Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport

378 posts, 140912 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport adn2377

De multa vreme ma deranjeaza acest aspect legat de vagoanele de tramvai. Circul foarte des cu linia 41, dar sunt convins ca problema apare si in alte parti. Nu imi dau seama daca acest neajuns se datoreaza unei indiferente a celor care ar trebui sa aiba grija de aceste vagoane, sau este vre-un alt motiv care poate imi scapa.
Cert este ca dintre vagoanele care circula pe 41, foarte putine sunt cele la care functioneaza macar jumatate dintre cele 26 de tuburi de neon de 18W din salon.
Ba in cele mai multe cazuri, sunt sectiuni intregi de vagon in care daca circuli dupa caderea intunericului te simti putin ciudat, ca nu stii ce se poate ivi din bezna care te inconjoara... mai putin cand treci prin pasaj pe la Lujerului ca acolo intra lumina de afara de la becuri :)
Pana acum nu am tinut o socoteala, dar in seara asta m-am uitat mai atent:

- In vagonul 349 cu care am circulat, erau aprinse asa: 2 tuburi in sectiunea din spate, 3 in cea din mijloc si 1,5 in cea din fata (mai exact era unul aproape busit care mai lumina putin). 6/26 - nu tocmai placut...
- Nici in vagonul galben 306 situatia nu e mai buna, nu mai tin minte exact impartirea pe tuburi dar stiu ca in zona din spate avea un singur tub functional acum vre-o 2 saptamani si iti bagai degetele in ochi, ca nu se vedea nimic. Si in total nu trecea nici el de 6-8 tuburi aprinse... Iar 224 are si el sub 1/2 din tuburi functionale.

Exista vre-o sansa ca aceasta situatie sa se modifice?

Dupa parerea mea a trebui sa se intample exact la fel ca la metrou, unde foarte rar vezi un tub de neon defect!

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie 1689

adn2377 wrote:
De multa vreme ma deranjeaza acest aspect legat de vagoanele de tramvai. Circul foarte des cu linia 41, dar sunt convins ca problema apare si in alte parti. Nu imi dau seama daca acest neajuns se datoreaza unei indiferente a celor care ar trebui sa aiba grija de aceste vagoane, sau este vre-un alt motiv care poate imi scapa.
Cert este ca dintre vagoanele care circula pe 41, foarte putine sunt cele la care functioneaza macar jumatate dintre cele 26 de tuburi de neon de 18W din salon.
Ba in cele mai multe cazuri, sunt sectiuni intregi de vagon in care daca circuli dupa caderea intunericului te simti putin ciudat, ca nu stii ce se poate ivi din bezna care te inconjoara... mai putin cand treci prin pasaj pe la Lujerului ca acolo intra lumina de afara de la becuri :)
Pana acum nu am tinut o socoteala, dar in seara asta m-am uitat mai atent:

- In vagonul 349 cu care am circulat, erau aprinse asa: 2 tuburi in sectiunea din spate, 3 in cea din mijloc si 1,5 in cea din fata (mai exact era unul aproape busit care mai lumina putin). 6/26 - nu tocmai placut...
- Nici in vagonul galben 306 situatia nu e mai buna, nu mai tin minte exact impartirea pe tuburi dar stiu ca in zona din spate avea un singur tub functional acum vre-o 2 saptamani si iti bagai degetele in ochi, ca nu se vedea nimic. Si in total nu trecea nici el de 6-8 tuburi aprinse... Iar 224 are si el sub 1/2 din tuburi functionale.

Exista vre-o sansa ca aceasta situatie sa se modifice?

Dupa parerea mea a trebui sa se intample exact la fel ca la metrou, unde foarte rar vezi un tub de neon defect!



Intr-adevar, acest aspect dauneaza imaginii RATB, dar - citind mesajul de mai sus - tind sa cred ca neoanele din tramvaie sint intretinute pe baza unor reguli similare celor care influenteaza si ortografia ta...

Adica functioneaza ...pe alocuri...

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Costin

Am crezut, initial, ca acest aspect tine de intretinerea din depou. Dar atat dep. Alexandria cat si dep. Bucurestii Noi sunt depouri care isi intretin vehiculele mult mai bine decat majoritatea depourilor din Bucuresti. Cel putin la Bucurestii Noi acest aspect este vizibil atat la tramvaie cat si la troleibuze. Deci problema este altundeva - acest sistem este unul defectuos, altfel nu imi explic cum se poate ca tramvaie proaspat venite de la RK sa nu aiba toate lampile aprinse. Ce e bine e ca s'a renuntat la acest sistem si vagoanele care ies acum de la RK au sistemul de iluminat al CH PPCurilor, mai fiabil.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

1689 scrie:

Intr-adevar, acest aspect dauneaza imaginii RATB, dar - citind mesajul de mai sus - tind sa cred ca neoanele din tramvaie sint intretinute pe baza unor reguli similare celor care influenteaza si ortografia ta...

Adica functioneaza ...pe alocuri...


Mi-au placut intotdeauna acei indivizi care - desi nu au nimic util de comentat vis-a-vis de subiectul in discutie, simt nevoia sa isi puna cumva pecetea pe topicul respectiv pentru a demonstra ca sunt, nu-i asa, mai destepti decat noi ceilalti :roll:

Presupun ca te referi la folosirea "vre-un" si "vre-o" in acest mod incorect - ei bine aseara pe la miezul noptii asa mi s-a parut ca e forma corecta, desi am avut ceva dubii.

Intrucat este destul de clar ca esti mult mai pasionat de ortografie decat de mijloace de transport in comun, iti propun insa sa te reorientezi catre site-ul Academiei Romane (http://www.acad.ro/) sau sa initiezi si promovezi o propunere prin care orice articol sau post de pe orice forum de limba romana care nu contine diacritice sa fie automat sters... Succes!

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

cos wrote:
Am crezut, initial, ca acest aspect tine de intretinerea din depou. Dar atat dep. Alexandria cat si dep. Bucurestii Noi sunt depouri care isi intretin vehiculele mult mai bine decat majoritatea depourilor din Bucuresti. Cel putin la Bucurestii Noi acest aspect este vizibil atat la tramvaie cat si la troleibuze. Deci problema este altundeva - acest sistem este unul defectuos, altfel nu imi explic cum se poate ca tramvaie proaspat venite de la RK sa nu aiba toate lampile aprinse. Ce e bine e ca s'a renuntat la acest sistem si vagoanele care ies acum de la RK au sistemul de iluminat al CH PPCurilor, mai fiabil.


Mi s-ar parea ciudat ca o chestiune atat de simpla (cel putin dupa parerea mea) ca identificarea si inlocuirea tuburilor de neon nefunctionale sa nu tina de intretinerea de rutina care (presupun ca) se realizeaza la fiecare depou. Si pe langa asta ar fi total neproductiv, avand in vedere ca discutam despre consumabile.

Mai degraba tind sa cred ca e vorba despre un aspect cvasi-ignorat de catre cei care se ocupa de vagoane... Poate ca acest tip de verificare nu a fost inclus intre operatiunile standard care trebuiesc executate (sau poate personalul tehnic pleaca acasa de fiecare data pe lumina naturala  :D ). Indiferent de situatie ea ar trebui modificata... Sunt unele aspecte care sunt mai dificil sau mai scump de reglat, cum ar fi apetitul unora de a vandaliza vehiculele, dar in ceea ce priveste iluminatul nu vad de ce nu s-ar putea rezolva usor si repede.

Ma gandesc ca ar fi util daca, pe de o parte, am face aici o statistica cu vagoanele cele mai prost luminate - si pe de alta parte daca am putea in vreun fel sa comunicam cu oameni din RATB care au un cuvant de spus si ar putea interveni in acest sens in "teren".

Cat despre CH PPC-uri, multe dintre ele sufera din pacate in acest moment de aceeasi problema!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Tom

Daca problema tine doar de "consumabile", s'ar putea rezolva la capat de linie. Poate ca ar trebui sa existe mai multe spatii tehnice, cum ar fi (temporar) linia dela Banu Manta, linia dela CET Vest sau fostul rond de pe Bd.Expozitiei. Problema e ca iluminatul defectuos se observa seara (mai rar prin pasaje subterane in cursul zilei), iar pe la orele serii nu stiu ce personal ar mai avea la capat de linie sa schimbe neoanele, iar la lipsa de tramvaie din acest moment, nu stiu daca isi permit sa tina tramvaiul imobilizat o cursa pentru a-i face schimbarile de neoane. Mai mult, asta ar insemna teoretic si stocarea "consumabilelor" la capat de linie.
Iar la intrarea in depou seara, controlul tehnic ar dura extrem de mult daca ar lua toate neoanele la puricat.

In afara de asta, pentru orice, incluzand Budapapier (hartie igienica :twisted: ), trebuie facuta licitatie, care se intampla sa fie contestata si asta dureaza, asa ca s'ar putea intampla sa nu aiba o anumita perioada suficiente neoane.

Ar trebui insa reclamat la RATB daca unele vagoane nu sunt luminate corespunzator.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Astazi am mers cu V3A #240.

Din sistemul de iluminat, functionau 4 tuburi pe spate, 1 pe mijloc si 3 pe fata. In plus, chiar si lampile functionale nu prea luminau deoarece erau foarte murdare pe dinauntru (sau o fi fost vopsea) asa incat abia se zareau.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

In seara asta am calatorit cu V3A #151.

Din sistemul de iluminat, functionau 4 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 3 pe fata.
Ce am mai observat a fost ca in momentul in care vagonul prindea viteza, sistemul de iluminat "sarea" pentru cate o secunda din cand in cand, intervenind iluminatul de urgenta - ca si cand se intrerupea contactul dintre sistemul de alimentare si linia de curent...

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Am ajuns azi acasa cu tramvaiul galben #224.

Situatia e insa la fel de albastra: Din sistemul de iluminat functionau 3 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 4 pe fata.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

O noua seara, alt vagon: V3A-93 #278

Pe langa faptul ca afisajul cu leduri din fata era cam defect, din sistemul de iluminat functionau 2 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 2 pe fata...

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Astazi doua vagoane de tramvai, cu ajutorul pasajului Lujerului :)

V3A-93-CH-PPC #172: Din sistemul de iluminat functionau 3 tuburi pe spate, 4 pe mijloc si 2 pe fata.

V3A-93-CH-PPC #4008: Putin peste medie - din sistemul de iluminat functionau 5 tuburi pe spate, 6 pe mijloc si 5 pe fata.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Costin

Poate ar fi mai constructiv sa trimiti o sesizare catre RATB privind acest aspect in care sa incluzi toate datele pe care le-ai adunat aici. Cel putin o sa afli un punct de vedere oficial, chiar daca o eventuala rezolvare va dura mult mai mult.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

M-am gandit sa fac si treaba asta, pana acum nu am avut timp sa ma interesez ce si cum si unde ar trebui sa trimit...

Deocamdata am mai avut in seara asta un drum de facut si am dat de cel mai bun "scor" de pana acum:

- Vagonul V3A #055 de la Bucurestii Noi, care la ora 22:20 era destul de plin de calatori pe linia 41 si in el era aproape bezna. Din sistemul de iluminat functionau 1 tub pe spate, 2 pe mijloc si 2 pe fata. Un numar remarcabil de 5 tuburi functionale dintr-un total de 26!

Si asta dupa ce statusem la Dorobanti aproape 30 de minute asteptand un 282, dar asta e alta poveste...

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Astazi doua vagoane V3A-93-CH-PPC.

- 4009 - din sistemul de iluminat functionau 3 tuburi pe spate, 4 pe mijloc si 5 pe fata

- 4004 - din sistemul de iluminat functionau 4 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 4 pe fata

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433242 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use