Topic: Pasajul Grant
319 posts, 146667 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
Dominatrix
In ultima poza se vede podul vechi, alaturi de cel nou, aflat in constructie. Cel mai probabil poza e facuta prin 1981 - 1982.
In ultima poza se vede podul vechi, alaturi de cel nou, aflat in constructie. Cel mai probabil poza e facuta prin 1981 - 1982.
- rails
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
subway guru
Daca nu ma inseala memoria (va rog sa ma contrazicetzi):
mai inatai a fost 'translatat' vechiul pod pe amplasamentul din imagine, dupa care s-a construit podul nou, a fost demolat podul vechi si in locul lui s-a facut paserela pietonala...e ceva gresit?
Daca nu ma inseala memoria (va rog sa ma contrazicetzi):
mai inatai a fost 'translatat' vechiul pod pe amplasamentul din imagine, dupa care s-a construit podul nou, a fost demolat podul vechi si in locul lui s-a facut paserela pietonala...e ceva gresit?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
Dominatrix
Ai o memorie de elefant. ...cu 2 precizari:
-podul vechi, mai precis bucata care se vede si in imaginea aceea a fost demolat in paralel cu lucrarile de introducere a tramvaiului pe podul nou, in 1983.
-despre ce pasarela pietonala vorbesti? Cea de la Basarab, unde e acum faimosul pasaj? Aceea e mult mai veche, a fost construita pe la inceputul anilor '60 sau chiar mai devreme si nu are nici o legatura cu Grantul. Eu o stiu de cand "ma stiu".
Ai o memorie de elefant. ...cu 2 precizari:
-podul vechi, mai precis bucata care se vede si in imaginea aceea a fost demolat in paralel cu lucrarile de introducere a tramvaiului pe podul nou, in 1983.
-despre ce pasarela pietonala vorbesti? Cea de la Basarab, unde e acum faimosul pasaj? Aceea e mult mai veche, a fost construita pe la inceputul anilor '60 sau chiar mai devreme si nu are nici o legatura cu Grantul. Eu o stiu de cand "ma stiu".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
andrei11
Mai vine si un "elefant mai mic".
Translatarea podului vechi s-a facut in 2 etape: mai intai o jumatate de pod ( cea de la Grivitei ), s-a inceput construirea podului nou, apoi dupa ceva timp destul de mult si partea a doua a podului ( cea dinspre Giulesti ). Translatarea s-a facut prin construirea unor alti piloni. La sfarsit de tot Paunescu ( Adrian - poetul ) a propus ca partea translatata prima ( cea de la Grivitei ) sa ramana in conservare si transformata in cofetarie, adica sa servesti profiterolul deasupra liniilor CFR, dar ''carmaciul" s-a opus, si drept cosecinta s-a demolat totul. Subway spunea ca pasarela pietonala s-a construit dupa ce s-a construit si podul auto, dar eu am impresia ca nu se tine pe piloni separati la traversarea liniilor. Oricum vechiul pod translatat era foarte aproape de cel nou. Si la ora actuala au ramas in picioare niste piloni vechi, se pot observa foarte bine.
Mai vine si un "elefant mai mic".
Translatarea podului vechi s-a facut in 2 etape: mai intai o jumatate de pod ( cea de la Grivitei ), s-a inceput construirea podului nou, apoi dupa ceva timp destul de mult si partea a doua a podului ( cea dinspre Giulesti ). Translatarea s-a facut prin construirea unor alti piloni. La sfarsit de tot Paunescu ( Adrian - poetul ) a propus ca partea translatata prima ( cea de la Grivitei ) sa ramana in conservare si transformata in cofetarie, adica sa servesti profiterolul deasupra liniilor CFR, dar ''carmaciul" s-a opus, si drept cosecinta s-a demolat totul. Subway spunea ca pasarela pietonala s-a construit dupa ce s-a construit si podul auto, dar eu am impresia ca nu se tine pe piloni separati la traversarea liniilor. Oricum vechiul pod translatat era foarte aproape de cel nou. Si la ora actuala au ramas in picioare niste piloni vechi, se pot observa foarte bine.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
rosetti61
Una din rampe a fost mutata si s-a putut circula pe vechiul pod in paralel cu constructia celui nou, este vorba de rampa Giulesti. Noul pod Grant a primit bretelele de le Grivitei mai tarziu cu un an. In pozele de arhiva se poate vedea o casa pe locul bretelei dinspre 1 Mai. Tramvaiul a inceput sa circule in 1983, la inceput pana la baza podului, la Turda apoi peste, in zona Bd Ceahlau, prelungit ulterior langa noul - pe atunci - complex comercial. Desi podul era gata, soseaua Crangasi era in reconstructie (pentru cine isi mai aminteste de atunci, cabina dispecerilor de la capul tramvaiului era pe locul restaurantului etajat din marginea complexului, la coltul strazii care da la Politie).
Una din rampe a fost mutata si s-a putut circula pe vechiul pod in paralel cu constructia celui nou, este vorba de rampa Giulesti. Noul pod Grant a primit bretelele de le Grivitei mai tarziu cu un an. In pozele de arhiva se poate vedea o casa pe locul bretelei dinspre 1 Mai. Tramvaiul a inceput sa circule in 1983, la inceput pana la baza podului, la Turda apoi peste, in zona Bd Ceahlau, prelungit ulterior langa noul - pe atunci - complex comercial. Desi podul era gata, soseaua Crangasi era in reconstructie (pentru cine isi mai aminteste de atunci, cabina dispecerilor de la capul tramvaiului era pe locul restaurantului etajat din marginea complexului, la coltul strazii care da la Politie).
- rails
-
Posted:
-
- fbsoft
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
fbsoft
@rails, chiar interesant, nu stiam care fusese istoria Grantului... Defapt stiam ca ( citez wiki ) a fost construit in '10 din metal... si apoi refacut in beton... dar cam atat.
Merci mult incaodata.
@rosetti61: deci sa inteleg ca actuala linie a lui 41, era doar pana la capatul asa zisului Crangasi ?
@rails, chiar interesant, nu stiam care fusese istoria Grantului... Defapt stiam ca ( citez wiki ) a fost construit in '10 din metal... si apoi refacut in beton... dar cam atat.
Merci mult incaodata.
@rosetti61: deci sa inteleg ca actuala linie a lui 41, era doar pana la capatul asa zisului Crangasi ?
- fbsoft
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
fbsoft
Am mai gasit cateva poze...
Am mai gasit cateva poze...
Podul_Grant.jpg (73.81 KB; downloaded 4583 times)
8percent20podulpercent20grant1_149.jpg (43.41 KB; downloaded 4582 times)
2_220_964.jpg (75.88 KB; downloaded 4582 times)
- telvanni
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
andrei11
De ce te miri ? Avea statie cu acces subteran de pe cele 2 trotuare. Si acum se cunoaste locul unde se facea accesul in statie, asta daca pasajul subteran mai este deschis.
De ce te miri ? Avea statie cu acces subteran de pe cele 2 trotuare. Si acum se cunoaste locul unde se facea accesul in statie, asta daca pasajul subteran mai este deschis.
- depresivu'
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
depresivu'
cred ca se referea la cea lipita de pasajul grant(care traverseaza doar calea ferata) pe partea dreapta mergand spre crangasi, daca esti atent o poti vedea in a 2-a poza postata de fbsoft si vad ca era finalizata inainte sa fie darmat complet vechiul pod
Dominatrix wrote:
-despre ce pasarela pietonala vorbesti? Cea de la Basarab, unde e acum faimosul pasaj? Aceea e mult mai veche, a fost construita pe la inceputul anilor '60 sau chiar mai devreme si nu are nici o legatura cu Grantul. Eu o stiu de cand "ma stiu".
cred ca se referea la cea lipita de pasajul grant(care traverseaza doar calea ferata) pe partea dreapta mergand spre crangasi, daca esti atent o poti vedea in a 2-a poza postata de fbsoft si vad ca era finalizata inainte sa fie darmat complet vechiul pod
- rails
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
rails
mai este deschis, dar nu e intretinut deloc, in ciuda faptului ca in acea zona s-ar putea renunta total la trecerea de pietoni si astfel s-ar evita accidente / blocaje datorate pietonilor.
andrei11 wrote:
De ce te miri ? Avea statie cu acces subteran de pe cele 2 trotuare. Si acum se cunoaste locul unde se facea accesul in statie, asta daca pasajul subteran mai este deschis.
mai este deschis, dar nu e intretinut deloc, in ciuda faptului ca in acea zona s-ar putea renunta total la trecerea de pietoni si astfel s-ar evita accidente / blocaje datorate pietonilor.
podul Grant inca circulat.jpg (152.95 KB; downloaded 4506 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Pod Grant
rosetti61
Tranzitia a fost foarte scurta - Turda - Ceahlau - Piata Crangasi (cu acest traseu, Scanteii - Piata Crangasi a fost pomenit de presa vremii, in 1983). Imaginea de mai jos, tramvaiul are capat la baza podului, spre Crangasi - inca nu era sistematizata zona pana la complexul comercial. Tot din colectia Brzozowski sau presa mai e o poza cu 41 la Turda, ce da impresia ca e capat acolo (vedere spre Parcul Romania Muncitoare). Eu doar imi amintesc un santier cu linii de tramvai pe pod si de aceea am dedus ca a functionat in prima faza pana la pod pe Turda.
Tranzitia a fost foarte scurta - Turda - Ceahlau - Piata Crangasi (cu acest traseu, Scanteii - Piata Crangasi a fost pomenit de presa vremii, in 1983). Imaginea de mai jos, tramvaiul are capat la baza podului, spre Crangasi - inca nu era sistematizata zona pana la complexul comercial. Tot din colectia Brzozowski sau presa mai e o poza cu 41 la Turda, ce da impresia ca e capat acolo (vedere spre Parcul Romania Muncitoare). Eu doar imi amintesc un santier cu linii de tramvai pe pod si de aceea am dedus ca a functionat in prima faza pana la pod pe Turda.
4037 sos crangasi.jpg (276.86 KB; downloaded 4421 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination