Topic: Metrou File de Poveste
777 posts, 291914 views
📖 Pagination options
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
V-am spus ca era gândit ca racord M1? Nici nu avea cum să fie altfel: proiectul inelarei era căzut deja, şi ca urmare a căderii proiectului a căzut şi GdN suprapusă. Deci era logic ca în 1989, acest racord să nu mai facă parte din inelară. Am şi spus-o înainte de a fi publicate schiţele astea că era prevăzut pentru M1...
sab wrote:
iar de pem celallat racord inceput in 1989 lipseste statie 1Decembrie. Despre acest ultim racord ne-am convins ca era gandit ca o ramificatie a M1, exact ca acum.
Interesante variantele 1 si 2 de la ultimele doua racorduri din prezentarea din noiembrie 1988..Sunt atat de diferite ...
V-am spus ca era gândit ca racord M1? Nici nu avea cum să fie altfel: proiectul inelarei era căzut deja, şi ca urmare a căderii proiectului a căzut şi GdN suprapusă. Deci era logic ca în 1989, acest racord să nu mai facă parte din inelară. Am şi spus-o înainte de a fi publicate schiţele astea că era prevăzut pentru M1...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
'Ideea' asta cu statie la Militari era 'marota' Dlui director Octavian Udriste (a nu se confunda cu Dl director Gheorghe Udriste)
sab wrote:
Interesant...N-am stiut ca au vrut sa faca o statie si la depoul Militari...Probabil ca modelul era IMGB.
Exact la zona aceea a Caii Grivitei ma referam si eu, cu demolarile care au avut loc intre Calea Grivitei si pachetul de linii CFR.
'Ideea' asta cu statie la Militari era 'marota' Dlui director Octavian Udriste (a nu se confunda cu Dl director Gheorghe Udriste)
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Nu era gandit ca racord, ci ca "ramificatie" M1, ceea ce insemna ca isi dadusera seama ca ceva nu era in regula cu M1 din acel moment si voiau sa traseze totusi o axa E-V clara, nu una care se invartea in cerc.
Ramane de explicat ce este cu schitele alea care totusi prezinta in 1990 tronsonul ca facand parte din inelara. Sa fi fost o idee imediat dupa revolutie sa se "reinvie" inelara, asa cum era ea in planul initial ? Asta profitand de faptul ca in cateva luni nu apucasera sa se faca mari lucrari la racord si proiectul inca mai putea fi schimbat ...
Iar ideea inelarei nu cred ca picase, doar se schimbase un pic planul si capatul de linie. Ca dovada toate planurile de dupa 1989 prevad inelara. Bine, este cea mai indepartata si neclara magistrala, dar exista in plan si probabil ca va fi construita.
Dar andrei11 a observat ceva foarte interesant. Ati remarcat ca in toate documentele dezvaluite pana acum inelara nu apare decat foarte vag metionata ? Nici inainte de 1989 nu era asa o mare urgenta. S-a tinut cont de ea la Crangasi si...cam atat.
2009 wrote:
V-am spus ca era gândit ca racord M1? Nici nu avea cum să fie altfel: proiectul inelarei era căzut deja, şi ca urmare a căderii proiectului a căzut şi GdN suprapusă. Deci era logic ca în 1989, acest racord să nu mai facă parte din inelară. Am şi spus-o înainte de a fi publicate schiţele astea că era prevăzut pentru M1...
Nu era gandit ca racord, ci ca "ramificatie" M1, ceea ce insemna ca isi dadusera seama ca ceva nu era in regula cu M1 din acel moment si voiau sa traseze totusi o axa E-V clara, nu una care se invartea in cerc.
Ramane de explicat ce este cu schitele alea care totusi prezinta in 1990 tronsonul ca facand parte din inelara. Sa fi fost o idee imediat dupa revolutie sa se "reinvie" inelara, asa cum era ea in planul initial ? Asta profitand de faptul ca in cateva luni nu apucasera sa se faca mari lucrari la racord si proiectul inca mai putea fi schimbat ...
Iar ideea inelarei nu cred ca picase, doar se schimbase un pic planul si capatul de linie. Ca dovada toate planurile de dupa 1989 prevad inelara. Bine, este cea mai indepartata si neclara magistrala, dar exista in plan si probabil ca va fi construita.
Dar andrei11 a observat ceva foarte interesant. Ati remarcat ca in toate documentele dezvaluite pana acum inelara nu apare decat foarte vag metionata ? Nici inainte de 1989 nu era asa o mare urgenta. S-a tinut cont de ea la Crangasi si...cam atat.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Muzeul CFR e de 'anterior' M4.
'Decretele' de demolari pt M4 au fost 'aprobate' dar nu au putut fi puse 'in aplicare' din cauza 'de revolutiune'
Ca sa te 'lamuresti' cam care era 'defazajul' intre inceperea 'derogatorie' si fazele 'de aprobare' uite care era situatia 'la revulutzie' intr-unul din punctele 'cheie', la Pod Constantza:
PLS-ul realizat, scuturile 'lansate', tunelul 'realizat' pana chiar 'taman' sub mijlocul cailor ferate...
Incearca o 'estimare minimala' de timp ca sa vezi de cand 'se incepuse' treaba...
La 'Lovilutzie', unii trageau cu AKM-ul dupa ciori si altzii sapau tunele sub CF Constantza-Bucuresti, se faceau 'injectii' de sustinere a terasamentului CF, oamenii CFR-ului 'burau' linia non-stop pt asigurarea circulatziei si asta s-a facut non-stop, cu 'teroristi' included si in pofida tuturor 'dezinformarilor'...
E 'tare', nu?
sab wrote:
Pe de o parte acest document pare sa confirme ca prelungirea de la Basarab la Gdn2 este o creatie postrevolutionara. Insa sunt lucruri care nu se leaga. De ex demolarea unei parti a Muzeului CFR....
Sunt aproape convins ca aceasta demolare are legatura cu M4 si statia GdN. Ori imediat dupa 1989 nu cred ca s-a mai facut vreo demolare, indiferent de cat de nobil era scopul. Asa ca s-ar putea sa ai dreptate...
Eu nu reusesc sa identific demolarea de la muzeul CFR. Din ce este postat mai sus este ceva la Calea Grivitei 250 ("fonduri fixe"). Ori Muzeul CFR este la nr 193. Deci ce s-a demolat pe Calea Grivitei , in afara de zona de subtraversare a apeductelor , care cred ca sunt numerele 520-528? In rest am cam identificat demolarile de pe M4.
Asa cum ai postat mai sus, pe 07.12.1989 se aproba inceperea lucrarilor inainte de aprobarea documentatiei tehnico-economice. Ori Petre Roman asta a facut, a aprobat aceasta documentatie. Mi-e greu sa cred ca lucrarile au inceput in decembrie 1989, asa cum pare sa sugereze documentul anterior.
Muzeul CFR e de 'anterior' M4.
'Decretele' de demolari pt M4 au fost 'aprobate' dar nu au putut fi puse 'in aplicare' din cauza 'de revolutiune'
Ca sa te 'lamuresti' cam care era 'defazajul' intre inceperea 'derogatorie' si fazele 'de aprobare' uite care era situatia 'la revulutzie' intr-unul din punctele 'cheie', la Pod Constantza:
PLS-ul realizat, scuturile 'lansate', tunelul 'realizat' pana chiar 'taman' sub mijlocul cailor ferate...
Incearca o 'estimare minimala' de timp ca sa vezi de cand 'se incepuse' treaba...
La 'Lovilutzie', unii trageau cu AKM-ul dupa ciori si altzii sapau tunele sub CF Constantza-Bucuresti, se faceau 'injectii' de sustinere a terasamentului CF, oamenii CFR-ului 'burau' linia non-stop pt asigurarea circulatziei si asta s-a facut non-stop, cu 'teroristi' included si in pofida tuturor 'dezinformarilor'...
E 'tare', nu?
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Ce vrei sa spui cu Muzeul CFR? S-a demolat inainte de a incepe M4 si fara legatura cu aceasta ?
subway guru wrote:
Muzeul CFR e de 'anterior' M4.
'Decretele' de demolari pt M4 au fost 'aprobate' dar nu au putut fi puse 'in aplicare' din cauza 'de revolutiune'
Ce vrei sa spui cu Muzeul CFR? S-a demolat inainte de a incepe M4 si fara legatura cu aceasta ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Exact ce am spus, ca n-are treaba cu M4...
'Meritul' pentru 'sangele rece' de la revolutie pentru 'Pod Constantza' apartine Dlui inginer Ion Statulescu, supranumit si 'Laleaua Neagra', inginerul roman ultim responsabil si pentru 'the last Romanian metro tunnel' PLS Bucegi-1Mai'...
Astia da, oameni 'de isprava'...
Exact ce am spus, ca n-are treaba cu M4...
'Meritul' pentru 'sangele rece' de la revolutie pentru 'Pod Constantza' apartine Dlui inginer Ion Statulescu, supranumit si 'Laleaua Neagra', inginerul roman ultim responsabil si pentru 'the last Romanian metro tunnel' PLS Bucegi-1Mai'...
Astia da, oameni 'de isprava'...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Dominatrix
Demolarile pe partea stanga a Caii Grivitei, cum mergi spre Podul Grant, au inceput concomitent cu devierea tramvaielor si a troleibuzelor de pe Grivitei, adica pe la sfarsitul anului 1983, deci cu mult inainte de M4. Muzeul CFR nu mai stiu exact cand s-a demolat, dar parca era prin 1987 sau 1988.
Demolarile pe partea stanga a Caii Grivitei, cum mergi spre Podul Grant, au inceput concomitent cu devierea tramvaielor si a troleibuzelor de pe Grivitei, adica pe la sfarsitul anului 1983, deci cu mult inainte de M4. Muzeul CFR nu mai stiu exact cand s-a demolat, dar parca era prin 1987 sau 1988.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Daca este 1987 sau 1988 si nu este 1989 inseamna ca motivul a fost marirea capacitatii garii prin transformarea liniilor 13-14 in linii normale. Eu aveam impresia ca s-a demolat pentru a se face loc statiei GdN2.
O mare parte din acea zona a Caii Grivitei intre Podul Grant si Muzeul CFR cred ca a fost demolata odata cu tronsonul de legatura Crangasi-GdN care exact pe acolo trece. Probabil ca au mai fost si demolari provocate de Podul Grant, dar aceasta este alta poveste.
Daca este 1987 sau 1988 si nu este 1989 inseamna ca motivul a fost marirea capacitatii garii prin transformarea liniilor 13-14 in linii normale. Eu aveam impresia ca s-a demolat pentru a se face loc statiei GdN2.
O mare parte din acea zona a Caii Grivitei intre Podul Grant si Muzeul CFR cred ca a fost demolata odata cu tronsonul de legatura Crangasi-GdN care exact pe acolo trece. Probabil ca au mai fost si demolari provocate de Podul Grant, dar aceasta este alta poveste.
- andrei11
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Absolut nu...
De ce sa ne mutam?
E aici care este pt ca este...la locul lui...
Absolut nu...
De ce sa ne mutam?
E aici care este pt ca este...la locul lui...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Demolarea aripii muzeului CFR nu are nici o legatura cu marirea capacitatii de stocare a liniilor CFR 10 - 14 ( 5 linii care vasazica ). Muzeul CFR este in afara perimetrului garii CFR, asa cum se observa. Liniile 10 - 14 au fost lungite cu ocazia santierului metroului pentru construirea tronsonului Crangasi - GdN 1 si cand au fost demolate casele care stateau in calea liniilor CFR. Asta se intampla pe la sfarsitul anului 1985. Functionarea acestor linii a durat vreo 2 ani - 2 ani si ceva cand s-a intrerupt din nou circulatia pe aceste linii, s-a daramat gardul CFR deabia facut si a inceput santierul pentru M 4.
Demolarea aripii muzeului mai degraba are ca si cauza inceperea unui proiect de gara suprapusa sau la nivel pe Calea Grivitei aproximativ unde este accesul actual al pompierilor in incinta garii, conform schitei atasate.
Demolarea aripii muzeului CFR nu are nici o legatura cu marirea capacitatii de stocare a liniilor CFR 10 - 14 ( 5 linii care vasazica ). Muzeul CFR este in afara perimetrului garii CFR, asa cum se observa. Liniile 10 - 14 au fost lungite cu ocazia santierului metroului pentru construirea tronsonului Crangasi - GdN 1 si cand au fost demolate casele care stateau in calea liniilor CFR. Asta se intampla pe la sfarsitul anului 1985. Functionarea acestor linii a durat vreo 2 ani - 2 ani si ceva cand s-a intrerupt din nou circulatia pe aceste linii, s-a daramat gardul CFR deabia facut si a inceput santierul pentru M 4.
Demolarea aripii muzeului mai degraba are ca si cauza inceperea unui proiect de gara suprapusa sau la nivel pe Calea Grivitei aproximativ unde este accesul actual al pompierilor in incinta garii, conform schitei atasate.
Varianta de constructie statie de metrou GdN
5-13-2011 8-50-45 PM.jpg (62.81 KB; downloaded 4287 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Dominatrix
andrei11 wrote:Subscriu la cele de mai sus. De aceea sper ca in serialul de tip Wikileaks de pe forum sa includa si documentele care au stat la baza modificarii proiectului statiei Gara de Nord din statie terminus suprapusa in statie de tranzit si cele care discuta lucrarile pe M4 intre Basarab si Gara de Nord2 si modificarile la sol si in subteran necesare cu acest prilej.
Demolarea aripii muzeului mai degraba are ca si cauza inceperea unui proiect de gara suprapusa sau la nivel pe Calea Grivitei aproximativ unde este accesul actual al pompierilor in incinta garii, conform schitei atasate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Liniile 10 - 14 trebuie luate obligatoriu 'la pachet', erau intim legate intre ele. Si asa cum am spus - si vreau sa intaresc afirmatia, Muzeul CFR nu incurca cu nimic liniile / peroanele garii, era in afara perimetrului statiei CFR.
Mai degraba lungirea liniilor 10 - 14 s-a facut ca si o cosecinta secundara a realizarii magistralei 1 de metrou Crangasi - GdN 1. Tot s-au demolat casele care stateau in calea dezvoltarii liniilor 10 - 14, le-au adus la lungimea standard. Dealtfel, pana la aceasta dezvoltare, practic gara avea 9 linii ( 1 - 9 ) si partial linia 10 folosita pentru cate vre-un personal cu 4 vagoane ( spre Snagov ). Liniile 11 - 14 nu erau inscrise in circuitul publicului, fiind folosite intamplator de vreo locomotiva care trecea de la triajul Grivita la triajul Basarab sau viceversa.
sab wrote:
...inseamna ca motivul a fost marirea capacitatii garii prin transformarea liniilor 13-14 in linii normale.
Liniile 10 - 14 trebuie luate obligatoriu 'la pachet', erau intim legate intre ele. Si asa cum am spus - si vreau sa intaresc afirmatia, Muzeul CFR nu incurca cu nimic liniile / peroanele garii, era in afara perimetrului statiei CFR.
Mai degraba lungirea liniilor 10 - 14 s-a facut ca si o cosecinta secundara a realizarii magistralei 1 de metrou Crangasi - GdN 1. Tot s-au demolat casele care stateau in calea dezvoltarii liniilor 10 - 14, le-au adus la lungimea standard. Dealtfel, pana la aceasta dezvoltare, practic gara avea 9 linii ( 1 - 9 ) si partial linia 10 folosita pentru cate vre-un personal cu 4 vagoane ( spre Snagov ). Liniile 11 - 14 nu erau inscrise in circuitul publicului, fiind folosite intamplator de vreo locomotiva care trecea de la triajul Grivita la triajul Basarab sau viceversa.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
iliutu
ROMANIA
CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE
DECRET privind trecerea subordinea directa a Ministerului,
desfiintarea si schimbarea sediului unor unitati
CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE decreteaza:
Art.1. - Pe data de 1 ianuarie 1990 Intreprinderea "Metroul" Bucuresti trece in subordinea
directa a Ministerului Transporturilor.
Directorul General al Intreprinderii "Metroul" Bucuresti se numeste prin ordin al ministrului
transporturilor si este retribuit conform reglementarilor legale prevazute pentru aceasta functie
la centralele industriale de grad special, grupa I de ramuri.
Art.2. - Sediul, precum si modul de organizare si functionare ale departamentului transporturilor
navale din cadrul Ministerului Transporturilor se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
Art.3. - Pe data de 1 ianuarie 1990, Serviciul transporturi speciale din subordinea Ministerului
Transporturilor se desfiinteaza.
Personalul devenit disponibil va fi redistribuit in cadrul Departamentului cailor ferate.
Art.4. - Cladirea in care se afla sediul Ministerului Transporturilor din municipiul Bucuresti,
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, trece din administrarea Intreprinderii pentru administrarea
cladirilor din subordinea Oficiului Economic Central "Carpati" in administrarea Ministerului
Transporturilor, cu toate activitatile auxiliare, bunurile, personalul, fondul de retribuire si
celelalte sectiuni ale planurilor de venituri si cheltuieli, aferente.
Art.5. - Personalul transferat in interesul serviciului sau trecut in aceleasi unitati in functie
cu niveluri de retribuire mai mici, precum si personalul devenit disponibil, ca urmare a aplicarii
prevederilor prezentului decret, are dreptul, timp de 3 luni de la data transferarii sau trecerii in
asemenea functii, la retriutia tarifara avuta, si, dupa caz, la indemnizatia de conducere.
Art.6. - Decretul nr.15/1975 privind infiintarea Intreprinderii "Metroul" Bucuresti, cu modificarile
ulterioare, se modifica potrivit prevederilor prezentului decret, iar Decretul nr.341/1986 de abroga.
PRESEDINTELE FRONTULUI SALVARII NATIONALE Ion Iliescu
Bucuresti, 18 ianuarie 1990
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
ROMANIA
MINISTERUL CONSTRUCTIILOR
Cabinetul Ministrului Adjunct
Nr.145 din 04.05.1990
Catre,
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
Dir.ing. Costin Georgian
Anexat va inaintam Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 449/27.04.1990 privind unele modificari si
competari ale reglemetarilor in vigoare, referitoare la intocmirea devizelor in activitati de investitii
si reparatii precum si extrasul din programul de aplicarea a acestora.
Va rugam a lua masurile care va revin, pentru repectarea termenelor din programul anexat.
ADJUNCT AL MINSTRULUI
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind unele modificari si completariale reglemetarilor in
vigoare, referitoare la intocmirea devizelor in activitatea
de investitii si reparatii
GUVERNUL ROMANIEI hotareste:
Art.1. - In documentatiile ecoomice al e obiectivelor de investitii si reparatii se vor
introduce preturile si tarifele legale, pentru materialele, utilajele, echipamentele si respectiv
seviciile prevazute in documentatiile tehnice, precum si retelele de salarizare in vigoare.
In cazul in care in perioada executiei lucrarilor se aproba potrivit competentelor legale
noi preturi, noi tarife sau noi retele de salarizare, acestea se vor introduce in documentatia
lucrarilor ramase de executat, la data aprobarii lor.
Art.2. - Se aproba structura si continutul devizului general pentru obiectivele de constructii,
conform anexei la prezenta hotarire.
Art.3 - Ministerul Constructiilor va introduce modificarile din prezenta hotarire in Normativul
de ramura privind intocmirea devizelor de executie si va elabora norme privind modul de recalculare a
devizelor pe categorii de lucrari, a devizelor pe obiecte si a devizelor generale, in termen de 30 de
zile de la aprobarea prezentei hotariri.
Art.4. - Influentele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei hotariri se vor aproba de
catre titularii de investitii pina la data de 30 iunie 1990, stabilindu-se in acelasi timp masuri
pentru incadrarea in volumul total de investitii aprobat pentru anul 1990.
Valorile de deviz ale lucrarilor de investitii si de reparatii determinate potrivt prevederilor
prezentei hotariri se negociaza intre unitatea executanta si beneficiar.
Art.5. - Prevederile prezentei hotariri se aplica la toate documentatiile obiectivelor de
investitii si de reparatiipentru volumul de lucrari care se executa dupa data de 1 ianuarie 1990.
Art.6. - Orice dispozitii contrare prezentei hotariri nu se aplica.
PRIM MINISTRU Petre Roman
Bucuresti, 27.IV.1990
Nr. 449
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
EXTRAS din programul pentru aplicarea Hotaririi Guvernului nr. 449/27 aprilie 1990
- Actualizarea preturilor de deviz pentru materiale, manopera si utilaje
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- Elaboratori indicatoare de deviz
- M.C. C.O.C.C. 31.05.1990
- Modificarea normativului P91 - 83
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- INOFRC 20.05.1990
- Elaborarea programelor pentru recalcularea devizelor
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- M.C. C.O.C.C. 05.06.1990
- Determinarea restului de executat la 1 ianuarie 1990,
pe articole de deviz (pe suport magnetic)
Responsabili: - Unitatile de executie 05.06.1990
- Difuzarea bibliotecii de programe, cuprinzind fisierele normative
si programele de recalculatre a devizelor pe categorii de lucrari
Responsabili: - M.C. C.O.C.C. 15.06.1990
- Recalcularea propriu-zisa a devizelor pe categorii de lucrari si obiective
Responsabili: - Unitatile de executie
- M.C. C.O.C.C.
- Oficiile si centrle de calcul 25.06.1990
- Negocierea valorilor recalculate intre unitatea executanta si beneficiari
Responsabili: - Unitatile de executie 30.06.1990
- Elaborarea si difuzarea coeficientilor de recalculare pentru documentatiile
in faza PE
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- Unitati de proiectare
- M.C. C.O.C.C. 25.06.1990
- Elaborare devize generale
Responsabili: - Unitati de proiectare 10.07.1990
- Aprobarea devizelor generale de catre titularii de investitii
Responsabili: - Unitati de proiectare
- Beneficiari 15.07.1990
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI
Str. Gutenberg nr. 3 bis, sector 5
Nr. 2945 din 17 mai 1990
Catre
Anexat va transmitem va transmitem Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 449 din 27.04.1990
impreuna cu extrasul din programul Ministerului Constructiilor, privind unele modificari si
completari ale reglementarilor in vigoare referitoare la intocmirea devizelor din activitatea
de investitii.
De asemeni, va transitem programul concret intocmita de Intreprinderea "Metroul" Bucuresti
cu "Masurile ce urmeaza a se lua in acest sens pentru punerea in aplicare a Hotaririi Guvernului
Romaniei nr.449/1990, respectiv recalcularea devizelor (partilor din deviz) aferente lucrarilor
ramase de executat la 01.01.1990 si a devizelor generale ale Magistralelor de metrou corespunzator
preturilor, tarifelor si a retelelor de salarizare in vigoare.
Va rugam a lua masuri urgente impreuna cu actorii mentionati din I.M.B. de realizare in
termenele prevazute a lucrarilor ce va revin in cadrul acestei sectiuni pentru a se putea asigura
decontarea, in continuare, a lucrarilor executate.
Va multumim,
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT ing. Pustelniac Marcel
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
SE APROBA, DIRECTOR GENERAL ADJUNCT Ing. Pustelniac Marcel
SE APROBA, DIRECTOR TEHNIC Ing. Florea Zaharia
Masuri pentru aplicare Hotaririi Guvernului nr.449/27.04.1990
privind unele modificari referitoare la intocmirea devizelor
in activitatea de investitii (recalcularea devizelor ramase
de executat la 01.01.1990 si a devizelor generale corespunzator
preturilor, tarifelor si a retelelor de salarizare in vigoare)
A. Determinarea situatiilor cumulative de plata (S.C.P.) la 31.12.1989 si a restului
de executat (R.D.E.) la 01.01.1990
1. Dirigintii impreuna cu execuantii identifica, pentru fiecare magistrala in parte,
devizele analitice cu rest de executat la 01.01.1990 si intocmesc tabelul nr.1. Termen esalonat pina
la 25.05.1990.
2. Pe baza tabelului nr.1 Oficul de calcul al IMB va elabora si furniza devizele (in doua exemplare
pe pagini de imprimanta). Termen 30.05.1990.
3. Pe primul exemplar (SCP) dirigintii inscriu cu culoare distincta deasupra cantitatilor totale,
cantitatile executate din fiecare articol de deviz in parte cumulat pina la 31.12.1989.
Pe al doilea exemplar (RDE) in acelasi mod se inscriu cantitatile ramase de executat la 01.01.1990
din fiecare articol de deviz. Termen 05.06.1990.
4. Atelierul economic intocmeste pe calculator, prin oficiul de calcul IMB, SCP si RDE conform datelor
inscrise la punctul 3. Termen 14.06.1990.
5. Datele obtinute la pct.4. se verifica de catre beneficiar, corelat cu devizele initiale, intocmidu-se
tabelul nr. 2.
NOTA: Pentru corelare, verificare si identificare, numerele de deviz pentru SCP si RDE vor diferi doar
prin literele P sau E inscrise intr-unul din cele patru caractere.
In identificarea SCP si RDE se vor trece si numerele devizelor de baza.
B. Determinarea devizelor neatacate la 01.01.1990
1. Oficul de calcul al IMB va intocmi rapoarte pe fiecare magistrala care vor cuprinde in mod obligatoriu:
- numarul devizului
- denumirea devizului
- valoarea devizului
In aceste rapoarte vor fi cuprinse devize neatacate elaborate inainte de 01.01.1990 conform listelor ce vor
fi transmise pina la 25.05.1990 de catre beneficiar si executanti (tabelul nr.3), precum si toate devizele
elaborate dupa 1990 transmise de atelierul economic.
2. Datele din aceste rapoarte se vor verifica de proiectanti si beneficiar pentru a elimina eventualele
erori. Termen 25.06.1990.
3. Aceste rapoarte vor constitui suportul pentru determinarea devizelor care urmeaza sa fie calculate automat
cu calculatorul.
C. Recalcularea propriu-zisa a devizelor pe categorii de lucrari
1. Conform datelor obtinuta la capitolele A si B, Oficiul de calcul al IMB va efectua recalcularea restului de
executat (RDE) si a devizelor stabilite la B1, automat, cu ajutorul bibliotecii de programe cuprinzind fisierele
normative si programele de recalculare puse la dispozitie de M.C. - C.O.C.C.pina la 15.06.1990. Termen 20.06.1990.
2. Dupa verificarea si semnarea de beneficiar si executanti a SCP si RDE recalculate (cap.A) si dupa
recalcularea si semnarea de catre proiectanti a devizelor neatacate (cap.B) devizele de baza se vor anula de la
finantare urmind a in locul lor sa se introduca aceste devize recalculate (prin grija sefilor de proiecte si a
Serviciului plan dezvoltare investitii). Termen 25.06.1990.
3. Recalcularea se va realiza prin sefii de proiecte ai magistralelor de metrou impreuna cu Serviciul plan
dezvoltare investitii.
Raspund de aducerea la indeplinire a programului prezentat mai sus:
Ing. Gheorghe Bujor - Sef proiect Magistrala II
Arh. Costinescu Dan - Sef proiect Racorduri
Ing. Marinescu Marin - Sef proiect Magistrala I si Tronson de legatura
Ec. Ciru Dumitrescu - Sef Serviciu plan dezvoltare investitii
Ec. Angelescu George - Sef Birou investitii
Ing. Szocs Alexandru - Serviciul Programare
Mat. Badut Gheorghe - Sef Oficiul de calcul
Ing. Stefanescu Alexandru - Sef Atelier economic
Ing. Coroiu Emil - Sef Sectie 1 proiectare
Ing. Dordea Voicu - Sef Sectie 2 proiectare
Ing. Sandu Petrachi - Sef Sectie 3 proiectare
Ing. Calinescu Sorin - Sectie 1 proiectare
Ing. Ganea R. - Sectie 1 proiectare
Ing. Rusu Mihai - Sectie 2 proiectare
Ing. Uta Viorel - Sectie 2 proiectare
Ing. Rozorea Gheorghe - Sectie 3 proiectare
Ing. Carp Valentin - Sectie 3 proiectare
Ing. Stoica Trandafir - Sectie 3 proiectare
Ing. Diaconescu Radu - Sectie 3 proiectare
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
TABEL Nr.1 cu devizele din care au ramas sume nedecontate la 01.01.1990 mai mari de 1.000 lei
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Valoare Realizat de Rest de Observatii
crt. pro- deviz deviz avizata admisa la la inceputul executat
iect decontare lucrarilor (RDE)
(SCP)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Separat pe Mag. 1,2,3 T.L. si Racorduri
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
TABEL Nr.2 situatia devizelor cu rest de executat la 01.01.1990 mai mari de 1.000 lei si a
valorilor rezultate in urma intocmirii extraselor de deviz (pe calculator)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Nr. Valoare Nr. Valoare Observatii
crt. proiect deviz deviz avizata SCP SCP RDE RDE
-------------------------------------------------------------------------------------------
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
TABEL Nr.3 cu devize eliberate pina la 31.12.1989 si din care nu s-a decontat nimic pina la 31.12.1989
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Valoare admisa Observatii
crt. proiect deviz deviz avizata la decontare
------------------------------------------------------------------------------------------------------
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
ROMANIA
CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE
DECRET privind trecerea subordinea directa a Ministerului,
desfiintarea si schimbarea sediului unor unitati
CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE decreteaza:
Art.1. - Pe data de 1 ianuarie 1990 Intreprinderea "Metroul" Bucuresti trece in subordinea
directa a Ministerului Transporturilor.
Directorul General al Intreprinderii "Metroul" Bucuresti se numeste prin ordin al ministrului
transporturilor si este retribuit conform reglementarilor legale prevazute pentru aceasta functie
la centralele industriale de grad special, grupa I de ramuri.
Art.2. - Sediul, precum si modul de organizare si functionare ale departamentului transporturilor
navale din cadrul Ministerului Transporturilor se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
Art.3. - Pe data de 1 ianuarie 1990, Serviciul transporturi speciale din subordinea Ministerului
Transporturilor se desfiinteaza.
Personalul devenit disponibil va fi redistribuit in cadrul Departamentului cailor ferate.
Art.4. - Cladirea in care se afla sediul Ministerului Transporturilor din municipiul Bucuresti,
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, trece din administrarea Intreprinderii pentru administrarea
cladirilor din subordinea Oficiului Economic Central "Carpati" in administrarea Ministerului
Transporturilor, cu toate activitatile auxiliare, bunurile, personalul, fondul de retribuire si
celelalte sectiuni ale planurilor de venituri si cheltuieli, aferente.
Art.5. - Personalul transferat in interesul serviciului sau trecut in aceleasi unitati in functie
cu niveluri de retribuire mai mici, precum si personalul devenit disponibil, ca urmare a aplicarii
prevederilor prezentului decret, are dreptul, timp de 3 luni de la data transferarii sau trecerii in
asemenea functii, la retriutia tarifara avuta, si, dupa caz, la indemnizatia de conducere.
Art.6. - Decretul nr.15/1975 privind infiintarea Intreprinderii "Metroul" Bucuresti, cu modificarile
ulterioare, se modifica potrivit prevederilor prezentului decret, iar Decretul nr.341/1986 de abroga.
PRESEDINTELE FRONTULUI SALVARII NATIONALE Ion Iliescu
Bucuresti, 18 ianuarie 1990
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
ROMANIA
MINISTERUL CONSTRUCTIILOR
Cabinetul Ministrului Adjunct
Nr.145 din 04.05.1990
Catre,
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
Dir.ing. Costin Georgian
Anexat va inaintam Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 449/27.04.1990 privind unele modificari si
competari ale reglemetarilor in vigoare, referitoare la intocmirea devizelor in activitati de investitii
si reparatii precum si extrasul din programul de aplicarea a acestora.
Va rugam a lua masurile care va revin, pentru repectarea termenelor din programul anexat.
ADJUNCT AL MINSTRULUI
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind unele modificari si completariale reglemetarilor in
vigoare, referitoare la intocmirea devizelor in activitatea
de investitii si reparatii
GUVERNUL ROMANIEI hotareste:
Art.1. - In documentatiile ecoomice al e obiectivelor de investitii si reparatii se vor
introduce preturile si tarifele legale, pentru materialele, utilajele, echipamentele si respectiv
seviciile prevazute in documentatiile tehnice, precum si retelele de salarizare in vigoare.
In cazul in care in perioada executiei lucrarilor se aproba potrivit competentelor legale
noi preturi, noi tarife sau noi retele de salarizare, acestea se vor introduce in documentatia
lucrarilor ramase de executat, la data aprobarii lor.
Art.2. - Se aproba structura si continutul devizului general pentru obiectivele de constructii,
conform anexei la prezenta hotarire.
Art.3 - Ministerul Constructiilor va introduce modificarile din prezenta hotarire in Normativul
de ramura privind intocmirea devizelor de executie si va elabora norme privind modul de recalculare a
devizelor pe categorii de lucrari, a devizelor pe obiecte si a devizelor generale, in termen de 30 de
zile de la aprobarea prezentei hotariri.
Art.4. - Influentele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei hotariri se vor aproba de
catre titularii de investitii pina la data de 30 iunie 1990, stabilindu-se in acelasi timp masuri
pentru incadrarea in volumul total de investitii aprobat pentru anul 1990.
Valorile de deviz ale lucrarilor de investitii si de reparatii determinate potrivt prevederilor
prezentei hotariri se negociaza intre unitatea executanta si beneficiar.
Art.5. - Prevederile prezentei hotariri se aplica la toate documentatiile obiectivelor de
investitii si de reparatiipentru volumul de lucrari care se executa dupa data de 1 ianuarie 1990.
Art.6. - Orice dispozitii contrare prezentei hotariri nu se aplica.
PRIM MINISTRU Petre Roman
Bucuresti, 27.IV.1990
Nr. 449
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
EXTRAS din programul pentru aplicarea Hotaririi Guvernului nr. 449/27 aprilie 1990
- Actualizarea preturilor de deviz pentru materiale, manopera si utilaje
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- Elaboratori indicatoare de deviz
- M.C. C.O.C.C. 31.05.1990
- Modificarea normativului P91 - 83
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- INOFRC 20.05.1990
- Elaborarea programelor pentru recalcularea devizelor
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- M.C. C.O.C.C. 05.06.1990
- Determinarea restului de executat la 1 ianuarie 1990,
pe articole de deviz (pe suport magnetic)
Responsabili: - Unitatile de executie 05.06.1990
- Difuzarea bibliotecii de programe, cuprinzind fisierele normative
si programele de recalculatre a devizelor pe categorii de lucrari
Responsabili: - M.C. C.O.C.C. 15.06.1990
- Recalcularea propriu-zisa a devizelor pe categorii de lucrari si obiective
Responsabili: - Unitatile de executie
- M.C. C.O.C.C.
- Oficiile si centrle de calcul 25.06.1990
- Negocierea valorilor recalculate intre unitatea executanta si beneficiari
Responsabili: - Unitatile de executie 30.06.1990
- Elaborarea si difuzarea coeficientilor de recalculare pentru documentatiile
in faza PE
Responsabili: - M.C. D.C.S.R.C.
- Unitati de proiectare
- M.C. C.O.C.C. 25.06.1990
- Elaborare devize generale
Responsabili: - Unitati de proiectare 10.07.1990
- Aprobarea devizelor generale de catre titularii de investitii
Responsabili: - Unitati de proiectare
- Beneficiari 15.07.1990
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI
Str. Gutenberg nr. 3 bis, sector 5
Nr. 2945 din 17 mai 1990
Catre
Anexat va transmitem va transmitem Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 449 din 27.04.1990
impreuna cu extrasul din programul Ministerului Constructiilor, privind unele modificari si
completari ale reglementarilor in vigoare referitoare la intocmirea devizelor din activitatea
de investitii.
De asemeni, va transitem programul concret intocmita de Intreprinderea "Metroul" Bucuresti
cu "Masurile ce urmeaza a se lua in acest sens pentru punerea in aplicare a Hotaririi Guvernului
Romaniei nr.449/1990, respectiv recalcularea devizelor (partilor din deviz) aferente lucrarilor
ramase de executat la 01.01.1990 si a devizelor generale ale Magistralelor de metrou corespunzator
preturilor, tarifelor si a retelelor de salarizare in vigoare.
Va rugam a lua masuri urgente impreuna cu actorii mentionati din I.M.B. de realizare in
termenele prevazute a lucrarilor ce va revin in cadrul acestei sectiuni pentru a se putea asigura
decontarea, in continuare, a lucrarilor executate.
Va multumim,
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT ing. Pustelniac Marcel
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
SE APROBA, DIRECTOR GENERAL ADJUNCT Ing. Pustelniac Marcel
SE APROBA, DIRECTOR TEHNIC Ing. Florea Zaharia
Masuri pentru aplicare Hotaririi Guvernului nr.449/27.04.1990
privind unele modificari referitoare la intocmirea devizelor
in activitatea de investitii (recalcularea devizelor ramase
de executat la 01.01.1990 si a devizelor generale corespunzator
preturilor, tarifelor si a retelelor de salarizare in vigoare)
A. Determinarea situatiilor cumulative de plata (S.C.P.) la 31.12.1989 si a restului
de executat (R.D.E.) la 01.01.1990
1. Dirigintii impreuna cu execuantii identifica, pentru fiecare magistrala in parte,
devizele analitice cu rest de executat la 01.01.1990 si intocmesc tabelul nr.1. Termen esalonat pina
la 25.05.1990.
2. Pe baza tabelului nr.1 Oficul de calcul al IMB va elabora si furniza devizele (in doua exemplare
pe pagini de imprimanta). Termen 30.05.1990.
3. Pe primul exemplar (SCP) dirigintii inscriu cu culoare distincta deasupra cantitatilor totale,
cantitatile executate din fiecare articol de deviz in parte cumulat pina la 31.12.1989.
Pe al doilea exemplar (RDE) in acelasi mod se inscriu cantitatile ramase de executat la 01.01.1990
din fiecare articol de deviz. Termen 05.06.1990.
4. Atelierul economic intocmeste pe calculator, prin oficiul de calcul IMB, SCP si RDE conform datelor
inscrise la punctul 3. Termen 14.06.1990.
5. Datele obtinute la pct.4. se verifica de catre beneficiar, corelat cu devizele initiale, intocmidu-se
tabelul nr. 2.
NOTA: Pentru corelare, verificare si identificare, numerele de deviz pentru SCP si RDE vor diferi doar
prin literele P sau E inscrise intr-unul din cele patru caractere.
In identificarea SCP si RDE se vor trece si numerele devizelor de baza.
B. Determinarea devizelor neatacate la 01.01.1990
1. Oficul de calcul al IMB va intocmi rapoarte pe fiecare magistrala care vor cuprinde in mod obligatoriu:
- numarul devizului
- denumirea devizului
- valoarea devizului
In aceste rapoarte vor fi cuprinse devize neatacate elaborate inainte de 01.01.1990 conform listelor ce vor
fi transmise pina la 25.05.1990 de catre beneficiar si executanti (tabelul nr.3), precum si toate devizele
elaborate dupa 1990 transmise de atelierul economic.
2. Datele din aceste rapoarte se vor verifica de proiectanti si beneficiar pentru a elimina eventualele
erori. Termen 25.06.1990.
3. Aceste rapoarte vor constitui suportul pentru determinarea devizelor care urmeaza sa fie calculate automat
cu calculatorul.
C. Recalcularea propriu-zisa a devizelor pe categorii de lucrari
1. Conform datelor obtinuta la capitolele A si B, Oficiul de calcul al IMB va efectua recalcularea restului de
executat (RDE) si a devizelor stabilite la B1, automat, cu ajutorul bibliotecii de programe cuprinzind fisierele
normative si programele de recalculare puse la dispozitie de M.C. - C.O.C.C.pina la 15.06.1990. Termen 20.06.1990.
2. Dupa verificarea si semnarea de beneficiar si executanti a SCP si RDE recalculate (cap.A) si dupa
recalcularea si semnarea de catre proiectanti a devizelor neatacate (cap.B) devizele de baza se vor anula de la
finantare urmind a in locul lor sa se introduca aceste devize recalculate (prin grija sefilor de proiecte si a
Serviciului plan dezvoltare investitii). Termen 25.06.1990.
3. Recalcularea se va realiza prin sefii de proiecte ai magistralelor de metrou impreuna cu Serviciul plan
dezvoltare investitii.
Raspund de aducerea la indeplinire a programului prezentat mai sus:
Ing. Gheorghe Bujor - Sef proiect Magistrala II
Arh. Costinescu Dan - Sef proiect Racorduri
Ing. Marinescu Marin - Sef proiect Magistrala I si Tronson de legatura
Ec. Ciru Dumitrescu - Sef Serviciu plan dezvoltare investitii
Ec. Angelescu George - Sef Birou investitii
Ing. Szocs Alexandru - Serviciul Programare
Mat. Badut Gheorghe - Sef Oficiul de calcul
Ing. Stefanescu Alexandru - Sef Atelier economic
Ing. Coroiu Emil - Sef Sectie 1 proiectare
Ing. Dordea Voicu - Sef Sectie 2 proiectare
Ing. Sandu Petrachi - Sef Sectie 3 proiectare
Ing. Calinescu Sorin - Sectie 1 proiectare
Ing. Ganea R. - Sectie 1 proiectare
Ing. Rusu Mihai - Sectie 2 proiectare
Ing. Uta Viorel - Sectie 2 proiectare
Ing. Rozorea Gheorghe - Sectie 3 proiectare
Ing. Carp Valentin - Sectie 3 proiectare
Ing. Stoica Trandafir - Sectie 3 proiectare
Ing. Diaconescu Radu - Sectie 3 proiectare
Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
TABEL Nr.1 cu devizele din care au ramas sume nedecontate la 01.01.1990 mai mari de 1.000 lei
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Valoare Realizat de Rest de Observatii
crt. pro- deviz deviz avizata admisa la la inceputul executat
iect decontare lucrarilor (RDE)
(SCP)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Separat pe Mag. 1,2,3 T.L. si Racorduri
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
TABEL Nr.2 situatia devizelor cu rest de executat la 01.01.1990 mai mari de 1.000 lei si a
valorilor rezultate in urma intocmirii extraselor de deviz (pe calculator)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Nr. Valoare Nr. Valoare Observatii
crt. proiect deviz deviz avizata SCP SCP RDE RDE
-------------------------------------------------------------------------------------------
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
TABEL Nr.3 cu devize eliberate pina la 31.12.1989 si din care nu s-a decontat nimic pina la 31.12.1989
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nr. Nr. Denumire Valoare Valoare admisa Observatii
crt. proiect deviz deviz avizata la decontare
------------------------------------------------------------------------------------------------------
INTOCMIT CONSTRUCTOR,
VERIFICAT BENEFICIAR,
📖 Pagination options