Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Brașov

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

656 posts, 287941 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective wilhelm ciprian

100% este batuta palma, asa a fost in Brasov de la revolutie pana la ultimele achizitii-troleibuzele Renault.  Singura licitatie pe care eu o cunosc unde s-a incercat si s-a reusit spargerea intelgerii de sub masa a fost in Oradea. Licitatia a avut loc in 2007, unde a castigat EvoBus, iar Solaris a contestat. In 2011 Solaris livreaza oradenilor primele autobuze Urbino 12.
http://www.ziuacargo.ro/articol/107/AUT ... u-avocatii

208 000 euro pretul unui Solaris Urbino - "uuauu" excelent pret, ar fi cam 175 000 euro fara TVA.
Pretul este mai bun decat cel oferit de EvoBus cu Citaro-urile pentru Bucuresti, care au cumparat 1000 de bucati, nu 20.

Apropo de Mercedes, astia sunt cunoscuti la nivel planetar ca dau spaga pentru a castiga licitatii, nu doar in Ro, peste tot - cam aiurea daca stai sa te gandesti caci fara spagi date in domeniul transportului public ar fi praf.
Iar daca punem un Mercedes cu un Solaris , castiga detasat Soalris, e limpede nu :lol: - vezi licitatia din Oradea. ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

wilhelm ciprian wrote:
100% este batuta palma, asa a fost in Brasov de la revolutie pana la ultimele achizitii-troleibuzele Renault.  Singura licitatie pe care eu o cunosc unde s-a incercat si s-a reusit spargerea intelgerii de sub masa a fost in Oradea. Licitatia a avut loc in 2007, unde a castigat EvoBus, iar Solaris a contestat. In 2011 Solaris livreaza oradenilor primele autobuze Urbino 12.
http://www.ziuacargo.ro/articol/107/AUT ... u-avocatii

208 000 euro pretul unui Solaris Urbino - "uuauu" excelent pret, ar fi cam 175 000 euro fara TVA.
Pretul este mai bun decat cel oferit de EvoBus cu Citaro-urile pentru Bucuresti, care au cumparat 1000 de bucati, nu 20.

Apropo de Mercedes, astia sunt cunoscuti la nivel planetar ca dau spaga pentru a castiga licitatii, nu doar in Ro, peste tot - cam aiurea daca stai sa te gandesti caci fara spagi date in domeniul transportului public ar fi praf.
Iar daca punem un Mercedes cu un Solaris , castiga detasat Soalris, e limpede nu :lol: - vezi licitatia din Oradea. ;)


Nu e chiar asa. Practica aceea cu spaga a fost legala pana pe la inceputul anilor 2000, atunci cand a fost scoasa in afara legii (da, recunosc, Mercedes-Benz a gresit flagrant la licitatia pentru primele 500 Citaro din Bucuresti). Totusi, daca Solaris isi permite sa vina cu preturi derizorii, asta spune mult despre calitatea vehiculelor (bineinteles, conceptul de dumping e greu de perceput, in adevaratul sens al termenului, de catre unii fanatici). Iar sa vii sa spui ca Mercedes-Benz ar fi praf fara spagi date, e mai mult decat deplasat. Pana una alta, sunt lideri mondiali la capitolul autobuze si o duc extrem de bine, fiind cu mult peste alte saracii de marci. Cat despre spagi date in anul 2011 sau de prin 2007 incoace, hai sa fim seriosi si sa nu dam cu oistea in gard.

 


Re: Stiri, noutati, perspective wilhelm ciprian

Pai in licitatia din Oradea motivul contestarii a fost garantia oferita de fiecare producator in parte, Mercedes a oferit 24 luni, Solaris 48- fapt nepunctat in realizarea punctajului, in rest au fost egali la punctaj. Cu alte cuvinte Solaris este cel mai puternic competitor al Mercedes in Europa. :D -inclusiv Germania.
Si la urma urmei e foarte bine ca sunt mai multi producatori puternici, asa exista concurenta si preturi corecte.
Legat de practica Mercedes cu spagile, a continuat bine mersi si dupa 2000 :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

wilhelm ciprian wrote:
Pai in licitatia din Oradea motivul contestarii a fost garantia oferita de fiecare producator in parte, Mercedes a oferit 24 luni, Solaris 48- fapt nepunctat in realizarea punctajului, in rest au fost egali la punctaj. Cu alte cuvinte Solaris este cel mai puternic competitor al Mercedes in Europa. :D -inclusiv Germania.
Si la urma urmei e foarte bine ca sunt mai multi producatori puternici, asa exista concurenta si preturi corecte.
Legat de practica Mercedes cu spagile, a continuat bine mersi si dupa 2000 :lol:


Nu am zis ca nu a continuat dupa 2000 (fapt certificat), ci am spus ca, la ora actuala, nu se mai practica. Repercusiunile asupra Daimler in urma acestui tip de frauda au fost dureroase, iar noua echipa manageriala are alta viziune, mult mai sanatoasa decat cea precedenta. In fine...

La Oradea, intr-adevar, Solaris a emis pretentii pe buna dreptate. Insa, ramane de vazut cine a castigat la Brasov (sper ca nu va fi cazul unei intarzieri atat de mari). Eu unul nu m-as repezi sa dau un verdict... :ugeek:

 


Re: Stiri, noutati, perspective wilhelm ciprian

Eu sper sa nu apara  intemediari de clasa DUNAREA SA, care nu ar face decat sa urce pretul pe bucata iar noi cei din Bv sa ne alegem cu niste jafuri "turciste" sau ex-sovietice.
Important ar fi de vazut cam cine a participat la licitatie si cu ce.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Hoffmeister wrote:
daca Solaris isi permite sa vina cu preturi derizorii, asta spune mult despre calitatea vehiculelor


Mercedes are avantajul mărcii, iar în lumea asta se ţine cont mai mult de marcă decât de produs. Ştiu că nu-ţi plac Solarisurile, ba chiar eşti înverşunat împotriva lor. Licitaţia aia a fost contestată şi câştigată legal. În plus, Solaris e fabricat în Polonia, unde mâna de lucru e mai ieftină. Din punctul de vedere al calităţii, Solaris se vinde foarte bine în Germania (!), ca să nu mai zic de troleibuzele lor (fie ele cu echipament ,,local", fie cu Skoda, fie cu Kieppe) care se vând extrem de bine (Italia, Austria, Germania, Estonia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi, sper din toată inima, să le avem şi în România). Asta spune mult despre calitatea lor, ca să nu mai zic că a existat un singur incident notabil cu un Solaris: un incendiu la Bratislava, care s-a petrecut în condiţii suspecte şi a dus la achiziţia e Irisbusuri, în condiţiile în care patronul importatorului de Irisbus e un fel de MAZăre local, deţinând 99% din presă şi având o groază de afaceri cu primăria. Pe când Citaro-uri... nu te supăra pe mine, dar s-au ,,pârlit" complet cam multe.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Dr2005 wrote:
Hoffmeister wrote:
daca Solaris isi permite sa vina cu preturi derizorii, asta spune mult despre calitatea vehiculelor


Mercedes are avantajul mărcii, iar în lumea asta se ţine cont mai mult de marcă decât de produs. Ştiu că nu-ţi plac Solarisurile, ba chiar eşti înverşunat împotriva lor. Licitaţia aia a fost contestată şi câştigată legal. În plus, Solaris e fabricat în Polonia, unde mâna de lucru e mai ieftină. Din punctul de vedere al calităţii, Solaris se vinde foarte bine în Germania (!), ca să nu mai zic de troleibuzele lor (fie ele cu echipament ,,local", fie cu Skoda, fie cu Kieppe) care se vând extrem de bine (Italia, Austria, Germania, Estonia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi, sper din toată inima, să le avem şi în România). Asta spune mult despre calitatea lor, ca să nu mai zic că a existat un singur incident notabil cu un Solaris: un incendiu la Bratislava, care s-a petrecut în condiţii suspecte şi a dus la achiziţia e Irisbusuri, în condiţiile în care patronul importatorului de Irisbus e un fel de MAZăre local, deţinând 99% din presă şi având o groază de afaceri cu primăria. Pe când Citaro-uri... nu te supăra pe mine, dar s-au ,,pârlit" complet cam multe.


Scuza-ma, dar si eu pot sa zic exact la fel: stiu ca si tu esti inversunat impotriva Citaro-urilor. De asemenea, si mie mi se par si mai suspecte incendiile in care au fost implicate acestea. Mai mult, si Mercedes-Benz a castigat foarte multe licitatii in mod absolut legal.

Fiecare cu "iubirile" sale, ca asta e. Altfel, nu am nimic cu tine si sper ca e la fel si the other way round. ;)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Bun, concluzia era că Solarisul a câştigat legal licitaţia în faţa EvoBus, deci, pentru Oradea, a fost mai bun.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Marea giratorizare continuă

Braşovul a devenit un mare şantier, spre disperarea şoferilor, iar coşmarul este doar la început. Şi se preconizează a dura până la Crăciun. De vineri, circulaţia a fost oprită pe porţiunea din strada Tâmpei, dintre intersecţia cu Valea Cetăţii şi Molidului, s-a scos piatra cubică şi se lucrează la asfaltare, aşa că drumul din Răcădău până în centru, cu un lung ocol pe Bulevardul Valea Cetăţii şi Molidului, nu mai este o soluţie rapidă şi elegantă.

De ieri s-a dat startul lucrărilor şi în Piaţa Unirii. Aici vor fi făcute sistematizări la străzile adiacente, traficul fiind îngreunat pentru o perioadă. Lucrările au început pe străzile Băilor, Fântânilor şi Fântâna Roşie, care au fost închise parţial, lucrându-se pe tronsoane. Durata de execuţie a lucrărilor a fost fixată la 7 luni, iar prin acest proiect se urmăreşte modernizarea unei suprafeţe de 6.350 mp, dintre care 2.300 mp suprafaţă carosabilă şi 4.050 mp pietonal. În zonă va fi amenajată o parcare, o staţie pentru autocare, un loc de păstrare a bicicletelor şi va fi înlocuit mobilierul urban din parc.  

Obsesia giratoriilor continuă. În plus, autorităţile locale au în plan construirea şi a unui giratoriu dublu în zona "Gemenii" precum şi transformarea altor intersecţii în giratorii. În zona Gemenii se va construi nu unul, ci două giratorii, unul lângă altul. Explicaţia primăriei ar fi că astfel se mai câştigă spaţiu verde. În aceste condiţii, dacă aveţi drum pe Ziznului spre Tărlungeni, o să trebuiască să treceţi prin două giraţii în doar câţiva metri.

Giratoriu şi pe Hărmanului. O altă intersecţie care va fi transformată în giraţie este cea între Str Hărmanului, B-dul Gării şi B-dul Alexandru Vlahuţă. Şi în cazul acestuia autorităţile spun că va ajuta la fluidizarea circulaţiei.

Mai vin şi altele. Noua stradă ce va lega zona Craiter-Triaj de Tractorul, prin viitorul cartier Coresi, va avea şi ea amenajate patru sensuri giratorii. Lucrările sunt programate să înceapă în acest an. În plus, autorităţile locale au în plan reparaţii capitale în peste 200 de străzi din Braşov, aproximativ 30% din totalul acestora. Vor fi afectate de lucrări centrul istoric şi cartierele Şchei, Bartolomeu, Astra, Florilor, Noua, Stupini, Tractorul, Timiş-Triaj şi Valea Cetăţii.

www.brasovultau.ro
__________________

Cei de la sistematizarea circulatiei (ma indoiesc ca exista asa ceva...) din Primaria Brasov sunt in mod cert BOII BĂLŢII, in frunte cu BOUL SUPREM care ii pastoreste si lingaii de rigoare (primul pe lista, Gusti Pulpea de la RAT). Nu stiu ce sa mai faca in asa fel incat sa ameninte integritatea retelei de troleibuz si asa foarte restransa. Cine stie cu ce solutii ingenioase vor veni pentru reteaua aeriana in zona noilor giratorii (vezi exemplele de la Spitalul Judetean si de la Faget). Mai mult decat atat, in zona Gemenii chiar nu e nevoie de nici un giratoriu, pentru ca intersectia are o suprafata foarte mare, asadar dispune de o capacitate de preluare a traficului foarte buna. Bineinteles, o data cu inceperea lucrarilor se va duce :evil:ului toata fluenta actuala. Ca sa nu mai vorbim ca existenta celor 2 giratorii intr-o singura intersectie va creste riscul de accidente, pentru ca stim cat de bine se pricepe majoritatea soferilor sa se comporte intr-o astfel de situatie (gen semnalizat aiurea, neacordare de prioritate etc.). Si, nu in ultimul rand, nu va ajuta deloc traficul, care cu siguranta se va ingreuna in mod artificial (vezi giratia de la Gara). Cat despre duda cu spatiul verde - ne lasati, bre? Vi s-o fi inflamat brusc glanda ecologista, dupa ce ati nenorocit tot transportul electric din oras, si acu' vreti sa va credem ca o ardeti eco...

 


Re: Stiri, noutati, perspective wilhelm ciprian

In VAlea Cetatii s-au vopsit consolele ( o treaba buna) iar stalpii sunt in lucru.
DSCN3770.jpg (132.26 KB; downloaded 8551 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Hoffmeister wrote:
Licitatia pentru cele 15 autobuze solo s-a desfasurat ieri, insa nu se cunosc mai multe detalii. In SEAP, statusul anuntului este necunoscut, probabil pentru ca au fost depuse contestatii de catre participanti.


Licitatia apare acum ca fiind finalizata >> http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=380126

Daca e finalizata, tind sa cred ca nu au fost probleme/contestatii si ca avem deja un castigator concret.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Suspendare circulatie liniile 9 si 29
28/06/2011

Masura determinata de lucrarile de la Pasajul CF de pe strada Independentei

Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostiinta calatorilor faptul ca, începând de astazi, 28.06.2011, va suspenda circulatia autobuzelor de pe liniile 9 si 29. Masura este determinata de începerea lucrarilor din zona pasajului peste calea ferata din capatul strazii Independentei, din cartierul Tractorul. Sistarea circulatiei pe cele doua linii de transport va dura pâna la finalizarea lucrarilor din zona amintita. Posesorii de abonamente pe liniile 9 si 29 vor putea circula cu aceste documente pe liniile 2, 16 si 36, pâna la data expirarii abonamentelor respective.

www.ratbv.ro
_____________________

Foarte proasta decizie. Ar fi putut sa devieze temporar traseele celor doua linii:

- Linia 9: Rulmentul - Bd. 13 Decembrie - Bd. Aurel Vlaicu - Bd. Grivitei - Str. Stadionului, apoi traseul de baza pana la Stadionul Municipal, si retur (vechiul traseu al liniei 9 de troleibuz ar fi fost si mai nimerit, dar probabil ca visez prea mult)
- Linia 29: Tur: Gara Brasov - Bd. Aurel Vlaicu - Bd. Grivitei - Str. Stadionului si viraj dreapta peste linia ferata la str. De Mijloc, cu intrarea pe traseul de baza pana la Bartolomeu Nord / Retur: Traseul de baza de la Bartolomeu Nord pana la intersectia cu str. Lunga, apoi deviat prin str. Lunga - giratoriu Lunga - Stadionului - Fagarasului - str. Stadionului - Bd. Grivitei - Bd. Aurel Vlaicu - Gara Brasov

Bineinteles, le era frica sa nu cumva sa creasca oferta de transport in zona respectiva prin suprapunerea cu linii precum 2, 16, 23 si 23B, 36 si 40. Asa ca e mai usor sa-i lasi pe oamenii din Bartolomeu Nord la mila lui 28, care si asa ocoleste destul de mult pana ajunge in oras.

Altfel, pasajul CF e binevenit. Uneori, se sta la bariere si 30 - 40 de minute, fapt care afecteaza traficul si, implicit, cadenta normala liniilor 9 si 29.

656 - 9 - 11.06.2011.jpg (275.01 KB; downloaded 8458 times)

767 - 29 - 02.04.2011.jpg (296.35 KB; downloaded 8456 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Linia 9 barat va fi infiintata de luni, 04.07.2011
01/07/2011

Regia Autonoma de Transport (RAT) Brasov aduce la cunostiinta calatorilor faptul ca, începând cu data de 04.07.2011, înfiinteaza linia 9 barat, care va suplini autobuzele de pe liniile 9 si 29, a caror circulatie a fost sistata pe perioada lucrarilor la pasajul peste calea ferata din capatul strazii Independentei. Linia 9 barat va functiona pâna la finalizarea lucrarilor amintite. Autobuzele de pe traseul 9 barat vor circula în zilele lucratoare între orele 5.30 - 23.30, iar în zilele de sâmbata si duminica între orele 6.30 - 22.30. Frecventa trecerii prin statii va fi de 55 de minute. Traseul liniei 9 barat va fi urmatorul: dus: capat linie Rulmentul - 13 Decembrie - Aurel Vlaicu - Grivitei - Stadionului - Borzesti (trecere peste pasajul CF din capatul strazii De Mijloc) - Ghe. Doja - Lânii - capat linie Bartolomeu Nord. întors: capat linie Bartolomeu Nord - Lânii - Ghe. Doja - Stadionului (intrarea pe aceasta strada pe la giratoriul de pe strada Lunga) - Grivitei - Aurel Vlaicu - 13 Decembrie - Rulmentul. Posesorii de abonamente pe liniile sistate 9 si 29 vor putea circula, pâna la expirarea documentelor de calatorie, pe linia 9 barat. Persoanele care îsi vor achizitiona abonamente pe linia 9 barat vor putea calatori si pe linia 36, pe tronsonul cuprins între capatul de linie Independentei si Biserica Tractorul.

www.ratbv.ro

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Mult trambitata linie 9 BARAT (o noua fantoma, daca ma intrebati pe mine) prinde viata incepand de maine, iar pe traseu au aparut deja afise lamuritoare si orare de trecere prin statii. Au uitat insa sa o treaca pe indicatoarele de statie. In fine...

Desi ar fi putut sa evite aceasta struto-camila prin devierea liniilor 9 si 29, cei de la RATBv demonstreaza inca o data cam cat de mult conteaza pentru ei calatorii brasoveni si, indeobste, cei din zona Bartolomeu Nord. Daca tot ar fi vrut sa faca ceva intr-adevar util, ar fi putut sa trimita linia 9B direct la Gara (la un interval de succedare de 30-40 de minute) si sa infiinteze o statie pe Bd. Aurel Vlaicu, imediat dupa intersectia de la Faget (nu doar pentru 9B, ci si pentru 23, 23B si 40), pentru o mai usoara transbordare cu liniile care vin dinspre Rulmentul. De asemenea, pentru a veni in sprijinul calatorilor, abonamentele pe linia 9B ar fi trebuit sa devina valabile si pe liniile 2, 7, 8, 30 pe segmentul Rulmentul - Faget si pe linia 36 pe tronsonul Independentei - Faget. Dar, ca de obicei, de la teorie la practica e cale lunga (si multa, foarte multa durere in fund)...

Admirati intervalul jenant de 55 de minute, indiferent ca e sau nu ora de varf, zi de lucru sau week-end:

Interval linia 9B - 03.07.2011.jpg (205.43 KB; downloaded 9169 times)


P.S.: Linia 9B circula si duminica, spre deosebire de suspendata linie 9. Mare treaba...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Brașov  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 434952 posts in 5416 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use