Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)
2360 posts, 847443 views
📖 Pagination options
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
DanCld
In tarile cu apa calda in regiunile de tip zona metropolitana exista mai multe companii de transport - atat publice cat si private - fiecare cu autobuzele (tramvaiele, trenurile) ei insa identitatea fiecaraeia este "mascata" de o suprastructura de tip autoritate generala de transport. Asta inseamna numerotare uniforma a liniilor, orare sincronizate si, cel mai important, o schema de tarifare unitara, in general pe zone. Mai avem mult pana acolo!
In tarile cu apa calda in regiunile de tip zona metropolitana exista mai multe companii de transport - atat publice cat si private - fiecare cu autobuzele (tramvaiele, trenurile) ei insa identitatea fiecaraeia este "mascata" de o suprastructura de tip autoritate generala de transport. Asta inseamna numerotare uniforma a liniilor, orare sincronizate si, cel mai important, o schema de tarifare unitara, in general pe zone. Mai avem mult pana acolo!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
lucianho wrote:Campania electorala s-a terminat de mult...acum cine trebuie e la pupitrul de comanda. Mai discutam in primavara lui 2012.
E vorba ca si costurile sunt mari ? Sau pur simplu nu doresc ... Inainte mare tam-tam ce era cand ratb-ul nu asigura ilfovul...cu autobuze.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
În afară, poţi merge cu acelaşi bilet/abonament cu toţi operatorii. La noi, îţi trebuie un bilet pentru RATB, unul pentru metrou, unul pentru CFR Călători, unul pentru Regiotrans, unul pentru ST Voluntari, unul pentru BMC-urile de Pantelimon, câte unul pentru fiecare firmă e dube... deşi toţi prestează transport şi în interiorul Bucureştiului.
Oricum, spre Domnesti dubarii au cam fost ruinati de cand au aparut autobuzele RATB, chiar daca circulau cu 2 minute inaintea autobuzelor.
Cred ca dubarii au gasit vaca de muls (primariile de comune), asa ca, decat sa mearga subventia la RATB, mai bine merge in cosciugele lor pe roti. Acest principiu s-a aplicat cu succes la Chiajna, unde dubarii au adus un ElCar pe care au mai si scris ,,Primaria Chiajna", iar biletul e 2 RON (fata de 1,5 RON cat era la RATB), dar fac pariu ca au calculat ei ca pretul real ar fi vreo 4 RON, diferenta intrand in buzunarul lui Mitrea. Evident, totul in limita a 100 bilete pe schimb (sau cat o mai avea norma soferul... biletele se rup la sfarsitul zilei, iar ce e peste norma intra in buzunarul soferului).
Punem pariu ca urmatoare linie desfiintata e cea de Chitila? Ca tot C&I circula si pe acolo, ca si la Chiajna.
Înainte, RATB se plângea de nerentabilitate, deşi pe unele linii se circula la 7-8 minute (de ex. 164, 449). Pe atunci erau mulţi blatişti (unii de voie, alţii de nevoie, că puncte de vânazre care să şi aibă bilete preorăşeneşti nu sunt nici acum), iar despre banii pentru acoperit reducerile şi gratuităţile diverselor categorii de beneficiari nu se suflă un cuvinţel. Nu mai zic că numărul exact de călătorii efectuate de pensionari nu e cunoscut, deoarece aceştia nu au nici măcar abonamente, d'apoi să îşi valideze cardul la fiecare urcare. În schimb, la dubă dai 2 - 4 RON indiferent de vârstă şi studii şi îşi mai trage şi şoferul ceva... şi tot e rentabil.
În afară, poţi merge cu acelaşi bilet/abonament cu toţi operatorii. La noi, îţi trebuie un bilet pentru RATB, unul pentru metrou, unul pentru CFR Călători, unul pentru Regiotrans, unul pentru ST Voluntari, unul pentru BMC-urile de Pantelimon, câte unul pentru fiecare firmă e dube... deşi toţi prestează transport şi în interiorul Bucureştiului.
Oricum, spre Domnesti dubarii au cam fost ruinati de cand au aparut autobuzele RATB, chiar daca circulau cu 2 minute inaintea autobuzelor.
Cred ca dubarii au gasit vaca de muls (primariile de comune), asa ca, decat sa mearga subventia la RATB, mai bine merge in cosciugele lor pe roti. Acest principiu s-a aplicat cu succes la Chiajna, unde dubarii au adus un ElCar pe care au mai si scris ,,Primaria Chiajna", iar biletul e 2 RON (fata de 1,5 RON cat era la RATB), dar fac pariu ca au calculat ei ca pretul real ar fi vreo 4 RON, diferenta intrand in buzunarul lui Mitrea. Evident, totul in limita a 100 bilete pe schimb (sau cat o mai avea norma soferul... biletele se rup la sfarsitul zilei, iar ce e peste norma intra in buzunarul soferului).
Punem pariu ca urmatoare linie desfiintata e cea de Chitila? Ca tot C&I circula si pe acolo, ca si la Chiajna.
luchiano wrote:
E vorba ca si costurile sunt mari ? Sau pur simplu nu doresc ... Inainte mare tam-tam ce era cand ratb-ul nu asigura ilfovul...cu autobuze.
Înainte, RATB se plângea de nerentabilitate, deşi pe unele linii se circula la 7-8 minute (de ex. 164, 449). Pe atunci erau mulţi blatişti (unii de voie, alţii de nevoie, că puncte de vânazre care să şi aibă bilete preorăşeneşti nu sunt nici acum), iar despre banii pentru acoperit reducerile şi gratuităţile diverselor categorii de beneficiari nu se suflă un cuvinţel. Nu mai zic că numărul exact de călătorii efectuate de pensionari nu e cunoscut, deoarece aceştia nu au nici măcar abonamente, d'apoi să îşi valideze cardul la fiecare urcare. În schimb, la dubă dai 2 - 4 RON indiferent de vârstă şi studii şi îşi mai trage şi şoferul ceva... şi tot e rentabil.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Asta cu infiintat statii nu mai e chiar asa un mare lucru de anuntat fiecare statie infintata peste noapte. De exemplu de vreo luna s-a infiintat si statia "Podul Ilfovatului" pentru linia 162, pe Drumul Sabareni, la vreo 200 m de terminalul "Cartier 16 Februarie". Statia este foarte utila pentru locuitorii din zona si in special pentru elevii Scolii Generale Nr. 153.
Asta cu infiintat statii nu mai e chiar asa un mare lucru de anuntat fiecare statie infintata peste noapte. De exemplu de vreo luna s-a infiintat si statia "Podul Ilfovatului" pentru linia 162, pe Drumul Sabareni, la vreo 200 m de terminalul "Cartier 16 Februarie". Statia este foarte utila pentru locuitorii din zona si in special pentru elevii Scolii Generale Nr. 153.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Goldmund
Stiri. noutati, perspective...,
da si poate aflam si noi mai multe despre noul "terminal" de la Aeroportul H.C. Otopeni din jud....Ilfov,(Agentia Nationala Aeroporturi...Bucuresti?!)
si poate exista si in localitatile din Ilfov "largiri", "canalizari", etc..
Stiri. noutati, perspective...,
da si poate aflam si noi mai multe despre noul "terminal" de la Aeroportul H.C. Otopeni din jud....Ilfov,(Agentia Nationala Aeroporturi...Bucuresti?!)
si poate exista si in localitatile din Ilfov "largiri", "canalizari", etc..
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Exista deja topic special pentru canalizari si modernizari de strazi si retele de gaze, si alte treburi de toata Chiajna.Aici, mai precis. Romania e o tara mica, dar plina de umor.
Exista deja topic special pentru canalizari si modernizari de strazi si retele de gaze, si alte treburi de toata Chiajna.Aici, mai precis. Romania e o tara mica, dar plina de umor.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Dispretuirea de catre autoritati a transportul public civilizat si corect, in general, pe motiv ca nu e "profitabil" e doar un simptim al dispretului general ale acelorasi autoritati pentru alegatorii care i-au pus in functie. Dar daca lumea va ramane in continuare pe post de BOTTOMS, si singura preocupare a cetateanului de rand va fi in continuare doar plata facturilor curente, asigurarea hranei de toate zilele si a caldurii iarna - la modul derizoriu - si va vota in continuare pe acesti gainari in functie, atunci va trebui sa accepte in continuare conditiile de transport public de tip BDSM din Ilfov si vom deveni un popor al dubelor.
Victor92 wrote:
Locuitorii din Ilfov se descurcă greu fără transport public
Locuitorii din comunele învecinate Bucureştiului nu mai ştiu ce să mai facă, de când au rămas fără cursele RATB. Ei spun că microbuzele particulare întârzie, se înghesuie ca sardinele în ele şi plătesc prea mult.
La începutul lunii, autobuzele RATB au fost retrase din comunele Domneşti, Chiajna şi Măgurele. Motivul? Edilii nu mai au bani să le asigure oamenilor transportul „la oraş" şi au găsit alte soluţii, scrie Click!
„În loc să plătesc 50.000 de lei lunar la RATB, iar mai mult de jumate din oameni să meargă pe blat, am băgat maxi-taxi. Patru autobuze mari şi două mici aduc 10% din încasări la bugetul local", se laudă primarul comunei Chiajna, Mircea Minea.
Consătenii lui nu sunt de aceeaşi părere. „De când a scos RATB suferim. Aşteptăm câte jumătate de oră în staţie. Şoferii nu pleacă până nu se umple microbuzul", spune Ruxandra Ciuşcanu.
În Domneşti, situaţia e şi mai dramatică. „Biletele costă 8 lei pe zi. Nu mai fac faţă aşa, vrem RATB-ul înapoi", strigă disperată Ioana Avramescu (38 de ani).
Patru linii desfiinţate într-o lună
Chiajna: linia 406, înfiinţată în septembrie 2010, desfiinţată la 1 ianuarie 2011
Domneşti: liniile 408, 428, înfiinţate în octombrie 2010, desfiinţate la 14 ianuarie 2011
Măgurele: linia 431, înfiinţată în 18 noiembrie, desfiinţată la 15 ianuarie 2011
Sursa: Adevarul de Seara
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 58168.html
P.S.:Ce bine era odata cand aveam aproape 70 de curse preorasenesti ( cate 7 linii la fiecare capat important precum Piata Presei Libere)..Ramanem cu amintirile
Dispretuirea de catre autoritati a transportul public civilizat si corect, in general, pe motiv ca nu e "profitabil" e doar un simptim al dispretului general ale acelorasi autoritati pentru alegatorii care i-au pus in functie. Dar daca lumea va ramane in continuare pe post de BOTTOMS, si singura preocupare a cetateanului de rand va fi in continuare doar plata facturilor curente, asigurarea hranei de toate zilele si a caldurii iarna - la modul derizoriu - si va vota in continuare pe acesti gainari in functie, atunci va trebui sa accepte in continuare conditiile de transport public de tip BDSM din Ilfov si vom deveni un popor al dubelor.
- mastocitu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
mastocitu
Da dar sa fim cinstiti autobuzele RATB-ului care mergeau in Ilfov aveau aproape numai blatisti pe principiul noi suntem de la tara si nu avem bani de bilet sau abonament ca si blatistii de la CFR vezi cazul personalului de Oltenita daca vroiau transport de la RATB sa i-l fi platit bucurestenii nu sunt obligati sa i-i sponsorizeze din impozitele lor pe ilfoveni fara suparare
Da dar sa fim cinstiti autobuzele RATB-ului care mergeau in Ilfov aveau aproape numai blatisti pe principiul noi suntem de la tara si nu avem bani de bilet sau abonament ca si blatistii de la CFR vezi cazul personalului de Oltenita daca vroiau transport de la RATB sa i-l fi platit bucurestenii nu sunt obligati sa i-i sponsorizeze din impozitele lor pe ilfoveni fara suparare
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Atunci solutia e desfiintarea cu totul al acestui cretinism numit Judetul Ilfov, crearea zonei Metropolitane Bucuresti si coordonarea transportului public in toata aceasta zona de catre o singura autoritate de transport. Cat despre blatisti si profitabilitate: Daca dubarii abia asteapta sa primeasca trasee in interiorul Bucurestiului, asa cum este lesne de inteles, asta inseamna ca transportul public nu este chiar o catastrofa din punct de vedere financiar, ba chiar ar putea fi profitabil, pe anumite segmente si in anumite conditii. Nu uitati ca, in cazul dubelor, sunt necesari de 4-5 ori mai multi soferi la aceeasi capacitate de transport, decat cu autobuze si totusi treaba functioneaza! La fel, achizitionarea si intretinerea a 5 microbuze costa mai mult decat a unui autobuz normal echivalent!
Atunci solutia e desfiintarea cu totul al acestui cretinism numit Judetul Ilfov, crearea zonei Metropolitane Bucuresti si coordonarea transportului public in toata aceasta zona de catre o singura autoritate de transport. Cat despre blatisti si profitabilitate: Daca dubarii abia asteapta sa primeasca trasee in interiorul Bucurestiului, asa cum este lesne de inteles, asta inseamna ca transportul public nu este chiar o catastrofa din punct de vedere financiar, ba chiar ar putea fi profitabil, pe anumite segmente si in anumite conditii. Nu uitati ca, in cazul dubelor, sunt necesari de 4-5 ori mai multi soferi la aceeasi capacitate de transport, decat cu autobuze si totusi treaba functioneaza! La fel, achizitionarea si intretinerea a 5 microbuze costa mai mult decat a unui autobuz normal echivalent!
- gabriels
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
gabriels
Stie cineva daca se vor casa si Rocarele de pe liniile preorasenesti?
Stie cineva daca se vor casa si Rocarele de pe liniile preorasenesti?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Stai sa vedem mai intai daca o sa mai existe linii preorasenesti de la vara...pana la urma ce nevoie au ilfovenii de RATB, cand pot sa mearga cu dubele si minibuzele unor pramatii politice?
P.S.:Ce bine era odata cand aveam aproape 70 de curse preorasenesti ( cate 7 linii la fiecare capat important precum Piata Presei Libere)..Ramanem cu amintirile
Stai sa vedem mai intai daca o sa mai existe linii preorasenesti de la vara...pana la urma ce nevoie au ilfovenii de RATB, cand pot sa mearga cu dubele si minibuzele unor pramatii politice?
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
SprinterXP
Si asa pe liniile preorasenesti lumea circula mai mult moka (nu am prea am vazut lumea repezinduse la compostoare/validatoare in autobuzele acestor linii), exceptie de la regula face doar linia 449 in care zilnic se urca controlorii de bilete.
Si asa pe liniile preorasenesti lumea circula mai mult moka (nu am prea am vazut lumea repezinduse la compostoare/validatoare in autobuzele acestor linii), exceptie de la regula face doar linia 449 in care zilnic se urca controlorii de bilete.
- gabriels
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
gabriels
Nu te repezi cu declaratii.La fel este si pe 422.Controlorii au fost prezenti si pe aici foarte mult si acum cam toata lumea plateste.Bineinteles exceptie fac minoratatiile care care nu platesc indiferent cat control se face.Si ca sa continui cu exceptiile trebuie sa specific ca mai sunt unele exceptii si aici,exista si unle minoritatii care platesc(ce-i drept rar).
Nu te repezi cu declaratii.La fel este si pe 422.Controlorii au fost prezenti si pe aici foarte mult si acum cam toata lumea plateste.Bineinteles exceptie fac minoratatiile care care nu platesc indiferent cat control se face.Si ca sa continui cu exceptiile trebuie sa specific ca mai sunt unele exceptii si aici,exista si unle minoritatii care platesc(ce-i drept rar).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Acum câteva minute, pe Prima TV s-a anunţat că nu mai există transport în comun spre Măgurele (decât dube). E adevărat?
Acum câteva minute, pe Prima TV s-a anunţat că nu mai există transport în comun spre Măgurele (decât dube). E adevărat?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination