Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA2 (București - Fetești - Constanța) și A4 (Vama Veche - Constanța - Tulcea - Brăila)

 

Topic: A4 (Vama Veche - Agigea - Constanta - Tulcea - Braila)

126 posts, 54864 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Centura Constanta Tavi

andrei11 wrote:
Are cineva poze cu noul pod peste canal de pe Centura Constantei ?

Vazusem la un moment dat pe SSC (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1081947 paginile 70-80 .. cred) dar intr-un stadiu incipient spre deloc. Cred insa ca acel pod nu este parte din A4. Mai sap.

 


Re: Centura Constanta andrei11

Logic vorbind, la Lazu ( aproximativ ) unde incepe ( se sfarseste ) A2 , autostrada este instanga canalului. La Murfatlar este sigur un pod care te duce din nou in stanga canalului ( aici e vorba de soseaua nationala Constanta - Calarasi, nu mai e vorba de A 2.). Logic vorbind, daca pleci din stanga Canalului la Lazu si treci un pod ca a ajungi din nou in stanga Canalului mai trebuie sa fie obligatoriu inca unul  care sa te duca in dreapata Canalului. Iar acesta nu poate fi decat pe noua portiune a lui A2, si nu in alta parte.
E foarte curios ca se vorbeste intens in aceste zile de noua investitie dar se trece sub tacere noul pod. Stiu ca nu se poate compara cu podurile Ceausescu de peste Dunare, dar totusi este o lucrare cat de cat care nu poate fi trecuta sub tacere, de parca nu ar fi.

 


Re: Centura Constanta DanCld

Podul peste canal este o "punte clasica", proiect aproape identic cu podul peste Mures de pe centura Arad. De ce "aproape identic"? Peste Mures au turnat un singur pod suficient de lat sa incapa ambele sensuri; peste canal au turnat 2 poduri identice, cate unul pentru fiecare sens.

 


Re: Centura Constanta Tavi

Hai sa facem un pic de ordine in ganduri.
A2 se sfarseste (sau incepe, depinde cum privim) in A4 (adica ocolitoarea Constantei).
Eu stiu ca A4 este orientata de la nord la sud si are limita sudica la Lazu (langa Dedeman). Deci langa Lazu nu mai vorbim de A2 ci de A4. Corect?
In continuare A4 intalneste DN 39 (Constanta - Mangalia) si se trece in dreapta canalului peste actualul pod de la Agigea.

Din intersectia A4 cu DN 39 mai pleaca catre port un drum expres (util in special camioanelor). Acolo (in zona portului) auzisem ca se pune de un pod peste canal cu scop eminamente industrial. Legat de aceasta lucrare, care nu are neaparat legatura cu executia ocolitoarei Constantei, parca auzisem ceva pe SSC..

@Andrei11: La acel pod am crezut ca te refereai cand ai intrebat de pod peste canal al centurii Constantei. Am inteles corect? Sau te referi la un posibil viitor proiect de legare a Constantei de Mangalia/Bulgaria care, logic, va include si o traversare a canalului? Deocamdata stiu ca acest proiect "exista" la nivel declarativ. De atunci n-am mai vazut nimic.

 


Re: Centura Constanta andrei11

Aha, deci asa peste noapte apare si A4 care de fapt nu va fi o autostrada in intelesul cuvantului ci o prelungire a lui A2 ? E un nou mod de a aborda problema, oare de ce A2 nu se duce pana la
"Lazu" si sa aiba o deviatie spre Ovidiu ?  Ma rog, e o abordare total diferita dar care nu face obiectul acestui topic. E exact cum centura ocolitoare a Pitestiului o botezam A 5 - total fortat dupa parerea mea. Nu, m-ai inteles gresit, este vorba despre noul pod care l-am subliniat eu in schita de mai jos, nu cel de la Agigea.
pod.jpg (108.13 KB; downloaded 5059 times)

 


Re: Centura Constanta DanCld

Podul dorit de tine poate fi vizualizat aici: http://www.youtube.com/watch?v=7MCCm_hbVK0#t=11m11s

Poze de acum o luna sunt aici: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1949

Oricum, A4 chiar este o autostrada independenta de A2 si nu o simpla prelungire a acesteia.

 


Re: Centura Constanta andrei11

M-am lamurit, multumesc. Credeam ca e vorba de ceva mai spectaculos. Am urmarit si filmuletul intreg dar nu mi-am inchipuit ca acolo ar fi fost vorba de canal. M-as fi asteptat la un pod din cele cunoscute de peste canal, iar pentru bucuresteni un exemplu cunoscut ar fi podul de la Grozavesti.

DanCld wrote:
Oricum, A4 chiar este o autostrada independenta de A2 si nu o simpla prelungire a acesteia.

Da, cum actuala A 2 incepe din Bucuresti direct cu km 10, desi nu se precizeaza acest lucru nicaieri, pe cine intrebi A 2 are acum parca 167 km, de fapt 157 km ca la km 10 esti deja in Bucuresti. De ce s-o fi masurat lungimea autostrazii de la km 0 de la Sf. Gheorghe ? E de pacalela, ca sa mai castige 10 km nemunciti si nedeclarati. Sunt de acord cu tine cu  A 4, m-am uitat si eu mai atent pe harta asa este, dar se putea declara si A 2 de la Lazu foarte bine si spre Nord o "ramura" a lui A 2. Raman la parerea ca vor sa boteze cu cat mai multe numere km din aceeasi autostrada, ca sa dea bine pentru cine citeste. Asa logic, nu prea se lipeste ca A 2 sa se oprerasca intr-o alta autostrada pe care s-o denumesti A 4 si care sa mai continue aproximativ 10 Km pana la Lazu. Puteau sa rezolve altcumva nodul lui A 2 cu A 4 ca sa mergi "snur" pana la Lazu si cu deviatie Ovidiu sau viceversa, sa mergi snur pana la Ovidiu si cu deviatie Lazu. Cum au facut ei mergi direct Ovidiu - Lazu ( pentru cine ? ) si cu deviatie spre Medgidia ( A 2 ).

 


Re: Centura Constanta danielstan

Am citit anul trecut in presa despre un nou pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra, la capatul de sud al autostrazii A4, dar nu l-am putut identifica pe harta si nici nu am mai auzit de vreun progres inregistrat pe parcurs.
Conform cu articolele din presa 2010, in iunie 2011 acest pod trebuia finalizat: http://www.evz.ro/detalii/stiri/pod-nou ... 99878.html

Am cautat poze din satelit si am dezlegat misterul locului noului pod, in aval de ecluza Agigea.

 


Re: Centura Constanta andrei11

Parerea mea proprie este ca azi 03 August 2011 in aval de ecluza Agigea nu este nici un santier pentru nici  un pod rutier. Daca se va construi vreunul evident ca va fi strict pentru folosinta portului, nici nu-i vad rostul pentru "circulatie publica". Ambuteiajele care sunt acum in zona Agigea / Eforie Nord nu au drept cauza podul de la Agigea, asadar nu vad rostul devierei circulatiei publice prin port. Mai zilele trecute am fost cu un autobuz pe acolo si nu era nici o miscare  unde ai pozitionat tu ipoteticul pod.

 


Re: Centura Constanta danielstan

Se vede si din poze ca nu s-a lucrat nimic ipoteticul pod, dar stirea aceea a aparut prin toata presa in 2010 si se vede pe satelit pamantul un pic scurmat de ceva utilaje.

Ca sa fiu mai explicit in ce am avut de spus:
- podul respectiv a fost candva licitat si lansat in executie (cica), dar acum cu inaugurarea partiala a autostrazii se pare ca presa si ministra Boagiu 'au uitat' sa mai intrebe de el. Cu informatiile tale de la fata locului deduc ca lucrarile incepute candva (probabil o organizare de santier) au fost abandonate.
- cineva pe forum se intreba pe unde vine exact acel pod si daca s-ar putea folosi pentru ipotetica autostrada Constanta - Varna; eu am cautat un raspuns.
- pozele din satelit din 2009 din acea zona arata un pic altfel, adica cu pamantul nemodificat pe traseul podului (cu portocaliu) facut de mine,
deci tentative de lucru au fost

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Centura Constanta Utilizator anonim

Au facut doar partea de balastare si pregatire a zonei adiacente, la pod nu s-a facut nimic pe teren. Din ce stiu structura metalica este facuta de Martifer.

 


Re: Centura Constanta andrei11

Constanta - Varna ? Si cui foloseste autostrada asta ? Cred ca actuala sosea - eventual largita si de la Mangalia la Vama face cu brio fata traficului "infernal" de pe litoralui romanesc. Trebuie vazut mai bine din ce cauza se formeaza ambuteiajele in zona Constanta - Eforie Nord si actionat in consecinta decat sa ne apucam sa construim autostrazi la colturi de tara. Traficul "infernal" nu e intre Constanta si Varna, cine vrea la Varna nu ajunge la Constanta - poate numai constantenii. Mai degraba - daca ar fi pod - eu as intra in Bulgaria pe la Silistra, sa se faca o autostrada Draglina - Calarasi - pod peste Dunare - si apoi Bulgaria.
Iar constantenii din Constanta nu-i prea vad dand buluc cu zecile de mii in Bulgaria prin Vama, nici in cele 10  luni  "normale" nici in cele 2 luni de sezon.

 


Re: Centura Constanta Tavi

DPDV turistic, pentru un trafic rutier civilizat, la capitolul infrastructura este suficient:
1. centuri cu 4 benzi la Eforie Nord si Mangalia, si
2. pasarele metalice in toate localitatile de pe DN 39 in loc de treceri de pietoni, si
3. limita de viteza 70km/h in localitati, si
4. legaturi supraterane cu toate statiunile.

DPDV transport marfa catre Bulgaria se poate folosi in continuare ruta C-ta - Negru Voda. Eventual, latit daca volumul de marfa tranzitata prin C-ta va exploda.

 


Podul Apolodor vancouver

Hai sa lamurim un pic treaba cu podul peste canalul Dunare-Marea Neagra de la Agigea. Acesta se construieste in aval de actualul pod rutier si in aval de actualul pod feroviar, IN INTERIORUL Portului Constanta Sud - Agigea. Podul va deservi exclusiv zona portuara, actualmente despartita in doua de canal. Podul nu va fi accesibil masinilor fara acces in zona portuara.

22.11.2010, postat de Ganin pe SSC:
Lucrările la podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră sunt în plină desfăşurare. Podul este construit la kilometrul 0 + 540, fiind finanţat din fonduri structurale UE, prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi. Lucrările trebuia să înceapă în toamna lui 2009, însă din cauza unor contestaţii la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului, demararea proiectului a fost întârziată mai bine de şase luni. De la începutul lunii iulie, constructorul s-a apucat de construit, proiectul fiind primul din Portul Constanţa finanţat cu fonduri europene. „Este o investiţie de aproximativ 35 de milioane de euro, care, odată finalizată, va rezolva problema traficului de mărfuri înspre şi dinspre Portul Constanţa”, a declarat directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), Ioan Bălan. Lucrările includ execuţia podului rutier peste canalul Dunăre - Marea Neagră, a viaductelor de acces la pod, a drumurilor de acces spre port şi pentru conexiunea cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa, precum şi a pasajelor de trecere la nivel cu calea ferată, parcările, clădirile de la porţile 7 şi 10 ale portului. „Am discutat cu firma care a câştigat licitaţia pentru construirea acestui pod. Lucrările sunt în graficul stabilit de constructor, acesta sperând ca, în perioada următoare, să mai beneficieze de vreme favorabilă pentru a putea continua lucrările. Podul rutier peste Canal va fi amplasat în aval de ecluza Agigea, fiind necesar pentru a descongestiona traficul greu din zona oraşului Constanţa. Această investiţie prezintă avantajul conectării părţii de Sud a Portului Constanţa cu autostrada Bucureşti - Constanţa, dar şi realizarea legăturii între cele două părţi ale portului, eliminându-se traficul greu din municipiul Constanţa”, a spus Ioan Bălan. http://http://www.telegrafonline.ro/...in_grafic.html


cu verde noul pod + viaductul de legatura spre sud cu drumul existent:
podagigea.jpg (214.27 KB; downloaded 4956 times)


"Lucrarea" la 05.12.2010
2010.12.05 - DSC02057.jpg (155.74 KB; downloaded 4922 times)


Sursa tuturor informatiilor: SSC, de ex. aici pagina cu poza din decembrie 2010: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=845940&highlight=podul+apolodor&page=72

Nu cunosc stadiul actual al lucrarilor, dar se para ca stagneaza...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A2 (București - Fetești - Constanța) și A4 (Vama Veche - Constanța - Tulcea - Brăila)  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433547 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use