Topic: Calea Griviței - Bd. Bucureștii Noi
95 posts, 50066 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Calea Griviței - Bd. Bucureștii Noi
Utilizator anonim
Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii Noi
Detaliu cu un separator tip nou din zona Pasaj Basarab.
Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii Noi
Detaliu cu un separator tip nou din zona Pasaj Basarab.
IMG_5783.JPG (224.43 KB; downloaded 10412 times)
IMG_5783 - Copy.JPG (303.72 KB; downloaded 10402 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Dr2005
Şi e din 2008 în magaziile RATB-ului (scrie pe el), probabil rămas de la linia 76...
Şi e din 2008 în magaziile RATB-ului (scrie pe el), probabil rămas de la linia 76...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Utilizator anonim
E montat de IMSAT din ce stiu, RATB nu are legatura cu lucrarile din zona pasajului.
E montat de IMSAT din ce stiu, RATB nu are legatura cu lucrarile din zona pasajului.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Costin
Vazand reteaua noua de pe Calea Grivitei, chiar ma minunam ca a invatat RATB-ul sa puna console fara sa le indoaie... Cand colo, nu le'a pus RATB-ul
Utilizator anonim wrote:
E montat de IMSAT din ce stiu, RATB nu are legatura cu lucrarile din zona pasajului.
Vazand reteaua noua de pe Calea Grivitei, chiar ma minunam ca a invatat RATB-ul sa puna console fara sa le indoaie... Cand colo, nu le'a pus RATB-ul
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
nokia2110
Dar cu ce ocazie s-au gândit în anii '80 să-l ducă pe 97 la "Laromet", apoi la Ştrandul Străuleşti. Economia de combustibil? (pe vremuri exista autobuzul 77/377).
Apropos, ştiţi de ce sunt stâlpi vechi * (anii '50) care susţin reţeaua dintre dispărut "Laromet" şi coborârea către Ştrandul Străuleşti? În anii '50 s-a intenţionat prelungirea liniei de la tramvai de la "Laromet" până la capătul cartierului, dar numai că nu s-a mai realizat această prelungire (nu ştiu de ce nu s-a mai realizat); dar înainte să se anuleze decizia au apucat să monteze stâlpii!
* nu am mai trecut de vreo 2 ani prin zona aia, aşa că nu ştiu dacă mai sunt stâlpii vechi
Dar cu ce ocazie s-au gândit în anii '80 să-l ducă pe 97 la "Laromet", apoi la Ştrandul Străuleşti. Economia de combustibil? (pe vremuri exista autobuzul 77/377).
Apropos, ştiţi de ce sunt stâlpi vechi * (anii '50) care susţin reţeaua dintre dispărut "Laromet" şi coborârea către Ştrandul Străuleşti? În anii '50 s-a intenţionat prelungirea liniei de la tramvai de la "Laromet" până la capătul cartierului, dar numai că nu s-a mai realizat această prelungire (nu ştiu de ce nu s-a mai realizat); dar înainte să se anuleze decizia au apucat să monteze stâlpii!
* nu am mai trecut de vreo 2 ani prin zona aia, aşa că nu ştiu dacă mai sunt stâlpii vechi
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Dominatrix
Reteaua de troleibuz prelungita pe Bd. Bucurestii Noi intre str. Pajurei si Laromet a fost data in functiune pe 1 octombrie 1985. Pana atunci nu exista decat racordul spre Dridu, unde intorceau 87 si 97. Atunci traseul troleibuzului 97 a devenit Laromet - Sfintii Voievozi. Bucla de intoarcere pentru troleibuze era imediat pe drepta dupa intersectia cu calea ferata, cum mergi dinspre oras catre Mogosoaia. Cu ocazia asta, a disparut si autobuzul 377.
Situatia descrisa a durat circa un an, pana in toamna anului 1986, cand linia de troleibuz 97 a fost prelungita folosind reteaua noua pana la Strandul Straulesti.
nokia2110 wrote:Exact, acesta a fost motivul. Asta ca sa nu va imaginati ca cineva iubea troleibuzele in acele vremuri. Nu, erau la fel de dispretuite ca si acum, dar in conditiile existente, erau cel mai bun compromis.
Dar cu ce ocazie s-au gândit în anii '80 să-l ducă pe 97 la "Laromet", apoi la Ştrandul Străuleşti. Economia de combustibil?
Reteaua de troleibuz prelungita pe Bd. Bucurestii Noi intre str. Pajurei si Laromet a fost data in functiune pe 1 octombrie 1985. Pana atunci nu exista decat racordul spre Dridu, unde intorceau 87 si 97. Atunci traseul troleibuzului 97 a devenit Laromet - Sfintii Voievozi. Bucla de intoarcere pentru troleibuze era imediat pe drepta dupa intersectia cu calea ferata, cum mergi dinspre oras catre Mogosoaia. Cu ocazia asta, a disparut si autobuzul 377.
Situatia descrisa a durat circa un an, pana in toamna anului 1986, cand linia de troleibuz 97 a fost prelungita folosind reteaua noua pana la Strandul Straulesti.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
linia 69
Din cate imi aduc aminte linia 97 s-a "inventat" de la Str. Pajurei pana la P-ta Spaniei cu intoarcere prin Str. Alecu Russo apoi B-dul Dacia, dupa care s-a facut de la Laromet pana la Sfintii Voievozi. Repet, din cate imi aduc aminte ... Asta asa ca tot a venit vorba de linia 97.
Din cate imi aduc aminte linia 97 s-a "inventat" de la Str. Pajurei pana la P-ta Spaniei cu intoarcere prin Str. Alecu Russo apoi B-dul Dacia, dupa care s-a facut de la Laromet pana la Sfintii Voievozi. Repet, din cate imi aduc aminte ... Asta asa ca tot a venit vorba de linia 97.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Dominatrix
Nu, traseul initial (infiintat in toamna anului 1980) era Dridu – Piata Sfintii Voievozi. Desi la acel moment inca nu intrase in vigoare noua numerotarea traseelor, i s-a spus de la bun inceput 97 (si nu 87 barat asa cum era de asteptat), probabil fiindca se stia deja de reorganizarea care avea sa vina anul urmator.
Prelungirea liniei 97 la Piata Gemeni (str. Luminii) a avut loc in 1983, si a durat aprox. 3 ani (pana pe 12 iunie 1986 mai precis), cand traseul a fost scurtat din nou la Sfintii Voievozi ca urmare a desfiintarii retelei de troleibuz pe axa N-S.
Deci luand in considerare cele spuse anterior de mine, putem spune ca evolutia liniei 97 a fost urmatoarea:
Asa a ramas de atunci, cu exceptia perioadei 1997 – 1999, cand ca urmare a inchiderii Caii Grivitei din cauza constructiei metroului, a fost scurtat pe traseul Strand Straulesti – Clabucet.
A mai existat si o perioada scurta prin 2000, daca nu ma insel, cand a functionat prelungit de la Sfintii Voievozi comun cu 79 pana la Bd. Basarabia, dar s-a renuntat la idée dupa cateva luni, probabil din cauza traseului foarte lung si a numarului mare de troleibuze necesare pentru mentinerea unui interval decent in zona Gara de Nord – Bucurestii Noi, tronson care era cel mai solicitat de pe tot traseul.
Nu, traseul initial (infiintat in toamna anului 1980) era Dridu – Piata Sfintii Voievozi. Desi la acel moment inca nu intrase in vigoare noua numerotarea traseelor, i s-a spus de la bun inceput 97 (si nu 87 barat asa cum era de asteptat), probabil fiindca se stia deja de reorganizarea care avea sa vina anul urmator.
Prelungirea liniei 97 la Piata Gemeni (str. Luminii) a avut loc in 1983, si a durat aprox. 3 ani (pana pe 12 iunie 1986 mai precis), cand traseul a fost scurtat din nou la Sfintii Voievozi ca urmare a desfiintarii retelei de troleibuz pe axa N-S.
Deci luand in considerare cele spuse anterior de mine, putem spune ca evolutia liniei 97 a fost urmatoarea:
- Toamna 1980: infiintat pe traseul Dridu – Sfintii Voievozi
- 1983: prelungit de la Sfintii Voievozi la Bd. Dacia (str. Luminii).
- 1 oct. 1985: modificat in partea de nord, pe Bd. Bucurestii Noi (retea noua) pana la intreprinderea Laromet.
- 12 iunie 1986: scurtat de la Piata Gemeni la Sfintii Voievozi.
- Toamna 1986: prelungit de la Laromet pana la Strandul Straulesti
Asa a ramas de atunci, cu exceptia perioadei 1997 – 1999, cand ca urmare a inchiderii Caii Grivitei din cauza constructiei metroului, a fost scurtat pe traseul Strand Straulesti – Clabucet.
A mai existat si o perioada scurta prin 2000, daca nu ma insel, cand a functionat prelungit de la Sfintii Voievozi comun cu 79 pana la Bd. Basarabia, dar s-a renuntat la idée dupa cateva luni, probabil din cauza traseului foarte lung si a numarului mare de troleibuze necesare pentru mentinerea unui interval decent in zona Gara de Nord – Bucurestii Noi, tronson care era cel mai solicitat de pe tot traseul.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
nokia2110
Am mers eu cu 97 prelungit până la Bd. Basarabia (ei). De la Bd. N. Grigorescu (fost Viişoarei, Leontin Sălăjan) până la "Laromet" (ca să-l iau pe 460 până la Buftea). Nici nu prea avea călători şi am făcut şi vreo oră. Am ajuns la concluzia că ies mai repede cu 79 + 20.
Am mers eu cu 97 prelungit până la Bd. Basarabia (ei). De la Bd. N. Grigorescu (fost Viişoarei, Leontin Sălăjan) până la "Laromet" (ca să-l iau pe 460 până la Buftea). Nici nu prea avea călători şi am făcut şi vreo oră. Am ajuns la concluzia că ies mai repede cu 79 + 20.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
linia 69
Multumesc pentru rememorarea istoriei liniei 97 Stiam ca la un moment dat a ajuns la Piata Gemeni dar nu mai imi aduceam aminte exact cand. Daca tot a fost dusa pana la Laromet mai apoi la Straulesti si inlocuind linia 377 n-am inteles de ce nu a ramas sa intoarca la P-ta Romana ca acolo intorcea 377. Bine, nu ma refer la perioadele cand a circulat pe traseul scurtat datorita diferitelor "evenimente". Asta e valabil si in prezent.
In perioada scurta in care a mers pana la Bd. Basarabia nu a avut succes pentru ca nu s-a vrut. In perioada respectiva s-a nimerit sa am drumuri frecvente intre str. Delea Noua si Laromet si pot sa va zic ca a fost un caz tipic RATB-ist pentru a se demonstra ca o linie nu renteaza. De ce ? pai va spun imediat, pentru ca a fost lasata si linia 79 care ii lua calatorii pe bucata Bd. Basarabia - Gara de Nord plus ca venea de regula In spatele unui 79 (mai ales in sensul spre Straulesti), plecau unul dupa celalalt de la Basarabia. In cazul asta lumea se urca in primul (79) iar cel de-al doilea (97) era gol. Pai cum sa renteze in situatia asta !! Daca s-ar fi scos linia 79 si s-ar fi bagat macar o parte din troleibuze in linia 97 totul era OK. Imi aduc aminte ca atunci Depoul Bucurestii Noi primise vehicule de la alte depouri pentru ca incepusera sa vina Ikarusurile si DAC-urile se mutau sau se casau. Dep. Bucurestii Noi a primit atunci si vreo 2,3 troleibuze ce fusesera SCOALA si au fost redate circulatiei cu calatori in linia 97. Chiar daca traseul era lung, facea fata destul de bine si asa dar de.... cele doua piedici puse au demonstrat ca NU RENTEAZA !!!! Eu o vad chiar si azi binevenita dar fara piedici ... adica 79+97 si daca se mai pot repara si cateva troleibuze pentru ea ar fi perfect.
Azi 70 vine la pachet cu 92 dar nu mai zice nimeni ca nu renteaza, desigur ca cel de-al doilea este de regula gol, exact ca in situatia descrisa mai sus.
Multumesc pentru rememorarea istoriei liniei 97 Stiam ca la un moment dat a ajuns la Piata Gemeni dar nu mai imi aduceam aminte exact cand. Daca tot a fost dusa pana la Laromet mai apoi la Straulesti si inlocuind linia 377 n-am inteles de ce nu a ramas sa intoarca la P-ta Romana ca acolo intorcea 377. Bine, nu ma refer la perioadele cand a circulat pe traseul scurtat datorita diferitelor "evenimente". Asta e valabil si in prezent.
In perioada scurta in care a mers pana la Bd. Basarabia nu a avut succes pentru ca nu s-a vrut. In perioada respectiva s-a nimerit sa am drumuri frecvente intre str. Delea Noua si Laromet si pot sa va zic ca a fost un caz tipic RATB-ist pentru a se demonstra ca o linie nu renteaza. De ce ? pai va spun imediat, pentru ca a fost lasata si linia 79 care ii lua calatorii pe bucata Bd. Basarabia - Gara de Nord plus ca venea de regula In spatele unui 79 (mai ales in sensul spre Straulesti), plecau unul dupa celalalt de la Basarabia. In cazul asta lumea se urca in primul (79) iar cel de-al doilea (97) era gol. Pai cum sa renteze in situatia asta !! Daca s-ar fi scos linia 79 si s-ar fi bagat macar o parte din troleibuze in linia 97 totul era OK. Imi aduc aminte ca atunci Depoul Bucurestii Noi primise vehicule de la alte depouri pentru ca incepusera sa vina Ikarusurile si DAC-urile se mutau sau se casau. Dep. Bucurestii Noi a primit atunci si vreo 2,3 troleibuze ce fusesera SCOALA si au fost redate circulatiei cu calatori in linia 97. Chiar daca traseul era lung, facea fata destul de bine si asa dar de.... cele doua piedici puse au demonstrat ca NU RENTEAZA !!!! Eu o vad chiar si azi binevenita dar fara piedici ... adica 79+97 si daca se mai pot repara si cateva troleibuze pentru ea ar fi perfect.
Azi 70 vine la pachet cu 92 dar nu mai zice nimeni ca nu renteaza, desigur ca cel de-al doilea este de regula gol, exact ca in situatia descrisa mai sus.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Dominatrix
linia 69 wrote:Practic, problema intoarcerii la Piata Romana pentru linia 97 s-ar fi putut pune abia dupa '90, fiindca stim cine a fost capul rautatilor pentru desfiintarile retelelor de troleibuz si tramvai din zona centrala in anii '80. E de presupus ca initial la refacerea retelei in anii '90, liniile 87 si 97 au continuat sa fie limitate la Sfintii Voievozi fiindca bucla exista deja, iar fondurile pentru investitii erau mici la vremea aceea. In plus de asta, troleibuzele care vin din Bucurestii Noi se cam golesc la Gara de Nord, deci probabil ca s-a considerat ca nu renta o investitie pentru a prelungi o linie care oricum cara aer intre Gara si Sfintii Voievozi. Iar troleibuzele 79 si 86 veneau mult mai des la vremea aceea decat acum, deci cererea pe relatia Gara de Nord - Romana era destul de bine acoperita.
Multumesc pentru rememorarea istoriei liniei 97 Stiam ca la un moment dat a ajuns la Piata Gemeni dar nu mai imi aduceam aminte exact cand. Daca tot a fost dusa pana la Laromet mai apoi la Straulesti si inlocuind linia 377 n-am inteles de ce nu a ramas sa intoarca la P-ta Romana ca acolo intorcea 377. Bine, nu ma refer la perioadele cand a circulat pe traseul scurtat datorita diferitelor "evenimente". Asta e valabil si in prezent.
linia 69 wrote:Este foarte posibil sa ai dreptate. Ce auzisem la vremea respectiva este ca si soferii de pe aceasta linie faceau reclamatii fiindca ajungeau prea tarziu la depou (pe la 12:30 - 1 noaptea) fiindca linia era deservita numai de la Bucurestii Noi, si intrucat nu exista macaz pentru retragerea dinspre Gara, toate troleibuzele trebuiau sa faca semicursa completa Bd. Basarabia - Strand Straulesti, iar retragerea se facea numai dinspre Straulesti. In ultimul timp, stiu ca ultima plecare de la Bd. Basarabia era foarte devreme, in jur de 21:00, tocmai din aceasta cauza.
In perioada scurta in care a mers pana la Bd. Basarabia nu a avut succes pentru ca nu s-a vrut. In perioada respectiva s-a nimerit sa am drumuri frecvente intre str. Delea Noua si Laromet si pot sa va zic ca a fost un caz tipic RATB-ist pentru a se demonstra ca o linie nu renteaza.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
linia 69
Da, ultima plecare era parca la 21.30 de la Basarabia din cauzele pe care le-ai zis. Daca se uneau cele 2 trasee poate ca alta era soarta ei. Asa cum e in prezent pe linia 86 desii Bucurestii Noi are doar cateva ture, parca 3.
Da, ultima plecare era parca la 21.30 de la Basarabia din cauzele pe care le-ai zis. Daca se uneau cele 2 trasee poate ca alta era soarta ei. Asa cum e in prezent pe linia 86 desii Bucurestii Noi are doar cateva ture, parca 3.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Utilizator anonim
Astazi 7 septembrie 2013 este ultima zi cu troleibuze pe Bulevardul Bucurestii Noi intre intersectia cu strada Piatra Morii si Strand Straulesti. Bulevardul va fi inchis pe doua tronsoane timp de doi ani pana la finalizarea statiilor de metrou Laminorului si Straulesti. Dupa finalizarea lucrarilor nu este inca clara situatia troleibuzelor pe acest tronson.
Astazi 7 septembrie 2013 este ultima zi cu troleibuze pe Bulevardul Bucurestii Noi intre intersectia cu strada Piatra Morii si Strand Straulesti. Bulevardul va fi inchis pe doua tronsoane timp de doi ani pana la finalizarea statiilor de metrou Laminorului si Straulesti. Dupa finalizarea lucrarilor nu este inca clara situatia troleibuzelor pe acest tronson.
DSC_1887.JPG (334.96 KB; downloaded 9661 times)
DSC_1891.JPG (356.31 KB; downloaded 9660 times)
DSC_1898.JPG (367.76 KB; downloaded 9660 times)
DSC_1901.JPG (388.39 KB; downloaded 9661 times)
DSC_1904.JPG (403.44 KB; downloaded 9668 times)
DSC_1905.JPG (329.47 KB; downloaded 9658 times)
DSC_1912.JPG (368.89 KB; downloaded 9664 times)
DSC_1915.JPG (346.61 KB; downloaded 9658 times)
DSC_1928.JPG (377.12 KB; downloaded 9660 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Grivitei - Bucurestii N
Utilizator anonim
Si inca un set de poze din zona...
Si inca un set de poze din zona...
DSC_1947.JPG (359.69 KB; downloaded 9678 times)
DSC_1948.JPG (378.63 KB; downloaded 9656 times)
DSC_1975.JPG (292.97 KB; downloaded 9663 times)
DSC_1989.JPG (361.3 KB; downloaded 9668 times)
DSC_2006.JPG (342.06 KB; downloaded 9663 times)
DSC_2007.JPG (203.1 KB; downloaded 9657 times)
DSC_2010.JPG (319.42 KB; downloaded 9657 times)
DSC_2014.JPG (317.62 KB; downloaded 9656 times)
📖 Pagination options