Topic: Discutii dupa inaugurarea pasajului
1536 posts, 374117 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Discutii dupa inaugurarea pasajului
misterr
În mod surprinzător, am văzut că mai e de lucru la linia de tramvai de sub pasaj (și de pe Vasile Milea) - mai trebuie pus masticul între șină și asfalt, macazele încă se schimbă manual...
Cablul pentru baraca RATB de la terminalul Basarab (un cablu gros portocaliu) e înșirat peste stîlpi (trebuia îngropat)...
Sînt un pic ciudate soluțiile alese pentru marcarea benzilor de circulație, mai ales sub pasaj (în mai multe locuri se vine pe 2 sau 3 benzi și te trezești că ți se termină banda, deși se putea alege o soluție mai "naturală" - de exemplu breteaua care vine la sol dinspre Grozăvești spre Vasile Milea se reduce imediat de la două benzi la una singură, restul fiind hașurat cu alb. În acest caz, se putea veni de la început pe o singură bandă, pentru că oricum spațiul rămas e nefolosit, și nu mai era nevoie să se "muște" din proprietățile adiacente, pentru care s-a făcut atîta scandal.
În fine, lucruri mărunte, multe din ele ușor rezolvabile în timp.
În rest, impresia generală e de lucru solid, bine făcut. Să ne trăiască!
P.S. Încă nu se vede nimic început la trotuarul rulant, doar puțin fundațiile la lifturi și la scări. Va fi interesant de urmărit cum se face racordarea lifturilor și scărilor cu pasajul (care nu este fixă, pentru a compensa mișcările relative ale pasajului - ca și rosturile de dilatație).
În mod surprinzător, am văzut că mai e de lucru la linia de tramvai de sub pasaj (și de pe Vasile Milea) - mai trebuie pus masticul între șină și asfalt, macazele încă se schimbă manual...
Cablul pentru baraca RATB de la terminalul Basarab (un cablu gros portocaliu) e înșirat peste stîlpi (trebuia îngropat)...
Sînt un pic ciudate soluțiile alese pentru marcarea benzilor de circulație, mai ales sub pasaj (în mai multe locuri se vine pe 2 sau 3 benzi și te trezești că ți se termină banda, deși se putea alege o soluție mai "naturală" - de exemplu breteaua care vine la sol dinspre Grozăvești spre Vasile Milea se reduce imediat de la două benzi la una singură, restul fiind hașurat cu alb. În acest caz, se putea veni de la început pe o singură bandă, pentru că oricum spațiul rămas e nefolosit, și nu mai era nevoie să se "muște" din proprietățile adiacente, pentru care s-a făcut atîta scandal.
În fine, lucruri mărunte, multe din ele ușor rezolvabile în timp.
În rest, impresia generală e de lucru solid, bine făcut. Să ne trăiască!
P.S. Încă nu se vede nimic început la trotuarul rulant, doar puțin fundațiile la lifturi și la scări. Va fi interesant de urmărit cum se face racordarea lifturilor și scărilor cu pasajul (care nu este fixă, pentru a compensa mișcările relative ale pasajului - ca și rosturile de dilatație).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Misterr, n-ai inteles, Marian a inchis topicul de discutii pentru ca Pasajul s-a nascut deja, e in a 2 - a zi a existentei lui, nu mai discutam pe baza "Proiectului si a lucrarilor". Strict despre pasaj discutam la "Porti deschise" iar restul aspectelor la topicurile dedicate - Aspecte negative in circulatia rutiera bucuresteana aici, despre tramvaie aici, si asa mai departe. Va orientati si voi functie de ce subiect vreti sa dezvoltati.
Misterr, n-ai inteles, Marian a inchis topicul de discutii pentru ca Pasajul s-a nascut deja, e in a 2 - a zi a existentei lui, nu mai discutam pe baza "Proiectului si a lucrarilor". Strict despre pasaj discutam la "Porti deschise" iar restul aspectelor la topicurile dedicate - Aspecte negative in circulatia rutiera bucuresteana aici, despre tramvaie aici, si asa mai departe. Va orientati si voi functie de ce subiect vreti sa dezvoltati.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
misterr
Mi-e teamă că tu nu ai înțeles, s-a închis doar partea a 3-a, așa cum s-au închis și părțile 1 și 2...
Așa am crezut și eu, ca și tine, că în ultima vreme au făcut din nou un hei-rup și au reușit să termine tot (mai ales că în ultimele săptămîni nu au mai fost puse poze cu lucrările).
Dar astăzi am fost eu însumi pe pasaj, și pot să-ți spun că mai sînt încă lucrări interesante de realizat, dintre care unele mai puțin întîlnite la noi (accesele la stația de tramvai), pe care ceilalți poate vor dori să le urmărească, chiar dacă tu te-ai plictisit deja.
Însuși primarul general Oprescu a spus că Primăria nu a făcut încă recepția lucrării, pentru simplul motiv că... nu e gata, mai e de lucru o lună-două pînă la finalizare și recepție. Abia atunci se va încheia "povestea". Deocamdată doar s-a dat drumul la circulație (fără însă ca tramvaiul să oprească în stația de pe pod), pentru că lucrările rămase se pot executa și sub trafic.
La fel s-a întîmplat și la celălalt hobanat, la Otopeni (vezi aici): a fost deschis circulației în mai, timp de o lună, iar acum a fost închis din nou, pentru finalizarea lucrărilor (montarea rosturilor de dilatație etc.), și prin urmare nici topicul lui nu a fost închis (deși s-a circulat o lună întreagă pe pasaj), din același motiv: pentru că lucrările nu s-au încheiat.
Deci, să nu ne grăbim ca fata mare...
Mi-e teamă că tu nu ai înțeles, s-a închis doar partea a 3-a, așa cum s-au închis și părțile 1 și 2...
Așa am crezut și eu, ca și tine, că în ultima vreme au făcut din nou un hei-rup și au reușit să termine tot (mai ales că în ultimele săptămîni nu au mai fost puse poze cu lucrările).
Dar astăzi am fost eu însumi pe pasaj, și pot să-ți spun că mai sînt încă lucrări interesante de realizat, dintre care unele mai puțin întîlnite la noi (accesele la stația de tramvai), pe care ceilalți poate vor dori să le urmărească, chiar dacă tu te-ai plictisit deja.
Însuși primarul general Oprescu a spus că Primăria nu a făcut încă recepția lucrării, pentru simplul motiv că... nu e gata, mai e de lucru o lună-două pînă la finalizare și recepție. Abia atunci se va încheia "povestea". Deocamdată doar s-a dat drumul la circulație (fără însă ca tramvaiul să oprească în stația de pe pod), pentru că lucrările rămase se pot executa și sub trafic.
La fel s-a întîmplat și la celălalt hobanat, la Otopeni (vezi aici): a fost deschis circulației în mai, timp de o lună, iar acum a fost închis din nou, pentru finalizarea lucrărilor (montarea rosturilor de dilatație etc.), și prin urmare nici topicul lui nu a fost închis (deși s-a circulat o lună întreagă pe pasaj), din același motiv: pentru că lucrările nu s-au încheiat.
Deci, să nu ne grăbim ca fata mare...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Ok. e punctul tau de vedere, al meu e altul. Statia de tramvai se putea trata la capitolul "tramvaie / diverse" unde poate sa isi aiba locul. In fond e vorba de un lift banal ( care nici nu prea are de-a face cu hobanatul ) si de niste scari la fel de banale. Oricum garantat nu o sa mai vezi poze zi de zi cu stadiul lucrarilor liftului. Repet, este o parere proprie care poate fi falsa. Partea 1 s-a inchis la pag 145 si partea a 2 - a la 119. Partea a 3 - a suspect de devreme....
Ok. e punctul tau de vedere, al meu e altul. Statia de tramvai se putea trata la capitolul "tramvaie / diverse" unde poate sa isi aiba locul. In fond e vorba de un lift banal ( care nici nu prea are de-a face cu hobanatul ) si de niste scari la fel de banale. Oricum garantat nu o sa mai vezi poze zi de zi cu stadiul lucrarilor liftului. Repet, este o parere proprie care poate fi falsa. Partea 1 s-a inchis la pag 145 si partea a 2 - a la 119. Partea a 3 - a suspect de devreme....
- radu73
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
radu73
Azi dimineata am trecut pe Podul Basarab ...
Azi dimineata am trecut pe Podul Basarab ...
DSCN1570 1.JPG (317.43 KB; downloaded 13414 times)
DSCN1571 1.JPG (440.84 KB; downloaded 13415 times)
DSCN1572 1.JPG (316.61 KB; downloaded 13413 times)
DSCN1574.JPG (476.8 KB; downloaded 13414 times)
DSCN1576 1.JPG (387.62 KB; downloaded 13414 times)
- Paul
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Paul
Mi-a placut laserul verde din varful pilonilor...zici ca era ochiul din Mordor (Basescu) si-l cauta pe Frodo (Oprescu)...cauta in zare, un posibil loc... pentru o noua lucrare
Mi-a placut laserul verde din varful pilonilor...zici ca era ochiul din Mordor (Basescu) si-l cauta pe Frodo (Oprescu)...cauta in zare, un posibil loc... pentru o noua lucrare
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
mindmasster
Ce s-a intamplat cu tramvaiul care nu a putut sa urce panta de pe Titulescu ? Care a fost problema? Este vorba de #191
Ce s-a intamplat cu tramvaiul care nu a putut sa urce panta de pe Titulescu ? Care a fost problema? Este vorba de #191
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Goldmund
Aceasta este o alta zi istorica pentru Bucuresti:
s-a implinit un vis f. vechi al locuitorilor Bucurestiului si anume constructia unui (primul)Inel al Capitalei care odata cu realizarea Pasajului Basarab devine astfel complet...Aceasta a fost o idee veche, urmarita de multi primari ai Capilalei, cel putin de cei din ultimii 100 de ani. Acum e realizat, complet!
Daca luam un punct central pentru Bucuresti, de ex. Piata Victoriei si urmarim sensul arcelor de ceas, avem urmatorul traseu:
Bulevardul Iancu de Hunedoara-Sos. Stefan cel Mare-Sos. Mihai Bravu-Calea Vacaresti-Sos. Oltenitei-Sos. Viilor-Str. Odoarei-Bulevardul Tudor Vladimirescu-Sos. Panduri-Sos. Grozavesti...si de aici exista acum cca. 2 km. care au lipsit atata vreme, Pasajul Basarab care face legatura cu Bulevardul Nicolae Titulescu.Sub pasaj se afla si cateva strazi care au existat si inainte, dar care au fost total refacute si care nu aveau legatura directa cu Bulevardul Titulescu, precum strada/soseaua Orhideelor, dar si strazile adiacente acesteia.
Suntem martorii acestei inaugurari care de fapt este punctul de plecare spre alte proiecte importante pentru acest inel rutier si pentru transportul in comun.
Aceasta este o alta zi istorica pentru Bucuresti:
s-a implinit un vis f. vechi al locuitorilor Bucurestiului si anume constructia unui (primul)Inel al Capitalei care odata cu realizarea Pasajului Basarab devine astfel complet...Aceasta a fost o idee veche, urmarita de multi primari ai Capilalei, cel putin de cei din ultimii 100 de ani. Acum e realizat, complet!
Daca luam un punct central pentru Bucuresti, de ex. Piata Victoriei si urmarim sensul arcelor de ceas, avem urmatorul traseu:
Bulevardul Iancu de Hunedoara-Sos. Stefan cel Mare-Sos. Mihai Bravu-Calea Vacaresti-Sos. Oltenitei-Sos. Viilor-Str. Odoarei-Bulevardul Tudor Vladimirescu-Sos. Panduri-Sos. Grozavesti...si de aici exista acum cca. 2 km. care au lipsit atata vreme, Pasajul Basarab care face legatura cu Bulevardul Nicolae Titulescu.Sub pasaj se afla si cateva strazi care au existat si inainte, dar care au fost total refacute si care nu aveau legatura directa cu Bulevardul Titulescu, precum strada/soseaua Orhideelor, dar si strazile adiacente acesteia.
Suntem martorii acestei inaugurari care de fapt este punctul de plecare spre alte proiecte importante pentru acest inel rutier si pentru transportul in comun.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Sa fim corecti pana la cap, inelul era intrerupt numai in preajma liniilor CFR. Ca odata cu inchiderea inelului s-a facut un pasaj suprateran la Orhideelor si altul peste Splai este alta mancare, se serveste cu alta garnitura. Sa nu "globalizam" Basarabul ca nu e bine. A, ca Pasajului peste Dambovita i se spune tot Basarab, ma rog, e licienta poetica. Oricum nu vreau sa fiu acuzat ca sunt rautacios, lucrarea in asamblu e ok, dar de fapt sunt 3 lucrari independente si foarte apropriate intre ele, asa incat au fost legate cu sosele "suspendate". Mai aud inca descrieri aiuristice cum ca Pasajul Basarab are 2 km lungime, de induceti lumea in eroare si spune ca este o lucrare unica de 2 km deschidere, ceea ce este complet fals.
Avem asa : Podul Hobanat Basarab, Pasaju Orhideelor si Podul Grozavesti. Puteu sa-l denumeasca tot asa de bine Pasajul Grozavesti - tot aia era. In sfarsit, nu vreau sa fiu acuzat ( din nou ) ca ma aflu in treaba, este o parere strict personala.
Afon cum sunt in constructii nu mi se pare panta tramvaiului exagerata, - de exemplu in comparatie cu "Victoriei". Cred pur si simplu ca tramviul cu pricina avea stelute verzi si nu rampa pasajului.
Sa fim corecti pana la cap, inelul era intrerupt numai in preajma liniilor CFR. Ca odata cu inchiderea inelului s-a facut un pasaj suprateran la Orhideelor si altul peste Splai este alta mancare, se serveste cu alta garnitura. Sa nu "globalizam" Basarabul ca nu e bine. A, ca Pasajului peste Dambovita i se spune tot Basarab, ma rog, e licienta poetica. Oricum nu vreau sa fiu acuzat ca sunt rautacios, lucrarea in asamblu e ok, dar de fapt sunt 3 lucrari independente si foarte apropriate intre ele, asa incat au fost legate cu sosele "suspendate". Mai aud inca descrieri aiuristice cum ca Pasajul Basarab are 2 km lungime, de induceti lumea in eroare si spune ca este o lucrare unica de 2 km deschidere, ceea ce este complet fals.
Avem asa : Podul Hobanat Basarab, Pasaju Orhideelor si Podul Grozavesti. Puteu sa-l denumeasca tot asa de bine Pasajul Grozavesti - tot aia era. In sfarsit, nu vreau sa fiu acuzat ( din nou ) ca ma aflu in treaba, este o parere strict personala.
mindmasster wrote:
Ce s-a intamplat cu tramvaiul care nu a putut sa urce panta de pe Titulescu ? Care a fost problema? Este vorba de #191
Afon cum sunt in constructii nu mi se pare panta tramvaiului exagerata, - de exemplu in comparatie cu "Victoriei". Cred pur si simplu ca tramviul cu pricina avea stelute verzi si nu rampa pasajului.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Costin
Am mers cu 34 de la Banu Manta la Razoare (ora 8.30) si inapoi (ora 13.30). Cateva "impresii de calatorie":
Am mers cu 34 de la Banu Manta la Razoare (ora 8.30) si inapoi (ora 13.30). Cateva "impresii de calatorie":
- de dimineata traficul auto era lejer, tramvaiele erau relativ goale.
- la pranz, lucrurile stateau altfel:
- tramvaiele erau incarcate surprinzator de mult. Nu erau pline, dar nu se compara cu linia 35 in prima zi de circulatie.
- Majoritatea calatorilor stiau ce e cu 34, cu toate ca prin statii mai erau cativa nedumeriti. M'a surprins numarul mare de calatori din 34, nu am observat cum circula pe 13 Septembrie-Ghencea, dar majoritatea mergeau mai departe de Razoare.
- La intoarcere, am mers cu Bucur LF. Mi se pare ca se descurca onorabil pe linia de pe Milea, inclusiv la trecerea la nivel cu calea ferata, pe care totusi a abordat'o cu viteza redusa. A fost destul de sprinten pe tot traseul, mai putin pe pasaj (la fel si V3A-ul cu care m'am dus de dimineata). O fi limita de viteza pe pasaj deoarece se lucreaza la statie?...
- traficul era relativ aglomerat, cu tendinte de ambuteiaj in zona Titulescu - Banu Manta. Ce se intampla acolo: Exista o singura banda pentru directa "inainte", dinspre Titulescu/pasaj spre Banu Manta si doua benzi pentru "dreapta" spre piata Victoriei. Majoritatea soferilor doreau, surprinzator, sa mearga inainte pe Banu Manta si nu incapeau pe singura banda pusa la dispozitie, ocupau doua.
- Pe Titulescu, dinspre Victoriei spre pasaj traficul era inca si mai aglomerat, coada de la semaforul din intersectia cu Banu Manta se intindea pana spre Maltopol. Din ce am vazut, se astepta pe doua benzi, deci nu era o banda blocata de parcari. In schimb, pe sensul opus, banda 1 era ocupata integral, pe toata lungimea, de masini parcate, pe care nu le deranja nimeni.
- Un numar mare de soferi ajung in intersectia Titulescu - Banu Manta dinspre pasaj / Grivita si intorc in intersectie. Banuiesc ca sunt cei care vin dinspre Gara si vor pe pasaj, numai ca nu stiau de varianta prin spatele blocurilor - str. Comana - pasaj (mult mai eleganta, numai cu viraje dreapta).
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Victor92
A dat explicatii prietena lui Dragos ( Brandusa ?) la Irealitatea TV acum 30 de minute
mindmasster wrote:
Ce s-a intamplat cu tramvaiul care nu a putut sa urce panta de pe Titulescu ? Care a fost problema? Este vorba de #191
A dat explicatii prietena lui Dragos ( Brandusa ?) la Irealitatea TV acum 30 de minute
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
andrei11
Eu nu am vazut nici un indicator de orientare daca te duci pe traseul Gara / Grivita / Pasaj. Nici daca cobori de pe pasaj si vrei sa ajungi la Pasajul Grant. In acest ultim caz poate ma insel, stiu pasajul asta pe de rost ( si Grantul ) nu ma mai uit dupa indicatoare rutiere.
Si ce a spus ??? Daca s-a legat de pasaj, mai bine nu ne spune, ca nu pasajul e de vina.
cos wrote:
... Banuiesc ca sunt cei care vin dinspre Gara si vor pe pasaj, numai ca nu stiau de varianta prin spatele blocurilor - str. Comana - pasaj (mult mai eleganta, numai cu viraje dreapta).
Eu nu am vazut nici un indicator de orientare daca te duci pe traseul Gara / Grivita / Pasaj. Nici daca cobori de pe pasaj si vrei sa ajungi la Pasajul Grant. In acest ultim caz poate ma insel, stiu pasajul asta pe de rost ( si Grantul ) nu ma mai uit dupa indicatoare rutiere.
Victor92 wrote:
A dat explicatii prietena lui Dragos ( Brandusa ?) la Irealitatea TV acum 30 de minute
Si ce a spus ??? Daca s-a legat de pasaj, mai bine nu ne spune, ca nu pasajul e de vina.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Gabi23
Pai 191 e o rabla de vagon. Hai fratilor, cum celelalte au putut .
P.S. Si stati linstiti ca pe la 11-12 vagonul 191 era bine merci in traseu urcand.
Pai 191 e o rabla de vagon. Hai fratilor, cum celelalte au putut .
P.S. Si stati linstiti ca pe la 11-12 vagonul 191 era bine merci in traseu urcand.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului
Victor92
Acum o ora pleca nestingherit in cursa de la Ghencea.Deci totul e ok
Gabi23 wrote:
Pai 191 e o rabla de vagon. Hai fratilor, cum celelalte au putut .
P.S. Si stati linstiti ca pe la 11-12 vagonul 191 era bine merci in traseu urcand.
Acum o ora pleca nestingherit in cursa de la Ghencea.Deci totul e ok
📖 Pagination options