Topic: Metrou File de Poveste
776 posts, 291317 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
shoppy
George, toata tara asta e marturie la ce se intampla daca iei un ucenic de cizmar semianalfabet si ii zici ca e intaiul arhitect la tarii, a se vedea ce s-a intamplat pe GdN - Victoriei, au demolat aia 5 case si cand sa o demoleze pe ultima a venit tovarasu c-o falca-n cer si una-n pamant "ce ba ati innebunit voi demolati tot Bucurestiu !? !? !? !? !", si a ramas ultima casa rezultand tunelul cu o curba la limita razei de inscriere a IVA, curba unde se merge incet si fluiera rotile de te asurzeste.
In tarile civilizate e o vorba "constructia unui drum dureaza 3 ani: 2 ani se fac hartiile si 1 an se face lucrarea", la noi se intampla ce se intampla deoarece toate lucrarile sunt defapt plata datoriilor politice pentru oamenii care au bagat sute de mii de euro in campania electorala, de aceea mai intai se trimite escavatorul se sape groapa si dupaia ne mai gandim si la hartii.
Dar ne indepartam, mai bine sa ii lasam pe baieti ca fac o treaba extraordinara.
George, toata tara asta e marturie la ce se intampla daca iei un ucenic de cizmar semianalfabet si ii zici ca e intaiul arhitect la tarii, a se vedea ce s-a intamplat pe GdN - Victoriei, au demolat aia 5 case si cand sa o demoleze pe ultima a venit tovarasu c-o falca-n cer si una-n pamant "ce ba ati innebunit voi demolati tot Bucurestiu !? !? !? !? !", si a ramas ultima casa rezultand tunelul cu o curba la limita razei de inscriere a IVA, curba unde se merge incet si fluiera rotile de te asurzeste.
In tarile civilizate e o vorba "constructia unui drum dureaza 3 ani: 2 ani se fac hartiile si 1 an se face lucrarea", la noi se intampla ce se intampla deoarece toate lucrarile sunt defapt plata datoriilor politice pentru oamenii care au bagat sute de mii de euro in campania electorala, de aceea mai intai se trimite escavatorul se sape groapa si dupaia ne mai gandim si la hartii.
Dar ne indepartam, mai bine sa ii lasam pe baieti ca fac o treaba extraordinara.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Daca ai fi urmarit discutiile de aici si de pe alte forumuri ai fi vazut ca nu este nimic nou, , nu este o ramificatie, este chiar portiunea GdN-Victoriei din traseul fostei M3 Gdn-Pantelimon. El a si fost executat pe jumatate, adica intre GdN si Basarab si exista si astazi. Ceausescu a schimbat din mers proiectul, ceea ce provocat o intraziere de cca 1 an la darea in exploatare a tronsului Crangasi-GdN de pe M1 de care acea portiune a M3 era "intim legata". Ca o consecinta statia GdN s-a transformat "peste noapte" din statie terminus pentru 3 magistrale intr-o banala statie de tranzit ("normala"), cu consecintele pe care le-a spus shoppy (acea curba "din scurt").
Sa schimbi un proiect deja aprobat si executat intr-o anumita proportie denota, intr-adevar, ca ceea ce transmitea "carmaciul sef" se executa fara a se tine cont de consecinte...Nimeni nu avea curajul sa-i spuna ca nu este bine ...
Alt aspect interesant ...Daca ai fost atent la ce a postat Dominatrix la pag 6 (in data de 05 mai), statia Universitatii era amplasata in 22 iunie 1985 pana in str Batistei (se precizeaza clar ca nu in fata Teatrului National si a Hotelului Intercontinental) , dupa care la cateva zile (cca 2 saptamani) se schimba amplasamentul si era mutata in fata Teatrului NationaL
O perioada tulbure pentru metrou acei ani 1985-1987..
George wrote:
Interesant e si ca la un moment dat a existat varianta ramificatiei la Basarab catre Piata Victoriei, pe sub Bd. Titulescu.
Daca ai fi urmarit discutiile de aici si de pe alte forumuri ai fi vazut ca nu este nimic nou, , nu este o ramificatie, este chiar portiunea GdN-Victoriei din traseul fostei M3 Gdn-Pantelimon. El a si fost executat pe jumatate, adica intre GdN si Basarab si exista si astazi. Ceausescu a schimbat din mers proiectul, ceea ce provocat o intraziere de cca 1 an la darea in exploatare a tronsului Crangasi-GdN de pe M1 de care acea portiune a M3 era "intim legata". Ca o consecinta statia GdN s-a transformat "peste noapte" din statie terminus pentru 3 magistrale intr-o banala statie de tranzit ("normala"), cu consecintele pe care le-a spus shoppy (acea curba "din scurt").
Sa schimbi un proiect deja aprobat si executat intr-o anumita proportie denota, intr-adevar, ca ceea ce transmitea "carmaciul sef" se executa fara a se tine cont de consecinte...Nimeni nu avea curajul sa-i spuna ca nu este bine ...
Alt aspect interesant ...Daca ai fost atent la ce a postat Dominatrix la pag 6 (in data de 05 mai), statia Universitatii era amplasata in 22 iunie 1985 pana in str Batistei (se precizeaza clar ca nu in fata Teatrului National si a Hotelului Intercontinental) , dupa care la cateva zile (cca 2 saptamani) se schimba amplasamentul si era mutata in fata Teatrului NationaL
O perioada tulbure pentru metrou acei ani 1985-1987..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
C. Indicatorii tehnico – economici
a. Indicatorii specifici investitiei
1. Valoarea totala a investitiei : 4.000.000. mii lei
din care :
- constructii montaj : 3.400.000 mii lei
- utilaje de montaj : 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj : 41.195 mii lei
2. Capacitatile noii investitii
- lungimea traseului construit cu 2 sensuri de circulatie : 9,04 km
- numar de statii : 6 buc
- capacitatea maxima capabila : 50.000 calatori / ora / sens
- viteza comerciala : 36 km / h
3. Investitia speciala : 442,5 mil lei / km
4. Gradul de ocupare a terenului ( la constructii subterane ) 85 %
5. Durata de realizare a investitiei de la inceperea lucrarilor si pana la punerea in functiune a intregului obiectiv : 30 luni
6. Volumul total al importurilor de utilaje, echipamente si aparatura : 60.140 mii lei
din care : devize convertibile3.880 mii ruble
cliring tari socialiste : 60.140 mii lei
Indicatori tehnico – economici ai investitiei dupa punerea in functiune
1. Valoarea anuala a prestatiei : 76.630 mii lei
2. Cheltuieli totale de productie : 136.770 mii lei
1785,0 lei / 1000 lei prestatie
din care : cheltuieli materiale : 98.859 mii lei
din acestea : energie : 19.619 mii lei 256,0 lei / 1000 lei
cheltuieli cu munca vie : 37.911 mii lei 494,8 lei / 1000 lei
din care
retributii : 28.719 mii lei 374,8 lei / 1000 lei
impozit pe fondul de retribuire : 4.882 mii lei 63,7 lei / 1000 lei
contributii pentru asigurari sociale : 4.310 mii lei 56,3 lei / 1000 lei
3. Consumul anual de energie electrica : 34,0 mil KVh
4. Normativ de consum de energie electrica : 5, 69 kWh / r.e.m.k.
Stimati useri, asa scrie, m-am uitat foarte, foarte atent si scrie clar cand KVh cand KWh,
Sau poate consumul se contorizeaza in V si normativul era in W ?? Habar n-am nu ma pricep deloc
5. Durata
- de efectuare a probelor tehnologice : 1,5 luni
- de la punerea in functiune pana la atingerea principalilor indicatori tehnico – economici : 36 luni
7. Personalul muncitor : total : 846
- din care :
muncitori direct productivi : 680
muncitori indirect productivi si de deservire : 32
personal tehnico – productiv : 90
personal de administratie : 36
personal de deservire generala : 8
8. Coeficientul de schimburi : 0,506
9.Productivitatea anuala pe om al muncii valorica : 90.579 lei.
c. Indicatori pentru activitatea de constructii montaj si structura cheltuielilor
1. Valoarea totala a investitiei : 4.000.000 mii lei
din care : constructii montaj : 3.400.000 mii lei
din care : constructii propriuzise : 3.355.825 mii lei
- utilaje cu montaj : 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj : 41.195 mii lei
2. Ponderea lucrarilor de constructii montaj : 85 %
- ponderrea constructiilor propriuzise : 84 %
3. Productivitatea muncii :
- valorica 401 mii lei / persoana / an
- fizica : 2.423.000 o.ora / km asa scrie in text, ce o insemna ?
4. Pret de productie (deviz) total : 3.400.000 mii lei
5. Beneficii total : 162.000 mii lei
6. Cheltuieli total : 3,238.000 mii lei
- din care : cheltuieli cu munca vie : 648.000 mii lei
- cheltuieli materiale : 2.590.000 mii lei
7. Cheltuieli de ciment total – inclusiv prefabricate : 189,8 mii tone
8. Normativ de consum ciment / km : 21.000 tone
9. Consum de metal – total – inclusiv prefabricate : 39,5 mii tone
10. Normativ de consum de metal / km : 4.370 mii tone
11. Consum combustibil – total : 21,42 mii t.c.c.
12. Normativ de combustibil conventional : 6,3 t.c.c./ 1 mil lei productie C + M
13. Consum de Energie Electrica : 71,40 mil kVh
14. Normativ de consum de energie electrica : 21,0 mii kWh / 1mil productie C + M
15. Consum de cabluri – total : 586 tone
Din care : cabluri de cupru : 222 tone
16. Normativ de consum de cabluri / km : 64,8 to / km
Din care cabluri de cupru : 24,6 to / km
Proiectul de executie se va prezenta spre aprobare in 30 zile de la aprobarea Notei de Comanda.
Anexa la Decretul Consiliului de Stat nr : 164 / 26 VI 1987
Pentru conformitate : ing Gh. Bujor ss indescifrabil
C. Indicatorii tehnico – economici
a. Indicatorii specifici investitiei
1. Valoarea totala a investitiei : 4.000.000. mii lei
din care :
- constructii montaj : 3.400.000 mii lei
- utilaje de montaj : 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj : 41.195 mii lei
2. Capacitatile noii investitii
- lungimea traseului construit cu 2 sensuri de circulatie : 9,04 km
- numar de statii : 6 buc
- capacitatea maxima capabila : 50.000 calatori / ora / sens
- viteza comerciala : 36 km / h
3. Investitia speciala : 442,5 mil lei / km
4. Gradul de ocupare a terenului ( la constructii subterane ) 85 %
5. Durata de realizare a investitiei de la inceperea lucrarilor si pana la punerea in functiune a intregului obiectiv : 30 luni
6. Volumul total al importurilor de utilaje, echipamente si aparatura : 60.140 mii lei
din care : devize convertibile3.880 mii ruble
cliring tari socialiste : 60.140 mii lei
Indicatori tehnico – economici ai investitiei dupa punerea in functiune
1. Valoarea anuala a prestatiei : 76.630 mii lei
2. Cheltuieli totale de productie : 136.770 mii lei
1785,0 lei / 1000 lei prestatie
din care : cheltuieli materiale : 98.859 mii lei
din acestea : energie : 19.619 mii lei 256,0 lei / 1000 lei
cheltuieli cu munca vie : 37.911 mii lei 494,8 lei / 1000 lei
din care
retributii : 28.719 mii lei 374,8 lei / 1000 lei
impozit pe fondul de retribuire : 4.882 mii lei 63,7 lei / 1000 lei
contributii pentru asigurari sociale : 4.310 mii lei 56,3 lei / 1000 lei
3. Consumul anual de energie electrica : 34,0 mil KVh
4. Normativ de consum de energie electrica : 5, 69 kWh / r.e.m.k.
Stimati useri, asa scrie, m-am uitat foarte, foarte atent si scrie clar cand KVh cand KWh,
Sau poate consumul se contorizeaza in V si normativul era in W ?? Habar n-am nu ma pricep deloc
5. Durata
- de efectuare a probelor tehnologice : 1,5 luni
- de la punerea in functiune pana la atingerea principalilor indicatori tehnico – economici : 36 luni
7. Personalul muncitor : total : 846
- din care :
muncitori direct productivi : 680
muncitori indirect productivi si de deservire : 32
personal tehnico – productiv : 90
personal de administratie : 36
personal de deservire generala : 8
8. Coeficientul de schimburi : 0,506
9.Productivitatea anuala pe om al muncii valorica : 90.579 lei.
c. Indicatori pentru activitatea de constructii montaj si structura cheltuielilor
1. Valoarea totala a investitiei : 4.000.000 mii lei
din care : constructii montaj : 3.400.000 mii lei
din care : constructii propriuzise : 3.355.825 mii lei
- utilaje cu montaj : 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj : 41.195 mii lei
2. Ponderea lucrarilor de constructii montaj : 85 %
- ponderrea constructiilor propriuzise : 84 %
3. Productivitatea muncii :
- valorica 401 mii lei / persoana / an
- fizica : 2.423.000 o.ora / km asa scrie in text, ce o insemna ?
4. Pret de productie (deviz) total : 3.400.000 mii lei
5. Beneficii total : 162.000 mii lei
6. Cheltuieli total : 3,238.000 mii lei
- din care : cheltuieli cu munca vie : 648.000 mii lei
- cheltuieli materiale : 2.590.000 mii lei
7. Cheltuieli de ciment total – inclusiv prefabricate : 189,8 mii tone
8. Normativ de consum ciment / km : 21.000 tone
9. Consum de metal – total – inclusiv prefabricate : 39,5 mii tone
10. Normativ de consum de metal / km : 4.370 mii tone
11. Consum combustibil – total : 21,42 mii t.c.c.
12. Normativ de combustibil conventional : 6,3 t.c.c./ 1 mil lei productie C + M
13. Consum de Energie Electrica : 71,40 mil kVh
14. Normativ de consum de energie electrica : 21,0 mii kWh / 1mil productie C + M
15. Consum de cabluri – total : 586 tone
Din care : cabluri de cupru : 222 tone
16. Normativ de consum de cabluri / km : 64,8 to / km
Din care cabluri de cupru : 24,6 to / km
Proiectul de executie se va prezenta spre aprobare in 30 zile de la aprobarea Notei de Comanda.
Anexa la Decretul Consiliului de Stat nr : 164 / 26 VI 1987
Pentru conformitate : ing Gh. Bujor ss indescifrabil
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Dominatrix
andrei11 wrote:E o greseala. Trebuia sa fie KWh peste tot! Cum sa inregistrezi consumul in Volti (V)?
Stimati useri, asa scrie, m-am uitat foarte, foarte atent si scrie clar cand KVh cand KWh,
Sau poate consumul se contorizeaza in V si normativul era in W ??
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
1.jpg (14.99 KB; downloaded 4213 times)
2.jpg (19.2 KB; downloaded 4215 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Scurt comentariu
Atentie, sa nu cadem intr-o capcana ! Ceea ce prezentam noi aici sunt documente interne de Partid - deci politice. Asta nu inseamna ca intr-un apartament de bloc nu se trasau noi magistrale care le numim noi acum M 5, M 6, M 7 - inelara, sau care vor fi aparut ( Chiar si statia GdN 2 presupune continuarea racordului Bucurestii Noi sau amorsa de la Eroii Revolutiei inseamna ceva.) Cine are ochi sa vada, creier sa rationeze si urechi sa auda.
Scurt comentariu
Atentie, sa nu cadem intr-o capcana ! Ceea ce prezentam noi aici sunt documente interne de Partid - deci politice. Asta nu inseamna ca intr-un apartament de bloc nu se trasau noi magistrale care le numim noi acum M 5, M 6, M 7 - inelara, sau care vor fi aparut ( Chiar si statia GdN 2 presupune continuarea racordului Bucurestii Noi sau amorsa de la Eroii Revolutiei inseamna ceva.) Cine are ochi sa vada, creier sa rationeze si urechi sa auda.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Cu Eroii Revolutiei ne-am lamurit, este vorba de racord din Rahova, nu pe Giurgiului cum ne-am fi asteptat (R2 de la pagina anterioara).
Cu GdN2 mie nu imi este deloc clar cand apare. Pana acum aici s-a vorbit numai de un racord (R5) pana la Basarab si punct. Se mentioneaza clar "pana la intersectia cu sos Nicolae Titulescu". Sa vedem urmatoarele documente, poate apar mentiuni despre GdN2.
Aceste multe racorduri ma duc cu gandul ca intr-adevar Ceausescu abandonase ideea unor magistrale lungi si prefera niste racorduri care sa aduca pasagerii din cartierele marginase catre liniile existente. Poate ca am descoperit ultima piesa a acestui "puzzle" din anii 1986-1988 la metrou.
Cred ca acesta este motivul pentru care a modificat traseul fostei M3 si "a inchis cercul" prelungind M1 cu fosta M3. Oamenii erau debarcati din racorduri si preluati de M2 si de M1, iar prelungirea M1 pana la D2 a avut rostul de a crea mai multe posibilitati de schimbare a magistralelor.
Cu Eroii Revolutiei ne-am lamurit, este vorba de racord din Rahova, nu pe Giurgiului cum ne-am fi asteptat (R2 de la pagina anterioara).
Cu GdN2 mie nu imi este deloc clar cand apare. Pana acum aici s-a vorbit numai de un racord (R5) pana la Basarab si punct. Se mentioneaza clar "pana la intersectia cu sos Nicolae Titulescu". Sa vedem urmatoarele documente, poate apar mentiuni despre GdN2.
Aceste multe racorduri ma duc cu gandul ca intr-adevar Ceausescu abandonase ideea unor magistrale lungi si prefera niste racorduri care sa aduca pasagerii din cartierele marginase catre liniile existente. Poate ca am descoperit ultima piesa a acestui "puzzle" din anii 1986-1988 la metrou.
Cred ca acesta este motivul pentru care a modificat traseul fostei M3 si "a inchis cercul" prelungind M1 cu fosta M3. Oamenii erau debarcati din racorduri si preluati de M2 si de M1, iar prelungirea M1 pana la D2 a avut rostul de a crea mai multe posibilitati de schimbare a magistralelor.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
shoppy
In volti (V) se masoara tensiunea curentului, adica aia care la priza e 220, puterea se masoara in W si e produsul dintre tensiune si intensitate (1W = 1V x 1A). Ori dactilografita nu avea W la masina de scris ori era planta la asa ceva si cel care a dat manuscrisul nu forma clar V si W ca sa se vada diferenta.
In volti (V) se masoara tensiunea curentului, adica aia care la priza e 220, puterea se masoara in W si e produsul dintre tensiune si intensitate (1W = 1V x 1A). Ori dactilografita nu avea W la masina de scris ori era planta la asa ceva si cel care a dat manuscrisul nu forma clar V si W ca sa se vada diferenta.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Off - Toate masinile de scris aveau tastatura pentru 'W'. Oricum nu putea sa scrie V pe un rand si dedesubt W. Si mai e intr-un loc acelasi lucru, intr-un rand V si imediat in randul de jos W
Off - Toate masinile de scris aveau tastatura pentru 'W'. Oricum nu putea sa scrie V pe un rand si dedesubt W. Si mai e intr-un loc acelasi lucru, intr-un rand V si imediat in randul de jos W
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Dr2005
Adică 230V (faza+nul) şi 400V (2 faze+nul), 220V cu 380V nu mai e de ani de zile. Bine... vara, când merg toate aparatele de aer condiţionat, toate frigiderele, toate cuptoarele cu microunde ş.a.m.d. coboară.
shoppy wrote:
In volti (V) se masoara tensiunea curentului, adica aia care la priza e 220,
Adică 230V (faza+nul) şi 400V (2 faze+nul), 220V cu 380V nu mai e de ani de zile. Bine... vara, când merg toate aparatele de aer condiţionat, toate frigiderele, toate cuptoarele cu microunde ş.a.m.d. coboară.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
DanCld
Alooo, domnu' inginer, ce facem aici ?? 380/400V e tensiunea dintre oricare 2 faze in sistemul trifazat! 220/230V e tensiunea dintre oricare faza si nul
Dr2005 wrote:
400V (2 faze+nul)
Alooo, domnu' inginer, ce facem aici ?? 380/400V e tensiunea dintre oricare 2 faze in sistemul trifazat! 220/230V e tensiunea dintre oricare faza si nul
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Daca se mai continua, rog adminul sau pe cos ca el se ocupa cu treburile astea sa mute discutia la Clubul 'Flacara Rosiatica' (inclusiv aceasta interventie a mea sa o stearga de tot ) si sa lasam 'Filele' neatinse sau cu comentarii strict la subiect.
Daca se mai continua, rog adminul sau pe cos ca el se ocupa cu treburile astea sa mute discutia la Clubul 'Flacara Rosiatica' (inclusiv aceasta interventie a mea sa o stearga de tot ) si sa lasam 'Filele' neatinse sau cu comentarii strict la subiect.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
iliutu
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
ANEXA NR. 2
UNELE MASURI PENTRU REALIZAREA OBIECTIVULUI DE INVESTITII
"MAGISTRALA 3 GARA DE NORD - DRISTOR 2"
1. Se aproba traseul Magistralei 3 de metrou Gara de Nord - Dristor 2, cu statiile Victoriei,
Stefan cel Mare, Obor, Iancului, Piata Muncii si Dristor 2, potrivit planurilor de ansamblu nr. 1-4
anexate.
2. Se aproba realizarea, in continuare, a statiei de intretinere si parcare rame in zona
lacului Pantelimon I, in executie conform Decretului nr.267/1985 si tunelul de legatura a acesteia
la Magistrala I, prin rebrusmentul statiei Republica.
3. In scopul realizarii obiectivului de investitii, prevazut la punctul 1., se expropiaza, se
trec in propietatea statului si se dau in administrarea directa a Intreprinderii Metroul Bucuresti,
terenuri in suprafata totala de 6210,73 mp, constructiile de suprafata desfasurata de 5987,87 mp,
precum si imprejmuirile in lungime de 472,8 m, situate in municipiul Bucuresti, identificate
potrivit planurilor de situatie nr. 5 si 6 anexate, proprietatea persoanelor prevazute in tabelul
anexa nr.1.
Se aproba demolarea constructiilor si a imprejmuirilor expropiate potrivit alineatului
precedent.
4. Se aproba scoaterea din functiune a fondurilor fixe, cu destinatia de locuinte si alte
destinatii, cu o valoare inventariata de 9.797.536 lei din care valoarea valoarea amortizata este de
7.320.241 lei identificate potrivit planului de situatie nr. 5 anexat, prevazute in tabelul anexa
nr.2.
5. Se aproba ca proiectarea statiilor si interstatiilor de metrou sa se faca pentru gradul 9 de
intensitate seismica, iar statiile de metrou Victoriei, Stefan cel Mare, Iancului si Dristor 2, sa se
proiecteze si sa se realizeze cu functiuni de aparare civila.
6. Statiile de metrou Obor si Muncii se vor realiza in zona centrala a pasajelor rutiere
respective, pe amplasamentul liniilor de tramvai, cu dezafectarea acestora.
7. Accesul calatorilor in statia de de metrou se va realiza la statia Victoriei prin intrarile
la Magistrala 2 si o intrare situata pe Calea Victoriei, la statia Stefan cel Mare prin 2 intrari
situate pe str. Tunari si respectiv str. Barbu Vacarescu; la statiile Obor, Iancului si Muncii prin
doua accese situate in capetele statiei; la statia Dristor 2 prin doua accese situate in capetele
statiei din care cel adiacent statiei Dristor 1 comun cu cel existent.
8. Pentru executia obiectivului de investitii Magistrala 3 de metrou, se aproba ca lucrarile de
eliberare a amplasamentului ss fie realizate de catre Comitetul Executiv al Consiliului Popular al
Municipiului Bucuresti pentru liniile de tramvai, de troleibuz, drumuri, retelele de apa, de canal si
de termoficare, de catre Ministerul Energiei Electrice pentru retelele electrice, de catre Ministerul
Minelor, Petrolului si Geologiei pentru retelele de gaze si de catre Ministerul Transporturilor si
Telecomunicatiilor pentru retele de telefonie.
Aceste lucrari se vor realiza la nivelul cerut de sistematizarea zonelor respective, in cadrul
valorii totale aprobata pentru Magistrala 3 de metrou.
9. In vederea realizarii spatiilor tehnice pentru statia de metrou Obor, se admite transmiterea
in administratia Intreprinderii Metroul Bucuresti a unei suprafete echivalenta cu 50 de locuri de
parcare, din parcajul Bucur-Obor.
10. Pentru alimentarea cu energie electrica a metroului se aproba nivelul 1 de siguranta pentru
consumatori de clasa A, cu o durata maxima admisa de intrerupere a alimentarii de 3 secunde.
11. Se aproba principalii indicatori tehnico-economici pentru obiectivele conexe Magistralei 3
de metrou, pentru alimentarea cu energie electrica, prevazuti in lista anexa nr.3.
In vederea asigurarii amplasamentului necesar investitiilor conexe, de la alineatul precedent,
se aproba scoaterea din functiune a fondurilor fixe energetice cu o valoare totala de inventar de
7.312.000 lei, din care valoarea amortizata este de 3.862.070 lei, prevazute in tabelul anexa nr.4.
Fondurile necesare pentru executarea acestor obiective se vor asigura de catre Ministerul
Energiei Electrice, in calitate de titular proiectant si executant, din planurile sale anuale, corelat
cu programul realizarii lucrarilor de metrou.
12. Decontarea lucrarilor se va face pe baza detaliilor devizelor de executie, elaborate pe
categorii de lucrari si a devizelor financiare aprobate de titularul de investitie.
Anexa la Decretul de Stat nr. 164/26.VI.1987
Pentru conformitate ing. Gh. Bujor
REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
Secretariatul General al CONSILIULUI DE MINISTRI
Nr.S.778
13 iulie 1987
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI
Tovarasului Director General, general locotenent
Petre Constantinescu
Va trimitem alaturat, in copie, Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 24/1987 privind
aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici rezultati din proiectele de executie si
solutiile constructive ale unor obiective de investitii, impreuna cu anexa nr.3.
SECRETAR AL CONSILIULUI DE MINISTRI,
Pentru conformitate, ing Gh. Bujor
CONSILIUL DE MINISTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
HOTARIRE privind aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici
rezultati din proiectele de executie si solutiile constructive ale
unor obiective de investitii
In temeiul articolului 38 din Legea investitiilor nr.9/1980, Consiliul de Ministri al
Republicii Socialiste Romania hotareste:
Articol unic - Se aproba principalii indicatori tehnico-economici rezultati din proiectele
de executie ale obiectivelor de investitii prevazute in anexele nr.1-5, precum si solutiile
constructive pentru realizarea obiectivului de investitii cuprins in anexa 3 la prezenta hotarire.
CONSILIUL DE MINISTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
PRIM MINISTRU, Constanttin Dascalescu
Bucuresti, 10.VII.1987
Nr.124
Pentru conformitate, ing. Gheorghe Bujor
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
ANEXA NR.3
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI OBIECTIVULUI
DE INVESTITII "MAGISTRALA 3 DE METROU GARA DE NORD - DRISTOR 2"
a. INDICATORII SPECIFICI AI INVESTITIEI
1. Valoarea totala a investitiei 4.000.000 mii lei
din care:
- constructii-montaj 3.400.000 mii lei
- utilaje cu montaj 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj 41.195 mii lei
2. Capacitatile noii investitii
- lungimea traseului construit cu 2 sensuri de circulatie 9,04 km.
- numar de statii 6 buc.
- capacitate maxima capabila 50.000 calatori/ora si sens
- viteza comerciala 34 km/h
3. Investitia specifica 442,5 mil.lei/km
4. Gradul de ocupare al terenului 85 %
5. Durata de realizare a investitiei de la inceperea lucrarilor 30 luni
si pina la punerea in functiune a intregului obiectiv
6. Volum total al importului de utilaje, echipament si aparatura 60.140 mii lei
din care:
- devize convertibile -
- cliring tari socialiste 3.880 mii ruble
-------------------
60.140 mii lei
b. INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTITIEI DUPA PUNEREA IN FUNCTIUNE
1. Valoarea anuala a prestatiei 76.680 mii lei
2. Cheltuieli totale de productie 136.770 mii lei
1.785 lei / 1.000 lei prestatie
din care:
- cheltuieli materiale 98.859 mii lei 1.209,2 lei / 1000 lei prestatie
din acestea:
- energie 19.619 mii lei
256 lei / 1000 lei prestatie
- cheltuieli cu munca vie 37.911 mii lei
464,8 lei / 1000 lei prestatie
din care:
- retributii 28.719 mii lei
374,8 lei / 1000 lei prestatie
- impozit pe fondul de retribuire 4.882 mii lei
63,7 lei / 1000 lei prestatie
- contributii pentru asigurari sociale 4.310 mii lei
56,3 lei / 1000 lei prestatie
3. Consumul anual de energie electrica 34,0 mil.kWh
4. Normativ de consum energetic pe unitatea de prestatie 5,69 kWh / r.e.m.km
5. Durata:
- de efectuare a probelor tehnologice 1,5 luni
- de la punerea in fuctiune pina la atingerea 36 luni
principalilor indicatori tehnico-economici
6. Personal muncitor total 846
din care:
- muncitori direct productivi 680
- muncitori indirect productivi si de deservire 32
- personal tehnic - productiv 90
- personal de administratie 36
- personal de deservire generala 8
7. Coeficientul de schimburi 0,506
8. Productivitatea anuala pe om al muncii:
- valorica 90.579 lei
c. INDICATORI PENTRU ACTIVITATEA DE CONSTRUCTII - MONTAJ SI STRUCTURA CHELTUIELILOR
1. Valoarea totala a investitiei 4.000.000 mii lei
din care:
- constructii-montaj 3.400.000 mii lei
- utilaje cu montaj 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj 41.195 mii lei
2. Ponderea lucrarilor de constructii - montaj 85 %
ponderea constructiilor propriuzise 84 %
3. Productivitatea muncii
- valorica 401 mii lei/pers.an
- fizica 2.423.000 om.ora/km
4. Pret de productie (deviz) total 3.400.000 mii lei
5. Beneficii - total 162.000 mii lei
6. Cheltuieli - total 3.238.000 mii lei
din care:
- cheltuieli cu munca vie 648.000 mii lei
- cheltuieli materiale 2.590.000 mii lei
7. Consum de ciment - total, inclusiv in prefabricate 189,8 mii tone
8. Normativ de consum de ciment pe kilometru 21.000 tone
9. Consum de metal - total, inclusiv in prefebricate 39,5 mii tone
10. Normativ de consum de metal pe kilometru 4.370 tone
11. Consum de combustibil - total 21,42 t.c.c.
12. Normativ de combustibil conventional 6,3 t.c.c/1 mil.lei prod.C+M
13. Consum de energie electrica 71,4 mil.kWh
14. Normativ de consum de energie 21 mii kWh/1 mil.lei prod.C+M
15. Consum de cabluri total 586 tone
din care:
- cabluri din cupru 222 tone
16. Normativ de consum de cabluri pe kilometru 64,8 t/km
din care
- cabluri din cupru 24,6 t/km
Cheltuielile totale de productie la 1.000 lei prestatie au fost determinate in conditiile Decretului
nr. 353/79, pentru tariful de 1 leu/calatorie, si ale Decretului nr. 399/79, privind regimul de plata al
amortismentelor si cu influenta ramelor de metrou.
II. SOLUTII CONSTRUCTIVE
Pentru statiile Stefan cel Mare, Iancului, Dristor 2, galerii si tunelurile, solutiile constructive
sint cele prevazute in plansele 1-5.
Modificarile la pasajele rutiere subterane Bucur-Obor si Piata Muncii si a galeriilor de racord la
aceste statii se vor face cu respectarea prevederilor Legii nr.8/1977.
Statia Piata Victoriei si galeriile de racord din Bd.Ilie Pintilie, precum si statia de intretinere
si parcare Pantelimon, se vor realiza in solutiile aprobate prin Decretul nr.267/1985, cu imbunatatirile
rezultate din indicatiile date pe parcursul investitiei.
Pt. conformitate, ing.Gheorghe Bujor
CONSILIUL POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
SECTIA DE ARHITECTURA SI SISTEMATIZARE
23.705/Ind.III.A
15 august 1987
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
Tovarasului director general adjunct
COSTIN GEORGIAN
Cu prilejul vizionarii unor studii si machete de sistematizare din municipiul Bucuresti,
precum si avizitelor de lucru in Capitala efectuate de conducerea superioara in cursul lunilor
mai, iunie si iulie 1987, s-a dispus executarea unor lucrari ce revin Intreprinderii Metroul
Bucuresti, dupa cum urmeaza:
1. Se aproba accesul la statia de metrou Unirii II, de pe starada Halelor. Accesul va avea 2 scari
de 4 m latime si un tunel in dreptul intrarii la blocul de locuinte.
2. Se aproba realizarea unei scari suplimentare de acces la statia de metrou Unirii II, in fata
magazinului Unirea.
Scara se va executa cu luarea de masuri pentru privind asigurarea functionarii escalatoarelor pe
perioada santierului.
3. Se aproba propunerile prezentate privind demolarile necesare realizarii liniei 3 de metrou, intre
Gara de Nord si Piata Victoriei.
A treia intrare in statia Victoriei din Magistrala 3 se va amplasa pe latura de vest a Caii Victoriei.
4. Se vor prezenta propuneri privind solutiile de acoperire ale acceselor la statiile de metrou.
Va rugam sa dispuneti luarea masurilor ce se impun.
ARHITECTUL SEF AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Arh.Paul Focsa
Pentru conformitate ing Gheorghe Bujor
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
ANEXA NR. 2
UNELE MASURI PENTRU REALIZAREA OBIECTIVULUI DE INVESTITII
"MAGISTRALA 3 GARA DE NORD - DRISTOR 2"
1. Se aproba traseul Magistralei 3 de metrou Gara de Nord - Dristor 2, cu statiile Victoriei,
Stefan cel Mare, Obor, Iancului, Piata Muncii si Dristor 2, potrivit planurilor de ansamblu nr. 1-4
anexate.
2. Se aproba realizarea, in continuare, a statiei de intretinere si parcare rame in zona
lacului Pantelimon I, in executie conform Decretului nr.267/1985 si tunelul de legatura a acesteia
la Magistrala I, prin rebrusmentul statiei Republica.
3. In scopul realizarii obiectivului de investitii, prevazut la punctul 1., se expropiaza, se
trec in propietatea statului si se dau in administrarea directa a Intreprinderii Metroul Bucuresti,
terenuri in suprafata totala de 6210,73 mp, constructiile de suprafata desfasurata de 5987,87 mp,
precum si imprejmuirile in lungime de 472,8 m, situate in municipiul Bucuresti, identificate
potrivit planurilor de situatie nr. 5 si 6 anexate, proprietatea persoanelor prevazute in tabelul
anexa nr.1.
Se aproba demolarea constructiilor si a imprejmuirilor expropiate potrivit alineatului
precedent.
4. Se aproba scoaterea din functiune a fondurilor fixe, cu destinatia de locuinte si alte
destinatii, cu o valoare inventariata de 9.797.536 lei din care valoarea valoarea amortizata este de
7.320.241 lei identificate potrivit planului de situatie nr. 5 anexat, prevazute in tabelul anexa
nr.2.
5. Se aproba ca proiectarea statiilor si interstatiilor de metrou sa se faca pentru gradul 9 de
intensitate seismica, iar statiile de metrou Victoriei, Stefan cel Mare, Iancului si Dristor 2, sa se
proiecteze si sa se realizeze cu functiuni de aparare civila.
6. Statiile de metrou Obor si Muncii se vor realiza in zona centrala a pasajelor rutiere
respective, pe amplasamentul liniilor de tramvai, cu dezafectarea acestora.
7. Accesul calatorilor in statia de de metrou se va realiza la statia Victoriei prin intrarile
la Magistrala 2 si o intrare situata pe Calea Victoriei, la statia Stefan cel Mare prin 2 intrari
situate pe str. Tunari si respectiv str. Barbu Vacarescu; la statiile Obor, Iancului si Muncii prin
doua accese situate in capetele statiei; la statia Dristor 2 prin doua accese situate in capetele
statiei din care cel adiacent statiei Dristor 1 comun cu cel existent.
8. Pentru executia obiectivului de investitii Magistrala 3 de metrou, se aproba ca lucrarile de
eliberare a amplasamentului ss fie realizate de catre Comitetul Executiv al Consiliului Popular al
Municipiului Bucuresti pentru liniile de tramvai, de troleibuz, drumuri, retelele de apa, de canal si
de termoficare, de catre Ministerul Energiei Electrice pentru retelele electrice, de catre Ministerul
Minelor, Petrolului si Geologiei pentru retelele de gaze si de catre Ministerul Transporturilor si
Telecomunicatiilor pentru retele de telefonie.
Aceste lucrari se vor realiza la nivelul cerut de sistematizarea zonelor respective, in cadrul
valorii totale aprobata pentru Magistrala 3 de metrou.
9. In vederea realizarii spatiilor tehnice pentru statia de metrou Obor, se admite transmiterea
in administratia Intreprinderii Metroul Bucuresti a unei suprafete echivalenta cu 50 de locuri de
parcare, din parcajul Bucur-Obor.
10. Pentru alimentarea cu energie electrica a metroului se aproba nivelul 1 de siguranta pentru
consumatori de clasa A, cu o durata maxima admisa de intrerupere a alimentarii de 3 secunde.
11. Se aproba principalii indicatori tehnico-economici pentru obiectivele conexe Magistralei 3
de metrou, pentru alimentarea cu energie electrica, prevazuti in lista anexa nr.3.
In vederea asigurarii amplasamentului necesar investitiilor conexe, de la alineatul precedent,
se aproba scoaterea din functiune a fondurilor fixe energetice cu o valoare totala de inventar de
7.312.000 lei, din care valoarea amortizata este de 3.862.070 lei, prevazute in tabelul anexa nr.4.
Fondurile necesare pentru executarea acestor obiective se vor asigura de catre Ministerul
Energiei Electrice, in calitate de titular proiectant si executant, din planurile sale anuale, corelat
cu programul realizarii lucrarilor de metrou.
12. Decontarea lucrarilor se va face pe baza detaliilor devizelor de executie, elaborate pe
categorii de lucrari si a devizelor financiare aprobate de titularul de investitie.
Anexa la Decretul de Stat nr. 164/26.VI.1987
Pentru conformitate ing. Gh. Bujor
REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
Secretariatul General al CONSILIULUI DE MINISTRI
Nr.S.778
13 iulie 1987
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI
Tovarasului Director General, general locotenent
Petre Constantinescu
Va trimitem alaturat, in copie, Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 24/1987 privind
aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici rezultati din proiectele de executie si
solutiile constructive ale unor obiective de investitii, impreuna cu anexa nr.3.
SECRETAR AL CONSILIULUI DE MINISTRI,
Pentru conformitate, ing Gh. Bujor
CONSILIUL DE MINISTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
HOTARIRE privind aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici
rezultati din proiectele de executie si solutiile constructive ale
unor obiective de investitii
In temeiul articolului 38 din Legea investitiilor nr.9/1980, Consiliul de Ministri al
Republicii Socialiste Romania hotareste:
Articol unic - Se aproba principalii indicatori tehnico-economici rezultati din proiectele
de executie ale obiectivelor de investitii prevazute in anexele nr.1-5, precum si solutiile
constructive pentru realizarea obiectivului de investitii cuprins in anexa 3 la prezenta hotarire.
CONSILIUL DE MINISTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
PRIM MINISTRU, Constanttin Dascalescu
Bucuresti, 10.VII.1987
Nr.124
Pentru conformitate, ing. Gheorghe Bujor
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
ANEXA NR.3
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI OBIECTIVULUI
DE INVESTITII "MAGISTRALA 3 DE METROU GARA DE NORD - DRISTOR 2"
a. INDICATORII SPECIFICI AI INVESTITIEI
1. Valoarea totala a investitiei 4.000.000 mii lei
din care:
- constructii-montaj 3.400.000 mii lei
- utilaje cu montaj 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj 41.195 mii lei
2. Capacitatile noii investitii
- lungimea traseului construit cu 2 sensuri de circulatie 9,04 km.
- numar de statii 6 buc.
- capacitate maxima capabila 50.000 calatori/ora si sens
- viteza comerciala 34 km/h
3. Investitia specifica 442,5 mil.lei/km
4. Gradul de ocupare al terenului 85 %
5. Durata de realizare a investitiei de la inceperea lucrarilor 30 luni
si pina la punerea in functiune a intregului obiectiv
6. Volum total al importului de utilaje, echipament si aparatura 60.140 mii lei
din care:
- devize convertibile -
- cliring tari socialiste 3.880 mii ruble
-------------------
60.140 mii lei
b. INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTITIEI DUPA PUNEREA IN FUNCTIUNE
1. Valoarea anuala a prestatiei 76.680 mii lei
2. Cheltuieli totale de productie 136.770 mii lei
1.785 lei / 1.000 lei prestatie
din care:
- cheltuieli materiale 98.859 mii lei 1.209,2 lei / 1000 lei prestatie
din acestea:
- energie 19.619 mii lei
256 lei / 1000 lei prestatie
- cheltuieli cu munca vie 37.911 mii lei
464,8 lei / 1000 lei prestatie
din care:
- retributii 28.719 mii lei
374,8 lei / 1000 lei prestatie
- impozit pe fondul de retribuire 4.882 mii lei
63,7 lei / 1000 lei prestatie
- contributii pentru asigurari sociale 4.310 mii lei
56,3 lei / 1000 lei prestatie
3. Consumul anual de energie electrica 34,0 mil.kWh
4. Normativ de consum energetic pe unitatea de prestatie 5,69 kWh / r.e.m.km
5. Durata:
- de efectuare a probelor tehnologice 1,5 luni
- de la punerea in fuctiune pina la atingerea 36 luni
principalilor indicatori tehnico-economici
6. Personal muncitor total 846
din care:
- muncitori direct productivi 680
- muncitori indirect productivi si de deservire 32
- personal tehnic - productiv 90
- personal de administratie 36
- personal de deservire generala 8
7. Coeficientul de schimburi 0,506
8. Productivitatea anuala pe om al muncii:
- valorica 90.579 lei
c. INDICATORI PENTRU ACTIVITATEA DE CONSTRUCTII - MONTAJ SI STRUCTURA CHELTUIELILOR
1. Valoarea totala a investitiei 4.000.000 mii lei
din care:
- constructii-montaj 3.400.000 mii lei
- utilaje cu montaj 345.040 mii lei
- utilaje fara montaj 41.195 mii lei
2. Ponderea lucrarilor de constructii - montaj 85 %
ponderea constructiilor propriuzise 84 %
3. Productivitatea muncii
- valorica 401 mii lei/pers.an
- fizica 2.423.000 om.ora/km
4. Pret de productie (deviz) total 3.400.000 mii lei
5. Beneficii - total 162.000 mii lei
6. Cheltuieli - total 3.238.000 mii lei
din care:
- cheltuieli cu munca vie 648.000 mii lei
- cheltuieli materiale 2.590.000 mii lei
7. Consum de ciment - total, inclusiv in prefabricate 189,8 mii tone
8. Normativ de consum de ciment pe kilometru 21.000 tone
9. Consum de metal - total, inclusiv in prefebricate 39,5 mii tone
10. Normativ de consum de metal pe kilometru 4.370 tone
11. Consum de combustibil - total 21,42 t.c.c.
12. Normativ de combustibil conventional 6,3 t.c.c/1 mil.lei prod.C+M
13. Consum de energie electrica 71,4 mil.kWh
14. Normativ de consum de energie 21 mii kWh/1 mil.lei prod.C+M
15. Consum de cabluri total 586 tone
din care:
- cabluri din cupru 222 tone
16. Normativ de consum de cabluri pe kilometru 64,8 t/km
din care
- cabluri din cupru 24,6 t/km
Cheltuielile totale de productie la 1.000 lei prestatie au fost determinate in conditiile Decretului
nr. 353/79, pentru tariful de 1 leu/calatorie, si ale Decretului nr. 399/79, privind regimul de plata al
amortismentelor si cu influenta ramelor de metrou.
II. SOLUTII CONSTRUCTIVE
Pentru statiile Stefan cel Mare, Iancului, Dristor 2, galerii si tunelurile, solutiile constructive
sint cele prevazute in plansele 1-5.
Modificarile la pasajele rutiere subterane Bucur-Obor si Piata Muncii si a galeriilor de racord la
aceste statii se vor face cu respectarea prevederilor Legii nr.8/1977.
Statia Piata Victoriei si galeriile de racord din Bd.Ilie Pintilie, precum si statia de intretinere
si parcare Pantelimon, se vor realiza in solutiile aprobate prin Decretul nr.267/1985, cu imbunatatirile
rezultate din indicatiile date pe parcursul investitiei.
Pt. conformitate, ing.Gheorghe Bujor
CONSILIUL POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
SECTIA DE ARHITECTURA SI SISTEMATIZARE
23.705/Ind.III.A
15 august 1987
INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI
Tovarasului director general adjunct
COSTIN GEORGIAN
Cu prilejul vizionarii unor studii si machete de sistematizare din municipiul Bucuresti,
precum si avizitelor de lucru in Capitala efectuate de conducerea superioara in cursul lunilor
mai, iunie si iulie 1987, s-a dispus executarea unor lucrari ce revin Intreprinderii Metroul
Bucuresti, dupa cum urmeaza:
1. Se aproba accesul la statia de metrou Unirii II, de pe starada Halelor. Accesul va avea 2 scari
de 4 m latime si un tunel in dreptul intrarii la blocul de locuinte.
2. Se aproba realizarea unei scari suplimentare de acces la statia de metrou Unirii II, in fata
magazinului Unirea.
Scara se va executa cu luarea de masuri pentru privind asigurarea functionarii escalatoarelor pe
perioada santierului.
3. Se aproba propunerile prezentate privind demolarile necesare realizarii liniei 3 de metrou, intre
Gara de Nord si Piata Victoriei.
A treia intrare in statia Victoriei din Magistrala 3 se va amplasa pe latura de vest a Caii Victoriei.
4. Se vor prezenta propuneri privind solutiile de acoperire ale acceselor la statiile de metrou.
Va rugam sa dispuneti luarea masurilor ce se impun.
ARHITECTUL SEF AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Arh.Paul Focsa
Pentru conformitate ing Gheorghe Bujor
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Bai dragi prieteni,
hai sa lamurim un lucru, ca vad ca alunecati prea usor in 'balarii'...
Documentele 'originale' erau redactate la masina de scris 'cu carul mare' ca sa le poata citi 'carmaciul' fara sa-si puna 'ochelari de vedere'...
Ce aveti voi aici la indemana sunt 're-dactilografieri' ale documentelor originale la 'masina cu carul mic', facute prin grija raposatului domn inginer Gheorghe Bujor (Dumnezeu sa-l odihneasca, fiindca altfel, fara el n-ati fi avut voi ce 'rontzai' acum)...
Eu ma asteptam sa comentati 'pe contzinut', nu pe 'forma' (asa, pot sa va arat si eu cate greseli de ortografie ati facut voi la 'transcriere')...
Daca voi considerati ca e 'destept si de bon ton' sa comentati cunostintele de inginerie ale unei amarate de dactilografe cu studii medii, eu ma abtin, mai ales ca treaba asta s-a petrecut in perioada cand salariul ei era supus unei inflatii de 500-600% si cred ca era absolut justificat sa mai manance un 'V' din dubluve, doar de foame, ca numai la asta nu-i era gandul...
Dar, ma rog, 'unii' se complac in a se da 'rotunzi'...si a 'discuta discutzii'...
No comment...
Ma opresc aici, pentru ca incepeti sa ma dezamagiti si tind sa-mi para rau...
Bai dragi prieteni,
hai sa lamurim un lucru, ca vad ca alunecati prea usor in 'balarii'...
Documentele 'originale' erau redactate la masina de scris 'cu carul mare' ca sa le poata citi 'carmaciul' fara sa-si puna 'ochelari de vedere'...
Ce aveti voi aici la indemana sunt 're-dactilografieri' ale documentelor originale la 'masina cu carul mic', facute prin grija raposatului domn inginer Gheorghe Bujor (Dumnezeu sa-l odihneasca, fiindca altfel, fara el n-ati fi avut voi ce 'rontzai' acum)...
Eu ma asteptam sa comentati 'pe contzinut', nu pe 'forma' (asa, pot sa va arat si eu cate greseli de ortografie ati facut voi la 'transcriere')...
Daca voi considerati ca e 'destept si de bon ton' sa comentati cunostintele de inginerie ale unei amarate de dactilografe cu studii medii, eu ma abtin, mai ales ca treaba asta s-a petrecut in perioada cand salariul ei era supus unei inflatii de 500-600% si cred ca era absolut justificat sa mai manance un 'V' din dubluve, doar de foame, ca numai la asta nu-i era gandul...
Dar, ma rog, 'unii' se complac in a se da 'rotunzi'...si a 'discuta discutzii'...
No comment...
Ma opresc aici, pentru ca incepeti sa ma dezamagiti si tind sa-mi para rau...
📖 Pagination options