Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
3134 posts, 873568 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Dr2005
#238
La vagoanele cu probleme majore nici URAC-ul nu prea are piese să le facă, plus că au fost cazuri când depourile au trimis, pur şi simplu, caroserii de V3A-93 (fără pantograf, fără geamuri, fără uşi / cu uşi îndoite şi rupte, fără contactoare, cu toate motoarele arse...), că se înlocuia tot ce era bun cu componente proaste luate de pe alte vagoane din depou. Şi la vagoanele trimise în stare bună se câcâie mult, de exemplu #195 avea nevoie doar de o rebandajare şi ceva lucrări la tăblărie + vopsit, dar tot e de câteva luni acolo. URAC-ul, momentan, e doar o manufactură, unde 3 secţii diferite (!) lucrează diferit pe acelaşi tip de lucrare (adică RK-uri de V3A-93, că şi secţia de Tatre a fost reprofilată pe aşa ceva), mai precis o secţie lucrează foarte bine (aşa că va fi desfiinţată), una lucrează extrem de prost (gen vopsit vagoane de 41 după RK direct peste autocolant), iar secţia de Tatra lucrează foarte încet pe V3A-93-uri.
Revenind la RK-uri, reamintesc faptul că RATB nu respectă deloc prescripţiile producătorilor tramvaielor cu privire la termenele de revizie majoră (RR, RG, RK) ci, pur şi simplu, alocă o ,,cotă" de vehicule pentru RK fiecărui depou, depoul trimiţând ce are la gard la acel moment (chiar dacă a avut RK acum 3 ani, în condiţiile în care sunt vagoane cu ultimul RK în 2001 care circulă). Evident, URAC-ul pate să accepte sau nu, fiind cazuri de vagoane pe care URAC-ul nu le primeşte (#238 de exemplu) din diverse motive (se refuză, în general, vagoanele de Faur, care au podea metalică), caz în care se trimite altceva şi se încearcă la ocazia următoare trimiterea vagonului cu probleme.
Având în vedere că RATB va trece sub aripa tovarăşei Boagiu, ne putem aştepta ca situaţia să se înrăutăţească şi să se ajungă la situaţii de vehicule scadente la RG şi RK şi de 5 ani, după cum se face la CFR Călători. Evident, AFER, instituţie subordonată tot Ministerului Turismului, va închide ochii la aceste ilegalităţi (chiar dacă la CFR Călători au ars n locomotive anul ăsta, toate având termenul de reparaţie majoră depăşit cu 3 luni până la 3 ani), c-aşa e ordinul de sus, dar va sancţiona drastic operatorii privaţi (poate vom vedea aşa ceva şi la tramvaie ), gen Regiotrans, pentru că lângă semnul de ,,Nu urcaţi pe locomotivă" nu scrie şi tensiunea reţelei de fir contact, sau că lângă semnătura revizorului de pe foaia de parcurs a locomotivei, menţiunea ,,Apt de drum" e scrisă cu pixul şi nu ştampilată.
ByOnu wrote:
(dati exemple)
#238
ByOnu wrote:
si se baga multe functionale in locul carora nu se (prea) pune nimic. N-ar fi normal sa avem tot parcul circulant funtional la minim ~90% si abia apoi sa facem RK in functie de criteriile RATB (ultimul RK, etc)?
La vagoanele cu probleme majore nici URAC-ul nu prea are piese să le facă, plus că au fost cazuri când depourile au trimis, pur şi simplu, caroserii de V3A-93 (fără pantograf, fără geamuri, fără uşi / cu uşi îndoite şi rupte, fără contactoare, cu toate motoarele arse...), că se înlocuia tot ce era bun cu componente proaste luate de pe alte vagoane din depou. Şi la vagoanele trimise în stare bună se câcâie mult, de exemplu #195 avea nevoie doar de o rebandajare şi ceva lucrări la tăblărie + vopsit, dar tot e de câteva luni acolo. URAC-ul, momentan, e doar o manufactură, unde 3 secţii diferite (!) lucrează diferit pe acelaşi tip de lucrare (adică RK-uri de V3A-93, că şi secţia de Tatre a fost reprofilată pe aşa ceva), mai precis o secţie lucrează foarte bine (aşa că va fi desfiinţată), una lucrează extrem de prost (gen vopsit vagoane de 41 după RK direct peste autocolant), iar secţia de Tatra lucrează foarte încet pe V3A-93-uri.
Revenind la RK-uri, reamintesc faptul că RATB nu respectă deloc prescripţiile producătorilor tramvaielor cu privire la termenele de revizie majoră (RR, RG, RK) ci, pur şi simplu, alocă o ,,cotă" de vehicule pentru RK fiecărui depou, depoul trimiţând ce are la gard la acel moment (chiar dacă a avut RK acum 3 ani, în condiţiile în care sunt vagoane cu ultimul RK în 2001 care circulă). Evident, URAC-ul pate să accepte sau nu, fiind cazuri de vagoane pe care URAC-ul nu le primeşte (#238 de exemplu) din diverse motive (se refuză, în general, vagoanele de Faur, care au podea metalică), caz în care se trimite altceva şi se încearcă la ocazia următoare trimiterea vagonului cu probleme.
Având în vedere că RATB va trece sub aripa tovarăşei Boagiu, ne putem aştepta ca situaţia să se înrăutăţească şi să se ajungă la situaţii de vehicule scadente la RG şi RK şi de 5 ani, după cum se face la CFR Călători. Evident, AFER, instituţie subordonată tot Ministerului Turismului, va închide ochii la aceste ilegalităţi (chiar dacă la CFR Călători au ars n locomotive anul ăsta, toate având termenul de reparaţie majoră depăşit cu 3 luni până la 3 ani), c-aşa e ordinul de sus, dar va sancţiona drastic operatorii privaţi (poate vom vedea aşa ceva şi la tramvaie ), gen Regiotrans, pentru că lângă semnul de ,,Nu urcaţi pe locomotivă" nu scrie şi tensiunea reţelei de fir contact, sau că lângă semnătura revizorului de pe foaia de parcurs a locomotivei, menţiunea ,,Apt de drum" e scrisă cu pixul şi nu ştampilată.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Gabi23
In uzina sunt in acest moment urmatoarele vagoane V3A in diverse statii de lucru:
105 - Depoul Colentina - aprilie 2011
111 - Depoul Colentina - aprilie 2011
188 - Depoul Colentina - decembrie 2010
195 - Depoul Bucurestii Noi - iulie 2011
214 - Depoul Victoria - decembrie 2010
220 - Depoul Giurgiu - ianuarie 2011
236 - Depoul Giurgiu - februarie 2011
238 - Depoul Alexandria - iunie 2011
300 - Depoul Bucurestii Noi - mai 2011
314 - Depoul Titan - ianuarie 2011
316 - Depoul Bucurestii Noi - martie 2011
340 - Depoul Victoria - martie 2011
362 - Depoul Bucurestii Noi - noiembrie 2010
Desemenea prin uzina sunt tot felul de seturi de boghiuri de la vagoane printre care imi amintesc seturi complete: 037, 094, 101, 126, 186, 189, 211, 230, 247, 329, purtatoarele lui 304 (care circula cu rezervele din depou) si multe altele.
In uzina sunt in acest moment urmatoarele vagoane V3A in diverse statii de lucru:
105 - Depoul Colentina - aprilie 2011
111 - Depoul Colentina - aprilie 2011
188 - Depoul Colentina - decembrie 2010
195 - Depoul Bucurestii Noi - iulie 2011
214 - Depoul Victoria - decembrie 2010
220 - Depoul Giurgiu - ianuarie 2011
236 - Depoul Giurgiu - februarie 2011
238 - Depoul Alexandria - iunie 2011
300 - Depoul Bucurestii Noi - mai 2011
314 - Depoul Titan - ianuarie 2011
316 - Depoul Bucurestii Noi - martie 2011
340 - Depoul Victoria - martie 2011
362 - Depoul Bucurestii Noi - noiembrie 2010
Desemenea prin uzina sunt tot felul de seturi de boghiuri de la vagoane printre care imi amintesc seturi complete: 037, 094, 101, 126, 186, 189, 211, 230, 247, 329, purtatoarele lui 304 (care circula cu rezervele din depou) si multe altele.
- Dr2005
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
ByOnu
Spun si eu acum, URAC ar trebui sa fie doar uzina de reparatii si modernizari/modificari, NU reconstructii totale sau construit. De abia se chinuie sa intretina niste V3A-uri, de unde sa mai si construiasca altele, aici ma refer la Bucur LF sau alte contracte gen Siemens etc. Daca URAC-ul ar trebui sa se ocupe doar de V3A-uri, tot n-ar muri de foame, la cate probleme sunt. Cel putin asa am avea parcul vechi pus la punct, precum in strainatate, si am incepe sa inlocuim parcul cand o sa dam pe afara de ce infrastructura buna si loturi de tramvaie adevarate vom avea.
De abia astept ziua cand alte orase se vor arunca pe noi pt a ne cumpara V3A-urile (pt a le folosi, nu pt casare, desigur) precum fac nemtii si austriecii cu a lor Duwag-uri (foarte bune).
Si, daca nu cer prea mult, sa se infiinteze o fabrica de tramvaie, eventual si autobuze/troleibuze, noua. Daca nu, suntem sortiti sa cumparam Imperio, care desigur vor castiga licitatia (cand va fi una).
Spun si eu acum, URAC ar trebui sa fie doar uzina de reparatii si modernizari/modificari, NU reconstructii totale sau construit. De abia se chinuie sa intretina niste V3A-uri, de unde sa mai si construiasca altele, aici ma refer la Bucur LF sau alte contracte gen Siemens etc. Daca URAC-ul ar trebui sa se ocupe doar de V3A-uri, tot n-ar muri de foame, la cate probleme sunt. Cel putin asa am avea parcul vechi pus la punct, precum in strainatate, si am incepe sa inlocuim parcul cand o sa dam pe afara de ce infrastructura buna si loturi de tramvaie adevarate vom avea.
De abia astept ziua cand alte orase se vor arunca pe noi pt a ne cumpara V3A-urile (pt a le folosi, nu pt casare, desigur) precum fac nemtii si austriecii cu a lor Duwag-uri (foarte bune).
Si, daca nu cer prea mult, sa se infiinteze o fabrica de tramvaie, eventual si autobuze/troleibuze, noua. Daca nu, suntem sortiti sa cumparam Imperio, care desigur vor castiga licitatia (cand va fi una).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Gabi23
"Imperio" a ajuns pe la jumatatea lui iunie .
Dr2005 wrote:
A ajuns şi #238, până la urmă
"Imperio" a ajuns pe la jumatatea lui iunie .
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Dominatrix
Dr2005 wrote:O alta problema este ca RK'ul nu cuprinde intotdeauna operatiile care se fac la reparatia cu ridicare (RR), desi normele si chiar logica elementara ar spune ca ar trebui sa se faca. Este absolut penibil ca un vagon sa fie predat la depou dupa RK, si dupa cateva zile de circulatie sa fie retras in depou asteptand rebandajarea sau strunjirea rotilor la RR. Scuze daca poate bat campii, fiindca nu stiu daca si acum se intampla la fel, dar asta e o problema veche, care a persistat ani de zile. In caz ca problema e inca de actualitate, aviz Critului, care cica vrea "management performant".
Revenind la RK-uri, reamintesc faptul că RATB nu respectă deloc prescripţiile producătorilor tramvaielor cu privire la termenele de revizie majoră (RR, RG, RK) ci, pur şi simplu, alocă o ,,cotă" de vehicule pentru RK fiecărui depou, depoul trimiţând ce are la gard la acel moment (chiar dacă a avut RK acum 3 ani, în condiţiile în care sunt vagoane cu ultimul RK în 2001 care circulă).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Dominatrix
Pana si sarbii ne-au luat-o inainte la acest capitol (vezi tramvaiele CAF din Belgrad). Iar in legatura cu inlocuirea masiva a parcului cu "tramvaie adevarate" (ca sa pastrez exprimarea ta), cu politica actuala, o sa avem si noi asemenea tramvaie cand vor incepe nemtii sau alti vestici sa le arunce ca pe Rathgeberuri.
ByOnu wrote:Problema se pune in felul urmator: cu toata aprecierea pe care o am pentru o parte din angajatii de la URAC, carora le datoram pana la urma supravietuirea tramvaiului - ca mijloc de transport - in oras, trebuie sa intelegem ca atat timp cat modernizarile si reparatiile se vor face intr-o manufacura cu dotari ca in anii '70, nu poti avea pretentii de performanta. Uitati-va putin la tramvaiele din "tarile vecine si prietene", uitati-va la ce tramvaie circula la Budapesta, la Praha, la Varsovia, la Zagreb etc. si comparati-le cu super-modernizatele V3A-93-CH-PPC, sau cu Bucur LF.
Daca URAC-ul ar trebui sa se ocupe doar de V3A-uri, tot n-ar muri de foame, la cate probleme sunt. Cel putin asa am avea parcul vechi pus la punct, precum in strainatate, si am incepe sa inlocuim parcul cand o sa dam pe afara de ce infrastructura buna si loturi de tramvaie adevarate vom avea.
Pana si sarbii ne-au luat-o inainte la acest capitol (vezi tramvaiele CAF din Belgrad). Iar in legatura cu inlocuirea masiva a parcului cu "tramvaie adevarate" (ca sa pastrez exprimarea ta), cu politica actuala, o sa avem si noi asemenea tramvaie cand vor incepe nemtii sau alti vestici sa le arunce ca pe Rathgeberuri.
ByOnu wrote:Vrabia malai viseaza. Daca V3A'ul ar fi fost vreodata ceva mai mult decat o copie austera dupa LHB'ul nemtesc, am fi putut si noi in stare sa exportam macar la bulgari cateva. Sau poate vom exporta si noi V3A'uri, cand se va trece la dezafectarea totala a unei parti din reteaua de tramvai din oras (apropo de reducerea constanta si imbatranirea iremediabila a parcului, precum si hint'urile recente aruncate de AMT in legatura cu "evitarea paralelismelor" intre mijloacele de transport etc.).
De abia astept ziua cand alte orase se vor arunca pe noi pt a ne cumpara V3A-urile (pt a le folosi, nu pt casare, desigur) precum fac nemtii si austriecii cu a lor Duwag-uri (foarte bune).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Utilizator anonim
Si iata ca vine si noua licitatie pentru reductoare cu conditii mai dure de service, 24h de la "cadere" pentru constatarea defectului, 5 zile pentru remediere, garantie minim 24luni/minim 300.000km. Vor fi livrate in septembrie si decembrie.
Si iata ca vine si noua licitatie pentru reductoare cu conditii mai dure de service, 24h de la "cadere" pentru constatarea defectului, 5 zile pentru remediere, garantie minim 24luni/minim 300.000km. Vor fi livrate in septembrie si decembrie.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
shoppy
Tare aia cu le refuza, inseamna ca au prea multi bani, asa e cand ai monopol, ia sa fie un pic de concurenta ca la cf sa vezi cum nu refuza nimeni absolut nimic.
Tare aia cu le refuza, inseamna ca au prea multi bani, asa e cand ai monopol, ia sa fie un pic de concurenta ca la cf sa vezi cum nu refuza nimeni absolut nimic.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
bercenicity
Documentatie atribuire, caiet sarcini, desene (pentru V3A si T4R)
E interesant ca sunt vreo 3 modele de reductoare de V3A
Transmiterea spre publicare a anuntului de atribuire: data previzionata: 30.09.2011
Documentatie atribuire, caiet sarcini, desene (pentru V3A si T4R)
E interesant ca sunt vreo 3 modele de reductoare de V3A
Transmiterea spre publicare a anuntului de atribuire: data previzionata: 30.09.2011
Reductoare tramvaie RATB licitatie aug2011.zip
Reductoare tramvaie RATB licitatie aug2011.zip (6.98 MB; downloaded 210 times)
garantii reductoare.png (146.35 KB; downloaded 2794 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Gabi23
S-a reparat boghiul vagonului 154 de laBucurestii Noi. Probabil zilele urmatoare il revedem in traseu, dar probabil nu pe linia 41. Din pacate, din ce tin minte vagonul era scos din linie la sfarsitul lunii martie cu probleme la traverse. Vagonul a stat defect din luna aprilie, avand probleme la reductor.
S-a reparat boghiul vagonului 154 de laBucurestii Noi. Probabil zilele urmatoare il revedem in traseu, dar probabil nu pe linia 41. Din pacate, din ce tin minte vagonul era scos din linie la sfarsitul lunii martie cu probleme la traverse. Vagonul a stat defect din luna aprilie, avand probleme la reductor.
154 - Boghiu - 05.08.2011 (2).JPG (490.28 KB; downloaded 2736 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
Dr2005
Au schimbat reductorul dar nu au fost în stare să repare şi traversa dansantă (care nici nu a ajuns în URAC o dată cu restul boghiului). Eficienţă maximă, domnule Criţ!
Au schimbat reductorul dar nu au fost în stare să repare şi traversa dansantă (care nici nu a ajuns în URAC o dată cu restul boghiului). Eficienţă maximă, domnule Criţ!
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Mentenanta tramvaielor RATB
SprinterXP
Astazi circula pe linia 36.
Utilizator anonim wrote:
#346 in probe la CET Vest.
Astazi circula pe linia 36.
- mastocitu
-
Posted:
-
📖 Pagination options