Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate

256 posts, 121663 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Da, avem tot ce spui, este totul "la vedere". Sper ca nu te indoiesti de faptul ca avem un tunel pe doua etaje intre Basarab si GdN... Daca mai sunt lucruri de clarificat, asupra faptului ca avem un tunel etajat acolo deja construit nu incape chiar nicio indoiala :(
Panta M1 este vizibila si din tren si de pe peronul de la GdN1. Daca stai in partea dinspre Basarab a statiei GdN peronul spre Victoriei si urmaresti un tren care se indreapta spre Basarab ai sa vezi foarte clar cu coboara si "dispare" intr-o curba de stanga. Acolo este locul unde s-au unit tunelele.
Nu mai spun ca se vede si cu ochiul liber locul unde este obturat tunelul etajat, numai ca parerea mea este ca acolo nu este tunelul M3 ci un nivel superior. Se vede in schita tehnologica la sectiunea F ca tunelul avea 4 niveluri la intrarea in statia GdN
Tunelul M1 a ramas acelasi ca cel din proiect, adica este cel de jos. Deasupra lui este tunelul care trebuia sa fie al M3 si pe care il poti vedea partial daca te plimbi cu M4. Deci la tunel nu s-a intamplat mare lucru in acea perioada a modificarilor de proiect, doar s-a obturat tunelul M3, care se opreste acum in zona Muzeului CFR. Insa daca iei trenul de la GdN2 spre Basarab ai sa vezi cum M4 taie un tunel dublu de doua ori.
Marea problema a fost la statie, cand Ceausescu a decis ca nu se mai face statie cu doua niveluri ci numai cu un singur nivel a aparit o mare problema. M1 ajungea cf proiectului la nivelul de jos. Ca atare proiectul nu putea ramane asa cum era, cu etajul de jos functional si cu etajul de sus (M3) fantoma. S-ar fi intrebat lumea ce este acolo, etc. Asa ca decizia a fost sa se nu se mai construiasca partea de jos a statiei. Normal ca in acest caz a ramas partea de sus a statiei (care trebuia sa fie a M3), iar ca M1 sa ajunga acolo a trebuit sa se modifice si tunelul suprapus, s-au unit pur simplu etajele.
Problema este in ce stadiu era constructia la GdN, dar din ce am inteles nu se ajunsese la partea de jos (M1) a statiei .Cred ca aparte confuzia de la modul cum s-a construit statia. Nu s-a plecat de jos in sus, ci de sus in jos.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate 2009

sab wrote:
Deasupra lui este tunelul care trebuia sa fie al M3 si pe care il poti vedea partial daca te plimbi cu M4.Deci la tunel nu s-a intamplat mare lucru, doar s-a obturat tunelul M3 care se opreste acum in zona Muzeului CFR.


sab wrote:
M1 ajungea cf proiectului la nivelul de jos. Ca atare proiectul nu putea ramane asa cum era, cu etajul de jos functional si cu etajul de sus (M3) fantoma. S-ar fi intrebat lumea ce este acolo, etc. Asa ca decizia a fost sa se nu se mai construiasca partea de jos a statiei. Normal ca in acest caz a ramas partea de sus a statiei (care trebuia sa fie a M3), iar ca M1 sa ajunga acolo a trebuit sa se modifice si tunelul suprapus, s-au unit pur simplu etajele.

Pai partea de sus a statiei, adica actuala, oricum nu era chiar nivelul M3, M3 e mai sus. Acum inteleg de ce zicea andrei11 ca actuala statie e ceva intre vechea statie M1 de jos si vechea statie M3 de sus. Si tind sa cred si eu atunci ca intre suprapuse mai era un nivel intermediar. Dar oricum in cazul asta nu s-a spart niciun planseu intre etaje, doar sa inaltat un pic M1 sa ajunga la nivelul actual si asa cum ai spus si tu s-a oburat tunelul M3

sab wrote:
Poate reduci putin rezolutia la desen, ca nu se vede intrebarea din partea din dreapta..

Copiaz-o si tu in calculator
Da si cum ai spus si tu, faptul ca, constructia statiei s-a inceput de sus in jos, ci nu invers cum credeam mi-a creat o confuzie mare de tot si credeam ca statia M1 ar fi trebuit sa fi fost executata.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Andrei11 a gresit, nivelul actual este cel al M3. Nu are cum sa fie altfel decat daca s-a ridicat cu totul statia, adica inclusiv pasajul pietonal (existent in proiect) si nivelul turnichetilor (la fel, existent in proiect).
Despre statia GdN nu imi imaginez cum se facea schimbul de calatori. Posibil sa fi existat un etaj intermediar, desi o statie pe 5 niveluri este cam SF. Dar la fel de bine acest etaj putea sa nu existe si schimbul de calatori se facea altfel, ramane de vazut cum, poate are cineva idei.
Sectiunea F nu ne arata ca tunelurile s-ar fi indepartat la intrarea in statia GdN astfel incat sa apara un nivel intermediar intre ele.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate 2009

sab wrote:
Andrei11 a gresit, nivelul actual este cel al M3. Nu are cum sa fie altfel decat daca s-a ridicat cu totul statia, adica inclusiv pasajul pietonal (existent in proiect) si nivelul turnichetilor (la fel, existent in proiect)

Eu zic ca e nivel intermediar! Statia se putea ridica si fara ridicarea pasajului! Nu uita ca avem zona trunchetilor care e mai jos ca si pasajul. Poate ca acea diferenta e fix ce mai trebuia din inaltimea statiei M3. Sunt curios ce zice si andrei11.
Aaa, tu zici ca nivelul truchetilor era si el in proiect? Atunci ai avea dreptate, dar totusi e cam aiurea ca M3 sa coboare asa brusc in actualul nivel.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

2009 wrote:
Da si cum ai spus si tu, faptul ca, constructia statiei s-a inceput de sus in jos, ci nu invers cum credeam mi-a creat o confuzie mare de tot si credeam ca statia M1 ar fi trebuit sa fi fost executata.

Asa am crezut si eu initial si nu intelegeam si pace cum subway guru spunea clar si raspicat ca nu este nimic sub actualul nivel si doar "a fost ridicata cota zero".. :)
Da, nivelul turnichetilor eu spun ca era si el in proiect...Uita-te la schita din Almanahul Scanteia 86, este exact statia actuala. Mult timp s-a crezut ca nivelul turnichetilor este statia M3, dar nu are inaltimea necesara.
Probabil de aceea tunelul in sectiunea F are 4 "etaje"..Pasajul pietonal (cel care da in gara si cel care subtraverseaza Pta Garii), apoi nivelul turnichetilor si cele doua statii.
Singura chestie este ca nivelul turnichetilor a suferit si el modificari odata cu translatarea statiei, probabil ca scarile fixe din capat erau amplasate altfel, pentru ca a ramas foarte putin loc pentru turnicheti si refuz sa cred ca as era si in proiectul initial, doar 2-3 validatoare.
2009 wrote:
totusi e cam aiurea ca M3 sa coboare asa brusc in actualul nivel.

La ce te referi cand spui "brusc"?  M3 nu cobora deloc, mergea drept catre nivelul actual, eventual urca putin. Daca te uiti la sectiunile A-F de la tunel ai sa observi cum tunelul "serpuieste" si in plan vertical, cateodata fara o explicatie logica.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate 2009

sab wrote:
2009 wrote:
totusi e cam aiurea ca M3 sa coboare asa brusc in actualul nivel.

La ce te referi cand spui "brusc"?  M3 nu cobora deloc, mergea drept catre nivelul actual, eventual urca putin. Daca te uiti la sectiunile A-F de la tunel ai sa observi cum tunelul "serpuieste" si in plan vertical, cateodata fara o explicatie logica.

Pai cum sa nu coboare brusc daca tunelul M3 e mai sus ca si actuala statie?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Tunelul M3 NU este mai sus decat actuala statie. Asa cum am spus poate sa fie putin mai jos, dar nesemnificativ.
Iar urcarea M1 catre nivelul M3 se face pe parcursul catorva zeci de metri,  nu este brusca.
M3 era la nivelul la care este acum M4, avand in vedere ca M4 intra in Basarab oarecum drept , atunci nivelul M3 este nivelul statiei Basarab. Iar diferenta intre Basarab si GdN1 este de cca 3-4 metri, deci oarecum in limitele de toleranta pentru o panta acceptabila. Oricum mai pot aparea diferente si de la serpuirea in plan vertical, asa cum am spus.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate 2009

M4 nu trece pe deasupra M1? Pai daca tunelele M4 sunt deasupra M1 si cele M3 tot la nivel cu M4, atunci M3 nu e mai sus decat M1?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Asta este clar ca M3 este mai sus decat M1 din moment ce tunelul era pe doua etaje si la nivelul de sus era M3, iar la cel de jos M1.
Insa tu ai spus ca M3 este mai sus decat actuala statie GdN1....

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate 2009

Cred ca am inteles definitv problema. :D  O intrebare mai am doar: Fix in locul unde actualul M1 a urcat pe tunelele M3, in spatele sensului de mers cum vi cu metroul de la Basarab, acolo e ca un fel de tunel obturat nu? Cam pe acolo ar da vechiul tunel M3, iar acest tunel e tunelul de la nivelul lui M4 cu IVA, care in trecut ar fi fost unit cu actualul tunel al M1. Nu? M-a dus in eroare faptul ca, noi cand vorbeam de M3, eu ma gandeam la tunelul acela obturat ce se vede din gara si era mai sus ca si gara, dar acum in priceput.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

In mod cert tunelul unde era garata acea IVA mazgalita cu grafitti este tunelul M3. Rama statea pe sensul Gdn-Victoriei (ca Basarab nu exista ca statie pe M3).
Ceea ce nu stim este unde se termina exact M3, insa eu cred ca nu se termina acolo unde se vede obturatia aceea din foto de mai sus (am spus, este prea sus si este un tunel de deasupra M3 mai pitic ), ci mai inainte, undeva in zona in care incepe linia tehnologica M1-M4 si unde apare peretele despartitor dintre sensuri. Acolo M1 incepe sa coboare (semn ca ajunge la nivelul si adancimea care-i fusesera destinate) si vireaza stanga spre liniile CFR.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Si ca sa vezi ca M3 mai avea ceva deasupra atasez o poza publicata mai demult de freyutz (sper sa nu se supere pe mine..). Este o fotografie facuta chiar in tunelul M3.Se vede clar acea gura de vizitare pentru tunelul de deasupra care, repet, nu stim la ce folosea.
Insa din ce inteleg, in cazul galeriilor rectangulare se prefera ca "tavanul" sa se faca mai la suprafata, nu se executa galeria la adancime si se acoperea apoi cu pamant. Se facea acest lucu pentru a se evita tasarile (surparile) ulterioare. Asa avem pe M2 intre Universitate si Romana un ditamai "etaj" deasupra tunelului curent, etaj in care s-a executat vestibulul de la Romana ulterior.Este posibil ca aceasta galerie pitica de la GdN sa fie o astfel de ramasita constructiva.
In fundal se vede peretele care obtureaza tunelul M3. Se pot observa cu usurinta sinele ramase de pe vremea cand acolo se garau rame (inainte de M4).
12-4-2009 8-14-57 PM.png (313.26 KB; downloaded 4399 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate mindmasster

sab wrote:
mindmasster wrote:
. Nu mai inteleg nimic. Unu din voi sa-mi faca si mie daca poate un scurt rezumat . Multumesc

Sa incercam... :) Nu stiu daca vrei un rezumat la tot ce s-a intamplat sau leagat doar de linia tehnologica. O sa incerc prima varianta.


Cam asta este pe scurt odiseea M3 si Gdn statie suprapusa. In urma modificarilor de proiect am ramas cu urmatoarele :
   
   - un etaj al tunelului suprapus intre Basarab si GdN nefolositor, care a fost folosit un timp pe post de depou, iar apoi distrus odata cu constructia M4 sensul GdN2-Basarab, care l-a “perforat” in doua locuri. Mai nou in plecarile catre Titulescu ale acestui etaj s-a construit o pila a unei rampe a Pasajului Basarab


Multumesc mult pentru  acest rezumat . Acum am mai iesit din ceata . O intrebare am . Eu fac naveta zi de zi pe M4 de la 1 Mai la Basarab si retur. In momentul in care ma aproprii de statia Basarab venind de la 1 Mai , in partea dreapta apare un tunel care este mai jos decat M4 . Despre acel tunel vorbesti sau pe acolo circula M1 spre Crangasi? Sper ca ai inteles ce am zis

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Sase lucruri sunt clare, si anume :
1) Ceea ce se vede acum in tunelul spre Basarab de la GdN 1 nu este tunelul lui M 3 ci o galerie tehnologica de deasupra lui M 3
2) M 1 intra in statie actualmente pe nivelul destinat lui M 3
3) Ambele peroane erau pe dreapta, prea seamana schita lui Rosetti din almanah cu statia actuala
4) Statiile aveau rebrusmente identice, 'dupa' exact ca la 'Pipera'
5) IDEE. Una din magistrale, metroul ar fi venit 'pe falsa' la peron, si va spun imediat care, uitandu - ma  la 'Sectiunea F' : magistrala de deasupra, care nu are perete despartitor la intrarea in GdN ( deci M 3 ). Asadar M 3 intra pe 'fals' in statie. Cum se stie, si la ora actuala M 1 nu are pereti despartitori la intrarea in statie.
In felul acesta schimbul de calatori se facea 'normal' si nu in crucis.
6) Tunelul tehnologic actual intre M 1 si M 4 e mai drept decat credeam, nu are o panta asa mare, cineva spunea ca / coboara spre GdN, ci ca a mers respectivul in cabina unei rame IVA. Din pacate respectivul user ( de pe alt forum ) a disparut, s-a retras.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433192 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use