Transportul în lumeEuropaFranța / FranceParis

 

Topic: Metroul

185 posts, 83559 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris Dr2005

Totuşi, e mai scump să întreţii 2 sisteme de roţi + cele laterale de ghidaj. Singura explicaţie logică pe care o văd în adoptarea acestui sistem e implicarea firmei Michelin, care şi-a asigurat un client pe viaţă din toată afacerea.
Roţile de cauciuc merg tot pe nişte ,,şine" metalice late, care trebuie să fie cât mai netede, că altfel rup cauciucul, de aici rezultă costuri de întreţinere suplimentare. Desigur, are avantajul zgomotului mai redus şi al distanţei de frânare mai reduse faţă de un tren clasic. Dar oare se merită?

O parte din problemele cu zgootul se pot rezolva acum (când a apărut metroul parizian nu se cunoşteau noţiuni precum profil de uzură al roţii, panouri fono-absorbante de-a lungul liniilor, izolarea liniei cu acele ,,bucăţi" de cauciuc, asfalt peste traverse etc.).

 


Re: Franţa-Metroul din Paris Dominatrix

Dr2005 wrote:
Roţile de cauciuc merg tot pe nişte ,,şine" metalice late, care trebuie să fie cât mai netede, că altfel rup cauciucul, de aici rezultă costuri de întreţinere suplimentare.
O alternativa este ca rotile de cauciuc sa ruleze pe un pat de beton in loc de "şine" metalice. Asa s-a procedat de exemplu, la metroul din Montreal. Apropo de metroul de acolo, in acel caz s-a vazut un alt dezavantaj major al sistemului cu roti de cauciuc: pierderea aderentei pe zapada sau polei. De aceea metroul din Montreal a fost construit integral in subteran, inclusiv depourile, cu costurile suplimentare de rigoare, fiindca la iernile din Canada nu exista alta solutie.

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Staţia Arts et Métiers pe linia 11. A fost decorată ca şi un submarin, in cinstea scriitorului francez Jules Verne
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arts_et_M% ... o_de_Paris)
800px-Artsmetier.jpg (115.05 KB; downloaded 5656 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009





Arts et Métiers
800px-Ligne_11_-_Arts_et_métier.jpg (76.96 KB; downloaded 5619 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Louvre Rivoli




Staţie decorată în cinstea muzeului Louvru cu replici de artă veche
http://en.wikipedia.org/wiki/Louvre_%E2 ... M%C3%A9tro)
800px-Station-louvre-rivoli.jpg (91.92 KB; downloaded 5617 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Cluny-La Sorbonne




Staţie decorată cu o imensă pictură ,,Păsările,, de Jean Bazaine
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=304129
metro_s_cluny_a.jpg (117.23 KB; downloaded 5614 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Pont Neuf




Staţie de metrou decorată pe tema monezilor pariziene
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_du ... o_de_Paris
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_7_-_Pont_Neuf_02.jpg (161.96 KB; downloaded 5615 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris rosetti61

O caracteristica a metroului parizian sunt si acele separatoare de fluxuri - foarte putine mai sunt in uz. Barierele automate au fost instalate in anii 20 ca o masura de control al fluxului de calatori de pe peroanele statiilor, fiind comandate de catre mecanicul trenului. Au fost scoase din uz incepand cu 1960.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Am%C3%A9na ... tomatiques
800px-Porte_d'Orleans_-_Portillons.JPG (101.84 KB; downloaded 5588 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Vavin




http://en.wikipedia.org/wiki/Vavin_(Paris_M%C3%A9tro)
800px-Metrò.jpg (101.08 KB; downloaded 5594 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Linia de legătură de la Vavin între



şi



Raccordement_4-12_Vavin4.jpg (128.79 KB; downloaded 5580 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Odéon




http://en.wikipedia.org/wiki/Od%C3%A9on ... M%C3%A9tro)
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_4_-_Odeon_01.jpg (195.62 KB; downloaded 5575 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Odéon



800px-Metro_de_Paris_-_Ligne_10_-_Odeon_01.jpg (179.5 KB; downloaded 5575 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Cour Saint-Émilion




Staţie situată pe



singura linie de metrou pe pilot automat la ora actuala în Paris, numită şi Meteor. de asemena şi



se află în curs de automatizare, s-au montat deja porţi la peron pe majoritatea staţilor de pe



. În luna iunie a acestui an este planificat ca pe



să circule primul tren pe pilot automat, dar serviciul pe pilot automat pentru pasageri va debuta ceva mai târziu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cour_Saint ... M%C3%A9tro)
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_14_-_Cour_Saint-Emilion_02.jpg (133.34 KB; downloaded 5572 times)

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Nation




PSD(Platform screen doors) sau PED(Platform edge doors), uşile automate ce se deschid odată cu oprirea trenului în staţie în curs de montare pe linia 1.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=89
DSC24168.jpg (94.86 KB; downloaded 5586 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Paris  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433668 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use