Topic: Știri, noutăți, perspective
656 posts, 287324 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Mă mir că tocmai MAN-urile SL223 şi SL263 nu mai ies... la Ploieşti, autobuze de acelaşi timp şi cu aceeaşi vechime încă circulă bine mersi. Şi circulă câte 18-19 ore pe zi, că şoferii lor nu sunt one-man-show ca cei de la Braşov
Mă mir că tocmai MAN-urile SL223 şi SL263 nu mai ies... la Ploieşti, autobuze de acelaşi timp şi cu aceeaşi vechime încă circulă bine mersi. Şi circulă câte 18-19 ore pe zi, că şoferii lor nu sunt one-man-show ca cei de la Braşov
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Nu te mira, pentru ca de-abia se taraie. Doar 555, 558, 559, 560 si 563 (rar 557 si 567) mai salveaza aparentele; in rest, sunt niste gioarse (am preluat licenta poetica de la tine ). Prin comparatie, Conecto-urile, de asemenea produse in Turcia, circula nestingherite, in efectiv complet (600 -> 614). Nu mai vorbesc de O 305 G sau O 405 G (niste bijuterii tehnice ), care oricum au fost folosite indelunga vreme si de alte orase din Europa pentru transport public inainte sa ajunga la Brasov.
Dr2005 wrote:
Mă mir că tocmai MAN-urile SL223 şi SL263 nu mai ies... la Ploieşti, autobuze de acelaşi timp şi cu aceeaşi vechime încă circulă bine mersi. Şi circulă câte 18-19 ore pe zi, că şoferii lor nu sunt one-man-show ca cei de la Braşov
Nu te mira, pentru ca de-abia se taraie. Doar 555, 558, 559, 560 si 563 (rar 557 si 567) mai salveaza aparentele; in rest, sunt niste gioarse (am preluat licenta poetica de la tine ). Prin comparatie, Conecto-urile, de asemenea produse in Turcia, circula nestingherite, in efectiv complet (600 -> 614). Nu mai vorbesc de O 305 G sau O 405 G (niste bijuterii tehnice ), care oricum au fost folosite indelunga vreme si de alte orase din Europa pentru transport public inainte sa ajunga la Brasov.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Nu stiu daca nu cumva este vorba despre celebrul sofer al acestui autobuz (mai precis, 766), care obisnuieste sa plece in cursa mai repede decat i-o permite foaia de parcurs, sa lase aiurea calatorii in statii sau, uneori, sa ii agreseze fizic cand nu-i convine situatia.
La o prima vedere, a actionat cum trebuie. Acum ramane de vazut daca intr-adevar asa stau lucrurile.
Nu stiu daca nu cumva este vorba despre celebrul sofer al acestui autobuz (mai precis, 766), care obisnuieste sa plece in cursa mai repede decat i-o permite foaia de parcurs, sa lase aiurea calatorii in statii sau, uneori, sa ii agreseze fizic cand nu-i convine situatia.
Un pasager a fost rănit într-un autobuz RAT care circulă pe linia 2
Şoferul mijlocului de transport în comun a încercat să evite un autoturism şi a frânat brusc, moment în care un pasager s-a dezechilibrat şi s-a accidentat.
Incidentul s-a produs azi, în jurul prânzului, în Livada Poştei, unde şoferul urma să oprească autobuzul, la capăt de linie. „S-a băgat unul în faţa mea cu o maşină mică şi am încercat să îl evit. Am frânat şi un pasager a fost accidentat", a declarat şoferul mijlocului de transport în comun.
Pasagerul a fost preluat de un echipaj SMURD şi a fost transportat la Spitalul Clinic de Urgenţă Braşov pentru îngrijiri medicale. Medicii spun că pacientul a suferit o lovitură uşoară şi nu se afla în stare de inconştienţă.
În Livada Poştei s-a deplasat şi un echipaj de la Poliţia Rutieră. Oamenii legii au făcut măsurători şi au stat de vorbă cu şoferul autobuzului, dar şi cu martorii oculari, pentru a stabili în ce circumstanţe s-a produs incidentul.
Vezi articolul original >> AICI
La o prima vedere, a actionat cum trebuie. Acum ramane de vazut daca intr-adevar asa stau lucrurile.
766 - 36 - 29.04.2011.jpg (211.91 KB; downloaded 10351 times)
- wilhelm ciprian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
wilhelm ciprian
Se pregateste reamenajarea terminalelor din Saturn, Poenelor, Rulmentul, Triaj si Noua.
In atasament se gasesc toate informatiile.
Nr anunt seap / Data publicare 289824 / 18-04-2011
Autoritate contractanta / Judet REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT BRASOV / Brasov
Denumire contract Servicii / Intocmire documentatie necesara pentru obiectivul de investitii - Amenajarea de statii capat de linie pentru mijloacele de transport in comun -
Cod CPV 71241000-9;
Valoare estimata 309,570.00 RON
http://e-achizitii.com
Se pregateste reamenajarea terminalelor din Saturn, Poenelor, Rulmentul, Triaj si Noua.
In atasament se gasesc toate informatiile.
Nr anunt seap / Data publicare 289824 / 18-04-2011
Autoritate contractanta / Judet REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT BRASOV / Brasov
Denumire contract Servicii / Intocmire documentatie necesara pentru obiectivul de investitii - Amenajarea de statii capat de linie pentru mijloacele de transport in comun -
Cod CPV 71241000-9;
Valoare estimata 309,570.00 RON
http://e-achizitii.com
Amenajarea terminale RAT.rar
Amenajarea terminale RAT.rar (1.01 MB; downloaded 349 times)
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Mda, se simtea intr-adevar nevoia unei modernizari (la terminalele Poienelor si Saturn, in speta), care, probabil, va fi la fel de trainica precum cea finalizata in 2008 sau 2009 (in preajma alegerilor parlamentare, desigur)...
wilhelm ciprian wrote:
Se pregateste reamenajarea terminalelor din Saturn, Poenelor, Rulmentul, Triaj si Noua.
In atasament se gasesc toate informatiile.
Nr anunt seap / Data publicare 289824 / 18-04-2011
Autoritate contractanta / Judet REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT BRASOV / Brasov
Denumire contract Servicii / Intocmire documentatie necesara pentru obiectivul de investitii - Amenajarea de statii capat de linie pentru mijloacele de transport in comun -
Cod CPV 71241000-9;
Valoare estimata 309,570.00 RON
http://e-achizitii.com
Mda, se simtea intr-adevar nevoia unei modernizari (la terminalele Poienelor si Saturn, in speta), care, probabil, va fi la fel de trainica precum cea finalizata in 2008 sau 2009 (in preajma alegerilor parlamentare, desigur)...
- wilhelm ciprian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
wilhelm ciprian
Cumea e ca eu am asistat fara sa vreau la prezentarea planului de modernizare a terminalului Saturn inca din timpul vechii modernizari(adica asa cum este astazi cu niste cratere in unghiul de intoarcere) - cu alte cuvinte planul dateaza de la celalalte alegeri, insa s-a preferat sa se cheltuie bani de 2 ori. Asta DA eficienta a cheltuirii banului public.
Pana una alta iata o chestie de care m-am oripilat personal:
sursa:http://www.brasovultau.ro
Cumea e ca eu am asistat fara sa vreau la prezentarea planului de modernizare a terminalului Saturn inca din timpul vechii modernizari(adica asa cum este astazi cu niste cratere in unghiul de intoarcere) - cu alte cuvinte planul dateaza de la celalalte alegeri, insa s-a preferat sa se cheltuie bani de 2 ori. Asta DA eficienta a cheltuirii banului public.
Pana una alta iata o chestie de care m-am oripilat personal:
"Deşi în oraş sunt 320 de staţii de autobuz, în jumătate dintre ele nu există posibilitatea achiziţionării unui tichet de călătorie.
În cazul în care vă treziţi într-o astfel de staţie, cum este aceasta de pe strada Hărmanului, unde nu există nici casă de bilete şi nici chioşc de ziare, recomandabil este să mergeţi pe jos până la următoarea staţie şi în nici un caz să urcaţi la bordul mijloacelor de transport în comun fără bilet pentru că amenzile sunt destul de mari. Acesta nu este însă singurul exemplu. Pe strada Independenţei există o singură casă de bilete, la Piaţa Tractorul. Dacă aveţi de făcut pe neaşteptate un drum de seară, s-ar putea să aveţi ceva bătăi de cap în aventura găsirii unui bilet.
Doar până la 18. După ora 18, atât casele de bilete cât şi chioşcurile de ziare se închid. „Orarul de funcţionare al punctelor de vânzare a biletelor RAT a fost făcut în aşa fel încât să nu se suprapună pe cât posibil cu cel al chioşcurilor de ziare care vând şi bilete, tocmai pentru a acoperi un interval cât mai lung de timp”, ne-a spus Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt RAT Braşov. Seara, după ora 18, se mai găsesc bilete doar la capete de linie mai mari sau la staţiile de călători centrale.
Bilete de rezervă sau abonament. La capătul liniei 36 vă veţi lovi de aceeaşi problemă, şi atunci nu vă mai rămâne la dispoziţie decât varianta tonomatului de bilete de la Spitalul Tractorul. Situaţii asemănătoare se găsesc în mai tot oraşul. „Singura soluţie este să vă îndreptaţi spre o staţie unde există un punct de vânzare sau fiecare călător ar trebuie să îşi ia în funcţie de posibilitate şi nevoie ori un abonament, ori două bilete, chiar dacă ştie că are nevoie doar de unul şi pe al doilea să-l păstreze de rezervă”, a mai spus Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt RAT Braşov.
Nu se vor cumpăra de la şofer. Aşadar, sfatul este să vă faceţi provizii de bilete că niciodată nu se ştie şi dacă vă aşteptaţi ca într-o bună zi şoferii mijloacelor de transport în comun să vă salveze în astfel de situaţii, luaţi-vă gândul. Purtătorul de cuvânt al regiei de transport în comun exclude ca aceştia să vândă tichete, pentru că ar da programul autobuzelor şi troleibuzelor peste cap, pierzând timpul cu vânzarea biletelor."
sursa:http://www.brasovultau.ro
- KingDesign
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
KingDesign
Diplome de excelenţă pentru deserviciile RAT Braşov
La vreo câteva săptămâni după ce s-au dat premiile de excelenţă, oficialii RAT Braşov au ţinut să ne anunţe cât de grozavi şi buni manageri sunt.
Ce-i drept, diplomele primite nu fac referire la vreo performanţă managerială, ci la faptul că, de 20 de ani, RAT a înghiţit sute de milioane de euro, fără a avea performanţe notabile şi fără a oferi servicii la nivelul unui oraş turistic european, cum se pretinde Braşovul. Umor negru sau nu, RAT s-a mai calificat trei ani la rând în Topul Naţional al Firmelor, dar fără a se preciza faptul că regia a înghiţit sume imense de la bugetul local pentru subvenţii, că s-au tăiat gratuităţile pentru pensionari, că afacerile de monopol, încredinţate de Consiliul Local, precum ridicările de maşini parcate ilegal, au fost încredinţate direct unor firme private.
Nimeni nu spune că chioşcurile de bilete sunt decor urban, pentru că nu au nici pe departe utilitatea dorită şi funcţionează doar câteva ore pe zi, iar automatele de bilete nu funcţionează.
Despre siguranţa circulaţiei în autobuze, un alt fapt premiat, ce să mai discutăm, despre camerele video achiziţionate cu bani grei (publici, evident) care nu au funcţionat împotriva hoţilor de buzunare, despre accidentele în care sunt implicaţi şoferii RAT, despre modul cum se comportă unii dintre aceştia în traficul rutier şi cu călătorii...
Acestea sunt „performanţele" RAT, pe care poate nu le scoteam în evidenţă, dacă mai-marii regiei nu ţineau morţiş să se laude ce premianţi sunt ei.
Adevăru de Seară
Diplome de excelenţă pentru deserviciile RAT Braşov
La vreo câteva săptămâni după ce s-au dat premiile de excelenţă, oficialii RAT Braşov au ţinut să ne anunţe cât de grozavi şi buni manageri sunt.
Ce-i drept, diplomele primite nu fac referire la vreo performanţă managerială, ci la faptul că, de 20 de ani, RAT a înghiţit sute de milioane de euro, fără a avea performanţe notabile şi fără a oferi servicii la nivelul unui oraş turistic european, cum se pretinde Braşovul. Umor negru sau nu, RAT s-a mai calificat trei ani la rând în Topul Naţional al Firmelor, dar fără a se preciza faptul că regia a înghiţit sume imense de la bugetul local pentru subvenţii, că s-au tăiat gratuităţile pentru pensionari, că afacerile de monopol, încredinţate de Consiliul Local, precum ridicările de maşini parcate ilegal, au fost încredinţate direct unor firme private.
Nimeni nu spune că chioşcurile de bilete sunt decor urban, pentru că nu au nici pe departe utilitatea dorită şi funcţionează doar câteva ore pe zi, iar automatele de bilete nu funcţionează.
Despre siguranţa circulaţiei în autobuze, un alt fapt premiat, ce să mai discutăm, despre camerele video achiziţionate cu bani grei (publici, evident) care nu au funcţionat împotriva hoţilor de buzunare, despre accidentele în care sunt implicaţi şoferii RAT, despre modul cum se comportă unii dintre aceştia în traficul rutier şi cu călătorii...
Acestea sunt „performanţele" RAT, pe care poate nu le scoteam în evidenţă, dacă mai-marii regiei nu ţineau morţiş să se laude ce premianţi sunt ei.
Adevăru de Seară
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Astia n-au auzit de trasee scurtate sau modificate, atunci cand se ivesc asemenea situatii speciale? In loc sa lasi cu ochii in soare destui calatori, se putea ajunge foarte facil la o solutie de compromis, macar in cazul liniilor 16, 22, 23 si 23B, care sunt importante prin natura zonelor pe care le deservesc. Linia 16 putea sa intoarca in giratoriul de la intersectia Bd. Grivitei - Bd. Aurel Vlaicu, linia 22 putea fi trimisa la Livada Postei - ajutand astfel si linia 6 - sau scurtata in mod direct pe traseul Bd. Iuliu Maniu -> str. Vlad Tepes, iar liniile 23 si 23B puteau sa intoarca la fel ca linia 16. La troleibuze, era mai greu sa faci modificari de trasee pentru ca reteaua e foarte restransa si oricum s-ar fi suprapus linii nesolicitate, cu incarcare mica.
Circulatia pe opt linii va fi intrerupta
24/05/2011
Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostiinta calatorilor faptul ca în data de 25 mai 2011, între orele 17.00 si 24.00, va suspenda circulatia autobuzelor si troleibuzelor de pe urmatoarele linii: 3, 5B, 12, 16, 22, 23, 23B si 41. Masura este determinata de restrictiile de circulatie impuse în zona Stadionului "Tineretului" cu ocazia desfasurarii finalei "Cupei României" la fotbal.
www.ratbv.ro
Astia n-au auzit de trasee scurtate sau modificate, atunci cand se ivesc asemenea situatii speciale? In loc sa lasi cu ochii in soare destui calatori, se putea ajunge foarte facil la o solutie de compromis, macar in cazul liniilor 16, 22, 23 si 23B, care sunt importante prin natura zonelor pe care le deservesc. Linia 16 putea sa intoarca in giratoriul de la intersectia Bd. Grivitei - Bd. Aurel Vlaicu, linia 22 putea fi trimisa la Livada Postei - ajutand astfel si linia 6 - sau scurtata in mod direct pe traseul Bd. Iuliu Maniu -> str. Vlad Tepes, iar liniile 23 si 23B puteau sa intoarca la fel ca linia 16. La troleibuze, era mai greu sa faci modificari de trasee pentru ca reteaua e foarte restransa si oricum s-ar fi suprapus linii nesolicitate, cu incarcare mica.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Program special circulatie
09/06/2011
In a doua zi de Rusalii se circula dupa orarele de sambata
Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostiinta calatorilor faptul ca pe parcursul zilei de luni, 13.06.2011, în a doua zi de Rusalii, circulatia autobuzelor si troleibuzelor se va face dupa orarele corespunzatoare unei zile de sâmbata, între orele 06.30-22.30.
www.ratbv.ro
Program special circulatie
09/06/2011
In a doua zi de Rusalii se circula dupa orarele de sambata
Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostiinta calatorilor faptul ca pe parcursul zilei de luni, 13.06.2011, în a doua zi de Rusalii, circulatia autobuzelor si troleibuzelor se va face dupa orarele corespunzatoare unei zile de sâmbata, între orele 06.30-22.30.
www.ratbv.ro
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
In contextul organizarii licitatiei pentru 15 autobuze solo in data de 17 iunie, voi face o scurta analiza a situatiei actuale a parcului de autobuze al RATBv.
Cele doua autobaze ale regiei sunt: Harmanului (care deserveste liniile de autobuze 1, 4, 6, 10, 14, 17, 18, 20, 21, 22, 28, 34, 35 si 40 si liniile de microbuze 12, 14, 14B, 17B, 37, 41, 42. 45, 50, 50B, 51 si 52) si Bartolomeu (care deserveste liniile 2, 5, 9, 16, 23, 23B, 29, 31, 32, 36 si 44).
1. Parcul de autobuze:
- Mercedes-Benz O 405 G: 11 vehicule - 500 -> 510
- Rocar de Simon U412-260: 1 vehicul - 528
- Mercedes-Benz O 305 G: 5 vehicule - 533, 534, 535, 536, 543 (urmeaza sa iasa din serviciu in curand)
- MAN SL 223: 8 vehicule - 555 -> 562
- MAN SL 263: 7 vehicule - 563 -> 569
- Mercedes-Benz Conecto O 345: 15 vehicule - 600 -> 614
- MAZ 103.062: 15 vehicule - 615 -> 629
- MAZ 103.065: 29 vehicule - 630 -> 659 (cu exceptia lui 654, care a fost distrus complet intr-un accident)
- MAN SL 283 Lion's Classic: 56 vehicule - 698 -> 738, 754 -> 768
- MAN SG 313 Lion's Classic: 25 vehicule - 688 -> 697, 739 -> 753
Bilant = 172 de vehicule (din care 131 solo si 41 articulate)
2. Impartirea parcului auto pe cele 2 autobaze:
- Autobaza Harmanului: 111 vehicule - 500 -> 507, 510, 528, 533 -> 536, 543, 555 -> 569, 600 -> 614, 615 -> 629, 688 -> 697, 698 -> 738
- Autobaza Bartolomeu: 61 vehicule - 508, 509, 630 -> 659, 739 -> 753, 754 -> 768
N.B.: Pentru gararea autobuzelor (MAZ 103.065, din cate am constatat) se mai foloseste si Depoul Rulmentul, insa aceasta unitate nu are un parc fix, fiind axata in principal pe trolebuze.
3. Valorile parcului activ zilnic (bazate pe observatiile proprii din ultimele luni)
I. Autobaza Harmanului:
- Mercedes-Benz O 305 G: circula cel putin 3 din cele 5
- Mercedes-Benz O 405 G: circula toate cele 11 exemplare
- Rocar de Simon U412-260: circula
- Mercedes-Benz Conecto O 345: circula cel putin 10 din cele 15
- MAZ 103.062: circula cel putin 2, maxim 4, din cele 15
- MAN SG 313 Lion's Classic: circula toate
- MAN SL 283 Lion's Classic: circula cel putin 30 din cele 41
Total parc circulant = 67 vehicule
II. Autobaza Bartolomeu:
- MAZ 103.065: circula cel putin 20 din cele 29
- MAN SG 313 Lion's Classic: circula toate cele 15 exemplare
- MAN SL 283 Lion's Classic: circula cel putin 10 din cele 15
Total parc circulant = 45 vehicule
Bilant I + II = 112 vehicule active (din totalul de 172 de vehicule) / 60 vehicule inactive
Note:
- Datele sunt corelate cu numarul de ture pe fiecare schimb in parte
- Valorile enuntate au caracter estimativ, insa reflecta, cu un grad destul de mare de acuratete, situatia actuala, avand in vedere surplusul de parc, rezolvarea anemica a defectiunilor tehnice si reactivarea greoaie a vehiculelor-problema
4. Consideratii personale si perspective
Coeficientul de Utilizare a Parcului (CUP), care cuantifica o serie de parametri-cheie, este destul de redus - calculele arata valori de 40-45 % maxim. Autobuzele inactive, in numar mare, stationeaza in autobaze pentru perioade indelungate, motivele principale fiind defectiunile tehnice, lipsa fondurilor pentru remedierea acestora si lipsa mentenantei tehnice/pieselor de schimb in anumite cazuri. Astfel, sunt folosite zilnic si pe o perioada mare de timp aceleasi autobuze pentru deservirea liniilor, marindu-se in mod prematur uzura parcului activ (care atrage dupa sine defectiuni tehnice dese, consum mare de carburant, poluare implicita a mediului inconjurator) fara a se asigura o circulatie alternanta si inteligenta a intregului parc de autobuze disponibil. Evident, aceasta tactica atrage dupa sine pierderi importante de natura financiar-economica pe termen mediu si lung, din pricina absentei unei viziuni durabile cu privire la un sistem de transport eficient, dinamic si rentabil, atat pentru calatori, cat si pentru regie. Mai mult decat atat, parcul de autobuze este utilizat intr-un mod complet neuniform, fara a se tine de cont de gradele de incarcare a vehiculelor in functie de intervalele orare: spre exemplu, sunt folosite autobuze articulate in afara orelor de varf sau dupa ora 9 seara, cand numarul de calatori oricum scade drastic. Acestea ar trebui sa circule doar atunci cand incarcarea este mare sau, in orice caz, numarul lor nu trebuie sa depaseasca numarul autobuzelor solo de pe traseu in afara orelor de varf, avand in vedere ca si orarele de circulatie ar trebui realizate in asa fel incat articulatele sa-si atinga utilitatea maximala. In acest mod, s-ar putea asigura o economie de motorina si de asemenea s-ar crea o rezerva (tampon) care, in situatii de maxima urgenta, ar putea fi mobilizata pentru a remedia problemele de trafic pe o linie afectata temporar (de autobuz, de troleibuz - in mod special linia 8). Din pacate, avand in vedere actuala politica a regiei, nu se intrevad imbunatatiri pentru a oferi un transport public atractiv, accesibil si de succes. Imbatranirea (voita sau nu) a parcului de autobuze, achizitiile haotice din perioada 2005-2006, calitatea generala slaba a vehiculelor si lipsa de viziune nu fac decat sa permanentizeze pierderile masive pe care RATBv le inregistreaza de mai bine de 6 ani - cam de cand a inceput sa se renunte masiv la transportul electric - comparativ cu alte regii din tara. Fracturarea traseelor traditionale, desfiintarea unor linii populare printre calatori, cresterea inacceptabila a tarifelor care nu s-a tradus intr-o crestere a calitatii serviciului de transport, reducerea numarului de ture pe traseele importante, proasta comunicare si execrabilul comportament al soferilor au transformat RATBv intr-o umbra a ceea ce era odata. Concluzionez ca nu intra in calcule o ameliorare prin noua achizitie a 15 autobuze solo (ce-i drept, cu norma de poluare Euro 5). Aducerea noilor vehicule, pe care o preconizez ca se va petrece spre inceputul ori in cursul anului viitor (in functie de cum va decurge procedura de licitatie si solutionarea eventualelor contestatii), nu aduce cu sine nici o raza de lumina, pentru ca, tinand cont de metehnele inerente, va certifica tragerea pe dreapta a 15 vehicule-problema (si care momentan, de-abia reusesc sa se mai mentina in lucru, datorita gradului mare de afectare), indiferent de autobaza la care vor ajunge. Ar putea fi livrate catre Autobaza Harmanului pentru a lua locul vechilor modele MAZ 103.062, dar la fel de bine pot fi aduse la Autobaza Bartolomeu, care detine mai putine modele solo, astfel ca noile autobuze ar putea fi folosite primordial pe linii precum 5, 31 si 32 (este totusi problematic spatiul de garare relativ mic).
In contextul organizarii licitatiei pentru 15 autobuze solo in data de 17 iunie, voi face o scurta analiza a situatiei actuale a parcului de autobuze al RATBv.
Cele doua autobaze ale regiei sunt: Harmanului (care deserveste liniile de autobuze 1, 4, 6, 10, 14, 17, 18, 20, 21, 22, 28, 34, 35 si 40 si liniile de microbuze 12, 14, 14B, 17B, 37, 41, 42. 45, 50, 50B, 51 si 52) si Bartolomeu (care deserveste liniile 2, 5, 9, 16, 23, 23B, 29, 31, 32, 36 si 44).
1. Parcul de autobuze:
- Mercedes-Benz O 405 G: 11 vehicule - 500 -> 510
- Rocar de Simon U412-260: 1 vehicul - 528
- Mercedes-Benz O 305 G: 5 vehicule - 533, 534, 535, 536, 543 (urmeaza sa iasa din serviciu in curand)
- MAN SL 223: 8 vehicule - 555 -> 562
- MAN SL 263: 7 vehicule - 563 -> 569
- Mercedes-Benz Conecto O 345: 15 vehicule - 600 -> 614
- MAZ 103.062: 15 vehicule - 615 -> 629
- MAZ 103.065: 29 vehicule - 630 -> 659 (cu exceptia lui 654, care a fost distrus complet intr-un accident)
- MAN SL 283 Lion's Classic: 56 vehicule - 698 -> 738, 754 -> 768
- MAN SG 313 Lion's Classic: 25 vehicule - 688 -> 697, 739 -> 753
Bilant = 172 de vehicule (din care 131 solo si 41 articulate)
2. Impartirea parcului auto pe cele 2 autobaze:
- Autobaza Harmanului: 111 vehicule - 500 -> 507, 510, 528, 533 -> 536, 543, 555 -> 569, 600 -> 614, 615 -> 629, 688 -> 697, 698 -> 738
- Autobaza Bartolomeu: 61 vehicule - 508, 509, 630 -> 659, 739 -> 753, 754 -> 768
N.B.: Pentru gararea autobuzelor (MAZ 103.065, din cate am constatat) se mai foloseste si Depoul Rulmentul, insa aceasta unitate nu are un parc fix, fiind axata in principal pe trolebuze.
3. Valorile parcului activ zilnic (bazate pe observatiile proprii din ultimele luni)
I. Autobaza Harmanului:
- Mercedes-Benz O 305 G: circula cel putin 3 din cele 5
- Mercedes-Benz O 405 G: circula toate cele 11 exemplare
- Rocar de Simon U412-260: circula
- Mercedes-Benz Conecto O 345: circula cel putin 10 din cele 15
- MAZ 103.062: circula cel putin 2, maxim 4, din cele 15
- MAN SG 313 Lion's Classic: circula toate
- MAN SL 283 Lion's Classic: circula cel putin 30 din cele 41
Total parc circulant = 67 vehicule
II. Autobaza Bartolomeu:
- MAZ 103.065: circula cel putin 20 din cele 29
- MAN SG 313 Lion's Classic: circula toate cele 15 exemplare
- MAN SL 283 Lion's Classic: circula cel putin 10 din cele 15
Total parc circulant = 45 vehicule
Bilant I + II = 112 vehicule active (din totalul de 172 de vehicule) / 60 vehicule inactive
Note:
- Datele sunt corelate cu numarul de ture pe fiecare schimb in parte
- Valorile enuntate au caracter estimativ, insa reflecta, cu un grad destul de mare de acuratete, situatia actuala, avand in vedere surplusul de parc, rezolvarea anemica a defectiunilor tehnice si reactivarea greoaie a vehiculelor-problema
4. Consideratii personale si perspective
Coeficientul de Utilizare a Parcului (CUP), care cuantifica o serie de parametri-cheie, este destul de redus - calculele arata valori de 40-45 % maxim. Autobuzele inactive, in numar mare, stationeaza in autobaze pentru perioade indelungate, motivele principale fiind defectiunile tehnice, lipsa fondurilor pentru remedierea acestora si lipsa mentenantei tehnice/pieselor de schimb in anumite cazuri. Astfel, sunt folosite zilnic si pe o perioada mare de timp aceleasi autobuze pentru deservirea liniilor, marindu-se in mod prematur uzura parcului activ (care atrage dupa sine defectiuni tehnice dese, consum mare de carburant, poluare implicita a mediului inconjurator) fara a se asigura o circulatie alternanta si inteligenta a intregului parc de autobuze disponibil. Evident, aceasta tactica atrage dupa sine pierderi importante de natura financiar-economica pe termen mediu si lung, din pricina absentei unei viziuni durabile cu privire la un sistem de transport eficient, dinamic si rentabil, atat pentru calatori, cat si pentru regie. Mai mult decat atat, parcul de autobuze este utilizat intr-un mod complet neuniform, fara a se tine de cont de gradele de incarcare a vehiculelor in functie de intervalele orare: spre exemplu, sunt folosite autobuze articulate in afara orelor de varf sau dupa ora 9 seara, cand numarul de calatori oricum scade drastic. Acestea ar trebui sa circule doar atunci cand incarcarea este mare sau, in orice caz, numarul lor nu trebuie sa depaseasca numarul autobuzelor solo de pe traseu in afara orelor de varf, avand in vedere ca si orarele de circulatie ar trebui realizate in asa fel incat articulatele sa-si atinga utilitatea maximala. In acest mod, s-ar putea asigura o economie de motorina si de asemenea s-ar crea o rezerva (tampon) care, in situatii de maxima urgenta, ar putea fi mobilizata pentru a remedia problemele de trafic pe o linie afectata temporar (de autobuz, de troleibuz - in mod special linia 8). Din pacate, avand in vedere actuala politica a regiei, nu se intrevad imbunatatiri pentru a oferi un transport public atractiv, accesibil si de succes. Imbatranirea (voita sau nu) a parcului de autobuze, achizitiile haotice din perioada 2005-2006, calitatea generala slaba a vehiculelor si lipsa de viziune nu fac decat sa permanentizeze pierderile masive pe care RATBv le inregistreaza de mai bine de 6 ani - cam de cand a inceput sa se renunte masiv la transportul electric - comparativ cu alte regii din tara. Fracturarea traseelor traditionale, desfiintarea unor linii populare printre calatori, cresterea inacceptabila a tarifelor care nu s-a tradus intr-o crestere a calitatii serviciului de transport, reducerea numarului de ture pe traseele importante, proasta comunicare si execrabilul comportament al soferilor au transformat RATBv intr-o umbra a ceea ce era odata. Concluzionez ca nu intra in calcule o ameliorare prin noua achizitie a 15 autobuze solo (ce-i drept, cu norma de poluare Euro 5). Aducerea noilor vehicule, pe care o preconizez ca se va petrece spre inceputul ori in cursul anului viitor (in functie de cum va decurge procedura de licitatie si solutionarea eventualelor contestatii), nu aduce cu sine nici o raza de lumina, pentru ca, tinand cont de metehnele inerente, va certifica tragerea pe dreapta a 15 vehicule-problema (si care momentan, de-abia reusesc sa se mai mentina in lucru, datorita gradului mare de afectare), indiferent de autobaza la care vor ajunge. Ar putea fi livrate catre Autobaza Harmanului pentru a lua locul vechilor modele MAZ 103.062, dar la fel de bine pot fi aduse la Autobaza Bartolomeu, care detine mai putine modele solo, astfel ca noile autobuze ar putea fi folosite primordial pe linii precum 5, 31 si 32 (este totusi problematic spatiul de garare relativ mic).
- wilhelm ciprian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
wilhelm ciprian
Este o caracterizare foarte buna a realitati de azi, din pacate. Am spus si o mai spun; dupa distrugerea CET-Bv urmeaza RAT-Bv, scenariul este acelasi.
Costurile pentru acest oras si pentru cetatenii acestuia sunt inestimabile, insa cateva lucruri sunt foarte clare- scaderea calitatii vietii prin cresterea poluarii in oras si crestea costului cosului general al fiecarui cetatean din zona Brasov.
Putem detalia concret pe cifre/date/exemple, dar cred ca am fost si eu destul de clar despre ce vorbesc, si anume- DEZVOLTARE DURABILA- o chestie abstracta pentru cei cu 9 clase ,democratic alesi - din pacate.
Este o caracterizare foarte buna a realitati de azi, din pacate. Am spus si o mai spun; dupa distrugerea CET-Bv urmeaza RAT-Bv, scenariul este acelasi.
Costurile pentru acest oras si pentru cetatenii acestuia sunt inestimabile, insa cateva lucruri sunt foarte clare- scaderea calitatii vietii prin cresterea poluarii in oras si crestea costului cosului general al fiecarui cetatean din zona Brasov.
Putem detalia concret pe cifre/date/exemple, dar cred ca am fost si eu destul de clar despre ce vorbesc, si anume- DEZVOLTARE DURABILA- o chestie abstracta pentru cei cu 9 clase ,democratic alesi - din pacate.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Eu cred ca ii facem cel putin 'Doctor Honoris Causa' (mai degraba "Hormonis Pauza", in cazul lor) daca le dam girul celor 9 clase. Majoritatea au maxim cu doua clase mai mult ca trenul...
wilhelm ciprian wrote:
Este o caracterizare foarte buna a realitati de azi, din pacate. Am spus si o mai spun; dupa distrugerea CET-Bv urmeaza RAT-Bv, scenariul este acelasi.
Costurile pentru acest oras si pentru cetatenii acestuia sunt inestimabile, insa cateva lucruri sunt foarte clare- scaderea calitatii vietii prin cresterea poluarii in oras si crestea costului cosului general al fiecarui cetatean din zona Brasov.
Putem detalia concret pe cifre/date/exemple, dar cred ca am fost si eu destul de clar despre ce vorbesc, si anume- DEZVOLTARE DURABILA- o chestie abstracta pentru cei cu 9 clase ,democratic alesi - din pacate.
Eu cred ca ii facem cel putin 'Doctor Honoris Causa' (mai degraba "Hormonis Pauza", in cazul lor) daca le dam girul celor 9 clase. Majoritatea au maxim cu doua clase mai mult ca trenul...
- wilhelm ciprian
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
wilhelm ciprian
Autobuzele si troleibuzele RAT Braşov vor trece mai rar prin staţii, de luni, ne anunta adevarul.ro.
De luni, autobuzele RAT vor circula după noi orare, urmând să treacă prin staţii mai rar. Noile orare de circulaţie vor fi afişate atât pe site-ul Regiei, în secţiunea „Trasee şi orare", cât şi în toate staţiile.
Astfel, vor fi modificate graficele de circulaţie ale liniilor: 1, 5, 6, 8, 10, 16, 17, 21, 23, 23B, 31, 32, 33, 34, 36, 50, 51 şi 52. Noile orare de circulaţie vor fi afişate atât pe site-ul http://www.ratbv.ro, în secţiunea Trasee şi orare, cât şi în toate staţiile.
În cazul liniei 10, în afara orelor de program şi în weekend, abonamentele sunt valabile pe liniile 1 şi 31, dar numai pe tronsoanele Triaj - Hidromecanica şi retur, respectiv Hidromecanica -Valea Cetăţii şi retur. Totodată, şi în cazul liniei 33, în aceleaşi perioade, abonamentele sunt valabile pe liniile 30, 31 şi 32, pe tronsonul Valea Cetăţii - Piaţa Decebal şi retur, precum şi pe liniile 5 barat şi 7, pe tronsonul Roman SA - Piaţa Decebal şi retur.
Începând de sâmbătă, RAT Braşov va efectua curse pe linia 17 barat şi în weekend, pe traseul cuprins între capătul de linie „Roman" şi Timişul de Jos. În zilele de sâmbătă şi duminică, autobuzele vor pleca din capătul de linie „Roman", la orele 8.00, 9.00, 14.00 şi 15.00, iar de la Benzinăria „Petrom" Timişul de Jos, la orele 8.20, 9.20, 14.20 şi 15.20. Călătoria pe această linie se taxează cu bilete similare celorlalte curse locale, care se pot achiziţiona de la toate casele de bilete sau de la şoferii autobuzelor ce parcurg traseul liniei 17 barat.
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Au ... 50183.html
Un lucru bun este faptul ca linia 17B, care putea primi un alt indicativ, are clienti.
Autobuzele si troleibuzele RAT Braşov vor trece mai rar prin staţii, de luni, ne anunta adevarul.ro.
De luni, autobuzele RAT vor circula după noi orare, urmând să treacă prin staţii mai rar. Noile orare de circulaţie vor fi afişate atât pe site-ul Regiei, în secţiunea „Trasee şi orare", cât şi în toate staţiile.
Astfel, vor fi modificate graficele de circulaţie ale liniilor: 1, 5, 6, 8, 10, 16, 17, 21, 23, 23B, 31, 32, 33, 34, 36, 50, 51 şi 52. Noile orare de circulaţie vor fi afişate atât pe site-ul http://www.ratbv.ro, în secţiunea Trasee şi orare, cât şi în toate staţiile.
În cazul liniei 10, în afara orelor de program şi în weekend, abonamentele sunt valabile pe liniile 1 şi 31, dar numai pe tronsoanele Triaj - Hidromecanica şi retur, respectiv Hidromecanica -Valea Cetăţii şi retur. Totodată, şi în cazul liniei 33, în aceleaşi perioade, abonamentele sunt valabile pe liniile 30, 31 şi 32, pe tronsonul Valea Cetăţii - Piaţa Decebal şi retur, precum şi pe liniile 5 barat şi 7, pe tronsonul Roman SA - Piaţa Decebal şi retur.
Începând de sâmbătă, RAT Braşov va efectua curse pe linia 17 barat şi în weekend, pe traseul cuprins între capătul de linie „Roman" şi Timişul de Jos. În zilele de sâmbătă şi duminică, autobuzele vor pleca din capătul de linie „Roman", la orele 8.00, 9.00, 14.00 şi 15.00, iar de la Benzinăria „Petrom" Timişul de Jos, la orele 8.20, 9.20, 14.20 şi 15.20. Călătoria pe această linie se taxează cu bilete similare celorlalte curse locale, care se pot achiziţiona de la toate casele de bilete sau de la şoferii autobuzelor ce parcurg traseul liniei 17 barat.
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Au ... 50183.html
Un lucru bun este faptul ca linia 17B, care putea primi un alt indicativ, are clienti.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Licitatia pentru cele 15 autobuze solo s-a desfasurat ieri, insa nu se cunosc mai multe detalii. In SEAP, statusul anuntului este necunoscut, probabil pentru ca au fost depuse contestatii de catre participanti. Asadar, un castigator probabil ca deja exista, insa poate fi considerat provizoriu pana la solutionarea litigiilor de catre CNSC. Sigur s-au incercat ceva manareli specifice, pentru ca acest contract parea a fi rezolvat din scurt o data cu publicarea caietului de sarcini. Nu stiu pentru cine si nici nu ma pot pronunta, dar am o vaga banuiala ca cei care erau pana nu demult in gratiile regiei le-au cam iesit de la inimioara. Ceea ce e un progres, pana la urma.
Eu zic sa nu ne agitam, caci nu cred ca aflam prea curand deznodamantul.
http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=380126
Licitatia pentru cele 15 autobuze solo s-a desfasurat ieri, insa nu se cunosc mai multe detalii. In SEAP, statusul anuntului este necunoscut, probabil pentru ca au fost depuse contestatii de catre participanti. Asadar, un castigator probabil ca deja exista, insa poate fi considerat provizoriu pana la solutionarea litigiilor de catre CNSC. Sigur s-au incercat ceva manareli specifice, pentru ca acest contract parea a fi rezolvat din scurt o data cu publicarea caietului de sarcini. Nu stiu pentru cine si nici nu ma pot pronunta, dar am o vaga banuiala ca cei care erau pana nu demult in gratiile regiei le-au cam iesit de la inimioara. Ceea ce e un progres, pana la urma.
Eu zic sa nu ne agitam, caci nu cred ca aflam prea curand deznodamantul.
http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=380126
📖 Pagination options