Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183517 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Lilidrac, imi amintesc cu nostalgie Reviziile Grivita si Basarab pline, deci toate liniile ocupate, de le un capat la altul, cu locomotiva de manevra prinsa intre 2 garnituri si manevrand-ule pe amandoua odata, cum se elibera o linie se ocupa la loc, ca sa nu ma mai gandesc ca linia Baneasa - Grivita era electrificata si tot traficul de marfa pentru Griro si Atelierele CFR era pe acolo sau ca aveam clasicul sistem ca la fix pleaca un tren spre Brasov, la si 15 spre Craiova, la si 30 spre Constanta si la si 45 spre Moldova...
Acum in revizii bate vantul si ai manevra de marfa sau cu locomotivele privatilor la revizie ziua in amiaza mare...
Complexul Nord - Basarab e acum cam la 50% din capacitate. Intarzierile apar pe de-o parte ca e exploatat in bataie de joc si pe de alta parte ca trenurile vin cu intarzieri de pe parcurs, din cauza lucrarilor si a restrictiilor de circulatie.
Lilidrac, imi amintesc cu nostalgie Reviziile Grivita si Basarab pline, deci toate liniile ocupate, de le un capat la altul, cu locomotiva de manevra prinsa intre 2 garnituri si manevrand-ule pe amandoua odata, cum se elibera o linie se ocupa la loc, ca sa nu ma mai gandesc ca linia Baneasa - Grivita era electrificata si tot traficul de marfa pentru Griro si Atelierele CFR era pe acolo sau ca aveam clasicul sistem ca la fix pleaca un tren spre Brasov, la si 15 spre Craiova, la si 30 spre Constanta si la si 45 spre Moldova...
Acum in revizii bate vantul si ai manevra de marfa sau cu locomotivele privatilor la revizie ziua in amiaza mare...
Complexul Nord - Basarab e acum cam la 50% din capacitate. Intarzierile apar pe de-o parte ca e exploatat in bataie de joc si pe de alta parte ca trenurile vin cu intarzieri de pe parcurs, din cauza lucrarilor si a restrictiilor de circulatie.
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
E vorba de infrastructura statiei Bucuresti Nord, nicidecum a retelei CFR.Intre orele 6-8 gradul de ocupare a celor 14 linii din Gara de Nord depaseste 100%.Circulatia trenurilor se face prin reducerea timpilor de stationare la peron in special la trenurile sosite.Sa nu uitam ca statia este infundata si sosirea unui tren implica si regararea lui intruna din statiile tehnice, dupa caz, Grivita sau Basarab.Acesti timpi au ajuns sa fie scurtati chiar si la 10 minute, uneori insuficienti pt. revizuirea trenurilor la sosire la partile de rulare,precum si la instalatia electrica.Ca numar de trenuri o sa revin cu cifra exacta zilele urmatoare,dar va asigur ca numarul e mare,insa lungimea trenurilor s-a micsorat la o medie de 5-6 vagoane.Alt lucru de luat in seama sunt trenurile ce tranziteaza in Bucuresti Nord,fiind necesara doar schimbarea locomotivei.Si in acest caz e o problema,intrucat dupa plecarea trenului ramane in linie locomotiva care a adus trenul,fiind necesara ascunderea ei pt. aliberarea liniei.Si tocmai aceste trenuri sunt intarziate frecvent,iar in plus nu pot fi garate la linii cu peron inalt deoarece nu se pot revizui tehnic din cauza acestor peroane(linia1,2,3,4,14)Si inca ceva,trenuri in circulatie nu sunt doar cele cu calatori in Buc.Nord.Tot trenuri sunt si locomotivele operatorilor de transport care zilnic tranziteaza gara in numar impresionant.Iar o linie se considera ocupata si cand pe ea este tren in adevaratul inteles si cand este automotor sau locomotiva izolata.Daca raspunsul nu lamureste ,astept alte intrebari.Promit sa revin cu cifre si poze cu grafice.Sa auzim de bine!
E vorba de infrastructura statiei Bucuresti Nord, nicidecum a retelei CFR.Intre orele 6-8 gradul de ocupare a celor 14 linii din Gara de Nord depaseste 100%.Circulatia trenurilor se face prin reducerea timpilor de stationare la peron in special la trenurile sosite.Sa nu uitam ca statia este infundata si sosirea unui tren implica si regararea lui intruna din statiile tehnice, dupa caz, Grivita sau Basarab.Acesti timpi au ajuns sa fie scurtati chiar si la 10 minute, uneori insuficienti pt. revizuirea trenurilor la sosire la partile de rulare,precum si la instalatia electrica.Ca numar de trenuri o sa revin cu cifra exacta zilele urmatoare,dar va asigur ca numarul e mare,insa lungimea trenurilor s-a micsorat la o medie de 5-6 vagoane.Alt lucru de luat in seama sunt trenurile ce tranziteaza in Bucuresti Nord,fiind necesara doar schimbarea locomotivei.Si in acest caz e o problema,intrucat dupa plecarea trenului ramane in linie locomotiva care a adus trenul,fiind necesara ascunderea ei pt. aliberarea liniei.Si tocmai aceste trenuri sunt intarziate frecvent,iar in plus nu pot fi garate la linii cu peron inalt deoarece nu se pot revizui tehnic din cauza acestor peroane(linia1,2,3,4,14)Si inca ceva,trenuri in circulatie nu sunt doar cele cu calatori in Buc.Nord.Tot trenuri sunt si locomotivele operatorilor de transport care zilnic tranziteaza gara in numar impresionant.Iar o linie se considera ocupata si cand pe ea este tren in adevaratul inteles si cand este automotor sau locomotiva izolata.Daca raspunsul nu lamureste ,astept alte intrebari.Promit sa revin cu cifre si poze cu grafice.Sa auzim de bine!
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Nu se poate da semnal de chemare ca un tren să intre pe aceea şi linie unde a rămas o locomotivă ce a adus un tren ,,în tranzit" (că sunt şi multe trenuri din astea... Regiotransul + Moscova-Sofia) sau o locomotivă privată? Teoretic ar trebui să fie posibil, parcă era un capitol în instrucţie referitor la introducerea trenurilor pe linii ocupate.
Nu se poate da semnal de chemare ca un tren să intre pe aceea şi linie unde a rămas o locomotivă ce a adus un tren ,,în tranzit" (că sunt şi multe trenuri din astea... Regiotransul + Moscova-Sofia) sau o locomotivă privată? Teoretic ar trebui să fie posibil, parcă era un capitol în instrucţie referitor la introducerea trenurilor pe linii ocupate.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Ideea e ca daca locomotivele alea de la privati sunt acolo inseamna ca li s-a alocat trasa, trasa care exista, iar la alocarea traselor traficul de calatori are cea mai mare prioritate, deci daca s-ar vrea si ar fii nevoie atunci traficului de marfa i s-ar aloca trase la 2 noaptea, sau i s-ar aloca trasa pe Baneasa - Grivita.
Cum nu se face asta inseamna ca nu se foloseste 100% din capacitate si ca in livret acele trase ale privatilor nu incurca trasele de calatori existente.
Si mai e ceva, stii ca Gara Basarab are defapt 5 linii? Linia 5 este scurta, ideala ca sa nu se ocupe peron de 15 vagoane cu un automotor. Acea linie 5 nu se foloseste niciodata, deci e loc de imbunatatiri, care nu se fac, deci nu e cutitul la os.
Ideea e ca daca locomotivele alea de la privati sunt acolo inseamna ca li s-a alocat trasa, trasa care exista, iar la alocarea traselor traficul de calatori are cea mai mare prioritate, deci daca s-ar vrea si ar fii nevoie atunci traficului de marfa i s-ar aloca trase la 2 noaptea, sau i s-ar aloca trasa pe Baneasa - Grivita.
Cum nu se face asta inseamna ca nu se foloseste 100% din capacitate si ca in livret acele trase ale privatilor nu incurca trasele de calatori existente.
Si mai e ceva, stii ca Gara Basarab are defapt 5 linii? Linia 5 este scurta, ideala ca sa nu se ocupe peron de 15 vagoane cu un automotor. Acea linie 5 nu se foloseste niciodata, deci e loc de imbunatatiri, care nu se fac, deci nu e cutitul la os.
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Exista semnal de chemare la semnalul de intrare, insa se foloseste in cazuri speciale(deranjamente,conditii nefavorabile ce impun acest lucru,lipsa linii libere).Procedura nu e chiar simpla- Conf.Reg.005:"În cazul lipsei de linii libere în staţii, trenurile pot fi primite şi pe linie ocupată sau cu marca de siguranţă din capătul opus ocupată, însă numai după ce sunt oprite la semnalul de intrare şi s-a înmânat mecanicului ordin de circulaţie, urmând să fie însoţite de către agentul staţiei, până la gararea lor pe linia respectivă. Mecanicul urmăreşte cu atenţie linia şi ia măsuri pentru oprirea trenului în siguranţă."
Exista semnal de chemare la semnalul de intrare, insa se foloseste in cazuri speciale(deranjamente,conditii nefavorabile ce impun acest lucru,lipsa linii libere).Procedura nu e chiar simpla- Conf.Reg.005:"În cazul lipsei de linii libere în staţii, trenurile pot fi primite şi pe linie ocupată sau cu marca de siguranţă din capătul opus ocupată, însă numai după ce sunt oprite la semnalul de intrare şi s-a înmânat mecanicului ordin de circulaţie, urmând să fie însoţite de către agentul staţiei, până la gararea lor pe linia respectivă. Mecanicul urmăreşte cu atenţie linia şi ia măsuri pentru oprirea trenului în siguranţă."
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Linia curenta Buc.Grivita- Buc.Baneasa este inchisa de aproximativ 6 ani.Nici nu stiu daca fizic mai exista.Varianta Buc.Basarab-Buc.Noi nu se mai foloseste datorita unui deranjament pe zona respectiva care poate periclita siguranta circulatiei.Aceste variante erau folosite pentru convoaie de marfa si locomotive izolate,evitand introducerea de vag. de marfa in st.Buc.Nord si eliberarea acesteia de astfel de trase de trenuri.Statia Buc.Nord gr.B(Basarab) are 5 linii,numerotarea este dupa cum s-au construit liniile,4 linii cu lungimi intre 10-17 vagoane+locom. si una scurta de 5 vag.+locom. momentan inchisa pentru circulatie si manevra.Aceasta gara e folosita prea putin datorita putinelor directii de mers unde pot pleca trenuri(1.Buc.Noi-Videle-Craiova;2. Chitila pe fir2 si fir3 apoi Ploiesti sau Titu-Pitesti)si datorita cererii companiei de calatori ca multe trenuri de persoane sa soseasca in gr.A(Gara de Nord) pt. a nu mai fi nevoite notabilitatile navetiste sa parcurga distanta dintre cele doua gari pe jos...(prietenii stiu de ce!)
Linia curenta Buc.Grivita- Buc.Baneasa este inchisa de aproximativ 6 ani.Nici nu stiu daca fizic mai exista.Varianta Buc.Basarab-Buc.Noi nu se mai foloseste datorita unui deranjament pe zona respectiva care poate periclita siguranta circulatiei.Aceste variante erau folosite pentru convoaie de marfa si locomotive izolate,evitand introducerea de vag. de marfa in st.Buc.Nord si eliberarea acesteia de astfel de trase de trenuri.Statia Buc.Nord gr.B(Basarab) are 5 linii,numerotarea este dupa cum s-au construit liniile,4 linii cu lungimi intre 10-17 vagoane+locom. si una scurta de 5 vag.+locom. momentan inchisa pentru circulatie si manevra.Aceasta gara e folosita prea putin datorita putinelor directii de mers unde pot pleca trenuri(1.Buc.Noi-Videle-Craiova;2. Chitila pe fir2 si fir3 apoi Ploiesti sau Titu-Pitesti)si datorita cererii companiei de calatori ca multe trenuri de persoane sa soseasca in gr.A(Gara de Nord) pt. a nu mai fi nevoite notabilitatile navetiste sa parcurga distanta dintre cele doua gari pe jos...(prietenii stiu de ce!)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Grivita - Baneasa exista si e circulabila, i s-a refacut si semnalizarea unde se uneste cu magistrala (un semnal de derivatie si un repetor), doar ca nu se foloseste.
E na pune in pericol siguranta circulatiei, sigur e un macaz care trebuie ripat si probabil cateva traverse putrezite inlocuite.
Care navetisti intre Nord si Basarab? Ce, vor sa zica ca sunt unii care schimba trenul in Nord de 2 ori pe zi? Nu pot sa cred.
Si se poate face ca in alte gari, adica un macaz intre linii in capatul infundat, si asa poate sa iasa locomotiva si sa rebruseze, sau sa se retraga in revizie pe cealalta linie.
Sa vezi in Paris Nord un TGV dublu(2 garnituri cuplate) cum ii anunta linia cu 15min inainte de plecare si soseste cu 10min inainte de plecare, practic la si 5 ii anunta linia, la si 10 soseste si la si 20 pleaca din nou, de alergam cu limba scoasa si cu bagajele cale de 10 vagoane pe peron, si in 10 minute astea si rebrusa, si se goleau/reumplu cu apa toaletele vacumatice, si se si realimentau vagoanele bar, si nici o problema.
Adica daca vine trenu si trebuie sa il retragi in revizie ce ii mai faci revizie si proba de frana la peron?!? Ce, nu a deraiat sute de km si deraiaza pana in revizie?!? Sau daca faci revizie in gara la ce iti mai trebuie revizie?!? Baga-l da-l in colo imediat in revizie si ai timp ca.calau sa-l gadili acolo, fara sa te mai gandesti ca pe-o parte e peron ridicat si te imbrancesc pasagerii iar pe cealalta mergi pe piatra sparta.
Deci daca i-ar interesa solutii se gasesc, pe ei ii doare la basca ca doar e serviciu la stat.
Grivita - Baneasa exista si e circulabila, i s-a refacut si semnalizarea unde se uneste cu magistrala (un semnal de derivatie si un repetor), doar ca nu se foloseste.
E na pune in pericol siguranta circulatiei, sigur e un macaz care trebuie ripat si probabil cateva traverse putrezite inlocuite.
Care navetisti intre Nord si Basarab? Ce, vor sa zica ca sunt unii care schimba trenul in Nord de 2 ori pe zi? Nu pot sa cred.
Si se poate face ca in alte gari, adica un macaz intre linii in capatul infundat, si asa poate sa iasa locomotiva si sa rebruseze, sau sa se retraga in revizie pe cealalta linie.
Sa vezi in Paris Nord un TGV dublu(2 garnituri cuplate) cum ii anunta linia cu 15min inainte de plecare si soseste cu 10min inainte de plecare, practic la si 5 ii anunta linia, la si 10 soseste si la si 20 pleaca din nou, de alergam cu limba scoasa si cu bagajele cale de 10 vagoane pe peron, si in 10 minute astea si rebrusa, si se goleau/reumplu cu apa toaletele vacumatice, si se si realimentau vagoanele bar, si nici o problema.
Adica daca vine trenu si trebuie sa il retragi in revizie ce ii mai faci revizie si proba de frana la peron?!? Ce, nu a deraiat sute de km si deraiaza pana in revizie?!? Sau daca faci revizie in gara la ce iti mai trebuie revizie?!? Baga-l da-l in colo imediat in revizie si ai timp ca.calau sa-l gadili acolo, fara sa te mai gandesti ca pe-o parte e peron ridicat si te imbrancesc pasagerii iar pe cealalta mergi pe piatra sparta.
Deci daca i-ar interesa solutii se gasesc, pe ei ii doare la basca ca doar e serviciu la stat.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Cred că ,,navetiştii" la care se face referire au autorizaţii la clasa I, deci nu trebuie ,,deranjaţi" să meargă 10 minute pe jos, că altfel de trezeşti că o mai pun de o grevă ,,spontană".
Linia Băneasa - Griviţa, cu toată revizuirea ei, tot are un morman de traverse pe ea la capătul dinspre Podul Constanţa. În rest, constructorul tronsonului modernizat de linie a racordat la el toate liniile care erau în acte, inclusiv cea a fabricii de pâine Titan (acolo e macazul... şi după ce se termină macazul nu mai e nimic, că fabrica a demontat şinele).
Cred că ,,navetiştii" la care se face referire au autorizaţii la clasa I, deci nu trebuie ,,deranjaţi" să meargă 10 minute pe jos, că altfel de trezeşti că o mai pun de o grevă ,,spontană".
Linia Băneasa - Griviţa, cu toată revizuirea ei, tot are un morman de traverse pe ea la capătul dinspre Podul Constanţa. În rest, constructorul tronsonului modernizat de linie a racordat la el toate liniile care erau în acte, inclusiv cea a fabricii de pâine Titan (acolo e macazul... şi după ce se termină macazul nu mai e nimic, că fabrica a demontat şinele).
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Grivita - Baneasa e inchisa pt. circulatie si nu se circula.Si nici in curand nu se intrevede redeschiderea ei din mai multe motive: lipsa fonduri pt. reabilitare si lipsa traficului.Dupa reabilitarea statiei Baneasa activitatea de marfa s-a redus considerabil.Ceea ce se vede circuland in zona(podul Constantei) sunt manevre de regarare a garniturilor in st.Buc.Grivita.
Referitor la "navetisti", era vorba de acei slujbasi din Regionala si minister care locuiesc in provincie...
Grivita - Baneasa e inchisa pt. circulatie si nu se circula.Si nici in curand nu se intrevede redeschiderea ei din mai multe motive: lipsa fonduri pt. reabilitare si lipsa traficului.Dupa reabilitarea statiei Baneasa activitatea de marfa s-a redus considerabil.Ceea ce se vede circuland in zona(podul Constantei) sunt manevre de regarare a garniturilor in st.Buc.Grivita.
Referitor la "navetisti", era vorba de acei slujbasi din Regionala si minister care locuiesc in provincie...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Care e linia 5 de la GdN gr B ? Asa, cum te uiti in zare catre Grant avem de la dreapta la stanga: Linia 4 ( e scurta, nu cred ca are 150 m ) apoi Linia 1 , 2 , 3 si dupa aceea vine Linia 5 ? In stanga Liniei 1 ? Linia 5 nu a fost niciodata linie pentru calatori, ci de posta( am impresia ca acolo erau trase vagoanele de mesagerie pe vremuri ).
Care e linia 5 de la GdN gr B ? Asa, cum te uiti in zare catre Grant avem de la dreapta la stanga: Linia 4 ( e scurta, nu cred ca are 150 m ) apoi Linia 1 , 2 , 3 si dupa aceea vine Linia 5 ? In stanga Liniei 1 ? Linia 5 nu a fost niciodata linie pentru calatori, ci de posta( am impresia ca acolo erau trase vagoanele de mesagerie pe vremuri ).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Baneasa - Grivita nu e blocata de traverse, alea blocate de traverse sunt cele 2 linii de regarare ale Reviziei Grivita. Linia e complet practicabila, chiar s-au demontat si inlocuit cu cupoane cele 3 macaze de pe traseu. Traficul de marfa pentru BC, Grivita, Griro si Atelierele CFR nu a scazut, e aproximativ tot ala, doar ca e trecut prin zona parcului rece a Reviziei Basarab si apoi manevrat prin Nord.
Baneasa - Grivita nu e blocata de traverse, alea blocate de traverse sunt cele 2 linii de regarare ale Reviziei Grivita. Linia e complet practicabila, chiar s-au demontat si inlocuit cu cupoane cele 3 macaze de pe traseu. Traficul de marfa pentru BC, Grivita, Griro si Atelierele CFR nu a scazut, e aproximativ tot ala, doar ca e trecut prin zona parcului rece a Reviziei Basarab si apoi manevrat prin Nord.
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Exact asa este.Cu amendamentele: linia 4 are cca. 240m,iar linia 5 s-a folosit in circulatia trenurilor de calatori pana aproximativ in anul 2000 si are aprox.150m.Linia de posta de langa rampa de magazii este o linie a statiei Buc. Basarab si nu are nici o legatura cu Buc.Nord gr.B.Nici macar vreun macaz comun.
andrei11 wrote:
Care e linia 5 de la GdN gr B ? Asa, cum te uiti in zare catre Grant avem de la dreapta la stanga: Linia 4 ( e scurta, nu cred ca are 150 m ) apoi Linia 1 , 2 , 3 si dupa aceea vine Linia 5 ? In stanga Liniei 1 ? Linia 5 nu a fost niciodata linie pentru calatori, ci de posta( am impresia ca acolo erau trase vagoanele de mesagerie pe vremuri ).
Exact asa este.Cu amendamentele: linia 4 are cca. 240m,iar linia 5 s-a folosit in circulatia trenurilor de calatori pana aproximativ in anul 2000 si are aprox.150m.Linia de posta de langa rampa de magazii este o linie a statiei Buc. Basarab si nu are nici o legatura cu Buc.Nord gr.B.Nici macar vreun macaz comun.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Bucuresti Basarab si Bucuresti Nord Grupa B este unul si acelasi lucru. Se pastreaza denumirea de Basarab ca sa nu incurce lumea insa initial pe infofer s-au mentinut vreun an de zile denumirile "Bucuresti Nord Gr. A" si "Bucuresti Nord Bas".
Bucuresti Basarab si Bucuresti Nord Grupa B este unul si acelasi lucru. Se pastreaza denumirea de Basarab ca sa nu incurce lumea insa initial pe infofer s-au mentinut vreun an de zile denumirile "Bucuresti Nord Gr. A" si "Bucuresti Nord Bas".
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Bucuresti Basarab este o gara tehnica , ca si Buc.Grivita, acolo se pregaresc si se formeaza trenurile inainte de a veni la peron in statia Buc.Nord gr.A sau B dupa caz.Gara Buc.Basarab incepe cu aprox.100m inainte de podul Grand si se termina la vreo 200m de pasarela Grivita.In limbaj popular Gara de Nord gr.B se numeste Basarab.Pentru conformitate studiati un mers de tren sau un livret al trenurilor de calatori.
Bucuresti Basarab este o gara tehnica , ca si Buc.Grivita, acolo se pregaresc si se formeaza trenurile inainte de a veni la peron in statia Buc.Nord gr.A sau B dupa caz.Gara Buc.Basarab incepe cu aprox.100m inainte de podul Grand si se termina la vreo 200m de pasarela Grivita.In limbaj popular Gara de Nord gr.B se numeste Basarab.Pentru conformitate studiati un mers de tren sau un livret al trenurilor de calatori.
📖 Pagination options