MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1389880 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 
 

📖 Pagination options
M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului MetrouFan

Stie cineva in ce stadiu se afla licitatia? :?:

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate shoppy

Pai citeste mai sus, pe 11 martie s-a facut licitatia pentru pre-calificari, studiul dosarelor dureaza intre 20 si 30 de zile, deci zilele astea ar cam trebuii sa aflam cei 6 pre-calificati pentru fiecare lot.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dr2005

"Cea mai apropiată distanţă va fi între staţiile Drumul Taberei 45-Favorit-Orizont, adică 500 de metri, cum măsoară staţiile din Paris. Oricine va dori să parcurgă o staţie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaţă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic."
Sa analizam (presupunem ca toate scarile rulante functioneaza, ceea ce va fi putin probabil, si ca se urca pe la capatul trenului apropiat de iesirea cae se doreste a se folosi): 1 minut coborarea pana la nivelul turnichetilor: 1 minute validarea cartelei/cardului, un minut coborarea la peron, 1 minut drumul cu metroul, 1,5 minute urcatul de pe peron la turnicheti, 0,5 minute trecerea printre turnicheti si 1 min urcarea la suprafata. Asta inseamna deja 6 minute, la care adaugam timpul de asteptare al metroului (vreo 6-7 minute). Asta inseamna pana la 12 minute pentru 500m, in conditiile in care, pe jos se poate parcurge distanta in maxim 7 minute, iar cu un vehicul RATB in vreo 3 minute (si, cel putin pe portiunile mentionate, circula destul de bine RATB-ul). Deci... o investitie inutila, erau suficiente statii la Valea Ialomitei, P-ta. Sergiu Celibidache (ex-Moghioros)(statie amplasata intre piata si Dr. Taberei 34, cu accesele corespunzatoare) - Favorit (amplasata intre Favorit si Orizont, cu un acces spre Favorit si celalat spre Orizont), Razoare si Eroilor.€

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate lecter

Dr2005, calculul tau presupune ca cineva ar vrea sa mearga cu metroul o singura statie, lucru care nu se intampla prea des nici la distantele actuale intre statii, deci cu atat mai putin cand vor fi doar 500m intre ele...

Mie mi se pare un pas in directia buna, marile orase europene au mai toate distante de genul asta intre statii, nu cat avem noi si Moscova...

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rosetti61

Pe M5 (ca si pe altele viitoare) multi o viseaza ca tramvai subteran, ca asa e pe la altii, au statii dese - acolo a fost alta situatie, care insa le face si necazuri: statiile dese se pot incurca la un moment dat unele pe altele, ceea ce duce la inchiderea completa sau partiala ori la reconfigurarea complexului de statii rezultat. In alte parti, proiectul porneste cu un numar de statii initiale in punctele esentiale, urmand ca ulterior sa se se realizeze alte statii noi in functie de cereri - Moscova are distante mari intre statii din cauza cartierelor intinse, cu spatii neconstruite intre ele si restul orasului, pe una din linii chiar au realizat o statie dar nedata in folosinta din cauza faptului ca nu avea ce sa deserveasca in zona - era doar un aerodrom militar, trebuia sa se faca ceva acolo si nu s-a mai facut (in ideea asta a fost proiectata statia - un fel de Brancoveanu pe care acum vor sa-l deschida, deoarece zona s-a populat intre timp de constructii).
Numarul de statii variaza, pana la Eroilor/Universitate - pe bucata Eroilor - Universitate trebuie sa se hotarasca la statii pentru a se putea face conectarea si la M4 (Cismigiu sau Hasdeu).
Statii importante: Valea Ialomitei - Romancierilor (cu carligul spre Ghencea, statii la Raul Doamnei, Prelungirea Ghencea) - Drumul Taberei - Favorit - (Orizont) - Razoare -Eroilor - Hasdeu/Cismigiu - Universitate. Intre Dr Taberei si  Favorit nu se justifica statie. de la Valea ialomitei - pentru a justifica existanta acelui ciot-depou se poate face prelungirea liniei prin cartierul Brancusi spre Autostrada A1 (statii: Brancusi - Valea Cascadelor - Pacii - Metro Militari - Carrefour A1; sau Brancusi - Valea Cascadelor - Preciziei - Carrefour A1. Sa inceapa odata lucrarile ca se poata vorbi concret, de cand tot zic ca se face, se face, pana la urma se plictiseste lumea si nu mai vrea metrou.
In viitorul indepartat vad M5 cu patru tronsoane: Valea Ialomitei/Ghencea - Eroilor - Universitate, Universitate-Granitul (daca se va face si proiectul nu ia o alta turnura), cu extensiile Valea Ialomitei - Carrefour A1 si Granitul - Pantelimon.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate shoppy

Dar de ce sa se incurce statiile intre ele? Mai ales daca se reuseste sa se respecte un program de circulatie, atunci nu e nici o incurcatura.
Acum daca esti aspiranta la pitipoanca etajului cu toace cui de 10cm si cu toate gunoaiele posibile in geanta cred si eu ca iti ia 3 min sa ajungi de pe trotuar pana pe peron, dar oamenii normali sunt mai organizati. Ar fi bun un calcul si cat iti ia ca sa mai iei alt vehicul 1-2 statii pana la statia de metrou pe varianta cu statiile departate.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate telvanni

rosetti61 wrote:
Pe M5 (ca si pe altele viitoare) multi o viseaza ca tramvai subteran, ca asa e pe la altii, au statii dese - acolo a fost alta situatie, care insa le face si necazuri: statiile dese se pot incurca la un moment dat unele pe altele, ceea ce duce la inchiderea completa sau partiala ori la reconfigurarea complexului de statii rezultat.


Nu pricep, zi-mi te rog cum se incurca intre ele, ce ai vrut sa spui de fapt?

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rosetti61

Adica apropierea dintre ele va duce inevitabil la inchiderea totala sau partiala a uneia prin redirectionarea fluxurilor de calatori - sunt destule cazuri in marile si cele mai vechi metrouri - Londra, Paris, New York, unde s-au inchis statii - s-a facut statia x pe linia 1, mai tarziu langa ea s-a facut statia y pe linia 2, apoi statia z pe linia 3, plus alte statii apropiate de cele existente, care au mai preluat din traficul lor. Sau: primele linii de metrou in NY au avut statii apropiate (trenuri cu 5-6 vagoane), in anii 30-40 a inceput o campanie de modernizare a retelei prin extinderea statiilor si implicit marirea numarului de vagoane de la 6 la 8 si chiar mai mult (maxim 10 cred), asa ca unele statii au fost sacrificate pentru cresterea vitezei comerciale, plus ca in nodurile de retea statiile de pe linii diferite au ajuns sa se intersecteze, necesitand remodelari si mutari.   Din cauza asta am zis ca la un moment dat statiile dese ajung sa se incurce, prin marirea numarului de linii adiacente si schimbarea cererii de transport initlale. Cu asemenea dificultati se confrunta marile retele pomenite mai sus, in cazul metroului bucurestean nu se poate vorbi de asa ceva.
Cauta cu google "abandoned stations"  - se gasesc multe articole despre statii si motivele pentru care nu mai sunt in uz.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rails

sa vedem noi intai magistrala 5 terminata.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate freyutz

noi sau stranepotii?

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate telvanni

nu mai fiti asa de pesimisti. Va rasari soarele si pe strada noastra...pacat ca pana atunci nu se va face metroul  :D

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Razvan Mihai

Creditul de la BEI va fi eliberat până la 31 decembrie 2014.


Ce sa inteleg ca pana atunci nu incepe nimic?!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Tom

Utilizator anonim wrote:
Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască te lasă la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.  
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante, şi va folosi ca  şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...75775.html
Din partea mea puteau sa arate ca niste statii din Harlem sau Bronx sau cele londoneze vechi, cu un design minimal. In Romania, unde oamenii mor de foame intinsi pe jos langa masini de ultim racnet, e normal ca metroul sa fie ca in Star Trek, in timp ce mentalitatile nu le-au ajuns nici pe cele din vremea cand se filma seria cu cpt Kirk, de aceea Spock nu poate spune decat: "nu este logic". Romania este ilogica, de aia nu vedem vulcanieni in ea, ci doar rromulani. Asa ca le spun acestor sugatori de banii poporului tot in limbajul Star Trek: Qu'vatlh guy'cha b'aka!€

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rails

mai bine ar fi dat comunicat la inceput ca sunt acceptate doar firme cu experienta in domeniu. cu metroul nu e de joaca.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433200 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use