Topic: Ucraina - Kharkov
59 posts, 35754 views
📖 Pagination options
- Aron
-
Posted:
-
Ucraina - Kharkov
Aron
Incep cu metroul..si vreau sa zic ca poate nu sunt la fel de moderne ca ale noastre, da sunt foarte bine intretinute, si nu o sa-i depasim niciodata la categoria statii....sunt printre cele mai artistice precum cele din moscova:
acum urmeaza trenurile de tip 81-717....
Dupa cum se observa, paza la metrou este extrem de stricta...se tine mult ca statiile si trenurile arata ca la iesire din fabrica
Incep cu metroul..si vreau sa zic ca poate nu sunt la fel de moderne ca ale noastre, da sunt foarte bine intretinute, si nu o sa-i depasim niciodata la categoria statii....sunt printre cele mai artistice precum cele din moscova:
acum urmeaza trenurile de tip 81-717....
Dupa cum se observa, paza la metrou este extrem de stricta...se tine mult ca statiile si trenurile arata ca la iesire din fabrica
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
Acum va prezint autobuzele....care sunt insuportabile, dupa cum spune chiar primarul orasului care a demarat un proiect vara trecuta sa elimine toate autobuzele de dimensiuni mici si sa faca o achizitie majora de unele mari...
dupa cum spuneam sunt de toate felurile, incepand de la cele mai mari, MAZ, care sunt folosite pentru liniile preorasenesti(in totalitate), iar cele din oras cele mai mari se numesc BOGDAN, iar cele mai mici de la firma GAZ, care sunt cele mai periculoase, si de aceea exista intentia de a le inlocui, deoarece sunt facut din dube. mai exact firma de transport cumpara un numar de dube, la "urac-ul" lor le este taiata talia de la sofer spre spate, si este lipita o cutie mare cu scaune si usi, si cam astea sunt autobuzele, ieftine intr-adevar dar numarul mortilor in accidente cu autobuze a crescut ingrijorator.
Ultima poza ne este prezentat un autobuz folosit tot pentru rute inafara orasului dar sunt unele care circula si in interiorul orasului, fmodelul este PAZ-325 #021
Acum va prezint autobuzele....care sunt insuportabile, dupa cum spune chiar primarul orasului care a demarat un proiect vara trecuta sa elimine toate autobuzele de dimensiuni mici si sa faca o achizitie majora de unele mari...
dupa cum spuneam sunt de toate felurile, incepand de la cele mai mari, MAZ, care sunt folosite pentru liniile preorasenesti(in totalitate), iar cele din oras cele mai mari se numesc BOGDAN, iar cele mai mici de la firma GAZ, care sunt cele mai periculoase, si de aceea exista intentia de a le inlocui, deoarece sunt facut din dube. mai exact firma de transport cumpara un numar de dube, la "urac-ul" lor le este taiata talia de la sofer spre spate, si este lipita o cutie mare cu scaune si usi, si cam astea sunt autobuzele, ieftine intr-adevar dar numarul mortilor in accidente cu autobuze a crescut ingrijorator.
Ultima poza ne este prezentat un autobuz folosit tot pentru rute inafara orasului dar sunt unele care circula si in interiorul orasului, fmodelul este PAZ-325 #021
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
TRAMVAIE: parcul este format din clasicele tatra T3 si T6, iar din 2009 a inceput achizitia unor tramvaie de tip KTM-19KT, iar cu ocazia sarbatorii orasului care implinise 355 de ani daca nu ma insel, s-au scos 2 tramvaie de tip T3-VPA....
KTM-KT19
T3 si T6
avantajul este ca in proportie de 90% din toata reteaua de tramvai, este formata din Green Tracks, fiind total despartita de carosabil, exceptie facand zonele centrale
TRAMVAIE: parcul este format din clasicele tatra T3 si T6, iar din 2009 a inceput achizitia unor tramvaie de tip KTM-19KT, iar cu ocazia sarbatorii orasului care implinise 355 de ani daca nu ma insel, s-au scos 2 tramvaie de tip T3-VPA....
KTM-KT19
T3 si T6
avantajul este ca in proportie de 90% din toata reteaua de tramvai, este formata din Green Tracks, fiind total despartita de carosabil, exceptie facand zonele centrale
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
Iar dupa cum se observa in poza nr. 11 de la tramvaiul cu nr de parc #4555, se observa cat de mare este depoul asta datorita faptului ca se afla langa Caile ferate ucrainene, si este cel mai mare depou din tara si la nici 1 km distanta se afla gara.......acolo fiind un fost depou al locomotivelor de prin anii 88'
Iar dupa cum se observa in poza nr. 11 de la tramvaiul cu nr de parc #4555, se observa cat de mare este depoul asta datorita faptului ca se afla langa Caile ferate ucrainene, si este cel mai mare depou din tara si la nici 1 km distanta se afla gara.......acolo fiind un fost depou al locomotivelor de prin anii 88'
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
Am revenit, si va prezint troleibuzele care domina acest oras:
parcul este format din faimoasele ZIU-682
Mai avem troleibuze de tip UMZ-T1
Si o varianta modernizata de ZIU-682, aceasta modernizare a fost facuta de propriile uzine din oras:
Exista un troleibuz care este in timpul unu TRIAL timp de un an in oras, si se numeste LAZ-E301:
In partea de nord si est predomina troleibuzele noastre, facute aici in Romania, bineinteles ca vorbim de DAC-217 si ROCAR-217.....
intotdeauna imi face placere sa merg cu ele si asta datorita faptului ca inauntru inca exista abtipilduri scrise in romana, iar in cabina exista o placuta pe care scrir, in romana, anul fabricatie si tara de provenienta.....
Cam astea sunt mijloace de transport din orasul Kharkov, tara Ucraina, daca apar noutati va anunt si o sa deschid un topic in care o sa public poze ale orasului, deoarece multi stiu ce e prin vestul Europei dar foarte putini stiu de ce se intampla la vecinii nostri din est...
Va rog sa comentati tot ce am zis si sa dati o parere, multumesc frumos...o seara placuta tuturor
Am revenit, si va prezint troleibuzele care domina acest oras:
parcul este format din faimoasele ZIU-682
Mai avem troleibuze de tip UMZ-T1
Si o varianta modernizata de ZIU-682, aceasta modernizare a fost facuta de propriile uzine din oras:
Exista un troleibuz care este in timpul unu TRIAL timp de un an in oras, si se numeste LAZ-E301:
In partea de nord si est predomina troleibuzele noastre, facute aici in Romania, bineinteles ca vorbim de DAC-217 si ROCAR-217.....
intotdeauna imi face placere sa merg cu ele si asta datorita faptului ca inauntru inca exista abtipilduri scrise in romana, iar in cabina exista o placuta pe care scrir, in romana, anul fabricatie si tara de provenienta.....
Cam astea sunt mijloace de transport din orasul Kharkov, tara Ucraina, daca apar noutati va anunt si o sa deschid un topic in care o sa public poze ale orasului, deoarece multi stiu ce e prin vestul Europei dar foarte putini stiu de ce se intampla la vecinii nostri din est...
Va rog sa comentati tot ce am zis si sa dati o parere, multumesc frumos...o seara placuta tuturor
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Dominatrix
Tot in legatura cu troleibuzele din Kharkov, mai exista si 9 troleibuze articulate de tip ZIU-683, adica acestea.
Conform site'ului http://gortransport.kharkov.ua/ troleibuzele DAC-217EM au fost in numar de 51 de exemplare: 50 au fost livrate la Kharkov in anul 1989, fiind primele troleibuze articulate din oras, primind numerele de parc 120 - 149 (la depoul 1) si 220 - 239 ( la depoul 2). In 1990, soseste ultimul troleibuz cu numarul de parc 150 (la depoul 1), care initial trebuia livrat la Kiev.
La momentul desfiintarii depoului 1, in decembrie 2006, mai ramasesera doar 9 troleibuze de acest tip, care au fost toate realocate la depoul 3, primind numerele de parc 3050-3058.
Troleibuzele ROCAR-EM217 au fost in numar de 28 de exemplare. Au primit numerele de parc de la 1001, 1003, 1005 si 1008 (la depoul 1) şi de la 3001 la 3024 (la depoul 3). Dupa desfiintarea depoului 1 in decembrie 2006, cele cu numerele de la 1001 la 1008 au fost renumerotate 3025 - 3028. In prezent toate cele 28 de troleibuze inca sunt in circulatie.
dj_exemplar wrote:Pana acum s-au achizitionat 10 tramvaie KT8-19KT. Tramvaiele de tip T3-VPA sunt modernizari ale vagoanelor T3 facute in regie proprie. Pana acum s-au modernizat 5 vagoane.
TRAMVAIE: parcul este format din clasicele tatra T3 si T6, iar din 2009 a inceput achizitia unor tramvaie de tip KTM-19KT, iar cu ocazia sarbatorii orasului care implinise 355 de ani daca nu ma insel, s-au scos 2 tramvaie de tip T3-VPA....
dj_exemplar wrote:Pana acum au fost livrate 20 de troleibuze de acest tip. Contractul prevede furnizarea a 50 de troleibuze pana in 2013 pentru inlocuirea troleibuzelor UMZ si (probabil) si a DAC'urilor.
Exista un troleibuz care este in timpul unu TRIAL timp de un an in oras, si se numeste LAZ-E301
Tot in legatura cu troleibuzele din Kharkov, mai exista si 9 troleibuze articulate de tip ZIU-683, adica acestea.
dj_exemplar wrote:De fapt e vorba de tipurile DAC-217EM si ROCAR-EM217.
In partea de nord si est predomina troleibuzele noastre, facute aici in Romania, bineinteles ca vorbim de DAC-217 si ROCAR-217.....
Conform site'ului http://gortransport.kharkov.ua/ troleibuzele DAC-217EM au fost in numar de 51 de exemplare: 50 au fost livrate la Kharkov in anul 1989, fiind primele troleibuze articulate din oras, primind numerele de parc 120 - 149 (la depoul 1) si 220 - 239 ( la depoul 2). In 1990, soseste ultimul troleibuz cu numarul de parc 150 (la depoul 1), care initial trebuia livrat la Kiev.
La momentul desfiintarii depoului 1, in decembrie 2006, mai ramasesera doar 9 troleibuze de acest tip, care au fost toate realocate la depoul 3, primind numerele de parc 3050-3058.
Troleibuzele ROCAR-EM217 au fost in numar de 28 de exemplare. Au primit numerele de parc de la 1001, 1003, 1005 si 1008 (la depoul 1) şi de la 3001 la 3024 (la depoul 3). Dupa desfiintarea depoului 1 in decembrie 2006, cele cu numerele de la 1001 la 1008 au fost renumerotate 3025 - 3028. In prezent toate cele 28 de troleibuze inca sunt in circulatie.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Tom
Orasul Kharkov (Kharkiv, dupa denumirea ucrainiana) a mai avut si alte tipuri de tramvaie, cum ar fi KTM-5, K2SU, KTM-2 si MTV-82.
Iata cateva imagini mai vechi, din colectia lui Bohdan Turzanski si Blickpunkt Strassenbahn.
KTM-5
MTV-82
KTM-2
Tatra K2SU
Utilitar, probabil ex MTV-82
Tramvaiele MTV-82 au fost fabricate ulterior sub numele de RVZ-6 de catre uzinele RVR (RVZ).
O pagina web despre transportul in orasul Kharkov: http://gortransport.kharkov.ua
Orasul Kharkov (Kharkiv, dupa denumirea ucrainiana) a mai avut si alte tipuri de tramvaie, cum ar fi KTM-5, K2SU, KTM-2 si MTV-82.
Iata cateva imagini mai vechi, din colectia lui Bohdan Turzanski si Blickpunkt Strassenbahn.
KTM-5
(C)Bohdan Turzanski
(C)Bohdan Turzanski
Kharkiv 727.jpg (52.61 KB; downloaded 8876 times)
RVZ-6
(C)Bohdan Turzanski
(C)Bohdan Turzanski
Kharkiv 1061.jpg (61.01 KB; downloaded 9031 times)
KTM-2
(C)Bohdan Turzanski
(C)Bohdan Turzanski
Kharkiv 1582.jpg (64.52 KB; downloaded 8880 times)
K2SU
(C)Bohdan Turzanski
(C)Bohdan Turzanski
Kharkiv 1912.jpg (75.28 KB; downloaded 8876 times)
MTV-82 ATw
(C)Blickpunkt Strassenbahn
(C)Blickpunkt Strassenbahn
Kharkiv 843.jpg (77.39 KB; downloaded 8875 times)
Tramvaiele MTV-82 au fost fabricate ulterior sub numele de RVZ-6 de catre uzinele RVR (RVZ).
O pagina web despre transportul in orasul Kharkov: http://gortransport.kharkov.ua
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Dr2005
Probabil... cu caroserie de MTV-82, că boghiurile alea clar sunt altceva. MTV-82 avea boghiuri asemănătoare cu cele de PCC (oare de ce? ). De fapt, boghiurile stil PCC (2 motoare, ax cardanic între motoare şi osie, frână de staţionare pe axul motorului) sunt în uz cam pe majoritatea tramvaielor produse în fosta URSS, inclusiv la modelele aflate încă în producţie.
Tom wrote:
Utilitar, probabil ex MTV-82
Probabil... cu caroserie de MTV-82, că boghiurile alea clar sunt altceva. MTV-82 avea boghiuri asemănătoare cu cele de PCC (oare de ce? ). De fapt, boghiurile stil PCC (2 motoare, ax cardanic între motoare şi osie, frână de staţionare pe axul motorului) sunt în uz cam pe majoritatea tramvaielor produse în fosta URSS, inclusiv la modelele aflate încă în producţie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Dominatrix
Tramvaiul MTV-82 restaurat la Nizhny Novgorod (fotografii realizate de Serghei Filatov):
Si boghiul aceluiasi vagon vazut de aproape:
Inca un tramvai MTV-82 la Odessa in 1978 (nu cunosc autorul):
Comparativ cu boghiul de PPC:
Fotografii realizate de mine in Toronto acum cativa ani:
Dr2005 wrote:Esti sigur ca asa stau lucrurile? Uite aici niste poze vechi cu tramvaiele MTV-82 din Kiev si boghiurile lor:
Probabil... cu caroserie de MTV-82, că boghiurile alea clar sunt altceva. MTV-82 avea boghiuri asemănătoare cu cele de PCC (oare de ce? )
(C) Wolfgang Schreiner, 1974
mtv82-02-1217-pobeda-19740517-EE.jpg (113.24 KB; downloaded 8856 times)
(C) Wolfgang Schreiner, 1959
mtv82-1959.jpg (97.18 KB; downloaded 8880 times)
(C) Archive of Photographic Documents of Ukraine, 1950
mtv82-02-1236.jpg (94.31 KB; downloaded 8849 times)
Nu cunosc autorul, fotografia este datata 1950
mtv82.jpg (94.19 KB; downloaded 8848 times)
Tramvaiul MTV-82 restaurat la Nizhny Novgorod (fotografii realizate de Serghei Filatov):
800px-Mtv82_nn_1.jpg (203.43 KB; downloaded 8858 times)
MTV82_bogie.jpg (166.11 KB; downloaded 8856 times)
Inca un tramvai MTV-82 la Odessa in 1978 (nu cunosc autorul):
943_odessa-1978.jpg (165.32 KB; downloaded 8861 times)
Comparativ cu boghiul de PPC:
Fotografii realizate de mine in Toronto acum cativa ani:
PCC 4500 026.jpg (73.27 KB; downloaded 8858 times)
PCC 4500.jpg (103.5 KB; downloaded 8851 times)
PCC _4500_Harbourfront.jpg (68.93 KB; downloaded 8855 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Dr2005
Pai atunci in poza lui Bohdan Turzanski ce avem?
download/file.php?id=41604
Ca ai zis ca e MTV-82, dar nu are boghiuri ca cele din ultimul mesaj. Un fel de MTV-82/PCC, dupa cum a facut RATB-ul 40 de ani mai tarziu Rathgeber/V3A?
Pai atunci in poza lui Bohdan Turzanski ce avem?
download/file.php?id=41604
Ca ai zis ca e MTV-82, dar nu are boghiuri ca cele din ultimul mesaj. Un fel de MTV-82/PCC, dupa cum a facut RATB-ul 40 de ani mai tarziu Rathgeber/V3A?
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
Dominatrix, sti cumva rusa???
sau ai rude ceva pe acolo??
si nu te contrazic la ce ai zis mai sus, ca din cauza de lipsa de bani nu am mai fost acolo din vara lui 2009, si despre troleibuzele si tramvaiele noi am scris ce am gasit pe net
Dominatrix, sti cumva rusa???
sau ai rude ceva pe acolo??
si nu te contrazic la ce ai zis mai sus, ca din cauza de lipsa de bani nu am mai fost acolo din vara lui 2009, si despre troleibuzele si tramvaiele noi am scris ce am gasit pe net
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Dominatrix
Dr2005 wrote:Cel mai probabil versiunea cu boghiuri PCC/Tatra e o modificare ulterioara. Se vede in pozele din 1950 (cand nu exista nici macar Tatra T1) ce fel de boghiuri aveau vagoanele. De asemenea, tramvaiul restaurat din Nizhny Novgorod are acelasi tip de boghiuri si cred ca l-au restaurat la modul stiintific, nu au facut o struto-camila. O dovada in plus este tramvaiul restaurat la Moscova (in poza de mai jos), care si el a fost refacut cu acelasi tip de boghiuri, diferit de cele de PCC.
Pai atunci in poza lui Bohdan Turzanski ce avem?
Ca ai zis ca e MTV-82, dar nu are boghiuri ca cele din ultimul mesaj. Un fel de MTV-82/PCC, dupa cum a facut RATB-ul 40 de ani mai tarziu Rathgeber/V3A?
1278_moskva.jpg (229.4 KB; downloaded 8833 times)
dj_exemplar wrote:Stiu ceheste, care e destul de asemanatoare cu rusa, mai putin alfabetul Stiu alfabetul si cu putin efort inteteg cat de cat un text, dar in nici un caz nu pot spune ca "stiu rusa".
Dominatrix, sti cumva rusa???
- Aron
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Aron
Aha..pacat, adica e bine si asa, da vroiam sa stiu daca mai e cineva pe aici inafara de mine care stie rusa, sau are rude prin Ucraina
Aha..pacat, adica e bine si asa, da vroiam sa stiu daca mai e cineva pe aici inafara de mine care stie rusa, sau are rude prin Ucraina
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ucraina - Kharkov
Tom
Vagonul la care face referire Dr2005 nu este MTV-82, este RVZ-6, iar acestea au intr'adevar boghiuri PCC/Tatra. Iata si o imagine de pe Railfaneurope.net. Autor: Dr.Sternol.
Vagonul la care face referire Dr2005 nu este MTV-82, este RVZ-6, iar acestea au intr'adevar boghiuri PCC/Tatra. Iata si o imagine de pe Railfaneurope.net. Autor: Dr.Sternol.
(C)Dr. Sternol
Railfaneurope.net
Railfaneurope.net
Kazan 3172.jpg (133.28 KB; downloaded 8025 times)
📖 Pagination options