Topic: EP/V3A (1976-200x)
241 posts, 106822 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Parerea mea este ca trenurile urbane au fost solutii de "avarie" la cresterea mare a numarului de calatori cu tramvaiele, pe fondul restrictionarii carburantilor si la nivel individual, dar si la ITB (incepand cu anul 1984) ceea ce a redus la reducerea drastica a transportului cu autobuze in a 2'a jumatate a anilor '80, iar tramvaiele erau "caii de carausie" a ITB'ului.
Tom wrote:Trenurile EP + 2 remorci sau EP + EP + remorca au aparut la cativa ani buni dupa finalizarea modernizarii tramvaielor EP. Nu cred ca la vremea acestor "modernizari" (1976 - 1981) se gandea cineva serios la trenurile urbane EP de 3 vagoane sau combinatii de genul 2XV3A. Cred ca de ceea nu s-a gandit nimeni sa faca mai multe remorci V12/V3A iar cand au aparut urbanele, remorcile V12 in "exces" fusesera deja casate, deci nu mai aveau ce moderniza. Iar urbanele EP cu 3 vagoane erau oricum submotorizate, poate va amintiti cum urca EP'ul cu 2 remorci Podul Grant cand era supraincarcat si se circula ciorchine pe scari.
Presupunand ca nu era posibila cuplarea a 3 Tatre si nici motorizarea ulterioara a unor remorci EP/V3A, surplusul de remorci V12/V3A care puteau fi construite, ar fi putut fi folosit pentru trenuri EP/V3A cu doua remorci, lucru la care tot s'a ajuns pana la urma, rezultand imobilizarea unor vagoane motor si apoi transformarea lor in pseudo-remorci.
Parerea mea este ca trenurile urbane au fost solutii de "avarie" la cresterea mare a numarului de calatori cu tramvaiele, pe fondul restrictionarii carburantilor si la nivel individual, dar si la ITB (incepand cu anul 1984) ceea ce a redus la reducerea drastica a transportului cu autobuze in a 2'a jumatate a anilor '80, iar tramvaiele erau "caii de carausie" a ITB'ului.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Cred ca modernizarea EP si V12 a fost de fapt o modalitate prin care ITB dorea sa mentina niste tramvaie mai vechi, neavand fonduri si probabil nici capacitatea de productie suficienta pentru un numar mai mare de V2A sau V3A noi. Pentru ca altfel, ITB putea produce dela ZERO un tramvai care sa semene cu V3A, dar sa aiba lungimea unui EP, iar in total ar fi rezultat un numar mult mai mare de tramvaie de acest tip, care puteau nici sa nu se mai cheme EP, ci sa spunem "V1" sau ce idee le venea lor atunci.
Cred ca modernizarea EP si V12 a fost de fapt o modalitate prin care ITB dorea sa mentina niste tramvaie mai vechi, neavand fonduri si probabil nici capacitatea de productie suficienta pentru un numar mai mare de V2A sau V3A noi. Pentru ca altfel, ITB putea produce dela ZERO un tramvai care sa semene cu V3A, dar sa aiba lungimea unui EP, iar in total ar fi rezultat un numar mult mai mare de tramvaie de acest tip, care puteau nici sa nu se mai cheme EP, ci sa spunem "V1" sau ce idee le venea lor atunci.
- florin.lifticariu
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
florin.lifticariu
Ma poate lamuri cineva in legatura cu geamurile frontal-laterale al cabinei vatmanului ? observ ca remorca are stilpi de sustinere acolo...la fel cum imi aduc aminte ca am vazut EP-V3A-urile...ceea ce la vagonul motor din fotografie lipseste...
Dominatrix wrote:
Ordinea modernizarilor tramvaielor EP si Festival in noul model EP/V3A. Din 264 de vagoane motor existente in parc la mijlocul anilor '70 (numerotate 3001 - 3268, cu 4 "goluri"), au fost modernizate 172 de vagoane motor EP/V3A si 92 remorci EP/V3A. Pentru completarea pana la 172 de cupluri motor+remorca, s-au mai modernizat o parte din remorcile vechi de tip V12, rezultand 80 de remorci V12/V3A in total.
Anul 1976: 6001 - 6201
Anul 1977: de la 6002 - 6202 pana la 6023 - 6223
Anul 1978: de la 6024 - 6224 pana la 6043 - 6243
Anul 1979: de la 6044 - 6244 pana la 6068 - 6268
Anul 1980: de la 6069 - 6269 pana la 6093 - 6293
Anul 1981: de la 6094 - 6294 pana la 6162 - 6362
Anul 1982: de la 6163 - 6363 pana la 6172 - 6372
Initial, toate remorcile cu numere de parc intre 6201 - 6286 si 6288 - 6293 au fost remorci EP/V3A.
Prima remorca V12/V3A a fost 6287, apoi seria de V12/V3A a continuat cu vagoanele din intervalul 6294 - 6372.
Cuplul 6087 - 6287 a fost prototipul de tramvai EP cu scarile mai joase (cele fabricate anterior aveau scarile foarte inalte si era greu sa te urci si sa cobori din ele). Seria cu scari joase a continuat de la tramvaiul 6094 - 6294 in sus.
Imediat dupa 1990, o parte din tramvaie s-au casat, si datorita renumerotarilor care au urmat ordinea initiala a vagoanelor remorca nu s-a mai pastrat.
Sa vedem si primul tramvai EP/V3A in curtea URAC'ului. Fotografie din arhiva RATB (1976).
Ma poate lamuri cineva in legatura cu geamurile frontal-laterale al cabinei vatmanului ? observ ca remorca are stilpi de sustinere acolo...la fel cum imi aduc aminte ca am vazut EP-V3A-urile...ceea ce la vagonul motor din fotografie lipseste...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A)
Gabi23
Ei bine, se pare ca acea caroserie a lui #6077, a disparut zilele acestea din curtea Sectiei Linii, din Titan. Joi (21.04.2011) am vazut prin curtea URAC, una din macaralele RATB (B 16 ZOA) manevrand niste bucati de tabla care aveau culoarea aceea galben mustar asemeni lui 6077. N-am dat mare atentie crezand ca este ceva banal, plictisitor . Astazi am trecut prin zona si n-am mai vazut acea caroserie in curte, fiind decat diverse alte utilaje (macarale, fadrome etc.) si vegetatie imensa.
Macar sa-l vedem in cativa ani restaurat pe cuplul 6001+6270 .
Gabi23 wrote:Gabi23 wrote:Utilizator anonim wrote:
In anul 2007 inca mai exista o ramasita de EP/V3A, caroseria lui 6077.
Acea caroserie a lui #6077, e inca neclintita, si dupa parerea mea mai rezista ani buni nederanjata, decat doar poate de trecerea vremii, ca de fiinta umana in nici un caz .
A mai trecut aproape un an de la mesajul din 12 feb 2010, si 6077 si afirmatia e valabila .
Ei bine, se pare ca acea caroserie a lui #6077, a disparut zilele acestea din curtea Sectiei Linii, din Titan. Joi (21.04.2011) am vazut prin curtea URAC, una din macaralele RATB (B 16 ZOA) manevrand niste bucati de tabla care aveau culoarea aceea galben mustar asemeni lui 6077. N-am dat mare atentie crezand ca este ceva banal, plictisitor . Astazi am trecut prin zona si n-am mai vazut acea caroserie in curte, fiind decat diverse alte utilaje (macarale, fadrome etc.) si vegetatie imensa.
Macar sa-l vedem in cativa ani restaurat pe cuplul 6001+6270 .
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
ByOnu
Ii rodea pe unii undeva, cand se gandeau macar ca undeva mai exista 0,01% de furat (de dus la fier vechi)... Nu puteau sa doarma noaptea...
Ii rodea pe unii undeva, cand se gandeau macar ca undeva mai exista 0,01% de furat (de dus la fier vechi)... Nu puteau sa doarma noaptea...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Sa fim seriosi, ce sa mai faci cu carcasa aia dupa ce a stat abandonata ani de zile acolo? Si pana la urma se restaureaza un tramvai EP (din pacate nu in forma originala), deci care e problema?
Sa fim seriosi, ce sa mai faci cu carcasa aia dupa ce a stat abandonata ani de zile acolo? Si pana la urma se restaureaza un tramvai EP (din pacate nu in forma originala), deci care e problema?
Gabi23 wrote:Din ce am observat in general la regiile de transport din Romania, nu prea se restaureaza remorci, desi mai exista remorci care ruginesc prin depouri (in Bucuresti, Timisoara, Arad). Exceptia este remorca V12 de la RATB, "restaurata" (adica modificata) initial pentru reclama (Kiss FM, daca nu ma insel), apoi folosita la diverse parade.
Macar sa-l vedem in cativa ani restaurat pe cuplul 6001+6270.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
ByOnu
Dar care era problema daca o mai lasau acolo?
Dominatrix wrote:
...ce sa mai faci cu carcasa aia dupa ce a stat abandonata ani de zile acolo?...
Dar care era problema daca o mai lasau acolo?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Sa o lase acolo...de ce? Ca sa o manance rugina? Sa nu fim melodramatici.
Sa o lase acolo...de ce? Ca sa o manance rugina? Sa nu fim melodramatici.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Gabi23
Eu sunt de pare ca trebuie facuta curatenie generala (cu cap insa ) prin toate garajele RATB. Sunt multe chestii care incurca si ocupa spatiu aiurea, de ani de zile. Autobuze retrase din circulatie cu mult inainte de 10 martie 2011, remorci uitate de timp, boghiuri moarte ruginite si multe multe alte deseuri. Uite un exemplu de rabla care ocupa spatiu aiurea in Dep. Militari este si utilitarul S21 care a fost un experiment esuat rau de tot acum multi ani. De vreo 15 ani ocupa spatiu si incurca prin depou. I s-a tot refuzat din diverse motive stupide casarea. In conditiile actuale n-ar fi exlus ca rabla aia sa "ingroape" Tatrele
Eu sunt de pare ca trebuie facuta curatenie generala (cu cap insa ) prin toate garajele RATB. Sunt multe chestii care incurca si ocupa spatiu aiurea, de ani de zile. Autobuze retrase din circulatie cu mult inainte de 10 martie 2011, remorci uitate de timp, boghiuri moarte ruginite si multe multe alte deseuri. Uite un exemplu de rabla care ocupa spatiu aiurea in Dep. Militari este si utilitarul S21 care a fost un experiment esuat rau de tot acum multi ani. De vreo 15 ani ocupa spatiu si incurca prin depou. I s-a tot refuzat din diverse motive stupide casarea. In conditiile actuale n-ar fi exlus ca rabla aia sa "ingroape" Tatrele
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
S21 a fost fabricat in a 2'a jumatate a anilor '90 (nu stiu exact cand) deci durata lui de amortizare a fost initial stabilita prin H.G. nr. 964/1998, adica 14 ani.
De aceea nu a fost casat, desi intr-adevar de circulat nu prea a circulat din cauza balansului foarte mare. A fost folosit ceva timp la manevra la depoul Dudesti, strict in interiorul depoului.
S21 a fost fabricat in a 2'a jumatate a anilor '90 (nu stiu exact cand) deci durata lui de amortizare a fost initial stabilita prin H.G. nr. 964/1998, adica 14 ani.
De aceea nu a fost casat, desi intr-adevar de circulat nu prea a circulat din cauza balansului foarte mare. A fost folosit ceva timp la manevra la depoul Dudesti, strict in interiorul depoului.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
ByOnu
Preabine, dar sunt unele foste vehicule care ar putea fi mutate in "parcul rece".
Igienizarea unui depou nu consta in taierea unei caroserii vechi, ci mai bine se face o modernizare totala a bazei. In cazul dep Titan unde era caroseria respectiva, cred ca mai rau incurca toate placile de beton care oricum nu mai pot fi folosite, trebuiesc reciclate! (Etc)
Hristos a inviat!
Preabine, dar sunt unele foste vehicule care ar putea fi mutate in "parcul rece".
Igienizarea unui depou nu consta in taierea unei caroserii vechi, ci mai bine se face o modernizare totala a bazei. In cazul dep Titan unde era caroseria respectiva, cred ca mai rau incurca toate placile de beton care oricum nu mai pot fi folosite, trebuiesc reciclate! (Etc)
Hristos a inviat!
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dr2005
Carcasa aia de tramvai nu era în Depoul Titan, ci în baza Secţiei Linii, care e cu totul altceva. După cum zicea şi Gabi, sunt multe ,,chestii" care ocupă loc degeaba. Dacă autobuzele alea conservate (cele funcţionale, nu cele chelite) teoretic s-ar putea reactiva (deşi ştim că n-o să se întâmple) sau ar putea fi vândute (dar Partidul nu vrea), boghiurile rămase după casarea Ep-urilor şi Rathgeberurilor chiar nu mai au niciun rost! Dacă osiile montate se mai pot ,,transplanta" la alte vehicule, cadrele de boghiu, reductoarele, timoneriile de frână şi alte piese nu sunt decât fier vechi ţinut pe post de mobilă în fiecare depou. Ar trebui de urgenţă dezmembrat tot ce nu mai e necesar (inclusiv autobuzele cu şasiu rupt sau deja chelite) şi pus deoparte ce s-ar mai putea refolosi (geamuri, scaune, uşi, roţi, osii montate, patine de frână, diverse elemente de caroserie (colţare, trape etc.), faruri, semnalizatoare, lămpi) şi restul valorificat ca fier vechi.
Carcasa aia de tramvai nu era în Depoul Titan, ci în baza Secţiei Linii, care e cu totul altceva. După cum zicea şi Gabi, sunt multe ,,chestii" care ocupă loc degeaba. Dacă autobuzele alea conservate (cele funcţionale, nu cele chelite) teoretic s-ar putea reactiva (deşi ştim că n-o să se întâmple) sau ar putea fi vândute (dar Partidul nu vrea), boghiurile rămase după casarea Ep-urilor şi Rathgeberurilor chiar nu mai au niciun rost! Dacă osiile montate se mai pot ,,transplanta" la alte vehicule, cadrele de boghiu, reductoarele, timoneriile de frână şi alte piese nu sunt decât fier vechi ţinut pe post de mobilă în fiecare depou. Ar trebui de urgenţă dezmembrat tot ce nu mai e necesar (inclusiv autobuzele cu şasiu rupt sau deja chelite) şi pus deoparte ce s-ar mai putea refolosi (geamuri, scaune, uşi, roţi, osii montate, patine de frână, diverse elemente de caroserie (colţare, trape etc.), faruri, semnalizatoare, lămpi) şi restul valorificat ca fier vechi.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Utilizator anonim
Oricum in RATB a inceput o curatenie generala si se va scapa de toate relicvele astea care nu folosesc la nimic decat ocupa spatiul degeaba si ruginesc prind diverse curti.
Oricum in RATB a inceput o curatenie generala si se va scapa de toate relicvele astea care nu folosesc la nimic decat ocupa spatiul degeaba si ruginesc prind diverse curti.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
S21 a fost continuarea unui experiment nereusit inceput undeva prin 1991, cand vagonul avea numarul 253. Exista si un film cu el carand boghiuri prin depoul Dudesti. Nu stiu exact cand a fost transformat in ce este acum, adica forma mai patratoasa, cucuveaua de EP si usa de marfa pe ambele parti, poate undeva prin 1995. Pana atunci nu pot spune decat ca l-am vazut in forma originala cred ca in 1990 sau 1991 inainte de modificare si maximum o data dupa aceea, adica pana la modificarea in forma actuala. Asa cum arata acum nu l-am vazut niciodata in circulatie, dar nu cred ca dupa acest "face-lifting" performantele sale au fost diminuate fata de cele din perioada cand era doar un V56 cu boghiu in loc de truck sub el.
Remorca V12 a fost pastrata pentru ca a ramas ca remorca de marfa careia i s'a gasit alta utilitate. Cand au avut din ce face o remorca de marfa mai mare, au transformat-o in ce este acum.
Nu cred ca remorca 6270 va fi restaurata sau cel putin nu va avea nicio legatura cu vagonul 6001 care va fi restaurat ca EP original. Practic, remorcile originale EP erau vagoane motor fara motor, deci nu are sens sa restaureze si remorca. Ar fi ceva sa recupereze trenul EP/V3A + V12/V3A dela Jandarmerie si sa le dea in schimb un cuplu de tatre, dar deranjul e mult prea mare.
S21 a fost continuarea unui experiment nereusit inceput undeva prin 1991, cand vagonul avea numarul 253. Exista si un film cu el carand boghiuri prin depoul Dudesti. Nu stiu exact cand a fost transformat in ce este acum, adica forma mai patratoasa, cucuveaua de EP si usa de marfa pe ambele parti, poate undeva prin 1995. Pana atunci nu pot spune decat ca l-am vazut in forma originala cred ca in 1990 sau 1991 inainte de modificare si maximum o data dupa aceea, adica pana la modificarea in forma actuala. Asa cum arata acum nu l-am vazut niciodata in circulatie, dar nu cred ca dupa acest "face-lifting" performantele sale au fost diminuate fata de cele din perioada cand era doar un V56 cu boghiu in loc de truck sub el.
Remorca V12 a fost pastrata pentru ca a ramas ca remorca de marfa careia i s'a gasit alta utilitate. Cand au avut din ce face o remorca de marfa mai mare, au transformat-o in ce este acum.
Nu cred ca remorca 6270 va fi restaurata sau cel putin nu va avea nicio legatura cu vagonul 6001 care va fi restaurat ca EP original. Practic, remorcile originale EP erau vagoane motor fara motor, deci nu are sens sa restaureze si remorca. Ar fi ceva sa recupereze trenul EP/V3A + V12/V3A dela Jandarmerie si sa le dea in schimb un cuplu de tatre, dar deranjul e mult prea mare.
📖 Pagination options