exista fără înfiinţarea în prealabil a Zonei Metropolitane Bucureşti. Cum să stabileşti zona ta de activitate pe Bucureşti-ilfov, când Capitala şi Ilfovul sunt două entităţi diferite?”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele celor două organizaţii care îi reprezintă pe patronii de maxi taxi. El a adăugat că dubla reglementare şi faptul că două autorităţi, Consiliul General al Minicipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov, vor avea aceleaşi atribuţii este neconstituţional.
"Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiţi şi pentru reacţii ferme”
Mai mult, Ştefănescu susţine că atribuţia de autorizare, de organizare şi de control a viitorului organism nu se justifică, atâta vreme cât astfel de instituţii există deja.
„În aceste condiţii, AMTB ar trebui să-şi creeze propriul sistem de transport subteran şi suprateran, ca să-şi justifice existenţa. Acum, prin aceste puncte de vedere, vre doar să comunicăm civilizat. Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiţi şi pentru reacţii ferme”, a conchis preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România şi al Uniunii Generale a Industriaşilor din România.
Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 6478.html#
- fider
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
fider
Ce este vesel in toata povestea tine de "transportul" public privat ce, cu mici exceptii, evident ca numai legal nu este. Problema conformitatii este stiuta si tolerata de multi ani si evident ca era suficient timp pentru ca operatorii sa poata face schimbarile necesare. In practica de la Miron Mitrea incoace si de la o firma anume cu o prescurtare de trei litere s-a ales praful de orice modernizare a transportului public interurban. Bine-inteles ca marele cascaval s-a impartit odata cu privatizarea fostelor autobaze si implicita lor falimentare pentru ca beneficiile sa intre in buzunarul cui trebuie deci deja cu putin timp inainte de 1998 totul era suficient de bine aranjat. In final probabil razboiul de interese se va incheia cel mai probabil la fel ca si pana acum altfel spus trasee ilegale ce opresc la intamplare si putine trasee legale dar scumpe (dupa modelul "capitalist" al succesului enorm cu taxi "Musca" singura firma agreata la Aeroportul Otopeni). Se stie doar ca noi suntem mai altfel si implicit trebuie sa avem o democratie originala.
Ce este vesel in toata povestea tine de "transportul" public privat ce, cu mici exceptii, evident ca numai legal nu este. Problema conformitatii este stiuta si tolerata de multi ani si evident ca era suficient timp pentru ca operatorii sa poata face schimbarile necesare. In practica de la Miron Mitrea incoace si de la o firma anume cu o prescurtare de trei litere s-a ales praful de orice modernizare a transportului public interurban. Bine-inteles ca marele cascaval s-a impartit odata cu privatizarea fostelor autobaze si implicita lor falimentare pentru ca beneficiile sa intre in buzunarul cui trebuie deci deja cu putin timp inainte de 1998 totul era suficient de bine aranjat. In final probabil razboiul de interese se va incheia cel mai probabil la fel ca si pana acum altfel spus trasee ilegale ce opresc la intamplare si putine trasee legale dar scumpe (dupa modelul "capitalist" al succesului enorm cu taxi "Musca" singura firma agreata la Aeroportul Otopeni). Se stie doar ca noi suntem mai altfel si implicit trebuie sa avem o democratie originala.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Tom
Recunosc ca nu am aprofundat prea mult subiectul si am citit destul de repede documentele prezentate pe aici. As avea cateva intrebari legate de aceasta Autoritate, asa cum este sau cum ar trebui sa fie:
1. AMT = RATB + METRORex? Din cate stiu metroul lui Rex este deja Societate pe Actiuni, deci Societate Comerciala. RATB urma sa devina si ea STB.
2. AMT va licita toate traseele sau va crea un parc comun de vehicule ale companiilor "asociate" si va organiza traseele cu aceste vehicule?
3. AMT se va ocupa si de reglementarea taximetriei? Sper sa nu-i apuce nebunia sa aplice rahaturile alea europene cu nu stiu cate taxiuri pe capatana de european urban, intr'un oras cu 25% peste densitatea urbana maxima a UE.
4. AMT va crea o imagine unica a transportului in comun metropolitan (culoare, indicative de trasee, inscriptionare, taxare &c) sau va lasa tot asa dubele si otobelele ilfovene? Sper sa nu adopte insa imaginea pe principiul ca 1100 stele albe (Citaro & Citelis) sunt majoritatea.
5. Controlorii si dispecerii, precum si dispeceratele acestora vor fi ale AMT sau ale companiilor de transport? Spun asta pentru ca ar trebui sa fie dispecer si in fundul Chitilei, ca si controlori care sa urce in autobuzele "Primariei Comunei Xulesti".
6. Va exista un serviciu comun de interventie / depanare in subordinea AMT? Ma refer la autobuze, pentru ca la tramvaie si metrouri e clar ca n'au cum.
7. Calea de rulare (tramvai) si reteaua (tramvai si troleibuz) va ramane la operator sau va intra in patrimoniul AMT? (asta daca se mai gaseste vreun alt operator "privat" de tramvai sau troleibuz).
8. Cum se va implementa aceasta autoritate "metropolitana" intr'o metropola care nu exista? (are in schimb un Ilfov contra naturii).
9. URAC ar putea trece in subordinea AMT si sa faca RK la tot parcul comun al AMT, daca asa ceva va exista?
10. Cu ocazia asta am putea vedea si niste proiecte de metrou care iese in camp si merge pana la Cucuieti si Fundul Gradinii, macar alea sub 10km de capitala?
11. Va mai exista transport de noapte sub AMT? Vor mai exista curse speciale pentru soferii, vatmanii si mecanicii de tren ai companiilor afiliate AMT?
Recunosc ca nu am aprofundat prea mult subiectul si am citit destul de repede documentele prezentate pe aici. As avea cateva intrebari legate de aceasta Autoritate, asa cum este sau cum ar trebui sa fie:
1. AMT = RATB + METRORex? Din cate stiu metroul lui Rex este deja Societate pe Actiuni, deci Societate Comerciala. RATB urma sa devina si ea STB.
2. AMT va licita toate traseele sau va crea un parc comun de vehicule ale companiilor "asociate" si va organiza traseele cu aceste vehicule?
3. AMT se va ocupa si de reglementarea taximetriei? Sper sa nu-i apuce nebunia sa aplice rahaturile alea europene cu nu stiu cate taxiuri pe capatana de european urban, intr'un oras cu 25% peste densitatea urbana maxima a UE.
4. AMT va crea o imagine unica a transportului in comun metropolitan (culoare, indicative de trasee, inscriptionare, taxare &c) sau va lasa tot asa dubele si otobelele ilfovene? Sper sa nu adopte insa imaginea pe principiul ca 1100 stele albe (Citaro & Citelis) sunt majoritatea.
5. Controlorii si dispecerii, precum si dispeceratele acestora vor fi ale AMT sau ale companiilor de transport? Spun asta pentru ca ar trebui sa fie dispecer si in fundul Chitilei, ca si controlori care sa urce in autobuzele "Primariei Comunei Xulesti".
6. Va exista un serviciu comun de interventie / depanare in subordinea AMT? Ma refer la autobuze, pentru ca la tramvaie si metrouri e clar ca n'au cum.
7. Calea de rulare (tramvai) si reteaua (tramvai si troleibuz) va ramane la operator sau va intra in patrimoniul AMT? (asta daca se mai gaseste vreun alt operator "privat" de tramvai sau troleibuz).
8. Cum se va implementa aceasta autoritate "metropolitana" intr'o metropola care nu exista? (are in schimb un Ilfov contra naturii).
9. URAC ar putea trece in subordinea AMT si sa faca RK la tot parcul comun al AMT, daca asa ceva va exista?
10. Cu ocazia asta am putea vedea si niste proiecte de metrou care iese in camp si merge pana la Cucuieti si Fundul Gradinii, macar alea sub 10km de capitala?
11. Va mai exista transport de noapte sub AMT? Vor mai exista curse speciale pentru soferii, vatmanii si mecanicii de tren ai companiilor afiliate AMT?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
bercenicity
AMTB la nivelul Capitalei si al judetului Ilfov va functiona ca un organism de reglementare si coordonare a transportului public suprateran si subteran, in corelatie cu transportul zonal pe calea ferata si punctele de acces auto spre si dinspre oras.
-----------
Propuneri RATB pentru infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport:
http://www.ziuacargo.ro/stire/5-august- ... -Transport
AMTB la nivelul Capitalei si al judetului Ilfov va functiona ca un organism de reglementare si coordonare a transportului public suprateran si subteran, in corelatie cu transportul zonal pe calea ferata si punctele de acces auto spre si dinspre oras.
-----------
Propuneri RATB pentru infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport:
http://www.ziuacargo.ro/stire/5-august- ... -Transport
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Dominatrix
fider wrote:Ba este legal. De fapt e singurul legal. Si asta pentru ca, legislatia in vigoare prevede ca pentru transportul local, traseele, statiile, programele de circulatie (cu tot ce implica ele: adica numarul de vehicule, timpii de parcurs) se stabilesc prin hotarari de catre Consiliile Locale (in cazul de fata CGMB). Deci transportul cu adevarat ilegal este cel prestat de RATB, care, strict vorbind, opereaza legal numai pe cursele preorasenesti.
Ce este vesel in toata povestea tine de "transportul" public privat ce, cu mici exceptii, evident ca numai legal nu este.
- fider
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
fider
Din pacate lucrurile stau mai degraba altfel si legalitatea transportului in comun privat de acum este cel putin subreda.
In primul rand vehiculele de transport public trebuie sa fie autorizate pentru acest serviciu, altfel spus sa fie conforme. Nu inseamna ca o duba (furgoneta) poate deveni microbuz printr-o magica taiere a unor fereste si montarea unor scaune. Ca aproba ARR sau RAR mizeria asta este spaga lor dar nu inseamna ca e legal daca juridic procedura de autorizare nu este conforma. Altfel spus inscrisul nu are nici o valoare daca e obtinut fraudulos.
In al doilea rand serviciul de transport trebuie sa se desfasoare legal: orar de circulatie, opriri definite, capacitate de transport nedepasita, titluri de calatorie comercializate si plati facute la vedere cu evidenta contabila verificata. Nu mai mentionez de stationarea la capat pe trama stradala sau ad-hoc in loc de spatiul special amenajat. Unde este legalitatea in toata povestea asta?
In al treilea rand traseele preorasenesti s-au atribuit intr-un mod care lasa loc la interpretare. In nici un moment nu s-a mentionat ca traseul de transport public respectiv este neinteroperabil sau exclusiv. De aici rezulta ca suprapunerea traseelor este tolerata fara a exista o prevedere legala clara si explicita. In mod normal traseele preorasenesti nu ar fi trebuit sa fie aprobate in Bucuresti in afara rutei desemnate si problema suprapunerii sa fie evitata. In practica nu s-a facut asta pentru ca obliga PMB la investitii in amenajari de terminale la limita traseelor aprobate pentru RATB si evident reducea ponderea succesului electoral al primarului general. A se vedea si situatia ce lasa loc de interpretari cu privire la statutul si exclusivitatea transportului public de persoane facut de RATB pe raza Municipiului Bucuresti in conditiile in care exista trasee regulate de transport public cu calatori tolerate (cazul vestitelor "maxi taxi" oferite de marile centre comerciale).
Din aceste motive si altele de acelasi fel nu pot fi de acord cu perspectiva simplista si partinitoare care sustine transportul in comun privat. Mi se pare chiar putin surprinzator, doamna Dominatrix, cum in unele situatii suntem de partea adevarata a dreptului social iar in altele apreciem lucrurile doar pentru ca cineva, mai degraba fraudulos, a transformat o situatie de fapt in lege.
Din pacate lucrurile stau mai degraba altfel si legalitatea transportului in comun privat de acum este cel putin subreda.
In primul rand vehiculele de transport public trebuie sa fie autorizate pentru acest serviciu, altfel spus sa fie conforme. Nu inseamna ca o duba (furgoneta) poate deveni microbuz printr-o magica taiere a unor fereste si montarea unor scaune. Ca aproba ARR sau RAR mizeria asta este spaga lor dar nu inseamna ca e legal daca juridic procedura de autorizare nu este conforma. Altfel spus inscrisul nu are nici o valoare daca e obtinut fraudulos.
In al doilea rand serviciul de transport trebuie sa se desfasoare legal: orar de circulatie, opriri definite, capacitate de transport nedepasita, titluri de calatorie comercializate si plati facute la vedere cu evidenta contabila verificata. Nu mai mentionez de stationarea la capat pe trama stradala sau ad-hoc in loc de spatiul special amenajat. Unde este legalitatea in toata povestea asta?
In al treilea rand traseele preorasenesti s-au atribuit intr-un mod care lasa loc la interpretare. In nici un moment nu s-a mentionat ca traseul de transport public respectiv este neinteroperabil sau exclusiv. De aici rezulta ca suprapunerea traseelor este tolerata fara a exista o prevedere legala clara si explicita. In mod normal traseele preorasenesti nu ar fi trebuit sa fie aprobate in Bucuresti in afara rutei desemnate si problema suprapunerii sa fie evitata. In practica nu s-a facut asta pentru ca obliga PMB la investitii in amenajari de terminale la limita traseelor aprobate pentru RATB si evident reducea ponderea succesului electoral al primarului general. A se vedea si situatia ce lasa loc de interpretari cu privire la statutul si exclusivitatea transportului public de persoane facut de RATB pe raza Municipiului Bucuresti in conditiile in care exista trasee regulate de transport public cu calatori tolerate (cazul vestitelor "maxi taxi" oferite de marile centre comerciale).
Din aceste motive si altele de acelasi fel nu pot fi de acord cu perspectiva simplista si partinitoare care sustine transportul in comun privat. Mi se pare chiar putin surprinzator, doamna Dominatrix, cum in unele situatii suntem de partea adevarata a dreptului social iar in altele apreciem lucrurile doar pentru ca cineva, mai degraba fraudulos, a transformat o situatie de fapt in lege.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Dr2005
Traseele spre Ilfov s-au licitat ca şi curse INTERJUDEŢENE (!), adică cursă cu cursă, de sunt şi 20 de firme pe acelaşi traseu... evident, nimeni nu verifică cum se fac cursele şi cum merg şoferii (ori merg cu 100 la oră să facă mai multe curse, ori merg cu 15 la oră, doar-doar mai sare vreun călător de după vreun stâlp).
Deasmenea, nimeni nu verifică dacă şoferii lucrează legal şi dau bilete (cunosc pe cineva care când nu avea ce face - având şi permis categoria D - se ducea la dubari... avea normă 200 RON încasări (la sfârşitul zilei tăia bilete pentru valoarea asta) şi ce era peste era ,,salariul" lui. Evident, fără contract de muncă, impozite şi alte rahaturi.
Cursele pentru hipermarketuri intră la transport public prin curse ocazionale, ca şi convenţiile pentru firme. Pentru ele trebuie HCGMB doar pentru trasee şi staţii, iar călătorii trebuie ori trecuţi pe liste nominale aflate la bord, ori să aibă ceva legitimaţie de la firma care plăteşte convenţia (adică bon fiscal de la hipermarket, în cazul nostru).
Traseele spre Ilfov s-au licitat ca şi curse INTERJUDEŢENE (!), adică cursă cu cursă, de sunt şi 20 de firme pe acelaşi traseu... evident, nimeni nu verifică cum se fac cursele şi cum merg şoferii (ori merg cu 100 la oră să facă mai multe curse, ori merg cu 15 la oră, doar-doar mai sare vreun călător de după vreun stâlp).
Deasmenea, nimeni nu verifică dacă şoferii lucrează legal şi dau bilete (cunosc pe cineva care când nu avea ce face - având şi permis categoria D - se ducea la dubari... avea normă 200 RON încasări (la sfârşitul zilei tăia bilete pentru valoarea asta) şi ce era peste era ,,salariul" lui. Evident, fără contract de muncă, impozite şi alte rahaturi.
Cursele pentru hipermarketuri intră la transport public prin curse ocazionale, ca şi convenţiile pentru firme. Pentru ele trebuie HCGMB doar pentru trasee şi staţii, iar călătorii trebuie ori trecuţi pe liste nominale aflate la bord, ori să aibă ceva legitimaţie de la firma care plăteşte convenţia (adică bon fiscal de la hipermarket, în cazul nostru).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
Dominatrix
Cat despre autorizarea vehiculelor de transport care circula pe rutele preorasenesti si starea lor tehnica necorespunzatoare, recunosc ca sunt mai bine de 2 ani de cand nu am mai calatorit cu un autobuz DAF, dar din ce vad si citesc despre cele care inca mai circula, observ ca nu arata prea bine si lasa de dorit dpdv. tehnic, asa ca e discutabil cat de "transparent" a fost obtinut ITP'ul care a permis macar unora din aceste autobuze sa mai circule pe rutele preorasenesti. Asa ca daca tot vorbim de "atentii", indraznesc sa spun ca acestea nu au venit exclusiv de la dubagii.
fider wrote:Cred ca nu m-am exprimat suficient de clar: nu am spus niciodata ca "apreciez" sau "sustin" transportul public preorasenesc in forma in care se deafasora acum, ba dimpotriva. Sunt de acord cu aspectele expuse si cu faptul ca aceste dube improvizate sunt o rusine pentru o tara europeana. Asta ca sa nu mai vorbim de semi-legalitatea lor si despre imensa evaziune fiscala generata si care se auto-perpetueaza. Tot ce am vrut sa spun este ca, de bine de rau, traseele preorasenesti sunt reglementate prin HCL, ceea ce nu se poate spune despre traseele RATB, de exemplu. Desigur, considerat separat, acest lucru nu este mai mult decat o chichita legala, desi trebuie sa recunoastem ca daca ar fi sa ne referim strict la prevederile legale, mai precis la ordinul 972/2007 al MT, care poate fi citit integral aici: http://www.legex.ro/Ordin-972-03.10.2007-83105.aspx observam ca sunt destule aspecte strict obligatorii, deci nuoptionale, care nu sunt si nu au fost respectate nici de RATB, nici de privati.
Din aceste motive si altele de acelasi fel nu pot fi de acord cu perspectiva simplista si partinitoare care sustine transportul in comun privat. Mi se pare chiar putin surprinzator, doamna Dominatrix, cum in unele situatii suntem de partea adevarata a dreptului social iar in altele apreciem lucrurile doar pentru ca cineva, mai degraba fraudulos, a transformat o situatie de fapt in lege.
Cat despre autorizarea vehiculelor de transport care circula pe rutele preorasenesti si starea lor tehnica necorespunzatoare, recunosc ca sunt mai bine de 2 ani de cand nu am mai calatorit cu un autobuz DAF, dar din ce vad si citesc despre cele care inca mai circula, observ ca nu arata prea bine si lasa de dorit dpdv. tehnic, asa ca e discutabil cat de "transparent" a fost obtinut ITP'ul care a permis macar unora din aceste autobuze sa mai circule pe rutele preorasenesti. Asa ca daca tot vorbim de "atentii", indraznesc sa spun ca acestea nu au venit exclusiv de la dubagii.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur
ANTENA
In sfarsit in aceasta seara a vazut lumina zilei, AMTB. Inca o structura de papat bani publici, asa incat probabil ca in curand biletele vor avea tarif unic de 2 lei pe calatorie.
Cica va fi in subordinea Ministerului Transportului, dar investitiile vor fi facute de Primarie, lucru care doar in Romania poate avea o logica
Guvernul a aprobat înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti
Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe şi din alte surse legal constituite.
"Acest organism va funcţiona şi a fost gândit în urma unui studiu făcut de Ministerul Transporturilor împreună cu Banca Mondială din 2006. Discuţiile au continuat din primăvară cu experţii FMI, CE şi BM, astfel încât înfiinţarea acestei autorităţi a apărut şi în scrisoarea de intenţie", a declarat secretarul de stat din MTI Alexandru Nazare.
Potrivit secretarului de stat, autoritatea va fi condusă de un director general care va fi numit prin ordin al ministrului Transporturilor, iar schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări.
Proiectul de înfiinţare a unei autorităţi pentru toate tipurile de transport public - cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale - a fost anunţat în martie de ministrul de resort, Anca Boagiu, şi asumat de autorităţi în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană.
Boagiu spunea atunci că înfiinţarea autorităţii metropolitane va duce la "un echilibru între transportul de suprafaţă şi cel subteran" şi că investiţiile vor fi realizate ca şi în prezent, respectiv de către Primăria Bucureşti, la RATB, şi Metrorex, la metrou.
In sfarsit in aceasta seara a vazut lumina zilei, AMTB. Inca o structura de papat bani publici, asa incat probabil ca in curand biletele vor avea tarif unic de 2 lei pe calatorie.
Cica va fi in subordinea Ministerului Transportului, dar investitiile vor fi facute de Primarie, lucru care doar in Romania poate avea o logica
Guvernul a aprobat înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti
Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe şi din alte surse legal constituite.
"Acest organism va funcţiona şi a fost gândit în urma unui studiu făcut de Ministerul Transporturilor împreună cu Banca Mondială din 2006. Discuţiile au continuat din primăvară cu experţii FMI, CE şi BM, astfel încât înfiinţarea acestei autorităţi a apărut şi în scrisoarea de intenţie", a declarat secretarul de stat din MTI Alexandru Nazare.
Potrivit secretarului de stat, autoritatea va fi condusă de un director general care va fi numit prin ordin al ministrului Transporturilor, iar schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări.
Proiectul de înfiinţare a unei autorităţi pentru toate tipurile de transport public - cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale - a fost anunţat în martie de ministrul de resort, Anca Boagiu, şi asumat de autorităţi în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană.
Boagiu spunea atunci că înfiinţarea autorităţii metropolitane va duce la "un echilibru între transportul de suprafaţă şi cel subteran" şi că investiţiile vor fi realizate ca şi în prezent, respectiv de către Primăria Bucureşti, la RATB, şi Metrorex, la metrou.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination