MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex

248 posts, 18940 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex rosetti61

Criptica informatie - poate e doar pentru cunoscatori, daca era pentru publicul larg trebuia oferita si o explicatie. Nu ajuta deloc pe cel care calatoreste.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

andrei11 wrote:
Si in ce se masoara aceasta cerere de transport - in numarul de inghetate de vanilie  consumate la mia de locuitori [in mii de bucati] ?

Pot fi niște ponderi, coeficienți... Nu știu cum a lucrat ăla acolo.
rosetti61 wrote:
Criptica informatie - poate e doar pentru cunoscatori, daca era pentru publicul larg trebuia oferita si o explicatie. Nu ajuta deloc pe cel care calatoreste.

Nici nu trebuie mai mult, ca să fie o informație sintetică. Oricum, scopul ei nu e să "ajute călătorul". Dar o să vedeți că, pe măsură ce se construiesc magistrale noi, se va modifica.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Misterul incepe sa se lamureasca, iar "ciudatenia" se pare ca reprezinta roza (harta) vanturilor din Bucuresti. Cu ce ne ajuta ea la orientarea in calatoria cu metroul si ce cauta ea aici numai mintea alambicata a celui care a introdus-o pe harta magistralelor stie..  :shock:
Poate o harta a "vanturilor" de la intrarea in statii ar fi fost mai utila. Sunt unele statii unde curentii sunt foarte puternici, cred ca a fost un aspect prea putin studiat la proiectarea statiilor.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

sab wrote:
Misterul incepe sa se lamureasca, iar "ciudatenia" se pare ca reprezinta roza (harta) vanturilor din Bucuresti. Cu ce ne ajuta ea la orientarea in calatoria cu metroul si ce cauta ea aici numai mintea alambicata a celui care a introdus-o pe harta magistralelor stie..  :shock:

Va fi utilă atunci cînd metroul va merge cu pînze, după ce se va termina petrolul. Trebuie să ne pregătim de acum, pentru că nu mai e mult.
sab wrote:
Poate o harta a "vanturilor" de la intrarea in statii ar fi fost mai utila. Sunt unele statii unde curentii sunt foarte puternici, cred ca a fost un aspect prea putin studiat la proiectarea statiilor.

La proiectarea stațiilor a fost studiat acest aspect, sînt prevăzute în norme vitezele maxime ale curenților de aer în diferite zone ale stațiilor, tocmai datorită "efectului de piston" care apare la deplasarea trenului în tunel. La nivelul peroanelor în general se încadrează în limite, problemele apar la ușile de acces în stații, pentru că multe sînt închise, și atunci secțiunea rămasă e foarte mică. Tantile le închid "ca să nu fie curent", pentru că au lipsit de la lecția unde spunea S×v=Q (sau v=Q/S, și dacă S->0 => v->).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Exact la asta ma refeream si eu, la gurile de acces. Sunt statii (de ex Izvor) unde acolo cateodata curentul este foarte puternic. Domnisoarele "anorexice" trebuie sa depuna efort considerabil sa razbata. Nu mai spun ca tinutul fustelor/rochiilor cu mana este masura obligatorie. :D
Impresia mea este ca situatia se datoreaza unei combinatii de factori (plasarea usilor la adancime mica, fata in fata, cat si unei distante mici intre gurile de acces), insa fenomenul nu este prezent permanent ...La fel este si la Gorjului la pasajul de subtraversare a bulevardului.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

E curent doar in capul lor ca e mult loc liber intre urechi, defapt altele sunt problemele, mai putine usi deschise inseamna zone mai mici de spalat / maturat, dupaia mai e si mai putina munca cu deschisul si inchisul lor, mai ales ca usile se mai si strica si mai trebuie si reparate, deci cu cat mai putine usi folosite cu atat mai usor de intretinut.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex bercenicity

sab wrote:
[..]insa fenomenul nu este prezent permanent ...

Apare cand vin/pleaca trenuri in/din statie (si ceva timp inainte/dupa), iar aerul sufla spre afara/inauntru. Mai pregnant e cand statia are un singur acces: Aparatori, Brancoveanu, etc. si cand vin/pleaca doua trenuri in acelasi timp. Partea buna e ca macar poti sa-ti faci o idee daca sa te grabesti sau nu la peron  :mrgreen:  :ugeek:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex alelanco10

Dominatrix wrote:
Problema asta e e cand s-a deschis M4, in 2000. Mi se pare penibil ca nu a fost corectata in 11 ani. Niste harti actualizate din care sa rezulte clar ca Gara de Nord nu este punct de transbordare intre M1 si M4 se puteau realiza, daca exista bunavointa.


Bine spus, daca exista bunavointa. Azi dimineata am remarcat in statia Jiului ca pe placile care indica statiile corespondenta cu M1 este indicata atat la Basarab, dar si la Gara de Nord; teoretic, se intelege ca pot schimba metroul si acolo, fara sa taxez din nou. In alta ordine de idei, daca tot au modificat numele statiei in Jiului (apropo, "doamna" care anunta pe banda automata nu a fost "informata" ca statia nu se mai numeste Pajura  :o ) de ce nu au modificat si 1 Mai? Din cate tin minte, inaugurarea acestei statii a fost facuta dupa ce denumirea bulevardului era deja Ion Mihalache; ma asteptam sa o modifice atunci cand au facut campania de redenumire a mai multor statii. Stiu ca asta e denumirea inca "populara" (asa cum este intersectia Miciurin   ;) ), pentru ca stau in zona cam de cand m-am nascut, insa actualul bulevard 1 Mai este in cu totul alta parte a orasului.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Chiar daca bulevardul nu se mai numeste 1 Mai ( ci Mihalache), zona respectiva (cartierul) se mai numeste inca 1 Mai.
Aici este greseala primariei,eu personal nu am inteles aceasta schimbare, nu trebuia sa faca brambureala asta si sa mute strada in Dr Taberei. De ce era mai potrivita denumirea acolo numai ei stiu.. Daca desfiintau de tot denumirea (pe motiv ca este denumire "comunista") mai intelegeam ceva (desi este o discutie aici daca 1 Mai este comunism sau nu..), dar asa sa muti strazile dintr-o parte in alta este ABERATIE.
Ce ne faceam daca modificau si statia respectiva si ii spuneau Traian Vuia, Mihail Sadoveanu sau vreo alta personalitate mai putin cunoscuta (gen Poenaru, Teclu sau Leonida, insa fara legatura cu zona in care se gasesc statiile, astfel incat sa te poti orienta ) ? Era mai bine ?
Singurele statii redenumite "cu cap" dupa parerea mea raman cele de pe M3 din Militari (Lujerului si Preciziei), avand legatura cu zonele in care sunt pozitionate. In rest a curs multa cerneala, dar celelalte modificari de denumiri nu mi se pare ca sunt bune..
Chestia cu Miciurin tine si de oameni si de denumiri "inradacinate" zeci de ani...Asa multi inca mai spun si Mo Chi Minh, dar nu inseamna ca este corect/bine... ;)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

priviti ce surpriza pe site-ul METROREX. M1 nu mai este pana la Pantelimon... Gura pacatosului, adevar graieste. ..Pana la urma asta este realitatea..:lol:
M1.jpg (72.77 KB; downloaded 2830 times)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Cea mai tare e "Roza Vanturilor" din coltul stanga jos. Tot nu pricep care este legatura intre vanturi si metrou.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Cata MCMLXXXVII

Scopul ei este acela de a indica punctele cardinale. Cam asta ar fi legatura... pe orice harta trebuie sa stim incotro e nordul pentru a ne putea orienta.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Hai ca o luam de la capat cu aceleasi discutii. Este vorba cel mai probabil de Roza vanturilor .Asa cum ii spune si numele, nu este in niciun caz vorba de indicarea punctelor cardinale, ... Pe langa punctele cardinale sunt si niste cifre acolo si niste zone hasurate, a caror semnificatie legata de metrou ne scapa. Probabil indica directia si frecventa /intensitatea vanturilor.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Spadan

Imi poate spune cineva ce reprezinta desenul din partea de stanga jos de langa hartile cu reteaua de metrou prezente in Bombardiere si CAF-uri? E ca o roza a vanturilor, dar cu niste modificari, ingrosari etc.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433705 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use