Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)
984 posts, 327346 views
📖 Pagination options
- gabriels
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
gabriels
Imi place mai mult de tovarasii controlori(cu toate ca nu i-am cunoscut) decat de cei de azi.
Filmul de mai jos pe langa informatii despre vechii controlori si faze amuzante contine si imagini cu transportul de altadata.
Imi place mai mult de tovarasii controlori(cu toate ca nu i-am cunoscut) decat de cei de azi.
Filmul de mai jos pe langa informatii despre vechii controlori si faze amuzante contine si imagini cu transportul de altadata.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Biletele de călătorie RATB vor fi retrase din circulaţie
Vineri, 08 Aprilie 2011
Începând din luna mai a acestui an, se va demara procedura de eliminare a biletelor de hârtie, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din oferta RATB.
Precizăm că, prin validare, cardul ACTIV şi cel MULTIPLU oferă Regiei informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major al RATB şi anume, adaptarea capacităţii de transport la cerinţele publicului călător.
Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, RATB va introduce, până la sfârşitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum şi noi titluri de călătorie.
În momentul de faţă se fac testări pentru lansarea în parteneriat cu BCR a unui card dual, card ce încorporează aplicaţia de transport RATB (utilizând tehnologie contactless). Cardul va fi pus la dispoziţia publicului călător după finalizarea testelor şi punerea la punct a întregului sistem.
De asemenea, RATB a iniţiat un proiect similar şi cu BRD pentru diversificarea ofertei de instrumente de plată a călătoriei şi îşi manifesta dorinţa de a încheia parteneriate similare şi cu alte instituţii financiare.
„Este momentul ca RATB să-şi uniformizeze sistemul de colectare a contravalorii titlurilor de transport, ţinând cont de investiţiile făcute în sistemul automat de taxare. Doar în acest mod putem avea o imagine completă a utilizării mijloacelor de transport în comun şi a cererii de transport”, a declarat Adrian Criţ, directorul general RATB.
www.ratb.ro
Biletele de călătorie RATB vor fi retrase din circulaţie
Vineri, 08 Aprilie 2011
Începând din luna mai a acestui an, se va demara procedura de eliminare a biletelor de hârtie, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din oferta RATB.
Precizăm că, prin validare, cardul ACTIV şi cel MULTIPLU oferă Regiei informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major al RATB şi anume, adaptarea capacităţii de transport la cerinţele publicului călător.
Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, RATB va introduce, până la sfârşitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum şi noi titluri de călătorie.
În momentul de faţă se fac testări pentru lansarea în parteneriat cu BCR a unui card dual, card ce încorporează aplicaţia de transport RATB (utilizând tehnologie contactless). Cardul va fi pus la dispoziţia publicului călător după finalizarea testelor şi punerea la punct a întregului sistem.
De asemenea, RATB a iniţiat un proiect similar şi cu BRD pentru diversificarea ofertei de instrumente de plată a călătoriei şi îşi manifesta dorinţa de a încheia parteneriate similare şi cu alte instituţii financiare.
„Este momentul ca RATB să-şi uniformizeze sistemul de colectare a contravalorii titlurilor de transport, ţinând cont de investiţiile făcute în sistemul automat de taxare. Doar în acest mod putem avea o imagine completă a utilizării mijloacelor de transport în comun şi a cererii de transport”, a declarat Adrian Criţ, directorul general RATB.
www.ratb.ro
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Habar nu au ce spun. Sistemul nu se foloseste deloc pentru asta, mai ales ca abonamentele nu se valideaza, iar pensionarii nu au niciun fel de card, merg doar cu talonul de pensie.
In plus, in felul asta dispare orice posibilitate de instalare a unor automate de titluri de calatorie, pentru ca cei din afara orasului sau care merg rar cu RATB si nu au card Activ, nu vor putea sa le foloseasca. Cardul Multiplu este o mare tampenie, trebuind sa platesti si 1,6 RON pentru suportul de carton. Nu mai zic daca ai nevoie sa mergi cu o linie normala si cu un expres: 1,6 RON cardul + 2,6 RON calatorii urbane (ca nu poti lua una), apoi alti 1,6 RON pentru alt card (ca nu poti pune tipuri diferite de calatorii pe un card) si 7 RON pe 2 calatorii expres.
Mai e si alta problema: unele linii nu au bucla de intoarcere, ci intorc in jurul unui cartier. Acestea au, totusi, o statie considerata capat, insa asta nu corespunde mereu cu statia cu cei mai multi calatori. De exemplu, daca vrei sa mergi de la Ministerul Transporturilor in Drumul Taberei, ai nevoie de 2 calatorii, altfel esti mai sarac cu 50 RON. Evident, soferii nu isi aduc mereu aminte sa schimbe sensul in SAT, eventual il schimba dupa ce au urcat calatorii in statia considerata cap de linie, asa ca toti devin contravenienti. Vi se pare normala situatia?
Habar nu au ce spun. Sistemul nu se foloseste deloc pentru asta, mai ales ca abonamentele nu se valideaza, iar pensionarii nu au niciun fel de card, merg doar cu talonul de pensie.
In plus, in felul asta dispare orice posibilitate de instalare a unor automate de titluri de calatorie, pentru ca cei din afara orasului sau care merg rar cu RATB si nu au card Activ, nu vor putea sa le foloseasca. Cardul Multiplu este o mare tampenie, trebuind sa platesti si 1,6 RON pentru suportul de carton. Nu mai zic daca ai nevoie sa mergi cu o linie normala si cu un expres: 1,6 RON cardul + 2,6 RON calatorii urbane (ca nu poti lua una), apoi alti 1,6 RON pentru alt card (ca nu poti pune tipuri diferite de calatorii pe un card) si 7 RON pe 2 calatorii expres.
Mai e si alta problema: unele linii nu au bucla de intoarcere, ci intorc in jurul unui cartier. Acestea au, totusi, o statie considerata capat, insa asta nu corespunde mereu cu statia cu cei mai multi calatori. De exemplu, daca vrei sa mergi de la Ministerul Transporturilor in Drumul Taberei, ai nevoie de 2 calatorii, altfel esti mai sarac cu 50 RON. Evident, soferii nu isi aduc mereu aminte sa schimbe sensul in SAT, eventual il schimba dupa ce au urcat calatorii in statia considerata cap de linie, asa ca toti devin contravenienti. Vi se pare normala situatia?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Utilizator anonim
Pentru dumneavoastra R.A.T.B. continua modernizarea Sistemului Automat de Taxare!
In locul biletelor din hartie, calatorii au la dispozitie: portofelul electronic incarcat pe Cardul ACTIV nominal/nenominal sau cardul Multiplu.
Călătoriţi frecvent sau ocazional cu transportul public?
Vă deplasaţi atât cu mijloacele RATB, cât şi cu metroul?
Cardul ACTIV încărcat cu portofel electronic - este soluţia optimă pentru orice călător!
Portofelul electronic permite încărcarea contravalorii numărului de călătorii dorit de solicitant. Odată cu validarea cardului are loc diminuarea sumei încărcate în portofel cu tariful corespunzător călătoriei efectuate (la RATB sau Metrorex).
RATB vă oferă :
Cardul Activ Nominal – cu următoarele caracteristici:
- cardul se oferă gratuit la prima emitere; - călătorii ocazionali care nu doresc abonament, pot utiliza opţiunea de portofel electronic; - poate fi utilizat în ambele reţele de transport, RATB şi Metrorex; - poate fi reîncărcat oricând, acelaşi suport având perioada de utilizare de peste 4 ani; - în caz de pierdere sau furt, soldul neutilizat poate fi transferat pe un alt card; - nu este transmisibil.
Cardul Activ Nenominal – cu următoarele caracteristici:
- cardul se procură contra cost; - călătorii ocazionali care nu doresc abonament, pot utiliza, de asemenea, opţiunea de portofel electronic; - poate fi utilizat în ambele reţele de transport, RATB şi Metrorex; - poate fi reîncărcat oricând, acelasi suport având perioada de utilizare de peste 4 ani; - in caz de pierdere sau furt, soldul neutilizat NU poate fi transferat pe un alt card; - este transmisibil.
REŢINEŢI!
Alternativa biletelor de hârtie este Portofelul electronic
Călătoriţi doar ocazional cu mijloacele RATB?
RATB vă oferă şi Cardul Multiplu!
Acest card nu se reîncarcă, suportul se. plăteşte la fiecare procurare. .
Titlurile disponibile pentru încărcare sunt : - Abonament valabil 1 zi, pe toate . liniile urbane; . - Contravaloarea a minim 2/ maxim 10 călătorii (EXPRES, urbane, preorăşeneşti).
Card MULTIPLU - cu următoarele . caracteristici .
- se adresează în special călătorilor ocazionali, cu precădere celor nerezidenţi în Bucureşti; - este utilizabil numai în reţeaua RATB; - nu este reîncărcabil; - nu permite recuperarea soldului neutilizat în caz de pierdere, furt, deteriorare; - este nenominal, este transmisibil, existând posibilitatea de a fi folosit de mai multe persoane în limita călătoriilor încărcate pe card.
VALIDAREA este OBLIGATORIE la fiecare urcare în vehicul, confirmarea achitării călătoriei realizându-se odată cu validarea cardului.
http://www.ratb.ro/campanii.php
Pentru dumneavoastra R.A.T.B. continua modernizarea Sistemului Automat de Taxare!
In locul biletelor din hartie, calatorii au la dispozitie: portofelul electronic incarcat pe Cardul ACTIV nominal/nenominal sau cardul Multiplu.
Călătoriţi frecvent sau ocazional cu transportul public?
Vă deplasaţi atât cu mijloacele RATB, cât şi cu metroul?
Cardul ACTIV încărcat cu portofel electronic - este soluţia optimă pentru orice călător!
Portofelul electronic permite încărcarea contravalorii numărului de călătorii dorit de solicitant. Odată cu validarea cardului are loc diminuarea sumei încărcate în portofel cu tariful corespunzător călătoriei efectuate (la RATB sau Metrorex).
RATB vă oferă :
Cardul Activ Nominal – cu următoarele caracteristici:
- cardul se oferă gratuit la prima emitere; - călătorii ocazionali care nu doresc abonament, pot utiliza opţiunea de portofel electronic; - poate fi utilizat în ambele reţele de transport, RATB şi Metrorex; - poate fi reîncărcat oricând, acelaşi suport având perioada de utilizare de peste 4 ani; - în caz de pierdere sau furt, soldul neutilizat poate fi transferat pe un alt card; - nu este transmisibil.
Cardul Activ Nenominal – cu următoarele caracteristici:
- cardul se procură contra cost; - călătorii ocazionali care nu doresc abonament, pot utiliza, de asemenea, opţiunea de portofel electronic; - poate fi utilizat în ambele reţele de transport, RATB şi Metrorex; - poate fi reîncărcat oricând, acelasi suport având perioada de utilizare de peste 4 ani; - in caz de pierdere sau furt, soldul neutilizat NU poate fi transferat pe un alt card; - este transmisibil.
REŢINEŢI!
Alternativa biletelor de hârtie este Portofelul electronic
Călătoriţi doar ocazional cu mijloacele RATB?
RATB vă oferă şi Cardul Multiplu!
Acest card nu se reîncarcă, suportul se. plăteşte la fiecare procurare. .
Titlurile disponibile pentru încărcare sunt : - Abonament valabil 1 zi, pe toate . liniile urbane; . - Contravaloarea a minim 2/ maxim 10 călătorii (EXPRES, urbane, preorăşeneşti).
Card MULTIPLU - cu următoarele . caracteristici .
- se adresează în special călătorilor ocazionali, cu precădere celor nerezidenţi în Bucureşti; - este utilizabil numai în reţeaua RATB; - nu este reîncărcabil; - nu permite recuperarea soldului neutilizat în caz de pierdere, furt, deteriorare; - este nenominal, este transmisibil, existând posibilitatea de a fi folosit de mai multe persoane în limita călătoriilor încărcate pe card.
VALIDAREA este OBLIGATORIE la fiecare urcare în vehicul, confirmarea achitării călătoriei realizându-se odată cu validarea cardului.
http://www.ratb.ro/campanii.php
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Dr2005
Furt pe faţă... cu acordul tacit al CGMB.
Sunt curios ce se va întâmpla cu chioşcurile de bilete care nu au curent (unele de ani de zile), gen Aviatorilor, Bd. Vasile Milea x Bd. Timişoara, APACA etc.
Furt pe faţă... cu acordul tacit al CGMB.
Sunt curios ce se va întâmpla cu chioşcurile de bilete care nu au curent (unele de ani de zile), gen Aviatorilor, Bd. Vasile Milea x Bd. Timişoara, APACA etc.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Utilizator anonim
Biletele de călătorie pe suport de hârtie vor mai fi disponibile în centrele de vânzare din reţeaua RATB până la epuizarea stocurilor.
În locul biletelor din hârtie, călătorii RATB au la dispoziţie: portofelul electronic, încărcat pe cardul ACTIV nominal / nenominal, precum şi cardul MULTIPLU.
Precizăm că efectuarea plăţii cu cardul nu implică majorarea tarifului călătoriei cu mijloacele RATB, acesta rămânând neschimbat.
Cardul ACTIV asigură accesul călătorilor în reţeaua RATB, precum şi în reţeaua Metrorex, iar în viitor va avea şi alte aplicaţii, cum ar fi plata parcării, accesul la muzee, spectacole etc.
Achiziţionarea cardului se face la toate centrele emitente RATB, iar reîncărcarea sa este extrem de comodă şi rapidă, putând fi efectuată la oricare punct de vânzare RATB, la ATM-uri, dar şi mai comod, prin Internet.
Călătorii ocazionali, cu precădere cei nerezidenţi în Bucureşti, au la dispoziţie cardul MULTIPLU, utilizabil numai în reţeaua RATB. Acesta poate fi achiziţionat contra cost, de la unităţile de vânzare din reţeaua RATB şi poate fi configurat cu minimum 2 călătorii / maximum 10 călătorii sau abonament de o zi.
Pentru a veni în sprijinul călătorilor şi a facilita plata rapidă şi comodă a serviciilor de transport, Regia va diversifica oferta de instrumente de plată, prin includerea cardurilor Dual, emise de diferite instituţii bancare, ce vor îngloba aplicaţie bancară şi aplicaţie de transport. De asemenea, în viitorul apropiat, călătorii vor putea să achite contravaloarea călătoriei şi prin intermediul telefonului mobil.
RATB reaminteşte tuturor călătorilor, inclusiv posesorilor de abonamente, că este foarte important să valideze cardul la fiecare urcare în mijloacele de transport în comun, întrucât Regia obţine astfel informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor pe zone şi intervale orare, date extrem de importante pentru adaptarea ofertei de transport la cererea înregistrată şi pentru eficientizarea serviciilor oferite.
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=133
Biletele de călătorie pe suport de hârtie vor mai fi disponibile în centrele de vânzare din reţeaua RATB până la epuizarea stocurilor.
În locul biletelor din hârtie, călătorii RATB au la dispoziţie: portofelul electronic, încărcat pe cardul ACTIV nominal / nenominal, precum şi cardul MULTIPLU.
Precizăm că efectuarea plăţii cu cardul nu implică majorarea tarifului călătoriei cu mijloacele RATB, acesta rămânând neschimbat.
Cardul ACTIV asigură accesul călătorilor în reţeaua RATB, precum şi în reţeaua Metrorex, iar în viitor va avea şi alte aplicaţii, cum ar fi plata parcării, accesul la muzee, spectacole etc.
Achiziţionarea cardului se face la toate centrele emitente RATB, iar reîncărcarea sa este extrem de comodă şi rapidă, putând fi efectuată la oricare punct de vânzare RATB, la ATM-uri, dar şi mai comod, prin Internet.
Călătorii ocazionali, cu precădere cei nerezidenţi în Bucureşti, au la dispoziţie cardul MULTIPLU, utilizabil numai în reţeaua RATB. Acesta poate fi achiziţionat contra cost, de la unităţile de vânzare din reţeaua RATB şi poate fi configurat cu minimum 2 călătorii / maximum 10 călătorii sau abonament de o zi.
Pentru a veni în sprijinul călătorilor şi a facilita plata rapidă şi comodă a serviciilor de transport, Regia va diversifica oferta de instrumente de plată, prin includerea cardurilor Dual, emise de diferite instituţii bancare, ce vor îngloba aplicaţie bancară şi aplicaţie de transport. De asemenea, în viitorul apropiat, călătorii vor putea să achite contravaloarea călătoriei şi prin intermediul telefonului mobil.
RATB reaminteşte tuturor călătorilor, inclusiv posesorilor de abonamente, că este foarte important să valideze cardul la fiecare urcare în mijloacele de transport în comun, întrucât Regia obţine astfel informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor pe zone şi intervale orare, date extrem de importante pentru adaptarea ofertei de transport la cererea înregistrată şi pentru eficientizarea serviciilor oferite.
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=133
- ViitorulPrimar
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
ViitorulPrimar
furt pe faţa
am luat un card activ şi dupa o lună nu m-ai mergea
deci trebuie sa cumpar altul.
vreau să fac plângere.
da,prima lună a mers ,ca am cumparat un abonament pe o luna.
apoi am fost sa il incarc pentru un abonament pe luna urmatoare si vanzatoarea mi-a zis ca nu merge.
apoi m-a intrebat daca nu vreau sa cumpar altul
am zis ca vreau sa fac plangere si am cerut o adresa unde pot fac plângere
mi-a zis ca nu stie.
l-am probat la un alt chiosc ratb si nici acolo nu a mers .
furt pe faţa
am luat un card activ şi dupa o lună nu m-ai mergea
deci trebuie sa cumpar altul.
vreau să fac plângere.
da,prima lună a mers ,ca am cumparat un abonament pe o luna.
apoi am fost sa il incarc pentru un abonament pe luna urmatoare si vanzatoarea mi-a zis ca nu merge.
apoi m-a intrebat daca nu vreau sa cumpar altul
am zis ca vreau sa fac plangere si am cerut o adresa unde pot fac plângere
mi-a zis ca nu stie.
l-am probat la un alt chiosc ratb si nici acolo nu a mers .
- lecter
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
lecter
Al meu merge fara probleme de mai bine de 2 ani si jumatate, poate ca l-ai tinut in acelasi loc cu alte carduri de acces cu cip, gen interfon sau birou? Asta de obicei cauzeaza probleme...
Al meu merge fara probleme de mai bine de 2 ani si jumatate, poate ca l-ai tinut in acelasi loc cu alte carduri de acces cu cip, gen interfon sau birou? Asta de obicei cauzeaza probleme...
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
mindmasster
Inca odata mi-a fost demonstrat ca sistemul nostru de cumpararea biletelor este de ***** .Eram astazi la Gara de Nord sa-mi fac un abonament pe toate liniile si in fata mea era un om din provincie (Rep Moldova dupa accent ) la coada. A ajuns frumos la casa si a cerut normal un bilet i s-a raspuns in sictir ca asa ceva nu mai exista ,doar daca aveti card ACTIV RATB . Omul normal ca nu avea si a cerut 2 bilete (2.6 lei ).Avea doar 2 lei marunt , ceva euro +o bacnota de 50 de ron . Nu am avut sa-i schimbe (NORMAL ) . Si ii zic doamnei de la casa :"Asa ii tratam noi pe straini , o sa mai vina dracu la noi in curand . Daca la Gara de Nord nu ai sa-i schimbi ,cand o fi la periferie ce mai faci " . Nu a mai zis nimic tipa . Mi-a lasat un gust amar . Am zis doar :"asta trebuie sa ajunga pe forum ". Sistem de ***** de avem
Inca odata mi-a fost demonstrat ca sistemul nostru de cumpararea biletelor este de ***** .Eram astazi la Gara de Nord sa-mi fac un abonament pe toate liniile si in fata mea era un om din provincie (Rep Moldova dupa accent ) la coada. A ajuns frumos la casa si a cerut normal un bilet i s-a raspuns in sictir ca asa ceva nu mai exista ,doar daca aveti card ACTIV RATB . Omul normal ca nu avea si a cerut 2 bilete (2.6 lei ).Avea doar 2 lei marunt , ceva euro +o bacnota de 50 de ron . Nu am avut sa-i schimbe (NORMAL ) . Si ii zic doamnei de la casa :"Asa ii tratam noi pe straini , o sa mai vina dracu la noi in curand . Daca la Gara de Nord nu ai sa-i schimbi ,cand o fi la periferie ce mai faci " . Nu a mai zis nimic tipa . Mi-a lasat un gust amar . Am zis doar :"asta trebuie sa ajunga pe forum ". Sistem de ***** de avem
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
SprinterXP
Plus faptul ca multi calatori habar n-au sa utilizaze S.A.T.-ul, ba chiar am auzit tot felul de discutii intre calatori ca si-au luat amenzi din cauza asta. Si ieri chiar am asistat in 27 la o cearta intre calatori si controlori pentru faptul ca nu stiu sa utilizeze S.A.T.-ul si pentru ca vanzoatoarele de "bilete" nu dau instructiuni despre utilizarea lor (cum se proceda in anii trecuti).
Plus faptul ca multi calatori habar n-au sa utilizaze S.A.T.-ul, ba chiar am auzit tot felul de discutii intre calatori ca si-au luat amenzi din cauza asta. Si ieri chiar am asistat in 27 la o cearta intre calatori si controlori pentru faptul ca nu stiu sa utilizeze S.A.T.-ul si pentru ca vanzoatoarele de "bilete" nu dau instructiuni despre utilizarea lor (cum se proceda in anii trecuti).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Dr2005
Chiar dacă eşti tobă de carte în utilizarea SAT-ului, tot o să dai peste validatoare care nu îţi acceptă cardul decât din 3 - 4 încercări, eventual la un Multiplu te trezeşti că ţi-a luat mai mult de o călătorie. După aia, şoferul îşi aduce aminte că nu a schimbat sensul, îl schimbă şi... gata, unu' în plus la planul de amenzi pe luna în curs, că tot e sfârşit de lună şi ies controlorii la pândă.
Chiar dacă eşti tobă de carte în utilizarea SAT-ului, tot o să dai peste validatoare care nu îţi acceptă cardul decât din 3 - 4 încercări, eventual la un Multiplu te trezeşti că ţi-a luat mai mult de o călătorie. După aia, şoferul îşi aduce aminte că nu a schimbat sensul, îl schimbă şi... gata, unu' în plus la planul de amenzi pe luna în curs, că tot e sfârşit de lună şi ies controlorii la pândă.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Lohengrin
Ce NU stie calatorul bucurestean este ca in caz de "card validat aiurea pentru mai multe persoane in loc de una" pot avea 100% castig de cauza, daca solicita RATB-ului - contestand amenda - fisierul de USAGE DATA al validatorului pe schimbul/ziua respectiva. Acolo se vede clar ca pentru cardul cu seria XYXY apar doua tranzactii una dupa alta. Dezavantaj ca fisierul se descarca la sfarsitul zilei/schimbului, in cel mai rau caz dupa 2-3 zile daca soferii se grabesc seara la iesirea din tura.
In cazul soferilor care schimba aiurea sensul de mers (semicursa) in SAT dupa plecarea de la capat, este un pic mai complicat. Teoretic la cap de linie ei trebuie sa aiba un marker de genul "a plecat la ora 10:16". Daca in USAGE DATA apare tranzactia SCHIMBARE DE SENS la ora 10:34 - in conditiile in care semicursa dureaza 50 de minute - e clar vina soferului. Pentru valori apropiate insa (i.e. 10:16 plecare si 10:18 schimbare de sens) e mai dificil de probat - ora dispecerului de la cap de linie nefiind sincronizata cu ora din SAT.
Ce NU stie calatorul bucurestean este ca in caz de "card validat aiurea pentru mai multe persoane in loc de una" pot avea 100% castig de cauza, daca solicita RATB-ului - contestand amenda - fisierul de USAGE DATA al validatorului pe schimbul/ziua respectiva. Acolo se vede clar ca pentru cardul cu seria XYXY apar doua tranzactii una dupa alta. Dezavantaj ca fisierul se descarca la sfarsitul zilei/schimbului, in cel mai rau caz dupa 2-3 zile daca soferii se grabesc seara la iesirea din tura.
In cazul soferilor care schimba aiurea sensul de mers (semicursa) in SAT dupa plecarea de la capat, este un pic mai complicat. Teoretic la cap de linie ei trebuie sa aiba un marker de genul "a plecat la ora 10:16". Daca in USAGE DATA apare tranzactia SCHIMBARE DE SENS la ora 10:34 - in conditiile in care semicursa dureaza 50 de minute - e clar vina soferului. Pentru valori apropiate insa (i.e. 10:16 plecare si 10:18 schimbare de sens) e mai dificil de probat - ora dispecerului de la cap de linie nefiind sincronizata cu ora din SAT.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Chev Celios
Toata chestia asta cu sch. sensului mie unu mi-se pare o mare prostie. Pe liniile care au capete gen Piata Romana ce ar trebui facut?
Toata chestia asta cu sch. sensului mie unu mi-se pare o mare prostie. Pe liniile care au capete gen Piata Romana ce ar trebui facut?
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
LArSON
Asta s-ar rezolva cu un bilet valabil pe un interval de timp egal cu valoarea celei mai lungi semicurse din oras (335 parca o are, nu?)
Asta s-ar rezolva cu un bilet valabil pe un interval de timp egal cu valoarea celei mai lungi semicurse din oras (335 parca o are, nu?)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination