Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68909 views
📖 Pagination options
- cci_alex
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
cci_alex
Plugul 3946 impins de 2651 in München ,in 98' a ajuns in Bucuresti prin donatie si apoi dupa un timp a fost casat ,dar imi poate spune si mie cineva in ce depou a stat #3946?
Plugul 3946 impins de 2651 in München ,in 98' a ajuns in Bucuresti prin donatie si apoi dupa un timp a fost casat ,dar imi poate spune si mie cineva in ce depou a stat #3946?
3946.jpg (82.36 KB; downloaded 5848 times)
- cci_alex
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
cci_alex
Plugul 3945 in München la depou, el a ajuns la Brasov , colegul nostru Dr 2005 are doua poze cu el pe site intr-o stare avansata de degradare
Plugul 3945 in München la depou, el a ajuns la Brasov , colegul nostru Dr 2005 are doua poze cu el pe site intr-o stare avansata de degradare
3945.jpg (48.49 KB; downloaded 5845 times)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Exista o fotografie cu plugul 3946 la Bucuresti, dar din pacate nu am dreptul sa o public aici. Plugul pare a fi intr'o stare buna, probabil de abia fusese adus. Lama acestuia nu era montata si era asezata pe platforma din spatele cabinei. In fundal se vede o cladire, dar este greu de spus carei unitati RATB apartine, dar nu pare a fi depoul Giulesti, poate URAC sau depoul Dudesti. Daca nu a fost dus la URAC, plugul statea in acelasi depou unde au fost duse si vagoanele Rathgeber. Vagonul 2988 a avut inainte numarul 2611 si a fost renumerotat inca atunci cand era la München, unde a fost folosit ca utilitar.
Exista o fotografie cu plugul 3946 la Bucuresti, dar din pacate nu am dreptul sa o public aici. Plugul pare a fi intr'o stare buna, probabil de abia fusese adus. Lama acestuia nu era montata si era asezata pe platforma din spatele cabinei. In fundal se vede o cladire, dar este greu de spus carei unitati RATB apartine, dar nu pare a fi depoul Giulesti, poate URAC sau depoul Dudesti. Daca nu a fost dus la URAC, plugul statea in acelasi depou unde au fost duse si vagoanele Rathgeber. Vagonul 2988 a avut inainte numarul 2611 si a fost renumerotat inca atunci cand era la München, unde a fost folosit ca utilitar.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
cci_alex wrote:La Depoul Dudesti. Fotografia de la Blickpunkt Strassenbahn este facuta in depoul Giulesti, unde ulterior au fost duse o buna parte din vagoanele nemtesti inainte de casare. Tot acolo, cel mai probabil, a fost si casat. Cum zicea si Tom, fotografia respectiva nu poate fi publicata, fiindca nu totul e public domain. Nu facem noi regulile, asa vor autorii fotografiilor.
imi poate spune si mie cineva in ce depou a stat #3946?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
cci_alex wrote:Am facut asta cu fotografia cu vagonul 253, astazi S21. Dar acea fotografie a fost publicata de ei, chiar daca nu direct pe net. Este oricum disponibila, nu privata. Oamenii care au facut acea poza plus altele, au facut mult mai multe. Dintre acestea au ramas pe film clasic, iar cele care au ajuns unde le-am vazut au fost scanate pe cheltuiala lor si cu mentiunea ca raman private.Tom wrote:
Daca exista undeva pe net, puneam linkul la ea. Poza este realizata de autorii SB-Atlas si Blickpunkt Strassenbahn si nu se poate publica sau transmite.
Se putea marca poza cu cine a facut-o ca doar nu era secret de stat si publica.....
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Tom wrote:Tot asa s-a intamplat cu vagonul tip M4.65 cu numarul 2985 adus la Bucuresti cu acest numar, desi numarul sau original era 2471. La München a fost re-numerotat si folosit ca utilitar.
Vagonul 2988 a avut inainte numarul 2611 si a fost renumerotat inca atunci cand era la München, unde a fost folosit ca utilitar.
- macheta218
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Plugul era si Steuerwagen, adica avea comenzi si pentru tramvai, sau acolo erau comenzi doar pentru plug? Cum se alimenta dela tramvai? Avea cuple ca intre vagon si remorca?
De fapt am vazut poze cu vagoane motor cuplate cate doua, deci probabil ca se putea cupla si cu plugul tot asa.
Plugul era si Steuerwagen, adica avea comenzi si pentru tramvai, sau acolo erau comenzi doar pentru plug? Cum se alimenta dela tramvai? Avea cuple ca intre vagon si remorca?
De fapt am vazut poze cu vagoane motor cuplate cate doua, deci probabil ca se putea cupla si cu plugul tot asa.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Plugurile astea sunt nemotorizate, deci trebuie impinse de un tramvai normal, iar cuplarea cu vagoanele motor se facea prin cupla automata de la partea din spate a plugului. La München au existat destule tramvaie M5.65 cu cupla automata si in fata si in spate, gandite pentru functionarea in regim Tw + Tw + Bw, deci existau vagoane care sa impinga plugurile.
Plugurile astea sunt nemotorizate, deci trebuie impinse de un tramvai normal, iar cuplarea cu vagoanele motor se facea prin cupla automata de la partea din spate a plugului. La München au existat destule tramvaie M5.65 cu cupla automata si in fata si in spate, gandite pentru functionarea in regim Tw + Tw + Bw, deci existau vagoane care sa impinga plugurile.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Interesant este insa cum le manevrau. Vad ca in cabina se observa ceva care pare a fi un microfon. Oare statea acolo un omulet si striga "HALT" cand era cazul?
De asta am intrebat daca era steuerwagen, chiar daca nu avea motor, putea (teoretic) sa aiba comenzi pentru vagonul care il impingea. Asta ar explica de ce nu s'a folosit la Bucuresti, daca s'au scos cuplele automate dela vagoane, cel putin in fata la vagonul motor nu am vazut.
Interesant este insa cum le manevrau. Vad ca in cabina se observa ceva care pare a fi un microfon. Oare statea acolo un omulet si striga "HALT" cand era cazul?
De asta am intrebat daca era steuerwagen, chiar daca nu avea motor, putea (teoretic) sa aiba comenzi pentru vagonul care il impingea. Asta ar explica de ce nu s'a folosit la Bucuresti, daca s'au scos cuplele automate dela vagoane, cel putin in fata la vagonul motor nu am vazut.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Din cate inteleg din pagina asta: http://www.tram.org/fmtm/museum/sp2.55.html vagoanele motor puteau fi controlate din cabina plugului, deci intr-adevar plugul era steuerwagen. Cuple automate in fata vagoanelor motor au fost montate initial la toate vagoanele din intervalul 2651 - 2670, care puteau fi folosite astfel ca vagoane slave in formatia Tw + Tw sau Tw + Tw + Bw, dar la o parte din ele cuplele au fost demontate chiar la München. Din aceasta serie, la Bucuresti au ajuns 2 vagoane (2663 si 2670). La momentul aducerii lor la Bucuresti, numai 2663 mai avea cupla automata in fata si a circulat asa chiar in traseu. 2670 a venit cu cupla manuala numai in spate, cea din fata a fost demontata la München.
Din cate inteleg din pagina asta: http://www.tram.org/fmtm/museum/sp2.55.html vagoanele motor puteau fi controlate din cabina plugului, deci intr-adevar plugul era steuerwagen. Cuple automate in fata vagoanelor motor au fost montate initial la toate vagoanele din intervalul 2651 - 2670, care puteau fi folosite astfel ca vagoane slave in formatia Tw + Tw sau Tw + Tw + Bw, dar la o parte din ele cuplele au fost demontate chiar la München. Din aceasta serie, la Bucuresti au ajuns 2 vagoane (2663 si 2670). La momentul aducerii lor la Bucuresti, numai 2663 mai avea cupla automata in fata si a circulat asa chiar in traseu. 2670 a venit cu cupla manuala numai in spate, cea din fata a fost demontata la München.
- Dr2005
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
http://www.tramalbum.de/Bukarest.html
Cateva poze cu tramvaie Rathgber realizate in 2003 de Frank Hohmann.
Tot acolo gasiti si o poza cu un cuplu de Tatre (probabil 3311 + 3312) pozat la 11 Iunie pe linia 33 Ghencea - Unirii, care desi a circulat cu titlu temporar, s-a dovedit foarte utila si ca atare, dupa logica minţilor in colţuri de la RATB, s-a desfiintat...
http://www.tramalbum.de/Bukarest.html
Cateva poze cu tramvaie Rathgber realizate in 2003 de Frank Hohmann.
Tot acolo gasiti si o poza cu un cuplu de Tatre (probabil 3311 + 3312) pozat la 11 Iunie pe linia 33 Ghencea - Unirii, care desi a circulat cu titlu temporar, s-a dovedit foarte utila si ca atare, dupa logica minţilor in colţuri de la RATB, s-a desfiintat...
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
nokia2110
În momenntul de faţă câte vagoane motor şi câte remorci mai există, şi câte din acestea sunt nemoidificate?
În momenntul de faţă câte vagoane motor şi câte remorci mai există, şi câte din acestea sunt nemoidificate?
📖 Pagination options