Topic: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
468 posts, 132996 views
📖 Pagination options
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
linia 69
Adevarul e ca traseele studiate si propuse de noi sunt cele mai bune insa la polul opus sunt (VOR FI) cele facute de RATB, evident cele mai proaste, dar vom vedea. Ca sa anticipam cu ce vine "pe masa" RATB-ul putem sa simulam si cele mai proaste variante .... si alea vor fi !!!
Adevarul e ca traseele studiate si propuse de noi sunt cele mai bune insa la polul opus sunt (VOR FI) cele facute de RATB, evident cele mai proaste, dar vom vedea. Ca sa anticipam cu ce vine "pe masa" RATB-ul putem sa simulam si cele mai proaste variante .... si alea vor fi !!!
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
rosetti61
Odata cu deschiderea pasajului se pot gandi o sumedenie de trasee
Militari/Ghencea/Rahova/Sura Mare - Bucurestii Noi (Mezes-Laromet-Damaroaia), inspre Obor nu poate fi decat o relatie din Militari, mult vehiculatul 35 spre Lacul Tei. Asemenea relatii prezinta interes?
Odata cu deschiderea pasajului se pot gandi o sumedenie de trasee
Militari/Ghencea/Rahova/Sura Mare - Bucurestii Noi (Mezes-Laromet-Damaroaia), inspre Obor nu poate fi decat o relatie din Militari, mult vehiculatul 35 spre Lacul Tei. Asemenea relatii prezinta interes?
- Sava6115-6315
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Sava6115-6315
Toate tramvaiele de pe Ion Mihalache care vin dinspre Bucurestii Noi/Chitila se golesc la Turda. Chiar si inainte de inchiderea liniei pe Buzesti, 45 venea plin pana la Turda, unde calatorii aleargau (si inca alearga disperati) dupa 41 . Banuiesc ca ar fi util un 45 peste Basarab, pana in Militari, dar am rezerve. Iar pe 24 l-as duce pana la Gara Obor unde este si o autogara foarte importanta. Practic ar fi o reeditare a lui 52.
Linia de tramvai de pe Basarab presupune crearea unor trasee foarte lungi, ceea ce implica un parc mare de tramvaie pentru sustinerea liniilor de pe pod. Mai are RATB-ul interes in a sustine trasee lungi avand in vedere mintile crete din conducere si lipsa acuta de vehicule?
Toate tramvaiele de pe Ion Mihalache care vin dinspre Bucurestii Noi/Chitila se golesc la Turda. Chiar si inainte de inchiderea liniei pe Buzesti, 45 venea plin pana la Turda, unde calatorii aleargau (si inca alearga disperati) dupa 41 . Banuiesc ca ar fi util un 45 peste Basarab, pana in Militari, dar am rezerve. Iar pe 24 l-as duce pana la Gara Obor unde este si o autogara foarte importanta. Practic ar fi o reeditare a lui 52.
Odata cu deschiderea pasajului se pot gandi o sumedenie de trasee
Militari/Ghencea/Rahova/Sura Mare - Bucurestii Noi (Mezes-Laromet-Damaroaia), inspre Obor nu poate fi decat o relatie din Militari, mult vehiculatul 35 spre Lacul Tei. Asemenea relatii prezinta interes?
Linia de tramvai de pe Basarab presupune crearea unor trasee foarte lungi, ceea ce implica un parc mare de tramvaie pentru sustinerea liniilor de pe pod. Mai are RATB-ul interes in a sustine trasee lungi avand in vedere mintile crete din conducere si lipsa acuta de vehicule?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
shoppy
Asa hobanatul ar reprezenta asigurarea continuarii existentei Depoului Victoria, ca e cel mai apropiat, deci majoritatea tramvaielor care traverseaza hobanatul ar fii logic sa fie de Victoria, in ritmul asta intrand si Victoria pe lista de asteptare pentru modernizare.
Asa hobanatul ar reprezenta asigurarea continuarii existentei Depoului Victoria, ca e cel mai apropiat, deci majoritatea tramvaielor care traverseaza hobanatul ar fii logic sa fie de Victoria, in ritmul asta intrand si Victoria pe lista de asteptare pentru modernizare.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Costin
Un depou este interesant pentru o linie cu cat e mai aproape de capatul ei, nu de mijlocul traseului. Cum la Basarab capatul de linie este la sol, iar accesul dinspre Victoria s'ar face prin Bd. Iancu de Hunedoara - Dr Felix - Ion Mihalache - Buzesti - Berzei - Dinicu Golescu, cel mai 'de interes' depou pentru terminalul Basarab este... Giulesti. Victoria este, in acest moment, pozitionat bine pentru terminalele Banu Manta, Gara de Nord (prin Buzesti) si Vasile Parvan. Adica fix pix.
Un scenariu in care Victoria devine important pentru un 34 Romprim - Dep. Militari (exemplu pur ipotetic si teoretic) este situatia urmatoare:
-Dep. Dudesti are acces la Romprim
-Dep. Militari are acces la... Dep. Militari (capatul omonim, scuzati repetitia)
-Dep. Victoria are acces la ambele capete si umple golul din mijlocul traseului, pe ambele sensuri, atunci cand la acces majoritatea tramvaielor sunt concentrate in zona capetelor de linie.
Dar a mai pomenit RATBul de o linie deservita de 3 depouri, ba si intercalat?! Pentru ca daca linia 34 ar fi deservita de 30 de tramvaie (exemplu ipotetic, numar rotund ca sa ne ajute la calcul), atunci am avea asa: turele 1-10 Dudesti, 11-15 Victoria, 16-25 Militari si 26-30 Victoria, din motivul evident ca Victoria iese la mijlocul traseului in ambele sensuri si are acces la ambele capete. Nebunie curata pentru mintile odihnite din RATB Desi exemplul e bun, va dati seama si singuri ce sanse sunt sa se intample asa ceva. Si nici Dep. Victoria nu este mai 'safe' o data cu deschiderea Basarabului...
Un depou este interesant pentru o linie cu cat e mai aproape de capatul ei, nu de mijlocul traseului. Cum la Basarab capatul de linie este la sol, iar accesul dinspre Victoria s'ar face prin Bd. Iancu de Hunedoara - Dr Felix - Ion Mihalache - Buzesti - Berzei - Dinicu Golescu, cel mai 'de interes' depou pentru terminalul Basarab este... Giulesti. Victoria este, in acest moment, pozitionat bine pentru terminalele Banu Manta, Gara de Nord (prin Buzesti) si Vasile Parvan. Adica fix pix.
Un scenariu in care Victoria devine important pentru un 34 Romprim - Dep. Militari (exemplu pur ipotetic si teoretic) este situatia urmatoare:
-Dep. Dudesti are acces la Romprim
-Dep. Militari are acces la... Dep. Militari (capatul omonim, scuzati repetitia)
-Dep. Victoria are acces la ambele capete si umple golul din mijlocul traseului, pe ambele sensuri, atunci cand la acces majoritatea tramvaielor sunt concentrate in zona capetelor de linie.
Dar a mai pomenit RATBul de o linie deservita de 3 depouri, ba si intercalat?! Pentru ca daca linia 34 ar fi deservita de 30 de tramvaie (exemplu ipotetic, numar rotund ca sa ne ajute la calcul), atunci am avea asa: turele 1-10 Dudesti, 11-15 Victoria, 16-25 Militari si 26-30 Victoria, din motivul evident ca Victoria iese la mijlocul traseului in ambele sensuri si are acces la ambele capete. Nebunie curata pentru mintile odihnite din RATB Desi exemplul e bun, va dati seama si singuri ce sanse sunt sa se intample asa ceva. Si nici Dep. Victoria nu este mai 'safe' o data cu deschiderea Basarabului...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
shoppy
Cu asta nu sunt de acord, teoretic o liniile are un traseu fie periferie - centru fie periferie - centru - periferie iar cererea maxima este in centru, iar cum obiectivul unui depou e sa asigure tramvaie cat mai repede si in ambele sensuri acolo unde cerearea e maxima, rezulta de aici ca, strict pentru maximizarea utilitatii, un depou trebuie asezat cat mai aproape de centru(cat mai aproape daca nu adiacent la liniile pe care le deserveste).
Si eu ziceam ca scaparea Depoului Victoria sunt tramvaiele care trec pe hobanat, nu cele care intorc sub hobanat.
Defapt trasee ideale pentru Depoul Victoria ar fii Giulesti - Obor sau Chitila - Giulesti da asta nu se poate, celelalte trasee doar fac roata in jurul centrului, fiind astfel foarte lungi si foarte indepartate de depouri(in afara de Victoria).
Cu asta nu sunt de acord, teoretic o liniile are un traseu fie periferie - centru fie periferie - centru - periferie iar cererea maxima este in centru, iar cum obiectivul unui depou e sa asigure tramvaie cat mai repede si in ambele sensuri acolo unde cerearea e maxima, rezulta de aici ca, strict pentru maximizarea utilitatii, un depou trebuie asezat cat mai aproape de centru(cat mai aproape daca nu adiacent la liniile pe care le deserveste).
Si eu ziceam ca scaparea Depoului Victoria sunt tramvaiele care trec pe hobanat, nu cele care intorc sub hobanat.
Defapt trasee ideale pentru Depoul Victoria ar fii Giulesti - Obor sau Chitila - Giulesti da asta nu se poate, celelalte trasee doar fac roata in jurul centrului, fiind astfel foarte lungi si foarte indepartate de depouri(in afara de Victoria).
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Victor92
Vesti bune de la Pasajul Basarab. La ora 12:30 o echipa RATB curata linia care facea dreapta dinspre Gara Baneasa catre Cartier 16 Februarie.In conditiile actuale, s-ar putea sa avem un 44 atunci cand lucrarile la sol vor fi terminate.
Vesti bune de la Pasajul Basarab. La ora 12:30 o echipa RATB curata linia care facea dreapta dinspre Gara Baneasa catre Cartier 16 Februarie.In conditiile actuale, s-ar putea sa avem un 44 atunci cand lucrarile la sol vor fi terminate.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
3mil
Gara Basarab ai vrut sa zici. Imi pare rau ca te contrazic, dar ce ai vazut tu sunt lucrarile la indepartarea unei fasii de asfalt de cativa cm de langa linii pentru a se pune acel mastic. Oricum, nu mai e mult de asteptat, o sa avem tramvai pana la Basarab cat de curand (15 aprilie zicea Utilizator anonim, atunci cand va fi deschis si traficul rutier pe sub hobanat).
Gara Basarab ai vrut sa zici. Imi pare rau ca te contrazic, dar ce ai vazut tu sunt lucrarile la indepartarea unei fasii de asfalt de cativa cm de langa linii pentru a se pune acel mastic. Oricum, nu mai e mult de asteptat, o sa avem tramvai pana la Basarab cat de curand (15 aprilie zicea Utilizator anonim, atunci cand va fi deschis si traficul rutier pe sub hobanat).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Utilizator anonim
Pai azi erau aproape gata, mai aveau sa asfalteze terminalul si finisaje...
Pai azi erau aproape gata, mai aveau sa asfalteze terminalul si finisaje...
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Victor92
Intr-adevar, Basarab am vrut sa zic . Ideea e ca aceeasi operatiune am vazut-o si inainte de a da drumul liniei 11 pe Bd.Vasile Milea in decembrie. Oricum, inclin sa cred ca vom 44. Cea mai dureroasa decizie ar fi sa dispara 25 si sa fie introdus 12. Dar nu m-ar mira avand in vedere ce minti luminate se afla in birourile RATB.
3mil wrote:
Gara Basarab ai vrut sa zici. Imi pare rau ca te contrazic, dar ce ai vazut tu sunt lucrarile la indepartarea unei fasii de asfalt de cativa cm de langa linii pentru a se pune acel mastic. Oricum, nu mai e mult de asteptat, o sa avem tramvai pana la Basarab cat de curand (15 aprilie zicea Utilizator anonim, atunci cand va fi deschis si traficul rutier pe sub hobanat).
Intr-adevar, Basarab am vrut sa zic . Ideea e ca aceeasi operatiune am vazut-o si inainte de a da drumul liniei 11 pe Bd.Vasile Milea in decembrie. Oricum, inclin sa cred ca vom 44. Cea mai dureroasa decizie ar fi sa dispara 25 si sa fie introdus 12. Dar nu m-ar mira avand in vedere ce minti luminate se afla in birourile RATB.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Dominatrix
Sava6115-6315 wrote:Daca ai trasee fragmentate in centru, e nevoie de mai multe vagoane din motivul evident al stationarilor la capetele de linii din zona centrala. Deci scuza cu lipsa de vagoane pentru neinfiintarea unor trasee crosstown via Pasaj Basarab nu tine. Ce ar trebui facut in contextul lipsei de vagoane este eliminarea la maxim a suprapunerilor de trasee de genul 11 + 12, 34 + 35 (daca acesta din urma va fi reinfiintat si directionat pe pasaj spre Victoriei) etc.
Linia de tramvai de pe Basarab presupune crearea unor trasee foarte lungi, ceea ce implica un parc mare de tramvaie pentru sustinerea liniilor de pe pod. Mai are RATB-ul interes in a sustine trasee lungi avand in vedere mintile crete din conducere si lipsa acuta de vehicule?
shoppy wrote:Dl. Vladarau fost purtator de cuvant de la RATB si dl. Voinea director la ETE au zis foarte clar ca depoul Victoria nu mai apuca vreo modernizare. Deci se desfiinteaza, numai ca nu stim cand. La drept vorbind, la cat de mult s-a redus parcul de tramvaie al RATB, nu cred ca mai are nevoie de 9 depouri. Si de ce credeti voi ca sunt zvonuri cu extinderea depoului Bucurestii Noi pentru a gazdui mai multe tramvaie? Ati ghicit, ca sa se puna odata in aplicare legea junglei imobiliare pe terenul depoului Victoria. Deci pasajul Basarab nu e nici o "scapare" pentru depoul Victoria, si asa e limpede ca pe autoritati le doare in pantograf de transportul cu tramvaiul in oras.
Asa hobanatul ar reprezenta asigurarea continuarii existentei Depoului Victoria, ca e cel mai apropiat, deci majoritatea tramvaielor care traverseaza hobanatul ar fii logic sa fie de Victoria, in ritmul asta intrand si Victoria pe lista de asteptare pentru modernizare.
Victor92 wrote:Chiar daca se va face aceasta tampenie, exista sanse sa se revina asupra deciziei la deschiderea circulatiei pe pasaj. De aceea, trebuie luati veneticii de urechi, semnati petitia comuna intocmita aici, si nu mai fiti bottoms! Daca stati cu mainile in san si va vaitati pe forumuri, ramaneti ca si pana acum - cu buzele umflate.
Cea mai dureroasa decizie ar fi sa dispara 25 si sa fie introdus 12. Dar nu m-ar mira avand in vedere ce minti luminate se afla in birourile RATB.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Aron
as vrea sa vin si eu cu o idee sau propunere sau parere, luati-o cum vreti...mai exact ma gandesc in felul urmator:
intr-adevar pentru a baga o linie de tramvai pe pasaj, implica un numar mare de tramvaie de care nu dispunem sau nu se stie clar....da ma gandeam la 2 solutii, ghencea e sa zicem un capat mai apropriat de basarab, prima oara am vrut sa zic 16 februrarie dar nu are cum sa urce tramvaiul pe psaaj dinspre cartier deci se exclude. ar putea fi o linie care sa plece din ghencea cum era 11, ca si asa am auzit ca multi au fost afectati din cauza "plecarii" lui 11 de acolo, si sa aiba traseul pe pasaj si capat sa fie pe undeva langa depoul victoria sa ziceam, sa amplaseze acolo o mica statie si sa fie capat. sau:
eu cred ca cu ocazia acestui pasaj, putem sa reinviem linia 42, sa aiba traseul actual pana la Banu Manta, dupa pe pasaj si capatul sa fie ori la CET Vest ori la Ghencea cam asta cred eu ca ar fi mai bine...astept sa-mi spuneti parerile
as vrea sa vin si eu cu o idee sau propunere sau parere, luati-o cum vreti...mai exact ma gandesc in felul urmator:
intr-adevar pentru a baga o linie de tramvai pe pasaj, implica un numar mare de tramvaie de care nu dispunem sau nu se stie clar....da ma gandeam la 2 solutii, ghencea e sa zicem un capat mai apropriat de basarab, prima oara am vrut sa zic 16 februrarie dar nu are cum sa urce tramvaiul pe psaaj dinspre cartier deci se exclude. ar putea fi o linie care sa plece din ghencea cum era 11, ca si asa am auzit ca multi au fost afectati din cauza "plecarii" lui 11 de acolo, si sa aiba traseul pe pasaj si capat sa fie pe undeva langa depoul victoria sa ziceam, sa amplaseze acolo o mica statie si sa fie capat. sau:
eu cred ca cu ocazia acestui pasaj, putem sa reinviem linia 42, sa aiba traseul actual pana la Banu Manta, dupa pe pasaj si capatul sa fie ori la CET Vest ori la Ghencea cam asta cred eu ca ar fi mai bine...astept sa-mi spuneti parerile
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Dominatrix
Asa cum s-a mai discutat si in alte topice, si s-a explicat pe larg si in petitia de aici, cererea predominanta de transport dinspre Ghencea este spre Piata Unirii. In aceste conditii, nu vad cui i-ar folosi o linie de tramvai dinspre Basarab care sa ajunga in Ghencea, cu atat mai mult cu cat ar trebui sa treaca prin intersectia de la Razoare, care este foarte problematica din punct de vedere al semaforizarii. Asa cum s-a explicat, se impune infiintarea unui traseu intre Militari si Gara de Nord (si mai departe peste pod), adica o reeditare a vechiului 35. Dar cum parcul de tramvaie e la un minim istoric, presupun ca e greu de gasit suficiente vagoane si pentru 34 si pentru 35, deci cel mai bun compromis pare sa fie linia 34 prelungita la Depoul Militari. In acest mod nu mai e nevoie de reinfiintarea lui 35.
Linia 42 e inutila pe orice traseu dinspre Gara sau dinspre Victoriei, datorita ocolului prea lung pe Bd. Expozitiei, ocol necesar din cauza lipsei macazelor la intersectia Ion Mihalache/Maresal Averescu si a faptului ca exista alte trasee care asigura legaturi mult mai rapide decat 42. Singurele trasee cat de cat decente pentru 42 ar fi Laromet - PPL, sau Mezes - PPL. A 2'a varianta cred ca e mai buna, din motive care s-au mai discutat.
Asa cum s-a mai discutat si in alte topice, si s-a explicat pe larg si in petitia de aici, cererea predominanta de transport dinspre Ghencea este spre Piata Unirii. In aceste conditii, nu vad cui i-ar folosi o linie de tramvai dinspre Basarab care sa ajunga in Ghencea, cu atat mai mult cu cat ar trebui sa treaca prin intersectia de la Razoare, care este foarte problematica din punct de vedere al semaforizarii. Asa cum s-a explicat, se impune infiintarea unui traseu intre Militari si Gara de Nord (si mai departe peste pod), adica o reeditare a vechiului 35. Dar cum parcul de tramvaie e la un minim istoric, presupun ca e greu de gasit suficiente vagoane si pentru 34 si pentru 35, deci cel mai bun compromis pare sa fie linia 34 prelungita la Depoul Militari. In acest mod nu mai e nevoie de reinfiintarea lui 35.
Linia 42 e inutila pe orice traseu dinspre Gara sau dinspre Victoriei, datorita ocolului prea lung pe Bd. Expozitiei, ocol necesar din cauza lipsei macazelor la intersectia Ion Mihalache/Maresal Averescu si a faptului ca exista alte trasee care asigura legaturi mult mai rapide decat 42. Singurele trasee cat de cat decente pentru 42 ar fi Laromet - PPL, sau Mezes - PPL. A 2'a varianta cred ca e mai buna, din motive care s-au mai discutat.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Aron
am inteles, poi nu am zis strict ghencea am zis si de militari, si intradevar ar trebui niste macaze la ion mihalache da cum 41 este o linie importanta nu cred ca cineva ar accepta sa faca un macaz acolo, ca 42 sa o poata lua pa linia 41 prin casin pana la mihalache si de acolo sa plece spre Banu Manta
Sau , poate e cam radical asta, dar ca sa scurteze drumul pe expozitiei, ar putea reface acel capat stravechi aflat pe expozitie mai apropriat de 20, 45 etc
Dominatrix wrote:
Asa cum s-a mai discutat si in alte topice, si s-a explicat pe larg si in petitia de aici, cererea predominanta de transport dinspre Ghencea este spre Piata Unirii. In aceste conditii, nu vad cui i-ar folosi o linie de tramvai dinspre Basarab care sa ajunga in Ghencea, cu atat mai mult cu cat ar trebui sa treaca prin intersectia de la Razoare, care este foarte problematica din punct de vedere al semaforizarii. Asa cum s-a explicat, se impune infiintarea unui traseu intre Militari si Gara de Nord (si mai departe peste pod), adica o reeditare a vechiului 35. Dar cum parcul de tramvaie e la un minim istoric, presupun ca e greu de gasit suficiente vagoane si pentru 34 si pentru 35, deci cel mai bun compromis pare sa fie linia 34 prelungita la Depoul Militari. In acest mod nu mai e nevoie de reinfiintarea lui 35.
Linia 42 e inutila pe orice traseu dinspre Gara sau dinspre Victoriei, datorita ocolului prea lung pe Bd. Expozitiei, ocol necesar din cauza lipsei macazelor la intersectia Ion Mihalache/Maresal Averescu si a faptului ca exista alte trasee care asigura legaturi mult mai rapide decat 42. Singurele trasee cat de cat decente pentru 42 ar fi Laromet - PPL, sau Mezes - PPL. A 2'a varianta cred ca e mai buna, din motive care s-au mai discutat.
am inteles, poi nu am zis strict ghencea am zis si de militari, si intradevar ar trebui niste macaze la ion mihalache da cum 41 este o linie importanta nu cred ca cineva ar accepta sa faca un macaz acolo, ca 42 sa o poata lua pa linia 41 prin casin pana la mihalache si de acolo sa plece spre Banu Manta
Sau , poate e cam radical asta, dar ca sa scurteze drumul pe expozitiei, ar putea reface acel capat stravechi aflat pe expozitie mai apropriat de 20, 45 etc
📖 Pagination options