Topic: Ikarus 415T
1713 posts, 563844 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Dominatrix
Poze se gasesc pe site-ul unguresc http://buszok.freeweb.hu/uj.htm De mentionat ca a circulat in probe in mai multe orase romanesti. In Bucuresti, Galati, Timisoara, Suceava si Piatra Neamt a circulat sigur. Tin minte ca fata de troleele care circulau atunci in Bucuresti, era o diferenta ca de la cer la pamant. Avea actionare trifazata si circula insotit de gardieni si de personal de la URTP (care s-a ocupat de aducerea acestui troleibuz pentru teste in Romania in cooperare cu Ikarus). Avea scaune tapitate si usa 3 mai ingusta, si avea spatiu pentru scaun cu rotile vizavi de usa 2 + sistem de anuntare a statiilor FOKGYEM, putin diferit de cel de pe Ikarusurile RATB-ului.
Cat a circulat la RATB nu i s-a alocat nici un numar, dar e posibil sa fi fost inregistrat ca 5200 in acte.
Poze se gasesc pe site-ul unguresc http://buszok.freeweb.hu/uj.htm De mentionat ca a circulat in probe in mai multe orase romanesti. In Bucuresti, Galati, Timisoara, Suceava si Piatra Neamt a circulat sigur. Tin minte ca fata de troleele care circulau atunci in Bucuresti, era o diferenta ca de la cer la pamant. Avea actionare trifazata si circula insotit de gardieni si de personal de la URTP (care s-a ocupat de aducerea acestui troleibuz pentru teste in Romania in cooperare cu Ikarus). Avea scaune tapitate si usa 3 mai ingusta, si avea spatiu pentru scaun cu rotile vizavi de usa 2 + sistem de anuntare a statiilor FOKGYEM, putin diferit de cel de pe Ikarusurile RATB-ului.
Cat a circulat la RATB nu i s-a alocat nici un numar, dar e posibil sa fi fost inregistrat ca 5200 in acte.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
adn2377
Mi se pare ciudat sa i se fi atribuit un numar de parc daca era doar "imprumutat" si nu apartinea RATB...
Mi se pare ciudat sa i se fi atribuit un numar de parc daca era doar "imprumutat" si nu apartinea RATB...
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Tom
Nici 5100 nu trebuia sa existe. Se pare ca este ex 5117bis. Trebuiau sa fie 5101-5200, dar probabil ca s'au temut sa nu trimita vreun 5200. Nu stiu cine punea numerele pe masini, probabil ca a fost ca la Mercedes de n'au venit nici ele in ordine.
5200 a existat probabil pentru ca, dupa vechiul Cod Rutier: "tramvaiele si troleibuzele se inmatriculeaza de catre unitatile care le detin.". Stiu ca dela Rocar plecau spre destinatie cu numere provizorii normale. Troleibuzul Ikarus 412T nu a avut deloc placi de inmatriculare cat a mers prin Bucuresti, deci probabil ca l-au "inmatriculat" provizoriu la RATB.
In orice caz, daca gasiti prin arhive filmul cu prezentarea lui la TV, a fost super scena in care spuneau ca "troleibuzul este dotat cu rampa de acces pentru persoanele cu handicap", iar in imagine aparea primarul Viorel Lis coborand din troleibuz pe acea trapa.
Nici 5100 nu trebuia sa existe. Se pare ca este ex 5117bis. Trebuiau sa fie 5101-5200, dar probabil ca s'au temut sa nu trimita vreun 5200. Nu stiu cine punea numerele pe masini, probabil ca a fost ca la Mercedes de n'au venit nici ele in ordine.
5200 a existat probabil pentru ca, dupa vechiul Cod Rutier: "tramvaiele si troleibuzele se inmatriculeaza de catre unitatile care le detin.". Stiu ca dela Rocar plecau spre destinatie cu numere provizorii normale. Troleibuzul Ikarus 412T nu a avut deloc placi de inmatriculare cat a mers prin Bucuresti, deci probabil ca l-au "inmatriculat" provizoriu la RATB.
In orice caz, daca gasiti prin arhive filmul cu prezentarea lui la TV, a fost super scena in care spuneau ca "troleibuzul este dotat cu rampa de acces pentru persoanele cu handicap", iar in imagine aparea primarul Viorel Lis coborand din troleibuz pe acea trapa.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
adn2377
Multumesc pentru precizari.
Pe de alta parte, nu inteleg ce legatura are inmatricularea (respectiv inscrierea in circulatie in RO si obtinerea placutelor de inmatriculare definitive sau provizorii) cu alocarea de catre RATB a unui numar propriu de parc.
Si chiar asa, cine se ocupa de acest proces de atribuire de numere? Exista un serviciu anume in RATB? O persoana?
Multumesc pentru precizari.
Pe de alta parte, nu inteleg ce legatura are inmatricularea (respectiv inscrierea in circulatie in RO si obtinerea placutelor de inmatriculare definitive sau provizorii) cu alocarea de catre RATB a unui numar propriu de parc.
Si chiar asa, cine se ocupa de acest proces de atribuire de numere? Exista un serviciu anume in RATB? O persoana?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Tom
Pana la actualul cod rutier, numarul de parc RATB pentru troleibuze si tramvaie avea si rol de numar de inmatriculare. Nu stiu cum explicau ei si atunci cum exista un V56 cu nr.119 si un V3A cu acelasi numar, dar asta e deja off-topic. Deci, daca acel Ik412T nu a avut numere de inmatriculare eliberate de Politie, probabil ca a avut numarul RATB 5200, chiar si pentru cateva zile.
Pana la actualul cod rutier, numarul de parc RATB pentru troleibuze si tramvaie avea si rol de numar de inmatriculare. Nu stiu cum explicau ei si atunci cum exista un V56 cu nr.119 si un V3A cu acelasi numar, dar asta e deja off-topic. Deci, daca acel Ik412T nu a avut numere de inmatriculare eliberate de Politie, probabil ca a avut numarul RATB 5200, chiar si pentru cateva zile.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Dr2005
Aşa cum explică RATBul acum că în curtea URACului există un V2A #4019 şi un PPC cu acelaşi număr, la fel cum în Dep. Titan există un V2A #4032, iar prin URAC se plimbă un PPC cu acelaşi număr de parc şi acelaşi număr de înmatriculare şi exemplele pot continua.
Trix wrote:
Nu stiu cum explicau ei si atunci cum exista un V56 cu nr.119 si un V3A cu acelasi numar
Aşa cum explică RATBul acum că în curtea URACului există un V2A #4019 şi un PPC cu acelaşi număr, la fel cum în Dep. Titan există un V2A #4032, iar prin URAC se plimbă un PPC cu acelaşi număr de parc şi acelaşi număr de înmatriculare şi exemplele pot continua.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Tom
Eu vorbeam de vehicule de tipuri total diferite si aflate in circulatie, nu de renumerotari si modernizari. Si la Iasi erau prin 2001 3 tramvaie cu numarul 321. Doar unul era la strada.
Eu vorbeam de vehicule de tipuri total diferite si aflate in circulatie, nu de renumerotari si modernizari. Si la Iasi erau prin 2001 3 tramvaie cu numarul 321. Doar unul era la strada.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
5269 vazut din profil.
5269 vazut din profil.
5269 - 91 - 01.05.2011.JPG (639.92 KB; downloaded 6226 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
#5276 - Titular al liniei 93, pe Bd. Iuliu Maniu.
#5276 - Titular al liniei 93, pe Bd. Iuliu Maniu.
5276 - 93 - 21.05.2010.JPG (616.52 KB; downloaded 6133 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
5114 - Linia 65 - Depoul Bucurestii Noi
5114 - Linia 65 - Depoul Bucurestii Noi
5114 - 65 - 15.06.2010.JPG (679.68 KB; downloaded 6173 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
5108 - Linia 97 - De obicei il gasim ca titular indiscutabil al liniei 86, cand sunt ture de la Depoul Bucurestii Noi.
5108 - Linia 97 - De obicei il gasim ca titular indiscutabil al liniei 86, cand sunt ture de la Depoul Bucurestii Noi.
5108 - 97 - 18.06.2010.JPG (682.58 KB; downloaded 6139 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
#5292 si #5297 - Linia 62 - Titulare pe aceasta linie a Depoului Bujoreni.
#5292 si #5297 - Linia 62 - Titulare pe aceasta linie a Depoului Bujoreni.
5292 - 62 - 27.06.2010.JPG (600.76 KB; downloaded 6140 times)
5297 - 62 - 27.06.2010.JPG (584.86 KB; downloaded 6140 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
#5104 - Are deja 13 ani de cand circula in Bucuresti, mai intai pe liniile de la Vatra Luminoasa, iar acum pe liniile de la Bucurestii Noi.
#5104 - Are deja 13 ani de cand circula in Bucuresti, mai intai pe liniile de la Vatra Luminoasa, iar acum pe liniile de la Bucurestii Noi.
5104 - 65 - 03.07.2010.JPG (569.53 KB; downloaded 6150 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ikarus 415T
Gabi23
5113 si 5215 pe Calea Grivitei
5113 si 5215 pe Calea Grivitei
5113 - 97 - 06.07.2010.JPG (647.46 KB; downloaded 6140 times)
5215 - 97 - 06.07.2010_002.JPG (705.42 KB; downloaded 6113 times)
5215 - 97 - 06.07.2010_001.JPG (578.89 KB; downloaded 6119 times)
📖 Pagination options