Topic: Tronsonul Bucuresti - Ploiesti
1154 posts, 328342 views
📖 Pagination options
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Tavi
.. si avionul filmat un C - 130 Hercules
shoppy wrote:
Foarte tare... coloana sonora, e cumva Satriani?
.. si avionul filmat un C - 130 Hercules
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Dominatrix
Apropo de autostrada Bucuresti - Ploiesti, de ce tronsonul pe care lucreaza italienii are un cost/km cu aproape 4 milioane de euro mai mare decat cel pe care lucreaza romanii? Sau aici nu se aplica "standardele de cost" lăudate de Boagioică?
Apropo de autostrada Bucuresti - Ploiesti, de ce tronsonul pe care lucreaza italienii are un cost/km cu aproape 4 milioane de euro mai mare decat cel pe care lucreaza romanii? Sau aici nu se aplica "standardele de cost" lăudate de Boagioică?
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
DanCld
Italienii trebuie sa faca 2x3 si posibil mai multe lucrari de arta inclusiv in intravilanul Bucurestiului.
Italienii trebuie sa faca 2x3 si posibil mai multe lucrari de arta inclusiv in intravilanul Bucurestiului.
- horiaserban
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
horiaserban
Pe 19 iulie lucrarile la podul peste DN1 arata cam asa:
Pe 19 iulie lucrarile la podul peste DN1 arata cam asa:
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Dominatrix
Un articol ceva mai plastic in Financiarul...
Poveştile nemuritoare ale CNADNR: Basmul 1 – Găina cu ouăle de aur sau compania cu bani mulţi şi autostrăzi lipsă
A fost odată, ca niciodată (…de fapt n-a fost niciodată), Autostrada Comarnic Braşov, căci despre ea vorbim şi nici nu va fi curând, deşi o povestim de peste doi ani de zile.
Demult, când “palatul” transporturilor era condus de Ludovic Orban şi CNADNR avea în frunte un cavaler pe nume Debucean Dorin, în regat s-a hotărât organizarea unei licitaţii pentru concesiunea lucrărilor şi serviciilor aferente construcţiei, în sistem concesiune, tronsonului Comarnic – Braşov, parte componentă a autostrăzii Bucureşti-Braşov.
Şi, cu mare entuziasm, în rândul cavalerilor s-a mai stabilit ceva chiar înainte de începerea procedurii de licitaţie şi anume firma care trebuia să câştige: concernul AKTOR Grecia -VINCI Franţa.
Ca să-i dea învingători pe greci şi francezi, de-a lungul timpului s-au dus lupte grele şi negocieri îndelungate (mai mult cu privire la cunatumul “comisoanelor” plătite către diverşi decizionali din minister şi companie) care au durat 2 ani.
Da, a fost greu!
Dar, în final, a câştigat cine trebuia: asocierea AKTOR Grecia -VINCI Franţa.
Şi când să semneze contractul, hop, altă declaraţie de război, căci CNADNR a întors armele şi a hotărât că finanţarea adusă de AKTOR-VINCI (de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare) contravine contractului de concesiune semnat cu consorţiul şi, mai mult, dezavantajează statul român!
Păi da, să le dai străinilor autostrada pe 25 de ani şi să încaseze taxe din exploatarea ei, iar pe deasupra să le mai dai şi bani de la buget, e cam în defavoarea românilor, care, astfel, ar plăti cu vârf şi îndesat plimbarea pe bucăţica de drum de care vorbim.
Şi dă-i şi luptă nenicule, dar fără aliaţi, că francezii s-au supărat şi s-au hotărât să se retragă şi să denunţe unilateral contractul.
Ei, dar nu-i problemă, că de asta există lachei în companie care să intervină la ministru şi chiar mai sus, dacă e nevoie.
Vă întrebaţi cine sunt amicii de care pomeneam?
Unul din ei este Guido Retter, bun prieten cu Radu Berceanu şi care a luptat din răsputeri să-i ajute pe cei de la AKTOR să menţină contractul de concesiune.
De ce? Păi “interesul poartă fesul”! Omul vroia la schimb lucrările de proiectare (în valoare de aproximativ 28 milioane de euro), că doar de aia are firmă în domeniu (se cheamă S.C. Retter Projectmanagement S.R.L. Sibiu şi a făcut o treabă de mântuială la modernizarea Aeroportului Internaţional Sibiu, dar asta e altă poveste).
Prin colţurile palatului ministerial se zvonea că el e şi persoana care intermedia traseul “comisioanelor” în natură, că doar firmele străine aveau şi ele de făcut cadouri către mai marii ministerului, şi care, în cazul autostrăzii Comarnic – Braşov, ar fi fost de aproximativ 1,7% (din 2 miliarde de euro), dar e doar bârfă, nu-i aşa?
Un alt amic, de data aceasta foarte apropiat de greci, este Narcis Neaga, care pretinde că este un distins mare maestru în ale negocierilor – nu contează de format, ci cât de foşnitor este conţinutul, însă … culoarea bate scorul! – de parteneriate publice-private.
Împletind ca un pescar cu ştate vechi ochiurile relaţionării, distinsul Neaga Narcis (directorul proiectului de construcţie a autostrăzii Bucureşti-Braşov) a sprijinit compania AKTOR în interiorul CNADNR, ajutându-i (ca orice cetăţean preocupat de lipsa de autostrăzi din România) pe reprezentanţii acesteia, SPYROS KALODIKIS şi PETROS KATSIAS, să întocmească documente care să permită continuarea contractului în parteneriat public-privat cu firma pe care am menţionat-o deja.
Toate aceste eforturi nu au fost însă pe gratis, căci domnul Narcis s-a gândit că nu-i mai place postul pe care îl ocupă şi a decis să dea din coate că …. poate, poate, cu sprijinul şi bunăvoinţa unor amici de genul lui Marius Stăncescu, Gheorghe Romulus, Dragoş Diaconescu, dar şi alţii, precum ventilul … pardon, Vintilă Bogdan (un apropiat al castelanilor Palatului C.F.R.) o să ajungă în faţă …. adică la Direcţia de Achiziţii Publice şi Concesiuni din CNADNR.
De ce aici? Foarte simplu! Prin noua postură, domnia sa va putea să rezolve mult mai uşor doleanţele prietenilor de la AKTOR, doar este un pic dator! Este costul cazării pe cheltuiala grecilor a unor membrii de familie în Poiana Braşov şi nu numai atât!
Şi când ai atâţia prieteni care să te ajute sigur există şanse de reuşită, conform zicalei “cine vrea poate”…
Poate, din noua perspectivă …. asta dacă cine trebuie să ia o măsură nu o face, cu bunăvoinţa domnului Neaga şi a prietenilor o să vedem şi noi autostrada, dar şi “împlinirea” visului minunat că pentru ea vor trebui să plătească copiii, copiilor, copiiiiiiilor noştri…
Un articol ceva mai plastic in Financiarul...
Poveştile nemuritoare ale CNADNR: Basmul 1 – Găina cu ouăle de aur sau compania cu bani mulţi şi autostrăzi lipsă
A fost odată, ca niciodată (…de fapt n-a fost niciodată), Autostrada Comarnic Braşov, căci despre ea vorbim şi nici nu va fi curând, deşi o povestim de peste doi ani de zile.
Demult, când “palatul” transporturilor era condus de Ludovic Orban şi CNADNR avea în frunte un cavaler pe nume Debucean Dorin, în regat s-a hotărât organizarea unei licitaţii pentru concesiunea lucrărilor şi serviciilor aferente construcţiei, în sistem concesiune, tronsonului Comarnic – Braşov, parte componentă a autostrăzii Bucureşti-Braşov.
Şi, cu mare entuziasm, în rândul cavalerilor s-a mai stabilit ceva chiar înainte de începerea procedurii de licitaţie şi anume firma care trebuia să câştige: concernul AKTOR Grecia -VINCI Franţa.
Ca să-i dea învingători pe greci şi francezi, de-a lungul timpului s-au dus lupte grele şi negocieri îndelungate (mai mult cu privire la cunatumul “comisoanelor” plătite către diverşi decizionali din minister şi companie) care au durat 2 ani.
Da, a fost greu!
Dar, în final, a câştigat cine trebuia: asocierea AKTOR Grecia -VINCI Franţa.
Şi când să semneze contractul, hop, altă declaraţie de război, căci CNADNR a întors armele şi a hotărât că finanţarea adusă de AKTOR-VINCI (de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare) contravine contractului de concesiune semnat cu consorţiul şi, mai mult, dezavantajează statul român!
Păi da, să le dai străinilor autostrada pe 25 de ani şi să încaseze taxe din exploatarea ei, iar pe deasupra să le mai dai şi bani de la buget, e cam în defavoarea românilor, care, astfel, ar plăti cu vârf şi îndesat plimbarea pe bucăţica de drum de care vorbim.
Şi dă-i şi luptă nenicule, dar fără aliaţi, că francezii s-au supărat şi s-au hotărât să se retragă şi să denunţe unilateral contractul.
Ei, dar nu-i problemă, că de asta există lachei în companie care să intervină la ministru şi chiar mai sus, dacă e nevoie.
Vă întrebaţi cine sunt amicii de care pomeneam?
Unul din ei este Guido Retter, bun prieten cu Radu Berceanu şi care a luptat din răsputeri să-i ajute pe cei de la AKTOR să menţină contractul de concesiune.
De ce? Păi “interesul poartă fesul”! Omul vroia la schimb lucrările de proiectare (în valoare de aproximativ 28 milioane de euro), că doar de aia are firmă în domeniu (se cheamă S.C. Retter Projectmanagement S.R.L. Sibiu şi a făcut o treabă de mântuială la modernizarea Aeroportului Internaţional Sibiu, dar asta e altă poveste).
Prin colţurile palatului ministerial se zvonea că el e şi persoana care intermedia traseul “comisioanelor” în natură, că doar firmele străine aveau şi ele de făcut cadouri către mai marii ministerului, şi care, în cazul autostrăzii Comarnic – Braşov, ar fi fost de aproximativ 1,7% (din 2 miliarde de euro), dar e doar bârfă, nu-i aşa?
Un alt amic, de data aceasta foarte apropiat de greci, este Narcis Neaga, care pretinde că este un distins mare maestru în ale negocierilor – nu contează de format, ci cât de foşnitor este conţinutul, însă … culoarea bate scorul! – de parteneriate publice-private.
Împletind ca un pescar cu ştate vechi ochiurile relaţionării, distinsul Neaga Narcis (directorul proiectului de construcţie a autostrăzii Bucureşti-Braşov) a sprijinit compania AKTOR în interiorul CNADNR, ajutându-i (ca orice cetăţean preocupat de lipsa de autostrăzi din România) pe reprezentanţii acesteia, SPYROS KALODIKIS şi PETROS KATSIAS, să întocmească documente care să permită continuarea contractului în parteneriat public-privat cu firma pe care am menţionat-o deja.
Toate aceste eforturi nu au fost însă pe gratis, căci domnul Narcis s-a gândit că nu-i mai place postul pe care îl ocupă şi a decis să dea din coate că …. poate, poate, cu sprijinul şi bunăvoinţa unor amici de genul lui Marius Stăncescu, Gheorghe Romulus, Dragoş Diaconescu, dar şi alţii, precum ventilul … pardon, Vintilă Bogdan (un apropiat al castelanilor Palatului C.F.R.) o să ajungă în faţă …. adică la Direcţia de Achiziţii Publice şi Concesiuni din CNADNR.
De ce aici? Foarte simplu! Prin noua postură, domnia sa va putea să rezolve mult mai uşor doleanţele prietenilor de la AKTOR, doar este un pic dator! Este costul cazării pe cheltuiala grecilor a unor membrii de familie în Poiana Braşov şi nu numai atât!
Şi când ai atâţia prieteni care să te ajute sigur există şanse de reuşită, conform zicalei “cine vrea poate”…
Poate, din noua perspectivă …. asta dacă cine trebuie să ia o măsură nu o face, cu bunăvoinţa domnului Neaga şi a prietenilor o să vedem şi noi autostrada, dar şi “împlinirea” visului minunat că pentru ea vor trebui să plătească copiii, copiilor, copiiiiiiilor noştri…
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Tavi
Doamna ministru nu are grija decat de banii europeni?!
Numai la Arad si Constanta merge?
Pe unde sunt numai banii contribuabililor romani nu da cu nasu'? De ex. pe la autostrada intre doua centuri?
Sau sa merge pe principiul "Prostii sa plateasca, regii sa-nfloreasca"??!!
Mare porcarie ... Bleah!
Doamna ministru nu are grija decat de banii europeni?!
Numai la Arad si Constanta merge?
Pe unde sunt numai banii contribuabililor romani nu da cu nasu'? De ex. pe la autostrada intre doua centuri?
Sau sa merge pe principiul "Prostii sa plateasca, regii sa-nfloreasca"??!!
Mare porcarie ... Bleah!
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Tavi
Update cu poze. Multumim Skynick
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=82498743&postcount=4384
Update cu poze. Multumim Skynick
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=82498743&postcount=4384
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Dominatrix
Boc avertizează muncitorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti că le "taie capul" dacă întârzie
Premierul Emil Boc, aflat pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reproşat constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în "epoca de piatră" şi i-a avertizat că le va "tăia capul", inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.
"Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.
La rândul său, Anca Boagiu a declarat că nu este mulţumită de ritmul lucrărilor.
"Personal, nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi vom avea o discuţie foarte serioasă, pentru că efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie să fie gata, iar ei trebuie să îşi mărească ritmul de lucru. Acum au o şansă gigantică în cartea de vizită de a participa şi la alte licitaţii. După rectificarea bugetară, am primit bani în buget, astfel încât să nu existe probleme cu plăţile şi să nu-şi imagineze că o să plătesc bani, dacă ei nu muncesc", a spus Boagiu.
La sfârşitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcţie.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti care expira la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.
Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Schimbarea soluţiei tehnice a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde lucrează consorţiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa.
Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.
Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.
Boagiu spunea atunci că autostrada Bucureşti-Ploieşti duce lipsă de finanţare, întrucât sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.
Vineri, ministrul Transporturilor a declarat că în acest an vor fi finalizaţi aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timişoara-Arad, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti şi centurile oraşelor Arad şi Constanţa.
Sursa: http://www.mediafax.ro/social/boc-avert ... e-8573848/
Boc avertizează muncitorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti că le "taie capul" dacă întârzie
Premierul Emil Boc, aflat pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reproşat constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în "epoca de piatră" şi i-a avertizat că le va "tăia capul", inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.
"Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.
La rândul său, Anca Boagiu a declarat că nu este mulţumită de ritmul lucrărilor.
"Personal, nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi vom avea o discuţie foarte serioasă, pentru că efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie să fie gata, iar ei trebuie să îşi mărească ritmul de lucru. Acum au o şansă gigantică în cartea de vizită de a participa şi la alte licitaţii. După rectificarea bugetară, am primit bani în buget, astfel încât să nu existe probleme cu plăţile şi să nu-şi imagineze că o să plătesc bani, dacă ei nu muncesc", a spus Boagiu.
La sfârşitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcţie.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti care expira la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.
Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Schimbarea soluţiei tehnice a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde lucrează consorţiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa.
Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.
Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.
Boagiu spunea atunci că autostrada Bucureşti-Ploieşti duce lipsă de finanţare, întrucât sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.
Vineri, ministrul Transporturilor a declarat că în acest an vor fi finalizaţi aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timişoara-Arad, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti şi centurile oraşelor Arad şi Constanţa.
Sursa: http://www.mediafax.ro/social/boc-avert ... e-8573848/
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
DanCld
Dupa cum arata viaductul de la Caciulati eu zic ca Boc poate sa ascuta de pe acum barda
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4384
Dupa cum arata viaductul de la Caciulati eu zic ca Boc poate sa ascuta de pe acum barda
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4384
- Tom
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Tom
La inaltimea lui BOK, ori se urca pe scaun sa le taie capul, ori se referea la altceva cand a zis-o
La inaltimea lui BOK, ori se urca pe scaun sa le taie capul, ori se referea la altceva cand a zis-o
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Tavi
News! (daca putem spune asa) dar macar pozele's interesante ...
http://www.zf.ro/companii/din-noua-autostrada-a-romaniei-au-fost-asfaltati-10-km-dupa-4-ani-restul-gata-de-craciun-vedeti-aici-cum-arata-galerie-foto-8629040
News! (daca putem spune asa) dar macar pozele's interesante ...
http://www.zf.ro/companii/din-noua-autostrada-a-romaniei-au-fost-asfaltati-10-km-dupa-4-ani-restul-gata-de-craciun-vedeti-aici-cum-arata-galerie-foto-8629040
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
Dominatrix
De ce nu va fi gata la timp autostrada Bucureşti-Ploieşti
Autostrada Bucureşti-Ploiesti, sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, nu va fi finalizată la termen, pentru că până azi nu au fost terminate evacuările celor expropriati în zona pasajului Bărcăneşti.
Deşi lucrările au fost începute în anul 2007, terenurile din zona Bărcăneşti au fost predate numai parţial şi doar in semestrul 2 al anului 2009, nefiind finalizate nici azi. De aceea lucrările la pasaj au fost realizate incomplet şi fragmentat.
Inginerii numiţi de CNADNR, Mircea Epure si Vasile Chiuaru, nu sunt implicaţi decât în supravegherea executării contractului şi nu au rezolvat întârzierile grave din domeniul evacuărilor.
Blocajul cel mai important este o casă care împiedică lucrările la pasajul Bărcăneşti în condiţiile în care, deşi există acte de expropriere, locatarii refuză să plece. Perpetuarea acestei situaţii crează stări de tensiune şi evenimente violente. Potrivit unor martori oculari, un incident grav s-a întâmplat chiar sâmbătă, când foştii proprietari care refuză evacuarea au distrus schelele montate pentru realizarea pasajului şi au agresat muncitorii din zona de lucru.
Sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti este realizat de consorţiul românesc format din UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa. Potrivit celor mai recente declaraţii ale reprezentanţilor CNADNR, termenul de finalizare pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti (până la şoseaua de centură a Ploieştiului) este decembrie 2011.
Sursa: http://www.realitatea.net/de-ce-nu-va-f ... 62172.html
----------------------------------------------------------
INFRASTRUCTURA. În ciuda promisiunilor guvernamentale, situaţia de pe şantierul autostrăzii arată că lucrările sunt întârziate
Ce şanse are Bucureşti-Ploieşti să fie terminată în decembrie
Cu patru luni înainte de termenul de deschidere, autostrada Bucureşti-Ploieşti are probleme cu mutarea utilităţilor, poduri neterminate, accesul materialelor pe şantier, lucrări de abia atacate. Sunt locuri în care cu greu îti dai seama că s-a făcut ceva.
Autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei -Ploieşti cel mai probabil nu va putea fi folosită cu începere din data de 15 decembrie, după cum s-au angajat în primăvara acestui an constructorii acesteia faţă de Ministerul Transporturilor, la momentul la care acesta a notificat rezilierea contractului.
Pornind dinspre centura Ploieşti Vest, punct în care autostrada va face joncţiunea printr-un sens giratoriu, lucrurile stau bine doar până la km 48. Dorinel Umbrărescu, patronul firmei Spedition UMB, care realizează tronsonul dinspre Ploieşti (km 48-km 62), a reuşit să aducă aproape de final lucrările de poduri precum şi calea de rulare, existând porţiuni pe care mai trebuie pus doar stratul de rulare. Asfaltatorul mai are de lucru la rigolele de scurgere a apelor şi la podul de la Bărcăneşti, unde un expropriat, deţinător al unei case situate la intersecţia denivelată a DN1 cu autostrada, nu permite accesul muncitorilor pentru ca aceştia să pună schelele necesare definitivării podului. Ieşit de pe tronsonul realizat de Spedition UMB, încep problemele. Pe zona km 46- km 48, în lucru la firma Euroconstruct Trading 98 deţinută de Dan Beşciu, a fost efectuată doar decaparea stratului vegetal.
Odată îndepărtat acesta, mai urmează aşternerea pământului de umplutură, a primului strat de balast, a balastului stabilizat, precum şi a trei straturi de asfalt. Întârzierea este explicată prin faptul că acest constructor nu are pe unde să îşi aducă materialele de construcţii. Atât Euroconstruct Trading, cât şi Pa&Co, firme care realizează tronsonul km 19- km 31 împreună cu km 46-km 48 şi, respectiv, km 31- km 46, au avut probleme cu aducerea materialelor pe şantier după ce sătenii din 3-4 localităţi învecinate au agresat şoferii basculantelor ce transportau balastul, acuzându-i că le-au distrus casele. „Din aprilie anul trecut până acum câteva luni nu am putut face nimic din cauza problemelor cu sătenii. A fost ca la 1907 pe aici", povesteşte cu năduf responsabilul de şantier al unuia dintre constructori. Una din firme a realizat pe cheltuiala ei o mică centură de pământ ocolitoare a unui sat ca să îşi poată căra materialele.
Problemele nu lipsesc. Vineri o betonieră plină, grea de 50 de tone, a unuia dintre constructori, s-a răsturnat în râul Prahova, iar muncitorii şi două macarale s-au chinuit o zi întreagă să o scoată din râu. Dacă firmele Spedition UMB şi Pa&Co au şanse să termine lucrările la timp, prima dintre acestea în mod cert, compania Euroconstruct este rămasă considerabil în urmă.
Pe km 46-km 48 stadiul fizic e undeva la 2%, iar pe restul de 12 km stadiul e de 35%, apreciază un responsabil de proiect. În plus, în sarcina acestei firme este şi realizarea celui mai dificil pod de pe traseu, cel de la Cociovaliştea. Podul va avea patru picioare înfipte pe fundul lacului care nu sunt încă realizate, iar stadiul lui e pe la 20%. Există porţiuni importante pe care firma în cauză nu a aşternut nici măcar balastul de fundaţie.
Cât priveşte ultimul tronson, cel dintre centura Bucureşti şi Moara Vlăsiei aflat în lucru la firma italiană Pizzarotti, nici aici lucrurile nu sunt perfecte. Pasajul peste autostradă pe care va trece drumul judeţean ce dă în Moara Vlăsiei, nu e nici măcar început, stâlpii de iluminat stau în calea rampei de acces pe podul de la Cociovaliştea, iar pe traseu mai trebuie mutaţi câţiva stâlpi de înaltă tensiune ale căror fire trec periculos de jos peste autostradă. „Electrica se mişcă greu", explică un inginer. Tronsonul firmei Pizzarotti se termină într-o jumătate de pod suspendată periculos în aer, în apropierea centurii Bucureşti. Cealaltă jumătate de pod, spre Capitală, aşteaptă vremurile bune când se vor face exproprierile pe primii şase kilometri de autostradă. Până atunci accesul pe aceasta din centura Bucureşti se va face prin mai multe giratorii. Oricum, şoferii nu vor avea de ce să se aventureze, căci totul se va sfârşi la doar 13 kilometri după, adică acolo unde ar trebui să fie podul de la Cociovaliştea.
„Dacă se mobilizează şi se organizează toţi constructorii au şanse să termine lucrările", răspunde ca la carte un inginer responsabil de proiect. Insistăm şi îl întrebăm dacă vede această mobilizare şi organizare pe şantier şi ne manifestăm temerea că fluxul redus de oameni şi utilaje nu va face posibilă definitivarea proiectului. Nu zice nimic, dar ne priveşte cu subînţeles. Continuăm: „Mi se pare că lucrează ca şi cum ar mai avea doi ani la dispoziţie". Ne întoarce acelaşi zâmbet de încuviinţare.
Sursa: http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 34368.html
De ce nu va fi gata la timp autostrada Bucureşti-Ploieşti
Autostrada Bucureşti-Ploiesti, sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, nu va fi finalizată la termen, pentru că până azi nu au fost terminate evacuările celor expropriati în zona pasajului Bărcăneşti.
Deşi lucrările au fost începute în anul 2007, terenurile din zona Bărcăneşti au fost predate numai parţial şi doar in semestrul 2 al anului 2009, nefiind finalizate nici azi. De aceea lucrările la pasaj au fost realizate incomplet şi fragmentat.
Inginerii numiţi de CNADNR, Mircea Epure si Vasile Chiuaru, nu sunt implicaţi decât în supravegherea executării contractului şi nu au rezolvat întârzierile grave din domeniul evacuărilor.
Blocajul cel mai important este o casă care împiedică lucrările la pasajul Bărcăneşti în condiţiile în care, deşi există acte de expropriere, locatarii refuză să plece. Perpetuarea acestei situaţii crează stări de tensiune şi evenimente violente. Potrivit unor martori oculari, un incident grav s-a întâmplat chiar sâmbătă, când foştii proprietari care refuză evacuarea au distrus schelele montate pentru realizarea pasajului şi au agresat muncitorii din zona de lucru.
Sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti este realizat de consorţiul românesc format din UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa. Potrivit celor mai recente declaraţii ale reprezentanţilor CNADNR, termenul de finalizare pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti (până la şoseaua de centură a Ploieştiului) este decembrie 2011.
Sursa: http://www.realitatea.net/de-ce-nu-va-f ... 62172.html
----------------------------------------------------------
INFRASTRUCTURA. În ciuda promisiunilor guvernamentale, situaţia de pe şantierul autostrăzii arată că lucrările sunt întârziate
Ce şanse are Bucureşti-Ploieşti să fie terminată în decembrie
Cu patru luni înainte de termenul de deschidere, autostrada Bucureşti-Ploieşti are probleme cu mutarea utilităţilor, poduri neterminate, accesul materialelor pe şantier, lucrări de abia atacate. Sunt locuri în care cu greu îti dai seama că s-a făcut ceva.
Autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei -Ploieşti cel mai probabil nu va putea fi folosită cu începere din data de 15 decembrie, după cum s-au angajat în primăvara acestui an constructorii acesteia faţă de Ministerul Transporturilor, la momentul la care acesta a notificat rezilierea contractului.
Pornind dinspre centura Ploieşti Vest, punct în care autostrada va face joncţiunea printr-un sens giratoriu, lucrurile stau bine doar până la km 48. Dorinel Umbrărescu, patronul firmei Spedition UMB, care realizează tronsonul dinspre Ploieşti (km 48-km 62), a reuşit să aducă aproape de final lucrările de poduri precum şi calea de rulare, existând porţiuni pe care mai trebuie pus doar stratul de rulare. Asfaltatorul mai are de lucru la rigolele de scurgere a apelor şi la podul de la Bărcăneşti, unde un expropriat, deţinător al unei case situate la intersecţia denivelată a DN1 cu autostrada, nu permite accesul muncitorilor pentru ca aceştia să pună schelele necesare definitivării podului. Ieşit de pe tronsonul realizat de Spedition UMB, încep problemele. Pe zona km 46- km 48, în lucru la firma Euroconstruct Trading 98 deţinută de Dan Beşciu, a fost efectuată doar decaparea stratului vegetal.
Odată îndepărtat acesta, mai urmează aşternerea pământului de umplutură, a primului strat de balast, a balastului stabilizat, precum şi a trei straturi de asfalt. Întârzierea este explicată prin faptul că acest constructor nu are pe unde să îşi aducă materialele de construcţii. Atât Euroconstruct Trading, cât şi Pa&Co, firme care realizează tronsonul km 19- km 31 împreună cu km 46-km 48 şi, respectiv, km 31- km 46, au avut probleme cu aducerea materialelor pe şantier după ce sătenii din 3-4 localităţi învecinate au agresat şoferii basculantelor ce transportau balastul, acuzându-i că le-au distrus casele. „Din aprilie anul trecut până acum câteva luni nu am putut face nimic din cauza problemelor cu sătenii. A fost ca la 1907 pe aici", povesteşte cu năduf responsabilul de şantier al unuia dintre constructori. Una din firme a realizat pe cheltuiala ei o mică centură de pământ ocolitoare a unui sat ca să îşi poată căra materialele.
Problemele nu lipsesc. Vineri o betonieră plină, grea de 50 de tone, a unuia dintre constructori, s-a răsturnat în râul Prahova, iar muncitorii şi două macarale s-au chinuit o zi întreagă să o scoată din râu. Dacă firmele Spedition UMB şi Pa&Co au şanse să termine lucrările la timp, prima dintre acestea în mod cert, compania Euroconstruct este rămasă considerabil în urmă.
Pe km 46-km 48 stadiul fizic e undeva la 2%, iar pe restul de 12 km stadiul e de 35%, apreciază un responsabil de proiect. În plus, în sarcina acestei firme este şi realizarea celui mai dificil pod de pe traseu, cel de la Cociovaliştea. Podul va avea patru picioare înfipte pe fundul lacului care nu sunt încă realizate, iar stadiul lui e pe la 20%. Există porţiuni importante pe care firma în cauză nu a aşternut nici măcar balastul de fundaţie.
Cât priveşte ultimul tronson, cel dintre centura Bucureşti şi Moara Vlăsiei aflat în lucru la firma italiană Pizzarotti, nici aici lucrurile nu sunt perfecte. Pasajul peste autostradă pe care va trece drumul judeţean ce dă în Moara Vlăsiei, nu e nici măcar început, stâlpii de iluminat stau în calea rampei de acces pe podul de la Cociovaliştea, iar pe traseu mai trebuie mutaţi câţiva stâlpi de înaltă tensiune ale căror fire trec periculos de jos peste autostradă. „Electrica se mişcă greu", explică un inginer. Tronsonul firmei Pizzarotti se termină într-o jumătate de pod suspendată periculos în aer, în apropierea centurii Bucureşti. Cealaltă jumătate de pod, spre Capitală, aşteaptă vremurile bune când se vor face exproprierile pe primii şase kilometri de autostradă. Până atunci accesul pe aceasta din centura Bucureşti se va face prin mai multe giratorii. Oricum, şoferii nu vor avea de ce să se aventureze, căci totul se va sfârşi la doar 13 kilometri după, adică acolo unde ar trebui să fie podul de la Cociovaliştea.
„Dacă se mobilizează şi se organizează toţi constructorii au şanse să termine lucrările", răspunde ca la carte un inginer responsabil de proiect. Insistăm şi îl întrebăm dacă vede această mobilizare şi organizare pe şantier şi ne manifestăm temerea că fluxul redus de oameni şi utilaje nu va face posibilă definitivarea proiectului. Nu zice nimic, dar ne priveşte cu subînţeles. Continuăm: „Mi se pare că lucrează ca şi cum ar mai avea doi ani la dispoziţie". Ne întoarce acelaşi zâmbet de încuviinţare.
194011-tabel.jpg (40.38 KB; downloaded 3097 times)
Sursa: http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 34368.html
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti
telvanni
Adicalea vrea sa spuna ca vom avea iar o autostrada care se termina intr-un giratoriu...fuck! Puteau si ei sa lege denivelat cele doua (autostrada de centura vest ploiesti) mama ei de treaba!
Tronsonul construit de Dorinel Umbrărescu reprezintă porţiunea care va face legătura cu DN1 la începutul Centurii de Vest a Ploieştiului printr-un sens giratoriu"
Adicalea vrea sa spuna ca vom avea iar o autostrada care se termina intr-un giratoriu...fuck! Puteau si ei sa lege denivelat cele doua (autostrada de centura vest ploiesti) mama ei de treaba!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)
•
Choose destination