Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovVehicule utilitare STB

 

Topic: Tramvaie utilitare

348 posts, 145758 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaie utilitare Dominatrix

Legat de vagoanele basculanta, tot ce pot spune este ca la aparitia vagoanelor cu cabina "patrata" si pantograf asimetric, numerele lor se suprapuneau cu cele de la vechile vagoane cu cabina "ovala" si pantograf simetric. De aici deduc ca ar fi vorba de o modernizare/reconstructie. Ce e sigur e ca la sfarsitul anilor '80 nu mai existau decat cele de tipul nou, majoritatea (daca nu chiar toate) fiind garate in depoul Giulesti.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Dr2005

Tom wrote:
Alte 4 sau 5 vagoane de tipul lui 001 au fost date la Arad, unde a ramas doar "tramvaiul de vara"


Vagoanele ajunse la Arad erau 1 VU-uri, nu 1 VB, chiar dacă erau folosite ca basculante, spălătoare de linie & co. Deci erau pe 2 osii. Cel de vară e o struţo-cămilă, un 1VU pus pe boghiuri de Timiş 2.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

La Arad au ajuns cel putin 3 vagoane, exista poze cu ele, din pacate nu le pot publica, facand parte din materiale comerciale.
Din imaginile de mai jos se vede clar ca sunt vagoane basculante pe 4 osii, ca si 001 din Bucuresti.
Cele care au ajuns la Arad sunt: 01, 03 si 05. Singurul cu boghiuri sub el era 05, dar nu stiu daca tramvaiul de vara e facut din el. Conform BS, aceste tramvaie au fost fabricate de URAC in 1987.
1VU sunt probabil "001" si "002" ale lor.
Arad 01.jpg (22.96 KB; downloaded 5740 times)
Arad 05.jpg (17.17 KB; downloaded 5742 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Dr2005

Interesant, nu ştiam de ele...
Ştiam de cele pe 2 osii...
Vagon 1VUZ.P-00 - Vagon utilitar pentru deszăpezire, curăţare cu jeturi canal şină, stropire-ierbicidare şi polizare cale de rulare cu patru pietre şi mişcare alternativă.
- proiectat în 1984; realizat în 1985 pentru IJTL Arad;
- ecartamentul 1000mm; ampatamentul: 3000mm; diametrul cercului nominal de rulare: 800mm;
- acţionare perie: cu transmisie hidraulica sau mecanica n=50 ... 600rot/min (hidraulic) sau n=300 rot/min. (motor TN59D);
- polizare: acţionare cu motor hidraulic şi pompă cu debit variabil, mecanism cu volant, sistem bielă manivelă;
- boghiu aux. universal 1435/1000 prevăzut cu 4 duze jet şi doua duze lance, presiunea apei: 10bar;
- stropire cu jeturi lance L= 3,5m transversal pe cale; capacitatea rezervoarelor de apă 3 x 2,5 m3;
- cabină spate rabatabilă;
- acţionare vagon: controler V3A modificat; două trenuri de roţi independente acţionate cu grup reductor V3A+motor TN59 frana cu disc cu cilindru pneumatic cu resort de acumulare şi timonerie în trepte;
- grup hidraulic TN59D + pompa cu debit variabil 125cm3/rot;
- grup apă: pompă apă SADU 1500 + MCT3,5;
- grup auxiliar: MCT3,5 + comp. 2C350 + alternator.
Pozele sunt făcute în 1986, la ieşirea din Depoul Micalaca.
copy_of_scanimage0012_205.jpg (106.7 KB; downloaded 5967 times)

scanimage004_984.jpg (64.42 KB; downloaded 5698 times)

scanimage002_201.jpg (71.09 KB; downloaded 5965 times)

scanimage003_112.jpg (56.47 KB; downloaded 5964 times)

copy_of_scanimage003_997.jpg (88.41 KB; downloaded 5699 times)

copy_of_scanimage004_140.jpg (86.25 KB; downloaded 5700 times)

scanimage0012_476.jpg (80.25 KB; downloaded 5962 times)

copy_of_scanimage002_467.jpg (90.6 KB; downloaded 5699 times)


Pozele le-am primit acum câţiva ani, de la cineva din RATB, special ,,pentru prietenii de pe Transira". Prin urmare, le-am publicat pe forumul Transira la momentul respectiv, deşi mi-aş fi putut aduce destui vizitatori la site-uri cu ele. Cu toate astea, un anume individ - suferind probabil de cleptomanie - le-a furat cu bază de date cu tot, făcându-le public domain la fel ca site-ul lui de calitate îndoielnică ce mănâncă spaţiul şi banda de net a Universităţii Politehnica din Bucureşti, în felul ăsta bătându-şi joc de munca celui care a făcut şi păstrat aceste fotografii mai bine de 20 de ani. Aceste poze NU SUNT PUBLIC DOMAIN!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: EP/V3A Utilitare Utilizator anonim

S04 traversand Pasajul Grant

IMG_1682.JPG (432.34 KB; downloaded 6664 times)


IMG_1684.JPG (338.19 KB; downloaded 6673 times)

 


Re: Tramvaie utilitare Gabi23

Actualul vagon polizor 001, in anul 1980 cand era nou nout  :)

©Arhiva RATB
Vagonul 001 - in anul 1980.JPG (687.78 KB; downloaded 5958 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

In fata lui este un tramvai V2A, deci poza e din 1982, nu din 1980.
Remorcile erau mai scurte decat vagoanele motor sau e o iluzie optica din cauza inaltimii cabinei?

 


Re: Tramvaie utilitare Gabi23

Cred ca ai dreptate Tom, dar eu m-am luat dupa ce scria de unde am preluat fotografia... acolo mentionandu-se ca este vorba de anul 1980...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

Si acum regret ca n'am luat materialele alea promotionale dela Metaloexport. Ceva din cel cu autobuze a pus Catalin Ghita pe alt forum. Cel cu tramvaiul V2A nu l-am mai vazut. Mai e cel cu Timis, pus de nemti.

 


Re: Tramvaie utilitare Gabi23

Utilitarul Dep. Titan pe Str. Nicolae Teclu

2523 - Str. Nicolae Teclu - 20.07.2011 (1).JPG (727.09 KB; downloaded 6260 times)

2523 - Str. Nicolae Teclu - 20.07.2011 (2).JPG (691.55 KB; downloaded 6257 times)

 


Re: Tramvaie utilitare Dominatrix

Vagonul din poza de mai sus circula tot fara amortizoare pe unul din boghiuri (din pacate, nu mai stiu care), asa cum circula in primavara anului trecut? :cry:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Dr2005

Pe boghiul 2 lipsea un amortizor, dar pe partea cu uşile (bine, asta era anul trecut). Acum văd că pe stânga are amortizoare, dar sunt cam ,,duse".

 


Re: Tramvaie utilitare Dominatrix

Da, pe partea cu usile era problema. Nu mai retineam daca era pe boghiul 1 sau 2, multumesc pentru precizare (si confirmare). Am observat "minunea" anul trecut la inceputul lui martie in timp ce stateam in statie la Dristor si vagonul a trecut pe langa mine. Mi s-a parut demn de notat acest lucru, fiindca nici pe vremea lui Ceausescu nu imi amintesc sa fi vazut o asemenea grosolanie, nici macar la vagoanele utilitare.

 


Re: Tramvaie utilitare Der Hofmeister

De prin Depoul Militari:

03, 017, 030, 33, 035

03 - 21.07.2011.jpg (290.47 KB; downloaded 6146 times)

017 - 21.07.2011.jpg (258.02 KB; downloaded 6133 times)

030 - 21.07.2011.jpg (301.7 KB; downloaded 6138 times)

33 - 21.07.2011.jpg (283.06 KB; downloaded 6173 times)

035 - 21.07.2011.jpg (265.72 KB; downloaded 6165 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule utilitare STB  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433524 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use