Topic: Istoria tramvaielor din Bucuresti
29 posts, 21355 views
📖 Pagination options
- Ciprianos
-
Posted:
-
Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
Desi nu este locul corect al acestui topic discutia despre primele modele de vagoane din Bucuresti postez Fragmente din Memoriul tehnic adresat Primariei Municipiului Bucuresti de catre Societatea Comnunala a Tramvaielor Bucuresti in vederea introducerii primelor linii de tramvaie din Bucuresti
Desi nu este locul corect al acestui topic discutia despre primele modele de vagoane din Bucuresti postez Fragmente din Memoriul tehnic adresat Primariei Municipiului Bucuresti de catre Societatea Comnunala a Tramvaielor Bucuresti in vederea introducerii primelor linii de tramvaie din Bucuresti
DSC04479.JPG (47.82 KB; downloaded 9909 times)
DSC04481.JPG (60.24 KB; downloaded 9902 times)
DSC04482.JPG (64.74 KB; downloaded 9907 times)
DSC04499.JPG (57.37 KB; downloaded 9907 times)
DSC04500.JPG (65.68 KB; downloaded 9909 times)
DSC04501.JPG (61.64 KB; downloaded 9906 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Ciprianos
In continuare sunt prezentate diagramele puterii motorului de 46 Cai Putere cu care erau echipate primele tramvaie din Bucuresti
In continuare sunt prezentate diagramele puterii motorului de 46 Cai Putere cu care erau echipate primele tramvaie din Bucuresti
DSC04502.JPG (41.88 KB; downloaded 9897 times)
DSC04483.JPG (55.35 KB; downloaded 9900 times)
DSC04484.JPG (78.46 KB; downloaded 9898 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Ciprianos
Desigur se facea si un studiu amanuntit al comportarii electrice al ansamblului tramvai - sine de rulare .
Desigur se facea si un studiu amanuntit al comportarii electrice al ansamblului tramvai - sine de rulare .
DSC04503.JPG (50.97 KB; downloaded 9892 times)
DSC04504.JPG (42.45 KB; downloaded 9895 times)
DSC04505.JPG (40.13 KB; downloaded 9895 times)
DSC04506.JPG (40.9 KB; downloaded 9894 times)
DSC04507.JPG (39.31 KB; downloaded 9937 times)
DSC04508.JPG (45.01 KB; downloaded 9894 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Ciprianos
Primul profil de sina de tramvai propus pentru Bucuresti
Primul profil de sina de tramvai propus pentru Bucuresti
DSC04485.JPG (52.2 KB; downloaded 9893 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Ciprianos, se pot face fotocopii dupa documentele de arhive? Pentru ca din fotografiile "directe" nu se disting detaliile. Ar fi extraordinar daca s-ar pune pe forum, asa cum se pun si documentele de la metrou...
Ciprianos, se pot face fotocopii dupa documentele de arhive? Pentru ca din fotografiile "directe" nu se disting detaliile. Ar fi extraordinar daca s-ar pune pe forum, asa cum se pun si documentele de la metrou...
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Ciprianos
Eu am rezervat fondul arhivistic din 1910 de 37 pagini + planse pina joi 2 Iunie 2011. Deci teoretic pot sa fac poze digitale. Problema mea este strict legata de capacitatea mea tehnica si de indemanarea mea de a face poze de calitate deci nu garantez ca pot sa fac ceva . Dupa ce il predau eu joi ,fondul reintra in conservare si o perioada "de carantina timp de 30 de zile nu se mai poate studia de altcineva .
Mai de can-can este un alt fond pe care l-am studiat azi si anume cel referitor la primul proces intre Primaria Municipiului Bucuresti si Societatea comunala de Tramvaie din Bucuresti din 1911 care este destul de mare si contine peste 60 pagini . Va povestesc citeva lucruri :
Dupa ce primaria a vazut ca in anul 1910 Societatea comunala care era societate privata a facut un cistig foarte mare (verificind-o la Registrul comertului ) a vrut pur si simplu sa nationalizeze Societatea. Primarul Dobrescu cu sprijinul Consiliului local a votat in unanimitate oprirea tuturor lucrarilor la liniile de tramvai din Bucuresti. Apoi cu ajutorul ministrului de intrerne Alexandru Marghiloman a reusit sa convinga Consiliul de Ministrii sa anuleze statutul scocietatii si cu ajutorul politiei din Bucuresti s-au blocat toate lucrarile. Primarul i-a trimis un plic directorului societatii cu noul statut propus pt Societate care prevedea ca majoritatea fondurilor cistigate sa intre in buzunarul Primariei. Acest plic nu a fost deschis de Director care a notat pe plic (Primarul sa se duca in .... evident foarte diplomatic exprimat si scris) . Primarul nervos a dat afara pe cei trei consilieri pe pe linga Societatea de tramvaie dintre care unul din ei era chiar renumitul Inginer Anghel Sagliny Directorul Societatii fiind un tip foarte destept a dat in judecata primaria si Ministrul . In proces a pierdut pe fond , apoi a cistigat apoi in apel si a cistigat si recursul la inalta Curte de casatie si justitie si astfel a fost obligata Primaria sa permita realizarea intregii linii de tramvaie din Bucuresti.
Eu am rezervat fondul arhivistic din 1910 de 37 pagini + planse pina joi 2 Iunie 2011. Deci teoretic pot sa fac poze digitale. Problema mea este strict legata de capacitatea mea tehnica si de indemanarea mea de a face poze de calitate deci nu garantez ca pot sa fac ceva . Dupa ce il predau eu joi ,fondul reintra in conservare si o perioada "de carantina timp de 30 de zile nu se mai poate studia de altcineva .
Mai de can-can este un alt fond pe care l-am studiat azi si anume cel referitor la primul proces intre Primaria Municipiului Bucuresti si Societatea comunala de Tramvaie din Bucuresti din 1911 care este destul de mare si contine peste 60 pagini . Va povestesc citeva lucruri :
Dupa ce primaria a vazut ca in anul 1910 Societatea comunala care era societate privata a facut un cistig foarte mare (verificind-o la Registrul comertului ) a vrut pur si simplu sa nationalizeze Societatea. Primarul Dobrescu cu sprijinul Consiliului local a votat in unanimitate oprirea tuturor lucrarilor la liniile de tramvai din Bucuresti. Apoi cu ajutorul ministrului de intrerne Alexandru Marghiloman a reusit sa convinga Consiliul de Ministrii sa anuleze statutul scocietatii si cu ajutorul politiei din Bucuresti s-au blocat toate lucrarile. Primarul i-a trimis un plic directorului societatii cu noul statut propus pt Societate care prevedea ca majoritatea fondurilor cistigate sa intre in buzunarul Primariei. Acest plic nu a fost deschis de Director care a notat pe plic (Primarul sa se duca in .... evident foarte diplomatic exprimat si scris) . Primarul nervos a dat afara pe cei trei consilieri pe pe linga Societatea de tramvaie dintre care unul din ei era chiar renumitul Inginer Anghel Sagliny Directorul Societatii fiind un tip foarte destept a dat in judecata primaria si Ministrul . In proces a pierdut pe fond , apoi a cistigat apoi in apel si a cistigat si recursul la inalta Curte de casatie si justitie si astfel a fost obligata Primaria sa permita realizarea intregii linii de tramvaie din Bucuresti.
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Ciprianos
Planul propus PMB-ului al liniilor de tramvai din Bucuresti din 18 August 1911
Planul propus PMB-ului al liniilor de tramvai din Bucuresti din 18 August 1911
DSC04498.JPG (46.77 KB; downloaded 9843 times)
DSC04497.JPG (56.37 KB; downloaded 9846 times)
DSC04487.JPG (51.23 KB; downloaded 9844 times)
DSC04491.JPG (47.97 KB; downloaded 9842 times)
DSC04492.JPG (62.27 KB; downloaded 9843 times)
DSC04494.JPG (50.66 KB; downloaded 9847 times)
DSC04496.JPG (52.95 KB; downloaded 9847 times)
- rails
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
rails
foarte interesante materialele. ai putea sa le faci poze de sus (obiectivul perpendicular pe planse/foi) si eventual sa folosesti functia macro (vezi cum focalizeaza mai bine aparatul tau).
foarte interesante materialele. ai putea sa le faci poze de sus (obiectivul perpendicular pe planse/foi) si eventual sa folosesti functia macro (vezi cum focalizeaza mai bine aparatul tau).
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
In primul rind imi cer scuze pentru calitatea pozelor . Prefer sa pun pe forum pozele urmatoare si sa explic cam ce reprezinta si accept sa primesc criticile Dvs decit sa nu postez nimic si sa nu impartasesc din continutul arhivelor.
Primul set reprezinta un memoriu din 11 iulie 1911 al Departamentului Contencios din Primaria Comunei Bucuresti care explica istoricul infiintarii Societatilor de tramvai din bucuresti incepind cu 1870 apoi 1888 pina in 1911
Prima poza care scuze din nou nu se intelege aproape nimic prezinta ce s-a intamplat de la primul pas istoric adica de la prima concesiune din 3 iulie 1870 de catre Primarie catre Societatea Engleza cu dreptul de "a construi drumuri de fier pe stradelele din Bucuresti.
Apoi datorita neintelegerilor rezolvate doar prin judecata se reziliaza contractul de concesiune cu englezii si se infiinteaza o noua societate Holando- Belgiana incepind cu 30 Noiembrie 1890 .Cu olandezii pare sa fie mai buna colaborarea dar in final esueaza la fel si in 1910 se infiinteaza Societatea Comunala de Tramvai din Bucuresti ( adica STB) care intr-adevar se pune pe treaba si demareaza un program amplu de constructii de linii de tramvai.
In primul rind imi cer scuze pentru calitatea pozelor . Prefer sa pun pe forum pozele urmatoare si sa explic cam ce reprezinta si accept sa primesc criticile Dvs decit sa nu postez nimic si sa nu impartasesc din continutul arhivelor.
Primul set reprezinta un memoriu din 11 iulie 1911 al Departamentului Contencios din Primaria Comunei Bucuresti care explica istoricul infiintarii Societatilor de tramvai din bucuresti incepind cu 1870 apoi 1888 pina in 1911
Prima poza care scuze din nou nu se intelege aproape nimic prezinta ce s-a intamplat de la primul pas istoric adica de la prima concesiune din 3 iulie 1870 de catre Primarie catre Societatea Engleza cu dreptul de "a construi drumuri de fier pe stradelele din Bucuresti.
Apoi datorita neintelegerilor rezolvate doar prin judecata se reziliaza contractul de concesiune cu englezii si se infiinteaza o noua societate Holando- Belgiana incepind cu 30 Noiembrie 1890 .Cu olandezii pare sa fie mai buna colaborarea dar in final esueaza la fel si in 1910 se infiinteaza Societatea Comunala de Tramvai din Bucuresti ( adica STB) care intr-adevar se pune pe treaba si demareaza un program amplu de constructii de linii de tramvai.
DSC04525.JPG (38.74 KB; downloaded 9433 times)
DSC04526.JPG (53.6 KB; downloaded 9431 times)
Important in aceasta poza se mentioneaza primul traseu de tramvai aprobat in Bucuresti in 1890
DSC04527.JPG (55.73 KB; downloaded 9430 times)
DSC04529.JPG (42.46 KB; downloaded 9435 times)
DSC04530.JPG (43.43 KB; downloaded 9433 times)
DSC04533.JPG (51.42 KB; downloaded 9430 times)
DSC04534.JPG (51.53 KB; downloaded 9432 times)
DSC04536.JPG (50.67 KB; downloaded 9434 times)
DSC04535.JPG (34.27 KB; downloaded 9430 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
In anul 1911 incepe "rasboiul" intre Primaria Bucurestiului si Societatea Comunala de Tramvaie din Bucuresti.
Motivul sunt evident banii . Cind dupa primul an de functionare si de realizare a primelor linii de tramvai , Societatea a raportat (corect ) financiar la Camera de Comert cistigurile realizate. Primaria (vazind verde in fata ochilor)a decis ca ea incaseaza prea putini bani si a vrut sa ia o parte mai mare de bani si adecis unilateral sa inceapa procedura de anularea statutului societatii.
In continuare pozitia Directorului Societatii de tramvaie comunicata primariei in mijlocul procesului din 1912 ca o incercare de mediere .
In anul 1911 incepe "rasboiul" intre Primaria Bucurestiului si Societatea Comunala de Tramvaie din Bucuresti.
Motivul sunt evident banii . Cind dupa primul an de functionare si de realizare a primelor linii de tramvai , Societatea a raportat (corect ) financiar la Camera de Comert cistigurile realizate. Primaria (vazind verde in fata ochilor)a decis ca ea incaseaza prea putini bani si a vrut sa ia o parte mai mare de bani si adecis unilateral sa inceapa procedura de anularea statutului societatii.
In continuare pozitia Directorului Societatii de tramvaie comunicata primariei in mijlocul procesului din 1912 ca o incercare de mediere .
DSC04548.JPG (64.46 KB; downloaded 9425 times)
DSC04549.JPG (48.98 KB; downloaded 9422 times)
DSC04550.JPG (55.44 KB; downloaded 9421 times)
DSC04551.JPG (58.92 KB; downloaded 9423 times)
DSC04552.JPG (62.57 KB; downloaded 9427 times)
DSC04552.JPG (62.57 KB; downloaded 9424 times)
DSC04553.JPG (46.89 KB; downloaded 9423 times)
DSC04554.JPG (58.31 KB; downloaded 9432 times)
DSC04555.JPG (48.91 KB; downloaded 9425 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
Primarul Bucurestiului cere ajutorul Consiliului Primariei care il sprijina in unanimitate in lupta cu Societatea de tramvaie
Primarul Bucurestiului cere ajutorul Consiliului Primariei care il sprijina in unanimitate in lupta cu Societatea de tramvaie
DSC04537.JPG (41.2 KB; downloaded 9432 times)
DSC04538.JPG (48.08 KB; downloaded 9429 times)
DSC04539.JPG (50.01 KB; downloaded 9432 times)
DSC04540.JPG (48.95 KB; downloaded 9431 times)
DSC04541.JPG (36.44 KB; downloaded 9430 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
In razboi intervine Ministrul de interne Alexandru Marghiloman care ordona oprirea tuturor lucrarilor de constructie a liniilor de tramvai incepind cu 11 Iulie 1911 . Observati sus antetul Ministrului de interne si jos semnatura lui Alexandru Marghiloman.
In razboi intervine Ministrul de interne Alexandru Marghiloman care ordona oprirea tuturor lucrarilor de constructie a liniilor de tramvai incepind cu 11 Iulie 1911 . Observati sus antetul Ministrului de interne si jos semnatura lui Alexandru Marghiloman.
DSC04522.JPG (51.46 KB; downloaded 9426 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
Victima colaterala este chiar Anghel Saligny care era reprezentatul Primariei in Consiliul de Conducere al Societatii de Tramvaie . Nota prezinta comunicarea trimisa lui Salingny prin care era informat ca este dat afara .
Victima colaterala este chiar Anghel Saligny care era reprezentatul Primariei in Consiliul de Conducere al Societatii de Tramvaie . Nota prezinta comunicarea trimisa lui Salingny prin care era informat ca este dat afara .
DSC04524.JPG (54.63 KB; downloaded 9422 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti
Ciprianos
Primarul ii trimite Directorului Societati de tramvaie propunerea lui de statut al Societatii. Remarcati ca s-a comandat la tipografie o forma tiparita a statutului cu doua coloane stinga statutul nou iar dreapta statutul vechi.
Primarul nu a desfacut plicul cu statutul in schimb i-a transmis o vorba de bine .
Scuze din nou ca nu se poate citi mesajul scris pe plic.
Primarul ii trimite Directorului Societati de tramvaie propunerea lui de statut al Societatii. Remarcati ca s-a comandat la tipografie o forma tiparita a statutului cu doua coloane stinga statutul nou iar dreapta statutul vechi.
Primarul nu a desfacut plicul cu statutul in schimb i-a transmis o vorba de bine .
Scuze din nou ca nu se poate citi mesajul scris pe plic.
DSC04531.JPG (46.85 KB; downloaded 9427 times)
DSC04532.JPG (32.75 KB; downloaded 9427 times)
DSC04542.JPG (57.62 KB; downloaded 9435 times)
📖 Pagination options